Klasické tvary a proporce, žádné ošklivé vlnobití :yes::yes::yes: Zadní světla zřejmě LED. Příď je dobře zamaskovaná, ale vypadá to (minimálně) na použití úzkých světlometů z Vision D.
no podle tvarů to vypadá spíš na větší facelift než novou generaci jako v případě Passatu. Když přišla OII byla to velká změna a přesto si konzervativce neznepřátelila. Takže by se podle mě zas tak při zemi s designem držet nemusela, ale co už, je to zamaskované, třeba překvapí. I když tomu moc nevěřím.
mluvil jsem o platformě? Ne, mluvil jsem o designu. A ta silueta je prostě tak hrozně podobná současné OII, že to bije do očí. Ono s těmi platformami, nejen VW ale i jiné automobilky často přesvědčují že jde o zcela novou technikou a časem vypluje na povrch, že je nová tak z poloviny.
No tak počkej, pod pojmem facelift si nepředstavuji jen podobný design, ale úpravu vzhledu již existujícího modelu bez významnějších zásahů do techniky. A snad se shodneme, že taková definice na Octavii III nesedí....O III se i nadále drží (v nižší střední už celkem vzácné) karoserie liftback, žádné dramatické změny tvarů se tudíž logicky nekonají a Octavia zůstane Octavií.
Asi jsi mě špatně pochopil. Nemám sebemenší pochybnosti o tom, že dnešní Octavia je druhou generací po faceliftu. A dokonce jsem alergický na amatérské označování této Octavie za třetí generaci...Já mluvil právě o tomto maskovaném voze - tedy skutečné třetí generaci, a v tebou zmiňované větě jsem pouze psal, že Octavia III (budoucí generace) zůstane u karoserie liftback (možná jsem mohl použít spíš budoucí čas místo přítomného, ale co už).
Větší facelift, ale spíš zakracenýho Passata na liftback. Bok je jasnej a svetla budou na zadku z OII a predek Rapid, i ty kola sedi.
Nebude to krasne nove auto? Ze by neco jako SuperbI a spolecny dily s Passatem? Ze by zase spolecny dvere??? Predni??? Zadni???
[odkaz]
[odkaz]
Určitě to bude facelift Passatu, který má jinou platformu, jinou karoserii a jiné rozměry. Určitě na svůj stěžejní model budou montovat světla ze stávajících modelů. Ach jo...
Kdyz si vezmu jak na svuj "luxusni" model Superb montovali dvere z Passata a zadni kufr, tak je jasne ze jsou vseho schopni. Stavajici modely jsou na dne kazde tridy. Jedine OII odpovida tride a kdyz vezmu jak se ted zacina v evrope setrit a jak dopadl Rapid tak se klidne muze stat, ze tam bude spolecne cokoli ;-)
Proc hure pro nas, vzdyt to budou nova svetla vpredu a upravena vzadu na nejake koncernove kastli. Prinese to neco noveho??? Snad uz to bude mit aspon prumerne spolehlivy motory >:-[]
Asi tak. To je porad jak je to skvele utajene, a ono to je skoro stejne. Tak jak maskuje Sade sve nove modely na prednich a zadnich svetlech, tak konkurence maskuje facelifty >:-[]
[odkaz]
Jak je u Octavií zvykem, převisy karoserie budou opět výrazné. Navzdory maskování je řada detailů hezky vidět - vnější zrcátka, prolis dveří, tvar kufru, tvar oken, sloupky ... vzhledově to nevypadá na revoluci. Palec nahoru. :yes:
Převisy jak u Frantíků. Dobrý způsob jak si škrtnout v patrových garážích apod. Větší rozvor by to vyřešil. Pak je lepší stabilita a víc místa na zadních sedačkách.
jj, menší převisy by byly velké plus. Když se kufr současné octavie combi naplní, jede se ve čtyrech a hodně fouká tak je v dálničních rychlostech sakra nepříjemná a záludná.
Do 130km/h se chová jakžtakž. Ale při vyšších rychlostech (150km/h) už umí hodně potrápit. Ale je to celkem logické, malý rozvor, velké převisy a větší hmotnost za zadní nápravou udělají svoje. Taková konfigurace umožní větru vytvářet daleko větší "stáčivý moment" na auto, než u proporčně vyváženější konkurence. Pak stačí silnější nárazový vítr a auto přestavá být příkladem stability. Věřím ale, že na nizkoprofilových kolech by to bylo znatelně lepší.
Vážně? Já i ve 200km/h neznám v této třídě na silnici nic stabilnějšího,než je Octavia II. I novináři na celém světě se shodují,že co do stability na dálnici, nemá Octavia II ve třídě konkurenci...
Mohl bys dát link na test, ve kterém tohle novináři zmiňují? Já mam totiž stejný názor jako xpaja. Navíc, kohokoliv vezu v OII na "dlouhé cesty" a nejde se dálnice ale houpající okrsek, tak je mu vzadu zle ;-\
Osoně mám s OII naježděny tisíce km,samozřejmě včetně těch po dálnicích... Mnohokrát i s plně naloženym autem. S pozice řidiče neznám v rychlostech kolem dvoustovky stabilnější vůz v této třídě (možná ještě Golf VI a A3,ale to je to samé). Ani nikdo ze spolujezdců si nestěžoval. Vzadu jsem jel jen párkrát a také mi to nestabilní nepřišlo... Nevím no, tohle je subjektivní záležitost. Pokud to tak někdo cítí,brát mu to nebudu. Ale já tu negativní zkušenost rozhodně nemám.
Ty jako prodejce Škodovek by jsi měl v diskusích mlčet. Maximálně by jsi mohl dávat nějaké informace, ale hodnocení nech na ty kterým ta auta prodáváš. :no:
Nevykládej, v 200 km/hod mám o stabilitě auta jiné představy ( mám 1,8 TSI a 17 " ) , snad pokud bych měl snížený podvozek a 18" kola ala RS, ale Octavia je i tak tvrdá jako beton a snížením spolu s nízkoprofilovými gumami se to ještě zhorší. Superb II sedí úplně jinak ( 1,8 TSI a 18" ), u toho by se o stabilitě v 200 za hodinu dalo diskutovat.
To co popisuješ na triku vychvalovaný multilink. S OI jsem nikdy nezaznamenal nic z toho co píšeš ani když jsem po D1 vezl do Brna sadu kol na XC 90, v zimě na 15" kolech v létě mám 16. Multilink se při zatížení chová výrazně hůř V OII s 1,6 75 KW ve čtyřech lidech auto velmi z nejistilo, neříkám že to bylo nepříjemné.
Tak ono to nejde naladit na všechno, je to vždy a u Octávky obzvlášť o velkých kompromisech, které jsou však pro normální ježdění v těžké pohodě.Samozřejmě pokud ji naložíš, zcela jistě a dost zásadně změníš těžiště a pak se to auto chová hodně jinak.Krátký rozvor, velký převis to ještě znásobí.Tohle je vždy o kompromisech.
Samozřejmě to chápu. Octavia není dálniční express střední třídy, ale dostupné auto pro masy., které nebylo primárně konstruované pro jízdu ve vyšších rychlostech v plném zatížení.
Co to tu meleš? Kolik si s OII najel, že tu plkáš o tom na co je OII stavěná. Já mám na OII najeto cca 260tis km a rozhodně nepozoruji, že by auto bylo ve vyšších rychlostech na dálnici nestabilní ani ve 2 nebo 4 lidech ;-)
S velkým převisem škrtnete dole, s velkým rozvorem škrtnete břicho nahoře. Ale ne, to je blbost, takový garáže jsem ještě neviděl, kdy by škrtala auta běžné produkce, protože máte dané maximální stoupání na rampě.
A snad se i dočkáme většího sklonu oken, střecha taky vypadá pěkně zakulacená. Jen ten přední převis mě děsí, zadní bych pochopil pokud chtějí v rámci tradice zachovat velký kufr. Trochu mě to zarazillo, pokud můžu použít MQB a tím i libovolný rozvor tak pro velký přední převis nebyl důvod...
Bez převisů to nejde, vpředu buší mocné motory a dozadu se musí vejít tuna paštik. Když VW nedá větší rozvor, přijdou vhod převisy. Dokud nemají větší délku jak rozvor, tak je to o.k.
I při použití velkých kol, která "zmenšují" je vidět že tato nová Octavia bude větší než stávající generace. Na pohledu zpředu je vidět že je zachována i "víceúrovňová" kapota, zřetelný je tvar předního nárazníku, vykrojení pro mlhovky, tvar lemů. Vzadu je pěkně vidět tvar zadního nárazníku, relativně vysoké boky a nízká okna. Naznačený je tvar předních světel.
jj,také jsem překvapen velikostí... Je vidět,že i přes značně delší rozvor zůstali převysy prakticky stejné. Myslel jsem,že se O III posune délkou někam k 4,65m, z fotek to spíše vypadá na 4,7 až 4,8 m...
Jetta je kvalitativně ale jen trochu lepší Rapid... K OII, natož pak Golfu VI se to materiálově a zpracováním ani nepřibližuje... OIII bude doufám úplně někde jinde...
kolečko asi jo, ale předpokládám, že odhalování po jednotlivých součástkách se konat nebude. Vzhledem k novému designovému směru, který předvedl rapid, by to nebylo úplně šťastné.
tak pokud to upravu má být tak, že bude oktávka III posunutá na spodní okraj střední a superb III na spodní okraj vyšší střední, tak je logický, že bude rozměrama jinde :-) tady rozhodně vypadá o dost širší než OII... [odkaz] tak uvidíme...
reaguji na "o dost sirsi", na porovnani je maskovani OII primo delane a zadny dost velky rozdil tam nevidim ;-)
Ale jinak snad bude o dost sirsi nez nedomr.ly Rapid >:D
to znamena velke nudne hov.ado s malym razvorom a extra obrovskym beznemu cloveku zbytocnym megakufrom.... ale ako pohrebak to bude urcite dobra kara :yes:
som zvedavy na celkovu dlzku auta... ludia zijuci v meste sa urcite "potesia" :yes:;-)
No nie kazdy potrebuje vesely zblnky vlnky design. Vacsina ludi ( aj podla predavanych aut v EU ) da radsej prednost serioznemu, vkusnemu, nadcasovemu a elegantnemu designu, ktory aj po rokoch posobi hodnotne a majitel sa za auto nemusi hambit. Plus sa dobre este preda. Tak asi tak. Megakufor nie je nikdy na skodu. Ved aj sudruhovia z Koreji sa pri poslednom kombi inspirovali Octaviou I a dosiahli nevidany uspech vo forme 528 litrov. Je to o 25% viac oproti predchodcovi i30 cw, kde sa im z neznamych dovodov podarilo vycarovat neskutocnych 415 litrov. Mozno dalsia generacia ( za 5-7 rokov ) si siahne aspon zlahka na objem liftbacku OII, ale skor si myslim ze nie.
Nezabudaj, ze nie kazdy si musi kupit Octaviu. Ved je tam Citigo, Fabia, Fabia kombi, Roomster, Rapid, Rapid Sportback, Octavia....Teda kazdemu podla chuti.
Tak každému podle chuti rozhodně NE. V nabídce Schódy mi chybí auto nižší střední třídy s min. 100kW benzínovým motorem, ideálně nepřeplňovaným, výraznou až agresivní přední maskou, přibližně "střední" výbavou (rádio, klimatizace, litá kola, parkovací senzory, kožený volant a řadicí páka, přední mlhovky atd.) a to za ceníkových max. 400 tisíc. Velikost kufru ani měkkost palubní desky nerozhoduje.
:yes: Súhlasím s tebou , pritom by sa také auto dalo urobiť za relatívne lacný peniaz , len škodovka robí autá ktoré sú slabé , nemajú v ponuke atmosféru (teda keď nepočítam 1.2 MPi , ale to sa za motor považovať nedá >:D ) drahé a s veľmi slabou výbavou ...Je to dosť slabá značka !
Mě chybí ve výběru všech automobilek auto vyšší střední, co má plnou výbavu, 4x4, alespoň 450Hp, spotřebu 3l/100Km a stojí 150 000Kč, aby jsem to mohl nakoupit celé rodině. No ale asi mám smůlu >:D
415l kufor v i30 aj vdaka svojmu tvaru a dvojitemu dnu bol porovnatelny s vacsim kufrom nejednej konkurencie kde bola kratka vzdialenost medzi podbehmi, prip. roletka vysoko aby bol vysoky zakladny rozmer ...
okrem toho, 415l kufor vo verzii kombu (teda dalsie litre nad stiahnutou roletkou) boli bezkonkurencne v spojeni s 2700mm razvorom, co davalo na zadnych sedadlach kráľovsky priestor porovnatelny so strednou triedou ...
528l kufor v novej i30 bol pri inak nezmenenej dlzke auta dosiahnuty predlzenim kufra o 5 cm so sucasnym skratenim razvoru a priestoru vzadu o 5 cm ...
ja mam i30 kombi a kufor 415l v spojeni s razvorom 2700mm bola naopak konkurencna vyhoda ked som sa rozhodoval o znacke ... nie kazdy je taky blb aby uprednostnoval vozenie 550l vzduchu pred pohodlim cestujucich vzadu ... kam sa hrabe oktavka s 2550cm a priestorom ako vo fabii >:D
Neviděl bych to tak dramaticky, jezdím s pětimetrovou kraksnou po Brně a zatím nemám problémy. Spíš než na délku, mívám problémy s šířkou parkovacích stání.
Zabudol si dodať že vo vnútri sa bude človek cítiť ako na trestnej lavici a kvôli stredovému panelu ti po 10000km budú musieť odrezať pravú nohu ! >:D:yes:
...a seriál o OIII nám konečně začíná,....díl první,...to se máme do Vánoc na co těšit,....ale hezky pomalu, ne aby jste ji hned ukázali :-):-) ,...to si nezasloužíme >:-[]
Lepší je 120 článků ne, jinak by nebylo o čem psát. Teda bylo, ale národ si to žádá, národ to chce a tak bude xy testů a miliarda článků o oktávce, namísto článků o zajímavějších autech.
No jenže ty nikdo nepůjčuje zadarmo aby na to byly psány pochvalné ody
Nikdy tu nebyly spy photos žádného jiného auta, že?...Ale ano, vzhledem k významnosti Octavie pro Českou republiku se můžeš těšit ( >:-[] ) na spoustu novinek o ní.
nebude...tentokrát bude Octávka výrazně větší než golf...a tomu bude odpovídat cenovka...Škodovka se zřejmě pokusí nacpat Octávku mezi menší auta střední třídy...pokud je to strategie dobrá uvidíme, všecko bude o ceně a ta bude v ČR tradičně vysoká...
Liftbacky nebo sedany jsou většinou delší než HB stejné třídy. Dokonce i kombík je delší než HB. Je zajímavé, že jen octávisti to moc nechápou a Octávku cpou o třídu výš.
Tak já čekal Atletku a on je to macek jak cyp.No třeba i tak to bude vypadat dobře...jestli to bude moc macaté , tak je to z mého pohledu špatně.Snad to bude maskování....
Zatiaľ som o tom nikde nepočul, ale mohlo by byť veľmi zaujímavé, keby nová Octavia mala dvojité otváranie zadných dverí Twindoor - po vzore Superbu. Síce by to trochu predražilo výrobu, ale Octavia by tým bola v segmente pre "obyčajných" motoristov absolútne unikátna. Skúsenosti s výrobou zariadenia už má a určite ho trochu zjednodušila a vylepšila. Keď nie v základe, ako príplatková výbava by to bolo absolútne "cool".
Ideáně, kdyby to bylo alespoň za příplatek. Já mám sedan a na velikost kufru si stěžovat nemůžu, ale kolikrát by se fakt hodilo to otevřít celé, jako u liftu.
trochu mu to připomíná 5ku od jabka... :-) ta se taky změnila minimálně, a pouze se natáhla, mám takový pocit, že to samé potkali i octávku III...avizované nakouknutí do střední třídy se zřejmě stalo zkušeností... ;-)
Je sice zamaskovaná, ale vyzařuje z ní taková poctivost, fortel, bytelnost. I přes to maskování je jasně vidět jak je pečlivě zpracovaná a má pohodlný interiér plný voňavých měkčených plastů, kufr je znovu bezkonkurenční a podle vzorku pneumatik je vidět že motory budou zase o kousek výkonější a budou mít skoro nulovou spotřebu. No prostě Octavia jak ji každý známe a jakou si ji přejeme. Už aby tu byla!!! (kdo nepochopil, tak tohle byla ironie...) Octávka bude mít vzadu prolis ala Rapid, zepředu bude jako Rapid a zevnnitř bude taky jako Rapid...Vždyť to montují ze stejných dílů. Nechápu proč se namáhají s maskováním...(tohle už ironie nebyla...)
No a to jsem chtěl ještě napsat, že ve světě motorů bude vyhrávat všechny srovnávací testy, i když ještě nubudou jasný ceny ani finální verze výbav. Ale to je stejně každýmu jasný. Bylo to pěkně vidět v posledních pár číslech s Rapidem... No ale raději to tu psát nebudu. (ups, já to vlastně teď napsal...) :-)
Pokračovanie bestsellera značky nemožno len tak odfáknuť, musia šlapať naplno. Dizajn asi nikoho neprekvpaí, priestor a riešenia môžu.
Tiež som zvedavý na novú Q7, v BA naplno stavajú nové haly a vraj už začali skladať prvé vzory Q7...
To bude po vzore Octavia Scout i nova verzia Octavia Spy...samozrejme ze v zaklade za 700tis bude vykonny 1,2HTP...skrabka bude tiez a tento krat bude ovladanie okien ala citigo - ale pre zmenu na strane spolujazdca...aj vzadu.
Samozrejme,najdrahsi bude lak... pri rychlosti menej ako 40km/h sa auto stane v romskej osade neviditelne,resp zmyzne.
Jako u předchozí generace, opět velrybí převisy. Co vozu určitě pomůže jsou ostřejší hrany a z toho celkový výraz -alespoň soudě dle designu kol která se právě vzorují - všechny mají hodně výrazné hrany. Zajímavostí jsou testy matné černé - tipuji je pro RS a perleťovou bílou na karosérii. Moc povedené!