Ironii jsem pochopil, ale smíchy jsem se u toho teda netrhal. U anglánů bych tak nějak čekal, že budou soutěžit s Fordama. Soutěž neznám, ale řekl bych, že to bude nějaký závod přímo podporovaný Fordem. U nás se jezdí podobné závody zase ve Škodovkách. Co je ale podstatnější tak informace které jsou dost strohé. Uvítal bych časy a hlavně údaj o průměrné rychlosti.
To byl výsměch těm troubům,co tu pořát dokola píší něco o PR pro koncern a nechápou, že je to obyčejný bussines. Až bude v ČR 50 procent prodaných nových vozů H/K,bude tu většina článků o H/K... Atd. atd...
Ten článek mě absolutně nezajímal! Stejně jako by mě nezajímal,kdyby byl o jakémkoli jiném modelu jakékoli značky. Ani jsem ho nečetl... O reálné spotřebe Fordu Fiesta neřekne totiž vůbec nic!
Každý kdo jezdí víc, jak sem tam za rodičema do vedlejší vesnice a v neděli do kostela ví, že není problém dosáhnout se vším sebezapřením na nějaké testovací trase fantastické spotřeby prakticky s čímkoli. Normální ježdění je ale o něčem jiném...
K tom o spotřebě nemám co bych dodal tady prostě souhlas, ale k tomu bussinesu: četnost článků, reklamní banery... atp to je bussines, ale test kde Rapid deklasuje Megan a C4 no to už tím PR trochu zavání, byť je to opět jistá forma bussinesu, protože lovit kliknutí je prostě bussines. Osobně dokážu přežít ty tuny reklamních bannerů, PR článků, ale článek který je naprosto mimo realitu mě vadí. Teda abych to nějak uzavřel (protože pod tímto článkem nechci dál diskutovat o něčem s čím nemá nic společného)... o PR se v žádném případě nejedná! Je to jak píšeš bussines a pokud by zůstalo jen u bannerů nemám problém, ale falešné články mě prostě vadí a i když jsem si jistý že se o PR nejedná tak musím říct že i tak dělají službu dané značce a zadarmo.
Ano, normální ježdění je o něčem jiném, ale jednou za čas se tady objeví článek, jak rychle valí upravená octávka, nebo za jak málo se dá teoreticky s fiestou jet. Mě třeba výsledky podobných ecosoutěží docela zajímají, i když podobný sport praktikovat nehodlám :-) a taky by mě zajímala technika jízdy a nutné podmínky, za jakých se dá k této spotřebe dopracovat, to je ale asi tajný "nouhau"
No som na tú spotrebu reálne zvedavý...na ganeme [odkaz] je nejaký ecoboost a tá spotreba až taká zaujímavá nie je...pravda...nemá ho tam dlho ale aj tak...chcelo by si to reálne vyskúšať...
myslíš že 7,4 na 160 konovej turbomotor a ještě v mondeu je hodně?? já myslim že to je skvělej výsledek :-) doma máme 1,6 Duratec 74kW ( Focus 2008) a jezdíme se stejnou spotřebou
S 2,4 benzínem 110kW jezdím dle palubního počítače běžně kolem 7,4, tedy v reálu 7,9, když jsem si doma zapomněl peněženku a zbývalo mi domů cca 150km, tak jsem byl dle pal.poč. na 5,9 >:D, tedy reál 6,4 . Pohotovostní hmotnost 1,7t-střední 6 sitz MPV, aerodynamika hozený cihly. Tedy ze 7,5 u nového auta si na zadek nesednu ;-\ Pravda že dle techničáku to má baštit 9,8, ale nedovedu si představit, jak toho docílit. I když s tím jezdí manželka krátký trasy(a u nás je to do kopce z kopce ) tak je reálná do 9.
To je perfektní výsledek! Já se většinou s Pandou nedostanu pod 7 >:D ale je fakt, že kdyby byla snaha tak by to šlo i pod 6. Každopádně v článku postrádám údaj o průměrné rychlosti.
A co podminky testu? Je vseobecne znamo, ze tyto testy se provozuji ve ´´vaku´´ za tahacem ustalenou rychlosti a s vypnutym spotrebicem (klima, radio, atd)... At uz Ford nebo Skoda nebo kdokoli dela tyto testy... s realnym provozem to nema zhola nic spolecneho a jde jen o reklamu dane znacky...
Dale pak v clanku chybi podrobne udaje testu....
Dalnice, okresky, mesto?
kolik kde najeli?
Mám Hyudndai I20 1,2 beznín papírová spotřeba je 6,5l/100km město a 4,5l/100km mimo město. Nejúspornější jízdou (konec léta, letní gumy, prázdné auto, 1osoba, dojíždění na křižovatku bez brždění pokud to jde, mimo město konstantě 90km/h, bez klimatizace) reálná spotřeba město 7,5l/100km, mimo město 5,3. Na papírové hodnoty nemožno se dostat a pod ně už vůbec ne.
Korejci jsou v tomto odborníci - já mam papírových 9,3/5,5/6,8 a jezdím 10/7,0/8,2, jezdí takto s tímto motorem všichni, níž to prostě reálné není, co naděláš.
Nejvíc mě pobavilo, když přišel nový modelový rok Cruze a ejhle, papírová spotřeba se snížila z 6,8 na 6,3 bez ab-so-lut-ně žádných úprav, prostě jen reklamní kec, MY2010 a MY2011 jsou naprosto totožné, prostě kouzelníci :-)
Ja mam papierove 5,8/3,9/4,6 a dlhodobu po 40tis. km mam 4.56 :-)
Na 3.9 sa da dostat pokojnou jazdou mimo mesto s 80-90 na tacho.
4.2/100 mi to spravilo po 450km a s priemerkou 82kmh.
Přesně tak, jezdit za stejně nebo dokonce méně než udává výrobce, není až takový problém. Naše Punto má mít spotřebu 5,7 podle výrobce, běžně jezdím do 6 litrů s velkým podílem jízdy ve městě. Při delších trasách se pohybuji pod 5,5 litrů/100 km. Stačí se sžít s autem a nejezdit stylem plyn-brzda, ale využívat setrvačnosti. Podotýkám, že nejsem brzda provozu, teda kromě dálnice. >:D
Ale spotřeba vítězné posádky se mi zdá hodně nízká až nereálná. Řidič Fiesty musel mít velký pud sebezáchovy a musel uvažovat tak 10 km dopředu co udělá, aby zbytečně nezvýšil spotřebu. Za to má můj obdiv.
Souhlasím, stačí jen trochu rozumu a dá se docílit nižších než normovaných spotřeb. Je však pravda, že jde o ročník 1997, kdy to ještě celkem sedělo. V papírech 7,9, v reálu podle dotankování 7,6 celoročně, letní spotřeba 7,3 litru.
Jinak když už jsme u těch Korejců, s Kia Ceed 1,4/77kW jsem jezdil velmi lehce nad 5 litrů (v papírech 5,7), ale zde je pravda, že to byly trasy s menším podílem města a zde jde o údaj z PP. O kolik proměřoval, to skutečně netuším.