Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Frantizsekk
Libi se mi jedno auto, ale nevim, jak mu to mam rict. Muzes mi poradit?
gil54
...... na úrovni reklamy na trička a bazény. I když to tu reklamu urážím, tam jsem alespoň nějakou informaci obdržel. Tady musím počkat až co v "samoobsluze" napíší diskutující. :no😒br />
Opravdu to myslíte vážně ? A jestli to pojmete jako seriál, tak se máme na co těšit. 8-s
Opravdu to myslíte vážně ? A jestli to pojmete jako seriál, tak se máme na co těšit. 8-s
hipisko
Preco ist do mondea je velmi dobry pomer ceny jazdeniek vs uzitok ktore ponukaju. Naozaj nechapem ako si niekto moze kupitoktaviu jazdenku, ked mondea su lacnejsie.
Ale je este jedno auto, ktore ma odchylenu hodnotu od realnej este viac. To auto je peugeot 407, ktore by som ja osobne poradil este pred mondeom.
Inac je zaujinave ze dalsi francuz s uplne pokazenym menom, laguna je na trhu jazdeniek este drahsia ako mondeo.
Skoda ze nie je napisany cenovy strop, ktory zaujemca chce dat, ale predpokladam ze 10-12000eur. V tom pripade nwch si pripravi na prve roky, ze bude do toho auta vrazat minimalne 500e a optimalne 1000 prve roky, kedze predpokladam ze autobude mat najazdene 150kkm a viac (na tacho sa nepozerat, nikto nepreda trojrocne mobdeo s 100kkm a menej za 10k eur) a preto sa ozve dpf(pozor, ford nezvladol tuto technologiu a tak treba casto menit olej koli pribudajucej nafte donho, zaneseny egr a sanie, vstreky, dvojhmota, brzdy, pneu kde tu uz zacnu prve zavady s elektrikou atd.
Ale je este jedno auto, ktore ma odchylenu hodnotu od realnej este viac. To auto je peugeot 407, ktore by som ja osobne poradil este pred mondeom.
Inac je zaujinave ze dalsi francuz s uplne pokazenym menom, laguna je na trhu jazdeniek este drahsia ako mondeo.
Skoda ze nie je napisany cenovy strop, ktory zaujemca chce dat, ale predpokladam ze 10-12000eur. V tom pripade nwch si pripravi na prve roky, ze bude do toho auta vrazat minimalne 500e a optimalne 1000 prve roky, kedze predpokladam ze autobude mat najazdene 150kkm a viac (na tacho sa nepozerat, nikto nepreda trojrocne mobdeo s 100kkm a menej za 10k eur) a preto sa ozve dpf(pozor, ford nezvladol tuto technologiu a tak treba casto menit olej koli pribudajucej nafte donho, zaneseny egr a sanie, vstreky, dvojhmota, brzdy, pneu kde tu uz zacnu prve zavady s elektrikou atd.
407 je male auto, teda priestorovo asi ako Octavia. Pre niekoho nad 190cm nevhodne.
Dalej, motor 1,6HDI je vsetko ine, len nie bezproblemovy. Kamos, inac vodic a mechanik, kupil po bezproblemovom Daewoo Nubira II (230t km) na naliehanie svojej zeny prekrasny Peugeot 407 1,6HDI. Turbo neprezilo ani 120 tisic, predny naraznik ma doma pre istotu nahradny, este aj pneuservis si musi koli bezdierovym elektronom hladat. Elektronika strajkuje. Jedinym pozitivom je spotreba a ESP.
Dalej, motor 1,6HDI je vsetko ine, len nie bezproblemovy. Kamos, inac vodic a mechanik, kupil po bezproblemovom Daewoo Nubira II (230t km) na naliehanie svojej zeny prekrasny Peugeot 407 1,6HDI. Turbo neprezilo ani 120 tisic, predny naraznik ma doma pre istotu nahradny, este aj pneuservis si musi koli bezdierovym elektronom hladat. Elektronika strajkuje. Jedinym pozitivom je spotreba a ESP.
A hlavne ta 1,6 TDCi ma konstrukcni vadu - vedeni chladiciho oleje pro turbo je nejak nesikovne polozeny, takze se muze prehrivat. Olej se pak "zpece" a tydle saze pak muzou poskodit turbo. No a protoze ten motor je celkem rozsireny (Focusy, Kugy, Peugeoty 30x a 40x stejne jako Citroeny, Mazdy a Volva), tak tadle chyba docela boli...
Ano, a tusim sa to deje postupne a sposobi problem. Tak mi to dotycny kamos aj vysvetlil. Nieco ako Ateroskleróza a cholesterol v tepnach. ;-\
Prelinkujem vas s najvacsim fandom HDI hipiskom. Tem vam to vysvetli😒br />
[odkaz]
Edit, nevsimol som si, ze to tu roztocil on sam 😉
[odkaz]
Edit, nevsimol som si, ze to tu roztocil on sam 😉
No on ma hipisko docela pravdu, kultivovanější než 1,6 tdi je. A ford si ty motory upravuje, nejsou úplně stejný jako HDi.
sorry, ale okrem toho jedneho sitka, ktore sa nemontuje od roku 2008 vies este o nejakej inej konstrukcnej vade tohoto motora 1,6hdi ? EGR? Vstreky? To vsetko sa kazi aj na ostatnych CR dizloch.
Okrem toho fanda hdi rozhodne nie som, ak ma uz citujes, tak rovno mozes nedavno najst v mojej historii prispevky o tom, ako je dnes hdi uz iba priemerny motor.
mimochodom, tymto prispevkom si sa len zaklincoval, ze nie si schopny obhajit svoje vyplody na tomto fore, kedze nie si schopny argumentovat, zato ale vies sarkasticky forwardovat linky vytrhnute z kontextu.
Okrem toho fanda hdi rozhodne nie som, ak ma uz citujes, tak rovno mozes nedavno najst v mojej historii prispevky o tom, ako je dnes hdi uz iba priemerny motor.
mimochodom, tymto prispevkom si sa len zaklincoval, ze nie si schopny obhajit svoje vyplody na tomto fore, kedze nie si schopny argumentovat, zato ale vies sarkasticky forwardovat linky vytrhnute z kontextu.
Snazim sa zistit, aky je rozdiel medzi Fordovym a PSAckovym motorom. Zatial som zistil iba to, ze Ford si ten motor vyraba v UK a PSA vo Francuzsku a v Euro5 verzii maju iny typ DPF.
Motory pre obe znacky sa vyrabaju v rovnakej tovarni. 2liter vo Francuzsku, 1,6 v anglicku.
vychadzal som z tohoto zdroja😒br />
[odkaz]
"Half of the total engine count are produced at Ford's Dagenham Engine plant in Dagenham, England and at Ford's Chennai plant in India, the other half at PSA's Trémery plant in France."
Edit😒br /> Nasiel som presnejsi zdroj😒br /> Assembly Plants😒br /> PSA Peugeot Citroën : Tremery, France (1.6-litre, 2.0-litre and 2.2-litre), Douvrin,
France (1.4-litre)
Ford : Dagenham, UK (1.4-litre, 1.6-litre, 2.2-litre and 3.0-litre), Chennai, India (1.4-litre)
Other OEMs: Volvo Cars, Skövde, Sweden (2.0-litre)
"Half of the total engine count are produced at Ford's Dagenham Engine plant in Dagenham, England and at Ford's Chennai plant in India, the other half at PSA's Trémery plant in France."
Edit😒br /> Nasiel som presnejsi zdroj😒br /> Assembly Plants😒br /> PSA Peugeot Citroën : Tremery, France (1.6-litre, 2.0-litre and 2.2-litre), Douvrin,
France (1.4-litre)
Ford : Dagenham, UK (1.4-litre, 1.6-litre, 2.2-litre and 3.0-litre), Chennai, India (1.4-litre)
Other OEMs: Volvo Cars, Skövde, Sweden (2.0-litre)
clovece v tomto mas asi pravdum uz si ani nepamatam, kde som to cital, ale teraz ked som pohladal, tak mas pravdu, Zas som o nieco mudrejsi 😄
sorry ale 407 porovnavat s oktaviou... no vidiet ze si v 407 nikdy nesedel. Rozdiel na prve sadnutie v megaprospech p407. Ale suhlasim p407 je mensie auto ako mondeo, je asi na urovni laguna3, c5, accord..... Ak hovorim o cene jazdeniek, tak v tej cene su zahrnute aj ine motory ako 1,6hdi....
Vidis, ja som mal daewoo nubira 2 tiez a povazujem ho za najhorsie auto, ktore som kedy vlastnil.
Len tak pre predstavu, moja 407 ma najazdene 180 000km, prva chyba sa stala pred dvoma rokmi, kedy odisla baterka, druha chyba tento rok, odisliel servomotorcek ovladania klapiek klimy a zaroven vymenili cidlo tlaku klimy(70eur), lebo cezen unikalo chladivo(70eur).
Bezdierove elektrony mam aj ja na zimych pneu, na letnych mam normalne. A je pravda, nejaky garazista to koleso nevyvazi, ale garazistovi auto nedavam po tom, ako som videl, ze vypacuje pneumatiku kovovym heverom kov na kov. Vymena pneu ma stala 40eur v znackovom a vymenim ich tak raz za 5 rokov. No co ti poviem neuveritelna komplikacia, normalne ma to funancne ruinuje, toto je presne ten dovod, preco take auto nekupit, radsej oktaviu za drahsie, ved ona ma dierovane elektrony!
Na co ma predny naraznik nahradny? Ved ja som v zivote ani motor neskrkol a to ani v Bratislavskych podzemnych garaziach v meste. Ale spztku som posunul hore, co ma stalo 5 minut zivota a preskrutkovanie tusim troch skrutiek. Inac ma p407 ma rovnaku svetlu vysku ako pasat.
Netreba si vsimat len negativa, navyse aj tie prekrutene (ved bezdierove disky su strasny problem, horsi ako problemy 2,0tdi pd) , ale aj pozitiva a celkovu vyvazenost pomeru cena/negativa/uzitok
Vidis, ja som mal daewoo nubira 2 tiez a povazujem ho za najhorsie auto, ktore som kedy vlastnil.
Len tak pre predstavu, moja 407 ma najazdene 180 000km, prva chyba sa stala pred dvoma rokmi, kedy odisla baterka, druha chyba tento rok, odisliel servomotorcek ovladania klapiek klimy a zaroven vymenili cidlo tlaku klimy(70eur), lebo cezen unikalo chladivo(70eur).
Bezdierove elektrony mam aj ja na zimych pneu, na letnych mam normalne. A je pravda, nejaky garazista to koleso nevyvazi, ale garazistovi auto nedavam po tom, ako som videl, ze vypacuje pneumatiku kovovym heverom kov na kov. Vymena pneu ma stala 40eur v znackovom a vymenim ich tak raz za 5 rokov. No co ti poviem neuveritelna komplikacia, normalne ma to funancne ruinuje, toto je presne ten dovod, preco take auto nekupit, radsej oktaviu za drahsie, ved ona ma dierovane elektrony!
Na co ma predny naraznik nahradny? Ved ja som v zivote ani motor neskrkol a to ani v Bratislavskych podzemnych garaziach v meste. Ale spztku som posunul hore, co ma stalo 5 minut zivota a preskrutkovanie tusim troch skrutiek. Inac ma p407 ma rovnaku svetlu vysku ako pasat.
Netreba si vsimat len negativa, navyse aj tie prekrutene (ved bezdierove disky su strasny problem, horsi ako problemy 2,0tdi pd) , ale aj pozitiva a celkovu vyvazenost pomeru cena/negativa/uzitok
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No 2liter by mal startovat pekne do cca -15 (dlhsie mi startovalo len zhruba pod tuto hodnotu) a nabeh kurenia vzhladom na pridavne spiraly vo vzduchovom ohrievani by mal byt po par 100metroch. Okrem toho ten motor by mal mat elektricke prihrievanie vody takze po cca 5km sa uz aj rucicka teploty vody pohne smerom hore
Pod tvůj příspěvek se můžu podepsat. Mý Mondeo 04/2009 140PS-TDCi startuje bez problémů i v hodně velkých mrazech - na ledovci jsem s ním zažil nejmíň okolo -20°C a v poho. Topení taky není žádný problém, jak jsi napsal, má to elektrický přihřívání, takže to topí hodně rychle. V souvislosti se zimním provozem by se snad dal zmínit jen pomalejší náběh vyhřívání sedaček, ale to jsem zažil už u vícero aut a u Mondea je to vyhřívání aspoň rovnoměrný (sedák / opěradlo).
Mr.Murphy
to myslíte vážně? >😁 >😁
To už si tu práci tak ulehčujete že píšete články o tom, co lidi píšou v diskusi? >😁
No, jak chcete....
Jinak já bohužel Mondeo necelý rok(funglovka) mám a rvu si vlasy, moje zkušenosti tady😒br /> [odkaz]
nespolehlivé, závady se opakují, autorizáky to nejsou schopné opravit....
Nejhorší auto, co jsem kdy měl.... 😒
Nevím, jestli mám jen smůlu nebo je Ford opravdu tak strašidelný výrobce.... každopádně lituju, že jsem nešel do čehokoliv jiného.... Nedovedu si představit, že bych mohl koupit ještě něco horšího.....
To už si tu práci tak ulehčujete že píšete články o tom, co lidi píšou v diskusi? >😁
No, jak chcete....
Jinak já bohužel Mondeo necelý rok(funglovka) mám a rvu si vlasy, moje zkušenosti tady😒br /> [odkaz]
nespolehlivé, závady se opakují, autorizáky to nejsou schopné opravit....
Nejhorší auto, co jsem kdy měl.... 😒
Nevím, jestli mám jen smůlu nebo je Ford opravdu tak strašidelný výrobce.... každopádně lituju, že jsem nešel do čehokoliv jiného.... Nedovedu si představit, že bych mohl koupit ještě něco horšího.....
Tzv. "Montagswagen" se zadaří občas každýmu výrobci. Moje Mondeo je z 04/2009, zatím mám najeto skoro 80.000 a až na 2x měněný "tlumič" otvírání přihrádky před spolujezdcem jezdím bez jakýchkoliv problémů...
jasně, že u "montagswagenu" se může stát, že je vadný ventilátor.... Ale co si mám myslet o tom, že mi ho v záruce vymění a on dělá pazvuky o dva měsíce později zase? To samé podvozek, něco tam mlátí a už to zkoušeli opravit dva autorizáky a furt to dělá..... ;-\ Uvidím, snad to auto jednou vychytám, ale neskutečně mě to se*e....
Tak to spis je o mizerny kvalite fordackych servisu, ne? Mohl bych vypravet, jak mi pred par lety koumaci ze servisu v jednom nejmenovanym znackovym servisu na severu Cech tak zmrvili inspekci Focuse, ze pri pristi inspekci (uz delanou v Berline) museli menit olejovou vanu, ktera byla chvili pred prodrenim od blbe namontovany spodni ochrany motoru... Bohuzel kvalita servisu Fordu neni ani tady v Nemecku zrovna nejlepsi... 😢
Ten tvoj "vymeneny" ventilator je mozno iba repasovany po nejakej inej vymene alebo si ho fasoval z buraneho auta >😁
U niektorych 'servisov' je to normalna prax.
Podvozok mlati, pretoze na dieloch iba umyli spinu a vyzeraju ako nove >😁
U nas miestny Skoda 'servis' spravi predpisanu prehliadku tak, ze vymenia iba polku oleja, filter nevymenia, sviecky nevymenia, ale na fakture najdes aj doliatu kvapalinu do ostrekovaca a skoro aj kavu a cigo servismana >😒]
Dalsi servis VW, kam sa nasledne chodila firemna fabka servisovat pri vymene oleja strhol srubu na olejovej vani...
Nie vsetky problemy sposobuje auto, vela oprav zvrza servis sam.
U niektorych 'servisov' je to normalna prax.
Podvozok mlati, pretoze na dieloch iba umyli spinu a vyzeraju ako nove >😁
U nas miestny Skoda 'servis' spravi predpisanu prehliadku tak, ze vymenia iba polku oleja, filter nevymenia, sviecky nevymenia, ale na fakture najdes aj doliatu kvapalinu do ostrekovaca a skoro aj kavu a cigo servismana >😒]
Dalsi servis VW, kam sa nasledne chodila firemna fabka servisovat pri vymene oleja strhol srubu na olejovej vani...
Nie vsetky problemy sposobuje auto, vela oprav zvrza servis sam.
Bylo by dobré poznamenat, že Tvoje problémy se týkají 1,6 EcoBoost.
Co ma toto (copy/paste)😒br />
4x samovolně vybitá baterka (snad už konečně opraveno)
2x porucha centrálu (snad už taky OK)
aušusové pojistné šrouby na kola (vyhodil jsem)
hlučný větrák klimatizace (vyměněn, už se ozývá zase)
palubák stabilně ukazuje o 0,5l míň než je reálná spotřeba
spolocne s pouzitym motorom?
Teraz k veci😒br /> Kamos ma Mondeo vyse roka stare 2011 2,0 TDCI 103kW, rocne cca 60tkm, teraz cca 75tkm. Sluzobak, takze sa s tym nesere, jazdi plnotucne, spotreba cca 7,2 - 7,6.
Podvozok na 17" zatial ticho, v zaruke riesil zavadu vstrekovaca (?) nafty do DPF (opravte ma, ak som to zle napisal), a blblo obladanie spolujazdcovych dveri. Pri - 25C v Tatrach nenastartoval, ale to okrem fabie HTP a benzinovej Hondy Legend nikto z pritomnych.
Akurat mu to hrozne zere gumy, uz ma TRETIU sadu letnych. Prve boli G/Y F1 asy. - hlucne, druhe Michelin Pilot Sport - OK, teraz Conti SportContact 3 - uvidi sa. Kazdopadne to mohlo aj byt tym, ze mal gumy v Y, teda makke, aj navyse sportove. Dalej, zakruty a kopce tiez nejazdi ecorally.
EDIT😒br /> Netusi niekto, ci ma DPF aj posledne Mondeo s motorom 1,8TDCI? Kolegov Focus C-Max (pred FL) totiz nema.
4x samovolně vybitá baterka (snad už konečně opraveno)
2x porucha centrálu (snad už taky OK)
aušusové pojistné šrouby na kola (vyhodil jsem)
hlučný větrák klimatizace (vyměněn, už se ozývá zase)
palubák stabilně ukazuje o 0,5l míň než je reálná spotřeba
spolocne s pouzitym motorom?
Teraz k veci😒br /> Kamos ma Mondeo vyse roka stare 2011 2,0 TDCI 103kW, rocne cca 60tkm, teraz cca 75tkm. Sluzobak, takze sa s tym nesere, jazdi plnotucne, spotreba cca 7,2 - 7,6.
Podvozok na 17" zatial ticho, v zaruke riesil zavadu vstrekovaca (?) nafty do DPF (opravte ma, ak som to zle napisal), a blblo obladanie spolujazdcovych dveri. Pri - 25C v Tatrach nenastartoval, ale to okrem fabie HTP a benzinovej Hondy Legend nikto z pritomnych.
Akurat mu to hrozne zere gumy, uz ma TRETIU sadu letnych. Prve boli G/Y F1 asy. - hlucne, druhe Michelin Pilot Sport - OK, teraz Conti SportContact 3 - uvidi sa. Kazdopadne to mohlo aj byt tym, ze mal gumy v Y, teda makke, aj navyse sportove. Dalej, zakruty a kopce tiez nejazdi ecorally.
EDIT😒br /> Netusi niekto, ci ma DPF aj posledne Mondeo s motorom 1,8TDCI? Kolegov Focus C-Max (pred FL) totiz nema.
> EDIT😒br />
Netusi niekto, ci ma DPF aj posledne Mondeo s motorom 1,8TDCI? Kolegov Focus C-Max (pred FL) totiz nema.
<
Nema, to byl jediny diesel v Mondeu, ktery DPF nemel. Treba v Nemecku se ten motor ani nenabizel, ani nevim proc...??
<
Nema, to byl jediny diesel v Mondeu, ktery DPF nemel. Treba v Nemecku se ten motor ani nenabizel, ani nevim proc...??
No, takze vyberom tohoto motora by sa dalo eliminovat "kurvitko" v podobe DPF. Akurat treba asi ratat s mensou dynamikou oproti dvolitrom. A asi mensim rozsahom vybavy, zrejme ten motor siel iba do nizsich vybav.
a len 5 stupnovou prevodovkou. Prave koli tomu by som 1,8 urcite nekupoval, radsej by som spravil fapoff keby mi uz moc ten fap vadil
Nikdy jsem neslyšel, že by mělo Mondeo 2,0 TDCi 2009 a výš 5. vstřikovač (vstřikuje naftu do výfukového potrubí před DPF), ale vyloučit se to nedá.
Tento pátý vstřikovač má hodně Renaultů a skoro všechny Toyoty. A jistě i další auta.
Tento pátý vstřikovač má hodně Renaultů a skoro všechny Toyoty. A jistě i další auta.
Preto ten otaznik. Nie som si isty, tak nechcem ludi zavadzat. Ak nezabudnem, tak sa spytam na presnu diagnozu. Kazdopadne to auto bude mat do splatenia leasingu, t.j. 4roky. Bolo by zaujimave pri rocnom najazde 60 -70000km mat to jeho Mondeo na macz a sledovat pripadne naklady do finalnych cca 250000km. Skusim ho ukecat, nech daco napise sam.
FORD😒br />
cDPF = s aktivním povrchem bez aditiv - model Ka, Fiesta, Mondeo, Kuga, S-Max/Galaxy 2.0, Transit (přední pohon)
aDPF = s aditivy do paliva pro urychlení regenerace - Focus/Cmax
vDPF = bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit (zadní pohon)
Ta tryska to bude asi vstrekovac. Mimochodom, ten DPF pre Galaxy stoji 120t Kc vo Ford servise a vydrzi tak okolo 150t km.
cDPF = s aktivním povrchem bez aditiv - model Ka, Fiesta, Mondeo, Kuga, S-Max/Galaxy 2.0, Transit (přední pohon)
aDPF = s aditivy do paliva pro urychlení regenerace - Focus/Cmax
vDPF = bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit (zadní pohon)
Ta tryska to bude asi vstrekovac. Mimochodom, ten DPF pre Galaxy stoji 120t Kc vo Ford servise a vydrzi tak okolo 150t km.
Nee, DPF s regenerací vstřikováním nafty přímo do výfukového potrubí maj až motory, který přišly těsně před faceliftem, takže pokud se nepletu až od modelového ročníku 2011. Neboli obráceně řečeno, maj ho všechny faceliftovaný Mondea s dieslem. A tím pádem je vyřešen problém možného ředění oleje u některých (!) uživatelů...
King of rain
Tak Windiesel doporučoval i Mondea z 2003, přezdívané piliňák...... >😁
Jinak Mondeo není problém doporučit, ovšem jako každá ojetina můžou nastat vícenáklady a vzhledem k tomu , že to je diesel, tak dosti velké.Vždy je to o tom, na co člověk narazí a jak se k tomu dotyčný choval.
Chce to spočítat, klady, zápory , rizika a zda jsou finančně akceptovatelné, pokud nastanou a je to.Auto nechat prohlédnout zkušeným mechanikem a důkladně zkontrolovat kilometry, historii(pokud to půjde) a "otestovat" motor.
Pokud bude auto ok, tak to bude dobrá změna..jenže. 😉
Jinak Mondeo není problém doporučit, ovšem jako každá ojetina můžou nastat vícenáklady a vzhledem k tomu , že to je diesel, tak dosti velké.Vždy je to o tom, na co člověk narazí a jak se k tomu dotyčný choval.
Chce to spočítat, klady, zápory , rizika a zda jsou finančně akceptovatelné, pokud nastanou a je to.Auto nechat prohlédnout zkušeným mechanikem a důkladně zkontrolovat kilometry, historii(pokud to půjde) a "otestovat" motor.
Pokud bude auto ok, tak to bude dobrá změna..jenže. 😉
Mondeo je v každom prípade Value for Money. Výborne jazdné vlastnosti, obrovský priestor, 2,0 TDCi nízka spotreba, kvalitne postavené auto vyrobené v Nemecku.
Ja mám ročník 2005, problémy: vymenene turbo, alternator. Okrem toho menšie veci ako zhavice, baterka a uz mi cistili EGR a veci okolo od sadze. Môže sa to zdať veľa ale auto má vyše 220 tisic a motor si spotrebou do 6 litrov na seba zarobil. V pohode na 1 nádrž 1050 km diaľnica, mesto. Kto ovláda matematiku si vie vypočítať financnu usporu v porovnani s autami čo jazdia za 7 alebo 8 l/ 100 km.
Super vec je vyhrievané predné sklo, skrabku v aute ani nemám 😉
Určite by som išiel do noveho Moneea aj ked nové 2,0 TDCi sú uz od PSA..
Ja mám ročník 2005, problémy: vymenene turbo, alternator. Okrem toho menšie veci ako zhavice, baterka a uz mi cistili EGR a veci okolo od sadze. Môže sa to zdať veľa ale auto má vyše 220 tisic a motor si spotrebou do 6 litrov na seba zarobil. V pohode na 1 nádrž 1050 km diaľnica, mesto. Kto ovláda matematiku si vie vypočítať financnu usporu v porovnani s autami čo jazdia za 7 alebo 8 l/ 100 km.
Super vec je vyhrievané predné sklo, skrabku v aute ani nemám 😉
Určite by som išiel do noveho Moneea aj ked nové 2,0 TDCi sú uz od PSA..
Nechci tě zklamat, ale Mondea se vyrábí v Belgii 😉 To jen tak na okraj...
Vyhřívané přední sklo mám ve svým Mondeu taky, ale škrabku s sebou přesto vozím - občas mě totiž zajímá i výhled do stran a na bočních oknech ještě žádný vyhřívání nemám >😁
Vyhřívané přední sklo mám ve svým Mondeu taky, ale škrabku s sebou přesto vozím - občas mě totiž zajímá i výhled do stran a na bočních oknech ještě žádný vyhřívání nemám >😁
Nezklameš ho, neboj. Mondea se vyrábí v Německu a v Belgii. Náš služebák má rodný list MADE IN GERMANY.
Tak bud tak hodny a prozrad nam, kde v Nemecku se Mondea vyrabi? V Koline nad Rynem se delaj Fiesty, Fusiony + motory a prevodovky. V Saarlouis pak Focusy a dobihaj soucasny Kugy... Dalsi fabriky Ford v Nemecku nema!
Soucasny Mondea plus "sourozenci" S-Max a Galaxy se odjakziva delaj v belgickym Genku (plus montaze v Rusku - ale ty nejdou na evropsky trhy)...
Soucasny Mondea plus "sourozenci" S-Max a Galaxy se odjakziva delaj v belgickym Genku (plus montaze v Rusku - ale ty nejdou na evropsky trhy)...
Ofotím Ti techničák. Mám pocit že tam byl uveden Saarlouis ale musím se podívat. Byl to typ 2000-2008, konkrétně ročník 2004.
Nevím co současné Mondeo.
Nevím co současné Mondeo.
Myslim, ze do technicaku sa pise iba sidlo vyrobcu a to ma Ford v Nemecku.
Production 2000–2007
Assembly Genk, Belgium[8]
Chung Li, Taiwan[9]
Chongqing, China[10]
Hai Duong, Vietnam[11]
Production 2000–2007
Assembly Genk, Belgium[8]
Chung Li, Taiwan[9]
Chongqing, China[10]
Hai Duong, Vietnam[11]
Kingu, buď prosím tak laskav a najdi někde přesnou citaci mého "doporučování".
Nenapsal jsem nic víc a nic míň že pokud má být 2,0 TDCi 2003 v pohodě, musí se dávat dobrá nafta a filtry měnit po 15-20000 km originál.
A že to funguje, dokazuje náš služebák, který se blíží nájezdu 300000 km přičemž mnohokrát omílané vstřikování je tam původní - a dá se to snadno doložit, vůz jsme kupovali v ČR jako nový.
Jistě nemáme "Montagswagen", o tom žádná, ale k vozidlu jsme se také dobře chovali. A i když jsme ho nešetřili, rozhodně se poruchy daly počítat na prstech jedné ruky a svým provozem si je vozidlo zaplatilo.
Tady je výčet poruch😒br /> 015 000 - garance EGR
090 000 - garance - dvouhmoťák
100 000 - řemen, trojkombinace
120 000 - snímač pozice kliky
150 000 - hadice turba
200 000 - řemen
280 000 - spojka a dvouhmoťák
Mondeo jistě není bez poruch a dvouhmoťák a trojkombinace by zasloužily trochu víc robustosti - ale ani to není katastrofa.
Nenapsal jsem nic víc a nic míň že pokud má být 2,0 TDCi 2003 v pohodě, musí se dávat dobrá nafta a filtry měnit po 15-20000 km originál.
A že to funguje, dokazuje náš služebák, který se blíží nájezdu 300000 km přičemž mnohokrát omílané vstřikování je tam původní - a dá se to snadno doložit, vůz jsme kupovali v ČR jako nový.
Jistě nemáme "Montagswagen", o tom žádná, ale k vozidlu jsme se také dobře chovali. A i když jsme ho nešetřili, rozhodně se poruchy daly počítat na prstech jedné ruky a svým provozem si je vozidlo zaplatilo.
Tady je výčet poruch😒br /> 015 000 - garance EGR
090 000 - garance - dvouhmoťák
100 000 - řemen, trojkombinace
120 000 - snímač pozice kliky
150 000 - hadice turba
200 000 - řemen
280 000 - spojka a dvouhmoťák
Mondeo jistě není bez poruch a dvouhmoťák a trojkombinace by zasloužily trochu víc robustosti - ale ani to není katastrofa.
Mondea TDCi z let 2003 až dejme tomu 2005 jsou neskutečně levná. Klidně i o desítky tisíc než benzínové Mondeo, nemluvě o tom, že jsou leckdy levnější než Fabie HTP. A právě díky vysoké poruchovosti ze začátku výroby je servis čerpadel a vstřikovačů na Mondeo velmi levný. Pokud má někdo v blízkosti bydliště nějaký diesel-servis, může být koupě takového Mondea poměrně dobrý kalkul - koupí velmi levně, za slušnou cenu opraví a má solidní auto střední třídy.
Hafol
A proč mění ten skvělý :no: Hyundai i30 cw za ojetý Ford ?
To je lepší téma na diskusi. :yes:
To je lepší téma na diskusi. :yes:
Třeba proto, že ta minulá generace i30 vevnitř vypadala jako recyklovaná Š120? Nebo proto, že v kufru Mondea tu i30 odvezeš skoro celou, aniž bys musel sklápět zadní sedačky? >😒] :-!
Ale máš pravdu v tom, že o tomdle ta diskuze není...
Ale máš pravdu v tom, že o tomdle ta diskuze není...
Arese
Tak toto je opravdu neuvěřitelné! To jako teď budou redaktoř Auto.cz vytahovat zajímavé diskuse a předkládat je coby články?!!! Nemám slov, tomu se říká novinářská ubohost... :no: :no: :no: :no:
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
Já jsem snad na špatném webu 😲
Švagi
Taky přidám troškou do mlýna. Taky jsem se rozhodoval před půl rokem o mondeu, jestli nafta nebo benzín (měl jsem tady mondeo rv. 2004, 2.0TDCi/96 kw, 2 krát měněné vstřikovače (jednou repas-vydržely cca 30 000km a pak nové drží doteď stav cca 280 000km)) naftu, už jsem taky nechtěl, jediná současná výhoda, je nízká spotřeba, bohužel nic víc. 😒 Chtěl jsem 6kval, zkoušel jsem 2.0 HE/107kw, ale bohužel má jen 5rychlostní stupňů a ten výkon je tak nutné minimum. Nakonec jsem zvolil mondeo s kultovním motorem 2.5T (5válec-originál VOLVO 162kw/320Nm) -mimochodem, montoval se do Focuse ST/RS (s mírnými úpravami)) a předělal jsem to na LPG. A zatím si nemohu stěžovat, výkonu až až, spotřeba na LPG cca 11l/100km (1,76 Kč/km – 16kč/l LPG) a benzín 9l/100km (3,51 Kč/km – 39kč/l benzínu).
Shrnutí: když to porovnám s naftou (2.0TDCi 103/kw) tak mám nižší, provozní náklady cca o 1kč/km (2,69 Kč/km – 38,5kč/l diesel), kultivovanější chod, vyšší výkon, neřeším zimu (zamrzání nafty, pomalé zahřívání motoru), lehčí motor (lépe to zatáčí), nižší servisní náklady (a když ne tak např. jeden vstřikovač stojí na naftu cca 9tkč, na benzín 2.5tkč), neřeším kvalitu nafty, DPF, dvouhmota (mám ji tam sice taky, ale benzín nemá taky vysoký kompr. poměr, jako diesel navíc, má o jeden válec víc, tím pádem má menší torzní kmity a setrvačník tolik netrpí) atd.
Zde je odkaz [odkaz] na můj vůz, kdyby někdo chtěl více informací.
Shrnutí: když to porovnám s naftou (2.0TDCi 103/kw) tak mám nižší, provozní náklady cca o 1kč/km (2,69 Kč/km – 38,5kč/l diesel), kultivovanější chod, vyšší výkon, neřeším zimu (zamrzání nafty, pomalé zahřívání motoru), lehčí motor (lépe to zatáčí), nižší servisní náklady (a když ne tak např. jeden vstřikovač stojí na naftu cca 9tkč, na benzín 2.5tkč), neřeším kvalitu nafty, DPF, dvouhmota (mám ji tam sice taky, ale benzín nemá taky vysoký kompr. poměr, jako diesel navíc, má o jeden válec víc, tím pádem má menší torzní kmity a setrvačník tolik netrpí) atd.
Zde je odkaz [odkaz] na můj vůz, kdyby někdo chtěl více informací.
:yes: dobrá volba! Opravdu vychází benzínový 5vál hmotnostně líp v porovnání s 4válcovou naftou? Kolik už jsi s úpravou na lpg najezdil? Prý si lpg moc nerozumí s přímými vstřikovači (tedy snad to nemá vstřik do nasávání).
Díky: našel jsem zde hmotnost 2.5 T sedan [odkaz] + cca 30 kg a kombi a 2.0 TDCi 103/kw [odkaz] Nějaké to kilo tam je >😁 Najezdi, jsem cca 17 000 km zatím bez žádné závady, vůbec bych nepoznal, že jedu na plyn jen v extrémnějších (nad 5500 rpm) situacích to jde trošku poznat. Jinak tento motor ještě nemá přímý vstřik paliva, jen proměnné časování ventilu (sání/výfuk) + nízkotlaké turbo. To je ještě „starý“ VOLVácký motor, přímý vstřik měly motory FORD (EcoBoost 1,6 a 2,0)
No tak tím pádem je to úplná paráda! Já právě zvažuju, co koupit, až budeme mít prďocha a s kolami vozit aji kočár a pod., tak jsem se už koukal na s-max s tímto motorem a asi bych rovnou volil přestavbu na lpg. Ale to má ještě čas 😄
S-max super,ale pozor jedna nevýhoda je tam ta, že nemá rezervu-není pak dát nádrž na LPG-leda válcovou do kurfu, ale i tak si myslím, že tam bude hafl místa i tak, ale nevypadá to zase tak dobře...
Jak jsem napsal, zatím to má čas...každopádně taková přestavba by se mi asi moc nelíbila 8-s
veloce1
Mam mondeo 2.0 bendzin. najazdenych 100.000km a zatial vsetko O.K. Mal som len pravidelny seris filtre, sviecky .... Pre mna je to uz lenoch, a krutiaci moment mi nepostacuje. Teraz by som volil jednoznacne 1,6 EcoBoost. Rocne najazdim cca 20.000km. Mam male presuny po meste do 2km-preto benzin. Ak hladas postacujici priestor s dobrymi jazdnymi vlastnostami a odpustis mu drobne nedostatky v prevedeni interieru ani nemas v danej ktegorii z coho vyberat.
houston228
Po kolika km výměna a rozsah servisu:
- existuje "motoropedia" s popisem nejčastěji se vyskytujících závad
- existuje tzv. "technický reglament", resp. doporučení výrobce, v kolika km dělat jaký servis.
E.g.: teď mám mondeo 99, potřebuju tam měnit rádio, volba rádia - ok podle návodu v článku [odkaz] (sranice s 1.7DIN rozměry, ale pohodejs), kontrola elektriky po 80K km (zda nikde neblbne nějaký minus).
Ok.
- existuje "motoropedia" s popisem nejčastěji se vyskytujících závad
- existuje tzv. "technický reglament", resp. doporučení výrobce, v kolika km dělat jaký servis.
E.g.: teď mám mondeo 99, potřebuju tam měnit rádio, volba rádia - ok podle návodu v článku [odkaz] (sranice s 1.7DIN rozměry, ale pohodejs), kontrola elektriky po 80K km (zda nikde neblbne nějaký minus).
Ok.
Krajtik
Máte někdo střešní box na mondeu, který se nejvíc hodí?
Já na tom mám box Neumann Adventure 130 a vypadá to dobře
Mirec1 nema google? Nech si pocita vo forach a nie si nechat radit "koncernovymi a rejza fans"...
Lenze, ti tu budu mudrovat aj vtedy, ked bude nazov temy "Auto" a dole uz ziadny text.