Není přece žádné tajemství, že japonské značky v evropě zaznamenali pokles. A mazdy se to bohužel týká taky. Je ale fakt, že po cx 5 je velká poptávka, to samo o sobě ale neznamená, že je z nejhoršího venku. A pokud tě to zajímá, tak právě i na těchto stránkách najdeš články, které o tom píší. Stačí trochu hledat. No ale pokud se pletu nebo jsem něco pochopil špatně, tak se omlouvám.
no ono když se nebude vyrábět co lidé hlavně kupují, tak ta automobilka zkrachuje a lepší nějaká mazda, než žádná mazda! Vemte si třeba Mitsubishi Evo X u kterého šly prodeje dolů a vůbec není jasné jestli další vznikne, nebo co to bude za Eko-obludu. Evo je pro mitsubishi ikona a stejně to nestačí. Mazda se alespoň snaží udržet MX, RX modely a myslím si že právě oni by to kupé M6 rádi postavili, ale na druhou stranu by neradi zkrachovali.
CX-7 byla prave crossover (s vyskou autaku kolem 1,6 m), nebylo to ani klasicke SUV ani liftback ani sportak, dokonce nekdo rikal, ze je to spis sportak (aspon ta puvodni benzinova verze s motorem z MPS) na vysokych nohach... ;-)
Já se tak těšil, že mazda, jako jedna z mála automobilek vytvoří další sportovní kupé. Místo toho uvažují o 'nečem jako je X6 nebo chystaná X4. U BMW mi X6 nedělá problémy, protože už kupátka má, ale u mazdy, která nic takového nemá (snad mít bude ;-) ), je to přece jen škoda. Ale snad to nebude taková hrůza jako u VW, lotusu nebo třeba audi, kteří podle zpráv na autofunu projekty sportovních aut ruší a (s vyjímkou lotusu) místo nich budou SUV. Ne že by byla SUV hnusná nebo špatná, ale sportovní auta jsou přece zábavnější ne? A ať se vozům SUV nedává přednost před sporťáky!!! To maj bejt toyota GT86, BMW M3, ... Snad to mazda ještě zváží a to kupé ať už dřív nebo později udělá!!!
PS: *** marketing! :-)
to vypadá, že mazda testuje jak veřejnost reaguje. Nejdřív cupe, potom MPS, potom AWD, nyní vyšší světlá výška, co příjde příště ? Obojživelník, nebo snad ponorka >:D
Zacinaji me v te Mazde stvat. Nejprve zrusili liftback, pak jsem se dozvedel, ze 2,5ka nebude mit manual a ted jeste zrusi kupe? Nastesti to posledni se me netyka, ale na lift ve 2,5 s manualem jsem mel zalusk... Tedy v pripade, ze by existoval.
Kajiyamo, tak to teda kvituji s plnou rukou palcu nahoru... :-):yes: Pote, co jste nam vzal unikatni CX-7, coz dle meho nazoru byla chyba, by tohleto mohlo byt adekvatnim nastupcem. :yes: CX-5, byt je technicky jiste vytecna svym prilis konzervativnim designem ve stylu klasickych SUV nepovazuji za adekvatniho nastupce CX-7.
Já osobně bych šel radši cestou M6 jen trochu zvedlá případně dostylovaný jako Allroady u Audi, či Scout a v tomto směru je hotovo bez extra vývoje a zbytek bych vrazil do toho kupátka. Kupé by podle mě extrémě pozdvihlo renomé Mazdy 6 a tím Mazdy jako celku, navíc krom Německé trojky není v podstatě žádná konkurence a mohli by z toho rýžovat taky obrovský peníze.
Dal by som ruku do ohna, ze trebars taky honda accord coupe v usa sa predava viac nez v podstate z accordu odvodeny divny crossover. Ano je to americky trh, ale to tvije tvrdenie vzdy neobstoji.
Exterierovo jasne vyhrava mazda, ale ten interier mi pride lepsi v i40ke, pritom nie je nic extra, ale ten multifungcny displej vypada ako z roku 2001, a samotne clenenie palubky sa mi tiez moc nepaci. Na 3ku by to bolo viac nez ok, na 6ku to iba ujde. Ale samozrejme podla fotiek sudit je blbost, no na prvy pohlad z toho mam taky pocit.
Lenze ty to uz beres prakticky. To je potom jasne, ze hladas liftback, ci vyberas podla takych kriterii, ktore priamo vyzaduju liftback. Ale typ ludi, ktori si kupovali civic, accord coupecka, maxda mx6ky atd, nevymrel. Akurat bud nemaju na nemecku premiu, respektive im za relativne neprakticke auto zda byt moc davat cez mega, tak v dosledku absencie mainstreamovych minimalne stvormietnych kupecok skoncia pri silnejsich hatchbackoch, alebo 3dverovych hatchbackoch.
Pisal som relativne neprakticke kupecka, lebo z osobnych skusenosti mozem povedat, ze trebars 3er coupe je pre 4 osoby skoro idealne auto, ak ma clovek 2 deti este do 175 cm, tak vzadu mozu mat pohodlnu cestu aj za relativne vysokym soferom. Kufor je proovnatelny so sedanmi, ale aj za zakladnu motorizaciu uz aspon s nejakou vybavou das bez akejkolvek zlavy 40 tisic euro...
Oproti tomu v pripade mainstreamoveho kupecka by sa tato ciaska mohla kludne zastavit na 30 tisic. Stacia 3-4 motory, dvojlitrova nafta a benzin cca okolo 170-180 koni, a silnejsi motor tak nad 210. V kabate novej mazdy by to auto bolo instant get.
Tak, tak. Pisal som uz vcera, ze ked mam vedla seba fotky i40 a novej mazdy6, nevidim dovod brat Huyndai. A ked ohlasena cena pre M6 je rovnaka ako u i40, to uz duplom nie...
Tiez mam pocit, ze coupe z tejto M6-ky by mohlo sakramentsky dobre vyzerat! Aj ked osobne by som bral najma liftback. Ale o nom dako nic nepocut, len sedan a kombi...
Ač nepokrytě fandím a jezdím s Hyundajem tak nová Mazda mě docela bere. Asi na ní začnu šetřit, ta cena je docela slušná. A crossover, proč ne ? Pokud to moc nezvedne spotřebu tak na zimu super. :yes:
No to musim citovat stareho klasika "Preco, ale povedzte mi preco?!?!?!!!" ...vysvetlete mi proc z takove karoserie, ktera primo vola, rve! po kupe,chtej radeji udelat predpokladam paskvil typu X6ky, nebo 5GT? Kvalitni kupe s dobre nasazenou cenou by mohl bodovat i v Evrope. Velke kupe se z trhu vytratily, zustala jen premiova nemecka trojka, ale kdo by nebyl rad za pohodlne sportovne naladene kupe klidne obcas pouzitelne i pro 4 osoby se slusnou vybavou treba od 700 000,- ceskych penez?
no, jestli je tam prázdné místo, jak tvrdí ten japonec, bylo by dobré toho využít. Koneckonců cokoliv mazda udělá a zlepší její ( otřesenou ) pozici bude dobře. Crossover navíc odvozený od šestky může být pořádný dělo. Nejdřív cx 5 potom 6 a možná crossover? :yes: Dokážu si to představit. Počkám si raději až jak to vše dopadne.
sibe nesibe, 5 dverak bude vzdy uspesnejsi predajne ako kupatko nech vyzera akokolvek divne, kupe nema predajne sancu dosiahnut to co 5dverak crossover...
o tom sa daju viest pochybnosti, co a ako sa bude predavat... pozri sa na kaškaja od nissanu. ked ho uviedli, kazdy pisal ze nissanu sibe, ze to sa predavat nebude a pozri na vysledky, opacny priklad je zatial up!
rovnako moze mazda prekvapit ako kupe, tak crossover - ak automobilka uvadza nieco uplne nove (ci uz pre znacku alebo cely segment) nikdy nie je istota, ze to vyjde
V této třídě nic takového není, tak by to mohlo mít úspěch. Nevím jak po světě, ale u nás v Evropě se dvoje dveře nosí čím dál míň, ale něco vyššího je v čím dál větší oblibě. Pro většinu lidí má vyšší auto více výhod než nevýhod.