Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Budoucí motory Audi: Elektrické biturbo a tříválcový hybrid

72 komentářů

flipco
[odkaz] 2,0 TFSI, 300 k, 380 Nm :-!
Avatar - white label
white label
:yes: O-100km/h - 5,1s!
To bude zřejmě motor i pro příští Golf R.
jossalito
A to bude ještě i RS3.
Avatar - white label
white label
Jasně, později, ale ta bude mít ještě o jeden půllitrový hrnek a další stádo kobylek víc. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..myslíte ten model "vozte 2 páry náhradních pneu s sebou", aneb sOOOOutěž zda dojde dřív palivo nebo pneu vám přináší JEN a POUZE audi? 😉
Avatar - white label
white label
Myslím příští RS3.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, to je STRUČNĚJŠí pojmenování.. 😄
..téhož 😉
PS: Škoda že se ten POVEDENÝ motor nedává do stejně povedeného vozu (uvidíme, třeba to "napo2hé" již bude "lepší" 😄
ryccardo
To bude panečku rachot, když se na to šlápne :yes: 😉
Ondris
Kompresní poměr 9,3:1? Hmm, to půjde přifouknout dost těžko. :yes:
jossalito
Proč? Diesel má i více jek dvojnásobek a žeby nebyl foukaný?
Ondris
????? Možná proto, že naftové motory jsou principiálně odolné proti klepání...
Kor u benzínů s přímým vstřikem je i 10:1 dost (nepočítám speciality jako F1 nebo SkyActiv), k tomu ještě přeplňování. Jednoduše, kdo bude chtít S3 přidat klokany, zacáluje za komplet vnitřek motoru, pochybuju, že to tenhle vydrží.
jossalito
9,3 není na benzín žádná extrémní hodnota. Je spíše na dolní hranici. To jsem chtěl říct.
Ondris
Na benzín ne 😄
Ale na turbobenzín o 300 koních při 1.2 baru, který bude tankovat kdovíco a musí natočit při ostřejší jízdě aspoň 150k už celkem ano. To jsem zase chtěl říct já. Integrala má i s nepřímým vstřikem jen 7,5, víceméně to samé platí pro Japonce.

Jo, míň nafoukaný motory maj víc, TSI jdou až za 10,5.
blob
tohle je zbytecne vysvetlovat komukoliv na tomto foru.. tady ma nejake technicke znalosti tak jeden ze sta.
Prece kdyz muze byt takovy kompr pomer u diesela, tak proc by to neslo ubenzina, ne ? 8-s

cituji😒br /> "jossalito
Proč? Diesel má i více jek dvojnásobek a žeby nebyl foukaný?"

Se ti divim, ze po takove perle se jeste namahas nejak argumentovat.
jossalito
Tam šlo spíše o prapodivnou formulaci. Což jsi, koukám, nepochopil.
blob
😉 jasny, hlavne ze zdravi slouzi, chutna jist a stolice normalni
Avatar - gld
gld
Jelita nikdy nikto nechápe. On je tu taký neuznaný génius.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Opravdu? 😉
jossalito
Ty se bojíš, že ten motor na to nemá, nebo co? Integrála je třicet let staré auto, technologie materiálů za tu dobu řádně pokročila. Já tam žádné velké problémy prostě nevidím. Sám píšeš, že by to potom potřebovalo nový střeva, myslíš si, že ten motor bude mít to samé co obyčejné 2.0 TSI? Písty, kroužky, ložiska jsou jiné i u jiných výkonových verzí TSIček.
Ondris
Nebojim, na to, co mu dali z tovarny rozhodne ma. 300 koni z dvoulitru neni nic extra, i to tricet let stary auto se da dostat bez problemu nad 400 koni - jen clovek musi vedet, co dela.
Urcita cast kupcu to auto ma jen jako platformu pro dalsi vylepseni a tam jsem si jisty, ze to bude zaprah hlavne pro penezenku. A kdo to otuzi nekde u vesnickeho manika s notebookem, zaplace. Nic vic nic min, v tomhle duchu byl i prvni prispevek 😄 😄
jossalito
Ok, já jen zase, že pro nějaké šílence, kterým bude 300 kobyl málo, tak se tu objeví verze RS3, která továrně přidá další velkou porci výkonu navíc.

Samozřejmě, že ten, kdo nebude chtít čekat, tak si bude moci upravit i toto Sko. A dávat takové auto (drahé) nějakému čiptunerovi z Horní Dolní, to by byl snad zbytečný hazard. 😉
Ondris
Jo pravda, na RS3 jsem zapomnel. :yes:
Avatar - white label
white label
Dostat 300 (a víc) koní z dvoulitru není právě takový problém u starších motorů s podstatně méně přísnými emisními limity a nároky na nízkou normovanou spotřebu, což spolu pochopitelně souvisí .
Avatar - gld
gld
Ešte som nepočul, žeby pri aftermarketovom tuningu motora niekto riešil emisie. Pri 30 ročnom alebo 3 mesačnom aute.
_MT_
Úprava bude podobně obtížná i u méně výkonné verze. Dnešní motory (alespoň evropská produkce) jsou silně optimalizované a celkem sofistikované. Nemůžeš do nich jen tak hrábnout.
Ondris
S tím se samozřejmě nedá nesouhlasit 😄
Myslím, že nejlepší platformou pro seriozní tuning je Evo (což je v podstatě kopie Delty), tam se dá za relativně malé peníze vykouzit "pekelný stroj". Podobně je na tom i GT-R, ale v něm jsem nikdy ani neseděl, ani nikoho s ním neznám. 😄

S3 se na tjůnink moc hodit nebude a myslím, že je to OK...což jsem napsal hned v prvním příspěvku, než mě tu začli dupat. 😄
_MT_
Výhoda japonských vozů v tomhle směru je, že jsou úpravy až šílených rozsahů relativně běžné, jsou firmy, které s tím mají zkušenosti, bez problémů seženeš komponenty. R34 sis klidně mohl nechat naladit na dva tisíce koní, když jsi o to měl zájem. U R35 nevím, ale podle mne je už moc sofistikovaná. Sice z ní ten výkon asi vydolují, ale přijdeš o to precizní sladění. V Evropě panují jiné poměry. Vem si i to Evo, snad jediný evropský trh, kde byla (je) zajímavější nabídka, je UK.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Achichouvej 😄
blob
problem elektricky pohanenych turbodmychadel nebo kompresoru je detailne rozpracovan a vyresen. Na jedne strane jsou "tuzingarske" firmy, ktere nabizeji po netu "kity" sestavajici z elektromotoru s vykonem mensiho vysavace a s obehovym kolem vyrobenym z vika od plechovky. Takove systemy prinejlepsim motor neskrti a jen zerou zbytecne elektrinu.

Pak jsou zde profi vyrobky z vykony kolem 4kw (5.5 HP) ktere pracuji nejcasteji s napetim 36V a vyssim a i tak odebiraji pres sto amper , tedy vice, nez jsou schopny dodavat bezne akumulatory a hlavne alternatory. Vysledek - je to technologicky narocnejsi a tedy drazsi nez klasicke turbo nebo kompresor pohaneny od motoru, je to tezsi a v neposledni rade to je poruchovejsi.

No ale Audi to zda se neodradilo, za penize v Praze dum se rika...
Avatar - wladyk
wladyk
Kam ten svět spěje? Nebylo by teda jednodušší tohle všechno přeskočit a rovnou do aut montovat šlapky a řetěz? Luxusní značky můžou mít i přehazovačku.
Avatar - theolli
theolli
"Řada motorů TDI a TFSI, která aktuálně prochází v případě čtyřválců generační obměnou, patří nepochybně k nejlepším pohonným jednotkám na trhu.".............k takový kravině jste přišli kde?? 6e to napsal ADAC,nebo to řekl Josef Kkt že to slyšel?? Já bych řekl že patří k nejproblemovějším to asi jo.
Jinak pokrok nezastavíš a je jasný že elektrina a hybridní soustavy budou hrát stále větší prim a není daleko doba,kdy si postesknem po klasickém atmosferickém motoru.
Nevím zda je pro VW štastné řešení Wankel byt jako generátor,čichám problémy ;-\
Jirik_H
Neboj. Evropský zákazník je dostatečně blbý, aby něco takového koupil.
Avatar - white label
white label
Antikoncernisti a různí bazaroví kovboji se můžou alespoň utěšovat tím, že se to snad může i pokazit. >😁
Jirik_H
Snad? Dobrý eufemismus. >😁
Avatar - white label
white label
Eufemismus? Sice nevím co to znamená, ale každopádně mě to hodně uráží! 😲 :😉 >😒]
To "snad" není eufemismus, nýbrž vyjádření zoufalého očekávání (přání otcem myšlenky) místních antikoncernistů. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je Burian! To já ZNÁM! 😄
(jen tam nebylo to "hodně" 😉
Avatar - white label
white label
No, může to být buď Burian, nebo buran... >😒]
Avatar - white label
white label
To tě zase vytočili co, fakta se někomu čtou hodně špatně... >😁
Co proti sériovému benzínovému dvoulitru 2.0 TFSI(300PS/380!Nm) může asi tak aktuálně postavit třeba Honda, nebo Toyota? :😉 😉
blob
reknem si po 150 tisici najeto, jo ? 😄
Avatar - white label
white label
Díky za pohotové potvrzení toho, co jsem tu napsal v 10:23. >😒]
ryccardo
Zas to tak nebagatelizuj, ono je důležitý co ten motor vydrží, ale na druhou stranu se nebojím toho, že ten motor nějak extrémně brzo kixne. Myslím, že ve 150 bude dál vesele vrčet. Jinak by si to Audi nedovolilo dávat do svých aut.
jossalito
Bude záležet na servisu. Obecně jsou tyto ostré auta na servis podstatně dražší a mění se i díly, které u normálních verzí vydrží celou životnost vozu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mohu tu poslední větu navrhnout na ZLATÝ VENTILEK? 😄
Avatar - theolli
theolli
:yes:
Avatar - gld
gld
MOTOR 150 tisíc zrejme vydrží. Ale na rozvody, turbá, vstreky by som nevsadil. Zase raz anonymný subdodávateľ použije vyrachtaný stroj s odchýlkami za limitom, a rozpadne sa ti trebárs...volant.
Jirik_H
Optimista. Převodovka odchází v Audi po 100 000 km.
jossalito
Vlastní zkušenost?
Avatar - white label
white label
To víš, tady na webu tradičně platí "logická" přímá úměrnost, čím víc antikoncernfuns, tím bohatší osobní zkušenosti s koncernovými produkty a jejich technikou... 8-s >😁
jossalito
Divím se, že se někteří tak ochotně kopou do vlastního zadku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Někteří se zas "záVWěrů" GEBRAUCHTWAGENKATALOGů děsí jak "čert kříže", že? 😉
Ondris
Jak která...Multitronic je strašnej po všech stránkách, DSG si občas taky zazlobí, ale jinak nic dramatickýho.
Takže nevím, kdes to vzal.
Avatar - Anonym
Anonym
Když to vezmeme čistě z hlediska spolehlivosti: Multitronic katastrofa, DSG horší průměr. Velmi dobrý je naopak Tiptronic.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
,,, (navíc s náskokem a jednoznačně) NEJlepší "ZF s 8mi" :yes: 😉
Avatar - Anonym
Anonym
2.0 TFSI má varianty 180 (např. audi a6) až 270 PS (např. Golf R). Do čeho se montuje 300 PS varianta ?
jossalito
Nemontuje, bude montovat.
Avatar - Anonym
Anonym
On psal o sériově vyráběném motoru.
_MT_
Je řeč o budoucí S3. Nicméně existuje i 228 kW (tedy cca 310 PS) verze, měl ji Leon.
Jirik_H
Motor, o který se nemusím starat a servis mění jen olej a semtam svíčky. Tedy bez nějakých nákladů, kulancí a podobných opičáren.
jossalito
A to ještě můžeš jezdit na kole! >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..je to jen "pocit" že TITÍŽ diskutující "oslaVWující" 300 PS ze 4válce (když je od audi) ohrnují nos nad 150-160ti kW (ca 200 PS) 4válci (když NEjsou od audi) a pro těch ca 200 koní JEDNOZNAČNĚ preferují V6 3.0 (když je od audi.. 😄
PS: FAKTA se někomu čtou (nejspíš) HODNĚ "špatně" 😉
_MT_
Kdyby S3 fungovala se šestiválcem, tak jsem za něj. Ale v minulosti se ukázalo, že to tak jednoduché soužití není. Tedy, nejradši bych pětiválec. Co si budu namlouvat.
Avatar - white label
white label
No jasně, Kylie už tradičně míchá hrušky s veverkama. 8-s >😁
Diesel s benzínem, vyšší střední s hh, všechno jedno, hlavní je to, co se jí zrovna do jejich demagogických příspěvků hodí. Jen tak dál, teto Angelo... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
"SLABoučkÝ" pokus o kličku (pochopitelně "korunovaný" tetou Angelou :yes😊 ... když zrovna VY o 2 litrovém 4 válci s
- 200 koníky říkáte "vyhoněný" (neb ho mají všichni krom VWaudi)
- 300 koníky říkáte "náskok díky technice" (že BWM již před časem ohlásilo "stejné" motory s výkonem 75 PS na válec - to "neva" 😄
PS: A NEsvádějte to na naftu či benzín.. oba víme že to je (JEN) o "tohle VWaudi v nabídce MÁ a tohle (zatím) NEeee"
Jisto JISTĚ za 2 roky nad V6 3.0 Tdi 150 kW "ohrnete nos" - když i R4 2.0 Bi-Tdi bude mít 160 kW (tak jak již roky konkurence.. 😉
Avatar - white label
white label
Zvlášť do prémiového vozu (od střední třídy nahoru) bude vždycky podstatně vhodnější kultivovanější šestihrnkový diesel, než nekultivovaný dieselový čtyřhnek, kterého v tomto případě nevytrhne ani to, že by měl nějakých 10 kW navíc.
U benzínového hh je naopak R4 velkou výhodou ve výrazné úspoře hmotnosti nad přední nápravou (proti V6/R6/VR6), což obvykle nevyváží ani přirozeně "lahodnější" zvuk šestihrnku.
Je snad na tom něco k nepochopení, Angel(ik)o? 8-s >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. (věta) - naprostý SOUHLAS (platí to dokonce i pro NE"prémiový" vůz střední třídy.. 😉
2. - 10 kW sem/tam (spíš) NEní moc "důležitých"
3. - naprosto NEzpochybňuji (ani nikde dříve) použití "vyhoněného" (abych použila váš výraz) 4válce pro vůz typu A3 (byť JEDNOZNAČNĚ preferuji POVEDENÝ R5 2.5 - škoda že /když už se jim tak povedl/ ho koncern víc NEpoužívá... (skoro NEchápu..
5. Angelika je o DOST lepší než Angela (i když mne "berou" obě cca stejně 😄
6. Nicméně OBA víme proč se tak zastáváte podladěného" V6 3.0 TDi (tohle řešení kdysi - o generaci dříve) použivali všichni - kdyby se byl býval byl "povedl" 2.0 Bi-TDi již v první generaci, asi tak na 99,99% by dnes byl (tak jako u všech ostatních) i v audi A6 apod. - no takhle to bude "o generaci později" - je snad na tom něco k nepochopení, white label(e)? 😉
jossalito
Opět nevíš, opět ukazuješ svoji blbost.

Motory pro nové modely jsou naprosto nové. Rodina EA288, EA211.
_MT_
Dochází i ke generační obměně EA888.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..že se (tentokrát docela "svižně") Ingolstadt inspiroval v München a poté co napodobuje Lexus (RX) a PSA (systém HYbrid4) v pohonu všech kol pro příští A4, "náskok díky technice" také "OOOObjeVWil" že (poté co BMW svůj systém patentovalo) elektrický kompresor by mohl být "lepší" (efektivnější) než mechanicky poháněný.. :yes: 😉
PS: Jinak my (BLONDýny) holky při "babinci" už roky NEJvíce oceňujeme patentovaný radiální kompresor od Alpina ... 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stále se mí zdá, že antikoncernové stádo rychleji tupne než koncernové stádo.
blob
heh. to je fakt zajimava myslenka, Delta (Tupost antiks)/ Delta (Tupost ks) >1
Ted jde jen o to, jak to dokazat
😄
blob
za predpokladu ze oboji nabyva kladnych hodnot.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..(bylo to) MOC písmenek "najednou" ... já to TUŠILA! 😄
(a to jsem ještě "vypustila" že před časem i BMW oznámilo výkon 75 koní "na válec" - o čemž se tu myslím ani NEpasalo - zato o 300 PS od audi hned "dvakrát" (2 články) za jeden den :yes"
PS: Tak jako se u aut (snad i většinově) "řeší" spíš vytvarování vnějších plechů - tak u textu STYL info, než "sama info" ... mám (čím dál tím "jasnější") pocit.. 😉