Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki hledá partnera pro chystaný kompaktní crossover

Podobu nového modelu Suzuki naznačuje v Paříži koncept S-Cross.
Zpět na článek
2. 10. 2012 21:47
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2012 08:50
vyrazne dlhsi?
no neviem... rozdiel v dlzke 16cm nie je dnes pri generacnej vymene ziadna vynimka... takze podla mna S cross bude jasny nastupca SX4ky.... a terajsia SX4ka sa poberie na odpocinok..... ziadna ina ( mensia ako S cross ) nahrada za SX4 uz teda asi nebude ..... a ani by to nemalo zmysel vyrabat dve podobne auta ktore by sa lisili len v dlzke par centimetrov...

uvidime co vacsi S cross spravi zo zakanikmi a teda ako sa to prejavi na predajoch lebo SX4ka bola uspesna aj prave preto ze bola mala sikovna kompaktna lacna ... to zvacsovanie rozmerov teda moze byt aj kontraproduktivne... rovnako som zvedavy aj na novu octaviu ktora pekne narastie.. tiez to nemusi byt k dobru co sa tyka predaja....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
2. 10. 2012 09:00
a hledat bude dlouho
S timhle kabatem bych se divil, kdyby nekoho vubec nasla ;-)
Rozbalit vlákno
3
2. 10. 2012 22:13
Re: a hledat bude dlouho
Koncept vypadá skvěle a určitě se může stát úspěšným při zachování dobré ceny, jako doposud. SX4 je dobré auto za skvělou cenu, ale má dvě podstatné vady.
1. Chybějící inovace již postarší koncepce a poněkud fádní a již okoukaný vzhled. Poslední facelift přinesl jen kosmetické úpravy a již také není zrovna novinkou.
2. Chybějící motorizace. Prakticky neexistuje žádný výběr motoru, jelikož je k dispozici jediný použitelný benzínový motor VTi, který byť spolehlivý, ale i po určitém drobném vylepšení nepatří mezi úsporné jednotky. Nehorázně předražený diesel (navýšení ceny skoro o 100 000) logicky nikdo nekupuje. Vypadá to, jako by se výrobce od koupi tohoto motoru snažil záměrně odradit.
Marně přemýšlím, zda existuje ještě nějaký jiný model bez možnosti výběru motoru.

Jestliže s-cross vypadá moderně, nabídne i více prostoru a nějaký potenciální partner přidá kvalitní motory, a to vše bude opět za nejlepší ceny na trhu, tak je úspěch předem zaručen.
V opačném případě je SX4 předurčeno pouze na podbízení se cenou, což je sice atraktivní pro méně majetné zákazníky, nikoliv však pro automobilku a její zaměstnance. :-)
Suzuka vyrábí skvělá auta, takže S-Cross mi přijde jako logický krok a čím dříve tu bude, tím lépe.
3. 10. 2012 07:26
Re: a hledat bude dlouho
s bodom 1. nesuhlasim, to auto vyzera stale (aj po x rokoch dobre) a starne vyrazne pomalsie ako niektore dizajnove kreatury ;-) . Stacilo by drobne osviezenie, mensi fl a mozu sucasnu generaciu vyrabat popri nastupcovi
3. 10. 2012 13:05
Re: a hledat bude dlouho
Nepsal jsem, že vypadá špatně, ale za roky beze změn je už dost okoukaný. S-Cross rozhodně dovede oslovit nové zákazníky, jelikož vypadá moderně a pěkně. Linie jsou přitom vyvážené, žádné extravagance a přehršel nesourodých lomů. Asijské pomačkané bachratiny se mi také nelíbí. Tohle je hezký vyvážený koncept. Pokud ho technologové nemrší, bude to hezké auto. Když ho srovnám třeba s Mokkou, tak tohle vypadá určitě lépe. Hlavně, že už tam nejsou ty příšerný A sloupky přes které není vidět do křižovatek a chodce u přechodu. Tenhle problém žádný FL prostě nevyřeší. Změna masky chladiče nové auto neudělá. Zásadní problém je však v té motorizaci. Velmi přeji Suzuce aby získala vhodného partnera z řad výrobců kvalitních motorů. Měli by oslovit motoráře, jelikož s tím ostatním Suzuka problém nemá. Hodil by se třeba 1,6 HDI, co ma C4 nebo nějaké TSI od VW.
2. 10. 2012 09:26
Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
by byla sebevražda. SX4 je úspěšná právě díky svým kompaktním rozměrům a nízké ceně a kupuje si ji řada zákazníků, kteří chtějí jednoduchý, robustní a spolehlivý vůz s vyšším posedem a přitom nepotřebují MPVéčko. S-koncept se stává automaticky konkurentem vozů jako je Tiguan, Kuga, Quashqai apod., vydává se tedy na tenký led daleko větší konkurence.
Chápu, že je to lákavé, na větších vozech bývá větší zisk, ale také krátkozraké.
Nic proti S-konceptu, ale rozhodně by bylo rozumné zachovat řadu SX4 a vyvinout nový vůz podobných rozměrů a CENY.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2012 09:52
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
presne tak.... vacsi drahsi zlozitejsi nemusi este znamenat aj uspesnejsi a ziskovejsi ;-)

SX4 bola uspesna prave pre svoju kompaktnost jednoduchost a slusnu cenu.... presne :yes:

ale podobne je to aj s octaviou.... urcite uz nova a vacsia octavia nedosiahne predajny uspech terajsej.... to zvacsovanie rozmerov nevnimam u niektorych typov aut ako vyhodu prave naopak

Ono S cross s dlzkou 4,3 metra je este asi ok... ano bude to uz vacsie ako SX4 ale myslim ze cenovo aj koncepciou su napr tiguan Ravka Kuga predsa len inde ako S cross...

najvacsi konkurent bude zrejme prave kaskaj.... kedze je to crossover... nie SUV... a S cross tiez je crossover na rozdiel od tigiho a kugy ktore su uz SUV.... a ktore nie su priamymi konkurentami ani kaskaja ani S crossu...

dalo by sa to napisat aj takto

S cross konkurencia: kaskaj, ASX, Mokka, Trax, pripravovana 2008

tigi, RAV4, Kuga, Sportage, ix35 - su uz inde ako vyssie spominana skupina, kto rozmysla o tiguane tak rozhodne neuvazuje o S crosse... aj cenovo je to nezmysel....
Avatar - R32
2. 10. 2012 10:23
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
Suzuki má problém, po (na pomery Suzuki) megaúspešnom Swifte urobili nový ktorý sa ale ukazuje ako riadny prúúser... Auto je to dobré, kvalitné, pridali kritizovaný priestor, zlepšili materiály, jazdné vlastnosti, výbavu... No dizajn až príliš kopíruje starú verziu, dokonca sú ľudia čo nové od starej ani nerozozná. Predaj sa prepadli tak, že stará SX4 predbehla v nový Swift.
Takže otázka znie ako nedodrbať úspešnú a nadčasovú SX4? Toto ale asi nebude správna cesta, aj keď si odmyslím tie "zvláštne" polovičné stĺpiky. Ešte ma napadá otázka načo vlastne hľadajú partnera, keď vystavujú v podstate hotové auto, motorizácie poriešené, výrobný závod v EU k dispozícii... :-!
2. 10. 2012 12:44
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
Partnera hledají proto, že jsou malá automobilka a náklady na vývoj nejsou schopní dostatečně efektivně "prodat" sami v novém modelu. Vývoj je pekejně drahá záležitost a stačí, když se stane to, co se stalo s Swiftem (mně to taky hlava nebere, ale zákazník je zákazník...), máš tady Kizashi (či jak se to píše), jak to se ztuha rodilo, Vitara je facelift - prostě je to o penězích na vývoj a přípravu výroby. FIAT odpadl, s VW se rozhádali (přitom mi to trochu připomíná - hlavně zezadu SUVčka z Ingolstadtu) a doba je zlá.

Suzuki sice vyrábí přes dva milióny aut ročně, ale portfolio stárne a polovinu aut vyrábí sesterská Suzuki Maruti v Indii, kde se dělá snad ještě malý model z poloviny somdasátých let minulého století. Proto taky Suzuki hledalo partnera, kterého našlo/nenašlo ve VW a jak to skončilo víme všichni. Navíc Suzuki je sice přítomné na všech trzích, ale nějak tak málo.....

Málokdo si uvědomuje, jak je dnska vývoj drahý a ještě dražší je předvýrobní příprava a výrobní investice. Bláboly o přesunu výrob do zemí s levnou pracovní silou se dostávají do rozporu s infrastrukturálními a logistickými problémy, stejně jako se stále se (obecně světově) zhoršující kvalitou pracovní síly a to jak manuální, tak technické. Mzdové náklady jsou sice náklady provozní, takže mohou hospodaření ovlivnit ve větší míře, než je jejich celková výše vzhledem k nákladům ostatním a majetku obecně, ale třeba v prodejní ceně auta se jedná tak o zlomek. Pro představu - v TPCA se vyrobilo v dobách největší konjunktury přes tři sta tisíc aut. Zaměstnáno je zde tři tisíce lidí, na jednoho člověka (bez rozdílu profesí) připadá 100 aut za rok. Mzdové náklady na hlavu se vším všudy (včetně odvodů..) budou tak maximálně 400.000 za rok. Výsledek? Zhruba 4% z ceny, za kterou jde auto k prodejci z fabriky.....A kolik má asi Suzuki z aut, která dělá v Indii a která jsou nejlevnější na tamějším trhu (tedy kromě Taty)? Proto hledá partnera.

Nakonec stejně zoufale se snaží najít partnera FIAT tam, kde mu není schopen poskytnout nic Chrysler...proč asi FIAT nabízí k prodeji platformu Punta a proč asi není schopen přijít s novým autem ani na platformě Punto/Corsa (!) a Stilo/BravoII?
2. 10. 2012 18:23
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
No myslím, že jim to dojde hodně rychle až jim budou docházet finance :-) Pokud vím ta VW svá procenta v Suzuki ještě má, takže dohoda je ještě možná. Tj aby nakonec nový Yeti, S-cross a třeba Tribu neměli společný základ >:D To by byl masakr :yes:
Avatar - Dinar
3. 10. 2012 07:01
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
Málokdy se tu dá dočíst na podobné téma něco, co má hlavu a patu. :yes: ;-)
2. 10. 2012 18:57
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
Mne sa SX4 paci. Avsak, ked som na nom jazdil po meste, tak ma to natriasalo, mykalo a par krat som si udrel hlavu. To vsetko kvoli tazisku a kratkemu razvoru. Jednoducho pocit, ako keby som sedel na fit-lopte. Ten S-Cross bude urcite prijemnejsie Suzuki.
3. 10. 2012 13:29
Re: Snad si SUzuki uvědomí, že zahodit úspěšnou koncepci SX4
Řekl bych, že relativní úspěch SX4 spočívá hlavně v její ceně, tedy v poměru užitných vlastností k ceně. Když pominu vozy, jako je Panda a pod, tak SX4 nabízí zřejmě nejlevnější čtyřkolku na našem trhu vůbec. Pod pojmem úspěšná koncepce si však představuji prodejní úspěšnost - a tady nelze souhlasit, jelikož prodej i přes výrazně nejnižší cenu na trhu není nijak ohromující, není ani průměrný.
A mluvit o "uspěšné koncepci SX4" u modelu, který za tolik let téměř beze změn dokáže nabízet stále jednu jedinou variantu motoru, to je také dost přitažené za vlasy.
Spolupráce s Italy nic moc zajímavého prostě nepřinesla. Italská výroba v Maďarsku způsobila z počátku jen citelné zhoršení kvality výroby oproti původní japonské výrobě. Jenom pomalu a obtížně tak Suzuki sbírala zpět pošramocenou pověst dříve kvalitního a bezporuchového auta.
Dnes už tu výrobu snad vyladili i v tom Maďarsku, ale za jak dlouho - maďaři jsou maďaři a japonské výrobě věřím mnohem víc. Třeba C4 Aircross se také vyrábí v Japonsku, tak věřím, že se tak snadno nerozsype, jako běžná C4-ka. Bohužel je dost drahý a ten zadek se inspiroval někde u korejců. Počkám rok na Suzuku a jsem zvědav na motory i cenu. Osobně si myslím, že pokud ještě u Suzuki ani neví s kým půjdou do spolupráce, tak rok 2013 je utopií a zbožným přáním.
2. 10. 2012 21:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2012 09:50
Tak to vypadá, že že to náhrada za SX4 NEBUDE:
[odkaz]

:yes:
Rozbalit vlákno
0