Slušnej blábol, koncerne. Aventador je bůh, vypadá naprosto jinak než ostatní supersporty, je to pravé velké lambo, řev, výkon, divadlo. Solitér, ke kterému slovo koncern může připsat jen naprostý mimoň. To spíš McLaren s tím nezapamatovatelným názvem, to je auto, které dělá dojem, že ho stavěli u Audi, perfektní, a perfektně bez emocí.
Obsadila první příčku, protože patřila v uplynulém období mezi módní barvy, bývá jako jedna ze základních barev u levných vozidel a v některých regionech je skoro povinná, resp. velmi praktická.
Na bílou u auta pozor, velký pozor, jednak je to povětšinou ( klid, píši povětšinou...) barva amatérů, kloboukářů, nerozhodných a těch co už dávno na všechno rezignovali, jednak je to barva, která na karoserii odhalí každičkou stylistickou designovou chybku. Nahoře máš dokonalou ilustraci - 508 a mégane v bílé. To snad jedině z... donucení. Pak se holt ovšem podíváš na teoreticky těžce představitelný vůz - na bílou devětsetjedenáctku a... jdeš do kolen. No, to je právě ten důkaz v podobě umění karoserie...
Ber tedy na vědomí, že u aut ze třídy sociálních garážových dávek si můžeš barvou i dost polepšit. Ano, chápeš to správně, mnohé dobře zvolenou barvou zamaskuješ. Prémie a dále, tam ať koupíš cokoliv, stále hraješ roli silničního estéta. Povinně se ale do bílého geelka nutit zrovna nemusíš. To víš i prémový svět má své estetické rozpětí...
Poučka je jednoduchá, barvu auta odvozuj od barvy svých oblíbených kopyt... No schválně se podívej, do čeho jsi dnes dokázal vklouznout...
P.S. Jinak je samozřejmě pouze jedna absolutní barva, takříkajíc barevná královna - červená, ale to snad víš. Na tuhle barvu ovšem musíš mít odvahu nejen u těch kopyt. Sázím se, že ji nemáš.
s tou cervenou 100% suhlasim, ale nie na kazdom aute vyzera dobre...na tom mojom vyzera uzasne (kombinacia cervena farba + zatmavene skla + chromove listy okolo okien robi svoje :-) ), ale niektore auta s nou pripominaju "cervenu feliciu" (tym nijak nechcem znizovat hodnotu felicie ale ked auto o 2 triedy vyssie v cervenej vyzera tak nejak obycajne, tak je asi nieco zle ;-\ )
Adoruji stále - stříbro, šeď, antracit, to je sázka na exklusivní jistotu. Tu červenou povětšinou u sportovnějších aut. Avšak stará velká červená (kombi) Volva, to je žrádlo, ne?
Ne, bohužel, ta mě neberou. Červená na Volvu je z mého pohledu jen praktická kvůli viditelnosti, čímž naplňuje filozofii značky. Dnes nevím, snad na XC90 nebyla špatná, jinak ne.
Na červenou musíš mít auto. Pamatuji si, že minule psal něco o tom, že pod 300 koní bys o červené ani neměl uvažovat. :-) Nechce se mi to hledat. Třeba A6 nebo 5er si v červené moc dobře neumím představit, ale GS se mi v červené celkem líbilo. Nebo Vermilion na 6er kupé nevypadá vůbec špatně. Hodně záleží na odstínu.
Nesouhlasím s A6, 5er, měl jsem E39 v červené Imola [odkaz] (tu černou střechu pominem ;-)), podle mého dokonalost. A třeba barva nové S6ky [odkaz] to je přece žrádlo. :-);-)
S tou E39 v Imola red souhlas, ale je třeba dodat dvě věci, jednak že to byl relativně decentní/tlumený (nevyřvaný) a povedený odstín, a pak taky, že podmínkou je M-Paket, jinak ne (vím, že se dávala jen na M a M paket, což bylo od BMW rozumné).
Ta S6 už tak povedený odstín nemá, ale u S6 jsem ochoten i tuhle (poměrně ostře) červenou "tolerovat", u A6 už ne. ;-)
Ano, bohužel Mpaket byl nutný, nechtěl jsem ho a vzal jen pro tu červenou. Mě se totiž seriové nárazníky po fl líbily víc než empaket, který navíc "hyzdily" ty černé plastové pruhy. Ale ta Imola je dokonalá, u F10 se dá v individualu objednat Melbourne red, taky krásná barva, už jsem to sondoval. ;-)
Po faceliftu byly skutečně nárazníky běžné E39 mnohem povedenější, než před ním, ale M-paketu bych se proto tehdy určitě nevzdal (k vůli vzhledu i k vůli tomu jak "jezdil"). My jsme to tehdy vyřešili tak, že se u M-paketu nalakovaly dveřní lišty do barvy vozu a nechaly se v černé jen ty rohové lišty v náraznících, daly by se nastříkat i ty, ale nárazníky by pak opticky hodně ztratily ten eMkový charakter.
Imola red se dávala (mimo jiné) i na M3.
Já jsem o tom dolakování taky chvíli uvažoval, ale mám nejraději auta v originál vzhledu, prostě mě to postupně přešlo. Pro mě byl Mpaket zbytečně tvrdý, už přestup z patnáctek předchozí 528i na sedmnáctky byl cítit, empaket tomu nepřidal. Chvíli jsem si zvykal na "drncání", e39 na patnáckách a standardním podvozku byl nejlepší mix agility a komfortu a to nejen ve své době. Jiná věc je, že takový rozměr kola je dnes vzhledově nepřijatelný. :-);-)
E39 na patnáckách (528i, později nechal 15" na zimu a na léto koupil 16") měl tehdy bratr mé matky (zlatá metla s béžovou kůží), a to auto mi přišlo až mepříjemně/nepřiměřeně měkké (proti Mpaketu na 17" houpavá bárka"), na D1 ve 130 ještě ano, ale jinak teda pro mě ne. Na léto jsem za minimum považoval 16", na zimu i těch 15".
My měli léto 17" (F 235/45 R 255/40) a zimu 16" (225/55), což bylo v pohodě. 18" jsem jel taky, ale to už bylo na E39 zbytečně moc tvrdé.
Myslel jsem současné generace, tedy F10 a C7. A samozřejmě "civilní". Prostě mi k nim tak výrazná barva nejde. Audi na A6 červenou nabízí (rovnou perleť), není nijak křiklavá, ale naživo jsem ji neviděl. Možná je to jen nedostatek mé představivosti. Přeci jen se nic nevyrovná tomu, když tu nádheru vidíš před sebou.
V téhle třídě tíhnu k eleganci. A i když autu červená sluší, tak u mne mají silnou pozici i jiné kombinace. Většinou je to pro mne otázka toho, jestli si dopřeji barvu v exteriéru, nebo interiéru. Málokdy dělám obojí. Takže například k červené 6er bych nejspíš vzal černý interiér s kovovým dekorem. U pracovního sedanu bych to spíš otočil, ven nevýraznou a oživit vnitřek. Třeba kombinace šedá-okr je zajímavá (ve správných odstínech).
Ale jo, uznávám, že se na ně nejspíš nějaký pěkný odstín najde. Třeba Melbourne vypadá slibně.
tak zrovna eurodrzek v červené 7er, případně čemkoliv téhle třídy bude vypadat všechno jenom ne "in" , jako nadsázku to beru, k hothatchi a sportu se ta barva hodí, jo a červenou na kopytech nenosí snad ani Tarantino >:D
Dobrovolně se přiznávám, že na červenou (myslím na autě) nemívám odvahu, ale zdaleka nejen tu..., v mnoha případech majiteli červeného vozu sice nechybí odvaha, ale naopak, soudnost, vkus, styl... ;-)
Červená se hodí opravdu jen na sportovně tvarovaná a sportovně výkonná auta, jinde je většinou vždy zrovna lepší alternativa. Třeba zrovna ten zmíňený Mégane, ten bych bez většího váhání vybral bílý.
tak snad jedině to "céčko" , ale díky :-)
edit: tak mě došlo, že v rodině má tatík bílou, já teď taky, předtím černou a před tím bílou, to byla ale š120:)
Na medvědech ano, Céčku sedan dokonce možná sluší nejvíc, když má skleněnou střechu. Up! jsem pomalu neviděl jakýkoliv. A Octavii ne, tý fakt ne. Červená potřebuje vyvážené hrany a oblé linie. To u kulatějšího kombi po faceliftu přesně není. Ale O I liftback po faceliftech vypadá v červené docela slušně. Se skleněnou střechou jich moc nejezdí. [odkaz]
Proč, "škrábu" jak doktor? No jo, už je podzim, tak jsem ty sluneční konečně odložil...
Ale brýle nejsou všechno, zkus zkontrolovat i skla , taky z nich případně sundej tu červenou folii proti poškrábání... >:-[]
To by bylo v pořádku, pokud by jich skutečně na silnicích nebylo mnoho, bohužel opak je pravdou a červená patří stabilně celosvětově mezi TOP 5 nejpoužívanějších barev na autech, viz článek.
Veřejně se přiznávám - na to, abych si dobrovolně na auto dal hnusnou červenou, opravdu odvahu nemám >:D Pár takových aut kolem sebe mám. Červená 911 - humus. Červená A5 - humus. Červená M3 - nic moc. O červené bych reálně uvažoval snad jen při koupi Ferrari, ale to je tak nějak mimo moji realitu..
Ženský (a v podstatě kdokoliv) ať si jezdí v čem se mu zlíbí, já bych si ale červenou na auto nikdy nedal, nelíbí se mi to. Uznávám, že některé odstíny červené na některých vozech nepůsobí úplně strašidelně, přesto bych však vždy našel lepší kombinaci. Ale tohle je čistě subjektivní záležitost..
Hele, my máme klasik bílou, která je asi nějaký nižší (asi o dost) model k té červené, možná i starší, jen na 6 kg. Původně jsem měl s tou značkou problém, ale musím říct, že to točítko na volbu režimů a celkový design s tím masivním chromovým rámem mě příjemně překvapil. Také má Direct Drive, takže žádné problémy z řetězem >:D ehm, řemenem.
Ta černá existuje i v bílé (úplně identická, ta červená je hlubší na víc kg), původně se za tu černou barvu připlácelo, jenže dovozce nabral těch černých "trošku" víc a přece jen na černou zas není těch zákazníků tolik, takže aktuálně je naopak černá levnější, než bílá.
To je možné, ta naše je určitě nižší model, navíc ji už pár let máme... ehm, byl jsem se podívat, je to LG F1024ND. Zajímavý je, že oproti všem fotkám na netu, máme ještě jiný (starý?) znak LG.
Tak je otázka, jaká nová C5 bude, jaký bude výběr laků. Pokud na to půjdu optikou současné, tak bílou a to Nacré (když už, tak ať září) se nic nezkazí, ale na C5 mi více sedí méně křiklavé odstíny. Ta bílá perleť už je možná trochu moc nefrancouzsky prvoplánovitě křičící a strhávající pozornost. Mativoire vnímám jako rafinovanější kompromis mezi prvoplánovitou bílou a již příliš "prezidentskou" (usedlou) Bourrasque, nebo černou. No a když to jde finančně, tak o Criollu v interiéru nemá cenu debatovat. ;-)
Já myslela (má) příští - plánovaná ca na příští podzim = tedy ještě TATO generace (kdyby nějak ULTRAzajímavě nakonec vyšlo DS9 - o kterém se prý brzy dozvíme víc, tak snad možná... - jinak mám "naplánováno" C5 V6 Bi-turbo ... neb v příští generaci, stejně jakou u PEUGEOT 508, již 6ti válec NEbude... :-|
PS: A "novinka" bílá PERLEŤová (k dispozici je i "obyč" bílá) když jsem vůz kupovala já ještě v nabíce NEbyla (a vůz se mi v ní LÍBÍ ... ale to "nejrozšířenější barva" mne trochu "odrazuje" ;-)
PPS: V černé ho znám i "naživo" a také NENÍ špatná... :-)
PPPS: O Criollo interiéru NENí diskuzí/BEZ diszují :yes::-)
Mám obavu (i když bych ti to přál), že DS9 "nestihneš", resp. ona "nestihne" tebe. Pokud to jde finančně, tak o V6 a i Criollu není diskuze. Tu běžnou bílou znám a C5 s ní vypadá také velmi dobře, jen si říkám, že ta perleť to auto přeci jen ještě trochu zvýrazní. Na druhou stranu (ano trochu schytofrení) mám pocit, že C5 nemá tu potřebu křičet kolem do světa "tady jsem".
No ano - a já ani NEchci aby "křičela do světa" ... to jen že ta bílá (PERLEŤová) se mi prostě "líbí" (a tak nějak bych asi chtěla JINOU barvu než mám teď? - no uvidíme... ;-)
A co se DS9 týče - jen mne "zaujalo" že by v brzké době měly být k dispozici nějaké "větší" konkrétnější informace = KDYBY mne nějak "výrazněji" zaujaly MOHLA bych klidně ještě chvíli počkat (měnit vůz příští rok NEní "naprostá nutnost" :-)
Pěkný den ;-)
>:D když to bereš takhle, zkus až ti dojde, přinutit ten svůj koncern jezdit na vzduch. PS. spotřebiče, resp. elektroniku vyrábí//vyrábělo i Mitsubishi. Yamaha samozřejmě, ale ta nedělá auta.
Hele, žádný, ale já to nevzal jako legraci, tak jsem se toho chytnul. ;-) PS. možná ty červený, Starfighter zas tvrdí, že Maňas by řekl, že bílý... a měl by jistě pravdu ;-)
Dve Japonska auta u kterych automobilka bilou zvolila spis proto ze bila na japonske (sportovni) auta patri (ikdyz ani jedno sportovni neni >:D ) nez proto ze by jim dle me slusela nejvic. Stale bych volil jinou barvu nez bilou ;-)
Na Giuliettu je bílá skvělá volba, dá krásně vyniknou designu, který (podle mého) jednoduše nemá chybu. :yes:
Druhá možnost je tradiční červená Alfa, přijatelná je ještě černá.
Bílá má dvě velké praktické výhody:
1) Menší zahřívání interiéru, jak už psal někdo výše
2) Nejsou na ní vidět drobné škrábance (třeba od častého mytí v myčce), protože spodní vrstva pod horním lakem je u většiny aut právě bílá - dřív by se řeklo "základová barva". Naopak na černé nebo jiné tmavé je každý škrábaneček hned vidět. :-(
Vliv barvy exteriéru má na zahřívaní interiéru poměrně velmi malý vliv (mnohokrát v testech dávno prokázáno), zejména ve srovnání s vlivem barvy (tmavosti) interiéru vozu.
Uni bílá je stále barva bez příplatku (osobně neznám žádný případ, kde by tomu bylo jinak), za příplatek jsou samozřejmě (jako u každé jiné barvy) její metalické varianty, nejčastěji tzv. bílá perleť.
To je pravda, ale je to vzácná výjimka, u ní se nepřiplácí pouze za černou unibarvu, za bílou i červenou (u té to bývá častěji, i když ne tolik, jako u metalické) už ano.
Možná je ta její bílá "Chiaccio" něčím dražší, než klasická bílá unibarva, zkusím to zjistit.
To mi připomíná ten vtip, jak prý chtěli v Kalifornii zakázat černé a matné laky (kvůli snížení spotřeby => emisí). >:-[]
Jinak jde o izolaci. U auta je očividným slabým místem sklo. Pokud chci mít chladnější interiér, není špatné investovat do tepelně izolujícího prosklení. Materiály v interiéru tak také budou mít jednodušší život a mělo by se v něm uvolňovat méně látek.
Dneska už jde tepelně izolovat i sklo, navíc u prosklení střechy bývá prakticky vždycky nějaká ta možnost úplného zaclonění, ale u kabria se staženou střechou, nebo běžnou nezacloněnou panoramatickou střechou je za teplého slunečného počasí světlý interiér určitě výhodou, že nemusí být příliš praktický na údržbu, je věc druhá.