Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější

26 komentářů

gottak
jako základní a zároveň nejprodávanější benzinová motorizace u nás by potřebovala upravit nejvíce, případně udělat nově, citelně chybí 6-ti stupňová převodovka, tak snad nás mazda mile překvapí, což se jí v posledním poměrně daří 😉
Avatar - cerrbion
cerrbion
no radši stávající benzinova 1.6ka i s 5stupnovkou, než aby se mazda nechala zblbnout dnešním turbo trendem... tenhle motor jede a jede a jede. Já osobně radši jezdím na zajímavější místa, než po servisech s reklamacema.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: suhlas ale chce to stejne uz vyssi vykon z tej 1.6tky, ktora na svoj objem nie je vykonovo vobec ziadna slava....

male turba su mozno fajn ak clovek jazdi malo a auto za par rokov chce predat ak sa mu to vobec podari s tym turbom..... kto to mysli vaznejsie a auto chce mat povedzme 5 a viac rokov a ma rodinu a chce ist niekam dalej tak ten si turbo asi nekupi... ,, dovod kupovat male turbo? v podstate ziadny... ked to vytocime zerie to este viac ako bezna atmosfera... turbo je poruchovejsie a zatah v meste a okoli mesta tri stvrtiny beznych ludi nevyuziju a nepotrebuju.... myslim ze ucelom tychto aut nie je pretekanie sa.... ale jazdenie do prace na dovolenky na nakupy a tam turbo netreba.... radsej dojst a spolahlivo - v tomto je klasicka atmosfera na nezaplatenie....... navyse ak mi odide po par rokoch turbo ziadan zaruka mi nepomoze.... a vymena? nuz lacne to nebude ( 1000 eur )..

odstrasujuci priklad😒br /> [odkaz]

tsi by som nekupil ani nahodou... takze nove skodovky uz maju u mna smolu aj vw.....
_Teddy_
myslim ze 77kW/105ps je na zakladnu motorizaciu (a "fukanu" jedna-sestku) v nizsej strednej tak akurat. Pre porovnanie, novy Golf zacina na 63kW, Octavia stale na 59kW.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
octavia ma v ponuke stale este tu 1.4ku co mal aj golf kedysi..... bohuzial s tymto motorom to uz nejde.....

lancer ma 86kw 1.6tku a tym autom sem tam sa veziem a ver mi aj ked to ide fajn.... nie je to vobec vela.... takze 77kW v mazde 3 nie je ziadna slava na dnesnu dobu... ale ano na bezne jazdenie postaci :yes: uznavam :yes😒br />
len pre porovnanie auris ma 1,33 litrovy motor a 73kW a 6st prevodovku.... no a 1.6tku ma uz ... ani nevravim 😉 , mazda je pozadu
Avatar - lamal
lamal
keby si ozaj poznal motory mazdy aj z minulosti tak by si vedel, ze mazda nikdy nenahanala papierove hodnoty /vykon, krutiak/ ale sustredovala sa ovela dolezitejsie veci ako ich priebeh, zivotnost a hlucnost.... od 1,5 az po 2,0 byvali uz za cias 323 a 626 vynimocne pruzne, nekuckali sa ani pri podtacani, s rastucimi otackami naberali na sile ako sa patri a nad 5500ot az po 7000ot ponukli este peknu vykonovu spicku...co na tom, ze 2.0 mal 85kw, ale akych 85kw ? jak oči, takých... darmo ma dnes 1,6 atmo 85kw napr od opla... tieto veci ti krutiak a vykon na papieri nikdy neprezradia
Mixo
Presne tak! Mazda ma slabsi papirovy hodnoty, ale ty garantuje, a to vcetne normovane spotreby (u dieslu)! Naopak korejec, to je znamy majitel majitel fiktivniho stada koni co temer nezere seno.
velitel mesta bugulmy
Co z toho, když to nejede? Mě od koupě Mazdy zatím vždy odradilo to, že výkonem končila někde na místech, kde ostatní začínali...
Avatar - ZaklinacTristan
ZaklinacTristan
Nerozumiem. Napr Trojka ma u benzinu vykon do 260 k, u nafty do 185 k. Sestka benzin do 170 k (v zahranici 3.7 V6 tusim 273 k), nafta 180 k. CX-7 260 k. Fakt si nemyslim, ze by vykonu bolo malo...
Avatar - lamal
lamal
co nejede ? vzdy jely , na pepieri nie ale bolo treba sa previezt ... mazda je jedna z automobiliek ktora pise pri casoch zrychlenia bludy, uz som to pisal treba sa povozit a nie citat tabulky
Avatar - Katikakus
Katikakus
Koukam, ze tobe to porad nejede... v hlave! 8-s :no😒br />
Viz. [odkaz]
Avatar - biscuit
biscuit
to se chce projet a ne furt cist nejaky priblbly cislicka 😉 treba takova staricka 66!!!kW mazda mx-3 sakra prekvapi! vykon je potreba v aute zazit a az pak se da rict, jestli je pro patricne auto dostacujici, nebo ne (prevodovka, vaha, naladeni - to udela hrozne moc). samozrejme desitky kW nedozene, ale jednotky z papiru smazat muze!
gottak
jasně, turbo a mazda to rozhodně není věc, nad kterou bych přemýšlel po nocích, stávající 1.6 je výborná, leč spotřebou už s dobou nejde, běžný průměr je dost přes 7 , spíš k 8 litrům, zbytečně to točí na dálnici, chtěl bych odlehčit karoserii o 100 kg a minimálně přidat tu šestku, cokoli navíc bez turba bude super 😄 , těším se moc, mám rád japonskou kvalitu a design mazdy je opravdu špičkový
Nicco
Zvlastne, ze tie 1.6ky nikto nekupuje - teda pokial nie su najlacnejsie v ceniku. Ono ohanat sa poruchovostou turba je mozne, ale jeho prinos je nesporny. Pokazit sa moze vsetko, co je v aute, ale len preto sa nevzdam ESP, ABS, volantu ani radia a nebudem jazdit na bicykli milion km, bez poruch. Chce to multilink a ten nieco stoji a na nasich cestach je mrtvy po 100tkm, co si vyziada mastny repas, ale o tom to je. Mozem si tam dat torzku, ale o com bude ten kompromis?

K priamemu vstreku - pozname priame atmosfery - FSI alebo aj od Mazdy novy 2.0i myslim uz ma priamy vstrek - spotreba nie je nijako zazracna a ak nie je taka ista ako rovnako objemne nepriame atmosfery, tak je iba o velmi malo nizsia, nez vstrekovanie do sania. Neviem, ci sa chce Mazda az tak velmi odlisit alebo je tam iny problem s vyvojom turbo benzinov. Mimochodom, preco neponukaju aj dieslovu atmosferu? Ved ta musi mat nekonecnu zivotnost.
parafin
trochu sa mýliš.
multilink od mazdy sa prakticky nekazí a žiadne repasy sa nekonajú. ja osobne mám na m6 najazdených 305.000 km a zadný multilink je v poriadku.
a pokial ide o to turbo, tak by si mal vedieť, že pri diesel turbe sú podstatne nižšie teploty ako benzín turbe a v tom je rozdiel. benzín turbo je podstatne náchylnejšie na poruchy ako diesel. v dnešnej turbo dobe je naozaj atmobenzín výhodný pre väčšinu spôsobov využívania auta. diesle boli volakedy ok, ale dnes sú natoľko prekomplikované kvôli emisiám, že už by som diesel nechcel (samozrejme ani starý jednoduchý, ale dymiaci by som nechcel).
heno
mas pravdu ja mam 626 97´ 2,0i 85kW ma nabehaných 350 tis km a zadne loziska má pôvodné, na zadných nápravách sa menili len stabilizátory za pár korún, predná náprava je v bez úprav od nova len ložiská a tlmiče. auto ešte nebolo pokazené, kedy otočíš kľúčom vtedy naštartuje. Od nova chodí po slovenských cestách......lepšie auto asi ani nie je možné urobiť...ak toto dokáže európan, všetko čo tam namontovali doteraz funguje....

tak ďalšie auto mám v podstate vybraté

ešte k motoru tých 85kW jw papierovo málo, ale spolu s vynikajúcou charakteristikou, presnou prevodovkou a dobrou spotrebou, motor nemá chybu

konštruktérom mazdy klobúk dole
Mino21
Taky nevím, proč by multilink měl mít nějaký problém. Mám nalítáno 245 tkm (a kdo ví o kolik je ten tachometr stočený) a žádný problém.
Nicco
Asi pisete o starej Mazde, na ktorej este dnes jazdia teroristi v Afganistane (aj na Toyote), tam je vydrz uplne ina. Dnesne auta maju ine diely. Multilink sa kazi, akoze sa kazi uz len preto, ze tam su silentbloky a capy, ktore sa vybuchaju. Takze bud mate super truper kvalitne auta, alebo uz ani netusite, ako ten podvozok jazdil za mlada. Zase ale zalezi, co to je za podvozok. Nejake primitivne ramena z Lady Nivy urcite vydrzia viac.
Avatar - lamal
lamal
Tak oba motory podla clanku maju byt skyactive, tak dufam, ze i do prcka pojde vysoky kompres + GDi ... to by mohlo byt zaujimave, nebolo by od veci sa i s 1,6 priblizit aspon korejcom, kt. maju velmi slusnu 1,6 gdi 99kw...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
korejci su uz davno pred koncernom, koncern vw je vzdy pozadu.... aj kedysi ked mali vseci uz system common rail v naftakoch tak vw jazdil este so starym klepajucim systemom cerpadlo dyza... nemci spia.... a tak im treba, koncern vw nemusim ani tie ich nudne drahe plecky
Avatar - jeylkey
jeylkey
audi a8 3.3 tdi mela common rail uz v roce 99, ne?
Avatar - lamal
lamal
tak zalezi v akej triede, ked korea mala CR v autach za 500tis je to rozdiel oproti A8... ale o to nejde, to len tak pre spravny pohlad veci
Avatar - lamal
lamal
koncern bol vzdy zaostaly hlavne v benzinakoch, ale velmi rychlo dohnal dobu... od cias 5golfu zacal pracovat na motoroch aj podvozkoch dost rapidne... dnes na tom nie je zle i ked bez turba by bol strateny, lebo poriadnu 4valcovu atmosferu /ani 6valcov vela dobrych nebol👋 nevedel spravit a turbo ma vela komplikacii... proste benzinovy hi-tech bez preplnania nikdy nevedeli ani nevedia
Michal Stehnij
Mazda je jedna z mála vlaštovek, která se drží úspory hmotnosti a nepodlehla "módě" downsizingu, už tato 3 je velmi dobrá a když bude nová ještě lepší, těším se už teď. K těm Němcům. BMW a Mercedes motory vždy uměli, např. 10 válec z minulé M5 je legendární, stejně tak jako 130i minulé generace nebo 6,3 (reálně 6,2 od AMG). Němci rozhodně nespí, to že VW v podstatě nikdy (snad až na VR6) neudělal pořádnou atmosféru v objemu řekněme do 3.0, je jiná.
Avatar - lamal
lamal
no ale ved rec bola o koncerne to je VW nikto netvrdi ze medved a bmw nevedli urobit dobre atmosfery...tak to si pis ze vedeli, ale atmo kubatura do 2000ccm aj tak vzdy patrila japoncom
pargi
:yes: