Novinky
Prečo je Leaf oproti Voltu či Priusu fail? Cena je určite nezanedbateľný faktor, no ani spomenutí "eko" konkurenti nie sú práve za hubičku. Takže od low endovej výbavy a zníženia ceny by som si zázraky nesľuboval. Iba ak by cenu stlačili niekam k 15 000 euro, čo pochybujem.
Asi najdôležitejším faktorom zostáva, že Prius (a s prižmúrením oboch očí) aj Volt sú použiteľné aj ako jediné autá v rodine. V prípade KO baterky sa nič nedeje a pokračujú v jazde. Dá sa s nimi prejsť krížom cez celú krajinu na jeden šup. Doba na čisto elektrické, plnohodnotne použiteľné auto ešte celkom nedospela. Leaf na to dopláca.
No a v neposlednom rade aj dizajn. Leaf je auto bezpohlavné, mdlé, divné a pre väčšinu populácie- škaredé. Špeciálne edície (napríklad pre Lanca Armstronga) vyzerajú ešte ako tak.. No sériová verzia v plagátovej eko modrej má na mňa podobný efekt, ako palec zastrčený hlboko do hrdla..
Asi najdôležitejším faktorom zostáva, že Prius (a s prižmúrením oboch očí) aj Volt sú použiteľné aj ako jediné autá v rodine. V prípade KO baterky sa nič nedeje a pokračujú v jazde. Dá sa s nimi prejsť krížom cez celú krajinu na jeden šup. Doba na čisto elektrické, plnohodnotne použiteľné auto ešte celkom nedospela. Leaf na to dopláca.
No a v neposlednom rade aj dizajn. Leaf je auto bezpohlavné, mdlé, divné a pre väčšinu populácie- škaredé. Špeciálne edície (napríklad pre Lanca Armstronga) vyzerajú ešte ako tak.. No sériová verzia v plagátovej eko modrej má na mňa podobný efekt, ako palec zastrčený hlboko do hrdla..
Další bezpohlavné auto...jak tedy vypadá správné, pohlavné auto?
Hlavní problém Leafu není ani design ani modrá barva. Nissan sestrojil dobré elektroauto. Chybí jediná "maličkost", která ovšem chybí už asi sto let. Kapacita baterek. 24kWh kterými disponuje Leaf je stále zoufale málo, je to hodnota která by byla skvělá tak pro skútr ovšem nesměl by vážit deset metráků. Vývoj kapacity baterek jde sice dopředu ale ne skokově jak by bylo potřeba. Takže v současnosti je takový pohon použitelný pro čistě městský provoz nějakého dodávkového auta po krátkých trasách od "nabíječky k nabíječce" a s pevnou logistikou která počítá s dobíjecími časy nebo u ještěrky ve velkoskladu kde se elektropohon již dávno používá. Jediný rozumný projet má asi Renault s Kangoo Z.E. A až bude pořešena kapacita (což je primárně věc pro základní výzkum a ne pro automobilky) tak bude k řešení úkol č. 2 a to je vybudování sítě dobíjecích stanic, předělání přenosové soustavy a zvýšení výkonů elektráren, auta pak spotřebují daleko více el. energie než všechny domácnosti dohromady.
sit dobijecich stanic a modernizace prenosovich soustav by mela probyhat jiz dnes kdy to jeste neni zapotrebi, a take ze se tak deje, dnesni svet je zavislej na doprave a budovat to az po tom co by byl vhodny elektromobil by bylo pozde
Však o tom píšem. Technika v súčastnosti ešte nedozrela na plnohodnotný elektromobil, ktorý by oproti konkurentom so spaľovacím motorom výrazne nezaostával v žiadnom parametri. Preto hybridy a elektromobily so spaľovacím generátorom zatiaľ drtia v predajoch čisto elektrické vozidlá.
Ale za dizajnom si stojím- marketing je dôležitá vec a čo si budeme klamať, vzhľad dnes predáva.
Ale za dizajnom si stojím- marketing je dôležitá vec a čo si budeme klamať, vzhľad dnes predáva.
Pridavam sa - problem je cena a bateria, ale tieto parametre ma aj konkurencia, takze ostava dizajn a to je velky fail. Leaf je mozne vystavit v muzeu modernych umeni v NY a nejaky gay si ho aj mozno kupi, ale normalny clovek sa v nom nenajde. Dnes letia iba 2 smery - dravy ala BMW a konzervativny ala VW.
S 15 tisíci to přeháníš. Jeho problém je dojezd a délka nabíjení. To je hlavní omezující faktor. S faceliftem má přijít snížení ceny (někam k úrovni Priusu) a prodloužení dojezdu. I když je pravda, že jsou místa, kde již dnes koupíš Leaf za 16 tisíc € (19 tisíc € příspěvek). Pokud jde o design, tak ten je silně podřízen funkci. I zvláštní tvar předních světlometů má svůj účel.
Je to hnusné, má to malý dojezd (za horka ještě zkrácený) a skoro nikdo to nechce. Přesto je tento výtvor Světové auto roku, Japonské auto roku a Car of the Year 2011! >😁 Morálním vítězem Car of the Year 2011 je ale samozřejmě Alfa Romeo Giulietta!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Mal som tu moznost jazdit asi pol roka s Priusom minulej generacie a asi 2 000 km s novym Priusom+ , musim povedat ze je tam vidiet kus dobre odvedenej prace oproti minulej generacii a to hlavne v interieri a jazdnych vlastnostiach. Prius je "UZ" plnohodnotne auto a nic mu nechyba (v ramci svojej triedy). Ale treba povedat ze pri spotrebe sa ziadne zazraky zatial nedeju. Pri oboch modeloch som mal (pri sviznejsej ale nie ostrej jazde) kombinovanu tesne nad 6 L/100 km.
Leaf by bol vhodny ako druhe auto do rodiny, napr. pre zenu do prace, na nakup a spat domov na nabijacku. Problem je v navratnosti tejto investicie pri jeho vysokej cene.
Leaf by bol vhodny ako druhe auto do rodiny, napr. pre zenu do prace, na nakup a spat domov na nabijacku. Problem je v navratnosti tejto investicie pri jeho vysokej cene.
Kde asi udělali soudruzi z COTY chybu?
Nicméně pointa toho, co jsem psal je trochu jinde, připadá mi ale zbytečné mrhat čas vysvětlováním...