Ekonomika
Zajímavé jsou prodeje předchozího Clia III, vlastně nejprodávanější model ve Francii má být nahrazen novinkou. Přijde mi to jako riskantní tah, ale je možné že se budou ještě dlouho dělat souběžně oba modely. Předtím taky hodně dlouho prodávali Clio II, u nás jako "Clio Storia".
Gratulujem PSA, 208 je najpredávanejšia, dobre sa drží aj C3 a 3008 :yes: .
A v top 10 majú 5 modelov.
A v top 10 majú 5 modelov.
Jaký nacionalismus, já se rozhodně necítím primárně globálním Evropanem, ten povzdech je ryze pragmatický, kvůli nesmyslné otevřenosti evropského trhu jsem před dvanácti lety stěhoval výrobu do Číny, dekádu sledoval degradaci cen a s tím i kvality, abych teď, po té, co se Čína na svém dumpingu udělala a nyní vše logicky zdražuje, stěhoval (resp. znovurozjížděl) výrobu některých sortimentů opět v Evropě. A že bych alespoň teď měl ze strany legislativy EU nějakou ochranu? >😒] Jedinou ochranou je konkurenceschopnost, prostě Čína se zvedla, s tím i její náklady, my jsem utáhli opasky a tak jim jsme schopni cenově nějak konkurovat s tím, že evropskou kvalitu každý logicky čeká vyšší. Co říkám, se sice týká Číny, ale principielně je to s přístupem EU v ochranářské politice jak k JK tak Japonsku velmi podobné.
Z italii nemas pravdu, tam musel fiat v reklamach prosit o patriotismus, lide si tam v porovnani z ostatnimi narody nejmin kupuji domaci znacky. Fiat ma jen 30% podil na trhu. Bohatsi preferuji nemeckou premii sam berlusconi nehodlal presedlat z a8 do massarati -az po tlaku medii.
Tak předně z tvýho příspěvku cítím trochu naconalistické vlny a v tomto kontextu mi tak už chybí snad jen postesk nad tím, jak nám tu cizáci kradou práci a ženy 😉
Ale co se týče trhu, je to bohužel pravda. Problém Evropské unie je v tom, že je to jakýsi konglomerát založený jen kvůli byzsnysu. je založen a zpravován slabými politky. Ochrana místního trhu je vlastně jen na minimální úrovni.
Příklad z aut. průmyslu: nepochopím, jak je možný, že čínský plagiátor Geely ve svý domovině postavil část byznysu na tom, že krade evropský/světový technologie či design a při tom mu "spadne do" klína prémiová evropská automobilka.
Co se týče obchodního styku s Jižní Koreou, spíš by mě zajímalo, kdo na naší straně dostal malou domů. Normální člověk si během 5ti minut spočítá, kdo na e😜ortu v této dohodě vydělá především.
Ale co se týče trhu, je to bohužel pravda. Problém Evropské unie je v tom, že je to jakýsi konglomerát založený jen kvůli byzsnysu. je založen a zpravován slabými politky. Ochrana místního trhu je vlastně jen na minimální úrovni.
Příklad z aut. průmyslu: nepochopím, jak je možný, že čínský plagiátor Geely ve svý domovině postavil část byznysu na tom, že krade evropský/světový technologie či design a při tom mu "spadne do" klína prémiová evropská automobilka.
Co se týče obchodního styku s Jižní Koreou, spíš by mě zajímalo, kdo na naší straně dostal malou domů. Normální člověk si během 5ti minut spočítá, kdo na e😜ortu v této dohodě vydělá především.
Pravda, o automotive v tomto směru info nemám, ale pro poměrně velkou část strojírenského sortimentu strojů a nástrojů, vymezených urč. čísly celního sazebníku, je tato smlouva nefunkční, resp. jsou tam z korejské strany výjimky a uvolnění, tj. redukce cel na tyto výrobky není jistá ani po roce 2015.
Úplně nerozumím tomu důvodu, proč se evr. automobilky staví proti této smlouvě, jde přece o cla na hotové výrobky.
Úplně nerozumím tomu důvodu, proč se evr. automobilky staví proti této smlouvě, jde přece o cla na hotové výrobky.
EU ma s Koreou od rijna 2010 uzavrenou smlouvu o volnem obchodu, ktera cla zcela odboura. V platnosti je od rijna 2011 a do roku 2015 maji zcela padnout cla na 98% zbozi (zbyla 2 % o neco dele). A paradoxne se proti te smlouve stavely evropske automobilky s tim, ze korejsti vyrobci vyrabi velkou cast komponent v jinych asijskych zemich se kterymi takova dohoda neni.
Právě rozdíl mezi evropskými trhy a trhem japonským nebo korejským je v té otevřenosti. Homologační předpisy v Japonsku a výše cel v JK zajišťují prakticky stoprocentní ochranu domácím producentům, evropské auto v Jap. a JK je nákladným koníčkem. Evropa na vlastní firmy kálí, nejen v automotive, jsme demogradičtí, pluralitní a světu vodevření. Tak je to spravne...
V čom išlo nové Clio nahore? V marketingu? rozhodne, v dizajne rozhodne, niečo iné?
Je to aktuálny štandard renaultu. Páčky z Fluence, stropné osvetlenie detto, ušetrených 100g plastu na nastavovanie výšky spolujazdcovho pásu!!!, uchytenie zadných pásov??? To len pozerám na obrázky ...
Je to aktuálny štandard renaultu. Páčky z Fluence, stropné osvetlenie detto, ušetrených 100g plastu na nastavovanie výšky spolujazdcovho pásu!!!, uchytenie zadných pásov??? To len pozerám na obrázky ...
presne tak , a nikto netvrdi ze su nemci patrioti alebo japonci alebo korejci.... len na tych francuzov akosi si vzdy kazdy spomenie.... nechapem preco.... podla mna normalny jav.... takisto si pozrite taliansky trh..... a to iste.... fiaty a lancie su vpredu... francuzi vzadu , nemcov okrem golfa a pola tam ani nevidite....... cesko to iste ... skodovky vpredu... ziadny patriotizmus ale normalny stav :yes: kazdy kupuje a podporuje domace znacky... :yes😒br />
ked su francuzi patrioti tak japonci a korejci su potom megatutibombapatrioti :yes: 😉
ked su francuzi patrioti tak japonci a korejci su potom megatutibombapatrioti :yes: 😉
Ve Francii se kupuje 75% vozidel domacich znacek, v Nemecku je to 90%, v JK prakticky 100%, to same Japonsko, i kdyz tam uz se trh prece jen trochu otevrel evropskym znackam.
nove clio je paradne aj 208micka ktora je podla mojho nazoru nazivo krajsia a dravejsia ako na foto, verzia GTi bude teda riadne namakana :yes😒br />
podla ocakavania 208micka uz vo francuzsku doma slape nadherne tak ako som si to predstavoval, je prva :yes:
podla ocakavania 208micka uz vo francuzsku doma slape nadherne tak ako som si to predstavoval, je prva :yes:
Tak to má být, aspoň něco je ve Francii správně, bohužel je to nenutilo moc vylepšovat úroveň aut a tak se moc nedaří celkově. Nové Clio mi připadá, že šlo opravdu nahoru a nebude důvod uvažovat o H/K.
nemecko august: prvych 16 miest nemci [odkaz] a nikto ich nema za patriotov, japonci korejci to iste... domace znacky vpredu siroko daleko nikto cudzi.... ziadny patriotizmus ale normalny jav :yes: vo svedsku je prve volvo, v spanielsku ibiza...., v taliansku prva stvorica - patica samy fiat s lanciou, v cechach su prve skodovky a keby malo cesko aj dalsiu znacku tak bude prva desiatka komplet domaca ceska.... tak to chodi.... 😉,
inak nadherny trh ked tam nevidim vw vpredu :yes:
inak nadherny trh ked tam nevidim vw vpredu :yes:
Potrebovali by pet takovych Francii, aby se udrzeli v klidu pri zivote.