Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

Ačkoliv převažujícím trendem na poli „zelených“ vozů je zástavba upraveného slabšího vznětového motoru či dokonce hybridní pohonné soustavy, u Opelu na to šli jinak.
Zpět na článek
14. 7. 2009 06:43
14. 7. 2009 08:32
14. 7. 2009 08:41
14. 7. 2009 08:46
14. 7. 2009 08:59
14. 7. 2009 09:04
14. 7. 2009 09:09
14. 7. 2009 09:20
14. 7. 2009 09:22
14. 7. 2009 09:26
14. 7. 2009 09:42
14. 7. 2009 09:50
14. 7. 2009 09:26
14. 7. 2009 09:40
14. 7. 2009 09:48
14. 7. 2009 09:53
14. 7. 2009 09:59
14. 7. 2009 10:08
14. 7. 2009 10:14
14. 7. 2009 10:18
14. 7. 2009 11:54
14. 7. 2009 12:03
14. 7. 2009 12:36
14. 7. 2009 13:01
14. 7. 2009 13:02
14. 7. 2009 13:34
14. 7. 2009 13:35
14. 7. 2009 13:39
14. 7. 2009 13:44
14. 7. 2009 13:59
14. 7. 2009 10:08
14. 7. 2009 10:12
14. 7. 2009 10:25
14. 7. 2009 10:15
14. 7. 2009 11:18
neregistrovaný "ROB1"
15. 7. 2009 22:05
15. 7. 2009 22:05
14. 7. 2009 08:46
14. 7. 2009 08:50
14. 7. 2009 09:00
14. 7. 2009 09:07
14. 7. 2009 09:10
14. 7. 2009 09:27
14. 7. 2009 09:57
14. 7. 2009 10:00
14. 7. 2009 10:15
14. 7. 2009 11:56
14. 7. 2009 12:04
14. 7. 2009 12:07
14. 7. 2009 12:16
14. 7. 2009 09:37
14. 7. 2009 09:49
14. 7. 2009 09:50
15. 7. 2009 00:20
14. 7. 2009 10:13
14. 7. 2009 10:16
14. 7. 2009 10:21
14. 7. 2009 10:54
14. 7. 2009 12:12
14. 7. 2009 21:32
15. 7. 2009 22:02
14. 7. 2009 11:50
14. 7. 2009 21:34
15. 7. 2009 07:51
14. 7. 2009 11:58
14. 7. 2009 19:53
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 11:49
14. 7. 2009 12:13
14. 7. 2009 12:32
14. 7. 2009 10:17
14. 7. 2009 11:55
14. 7. 2009 12:00
14. 7. 2009 12:10
14. 7. 2009 12:35
14. 7. 2009 13:01
14. 7. 2009 13:49
14. 7. 2009 13:54
14. 7. 2009 14:03
14. 7. 2009 16:12
14. 7. 2009 19:31
14. 7. 2009 20:22
14. 7. 2009 21:44
14. 7. 2009 21:45
14. 7. 2009 21:52
14. 7. 2009 21:59
14. 7. 2009 22:12
14. 7. 2009 22:02
14. 7. 2009 23:53
15. 7. 2009 07:48
14. 7. 2009 20:02
neregistrovaný "507--"
15. 7. 2009 07:43
15. 7. 2009 14:38
neregistrovaný "507--"
15. 7. 2009 15:57
14. 7. 2009 19:57
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 19:52
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 21:14
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 21:31
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 06:43
Non pseudo?
Že by reálne úsporenejšie auto? Ale ako vidno, hoooodne záleží na štýle jazdy. 3,6 litra a 5,9 litra je dosť veľký rozdiel. Aj keď sa nedá poprieť, že spotreba do 6 litrov na tak veľké auto je vynikajúca.
Zaujímavé, že tento Opel nedostal užšie gumy (iba s nižším valivým odporom), bol ponechaný výkonný motor, ktorému nerobí problém zvládnuť ťažšie prevody a konštruktéri sa nezamerali na odľahčenie auta. Napriek tomu úspora paliva, na rozdiel od niektorých pseudoekologických počinov, je. Tak v čom to bude?

Ale i tak, v podobnom duchu by sa mal uberať už vývoj samotného modelu, ako bolo jemne naznačené v článku. Maximálna pozornosť aerodynamike, zakrytovanie spodku auta, optimalizácia prevodov, optimalitzácia spaľovania motora...Neverím, že by sa im tieto viacnáklady na vývoj nevyplatili. Možno ešte viac, ako dodatočné zmeny na už hotovom aute a úpravy vo výrobnom cykle. Všetko by bolo v prvovýrobe a boli by o krok vpredu pred ostatnými - akologické všety modely, spotreba o x% menšia ako u konkurencie, výfukové plyny o x% čistejšie - nebola by to najlepšia reklama?
Rozbalit vlákno
53
14. 7. 2009 08:32
Re: Insignia
Uprimne, neverim na pneu s nizsim valivym odporem, me by na auto nesmely. Chci vedet, ze budu mit zajisten kdykoliv dostatecny grip, uz nekolik let kupuji spise mekci smesi i na leto, ackoliv vim, ze horko tezko vystacim s jednou sadou na sezonu. Jistota zvlaste u sirsich rozmeru stoji za to.

K Insignii samotne, vcera jsem vuz poprve projel a to ve verzi naftovy sedan se 118kw. Slabsi motor si do tak velkeho auta nedokazu predstavit a pokud tak jedine bez naroku na odpovidajici dynamiku. Podvozek je vyborne utlumeny i pres instalaci 18" kol, rizeni prijemne a presne, razeni je vec, kterou Opel v posledni dobe velmi vyrazne zlepsil a aktualne patri mezi nejlepsi vozy s MT, ktere jsem mel v posledni dobe v ruce. Interier je zpracovan s az bajnou nemeckou peclivosti, sedadla v zakladnich verzich pohodlna, ale nevyrazna co se tyce bocniho vedeni. Ten, kdo by chtel srovnavat se Superbem, Passatem, nebo Mondeem bude zklaman prostorem nad hlavou pro zadni cestujici, mam obavu, ze vyska pres 180cm se na nerovnostech muze dotykat stropu (pri mych 177cm jsem mel namale, kdyz auto stalo). Obecne vzato je to velmi povedene auto a ve srovnani s Vectrou pro automobilku az revolucni, at uz tvarove (byt kola pod 18" vypadaji velmi poddimenzovane, ale to uz je ve stredni tride bohuzel tradice), nebo nabizenym komfortem a zpracovanim. S rozumnou cenovou politikou, kdy jen nouma neuhada cenu okolo 700k s navi ma vsechny predpoklady k uspechu.
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 08:41
Re: Insignia
I já si raději na léto kupuju měkčí gumy. To víš, přilnavost je přilnavost. Mnohé dámy (včetně tetičky) ti to potvrdí. Navíc pořádný grip ocení každá i neřidička, že?? >:-[] >:-[]
Jinak s Insignií jsem zatím tu čest neměl ale už delší dobu se na tuhle potvoru chystám. Co doporučíš jako ideální motorizaci ke svezení?? :-O
14. 7. 2009 08:46
Re: Insignia
Krome zminene nejsilnejsi verze 2,0CDTi jeste urcite 1,6 Turbo. Ten bude podstatne lehci a autu to jen prospeje. ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 08:59
Re: Insignia
1,6 byť i s turbínou mi přijde na takovouhle kisnu dost slabá... Mě by lákal nějaký silnější ropák anebo pak dvoulitrové turbo...
14. 7. 2009 09:04
Re: Insignia
Ma to 180 koni, to neni malo :-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 09:09
Re: Insignia
no nevim nevim. U těhle velkejch aut jsem spíše příznivcem pořekadla - objem ničím nenahradíš... Já bych o oturbené (okompresorované) motory s objemem 1,4 či 1,6 v takhle velkých autech nestál... ;-\
14. 7. 2009 09:20
Re: Insignia
V Supu a Passatu funguje 1,4, PSA podle THP nasadi cobydup a prulom bude az s novou BMW 3, kde se da ocekavat masivni nastup turboctyrvalcu.
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 09:22
Re: Insignia
no asi se tomu časem stejně nevyhnu... ;-\
Avatar - jazva
14. 7. 2009 09:26
Re: Insignia
lenže to už budeš starý a bude ti v podstate jedno aký motor je v aute, hlavne že to ide. ;-)
Avatar - iudex
14. 7. 2009 09:42
Re: Insignia
Tak nejak. Moja nocná mora je, ze ked budem mat na kúpu napr. 3,0 V6 Biturbo, dojdu svetové zásoby ropy a vsetci budeme chodit na elektromobiloch sestdesiatkou 8-s
14. 7. 2009 09:50
Re: Insignia
Svetove zasoby ropy jsou udajne na dalsich 200 let... ;-)
14. 7. 2009 09:26
Re: Insignia
Myslim, ze obecne bezna motorizace u stredni bude do par let foukana 1,4-1,6 v benzinu. Mozna na E85, tim padem odklon od dehtu :-)
Avatar - iudex
14. 7. 2009 09:40
Re: Insignia
Problém je ale v tom, ze ten ziadaný prínos je cisto teoretický. Jedna-sestka turbo má síce výkon ako atmo 2,2-2,4, ale problém je v tom, ze v reálnej premávke, ked nechces jazdit eko-ralye, aj tak isto zerie (porov. Accord 2,4 VTEC s Insigniou 1,6 T).
P.S. A s tou 2,4-kou v Accorde tiez dokázej jazdit na spotrebu. Ale k tomu by sa mohol vyjadrit najlepsie babo.
14. 7. 2009 09:48
Re: Insignia
Rozdil je v podani vykonu, zatimco v turbu ho mas od spodku, V-TEC i pres casovani ventilu vzdy nejlip posvisti nad 3000rpm.
Avatar - iudex
14. 7. 2009 09:53
Re: Insignia
No a to je na tom to dobré, nie? >:D
BTW ani turbu sa pod 2000 moc nepáci...
14. 7. 2009 09:59
Re: Insignia
Pro nadsence urcite, pro zbytek, tedy valnou vetsinu uz to je otrava. Me zabira na 1500rpm. ;-)
Avatar - iudex
14. 7. 2009 10:08
Re: Insignia
Co je "Tvé"? Nechcem konkretizovat, len ci nafta/benzín.
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 10:18
Re: Insignia
chrochta... >:-[]
14. 7. 2009 11:54
Re: Insignia
Zato ty do toho lejes benzin, fesaku! >:D
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 12:03
Re: Insignia
já chrochtám strejně jako ty, navíc i se stejnou značkou... ;-) :-)
14. 7. 2009 12:36
Re: Insignia
Ty mas vyhodu, muzes si prelepit znacek vyrobce a mas funglovku! >:D
14. 7. 2009 13:01
Re: Insignia
neboj, určitě i tvůj model začnou dříve nebo později bastlit v Auto Emoción ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 13:34
Re: Insignia
PAKA!!!!!!!!!!§ 8-s :-! >:-[] >:D
14. 7. 2009 13:35
Re: Insignia
Pristi rok pujde bud na zamestnance, nebo na protiucet, tak se kdyz tak vybarvi :-)
Avatar - T613
14. 7. 2009 13:39
Re: Insignia
Kam mám s CV? >:-[]
Avatar - T613
14. 7. 2009 13:59
Re: Insignia
Tam sem byl, nepřijali ho. >:-[]
Avatar - ethicon
14. 7. 2009 10:08
Re: Insignia
masívny nástup turboštvorválcov sa dá očakávať v strednej triede až s novou BMW3??? to akože nikto iný nemá zodpovedajúce a hlavne tecnologicky nové turboštvorválce v tejto kategorii? a BMW sa s týmto turbodownsizingom nejako neponáhla..aby nezaspali dobu...
Avatar - iudex
14. 7. 2009 10:12
Re: Insignia
O kvalitu a technologickú progresívnost benzínov od BMW by som sa az tak nebál... ;-)
BTW od BMW jedine "normally aspirated" R6 Valvetronic
Avatar - ethicon
14. 7. 2009 10:25
Re: Insignia
o motorárskej kvalite BMW nikto nepochybuje, v malo a stredneobjemových turbo"bežných" motorizáciach ich už asi predbehol VW a dokoca aj Fiat. Neviem si predstaviť, že v novej BMW1 bude tvoriť základ 1,6 teraz nbajnovšie 122cv..to už má naozaj lepší motor aj Mito.
14. 7. 2009 10:15
Re: Insignia
To ne, spis bych rekl, ze se ceka jak zareaguje dospela trojka. BMW uz dostupne ctyrvalce ma, ted je jen implemantovat do trojky a jednicky.
neregistrovaný "ROB1"
14. 7. 2009 11:18
Re: Insignia
Insignii 1,6 turbo vlastním a můžu jen doporučit. Skvělý auto a motor je fakt docela průžný a když ho podržíš trochu v otáčkách, jede fakt dost dobře. I v plném obsazení do kopce pořád svižně zrychluje. Jen ta spotřeba doufám trochu časem klesne ;-)
Převodovka jedna báseň a na 18" kolech krásně tlumí i nerovnosti. Cena je velmi přijatelná. Dají se domluvit velký slevy. Mám výbavu Cosmo s dalšími příplatky za cca 110 000,- = opravdu nádherný auto s dobrým motorem a za možná bezkonkurenční cenu. Dlouho jsem vybíral z celé střední třídy a Insignia to vyhrála. Ale každý nechť si vybere svého favorita.
15. 7. 2009 22:05
Re: Insignia
Ty jsi dobrej, 1,6Turbo je slaba na Insignii, vzdyt je to jedna ze zakladaek....Idealni je sahnout do strdnich vykonu...
14. 7. 2009 08:46
Re: Insignia
Ja podobné gumy jazdím, ale nekupoval som ich preto. Pocitovo sú o kus tvrdšie ako klasické a zdá sa, že o chlp skôr strácajú istotu. Menej sa derú. Ale neviem, či by som ich kúpil zase, mám na to podobný názor ako Ty.

Insignia ako taká ma príliš nezaujala, už je mimo mojej predstavy a ideálnom voze, ktorý by som chcel, aj keď niekedy v budúcnosti, ktovie, ak budem mať iné potreby ako teraz, možno ma osloví aj stredná trieda.
14. 7. 2009 08:50
Re: Insignia
Vyber ve stredni je ted vazne fantasticky a vetsina aut dokaze dat i pocit premiovosti, zejmena uvnitr. Jsem uprimne zvedav na P408, zda-li na pohledne interiery poslednich modelu bude umet nasadit i peknou karoserii a slusne jizdni vlastnosti. ;-) Za rok a pul je tu novy Passat a za dva nove BMW rady 3, zvlaste ten druhy zrejme ukaze s kym je potreba se srovnavat.
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 09:00
Re: Insignia
Jak ten pažout 408 má vlastně vypadat netušíš?? :*)
14. 7. 2009 09:07
Re: Insignia
Zatim jen toto, co jsem zaslal pres SZ:

[odkaz]
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 09:10
Re: Insignia
Ta tlama je strašidelná, ale jinak to vypadá zajímavě... ;-)
14. 7. 2009 09:27
Re: Insignia
Ja myslim, ze francouzsti novinari pouzili obrazek Volva S60 Concept a udelali auto, ktere se jim na tom libi...
Zase je fakt, ze soucasna 4 unikla prave od frantiku rok pred predstavenim a naprosto verne. ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 09:57
Re: Insignia
Dneska jsem viděl cestou do práce Alfu 164. Byla jako nová. Dodnes nádherný auto... ;-) :yes:
14. 7. 2009 10:00
Re: Insignia
Pred FL, nebo po nem? Chtel jsem si ji asi pred 10-ti lety koupit, ve stribrne s 2,0TS. Nakonec jsem na inzerat prijel pozde ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 10:15
Re: Insignia
Byla po liftu. Vínová metla, nádherný elektrony... bez jakýchkoliv tuzerských nesmyslů. Krásná...
14. 7. 2009 11:56
Re: Insignia
Studio Pininfarina je genialni a to z jednoho receptu dokazali uvarit nejen AR164, ale i P605
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 12:04
Re: Insignia
mě se moc líbil i pažout 405...
14. 7. 2009 12:07
Re: Insignia
Mel jsem jeden kousek z NL, typ 1,6SR v roce 1997. Na to, ze byl kram z roku 1991 a o sevisni knizce slysel jen do doby nez ho dostal do paratu bazarnik a stocil km jezdil na tehdejsi dobu moc hezky. ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 12:16
Re: Insignia
těch pěknejch aut bylo v té době víc... ;-)
Avatar - iudex
14. 7. 2009 09:37
Re: Pneu
Moja rec! Ja by som na autách, ktoré majú nízkoodporové gumy dával výstrazné nálepky podobné tým, co upozornujú na airbag vpredu v súvislosti s detskou sedackou: Pozor, auto má pneu s nízkym valivým odporom a teda nah..no gripom!
P.S. Kto mi bude chciet trdit, ze nepoznám rozdiel, skoda námahy: poznám. A pokial by to bolo u nás reálne, dal by som najradsej semi-slicky...
14. 7. 2009 09:49
Re: Pneu
JJ a pred destem prorezaval >:D
Avatar - iudex
14. 7. 2009 09:50
Re: Pneu
Drázkoval flexou >:D
Avatar - positivemind
15. 7. 2009 00:20
Re: Pneu
Spotřeby do 6 litrů jsem schopen (když nejezdím jak hovado po dálnici) dát i se svým Peugeotem 407 s 2.0HDi. Když jezdím stylem brzda/plyn, vždycky jsem se vešel do 7 litrů.

Doplňovat speciálními pneumatikami je, podle mě, blbost. Budou nákladnější na pořízení, budou se jinak zahřívat... no prostě, jak píše webpaja, mně by na auto taky nesměly.

Jediné opodstatnění jsou nižší emise, za což dávám palec :yes:
14. 7. 2009 10:13
GUMOVAČKA
Koukám, že se to (nepříznačně) pod horní rozbrušovačkou hemží na diskuzi slikama a gumováním v ostrejch pravejch. No... popravdě, jestli někomu nevydrží jedna sada letních gum přes sezónu, nelze než doporučit odhlásit se z klubu rallye jezdců a začít trénovat jízdu v kolonách.

Pokud nedáš na letních gumách v běžném provozu cca šedesátku, nejsi šofér, neumíš. V podstatě se dá běžně udělat na jednu sadu letních a jednu sadu zimních sto tisíc km. Co je pod tím, to jsou výsledky amatérů, co je nad tím, to jsou umělci zatáček.

Tématem je tu ovšem flexka od Opelu... spotřeba pod šest. Hmmm, hlávkovej salát jásá. Ještě míň to žere, když to stojí...
Rozbalit vlákno
74
14. 7. 2009 10:16
Re: GUMOVAČKA
Nejak se smernicim EU vyhovet musi, ne? ;-) A mnozstvi km jeste ridice nedela...to vis sam. Pak by Ti nejlepsi jezdili trucky :-)
14. 7. 2009 10:21
Re: GUMOVAČKA
Množství kilometrů automaticky řidiče nědělá, ale hlavně ho nedělají hlášky typu - "odřu na kost letňáky během prázdnin..." ;-)
14. 7. 2009 10:54
Re: GUMOVAČKA
...a vejdu se do pěti litrů...
14. 7. 2009 11:49
Re: GUMOVAČKA
...myslíš tým 500 Kč na sto kilometrov... ;-)
14. 7. 2009 12:12
Re: GUMOVAČKA
Já se 500Kč na 100km se v nákladech nevejdu ;-)
14. 7. 2009 14:09
Re: GUMOVAČKA
Uber 2 valce... >:D
14. 7. 2009 21:32
Re: GUMOVAČKA
A tři kola atd... ;-)
14. 7. 2009 22:05
Re: GUMOVAČKA
Stačí dve... :-)
15. 7. 2009 22:02
Re: GUMOVAČKA
To nikdo kdo ma normalni auto >:D :yes:
14. 7. 2009 11:50
Re: GUMOVAČKA
Fakt? To jsi ekojezdec :-)
14. 7. 2009 21:34
Re: GUMOVAČKA
To se zeptej těch šumachrů, co tady blábolí podobný kraviny.
15. 7. 2009 07:51
Re: GUMOVAČKA
Myslis tech co na jednech gumach ujedou pul milionu km???
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 19:53
Re: GUMOVAČKA
To dokáže jedine Prius Sport +. >:D
14. 7. 2009 11:49
Re: GUMOVAČKA
Na kost jezdi jen neznala mladata a typy vzdyt najedu 2kkm rocne, to staci. Stejny pristup je pak i u prezouvani na zimni.
14. 7. 2009 12:13
Re: GUMOVAČKA
Tak máš šanci se polepšit ;-)
14. 7. 2009 12:32
Re: GUMOVAČKA
V cem myslis? Mas zkusenosti s polepsovnou? ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 10:17
Re: GUMOVAČKA
čoveče dottore, ty jeden jezdče, prozraď nám, kolik nalítáš na letňákách ty ať víme jak tě šoférsky zařadit... ;-)
Avatar - white label
14. 7. 2009 11:35
Re: GUMOVAČKA
To je ale hodně odvážné zobecnění..., tyhle hodnoty můžou platit jen u běžných aut s běžnými motorizacemi
a pneumatikami typu "Ecocontact", určitě ne pro výkonnější (nejen) "sportovní" vozy s motorizací kolem 500Nm a více a pneu typu "Sportcontact". Snažit se ujet s těmito vozy a těmito pneu
(v běžném provozu) dokonce více než 60 tis. km je jednak prakticky téměř nemožné a navíc to má stejnou "logiku" jako si koupit třeba BMW M3(ale i motorizace jako 35i/d) a jezdit hlavně na co nejnižší spotřebu paliva...
(a vlastně i pneumatik) :-!
14. 7. 2009 11:55
Re: GUMOVAČKA
A že tu těch emkařů (jak na silnici, tak na diskuzi) lítá... :-) nahoře píši - "v běžném provozu", to znamená - 50/90/130, běžnej šofér a a běžný auto, třeba cee´d nebo Mondeo či A6.... Pokud umí jezdit dá těch 60 na letních jako nic.

Jinak, oddělat gumu jde i za jedno odpoledne... Domnívám se však, že se tu diskutuje o reálném životě na silnicích, nikoliv o driftovacích snech.

Tedy závěr - 100.000 na dvojsadě (léto-zima) bych považoval za referenční výdrž.
14. 7. 2009 12:00
Re: GUMOVAČKA
Tech faktoru je tam vic, ten jezdi vic po nekvalitnich okreskach, druhy zase po novem asfaltu rychlostky. Loni jsem mel letni lepivky Pirellky a ty odchazely jako letosni tresne. Na druhou stranu drzely jako zidovska vira.
14. 7. 2009 12:10
Re: GUMOVAČKA
Jo, jasně. Také je důležité správně hustit a mít v šusu geometrii a tlumiče.
14. 7. 2009 12:35
Re: GUMOVAČKA
...nevozit mrtvou tchyni v kufru... je toho dost ;-)
Avatar - white label
14. 7. 2009 12:50
Re: GUMOVAČKA
Jednoduchá otázka - dá se např. na těchto Pirellkách najet
v běžném provozu bez "problémů" 60tis. km a více...?
14. 7. 2009 13:01
Re: GUMOVAČKA
Tezko rict, mozna jo, ale to jsem od nich necekal a ani tak nejezdil. Tak nejak jeste obcas ridim pro poteseni a to se s tim jaksi neslucuje ;-) .
Pripada mi to stejny, jako jezdit v silnym aute na spotrebu. Ja na ni koukam samozrejme taky a tesi me, kdyz se vejdu do hodnot vyrobce alespon u meststkeho provozu, ale cilene za nejnizsi hodnotou nejdu.
Avatar - white label
14. 7. 2009 13:59
Re: GUMOVAČKA
Tak to jsme na tom, v tomhle ohedu, velmi podobně... ;-)
Avatar - white label
14. 7. 2009 13:23
Re: GUMOVAČKA
Samozřejmě to neplatí zdaleka jen pro eMkaře a s modely M od BMW je opravdu velký "úspěch" najet (na zadku) "jen" 30tis. km, ale pokud opravdu poctivě dodržuješ 50/90/130 pak v podobném autě (výhradně do běžného provozu) zrovna velký smysl nevidím...
Je sice pravda, že neznám strukturu vozového parku zdejších diskutujících, ale na našich cestách je poměrně hodně aut
s motorizacemi a nízkoprofilovými "sportovními" pneu které se
k hodnotě +60tis. km nikdy nedostanou a to ani bez "driftování"...
Vezmu tedy tvůj příklad v podobě A6..., nejčastější motorizací A6ky je u nás 3,0TDI a nejpoužívanější letní pneu jsou "sportovní" nízkoprofilové pneu 17"-18"... a najet na těchto pneu s touto motorizací 60tis. "jako nic" je velmi zkreslená představa, podobně jako to, že někdo u nás s takovým autem jezdí striktně 50/90/130...
Navíc předpokládám, že lidi co mají na vyšší střední třídu mění letní pneu už při hloubce dezénu pod 2mm a zimní už při hloubce pod 4mm...alespoň mně osobně se tohle "pravidlo" docela osvědčilo...
14. 7. 2009 13:49
Re: GUMOVAČKA
S tim se neda nesouhlasit :-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 13:54
Re: GUMOVAČKA
doporučil bych to ještě podrobně prokonzultovat s matelkem. ;-)
Avatar - white label
14. 7. 2009 14:01
Re: GUMOVAČKA
Neblázni, tolik času tady snad nikdo mít ani nemůže... ;-)
Avatar - Pierro
14. 7. 2009 14:03
Re: GUMOVAČKA
Chce to rychle, stručně, jasně. Nedat šanci otazům typu prečo Insigniu keď je tu Superb... a za chvíli máš ve věci jasno... ;-)
14. 7. 2009 16:12
Re: GUMOVAČKA
Asi jezdíme každý na jiných silnicích. 50/90 a 130 jezdí dnes 98% řidičů. Vedle toho, tvá představa o tom, že si lidé kupují silná auta proto aby mohli udělat Praha Brno za hoďku je zcela mylná. Jsou sice pošukové, co si pletou ještě dnes silnici se závodním okruhem, ale o těch tu snad v předmětné věci nebudeme psát. Praxe a diskuze s kolegy mě dovědla k poznání, že těch 60 je takové optimum. Napříč třídami. Zrovna třeba tebou zmíněná A6 na třílitru, to je ideální příklad. Někde kolem 30 přehodí předek za zadek a ideálně těch 60 najede. To máš to samé, jako se spotřebou, kdo jede na průměru dle TP, umí, kdo jede pod je výbornej a kdo je nad, neumí, má těžkou nohu. Přičemž jezdit, to znamená především umět.
Avatar - white label
14. 7. 2009 19:20
Re: GUMOVAČKA
Tak pokud si schopen tvrdit že u nás 98% řidičů jezdí maximálně těch 50/90/130,tak to potom zcela jistě jezdíme po úplně odlišných silnicích a vlastně ani nevím, co ještě pořád mají
s tím měřením rychlosti, ale možná je to hlavně k vůli těm "rychlým" dvěma procentům...
Myslím si, že mezi tou dálniční (extrémní) "hoďkou" Prah-Brno
a striktním dodržování všech rychlostních limitů na tomto úseku dálnice je ještě relativně velký prostor pro řidiče, kteří přímo nespadají ani do jedné z těchto dvou pomyslných skupin...
Ale zpět k předmětu naší velké minidiskuse...
Já sám mám "něco" ujeto ve vyšší střední s třílitrovými turbodiesely od BMW i Audi na dnes běžných nízkoprofilových pneumatikách... a zmám také dost lidí (rodina, přátelé) co
s podobnými auty jezdí. Běžně dosahovaný proběh km na jedné sadě takovýchto pneumatik, na takovém vozu je někde kolem 30 tis. km, +- 5-10 tis.km, samozřejmě že se "dají" sjet i "dřív"...
Můžeš samozřejmě namítnout, že jsme vlastně všichni proti tobě jen špatní řidiči...tedy minimálně 2xtak špatní..., ale to už nechám na tobě...
Osobně si nemyslím, že počet km v běžném provozu na jedné sadě pneu něco zásadního vypovídá o kvalitách řidiče, když už za každou cenu něco podobného, tak spíš počet km na jedné sadě brzdových destiček v běžném provozu...

P.S. Pro klid duše jsem ještě dnes zavolal mému dlouholetému známému, vedoucímu značkového ContiTrade servisu v jednom okresním městě (můžu ti poslat kontakt přes SZ), kde se k vůli tzv. Eurogarancím evidují najeté km na jednotlivých sadách pneu....a zeptal se ho kolik tak asi najede v běžném provozu taková A6 3,0TDI na jedné sadě letních 17"-18" pneu...
...bez dlouhého přemýšlení řekl: "Asi tak 30 tis. km, ale někdo ani to ne..."
Na další mou otázku jestli je možné, že někdo (bez výrazného omezení) najel s touto "kombinací" 60 tis. km a více...
...dpověděl stručně: "Tak toho chlapa bych chtěl opravdu vidět..."
14. 7. 2009 19:31
Re: GUMOVAČKA
Ty se pořád utíkáš k nízkoprofilovým gumám... důvod by to mělo jen tehdy, kdyby jako na těch nízkáčích jezdila ta třicetitisícová liga, která bere auto u krku. Tak to ale není. Akcent na destičky má svou velkou váhu. Tam bych to viděl někde kolem 80 - 100 tisíc. osobně jedu sto desátý tisíc stále na původních.

Kontakt nepotřebuji, mám též známé. Věta "někdo ani to ne" mě nezajímá, neb to není řidič, nýbrž ras.

Můj závěr

- sada léto+zima nejméně 100 tisíc km
- destičky 80 - 100 tisís km
- spotřeba tak 10% pod průměrem v TP.

Kdo to neumí, ať se to naučí. Problém je, že tihle draci na šedesáti koních berou dlouhej táhlej na plnej s pravým kopytem v křeči, takže pak jim ten jejich drak vykáže spotřebu jako Aston...

Nejsem zastáncem nějakých ekozvěrstev za jízdy, jako vyhazovat rychlost a tak, ale holt chce to umět jezdit, mít lehkou nohu a brzdit spíš motorem...
Avatar - white label
14. 7. 2009 19:54
Re: GUMOVAČKA
Ale k těm nízkoprofilovým pneu přece "neutíkám" jen já, tam už
(spíš bohužel) dlouho utíká většina automilového "světa". Podívej se na čem i u nás jezdí nejen ta vyšší střední...ale i novější vozy od subkompaktů až po SUVéčka...to je dnes daná realita...
Každopádně beru v dnešní době těch 100tis km na sadě léto+zima jako hodně přehnaný, optimistický odhad běžného proběhu v km...
14. 7. 2009 20:22
Re: GUMOVAČKA
Myslím ty nízkáče tak, že ty jimi argumentuješ, že vydrží méně kilometrů pro ten profil... tak právě tohle já si nemyslím. Nízká nebo standard, tohle bych na na margo výdrže nedával. Spíše jde o složení běhounu - měkký, tvrdý...

Souhlasím s tebou, že ten proběh kolem stovky u obou sad je na té horní hranici možného. Sám takto jezdím od revoluce už mnohý statisíc (před tím na barumkách OR6, resp. 36 jsem jezdil kolem 30 tisíc s bídou). A právě moderní gumy mě opakovaně mile překvapují a najíždím s nimi opravdu tuhle stopáž.
Avatar - white label
14. 7. 2009 20:59
Re: GUMOVAČKA
Já si ale nemyslím, že (jen) ten nízký profil je hlavní problém menší výdrže pneu, ale "nižší" pneu označované jako sportovní (např.sportcontact) mají logicky měkčí směs než ty "vyšší", označené např. jako "ecocontact"...takže v tomhle se vlastně shodnem...

Ze které kategorie ty tvé "moderní gumy" jsou,
z té tzv. "sportovni", nebo právě z té "jiné"...?
14. 7. 2009 21:44
Re: GUMOVAČKA
Mám to napříč, jak sportovní, tak ty jiné, výbornou zkušenost mám i s Barum a s Michelin, ty výborně držely stopu. Asi nejvíc oceňuji Pirelli, velmi mě asi před deseti lety zklamaly Dunlop 9000. Nyní jedu jako dvojsadu komplet na pirelli - léto jsem měnil na jaře a nastávající zimu dám ještě se starými. Nejsou to ovšem nízkáče...
14. 7. 2009 21:45
Re: GUMOVAČKA
Přiznám se, že jsem vás moc nečetl, ale s mym autem jsou to letní bridge tak 30t, dal bych ještě skoro deset, ale při tý šířce ztrácí na vodě abs. kontakt i v mírným vlhku. Conti zimní tam mám teď tak 20t (label je viděl) a do zimy musí vydržet. U A6Q bych taky tipnul max. těch 30-40. Víc leda sebevrah a totální loudal - ekoterorista. U haldexu si to nepamatuju, tam se gumy strkaj zazadu dopředu, ale manželka s nima najede rozhodně víc.
Avatar - white label
14. 7. 2009 21:50
Re: GUMOVAČKA
Jo, to sedí... ;-)
14. 7. 2009 21:52
Re: GUMOVAČKA
A jak, resp. kdy přehazuješ předek dozadu a zadek dopředu? A vyvažuješ, resp. převažuješ? Já po těch cca třiceti vždycky přehazuju a tak po dvaceti vždy zajedu na převážení, zrovna dnes jsem si všiml, že mi to kolem stovky trochu třese volantem, tak tam zajedu (měnil jsem na jaře).
14. 7. 2009 21:59
Re: GUMOVAČKA
Já bych řekl, že tak po dvaceti to přehodim, aby se to dorovnalo... Ale manželka teď má dvě sady i s ráfkama, tak to těch 100t, co to má moc nesleduju. Zimáky má v půlce na 17" a letní, to má taky 255/50-19, jako já a to jsem jeden pár dokupoval, ale viz: kvůli tý kvalitě na vodě. Pořád je mám, jako rezervu, kdybych já nějakou zase prorval. Vlastně bych řekl, že ta baba těch 100t v klidu překoná. Člověk asi ne. >:D
14. 7. 2009 22:12
Re: GUMOVAČKA
Člověk, kterej umí, jo... >:D ;-)
14. 7. 2009 22:02
Re: GUMOVAČKA
Jinak ty moje zimáky dojedu přes léto domrtě, protože na tom mym autě už z poloviny sjetý zimní taky ztrácí účinek a rovnou koupim nový. Přes léto jsou pořád OK i do vody.
Avatar - Janerad
14. 7. 2009 23:53
Re: GUMOVAČKA
GTI - rozumím tvému popisu tebou obdivovaného a preferovaného jízdního stylu, ale nechápu, jak ho můžeš předkládat jako všeobjímajícně optimální, jediný správný, dobrý, nejlepší a jediný, kterýžto skutečně prokazuje opravdovou dovednost řidiče?

Já podle tebe jezdit, tak strávím na cestě o 30% více času. Protože ale vydělávám jinak, než sezením v autě, musím se sakra ohánět, abych nejezdil, ale vydělával...

Radší jedu 3 hodiny, než hodin 5.

Moje optimální jízda je "Opatrně - rychle". 1. dojet bezpečně do cíle, 2. strávit minimum času na cestě, 3. šetřit sebe, 4. chovat se korektně k okolí, 5. šetřit techniku.
Gumy, destičky ani spotřeba rozhodně není to, co by mi diktovalo jízdní styl. Jsem snad proto špatný řidič?
15. 7. 2009 07:48
Re: 50/90/130
Tedy, vy jste ale na severu ukazneni, vypada to, ze tam zije 98% populace ridicu. >:D
Samozrejme je to absolutni nesmysl pripisovat dogmata na pneumatiky a mimochodem je jeste nebezpecnejsi dojizdet pneu jen proto, ze to dogma nekdo uznava. kazda kulturni pneu ma kontrolni body, jakmile se k nim blizim - prezuju a je jedno, jestli za 15kkm, nebo 50kkm. Zalezi na tom, zda-li je auto schopne prevest vzdy silu motoru na kola bez prokluzu, zda-li je ctyrkolka, predokolka, nebo klasika. Desticky kontroluji na kazdem servisu a nestaram se o ne. Je potreba vymenit? Vymente je!

Vse ostatni jsou hlouposti.
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 20:02
Re: 50/90/130
>:D 8-s >:-[]
VVB, Veľký Vodiči Benjamíni, bieli labelko a Paja nám tu hovoria, že takmer nikto nejazdí podľa predpisov. Pirtom jazdiť na 50/90/130 je úplne normálne. Ono to vyzerá ako striktné dodržiavanie predpisov. Ale nie je to tak. Okrem dedín, kde sa jazdí tiež 70-90 je to ideálna rýchlosť. Jasné, na A6 môžeš ísť viac. Ale leda tak na dialnici, možno ešte mimo mesta. Mám pocit, že nemáš skúsenosti s jazdou. Ale snáď máš už od začiatku vodičáku to A6?
15. 7. 2009 07:43
Re: 50/90/130
Pan polovodic, nemas najety ani kilometr a budes tu mentorovat? Opravdu smesne...
neregistrovaný "507--"
15. 7. 2009 14:38
Re: 50/90/130
A v čom nesúhlašíš ty tupec.
Avatar - white label
15. 7. 2009 14:43
Re: 50/90/130
Copak ty náš malý, vulgární "gumítku", už tě tady zase dlouho "negumovali", co...? 8-s >:-[]
15. 7. 2009 15:57
Re: 50/90/130
Pripadam Ti jako tva rodina, nebo tvi zrejme znacne poklesli kamaradi? Nech si ty invektivy nezkuseny skolacku! Nenajel jsi ani km, o rizeni nevis ani zbla. Umis jen pritrouble papouskovat odstavce z prospektu!
15. 7. 2009 07:49
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
...nad omezenosti Danielka...boze ty jsi ale koumak! >:D
Avatar - white label
15. 7. 2009 09:59
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Ty bys tyhle delší reakce neměl raději vůbec číst, stejně po přelouskání druhé věty už nevíš co bylo v té první a zjevně ti to dělá v hlavě ještě větší guláš, než ten, který tam máš už standartně...
8-s :*)
15. 7. 2009 10:09
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Bohuzel gulas bez masa je jen polivka! :-)
Avatar - white label
15. 7. 2009 10:41
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
I ma Slovensku se přece v gulášovce obvykle nějaký ten kousek masa objeví... :yes: >:-[]
15. 7. 2009 10:47
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Jak je vidno, zrejme je to barak od baraku jine :-)
Avatar - white label
15. 7. 2009 10:50
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Tak se někdy stav, ukážu ti jak vypadá gulášovka
s masem... :yes: >:D
15. 7. 2009 10:54
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
U Tebe o tom nepochybuju, u nekterych diskuteru uz celkem ano...mozna jen lehky vyvarek ;-)
Avatar - white label
15. 7. 2009 11:06
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Jo a u Matelka místo masa jen dvě pořádné "nudle"... >:-[]
15. 7. 2009 11:09
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
+ nejake to mastne oko :-)
Avatar - white label
15. 7. 2009 12:37
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
...vlasy taky asi... ;-) ...možná dokonce přímo "domácí" vlasové nudle...
>:-[]
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 19:57
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
90km mino mesta? Absolútna pravda. 130km na diaľnici? Absolútna pravda. Dokonca len 110km/h. A v meste 50km/h? Aj to sedí. A tie kecy o tom, že sa jazdí inými rýchlosťami, omnoho väčšími. >:D Niekedy som smutný z toho, že diskutéri ako labelko sú tu považovaný za nejakých vodičov veľkých.
Avatar - white label
14. 7. 2009 20:41
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Musíš dávať bacha Matelko...,
ja som VELKÝ vodič a zlý ujo "labelko"...
...tak a je po rozprávke...tak vycikať a dobrú... :*)
Avatar - T613
14. 7. 2009 20:45
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
však máš jen sk.B1 ;-) >:-[]
Avatar - white label
14. 7. 2009 21:02
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Kód "sk.B1" jsem nedal... ;-\
Avatar - T613
14. 7. 2009 21:34
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost nepřevyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců nepřevyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného, se nezapočítává hmotnost akumulátorů
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 19:52
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
>:D >:D Ale nejmenej to žere, keď ideš na bicykli. >:D ;-)
Avatar - Ronault.
14. 7. 2009 21:08
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
S tím máš největší (jediné) zkušenosti, co? ;-) Ale taky občas vytáhno kolo... do hospody... inu někdo do hospody na kole, někdo Puntem a někdo leda do mléčného baru
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 21:14
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Aké tam predávajú mlieko? >:D >:D
Avatar - Ronault.
14. 7. 2009 21:25
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Podle toho, jaký mléčný koktejl si dáš. Zkus tam nějakou spolužačku někdy vzít, tedy pochybuju, že by s tebou chtěly, ale jsou takové, co se chybami učí.
neregistrovaný "507--"
14. 7. 2009 21:31
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Hmm, >:D , nič iné, než písať o mne nezmysli nevieš. Nuž, nie každý je múdry.
14. 7. 2009 22:00
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
Neospravedlňuj sa.
Avatar - da_b0mb
15. 7. 2009 09:57
Re: Nemuzu se opravdu nepozastavit...
>:-[] :yes:
15. 7. 2009 15:07
Kde jsou příspěvky?
Tak bych řekl, že tady bylo daleko víc příspěvků, ne? Zase někdo něco nevydejchal a bonzoval?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
15. 7. 2009 15:26
Re: Kde jsou příspěvky?
Zmizel tady nějaký ten "ch.uj" apod., ale hlavně toho mého "poschoďového tupce" je docela škoda... :yes: >:-[]

P.S. Já osobně jsem jak proti mazání - ať si každý naopak udělá obrázek o úrovni "autora", ale zároveň i proti naprosto zbytečným, osobním (vážně myšleným) vulgarismům...
Jiných webů s podobným "obsahem" už je už
i tak docela dost... :-!
15. 7. 2009 15:36
Re: Kde jsou příspěvky?
Poschoďovej tupec byl OK, možná si to nějaký cenzůrek, nebo práskač popletl s otázkou kolem vízové povinnosti do Kanady. ;-)