Přesně. Pašík jezdí za 4,5 kg, při ceně 25kč za kilo je to cca 1,20 Kč na km, Citi se do koruny na kilometr určitě vejde. V Reichu v současnosti CNG docela "letí" a jsou tam už celé velké flotily velkých firem na CNG.
Uz 2 roky jazdim na firemnom Passate 1.4 TSI (CNG) - 110 KW a musim povedat, ze aj pri maximalnej snahe je prakticky nemozne dostat sa pod 6 kg/100 Km, realna kombinovana spotreba je niekde okolo 6,5 - 7 kg/100 km.
Namiesto deklarovanych 21 kg je kapacita plynovej nadrze cca 18 kg a nehovoric o tom, ze pri 60 000 km (prevazne jazda v meste) je prevodovka DSG uz odpisana (radi iba v nudzovom rezime 2-4-6 stupen) Tuto konstrukcnku chybu "riesi" VW nahratim noveho softwaru pre prevodovku, tolko k technike koncernu VW 8-s
Automatika od Toyoty zvladla v meste bez problomov 200 000 km, ;-) po 3. neuspesnom pokuse s novym softwarom to vo VW vymenili za 2300 eur ;-) zacvakala to firma :-)
pokud vím už hodně dlouho prodává několik modelů s tovární vestavbou CNG. Snad i staré Multiply už jdou s CNG sehnat. Dnes má Fiat celkem 4 modely na CNG. Škoda s velkou pompou bude mít na CNG 1 auto, ale určitě to marketingově dobře prodá a v důsledku to snad pomůže nakonec všem - plno lidí zatím ani o možnosti jezdit na CNG neví.
To že o tom lidé neví je velká chyba. Všichni znají jen smrdící LPG. CNG stanice může fungovat s nadsázkou do jednoho dne, stačí se napíchnout na obecní rozvod plynu a frčí. Není závislá na distribuci jako LPG :no: Navíc auto z výroby na CNG má na plyn vyšší výkon než na benzín a to znatelně. U LPG je situace přesně opačná.
Na našem trhu se čeká jen a pouze na Škodovku, jak začne vyrábět auta na CNG tak začnou růst pumpy. VW má v plánu u každého velkého dealera postavit svou pumpu na CNG. Já už vyhlížím taky až to propukne. Benzín je nehorázně drahý. V Passatu je tento pohon skvělí. U Škody má mít spotřebu jen 3,8kg a při ceně cca 25kč je to famozní přepočet na km. Příští rok má být Octavia na CNG a pak snad už konečně také Superb. Jinak tady je pár odkazů :-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Výstavba čerpací sanice na CNG je rychlejší než na LPG a hlavně odpadá problém se zásobováním. Napojí se na rozvod plynu a fungují. Je to sice drahá a tankování trvá déle, ale můžeš mí plnící stanici i doma na zahradě. 36 kg CNG se tankuje na velké stanici pod velkým tlakem cca 1 minutu "doma" je to asi 30 minut kvůli nižšímu tlaku v sití.