Ačkoliv převažujícím trendem na poli „zelených“ vozů je zástavba upraveného slabšího vznětového motoru či dokonce hybridní pohonné soustavy, u Opelu na to šli jinak.
Že by reálne úsporenejšie auto? Ale ako vidno, hoooodne záleží na štýle jazdy. 3,6 litra a 5,9 litra je dosť veľký rozdiel. Aj keď sa nedá poprieť, že spotreba do 6 litrov na tak veľké auto je vynikajúca.
Zaujímavé, že tento Opel nedostal užšie gumy (iba s nižším valivým odporom), bol ponechaný výkonný motor, ktorému nerobí problém zvládnuť ťažšie prevody a konštruktéri sa nezamerali na odľahčenie auta. Napriek tomu úspora paliva, na rozdiel od niektorých pseudoekologických počinov, je. Tak v čom to bude?
Ale i tak, v podobnom duchu by sa mal uberať už vývoj samotného modelu, ako bolo jemne naznačené v článku. Maximálna pozornosť aerodynamike, zakrytovanie spodku auta, optimalizácia prevodov, optimalitzácia spaľovania motora...Neverím, že by sa im tieto viacnáklady na vývoj nevyplatili. Možno ešte viac, ako dodatočné zmeny na už hotovom aute a úpravy vo výrobnom cykle. Všetko by bolo v prvovýrobe a boli by o krok vpredu pred ostatnými - akologické všety modely, spotreba o x% menšia ako u konkurencie, výfukové plyny o x% čistejšie - nebola by to najlepšia reklama?
Uprimne, neverim na pneu s nizsim valivym odporem, me by na auto nesmely. Chci vedet, ze budu mit zajisten kdykoliv dostatecny grip, uz nekolik let kupuji spise mekci smesi i na leto, ackoliv vim, ze horko tezko vystacim s jednou sadou na sezonu. Jistota zvlaste u sirsich rozmeru stoji za to.
K Insignii samotne, vcera jsem vuz poprve projel a to ve verzi naftovy sedan se 118kw. Slabsi motor si do tak velkeho auta nedokazu predstavit a pokud tak jedine bez naroku na odpovidajici dynamiku. Podvozek je vyborne utlumeny i pres instalaci 18" kol, rizeni prijemne a presne, razeni je vec, kterou Opel v posledni dobe velmi vyrazne zlepsil a aktualne patri mezi nejlepsi vozy s MT, ktere jsem mel v posledni dobe v ruce. Interier je zpracovan s az bajnou nemeckou peclivosti, sedadla v zakladnich verzich pohodlna, ale nevyrazna co se tyce bocniho vedeni. Ten, kdo by chtel srovnavat se Superbem, Passatem, nebo Mondeem bude zklaman prostorem nad hlavou pro zadni cestujici, mam obavu, ze vyska pres 180cm se na nerovnostech muze dotykat stropu (pri mych 177cm jsem mel namale, kdyz auto stalo). Obecne vzato je to velmi povedene auto a ve srovnani s Vectrou pro automobilku az revolucni, at uz tvarove (byt kola pod 18" vypadaji velmi poddimenzovane, ale to uz je ve stredni tride bohuzel tradice), nebo nabizenym komfortem a zpracovanim. S rozumnou cenovou politikou, kdy jen nouma neuhada cenu okolo 700k s navi ma vsechny predpoklady k uspechu.
I já si raději na léto kupuju měkčí gumy. To víš, přilnavost je přilnavost. Mnohé dámy (včetně tetičky) ti to potvrdí. Navíc pořádný grip ocení každá i neřidička, že?? >:-[] >:-[]
Jinak s Insignií jsem zatím tu čest neměl ale už delší dobu se na tuhle potvoru chystám. Co doporučíš jako ideální motorizaci ke svezení?? :-O
no nevim nevim. U těhle velkejch aut jsem spíše příznivcem pořekadla - objem ničím nenahradíš... Já bych o oturbené (okompresorované) motory s objemem 1,4 či 1,6 v takhle velkých autech nestál... ;-\
Tak nejak. Moja nocná mora je, ze ked budem mat na kúpu napr. 3,0 V6 Biturbo, dojdu svetové zásoby ropy a vsetci budeme chodit na elektromobiloch sestdesiatkou 8-s
Problém je ale v tom, ze ten ziadaný prínos je cisto teoretický. Jedna-sestka turbo má síce výkon ako atmo 2,2-2,4, ale problém je v tom, ze v reálnej premávke, ked nechces jazdit eko-ralye, aj tak isto zerie (porov. Accord 2,4 VTEC s Insigniou 1,6 T).
P.S. A s tou 2,4-kou v Accorde tiez dokázej jazdit na spotrebu. Ale k tomu by sa mohol vyjadrit najlepsie babo.
masívny nástup turboštvorválcov sa dá očakávať v strednej triede až s novou BMW3??? to akože nikto iný nemá zodpovedajúce a hlavne tecnologicky nové turboštvorválce v tejto kategorii? a BMW sa s týmto turbodownsizingom nejako neponáhla..aby nezaspali dobu...
o motorárskej kvalite BMW nikto nepochybuje, v malo a stredneobjemových turbo"bežných" motorizáciach ich už asi predbehol VW a dokoca aj Fiat. Neviem si predstaviť, že v novej BMW1 bude tvoriť základ 1,6 teraz nbajnovšie 122cv..to už má naozaj lepší motor aj Mito.
Insignii 1,6 turbo vlastním a můžu jen doporučit. Skvělý auto a motor je fakt docela průžný a když ho podržíš trochu v otáčkách, jede fakt dost dobře. I v plném obsazení do kopce pořád svižně zrychluje. Jen ta spotřeba doufám trochu časem klesne ;-)
Převodovka jedna báseň a na 18" kolech krásně tlumí i nerovnosti. Cena je velmi přijatelná. Dají se domluvit velký slevy. Mám výbavu Cosmo s dalšími příplatky za cca 110 000,- = opravdu nádherný auto s dobrým motorem a za možná bezkonkurenční cenu. Dlouho jsem vybíral z celé střední třídy a Insignia to vyhrála. Ale každý nechť si vybere svého favorita.
Ja podobné gumy jazdím, ale nekupoval som ich preto. Pocitovo sú o kus tvrdšie ako klasické a zdá sa, že o chlp skôr strácajú istotu. Menej sa derú. Ale neviem, či by som ich kúpil zase, mám na to podobný názor ako Ty.
Insignia ako taká ma príliš nezaujala, už je mimo mojej predstavy a ideálnom voze, ktorý by som chcel, aj keď niekedy v budúcnosti, ktovie, ak budem mať iné potreby ako teraz, možno ma osloví aj stredná trieda.
Vyber ve stredni je ted vazne fantasticky a vetsina aut dokaze dat i pocit premiovosti, zejmena uvnitr. Jsem uprimne zvedav na P408, zda-li na pohledne interiery poslednich modelu bude umet nasadit i peknou karoserii a slusne jizdni vlastnosti. ;-) Za rok a pul je tu novy Passat a za dva nove BMW rady 3, zvlaste ten druhy zrejme ukaze s kym je potreba se srovnavat.
Ja myslim, ze francouzsti novinari pouzili obrazek Volva S60 Concept a udelali auto, ktere se jim na tom libi...
Zase je fakt, ze soucasna 4 unikla prave od frantiku rok pred predstavenim a naprosto verne. ;-)
Mel jsem jeden kousek z NL, typ 1,6SR v roce 1997. Na to, ze byl kram z roku 1991 a o sevisni knizce slysel jen do doby nez ho dostal do paratu bazarnik a stocil km jezdil na tehdejsi dobu moc hezky. ;-)
Moja rec! Ja by som na autách, ktoré majú nízkoodporové gumy dával výstrazné nálepky podobné tým, co upozornujú na airbag vpredu v súvislosti s detskou sedackou: Pozor, auto má pneu s nízkym valivým odporom a teda nah..no gripom!
P.S. Kto mi bude chciet trdit, ze nepoznám rozdiel, skoda námahy: poznám. A pokial by to bolo u nás reálne, dal by som najradsej semi-slicky...
Spotřeby do 6 litrů jsem schopen (když nejezdím jak hovado po dálnici) dát i se svým Peugeotem 407 s 2.0HDi. Když jezdím stylem brzda/plyn, vždycky jsem se vešel do 7 litrů.
Doplňovat speciálními pneumatikami je, podle mě, blbost. Budou nákladnější na pořízení, budou se jinak zahřívat... no prostě, jak píše webpaja, mně by na auto taky nesměly.
Jediné opodstatnění jsou nižší emise, za což dávám palec :yes:
Koukám, že se to (nepříznačně) pod horní rozbrušovačkou hemží na diskuzi slikama a gumováním v ostrejch pravejch. No... popravdě, jestli někomu nevydrží jedna sada letních gum přes sezónu, nelze než doporučit odhlásit se z klubu rallye jezdců a začít trénovat jízdu v kolonách.
Pokud nedáš na letních gumách v běžném provozu cca šedesátku, nejsi šofér, neumíš. V podstatě se dá běžně udělat na jednu sadu letních a jednu sadu zimních sto tisíc km. Co je pod tím, to jsou výsledky amatérů, co je nad tím, to jsou umělci zatáček.
Tématem je tu ovšem flexka od Opelu... spotřeba pod šest. Hmmm, hlávkovej salát jásá. Ještě míň to žere, když to stojí...
To je ale hodně odvážné zobecnění..., tyhle hodnoty můžou platit jen u běžných aut s běžnými motorizacemi
a pneumatikami typu "Ecocontact", určitě ne pro výkonnější (nejen) "sportovní" vozy s motorizací kolem 500Nm a více a pneu typu "Sportcontact". Snažit se ujet s těmito vozy a těmito pneu
(v běžném provozu) dokonce více než 60 tis. km je jednak prakticky téměř nemožné a navíc to má stejnou "logiku" jako si koupit třeba BMW M3(ale i motorizace jako 35i/d) a jezdit hlavně na co nejnižší spotřebu paliva...
(a vlastně i pneumatik) :-!
A že tu těch emkařů (jak na silnici, tak na diskuzi) lítá... :-) nahoře píši - "v běžném provozu", to znamená - 50/90/130, běžnej šofér a a běžný auto, třeba cee´d nebo Mondeo či A6.... Pokud umí jezdit dá těch 60 na letních jako nic.
Jinak, oddělat gumu jde i za jedno odpoledne... Domnívám se však, že se tu diskutuje o reálném životě na silnicích, nikoliv o driftovacích snech.
Tedy závěr - 100.000 na dvojsadě (léto-zima) bych považoval za referenční výdrž.
Tech faktoru je tam vic, ten jezdi vic po nekvalitnich okreskach, druhy zase po novem asfaltu rychlostky. Loni jsem mel letni lepivky Pirellky a ty odchazely jako letosni tresne. Na druhou stranu drzely jako zidovska vira.
Tezko rict, mozna jo, ale to jsem od nich necekal a ani tak nejezdil. Tak nejak jeste obcas ridim pro poteseni a to se s tim jaksi neslucuje ;-) .
Pripada mi to stejny, jako jezdit v silnym aute na spotrebu. Ja na ni koukam samozrejme taky a tesi me, kdyz se vejdu do hodnot vyrobce alespon u meststkeho provozu, ale cilene za nejnizsi hodnotou nejdu.
Samozřejmě to neplatí zdaleka jen pro eMkaře a s modely M od BMW je opravdu velký "úspěch" najet (na zadku) "jen" 30tis. km, ale pokud opravdu poctivě dodržuješ 50/90/130 pak v podobném autě (výhradně do běžného provozu) zrovna velký smysl nevidím...
Je sice pravda, že neznám strukturu vozového parku zdejších diskutujících, ale na našich cestách je poměrně hodně aut
s motorizacemi a nízkoprofilovými "sportovními" pneu které se
k hodnotě +60tis. km nikdy nedostanou a to ani bez "driftování"...
Vezmu tedy tvůj příklad v podobě A6..., nejčastější motorizací A6ky je u nás 3,0TDI a nejpoužívanější letní pneu jsou "sportovní" nízkoprofilové pneu 17"-18"... a najet na těchto pneu s touto motorizací 60tis. "jako nic" je velmi zkreslená představa, podobně jako to, že někdo u nás s takovým autem jezdí striktně 50/90/130...
Navíc předpokládám, že lidi co mají na vyšší střední třídu mění letní pneu už při hloubce dezénu pod 2mm a zimní už při hloubce pod 4mm...alespoň mně osobně se tohle "pravidlo" docela osvědčilo...
Asi jezdíme každý na jiných silnicích. 50/90 a 130 jezdí dnes 98% řidičů. Vedle toho, tvá představa o tom, že si lidé kupují silná auta proto aby mohli udělat Praha Brno za hoďku je zcela mylná. Jsou sice pošukové, co si pletou ještě dnes silnici se závodním okruhem, ale o těch tu snad v předmětné věci nebudeme psát. Praxe a diskuze s kolegy mě dovědla k poznání, že těch 60 je takové optimum. Napříč třídami. Zrovna třeba tebou zmíněná A6 na třílitru, to je ideální příklad. Někde kolem 30 přehodí předek za zadek a ideálně těch 60 najede. To máš to samé, jako se spotřebou, kdo jede na průměru dle TP, umí, kdo jede pod je výbornej a kdo je nad, neumí, má těžkou nohu. Přičemž jezdit, to znamená především umět.
Tak pokud si schopen tvrdit že u nás 98% řidičů jezdí maximálně těch 50/90/130,tak to potom zcela jistě jezdíme po úplně odlišných silnicích a vlastně ani nevím, co ještě pořád mají
s tím měřením rychlosti, ale možná je to hlavně k vůli těm "rychlým" dvěma procentům...
Myslím si, že mezi tou dálniční (extrémní) "hoďkou" Prah-Brno
a striktním dodržování všech rychlostních limitů na tomto úseku dálnice je ještě relativně velký prostor pro řidiče, kteří přímo nespadají ani do jedné z těchto dvou pomyslných skupin...
Ale zpět k předmětu naší velké minidiskuse...
Já sám mám "něco" ujeto ve vyšší střední s třílitrovými turbodiesely od BMW i Audi na dnes běžných nízkoprofilových pneumatikách... a zmám také dost lidí (rodina, přátelé) co
s podobnými auty jezdí. Běžně dosahovaný proběh km na jedné sadě takovýchto pneumatik, na takovém vozu je někde kolem 30 tis. km, +- 5-10 tis.km, samozřejmě že se "dají" sjet i "dřív"...
Můžeš samozřejmě namítnout, že jsme vlastně všichni proti tobě jen špatní řidiči...tedy minimálně 2xtak špatní..., ale to už nechám na tobě...
Osobně si nemyslím, že počet km v běžném provozu na jedné sadě pneu něco zásadního vypovídá o kvalitách řidiče, když už za každou cenu něco podobného, tak spíš počet km na jedné sadě brzdových destiček v běžném provozu...
P.S. Pro klid duše jsem ještě dnes zavolal mému dlouholetému známému, vedoucímu značkového ContiTrade servisu v jednom okresním městě (můžu ti poslat kontakt přes SZ), kde se k vůli tzv. Eurogarancím evidují najeté km na jednotlivých sadách pneu....a zeptal se ho kolik tak asi najede v běžném provozu taková A6 3,0TDI na jedné sadě letních 17"-18" pneu...
...bez dlouhého přemýšlení řekl: "Asi tak 30 tis. km, ale někdo ani to ne..."
Na další mou otázku jestli je možné, že někdo (bez výrazného omezení) najel s touto "kombinací" 60 tis. km a více...
...dpověděl stručně: "Tak toho chlapa bych chtěl opravdu vidět..."
Ty se pořád utíkáš k nízkoprofilovým gumám... důvod by to mělo jen tehdy, kdyby jako na těch nízkáčích jezdila ta třicetitisícová liga, která bere auto u krku. Tak to ale není. Akcent na destičky má svou velkou váhu. Tam bych to viděl někde kolem 80 - 100 tisíc. osobně jedu sto desátý tisíc stále na původních.
Kontakt nepotřebuji, mám též známé. Věta "někdo ani to ne" mě nezajímá, neb to není řidič, nýbrž ras.
Můj závěr
- sada léto+zima nejméně 100 tisíc km
- destičky 80 - 100 tisís km
- spotřeba tak 10% pod průměrem v TP.
Kdo to neumí, ať se to naučí. Problém je, že tihle draci na šedesáti koních berou dlouhej táhlej na plnej s pravým kopytem v křeči, takže pak jim ten jejich drak vykáže spotřebu jako Aston...
Nejsem zastáncem nějakých ekozvěrstev za jízdy, jako vyhazovat rychlost a tak, ale holt chce to umět jezdit, mít lehkou nohu a brzdit spíš motorem...
Ale k těm nízkoprofilovým pneu přece "neutíkám" jen já, tam už
(spíš bohužel) dlouho utíká většina automilového "světa". Podívej se na čem i u nás jezdí nejen ta vyšší střední...ale i novější vozy od subkompaktů až po SUVéčka...to je dnes daná realita...
Každopádně beru v dnešní době těch 100tis km na sadě léto+zima jako hodně přehnaný, optimistický odhad běžného proběhu v km...
Myslím ty nízkáče tak, že ty jimi argumentuješ, že vydrží méně kilometrů pro ten profil... tak právě tohle já si nemyslím. Nízká nebo standard, tohle bych na na margo výdrže nedával. Spíše jde o složení běhounu - měkký, tvrdý...
Souhlasím s tebou, že ten proběh kolem stovky u obou sad je na té horní hranici možného. Sám takto jezdím od revoluce už mnohý statisíc (před tím na barumkách OR6, resp. 36 jsem jezdil kolem 30 tisíc s bídou). A právě moderní gumy mě opakovaně mile překvapují a najíždím s nimi opravdu tuhle stopáž.
Já si ale nemyslím, že (jen) ten nízký profil je hlavní problém menší výdrže pneu, ale "nižší" pneu označované jako sportovní (např.sportcontact) mají logicky měkčí směs než ty "vyšší", označené např. jako "ecocontact"...takže v tomhle se vlastně shodnem...
Ze které kategorie ty tvé "moderní gumy" jsou,
z té tzv. "sportovni", nebo právě z té "jiné"...?
Mám to napříč, jak sportovní, tak ty jiné, výbornou zkušenost mám i s Barum a s Michelin, ty výborně držely stopu. Asi nejvíc oceňuji Pirelli, velmi mě asi před deseti lety zklamaly Dunlop 9000. Nyní jedu jako dvojsadu komplet na pirelli - léto jsem měnil na jaře a nastávající zimu dám ještě se starými. Nejsou to ovšem nízkáče...
Přiznám se, že jsem vás moc nečetl, ale s mym autem jsou to letní bridge tak 30t, dal bych ještě skoro deset, ale při tý šířce ztrácí na vodě abs. kontakt i v mírným vlhku. Conti zimní tam mám teď tak 20t (label je viděl) a do zimy musí vydržet. U A6Q bych taky tipnul max. těch 30-40. Víc leda sebevrah a totální loudal - ekoterorista. U haldexu si to nepamatuju, tam se gumy strkaj zazadu dopředu, ale manželka s nima najede rozhodně víc.
A jak, resp. kdy přehazuješ předek dozadu a zadek dopředu? A vyvažuješ, resp. převažuješ? Já po těch cca třiceti vždycky přehazuju a tak po dvaceti vždy zajedu na převážení, zrovna dnes jsem si všiml, že mi to kolem stovky trochu třese volantem, tak tam zajedu (měnil jsem na jaře).
Já bych řekl, že tak po dvaceti to přehodim, aby se to dorovnalo... Ale manželka teď má dvě sady i s ráfkama, tak to těch 100t, co to má moc nesleduju. Zimáky má v půlce na 17" a letní, to má taky 255/50-19, jako já a to jsem jeden pár dokupoval, ale viz: kvůli tý kvalitě na vodě. Pořád je mám, jako rezervu, kdybych já nějakou zase prorval. Vlastně bych řekl, že ta baba těch 100t v klidu překoná. Člověk asi ne. >:D
Jinak ty moje zimáky dojedu přes léto domrtě, protože na tom mym autě už z poloviny sjetý zimní taky ztrácí účinek a rovnou koupim nový. Přes léto jsou pořád OK i do vody.
GTI - rozumím tvému popisu tebou obdivovaného a preferovaného jízdního stylu, ale nechápu, jak ho můžeš předkládat jako všeobjímajícně optimální, jediný správný, dobrý, nejlepší a jediný, kterýžto skutečně prokazuje opravdovou dovednost řidiče?
Já podle tebe jezdit, tak strávím na cestě o 30% více času. Protože ale vydělávám jinak, než sezením v autě, musím se sakra ohánět, abych nejezdil, ale vydělával...
Radší jedu 3 hodiny, než hodin 5.
Moje optimální jízda je "Opatrně - rychle". 1. dojet bezpečně do cíle, 2. strávit minimum času na cestě, 3. šetřit sebe, 4. chovat se korektně k okolí, 5. šetřit techniku.
Gumy, destičky ani spotřeba rozhodně není to, co by mi diktovalo jízdní styl. Jsem snad proto špatný řidič?
Tedy, vy jste ale na severu ukazneni, vypada to, ze tam zije 98% populace ridicu. >:D
Samozrejme je to absolutni nesmysl pripisovat dogmata na pneumatiky a mimochodem je jeste nebezpecnejsi dojizdet pneu jen proto, ze to dogma nekdo uznava. kazda kulturni pneu ma kontrolni body, jakmile se k nim blizim - prezuju a je jedno, jestli za 15kkm, nebo 50kkm. Zalezi na tom, zda-li je auto schopne prevest vzdy silu motoru na kola bez prokluzu, zda-li je ctyrkolka, predokolka, nebo klasika. Desticky kontroluji na kazdem servisu a nestaram se o ne. Je potreba vymenit? Vymente je!
>:D8-s >:-[]
VVB, Veľký Vodiči Benjamíni, bieli labelko a Paja nám tu hovoria, že takmer nikto nejazdí podľa predpisov. Pirtom jazdiť na 50/90/130 je úplne normálne. Ono to vyzerá ako striktné dodržiavanie predpisov. Ale nie je to tak. Okrem dedín, kde sa jazdí tiež 70-90 je to ideálna rýchlosť. Jasné, na A6 môžeš ísť viac. Ale leda tak na dialnici, možno ešte mimo mesta. Mám pocit, že nemáš skúsenosti s jazdou. Ale snáď máš už od začiatku vodičáku to A6?
Pripadam Ti jako tva rodina, nebo tvi zrejme znacne poklesli kamaradi? Nech si ty invektivy nezkuseny skolacku! Nenajel jsi ani km, o rizeni nevis ani zbla. Umis jen pritrouble papouskovat odstavce z prospektu!
Ty bys tyhle delší reakce neměl raději vůbec číst, stejně po přelouskání druhé věty už nevíš co bylo v té první a zjevně ti to dělá v hlavě ještě větší guláš, než ten, který tam máš už standartně... 8-s:*)
90km mino mesta? Absolútna pravda. 130km na diaľnici? Absolútna pravda. Dokonca len 110km/h. A v meste 50km/h? Aj to sedí. A tie kecy o tom, že sa jazdí inými rýchlosťami, omnoho väčšími. >:D Niekedy som smutný z toho, že diskutéri ako labelko sú tu považovaný za nejakých vodičov veľkých.
opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost nepřevyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců nepřevyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného, se nezapočítává hmotnost akumulátorů
S tím máš největší (jediné) zkušenosti, co? ;-) Ale taky občas vytáhno kolo... do hospody... inu někdo do hospody na kole, někdo Puntem a někdo leda do mléčného baru
Podle toho, jaký mléčný koktejl si dáš. Zkus tam nějakou spolužačku někdy vzít, tedy pochybuju, že by s tebou chtěly, ale jsou takové, co se chybami učí.
Zmizel tady nějaký ten "ch.uj" apod., ale hlavně toho mého "poschoďového tupce" je docela škoda... :yes: >:-[]
P.S. Já osobně jsem jak proti mazání - ať si každý naopak udělá obrázek o úrovni "autora", ale zároveň i proti naprosto zbytečným, osobním (vážně myšleným) vulgarismům...
Jiných webů s podobným "obsahem" už je už
i tak docela dost... :-!