Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Optima Hybrid: První jízdní dojmy

16 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tiez mam pocit ze tento facelift je nieco viac ako bezny facelift.... ale na druhej strane nemam pocit ze ide o novu generaciu... dalo by sa povedat ze je to nieco ako u golfa... cize evolucia.... :yes:
augustin
Za to patri Kia :yes: :yes: :yes: . Keby chceli, mohli na starsom modeli viac setrit, ved taky "facelift" nerobi snad ziadna ina automobilka. Tu snahu nezastat a robit pokrok ocenujem a ako je vidiet z clanku, ocenuju to i zakaznici.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
"KIA šlape, yž se rozjíždí!"
"Modernější lithium-iontové pak najdeme v BMW, Fordech nebo Fiatech."

Prius + a Prius plugin pouzivaju Lion baterie.
sibirka
Jo ale v Optime jsou prej lithium-ion polymer, dulezite je to sluvko polymer, to je to co ty baterie odlisuje od ostatnich
Avatar - 4hill
4hill
I Volvo je používá.Ona většina výrobců slušných hybridů je používá.Výhody Li-ion baterie oproti Li-pol jsou popsány snad všude. Vychvalovat Kiu za Li-pol v porovnání s Nimh je komické. >😒]
Avatar - delphino
delphino
Já to už moc nesleduju, ale v době puberty, kdy jsem žral novinky z mobilního trhu si pamatuju, že mobil co přišel s Li-Pol bateriemi byl víc extra, než ten s Li-Ion, takže bych očekával že Kia s Li-Pol je na tom líp než automobilky s Li-Ion, v čem jsou teda Li-Ionky lepší?
sibirka
Vetsinou Li-Pol jsou pouzivany v elektromobilech, jako Nissan Leave nebo Opel Ampera, Chevrolet Volt. Ale zpet k tomu rozdilu. Rozdil mezi Li-Ion a Li-Po je predevsim v zivotnosti. Nemaji tzv. pametovy efekt, coz znamena ze v prubehu zivotnosti neztraceji na vykonnosti, jsou mensi pri stejnem objemu vykonu a take vice rezistentni jak proti chladu tak horku. Proto vyrobci prechazeji na Li-Po ...nevyhodou je ze jsou drazsi, ale to uz je na vyrobci aby si sjednal cenu s kterou auto bude konkurence schopne na trhu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jeste bych doplnil, ze jednou z nejvetsich vyhod Li-Pol baterii je, ze muzou mit prakticky jakykoli tvar.

Jinak k clanku - celkem me prekvapuje, ze redakci nestalo zato vydat o Sorentu samostatny clanek. U Rapidu se pise o kazdem "uprdnuti", tady informaci o uplne novem voze schovaji do clanku o jinem. ;-\ :no:
sibirka
No to je fakt, o Sorentu by se mohli vice rozepsat
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Nebojte, poměrně velmi brzo chystáme klasický redakční test, čas určený pro jízdní dojmy jsem tentokráte raději z velké většiny věnoval právě hybridu. I ten se ještě do konce roku objeví v redakčním testu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Vyhody Li-Pol pred NiMH prijdou komicke mozna prostackovi jako ty.... :no:
... svetovou jednotkou co sa hybridov tyka, a tato Kia to len potvrdzuje. Solid effort, ale inak nie celkom domyslene.
sibirka
svetovou jednickou je, to Toyote nikdo nevezme, ale Optima je alespon peknej hybrid 😉 ....a ne designovy mutant :-! Zajimave je ze to uvadej i v cervene barve...konecne taky jina nez bila :yes:
252kW
Toyota má těch hybridů celkem hodně, takže pokud se ti nelíbí např. Prius, tak máš na výběr. Co se týče techniky, tak HSD od Toyoty je rozhodně lepší. To jejich planetové CVT je levné, věčné a bez spojek(kurvítek).
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
HSD je vyborne vymyslene, ale Toyota ho ma pravdepodobne patentovane (hlave PSD - tu e-CVT). Takze ostatni vyrobci nejspis musi tuhle cast resit jinak.