Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sériový Volkswagen Polo R se představí v Ženevě

Pod kapotou chystaného hot-hatche bude pracovat stejný motor jako u Golfu GTI odcházející generace.
Zpět na článek
12. 10. 2012 09:07
12. 10. 2012 09:07
Motorizace
Motor 2.0 TSI EA888 snad bude i v GTI 7, takže pokud bude mít Polo R těch 162kW tak by to mohl být shodný motor jako GTI 7 (?). Snad i přepracovaná 1.8 TSI má pořád stejný základ EA888.
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 09:14
Přemotorované mini
Nějak nechápu k čemu bude v tak malém autě 220k. Že by jen serie kvuli WRC? Řekl bych, že 180k v GTI úplně stačí ;-)
Rozbalit vlákno
47
12. 10. 2012 09:31
Re: Přemotorované mini
132kW jistě stačí, ale se 162kW + samosvorným diferenciálem bude větší zábava, a o to u sportovních aut jde především. Na pouhý přesun z bodu A do bodu B asi Polo R nikdo kupovat nebude >:-[]
12. 10. 2012 09:33
Re: Přemotorované mini
Jo to bych i pochopil, ale Polo moc jako sportovní auto nevypadá >:D Raději Šíro a nějaký ten pocit ze sportovního auta než splašenou nákupní tašku ;-)
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 09:41
Re: Přemotorované mini
Tak nejak, vypada to jak tuning tuzing 15 let stareho Bawa. Koukam ze ta skvela ergonomie rucky pod loketkou se tahne celym koncernem ;-)
Avatar - kari.laz
12. 10. 2012 09:56
Re: Přemotorované mini
Když bude chtít nějaký sněžný supermarketový závodník chtít na parkovišti před Kauflandem dělat smyky přes ruční brzdu, tak si tu loketku zvedne.
12. 10. 2012 10:05
Re: Přemotorované mini
>:D :yes:
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 10:10
Re: Přemotorované mini
Nejde o smyky, pamatuji jak jsem jel s kolegou a pohyby ruky kvuli zatazeni rucky v krizovatce v kopci a odbrzdeni byly jako kdyz se s autem pere. Zatazeni na zlomeni zapesti, rychle loketka nahoru,... Bylo to docela usmevne, kdyz Ti pak nekdo vali do hlavy jak ma koncern doladenou ergonomii ;-)
Chapu uz proc se do Golfa dostala el. rucka, specialiste na ergonomii u koncernu uz asi nevedeli kudy kam >:-[]
12. 10. 2012 10:24
Re: Přemotorované mini
A pak že GTI nemá pravdu >:D >:D
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 10:35
Re: Přemotorované mini
Jsou dvě možnosti provedení loketky v autě podobných rozměrů, jeden, loketka je krátká, umístěná až za ruční brzdou, což znamená, že pro 80% řidičů je k ničemu, protože vzdálenost mezi loketkou a šaltpákou je příliš velká na to, aby dovolovala loket opřený o opěrku a zároveň řazení s lehkým pohybem zápěstí. Druhá je tato, s dlouhou loketkou, kterou při sportovní jízdě ostrý (zhusta internetový) pilot zvedne, aby mohl za ručku při jízdě tahat. A tebou zmíněná situace, ano, u ženy nebo řidičského polena to může být problém, normální řidič ručku pro znovurozjezd při dobrždění v kopci nepotřebuje.

P.S. A pokud jde o ergonomii, těžko co může překonat obouručný způsob startování u civica, nebetyčná pitomost při hře na sport. ;-)
Avatar - 4hill
12. 10. 2012 11:23
Re: Přemotorované mini
:yes:
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 11:32
Re: Přemotorované mini
No tak hrat si na to ze to potrebuje jen ridicske poleno nebo zena je jen pochybne omlouvani ergonomicke chyby a pochybna uspora pri pouzivani 10 let starych komponentu. Rucka se da udelat kratsi, ne jak ze 120, klidne trochu ke strane, klidne vyrizla loketka, proste cokoli. Osobne si ani neuvedomuji, ze pri razeni a obcasnem pouziti rucky, mam ruku na kolektce.

Startovani cudlem stojici vozidlo, ktere pouzivaj i jini vyrobci, je pro me mene pochybne jak svatla zapinat sporakovym kolikem a pak je prepinat uplne jinou packou ;-)
Avatar - white label
12. 10. 2012 12:32
Re: Přemotorované mini
Nejde jen o samotné tlačítko, startovací tlačítko používají i jiní výrobci, ale ti to mají celkově vyřešeno mnohem lépe...
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 12:58
Re: Přemotorované mini
Treba takove BMW3 sedan, pouziva zasunuty klicek a tlacitko a bavit se o modelu z roku 2005 je dnes asi mimo, kdyz 9G ma bezklickove startovani tlacitkem ;-)

Hodit nad rucku loketku za 300 a pak to dobre prodat jako ze mam vybavu je v tomto pripade mimo ;-)
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 12:54
Re: Přemotorované mini
Klička tyčka... tlačítko, aneb, jak říkáš, "pochybne omlouvani ergonomicke chyby", jinými slovy, řekni mi, které jiné auto vyžaduje k nastartování obě ruce?
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 13:00
Re: Přemotorované mini
[odkaz]
rekni mi ktere jine auto potrebuje pri manipulaci s ruckou zvedat loketku, a omlouvat to zpusobem podobnym ze zakladni skoly, ze franta ma taky za 5 takze vlastne o nic nejde je proste spatne. To ze to ma novy Rapid je proste jasny dukaz ergonomicke bidy, tak jako siroky tunel :no:
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 13:16
Re: Přemotorované mini
Ty jsi dost mimo, co, odkaz je hezký, ale co to má společného s segmentem minivozů, fakt nechápu. Napsal jsem jasně, u aut této velikosti, čti úzká auta, kde není tunel tak široký, aby madlo mohlo být paralelně s šaltpákou nebo třeba dírou na kelímek, malá šířka tunelu znamená umístění za sebou. Polo je úzké, rapid je úzký, navíc nikdo netvrdí, že jde o dokonalé řešení, ale jeho funkčnost je větší, lepší, než řešení se symbolickou loketkou až někde mezi opěradly sedadel, to je k prdu zcela. Stačí jít o třídu výše a prostor dovolí řešení s ručkou umístěnou vedle díry na kelímky a výsuvnou opěrkou. Tady máš golf VI, v pětce je to stejně [odkaz] takže žádné, "Chapu uz proc se do Golfa dostala el. rucka, specialiste na ergonomii u koncernu uz asi nevedeli kudy kam" se nekoná.

P.S. A k tomu civicu kloudného asi nic, že. Ono je fakt, že na to se ani nic říct nedá, než pitomost.
12. 10. 2012 13:00
Re: Přemotorované mini
Já si zase nevybavuji, že bych při řízení vůbec řešil přítomnost ruční brzdy.
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 13:01
Re: Přemotorované mini
Ja si to take nevybavuji. Jen jsem si to uvedomil jak kolega sermoval rukama v Octavce ;-)
Pak tady ctes v PR clancich plky o tradicne skvele ergonomii a ve vysledku prdlajs, proste tradicne reseny strep s bezduse a lacine naplacanou vybavou >:-[]
Avatar - Dinar
12. 10. 2012 13:27
Re: Přemotorované mini
V oktávce I, dvojka to má podobné golfu. A pokud by se ti nezdálo toto řešení z OI, pak se podívej na civic té doby, ten měl přesně tu k ničemu malou loketečku mezi opěradly, nepoužitelné.
12. 10. 2012 13:28
Re: Přemotorované mini
>:D >:D Klasika. GTI má fakt pravdu.
12. 10. 2012 18:55
Re: Přemotorované mini
:yes:
Avatar - Typhoon
12. 10. 2012 20:04
Re: Přemotorované mini
Polo má asistenta na rozjezd do kopce. Ručka je tedy pro tento úkon zbytečná.
Avatar - white label
12. 10. 2012 20:22
Re: Přemotorované mini
Ale to je věc, kterou ze svého vozu znát nemůže.. ;-)
Avatar - Typhoon
12. 10. 2012 20:59
Re: Přemotorované mini
Mezi řádky se tvářil, jak má všechny VW-Gruppe auta v malíčku... 8-s
Avatar - white label
12. 10. 2012 21:16
Re: Přemotorované mini
Ale reálně je má spíš "v paži", a že by jezdil třeba zrovna aktuálním "sivikem" zřejmě taky extra nehrozí... ;-)
Avatar - white label
12. 10. 2012 10:41
Re: Přemotorované mini
>:-[] :yes:
12. 10. 2012 10:22
Re: Přemotorované mini
Jo, jo. Hlavně ten pocit a aby to vypadalo. Jak "sportovně" to pojede je vlastně jedno.
12. 10. 2012 10:41
Re: Přemotorované mini
No nevím, přijde ti na Sciroccu něco špatného? Pokud ne, tak tvůj příspěvek nemá moc smysl ;-) jen ten, že mě chytáš za slovo...
Avatar - white label
12. 10. 2012 10:44
Re: Přemotorované mini
Bylo to myšleno v obecnější rovině, tedy ne typicky jen na šíro. Pokud ti půjde primárně o to, jak sportovně to vypadá (a až pak jak sportovně to jezdí), dáš klidně přednost roccu TDI, před Polem R. ;-)
12. 10. 2012 10:59
Re: Přemotorované mini
Ano. Je to o rozdílných preferencích zákazníků. Čistě za sebe klidně přiznám, že postoj "raději ať to sportovně vypadá, než aby to sportovní bylo, ale nebylo to placaté" příliš nechápu.
12. 10. 2012 10:55
Re: Přemotorované mini
Píšeš o pocitu a Sciroccu. Doufám, že nemá cenu polemizovat o sportovnosti (uznávám, relativní pojem) mezi základním Sciroccem a tímto připravovaným Polem R.
12. 10. 2012 11:07
Re: Přemotorované mini
Já ti nevím, mluvil jsem o základním Šíru? Nemluvil. Raději přidám peníze a mám sportovní auto. Tedy co má slušný motor, např 2.0TSI s 211k a dokonce i jako sporťák vypadá, než jít do splašené nákupní tašky >:D co je na tom k nepochopení?
Avatar - white label
12. 10. 2012 11:21
Re: Přemotorované mini
Psal si o Šíru obecně, kdybys napsal rocco R, bylo by to jasně něco jiného, ale to asi zase bude za jiné prachy, než Polo R.
Vyznělo to, že ti jde spíš o ten placatý/sportovní vzhled, než o sportovnost jízdní, ale zřejmě jsi to myslel jinak, viz tvá následná reakce.
12. 10. 2012 11:24
Re: Přemotorované mini
viz. WL
Raději přidám peníze, na normální ježdění pořídím Panameru Turbo S a na víkend Caparo.
Avatar - white label
12. 10. 2012 11:27
Re: Přemotorované mini
Ale to už máš "trošku" jiný rozpočet, než ten, kdo se bude rozhodovat mezi běžnou verzí rocca a Polemr R. ;-)
12. 10. 2012 11:39
Re: Přemotorované mini
Jistě. Jen jsem na tomto extrému v kontextu předmětného Pola a k němu Scirocca R chtěl ukázat nesmyslnost diskuzního přístupu "když už, tak si přidám peníze a..." ;-)
12. 10. 2012 12:05
Re: Přemotorované mini
To je vidět jak ty příspěvky čteš, kdo tu mluví o Sciroccu R? 2.0TSI je za nějakých 580tis, Polo R tuhle hranici bude atakovat také, jelikož logicky vyjímečnost si musíš zaplatit... >:D
12. 10. 2012 12:57
Re: Přemotorované mini
A kde jsi psal o 2.0 TSI ? Psal jsi o Sciroccu obecně a nějakém tom pocitu ze sportovního auta. Ano Scirocci 2.0 TSI je v rámci ceny velmi dobrá nabídka. Cenu Pola R neznáme. Stejně tak jako neznáme, jaké bude v porovnání třeba právě s roccem 2.0 TSI.
Avatar - white label
12. 10. 2012 13:01
Re: Přemotorované mini
O 2.0 TSI psal v pozdější reakci 11:07.
12. 10. 2012 13:25
Re: Přemotorované mini
Pak už ano. Jde o začátek vlákna a spíše nešťastnou formulaci ze strany ericna. Jinak si nemyslím, že by jsme se v názorech nějak rozcházeli. ;-)
12. 10. 2012 14:05
Re: Přemotorované mini
;-) :yes:
Avatar - white label
12. 10. 2012 15:05
Re: Přemotorované mini
To ne, kdyby napsal hned konkrétní motorizaci rocca, bylo by to jasnější už od začátku, jak jsem psal, rocco může být i v TDIčku a vypadá stejně, jako TSIčko.
12. 10. 2012 19:14
Re: Přemotorované mini
Vsázel jsem na to, že vám to dojde ;-) příště budu konkrétnější...
Avatar - white label
12. 10. 2012 19:21
Re: Přemotorované mini
Kdybys to napsal hned, tak o čem by jsme tu zase tak dlouho psali? >:-[]
13. 10. 2012 11:27
Re: Přemotorované mini
>:D >:D :yes:
12. 10. 2012 10:23
Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
To, co malým koncernovým hot-hatchům chybí není ani tak výkon, jako možnost zvolit si manuální převodovku. Tím, že tam cpou jen DSG jsou pro mě tato auta odepsaná... :no: Jo a o té elektrické parkovací brzdě raději nežertujte, nebo ji tam VW fakt strčí... A pak už to bude úplně v pr..li! 8-s
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
12. 10. 2012 10:39
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Manuál nebude mít (v téhle třídě hh) ani nové Clio RS, tak si zvykej "staromilče" ;-) , A Golf R i GTI možnost manuálu mají. Mě zase pro změnu (už od roku 2003!) chybí možnost dvojspojky u ostatních kompaktních HH (konkurentů Golfu R/GTI).
12. 10. 2012 10:42
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Jo je ještě spousta lidí, co rádi používají fofrklacek ;-)
Avatar - white label
12. 10. 2012 10:55
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Já to beru, ideální je mít možnost si vybrat jako u Golfu GTI/R, ale je vidět, že u třídně malých HH je trend jediné verze převodovky.
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 10:42
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Stejně by ten manuál nikdo nekupoval, tak proč ho zbytečně nabízet ?
Avatar - guze
12. 10. 2012 13:06
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Jak to víš že by ho nikdo nekupoval?
Avatar - white label
12. 10. 2012 13:11
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Někdo jo, ale zřejmě na tolik, aby to bylo rentabilní...
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 13:20
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Protože se mě na něj nikdo ani nezeptal a ty s DSG se prodávají velice dobře >:D
12. 10. 2012 15:31
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
To že se tě nikdo u FabieRS nebo PolaGTI neptá na manuál ani tak není tím, že by ho nikdo nechtěl, jako spíše tím, že tyhle auta kupují lidé, kteří vědí co kupují, resp. se o svět aut daleko více zajímají, než ten kdo kupuje auto jen jako obyč. spotřeb. zboží. Pak není divu, že se takoví lidé neptají na něco neexistujícího.
Avatar - guze
12. 10. 2012 15:39
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Koukám že jsi asi vzor kupujícího pro automobilky, když se tě ptají co mají do auta dát za komponenty >:D
Avatar - white label
12. 10. 2012 15:42
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Nenapadlo tě, že by je třeba mohl prodávat... ;-)
Avatar - guze
12. 10. 2012 15:54
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
To nemění nic na jeho tvrzení, že by si manuál nikdo nekoupil (což je blbost) :-)
Avatar - white label
12. 10. 2012 19:19
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
To sice ano, ale to zase nic nemění na smyslu mé předchozí reakce... ;-)
Avatar - guze
12. 10. 2012 20:04
Re: Kdyby radši Polu GTI dopřáli manuál....
Souhlas :-)