Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda začne do konce roku prodávat Citigo na zemní plyn

24 komentářů

JapanPower
Automatika od Toyoty zvladla v meste bez problomov 200 000 km, 😉 po 3. neuspesnom pokuse s novym softwarom to vo VW vymenili za 2300 eur 😉 zacvakala to firma 😄
Autoservis
Kterýkoliv automat se ve městě odepíše, jen u DSG není potřeba měnit, lamely a ventily za desítky tisíc korun 😉
Autoservis
To že o tom lidé neví je velká chyba. Všichni znají jen smrdící LPG. CNG stanice může fungovat s nadsázkou do jednoho dne, stačí se napíchnout na obecní rozvod plynu a frčí. Není závislá na distribuci jako LPG :no: Navíc auto z výroby na CNG má na plyn vyšší výkon než na benzín a to znatelně. U LPG je situace přesně opačná.
Autoservis
Na Octavii CNG už čekám dlouho už aby to bylo :yes:
Autoservis
Nádrže na CNG lze "tvarovat podle přání odběratele" jinak tam kam se běžně cpou nádže na LPG 😉
Autoservis
Výstavba čerpací sanice na CNG je rychlejší než na LPG a hlavně odpadá problém se zásobováním. Napojí se na rozvod plynu a fungují. Je to sice drahá a tankování trvá déle, ale můžeš mí plnící stanici i doma na zahradě. 36 kg CNG se tankuje na velké stanici pod velkým tlakem cca 1 minutu "doma" je to asi 30 minut kvůli nižšímu tlaku v sití.
Autoservis
Byla i Octavia na CNG :yes:
Autoservis
Rozmach čerpacích stanic na CNG je jednoduší než na LPG. Stačí se připojit k síti 😉
Autoservis
Volvo V70 2,4 BiFuel má náklady 90 hal.na km 😉 U Citiga bych čekal tak kolem 0,50,-
kyklop
ale vzhladom k infrastruktureje zatial realnejsia alternativa lpg. Minimalne u nas na svk je pocet cerpacich stanic na cng velmi biedny 😒
JapanPower
Namiesto deklarovanych 21 kg je kapacita plynovej nadrze cca 18 kg a nehovoric o tom, ze pri 60 000 km (prevazne jazda v meste) je prevodovka DSG uz odpisana (radi iba v nudzovom rezime 2-4-6 stupen) Tuto konstrukcnku chybu "riesi" VW nahratim noveho softwaru pre prevodovku, tolko k technike koncernu VW 8-s
JapanPower
Uz 2 roky jazdim na firemnom Passate 1.4 TSI (CNG) - 110 KW a musim povedat, ze aj pri maximalnej snahe je prakticky nemozne dostat sa pod 6 kg/100 Km, realna kombinovana spotreba je niekde okolo 6,5 - 7 kg/100 km.
petrbehounek
díky
JaMM
... kde napchali tu nadrz na CNG.
Escomak
Na našem trhu se čeká jen a pouze na Škodovku, jak začne vyrábět auta na CNG tak začnou růst pumpy. VW má v plánu u každého velkého dealera postavit svou pumpu na CNG. Já už vyhlížím taky až to propukne. Benzín je nehorázně drahý. V Passatu je tento pohon skvělí. U Škody má mít spotřebu jen 3,8kg a při ceně cca 25kč je to famozní přepočet na km. Příští rok má být Octavia na CNG a pak snad už konečně také Superb. Jinak tady je pár odkazů 😄
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
CNG je v EU preferovaná varianta vzhledem k o cca 25% nižší produkci CO2 proti LPG.
megacruiser
pokud vím už hodně dlouho prodává několik modelů s tovární vestavbou CNG. Snad i staré Multiply už jdou s CNG sehnat. Dnes má Fiat celkem 4 modely na CNG. Škoda s velkou pompou bude mít na CNG 1 auto, ale určitě to marketingově dobře prodá a v důsledku to snad pomůže nakonec všem - plno lidí zatím ani o možnosti jezdit na CNG neví.
petrbehounek
CNG pump je málo a plnička stojí 60 táců
Avatar - escorpion
escorpion
Pre dvojčlennú rodinu dochádzajúcu za prácou, ideálne auto. Využiť komfort a nemusieť presun MHD k nezaplateniu.
Avatar - Ham.
Ham.
Přesně. Pašík jezdí za 4,5 kg, při ceně 25kč za kilo je to cca 1,20 Kč na km, Citi se do koruny na kilometr určitě vejde. V Reichu v současnosti CNG docela "letí" a jsou tam už celé velké flotily velkých firem na CNG.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Ideální vozítko do města pro malé firmy. Provozní náklady budou téměř nicotné.
alambert
myslím, že až někdo spočítá provozní náklady (na palivo), tak vás ten smích přejde...tipuju tak 80 hal na Km.... 😉
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Chcel si povedať : "Bude to nový komunikačný nástroj?" ? >😁 >😒]
Klaudius
...a budú sa dať opekať aspoň štyri steaky naraz?