Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda začne do konce roku prodávat Citigo na zemní plyn

24 komentářů

Klaudius
...a budú sa dať opekať aspoň štyri steaky naraz?
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Chcel si povedať : "Bude to nový komunikačný nástroj?" ? >😁 >😒]
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Ideální vozítko do města pro malé firmy. Provozní náklady budou téměř nicotné.
Avatar - escorpion
escorpion
Pre dvojčlennú rodinu dochádzajúcu za prácou, ideálne auto. Využiť komfort a nemusieť presun MHD k nezaplateniu.
Avatar - Ham.
Ham.
Přesně. Pašík jezdí za 4,5 kg, při ceně 25kč za kilo je to cca 1,20 Kč na km, Citi se do koruny na kilometr určitě vejde. V Reichu v současnosti CNG docela "letí" a jsou tam už celé velké flotily velkých firem na CNG.
JapanPower
Uz 2 roky jazdim na firemnom Passate 1.4 TSI (CNG) - 110 KW a musim povedat, ze aj pri maximalnej snahe je prakticky nemozne dostat sa pod 6 kg/100 Km, realna kombinovana spotreba je niekde okolo 6,5 - 7 kg/100 km.
JapanPower
Namiesto deklarovanych 21 kg je kapacita plynovej nadrze cca 18 kg a nehovoric o tom, ze pri 60 000 km (prevazne jazda v meste) je prevodovka DSG uz odpisana (radi iba v nudzovom rezime 2-4-6 stupen) Tuto konstrukcnku chybu "riesi" VW nahratim noveho softwaru pre prevodovku, tolko k technike koncernu VW 8-s
Autoservis
Kterýkoliv automat se ve městě odepíše, jen u DSG není potřeba měnit, lamely a ventily za desítky tisíc korun 😉
JapanPower
Automatika od Toyoty zvladla v meste bez problomov 200 000 km, 😉 po 3. neuspesnom pokuse s novym softwarom to vo VW vymenili za 2300 eur 😉 zacvakala to firma 😄
Autoservis
Volvo V70 2,4 BiFuel má náklady 90 hal.na km 😉 U Citiga bych čekal tak kolem 0,50,-
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
Ham.
CNG je v EU preferovaná varianta vzhledem k o cca 25% nižší produkci CO2 proti LPG.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Autoservis
Rozmach čerpacích stanic na CNG je jednoduší než na LPG. Stačí se připojit k síti 😉
megacruiser
pokud vím už hodně dlouho prodává několik modelů s tovární vestavbou CNG. Snad i staré Multiply už jdou s CNG sehnat. Dnes má Fiat celkem 4 modely na CNG. Škoda s velkou pompou bude mít na CNG 1 auto, ale určitě to marketingově dobře prodá a v důsledku to snad pomůže nakonec všem - plno lidí zatím ani o možnosti jezdit na CNG neví.
Autoservis
To že o tom lidé neví je velká chyba. Všichni znají jen smrdící LPG. CNG stanice může fungovat s nadsázkou do jednoho dne, stačí se napíchnout na obecní rozvod plynu a frčí. Není závislá na distribuci jako LPG :no: Navíc auto z výroby na CNG má na plyn vyšší výkon než na benzín a to znatelně. U LPG je situace přesně opačná.
Escomak
Na našem trhu se čeká jen a pouze na Škodovku, jak začne vyrábět auta na CNG tak začnou růst pumpy. VW má v plánu u každého velkého dealera postavit svou pumpu na CNG. Já už vyhlížím taky až to propukne. Benzín je nehorázně drahý. V Passatu je tento pohon skvělí. U Škody má mít spotřebu jen 3,8kg a při ceně cca 25kč je to famozní přepočet na km. Příští rok má být Octavia na CNG a pak snad už konečně také Superb. Jinak tady je pár odkazů 😄
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Autoservis
Na Octavii CNG už čekám dlouho už aby to bylo :yes:
JaMM
... kde napchali tu nadrz na CNG.
Autoservis
Nádrže na CNG lze "tvarovat podle přání odběratele" jinak tam kam se běžně cpou nádže na LPG 😉
kyklop
ale vzhladom k infrastruktureje zatial realnejsia alternativa lpg. Minimalne u nas na svk je pocet cerpacich stanic na cng velmi biedny 😒
Autoservis
Výstavba čerpací sanice na CNG je rychlejší než na LPG a hlavně odpadá problém se zásobováním. Napojí se na rozvod plynu a fungují. Je to sice drahá a tankování trvá déle, ale můžeš mí plnící stanici i doma na zahradě. 36 kg CNG se tankuje na velké stanici pod velkým tlakem cca 1 minutu "doma" je to asi 30 minut kvůli nižšímu tlaku v sití.
Autoservis
Byla i Octavia na CNG :yes: