Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozvodová kauza: Nastává soumrak řetězů?

Problémy s rozvodovými řetězy patří u moderních motorů k těm nejčastějším. Příčiny však bývají hlubší než jen kvalita samotného řetězu.
Zpět na článek
4. 10. 2012 09:29
4. 10. 2012 08:54
4. 10. 2012 09:25
4. 10. 2012 09:30
4. 10. 2012 09:34
4. 10. 2012 10:23
4. 10. 2012 10:43
4. 10. 2012 11:20
4. 10. 2012 11:34
4. 10. 2012 09:23
4. 10. 2012 09:30
4. 10. 2012 09:31
8. 10. 2012 13:32
4. 10. 2012 10:45
4. 10. 2012 22:04
4. 10. 2012 09:29
4. 10. 2012 09:35
4. 10. 2012 09:35
4. 10. 2012 11:14
4. 10. 2012 10:47
4. 10. 2012 08:49
4. 10. 2012 08:57
4. 10. 2012 12:46
4. 10. 2012 13:51
4. 10. 2012 16:34
4. 10. 2012 18:02
4. 10. 2012 09:15
4. 10. 2012 09:47
4. 10. 2012 10:17
4. 10. 2012 10:26
4. 10. 2012 10:31
4. 10. 2012 10:35
4. 10. 2012 10:38
4. 10. 2012 10:44
4. 10. 2012 12:05
4. 10. 2012 12:23
4. 10. 2012 14:44
4. 10. 2012 15:00
4. 10. 2012 16:16
4. 10. 2012 11:34
4. 10. 2012 12:01
4. 10. 2012 12:26
4. 10. 2012 12:35
4. 10. 2012 12:44
4. 10. 2012 14:58
5. 10. 2012 18:11
4. 10. 2012 12:18
4. 10. 2012 12:31
4. 10. 2012 12:43
4. 10. 2012 12:45
4. 10. 2012 15:04
4. 10. 2012 16:08
5. 10. 2012 18:05
4. 10. 2012 12:03
4. 10. 2012 12:24
4. 10. 2012 12:36
4. 10. 2012 12:08
4. 10. 2012 12:31
4. 10. 2012 12:54
4. 10. 2012 14:12
4. 10. 2012 15:15
4. 10. 2012 15:39
4. 10. 2012 16:57
4. 10. 2012 17:33
4. 10. 2012 20:32
4. 10. 2012 23:40
4. 10. 2012 13:47
4. 10. 2012 15:57
4. 10. 2012 22:33
4. 10. 2012 11:04
4. 10. 2012 11:38
4. 10. 2012 12:16
4. 10. 2012 12:55
4. 10. 2012 13:00
4. 10. 2012 14:02
4. 10. 2012 14:39
4. 10. 2012 11:44
4. 10. 2012 12:27
4. 10. 2012 12:32
4. 10. 2012 13:51
4. 10. 2012 12:44
4. 10. 2012 15:55
8. 10. 2012 15:06
5. 10. 2012 11:58
4. 10. 2012 14:25
4. 10. 2012 15:03
4. 10. 2012 15:07
4. 10. 2012 15:20
4. 10. 2012 15:09
4. 10. 2012 15:35
4. 10. 2012 16:21
4. 10. 2012 20:16
4. 10. 2012 21:18
5. 10. 2012 06:44
5. 10. 2012 17:49
9. 10. 2012 22:29
6. 1. 2013 14:20
Avatar - Katikakus
4. 10. 2012 08:42
Jake problemy?
Opravdu nechapu, o cem autor toci. Jiz nekolik mesicu nas tady hrstka jedincu (kteri to jsou, vsichni vedi) presvedcuje, ze TSI zadny statisticky vyznamny problem nema.
V tech bilionech prodanych motoru ty dva preskocene nehraji prece zadnou roli. Zbytek jsou jenom pomluvy neprejniku... :-!
Rozbalit vlákno
13
4. 10. 2012 08:49
Re: Jake problemy?
Co v bilionech, dokonce trilionech!
Avatar - Barrichello
4. 10. 2012 09:17
Re: Jake problemy?
VW přeci nikdy žádný problém nemělo. Vše jsou jen pomluvy.

žádný rozvodáky, žádný problémy s V10 TDI, žádný praskající žárovky, reznutí pátých dveří, žádný špatný pední nápravy, váhy vzduchu, turba.

To vše je přeci nesmysl :-)
4. 10. 2012 10:38
Re: Jake problemy?
ani problemy s vypalovanim filtrov alebo s 2.0TDI, ked sa na to tak pozeram, tak maju minimalne tolko problemov, ako PSA
Avatar - dal
4. 10. 2012 09:29
Re: Jake problemy?
Samo, že nejsou problémy, vždyť většina normálních lidí nad koupí auta přemýšlí a nekupuje jenom proto, že je to VW nebo Škoda.
4. 10. 2012 20:17
Re: Jake problemy?
Stejně jako je nekupují že jde o Ford, Opel, Kia, Renault, Nissan atd. že?
4. 10. 2012 10:18
Re: Jake problemy?
Si mě předběhnul. To bylo první co mě napadlo a čemu jsem se musel smát. ;-) :yes:
4. 10. 2012 10:27
Re: Jake problemy?
dobre, ze o tom pisou, Pokud novinari prestanou vymejslet svoje kravoviny a fantaskni teorie a jdou se zeptat nekoho, kdo tomu aspon vzdalene rozumi, tak semotamo vzniknou i clanky ktere se daji i cist.

Presne jak to rikaji lidi z praxe.. osizena konstrukce, dlouhe vymeny oleju, ekoblbinky a mame tu najednou neresitelny problem.

Jinak co se tech otacek tyce.. ja treba jezdil v 80 tych mergla 280E se sestivalcem 175HP 230 Nm a ten byl pomerne vysokootackovy, 6800 rpm tusim byly maximalni otacky a primitivni 4stupnovy automat na dnesni pomery kopal jak zjednany.
Tolik ani dnesni TSIcka netoci a razy od razeni taky nemaji takove.. na plny plyn u me nebyl problem protocit kola pri prerazeni automatu z dvojky na trojku.

A motor a jeho rozvody na to nerikaly absolutne nic..
Najelo to 400 tkm s origo retezem bez nejmensich problemu, medak umrel na korozi a provozni naklady.
Avatar - zdravy rozum
4. 10. 2012 14:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 10. 2012 18:10
Re: Kde je teraz vibrator FSI GTI?
takeho hladaj v zrkadle
Avatar - zdravy rozum
6. 10. 2012 15:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
6. 10. 2012 15:51
Re: A co picus Klaudius?
Tak tomu říkám sebereflexe >:D
Avatar - Mokrous
6. 10. 2012 17:02
Re: A co picus Honza Mokrous?
Tak nevím. Možná si tu někdo zapomněl vzít svou dávku léků a nebo by mu pomohlo spíš smazání účtu adminem, když se neumí chovat.
4. 10. 2012 08:47
Dobrá rada
Kupte si něco od FIATu, a máte po problémech. :yes:
Rozbalit vlákno
32
Avatar - dal
4. 10. 2012 08:54
Re: Dobrá rada
S motorem možná ale co to všechno ostatní
4. 10. 2012 09:09
Re: Dobrá rada
jj, v 70.letech reznul. Stejně jako ostatní z té doby. A co je to "to všechno ostatní"?
Avatar - Barrichello
4. 10. 2012 09:20
Re: Dobrá rada
jenom v 70tých? lancie byly jak brmbory i z konce 80. tých a co slavné motory boxer v Alfě, to byl taky etalon, jednu měl soused >:D
4. 10. 2012 09:25
Re: Dobrá rada
Na konci osmdesátých to taky hnilo všechno a Lancie už na tom byly z dnešního pohledu relativně dobře (generace okolo Themy a Dedry).
Avatar - matii
4. 10. 2012 09:30
Re: Dobrá rada
Pamatuju, jak si někdy kolem roku 98 koupil kolega Bravo a do roka mu barva na plastových dílech ztvrdla, popraskala a opadávala.
4. 10. 2012 09:34
Re: Dobrá rada
Ale nezrezavělo :-)
To jsou typičtí Češi...za Roomstra oblepenýho nebarvenym plastem si rádi připlatí, když jim totéž dá Fiat v ceně, je to špatně. >:-[]
Avatar - matii
4. 10. 2012 10:23
Re: Dobrá rada
To máš jak s Peugeotem, jak si jednou vybuduješ špatnou pověst, těžko se to napravuje.
4. 10. 2012 10:43
Re: Dobrá rada
a ked k tomu pridas este povest juzanskeho flakaca v kontraste s Nemcom a Japoncom, tak je to jasne pre mnohych kupcov.
4. 10. 2012 11:20
Re: Dobrá rada
No jo no, to jsou ty stereotypy.
Hlavně, že takové Scirocco nebo Jettu montují samí blonďatí inžinýři s brejličkama. Ono i v tom Wolfsburgu letí v kantýně hlavně kebab. :-)
4. 10. 2012 11:34
Re: Dobrá rada
no tak zase v PSA maju Alzircov a vo Fiate pristahovalcov so subsaharskej Afriky
4. 10. 2012 20:10
Re: Dobrá rada
Víš to co si kdo koupí je jen jeho věc, někdo si raději připlatí jen aby neměl Fiata. A co se týče otěrových lišt v barvě nechápu smysl? Kdejaký škrábanec je hned vidět a co se týče lišt na dveřích není jejich výměna zrovna jednoduchá, málokterý výrobce dodává nové lišty v barvě vozu a trefit barvu s tou na voze je taky legranda. Když lišta tak jedině černá :yes:
4. 10. 2012 09:08
Re: Dobrá rada
To je sice hezký, že Fiat má výborné motory a celkově slušnou techniku a je dnes i spolehlivý. Ale když má tak totálně ro***ané portfolio, tak si u něj není ani moc co koupit.
4. 10. 2012 09:23
Re: Dobrá rada
Záleží, jak jsi náročný :-)
Tátovi Freemonta 4WD, mámě Bravo TJET nebo F500 a dětem Pandu. Co si přát víc? ;-)
4. 10. 2012 09:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 10. 2012 09:30
Re: Dobrá rada
Motor je tam z Fiatu :-)
4. 10. 2012 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 10. 2012 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 10. 2012 09:29
Re: Dobrá rada
To je hezký, ale co když chceš pro Evropu tak typické karosářské varianty aut, jako je kombi(jakékoliv velikosti), kompaktní a subkompaktní MPV, SUV, klasickou střední třídu a atd.
4. 10. 2012 09:31
Re: Dobrá rada
To byla řečnická otázka himbajs. >:D
Vybrat by se dalo, ale portfolio vážně mají jak noty na buben.
4. 10. 2012 10:45
Re: Dobrá rada
nj, ale co koupis sobe? :-) Sedici?
4. 10. 2012 22:04
Re: Dobrá rada
Kdyby mi někdo koupil fialový Sedici v naftový čtyřkolce, byl bych šťastnej jak blecha.
Do města super, na snowboard ideální. :-)
Avatar - Renton
4. 10. 2012 09:29
Re: Dobrá rada
Z portfolia Fiatu sa da vybrat ;-) . F500 / Panda - najlepsie male auta. Punto by som mozno preskocil, uz predsalen je to starsie auto, ale potom tu je MiTo. V nizsej strednej jednoznacne Giulietta a za dobru cenu sa da kupit Bravo (jediny problem je menej miesta vzadu). Bravo Sport 110kw je stale vyborna volba. Strednu triedu treba zatial preskocit rovno k Maserati >:D no a vyssie je uz len boh ...vlastne pardon, Ferrari ;-)

PS: O flame nestojim, kludne si kupujte "doplnit lubovolnu znacku:
4. 10. 2012 09:31
Re: Dobrá rada
Já navrhuju všechno rovnou přeskočit a koupit rovnou Ferrari FF. To poslouží jako rodinné přibližovadlo, o víkendech zastane roli supersportu a v zimě s ním můžeš vyrazit do Alp..
4. 10. 2012 09:35
Re: Dobrá rada
To je slovo do pranice!
Jde dát na střechu rakev?
4. 10. 2012 09:39
Re: Dobrá rada
Rakev si šetři na pohřeb. Lepší je nainstalovat tažný. :yes:
Avatar - Renton
4. 10. 2012 09:35
Re: Dobrá rada
Ak na to mas, tak si kup ;-) Ja az tak vysoko nemozem preskakovat

EDIT: este je tu samozrejme Lancia
Avatar - Renton
4. 10. 2012 11:14
Re: Dobrá rada
No dobre, uplne vazne: mas F500, Panda, Lancia Ypsilon. O triedu vyssie MiTo alebo Punto, mozno Lineu alebo Sedici, co je vlastne SX4ka. V nizsej strednej Bravo, Delta, Giulietta. V triede MPV Freemont alebo vacsi Voyager. V strednej triede Lancia Thema. No a potom este rozne derivaty modelov ako F500L/C, Doblo, Qubo. Chyba kombi, buduci rok by ale mala prist Giulietta... podla mna dobra ponuka
4. 10. 2012 09:40
Re: Dobrá rada
Tak o Ferrari bych uvažoval ;-) , ale co kdyby za dva roky koupil VAG Ferrari a já bych měl v garáži zase jen Folkswágen 8-s
:-!
4. 10. 2012 10:47
Re: Dobrá rada
myslim, ze Ferrari to nebude, ale taka Alfa je realnejsia
4. 10. 2012 11:06
Re: Dobrá rada
Aneb i vrcholný management VW by si rád vozil zadky v Alfě. Teď by to vypadalo trošku blbě...
Avatar - dal
4. 10. 2012 08:49
Jak u koho
Já osobně jsem vlastnil Accenta 1,5crdi 81kw r.v. 2006 najel jsem 198 tis. km bez jakéhokoliv problému. Nevím o nikom kdo by měl problém s řetězem a vlastnil Hyundai a to jsou prý korejské
šmejdy. VW a Škoda s TSI motorem budou jako ojeté skoro neprodejné. I když zapomínám na skalní zastánce kteří koncernu odpustí i to, že se budou každou jízdu klepat strachy aby dojeli. Doporučuji všem majitelům TSI zakoupit ve zdravotních potřebách naslouchadla aby náhodou nepřeslechli rachtání a nešli domů pěšky.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Bristol
4. 10. 2012 08:57
Re: Jak u koho
cokoli jetého od VW je neprodejné...nejen proto že po určitém kilometrovém nájezdu naskakují nákladné poruchy ale také proto že nezanedbatelné procentu koncernových aut mají v sobě nějakou skrytou levárnu...obzvlášť pak ty dotažené ze západu...
Avatar - Blue Sun
4. 10. 2012 12:41
Re: Jak u koho
Neprodejné... tak proč se všichni můžou utlouct po olítaných Octaviích tédéí s kdovíkolikrát přetočným tachákem?
Avatar - dal
4. 10. 2012 12:46
Re: Jak u koho
Bavíme se o TSI, oktávka 1.generace s TDI je OK
4. 10. 2012 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 10. 2012 13:51
Re: Jak u koho
Nevíte, jak to vypadá s trvanlivostí řetězu u 1,8 TSI? Všude jenom mluví o 1,2 nebo 1,4. Zatím jsem slyšel, že práh životnosti 1,8 TSI je asi 230000 km, kdy začne odcházet klikovka. :-O
4. 10. 2012 16:34
Re: Jak u koho
No tady se to určitě dozvíš >:D , tady všichni diskutující mají osobní zkušenost minimálně s jedním prasklým r. řetězem u jakéhokoliv TSI. Samé já četl, já slyšel, známej známého atd., proč už sem konečně nenapíše někdo, komu se to fakt stalo...prosím, zajímalo by mě to, máme doma 1,4 TSI najeto 70 tis a zatím žádné náznaky :-O Kauzu r.ř. TSI tím samozřejmě nezlehčuji, ale fakt o tom všichni zasvěceně mluví a nikdo mi na přímou otázku zatím nedal přímou odpověď, natož ukázal nebo dokladoval takto poškozený motor. Je to trochu jako s elektrickým proudem, nikdo ho neviděl a přesto všichni víme, že existuje.
4. 10. 2012 18:02
Re: Jak u koho
;-) výstižné a pravdivé
4. 10. 2012 19:02
Re: Jak u koho
To vies, vsetci si s radostou kupuju TSI od 1 do 10, aby mohli potom vypisovat na fora svoje skusenosti...
4. 10. 2012 20:32
Re: Jak u koho
To víš kdyby se to týkalo K nebo H tak se o tom ani psát nebude. Jelikož se to děje koncernu VW tak je to na každém sloupu. Jediné s čím jsem se zatím setkal a to ne jednou bylo pootočené vačkové kolo. Kolo není pojištěno klínkem drží jej pouze šroub.Ten kdo alespoň jednou viděl na vlastní oči rozovody byť jen 1,2 HTP mi potvrdí že PŘESKOČENÍ řetězu je nereálné, i s napínákem bez tlaku který je díky pružině pořád napínán je díky obtočení jak kliky tak vačky nemožné přeskočení. V rodině Byla jedna z prvních Fabii HTP s nájezdem 115tkm za 5 let a s rozvody žádný problém a to se auto jezdilo převážně v oblasti kde bylo v zimě i mínus 28° C. Stačilo jen měnit v čas olej, používat kvalitní a hlídat jeho hladinu. Podotknu že auto nebylo od první garančky kvůli záruce již nikdy v autorizaci.
4. 10. 2012 18:49
Re: Jak u koho
mam to iste, len rv 2007, 153 000km a motor je IMHO vo vybornom stave. na diesel tichy
Avatar - Choochoo
4. 10. 2012 09:15
2,2 Honda
A koukam, ze nastal cas zacit pomlouvat retezovou konkurenci >:D Kdeze pan autor vystoural ten nesmysl o Honda retezu???

"Vzpomínáme si na případ (jinak vynikajících) dieselů Honda 2.2 i-CDTi, u nichž výrobce při problémech s rozvodovým řetězem měnil zákazníkům (v záruce či kulanci) i vstřikovače."

Omlouva ho to ze to byl jeden vysneny pripad, ale i tak to sem po 200tis nepatri. Tady je rec o jine katagorii kvality. Jendou autor mluvi o zaruce, jednou o fauve-slove kulanci, pak o 200tis a pak clovek zjisti ze je to pochybny SM >:-[]

Po dvou stech tisíc již zlobí kdeco – klidně i BMW či Honda 2.2 i-CDTi. To se skutečně výrobci odnaučili vyrábět kvalitní řetězy?

Dnes maj snad vsechny Honda motory retez, urcite tomu v novych radach Earth Dreams nebude jinak. Soumrak zacina u pochybnych znacek a nekvalitnich vyrobcu ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dal
4. 10. 2012 09:47
Re: 2,2 Honda
Souhlas, u kvalitních výrobců není problém. Kdyby měl koncern VW problém se všemi motory(do čehož mu moc nechybí) tak by napsali, že je soumrak motorů a že se začnou vyrábět šlapací auta.
4. 10. 2012 09:23
skutečně 1.6 VTi?
není to spíš 1.6 THP u PSA?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - matii
4. 10. 2012 09:28
Re: skutečně 1.6 VTi?
Teď jsem to chtěl napsat ... týká se to 1.6 THP především verze 156K. VTi je atmosféra a má rozvody OK.

[odkaz]
4. 10. 2012 10:41
Re: skutečně 1.6 VTi?
Nevím, psalo se i o 1.6 vti, že má výrazně poddimenzovaný řetěz, takze by to odpovídalo. Navíc doporučení servisů dávat vysokoktanové palivo motoru, který nemá přímé vstřikování. Ten motor taky asi není úplně konstrukčně ok.
Avatar - Nerez
4. 10. 2012 10:58
Re: skutečně 1.6 VTi?
Já jsem o problémech řetězu četl i o 1.4 VTi. Co je na tom pravdy, nevím...
Avatar - matii
4. 10. 2012 11:40
Re: skutečně 1.6 VTi?
Nečetl jsem ani na Peugeot clubu (a že se tam toho probere), že by byl řetěz poddimenzovaný, nebo byly nějaké problémy u VTi. Osobně mám najeto 61 000km a vše je OK. Kolega má 1.4 VTi a krom chronického problému s čidlem teploty je taky v pohodě.

O aditivech jsem slyšel, ale vysokooktanový benzín mi nikdo nedoporučoval. Občas ho tankuju právě kvůli obsaženým aditivům. Tedy nechci tu obhajovat vlastní garáž, ale právě že VTi mi přijde jako super motor. Tichý, na své poměry relativně svižný a silný, kultivovaný. Nechce se to k němu chovat jak hulvát no.

Pokud máš link na ten článek, kde se píše o slabých řetězech, docela bych ho uvítal. Pokud to ovšem nebylo ve SM, který je znám tím jak "miluje" právě Peugeoty. Vlastně všechny vozy krom koncernu VW.
4. 10. 2012 12:10
Re: skutečně 1.6 VTi?
Byl o tom rozsáhlý článek ve S/M, nevím jestli je v nějaké formě na internetu. THP/Vti byly označeny jako nedoporučeníhodné, teda v rámci koupě ojetého vozu, 1.4 byla hodnocena lépe. Mě to přišlo divné, to ano, ale prostě japonsko/korejská škola tyto potíže nemá. Prý ten motor vyvinulo PSA s dotací pěněz BMW. Přijde mi divné, že by ty motory tolik konstrukčně ošidili.
Avatar - matii
4. 10. 2012 12:22
Re: skutečně 1.6 VTi?
No jo no, SM. Reklamní plátek ŠKODY AUTO. Už vím, to byl ten článek s podtitulem mezi řádky "Nekupujte 208VTi, Fabia HTP jakožto nejlepší auto své třídy je ta správná volba".

O nezaujatosti SM skvěle svědčí článek, který vyšel v únorovém čísle pod názvem "30 skvělých tipů" na koupi auta. Mezi oněmi "skvělými" auty nechyběly:

Škoda Fabia1.2HTP
Škoda Citigo 1.0MPI
Škoda Octavia Combi Tour 1.6
Škoda Roomster 1.4
ŠkodaFabia Combi 1.4
Škoda Octavia1.6TDI
Škoda Yeti 1.2TSI

Peugeot? ... ani jeden. Hlavně že tam v sekci luxusní auta byla Octavia s manuálně stahovanými okny . >:D
4. 10. 2012 12:29
Re: skutečně 1.6 VTi?
ten clanek mel odbornou uroven nula nula nic. Jestli nejake prvni serie 1.6 VTi mely problem, tak to pomerne rychle a ucinne vychytali, protoze tento motor je naprosto cajk, denni zkusenost.
Avatar - Choochoo
4. 10. 2012 14:10
Re: skutečně 1.6 VTi?
Tak, tak, uz mi to tady fakt pripada jak na blesku, proste je z toho treba udelat kolektivni problem automobilek, aby neklesly prodeje, kdyz se blizi ten rok R, 2018 >:-[]