Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan chystá levnější verzi Leafu, chce zvýšit jeho prodeje

20 komentářů

MariAchi
To je zajímavé - auto roku a nikdo ho nechce...
Kde asi udělali soudruzi z COTY chybu?
Klaudius
Skús pouvažovať, možno na to prídeš. Nápoveda - koľko z kritérií Coty berie v úvahu vyhliadky na budúci komerčný úspech? 😉
MariAchi
Uvažování mám už za sebou, Klaudie, tohle bylo jen "řečnické rýpnutí" 😉
Wartburg 353W
Tak asi jen nekdo, kdo o autech a technologiich nevi opravdu nic, muze napsat, ze ho "nikdo nechce". Zatim se prodalo celosvetove 40 tisic techto aut, ale tovarny pro USA a Evropu se teprve dokoncuji. I kdyz je to mene nez byl plan, je to porad ohromne cislo. Pro srovnani. V prvni rok produkce Toyoty Prius se prodalo 300 aut, druhy rok 17 tisic.Elektromobily jsou rozjizdejici se vlak a automobilky maji jen dve moznosti, nastoupit jeste nez se vlak zcela rozjede a nebo si ho nechat ujet. Jen pro zajimavost: ze vsech modelu Nissanu je tento model svymi majitely hodnocen nejlepe (kazdy kupujici je po case kontaktovan, jako to ostatne dela rada autmobilek).
MariAchi
Ukecals mně - je to trhák.

Nicméně pointa toho, co jsem psal je trochu jinde, připadá mi ale zbytečné mrhat čas vysvětlováním...
Avatar - gld
gld
Prečo je Leaf oproti Voltu či Priusu fail? Cena je určite nezanedbateľný faktor, no ani spomenutí "eko" konkurenti nie sú práve za hubičku. Takže od low endovej výbavy a zníženia ceny by som si zázraky nesľuboval. Iba ak by cenu stlačili niekam k 15 000 euro, čo pochybujem.

Asi najdôležitejším faktorom zostáva, že Prius (a s prižmúrením oboch očí) aj Volt sú použiteľné aj ako jediné autá v rodine. V prípade KO baterky sa nič nedeje a pokračujú v jazde. Dá sa s nimi prejsť krížom cez celú krajinu na jeden šup. Doba na čisto elektrické, plnohodnotne použiteľné auto ešte celkom nedospela. Leaf na to dopláca.

No a v neposlednom rade aj dizajn. Leaf je auto bezpohlavné, mdlé, divné a pre väčšinu populácie- škaredé. Špeciálne edície (napríklad pre Lanca Armstronga) vyzerajú ešte ako tak.. No sériová verzia v plagátovej eko modrej má na mňa podobný efekt, ako palec zastrčený hlboko do hrdla..
pargi
Další bezpohlavné auto...jak tedy vypadá správné, pohlavné auto?
Avatar - gld
gld
Chevrolet El Camino- párty vpredu, práca vzadu.
Avatar - Ham.
Ham.
Hlavní problém Leafu není ani design ani modrá barva. Nissan sestrojil dobré elektroauto. Chybí jediná "maličkost", která ovšem chybí už asi sto let. Kapacita baterek. 24kWh kterými disponuje Leaf je stále zoufale málo, je to hodnota která by byla skvělá tak pro skútr ovšem nesměl by vážit deset metráků. Vývoj kapacity baterek jde sice dopředu ale ne skokově jak by bylo potřeba. Takže v současnosti je takový pohon použitelný pro čistě městský provoz nějakého dodávkového auta po krátkých trasách od "nabíječky k nabíječce" a s pevnou logistikou která počítá s dobíjecími časy nebo u ještěrky ve velkoskladu kde se elektropohon již dávno používá. Jediný rozumný projet má asi Renault s Kangoo Z.E. A až bude pořešena kapacita (což je primárně věc pro základní výzkum a ne pro automobilky) tak bude k řešení úkol č. 2 a to je vybudování sítě dobíjecích stanic, předělání přenosové soustavy a zvýšení výkonů elektráren, auta pak spotřebují daleko více el. energie než všechny domácnosti dohromady.
IPace
sit dobijecich stanic a modernizace prenosovich soustav by mela probyhat jiz dnes kdy to jeste neni zapotrebi, a take ze se tak deje, dnesni svet je zavislej na doprave a budovat to az po tom co by byl vhodny elektromobil by bylo pozde
Avatar - gld
gld
Však o tom píšem. Technika v súčastnosti ešte nedozrela na plnohodnotný elektromobil, ktorý by oproti konkurentom so spaľovacím motorom výrazne nezaostával v žiadnom parametri. Preto hybridy a elektromobily so spaľovacím generátorom zatiaľ drtia v predajoch čisto elektrické vozidlá.

Ale za dizajnom si stojím- marketing je dôležitá vec a čo si budeme klamať, vzhľad dnes predáva.
pogo26
Pokud se to nechá jen na základní výzkum, tak za pár let budeme kupovat elektroauta z Číny a platit jim za patenty. A z dalším rozvojem elektroaut, pak může Evropa hodně rychle ztratit své výsostné postavení v autoprůmyslu. To se však nestane, protože ve vedení automobilek nejsou ***i.
Nicco
Pridavam sa - problem je cena a bateria, ale tieto parametre ma aj konkurencia, takze ostava dizajn a to je velky fail. Leaf je mozne vystavit v muzeu modernych umeni v NY a nejaky gay si ho aj mozno kupi, ale normalny clovek sa v nom nenajde. Dnes letia iba 2 smery - dravy ala BMW a konzervativny ala VW.
_MT_
A Juke je co?
Nicco
ok, tak existuju aj vynimky typu Juke alebo minuly Civic. Mam pocit, ze vacsina automobiliek sa snazi vytvorit prave takyto odlisny dizajn a vo vacsine pripadov im to nevyjde. Ale aj pokusy s konzervativnym dizajnom tiez nevysli - Stilo, Focus Mk2,...
_MT_
S 15 tisíci to přeháníš. Jeho problém je dojezd a délka nabíjení. To je hlavní omezující faktor. S faceliftem má přijít snížení ceny (někam k úrovni Priusu) a prodloužení dojezdu. I když je pravda, že jsou místa, kde již dnes koupíš Leaf za 16 tisíc € (19 tisíc € příspěvek). Pokud jde o design, tak ten je silně podřízen funkci. I zvláštní tvar předních světlometů má svůj účel.
Arese
Je to hnusné, má to malý dojezd (za horka ještě zkrácený) a skoro nikdo to nechce. Přesto je tento výtvor Světové auto roku, Japonské auto roku a Car of the Year 2011! >😁 Morálním vítězem Car of the Year 2011 je ale samozřejmě Alfa Romeo Giulietta!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
ericn
S první větou rozhodně souhlasím, design Nissanu je poslední dobou opravdu tragický a u Modelů Leaf a Juke je to dotaženo do maxima. Brrrr :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Naprostý souhlas. Leaf je jedno z nejošklivějších aut dneška vůbec. Giulietta by byla mnohem důstojnější auto roku.
JapanPower
Mal som tu moznost jazdit asi pol roka s Priusom minulej generacie a asi 2 000 km s novym Priusom+ , musim povedat ze je tam vidiet kus dobre odvedenej prace oproti minulej generacii a to hlavne v interieri a jazdnych vlastnostiach. Prius je "UZ" plnohodnotne auto a nic mu nechyba (v ramci svojej triedy). Ale treba povedat ze pri spotrebe sa ziadne zazraky zatial nedeju. Pri oboch modeloch som mal (pri sviznejsej ale nie ostrej jazde) kombinovanu tesne nad 6 L/100 km.

Leaf by bol vhodny ako druhe auto do rodiny, napr. pre zenu do prace, na nakup a spat domov na nabijacku. Problem je v navratnosti tejto investicie pri jeho vysokej cene.