no to je subjektivní. Mě se teda levné šedé plasty divných tvarů vevnitř nelíbí ani z bla. Z venku v oplastované podobě vypadá zajímavě .... naposledy, když jsem se zajímal o dáčku, seskládal jsem výbavu s přijatelným motorem a zjistil jsem, že za stejné prachy koupím mnohem kvalitnější západní auto...
a s tou dotykovou graficky pekne spravenou "obrazovkou" po vzore lodgy kde ju chvalili za praktickost prehladnost a funkcnost to vyzera az luxusne :yes: , zvonku opat velmi pekny kabat ktory majitelom nespravi hanbu a zastrasi aj vacsie a drahsie auta :yes:
s 0,9TCe to bude zrejme aj dost zive a sikovne auto, dacia pojde predajne na dalsi rok pekne hore a nielen vo francuzsku a rumunsku... logan a sandero budu celoeuropsky usepsne auta o tom niet pochyb.... taketo sikovne prakticke pekne a nepredrazene auto v eu uz chybalo ako sol :yes::yes::yes:
tak předek se mi vyloženě líbí, zbytek už taková hitparáda není, jinak na lowcost auto to vypadá dobře. Nevím proč tu někdo řeší jaký tvar mají výdechy topení to je pro někoho vážně tak důležité? nechápu, takové prkotiny si nevšímám u žádnýho auta.
Vyzerá dobre. Veľa ľudí si doteraz kupovalo kórejcov ako lacnú alternatívu, ale teraz je tu dacia. Myslím si, že veľa potenciálnych zákazníkov o H/K siahne po dacii.
Náhodou na Rumuny docela slušně vypadající auto. Proti starýmu Loganu se na to dá náhodou i koukat. Sice ten interiér šel udělat líp. 20 let starý výdechy klimatizace a ovládací knoflíky ala starej sporák se mi moc nelíbí, ale asi by si na to šlo zvyknout. Jen mi přijde, že motorová nabídka nic moc. Chtělo by to nějakej silnější benzín ne jen 0,9 a 1,2. Možná přijde časem.
podla mna 90 percent ludi ktori by zvazovali a kupovali sandero tak by o silnejsej variane ako 66KW asi ani neuvazovali.... lebo prakticky je to aj v tomto aute zbytocne... toto auto je pre beznych motoristov... nie je to ani sportove auto ani nema za ciel vykonovo porazat konkurenciu... ved 90 percent fabii sa stejne predava vo verzii htp plus este ta 1.4ka 63 kw ... kolko fabii silnejsich ako 66 kw jazdi? mozno par percent z celkoveho predaja..... takze neajke silne sandero by ani nemalo zmysel vzhladom na celkovu filozofiu auta.... ale inak ano suhlasim.... nieco silnejsie by nebolo od veci ale podla mna 66KW diesel aj 66KW benzin je na taketo auto v pohode.... nic silnejsie benzemu motoristovi obzerajucemu sa po tomto aute ani netreba.... ;-)
jo musím říct, že kdyby tom mělo 1.5dci 79kw s 6ti kvaltem jako v Lodgy, tak by to pro mě byla jasná volba. Jenže to by zas spousta lidí nekupovala Megane, Fluence apod. což Renault nechce. Pořád chce držet odstup Dacie -> Renault
v tomto případě vzácně naprosto souhlasím s topperem...podobné vozy se z 95% prodají s motory do 66kW...a nemá moc smysl tam cpát vymoženosti jako silnější turbomotor, diesel, dvojspojku, dvouzonovou klimu a podobně...cílová skupiná zákazníků by to asi neocenila, rostla by cena a hlavně by Dacia kanibalizovala Renault s Nissanem...
Počkej já mluvil o 110-120 koních. Může to být klidně benzín, nemusí to být turbo, dvouspojku v žádným případě nechci a dvouzonovou klimu taky nepotřebuju. Nesnažím se z toho dělat vyšší střední. Jen ten motor a nic víc. Mít jako vrcholnou motorizaci 0,9 tříválec je trochu tristní.
Možná se pleteš. Četl jsem nějaký rozhovor z Francie a tam prý Dacie kupují i lidé, kteří by si mohli koupit dražší auto, ale chtějí prý jednoduché auto na které nebudou potřebovat dvoukilový návod.
Logan ako taký rozhodne urobil krok vpred, ale nie som si istý, kde urobili rumunskí inžinieri chybu, keď otvoriť zadné bočné okno bude podľa fotografie evidentne bez trvalých následkov na ruke nemožné (viď fotku zadných dverí [odkaz] ) >:D >:D >:D
Snáď ide len o nie celkom podarenú fotomontáž ;-)
on ten interier je celej jenom vizualizace, viz. jednotlivé varianty na stejném záběru.
bohužel se to stává standardem pomalu všude - omalovánky místo skutečnosti :no::no:
Protože takových jako jsi ty a tvi souputnici se tu sveho casu objevovala nadmira... a co jako, ze je podobne tomu ci onomu. Kola to ma ctyri taky, volant jakbysmet a nikdo nema pripominek... :-!
Jsou podobnosti větší, jsou podobnosti menší. Tuto zřejmou inspiraci nevidí jen zaslepenec. Na druhou stranu mi to jako vůbec žíly netrhá, auto polidštili, vypadá o něco moderněji než předchůdce, je otázka, jestli to v reálu nebude poněkud násilný slepenec...
mne sa dokonca asi najviac paci ta zakladna verzia bez lakovanych naraznikov >:D vyzera potom tak robustne. akurat tie plechove kolesa nie su az take pekne, ale daju sa zniest. nejake vhodne puklice by to spravili. asi prva dacia, nad ktorou by som aj sam uvazoval >:D doteraz hned ako niekto spomenul daciu, tak som si predstavil hnusnu rachotinu s charakterom dodavky.
Přesně. Já se bál, že jsem jediný, komu nejvíc sedí ty černé nárazníky. Ty černý plasty vypadaj dobře, něco jako ty "ochranný" plasty na Oktávce Scout :yes:
Toto jsou první fotky které unikly na internet ještě před Pařížským autosalonem. Jediné co je nové, je to video.
Jinak na jednu stranu škoda motorů, ale zase kdyby tam dali dobré motory, tak už by si Renault vzájemně konkuroval což nechce. On zase Logan váží lehce přes tunu, takže to vcelku stačí :-)
musím uznat, že se mi tato strategie aliance Renault-Nissan docela zamlouvá...primární mainstreamové značky Renault a Nissan a pod nimi low-cost značka Dacia doplněná lokálními brandy Lada a Datsun...myslím že velmi povedená strategie...velmi dobře je patrná pozice Dacie na francouzském trhu...kde má podobné zaměření jako značka Škoda v Německu...lidé si to tam kupují jako levnější francouzské auto s rumunskou značkou a jednodušší technikou...což je hlavně pro současné krizové období vynikající strategie...jak už řekl někdo nade mnou...Dacie nekupují pouze socky, ale také lidé co prostě lepší auto nepotřebují a nebo nechtějí i kdyby na něj měli...oceňují nízké provozní náklady a technickou jednoduchost což dnes rozhodně není na škodu...
myslím, že mnoho lidí vozy Dacia podceňuje, měl sem možnost před 2 lety na dovolené jezdit deset dní současným(minulým) Loganem v 1.6MPi a není to vůbec zlé auto...právě naopak dost mile mě překvapilo, možná také proto že jsem od něj nic neočekával ale prostě bylo to nejlevnější použitelné auto v pujčovně tak jsem ho vzal s tím že ten týden na ježdění po Bejrůtu a okolí snad poslouží...a kupodivu posloužilo dost dobře a i výbava byla postačující(pravda byla to top výbava) pro běžného uživatele a navíc za nižší cenu než holobity jiných značek
Renault se začíná dostávat zase tam kam patří...opět totiž vyrábí cenově dostupná avšak šikovná a praktická malá auta...ostatně tak jako to dělal vždy v minulosti až na menší odmlku v podobě zhoršení kvality před několika lety a také slepé uličky v případě designu(Vel Satis, Avantime, Laguna a Megané) uvidíme kam to spěje dále...aliance s Nissanem a spolupráce s Mercedesem jsou také velmi dobré tahy ze kterého nakonec mohou profitovat uplně všichni(mercedes získá slušnou platformu pro své malé a užitkové modely a renault-nissan naproti tomu dostanou sofistikovanou techniku pro vozy vyšší kategorie)...každopádně ať si říká každý co chce Renault je momentálně jediná života schopná značka ve Francii...a myslím si že právem...
mluvíte mi z duše. Já Renault také moc nemusel, ale současná politika je mi naprosto nejbližší ze všech automobilek. Sám se přiznám, že mám Logana 1.5dci 63kw v plné výbavě plus příplatky (parkovací asistent, 6x repro..) a v této verzi jsem za dané peníze spokojen a šel bych do toho znovu. Nečekal jsem od toho moc, koupil jsem ho za perfektní cenu a možná proto mi to auto udělalo takovou radost. Ano, lákají mě ojetiny typu Alfa Romeo 159, různá BMW, Audi A4/6 apod. Můžu je mít za stejné peníze, ale když si představím ty problémy spojené s denním provozem, tak jdu znovu do Dacie :-)
Osobně se přiznám, že pokud bude nový Logan mnohem lépe odhlučněný na dálnici než současný, tak na jaře do něj jdu. Na statistiky moc nedám, ale koukal jsem na spokojenost zákazníků a statistiky, kdo si koupí znovu stejnou značku. V obou statistikách byla Dacie na špici. Čemu nevěřím, jsou statistiky spolehlivosti. Dle nich je Dacie nejhorší, ale to tak možná za praskající žárovky apod. Znám spoustu lidí co Dacie mají, mají najeto hodně km a problémy neměli. Já též.
Jinak nikdy jsem nejel v Dacii v základu, to asi fakt nebude nic moc, ale vyšší výbavy už jsou dle mého použitelné :-)
Dacie je perfektní vůz pro ty co z různých důvodů nechtějí ojetinu a na zavedené značky nemají...nebo za ně nechtějí platit...váš výběr naprosto schvaluji, a pokud jste spokojen tak je to jen dobře jak říkám: z vlastní zkušenosti vím, že bych si s logan v plné palbě v 1.6 na pojíždění po praze dokázal velmi dobře představit...ono v praze je vůbec škoda mít nějaké pěkné a drahé auto...člověku by bylo jen líto že je stále poškrábané aj...ani zlodějů se s dacií bát nemusí
Pro mě celkem překvápko, nepřeplácané a celkem koukatelné, vůbec špatně vzhledem k předpokládané / nízké / ceně nevypadá ani základní provedení, pro hodnocení materiálů, si musíme připomenout zaměření tohoto automobilu!!
Paleta motorů je naprosto dostatečná pro cílovou skupinu, která tuhle třídu kupuje a úsměv mi vyloudila dotyková obrazovka a konektivita, kdo by to u Dacie před pár lety čekal??!!
Pro celkové hodnocení musíme počkat na základní cenu, ale místní automobilka by se s Rapidem asi mohla učit, vím vím ...... Rapid má asi lepší techniku, jenže bude taky o 100tis. dražší a žádná hitparáda to taky není.
tou lepší technikou myslíš zádní nápravu z octávie I a přední z výběhové fabie...? a motory TSI s problémovým řetězem...?? no pokud odmyslíš pěkný interiér rapida a celkově hodnotnější design tak ti celkově vyjde asi lépe ta dacia...a hlavně i docela ušetříš...nutno však dodat že dacie je přece jen asi o půl třídy níže...a cena...? no počítám že v ČR bude stát v základu pod 200k...skromný tip: 189 900 za základ...tedy asi opravdu těch 100k pod rapidem...
cena již byla při uvedení odhalena - základ za 7700€ - v přepočtu nějakých 190t, takže očekávám první cenu 199t Kč stejně jako tomu bylo u minulého Logana. Takže, ano nejde o nijak supr auto, ale za ty peníze?? ;-) Ano v Rapidu můžete mít lepší výbavu, ale to jste na ceně hodně přes 400t. Pak už jde jen o to, zda je někdo ochotný si kvuli pár věcem příplácet tolik peněz. Neznáme obě auta v reálu, ale můj tip je, že ve srovnatelných výbavách se moc lišit nebudou.
tak jsem tedy o mnoho nesekl...no já si myslím, že se lišit budou...přece jen rapid zas takový low cost asi nebude...ale říkám si, že škoda dost možná zbytečně nasadila cen o pár desítek tisíc výš než by měla...nepochybuju že zde ve střední evropě se to prodá bez potíží...ale na ostatních trzích bude muset trochu přitlačit...protože pokud ne tak cruze, fluence, duo PSA a Logan na něj budou velmi zle dotírat...
No, v západní Evropě předpokládám pozici Rapidu až za Fluencem, Loganem, možná potrápí Cruze. Jediné trhy, kde se toto auto bude prodávat líp, než konkurence, je ten náš, pravděpodobně slovenský, jinak moc ee. Už kvůli tomu, že směrem na západ celkem dost klesá prestyž Škody.
No cez víkend som bol na autosalóne v Paríži a mal som možnosť vidieť aj Logana aj Rapid a musím povedať, že ak bude medzi tými autami pri rovnakej výbave rozdiel 100t CZK, resp. 4000€ tak teda nevidím dôvod ísť do Rapida, hlavne ak to bude kupovať človek, ktorý ide hlavne po cene. Celkovo som mal dobré dojmy z tých Dacii či už Sandero Logan, alebo Lodgy. Druhé veľké prekvapenie boli nové autá od Hyudai/Kia. Teda aspoň tie statické dojmy. Pekne spracované, síce dizajn interiéru nebol práve po mojej chuti, ale napr. lepšie ako taký Focus.(Hovorím teda o dvojičkách i30 a Ceed). Myslím, že VW by sa mal začať naozaj obávať vážnej konkurencie z ich strany.
P.S. ja sám som priaznivcom nemeckých áut, hlavne od VW Group, ale duo H/K sa v mnohých veciach začína doťahovať, až mám strach aby VW nepredbehli >:D
Rapid je paskvil z vybehove techniky prodavany za cenu beznych kompaktu, ktere maji narozdil od nej vse, co bylo jeste loni velmi nutne... tedy minimalne tady na foru zvanilu a tvurcu propagandy... mekcene plasty, viceprvek. Samozrejme dnes uz zvanilove tyto zakladni veci, nepotrebuji, neb jejich modly je postradaji taktez. Tak uz jim zustalo jen to "povedene" TSI >:-[]
No nezlob se na mě, ale nechat vyhrát tuto navoněnou bídu (a že Rapid ničím jiným není, ví snad každý aspoň trochu fundovaný!) před podstatně lepší dvojci z Francie (C4 a Megane), to tady ještě nikdy nebylo a tento web se tím testem posunul dost blízko bulvární placené žumpě! Samozřejmě, fanouška Škody takto zmanipulovaný test určitě potěší, má pak pocit, že jeho nový Rapid je vlastně takové české Ferrari a leští si ego, jak dokonalý auto má ... klasická ovečka, která je dokonale zmasírovaná placenýma testerama ... díky bohu na západě ví o autech podstatně víc, takže tam rozhodně nebude Rapid prodejní bomba. Sem kritický pouze k modelu Rapid, Škoda jako taková mi samozřejmě vůbec nevadí (pro hysterický fandy Škody).
Několik lidí tu vidí podobnost s VW... Nevím, no, podoba by se našla, ale rozhodně by mě nenapadlo tam nějakou spojitost hledat. Má to prostě světla a mezi nima mřížku chladiče. Ono je těžké se v tomto směru nepodobat VWčku, když VW vlastně design taky neřeší a hraje na co nejjednodušší vzhled, kterej neurazí. V tomto směru jsou na tom ve VW naprosto stejně jako u Dacie, proto se dostali shodou okolností k podobnému stylu masky. Toť můj názor.
Já pořád čekám na Dokker, přece jenom bude prakticky využitelnější a cena snad bude podobná jako u Lodgy. Zdá se, že v Rumunsku už ho Dacia nabízí za 9000 euro, u nás pořád ticho po pěšině.