Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stočený tachometr má polovina ojetin. Jak je poznat?

Při nákupu ojetého vozidla číhá na motoristu řada úskalí.
Zpět na článek
12. 10. 2012 10:53
12. 10. 2012 11:02
12. 10. 2012 11:06
12. 10. 2012 11:17
12. 10. 2012 11:33
12. 10. 2012 11:46
12. 10. 2012 12:44
12. 10. 2012 11:46
12. 10. 2012 11:53
12. 10. 2012 11:55
12. 10. 2012 11:42
12. 10. 2012 12:50
12. 10. 2012 13:20
12. 10. 2012 16:09
12. 10. 2012 19:33
Avatar - Slavek-TDM
12. 10. 2012 10:32
Jak se dela byznys
Opet zas a znova. Zakladni udaje z databaze registru vozu by mely byt pristupne zadarmo. Nechapu, proc kdyz nam "stat" diktuje vyhlaskou kazdy (zatim) 2 roky jit na STK a tento udaj se do protokolu zapisuje, proc neni verejne dostupny? Totez plati v meritku EU. Takze vytahnes petikilo a nechas si auto proverit u komercni spolecnosti (ktera ty udaje ziska at uz jakymkoliv zpusobem). Proti tomu v zasade nic nemam, kdyby erar za spravu tech databazi a stovky dalsich pitchovin nevyzadoval moje penize... :no:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 10:36
Re: Jak se dela byznys
Tak podlě mě by měl každý rozmný kupující počítat s tím, že dá 500,- Kč za dokumentové prověření vozu a dalších 500,- Kč za fyzickou prohlídku vozu u autorizovaného dealera dané značky. To je nejlépe utracených 1.000,- Kč při nákupu ojetého vozu.
12. 10. 2012 11:08
Re: Jak se dela byznys
hej, hlavne ak si niekto kupuje napr. fabiu r.v. +- 2002 a natrafi zo trikrat na nejake podozrive >:D aj potom su to najlepsie utratene 3 tisicovky ? >:D a to len za to, ze clovek zisti, ze dane auto neberie...
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 11:11
Re: Jak se dela byznys
Lepší se třikrát spálit po tisícovce, než jednou třeba za 50.000,-. toť můj názor.
12. 10. 2012 14:09
Re: Jak se dela byznys
no, trosku sme sa nepochopili. ty si v podstate napisal, ze keby sa platil vzduch, tak je lepsie dat napr. 50tis. a zit rok zo zarucene cisteho vzduchu ako dat 40tis pri istej moznosti, ze bude nekvalitny a bude stacit len na pol roka >:D ale ja hovorim o tom, ze by vobec nemalo byt potrebne si priplacat za nieco, co ma sam predajca predavat za adekvatnu cenu. jednoducho tych 500 za overenie z registra je blbost. tie informacie by mali byt zdarma.
12. 10. 2012 11:17
Re: Jak se dela byznys
Ano, platí to pořád. Navíc zjistíš-li o jaký problém se jedná, můžeš s prodávajicím třeba jednat o ceně: "Hele, ta fabka je stočená, spusti z ceny 30000 a já ji vemu" :-)
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 11:23
Re: Jak se dela byznys
Přesně tak. Spoustě lidem stočený tachometr nevadí - pokud je stav vozu slušný, tak je to možnost jak výrazně snížit cenu.
12. 10. 2012 11:37
Re: Jak se dela byznys
Problém je ale udržet na uzdě prvotní nadšení. Ono se to lehce řekne: prověř a když to bude špatně, ruce pryč..když už jsi třeba vážil tak dalekou cestu, když už jsi se viděl, jak pojedeš zpátky v "novém" autě, když už jsi si to auto z inzerátu dal jako pozadí na plochu monitoru.. :-)
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 11:54
Re: Jak se dela byznys
Já to vím, mě to živí >:D Proto všem říkám, že je nejlepší si sebou vzít nějakého odborníka. Ideálně pesimistu >:D Já třeba auta nakupuju s naprosto ledovým klidem, ale když přijdu do prodejny elektra a mají nějaké novinky ( vetší než velká televize, nová řada notebooků apod.) tak se taky rozklepu jak ratlík a pouštím sliny >:D
12. 10. 2012 14:54
Re: Jak se dela byznys
Přemýšlím, proč by se prodejce vzdával poloviny ceny vozu, když zítra to v poho prodá někomu, kdo si to neověří a vezme to i tak... ;-\
12. 10. 2012 15:02
Re: Jak se dela byznys
Můžeš se rozhodnout mu zatopit...třeba článkem v novinách. I když asi by se ti vysmál a poslal do..jiného bazaru :-)
Avatar - 4hill
12. 10. 2012 11:12
Re: Jak se dela byznys
Spousta lidí nevybírá jen z jednoho auta.Potom už jsou tyto výdaje větší ale hlavně se tím zbytečně ztrácí čas.Proč si auto neprověřit už při zvažování jeho koupě?Systém by měl být maximálně rychlý a přístup k datum co nejvíce jednoduchý..Nechápu proč je to tak komplikované.Kouknu do mobilu..něco nesedí a jdu dál..Co na tom v dnešní době je?Takhle chtěj bojovat s podvodama? ;-\
Avatar - Tomas_2002
12. 10. 2012 11:20
Re: Jak se dela byznys
Já chápu, jak to myslíš. Ale vezmi si jedno - ty bys kouknul do mobilu a věděl bys podle zápisů z STK, kolik má auto najeto. Jenže z té Cebie zjistíš i to, zda vozidlo není omlazené, zda se na něj nevážou práva třetích stran a další údaje. To už by stát zajišťovat nemohl a tak mi ta pětistovka přijde jako celkem rozumná čístka. Já ten systém v mobilu mám, takže lidem zjistím o autě spoustu věcí a můžu ti říct, že hodně mých přátel by dnes rádi dali to pětikilo namísto toho, aby měli v garáži to, co tam teď mají.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:29
Re: Jak se dela byznys
pozor, za 500 ti cebia vytáhne data max od autorizovaných servisů... pokuď chceš hloubkovou kontrolu včetně STK po celé EU, výpis pojistných událostí z pojišťoven kvůli bouračkám, tak to stojí 2300,-
12. 10. 2012 11:12
Re: Jak se dela byznys
No jo no. Ten lid je třeba okrádat jak se dá.
12. 10. 2012 11:12
Re: Jak se dela byznys
to je velmi rozumny nazor.. tiez nerozumiem preco to vlastne zapisuju, ked to nie je pristupne. 500kc sem, 500 tam - preco by som mal zivirt nejake vyzirky zo sukromnych spolocnosti?
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:26
Re: Jak se dela byznys
nejjednodušší by bylo povinně zavést údaj o najetých km do kupní smlouvy, pak by bylo jasné, co kdo stočil a o kolik... a navíc veřejně dostupná data z STK, a je po problému...
12. 10. 2012 11:40
Re: Jak se dela byznys
No...tak dáš do kupní smlouvy stočený údaj a vyřešeno není nic.
Avatar - jozephko
12. 10. 2012 10:41
Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Ja to riešim tak, že ojazdené autá nekupujem doma, ale v Nemecku. A pár známym som pomohol aj doviezť z Nemecka auto, a sú tiež spokojní.
Ak by som od niekoho kupoval auto doma, tak len priamo od niekoho, koho poznám.
Výhoda Nemecka je v tom, že je neporovnateľne väčší výber, a šanca nájsť seriózny bazár alebo priamo majiteľa auta je oveľa väčšia. Samozrejme treba dávať preč ruky od Turkov, Juhoslovanov, Rusov a ostatnej zberby.
Reálne kilometre sa dajú odhadnúť aj podľa typu auta. Nájsť 6-ročný dieslový Passat s 80.000 kilometrami je neporovnateľne ťažšie ako nájsť 6-ročné benzínové Polo s 80.000 km.
Moja reálna skúsenosť je však taká, že zákazníci CHCÚ byť klamaní, že ich auto má najazdených menej kilometrov ako v skutočnosti. Tušia, že kilometre nie sú úplne ok., ale keď to auto má takú výhodnú cenu... Veď možno som to práve ja, čo vyhral jackpot a narazil na perfektné auto za super cenu.
Mne sa osvedčilo vyhliadnuť si auto na serveroch od súkromného majiteľa, počkať pár týždňov, či sa auto predá, a potom mu ponúknuť cenu zaujímavú pre oboch.
Rozbalit vlákno
43
Avatar - gld
12. 10. 2012 10:46
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Pár výhrad k tvojim poznatkom:

1.Stereotypy nefungujú. Že árijec ti predá auto snov a turek šopu nie je univerzálne platný axióm. Kupované auto má prejsť dôkladnou kontrolou, ak ju zanedbáš, zaslúžiš si byť odrbaný.

2. 6 ročný dieslový passat s 80 000 km neexistuje. Možno vo wolfsburgu v múzeu.

3. Čakať pár týždňov na vyhliadnutú ponuku...ťažko odporučiť. Ak je auto naozaj dobré, predá sa rýchlo a tebe zostanú práve šopy. Lepšie raz vidieť naživo ako sto krát analyzovať inzerát na mobile.de
12. 10. 2012 10:59
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
ad 2) Proč by nemohl existovat? Každý nejezdí s autem 60 tisíc ročně. My máme ve firmě kupříkladu 6 let starou služební oktávku TDI co ma najeto 54000 km. Prostě se s ní moc nejezdí. Ten Passat si taky mohl koupit někdo kdo moc nejezdí, ale chtěl velký VW. Moc jich sice nebude, ale určitě se takový auto dá najít.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:22
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
taký passat naozaj neexistuje, pokiaľ je nebúraný, tak si to bazarník stiahne pre seba alebo pre známeho a to je tak jedno auto z 10.000. v reále sa na bazár také auto nemá šancu dostať.
12. 10. 2012 11:25
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Nj, ale výskyt takového auta v bazarech (nebo u prodejců) je zcela marginální, do inzerátů se taky dostanou spíš nedopatřením. Je tedy lepší se řídit tím, že 6letý passat s 80000 na pažbě neexistuje :-)
12. 10. 2012 13:13
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
To že je výskyt takového auta v bazaru minimální souhlasím. Osobně bych ho asi nekoupil, protože bych ho považoval za stočený ;-)
12. 10. 2012 13:31
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
:yes:
Avatar - Mrakoplas
12. 10. 2012 19:48
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Na mobile.de jich v současnosti najdeš cca 50. ;-)
15. 10. 2012 12:15
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Jak píšu, marginální :-)
12. 10. 2012 11:02
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Otec rozstřelil svou 2.0 TDI octu II po 7 letech provozu s 73.000 km na krku. Pravda, za těch párk km to mělo tolik závad, že jiný auta to do 250.000 nestihnou >:-[]
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:24
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
závady měla páč se s ní nejezdilo a ten motor trpěl, koupit si nafťáka na 10k ročne... a ještě dvoulitra... tatínek viděl nejspíš pouze číslo na palubním počítači a ostatní náklady nějak nedomyslel...
12. 10. 2012 11:29
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
To, že motor trpěl, bych si netroufal říct. Záleží, jak tatínek auto používal. Když ho měl pouze na delší štreky, byť občasné a jinak auto "spalo", měl ten motor nejlepší životní podmínky :-)
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:34
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
jistě, není nic lepšího pro auto, než ho nechat stát dva tři týdny, pak najet 500 km a znova nechat stát.... 8-s auto potřebuje pravidelnou žátěž, radši rok jezdit než nechat stát měsíc, si to nekdy zkus na svém voze...
12. 10. 2012 11:40
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Tím autem jezdil každý týden cca 120km tam a 120km zpět v kuse. A co má malé využívání auta společného se selháváním airbagů, korozí kapoty, elektrikou a mechanikou stahování oken,brzdovými kotouči+elektronikou klimatizace, nemožností nastatrovat motor po ujetí 100km a zastavení na pumpě.Jasně lehlý turbo a lehlá váha teoreticky mohou být následkem menšího využití. Prostě to byl špatnej kus a je naprosto jedno, kolik měl najeto. To auto si pořídil proto, že s předcozímy škodawágeny 1,9TDI byl velmi spokojen a tohle si kupoval jaksi "na dožití". Dnes má malého "šikmokého" benziňáka a je spokojen. Jen mu chybí ten zátah "vocpoda" >:-[]
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:51
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
selhávaní elektroniky je způsobeno usazováním vzdušné vlhkosti, tím že auto nejezdí, se vlhkost dostane naprosto všude, laicky řečeno, auto se "neprofoukne", vzhledem ke snižování kvality způsobenou "katováním kostů" se ani nedivím. brzdové kotouče orezají, pak orezlé nebrzdí, musí se víc tlačit na pedál, dochází k pridkým změnám teplot, zvýšenému opotřebení, kroucení kotoučů a pod. Pohyblivé části vozu zatuhnou, pak když dostanou "záhul" v podobě nárazového výletu v délce 100 km, dochází ke zvýšenému opotřebení.... kdyby auto jezdilo 100 km každý den, funguje naprosto spolehlivě... nepleť sem staré TDI, v té době byla kvalita vozidel někde jinde, 2000 O1 TDI 66kW najeka klíďo půl míče, byla lépe zpracovaná, kvalitnější matroš...
12. 10. 2012 12:01
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Ale jo, na tom něco bude..moderním autám asi několikaměsíční stání neudělá tak dobře, jako autům starším, jednoduchým. Jinak jedno rýpnutí..jak se usazuje vzdušní vlhkost? :-)
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 12:05
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
změnami teplot, auto rozpálené na letním slunci, pak dojde k ochlazení večer, princip padání rosy... fyzika v praxi >:D >:D
12. 10. 2012 12:21
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Takže jsi chtěl napsat kondenzace vzdušní vlhkosti, ne usazovaní :-) jinak to, že na auto spadne rosa není způsobeno tím, že se auto ochladí...ty fyziko v praxi :-)
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 12:38
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
jáááj, slovíčkaření mám nejradší, samozřejmě jsem měl na mysli kondenzaci... nebudeš ty nákej inženýr??? nebo učitel???
12. 10. 2012 12:43
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Ano (ne ekonom), ne. Snad není na přesnosti ve vyjadřování něco špatného. No a jak to je s tím ochlazením auta samotného?
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 12:49
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
nerozumím otázce, zkus se prosím vyjádřit přesněji...
12. 10. 2012 12:56
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Napsals o autu rozpáleném na letním slunci a pak dojde k ochlazení večer. Co má rozpálené auto společné s padáním rosy? Za to může opravdu jenom to ochlazení (vzduchu, ne auta a navíc jenom za určitých podmínek), nechápu tedy, proč je v té samé větě zmínka o rozpáleném autu.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 13:17
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
aaa, pan inženýr to potřebuje mít napsáno polopatisticky, jinak mu unikají souvislosti... ja jsem nepsal o ochlazení auta, ale o ochlazení večer, tudíž myšleno ochlazení vzduchu a tím kondenzace vzdušné vlhosti, protože auto ochladne pomaleji než vzduch. na této konverzaci je přesně vidět poučka: "kdo to umí, ten to dělá, kdo to neumí, ten to řídí, kdo to neumí řídit, ten to učí a kdo to neumí ani učit, ten to jezdí kontrolovat." Tebe bych chtěl mít doma.
12. 10. 2012 13:52
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
>:D zase dobrý :yes: a proč bys mě doma nechtěl, bylo by tam alespoň živo :-) No ale když se vrátím od osočování zpět k autům...co má padající rosa (kvůli které jsme si takhle vjeli do vlasů) společného se selháváním elektroniky? Všechny vodiče v autě jsou z materiálů, které nerezivějí. Je fakt, že korodují (rez je jedna z forem koroze), ale to je způsobeno oxidací, vzdušní vlhkost na to vliv nemá, bez ohledu na to, jestli kondenzuje v motorovém prostoru nebo jinde.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 14:49
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
rosu jsem pouzil pouze jako priklad, abych neznalemu osvetlil princip vzdusne vlhkosti a jeji vlyv na stav elektroinstalace ve vozidle, ne ze by na vodice v aute padla rosa a to by byl problem, proto je tam pouzito sluvko "princip". prave na aute, ktere pravidelne nejezdi, zpusobuje vzdusna vlhkost a jeji kondenzace neplechu v elektorinstalaci, protoze tim, jak auto nejezdi (lidove receno "neprofouknes" ho, napriklad po myti vodou), kondenzace vzdusne vlhkosti zpusobuje oxidaci kabelu, vnika do ridicich jednotek, zpusobuje drobne zkraty a studene spoje, cim dochazi k "blbnuti elektorniky"... a projevuje se to prave zavadama na aribacich, cidlech abs, esp a pdobne...
12. 10. 2012 14:59
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Souhlasím s tím, že zkondenzovaná vlhkost může způsobit skrat v obvodech, konstruktér těchto obvodů ovšem musí brát v potaz to, cos napsal někde nahoře, že voda (vlhkost) se dostane všude a rozumným návrhem může tomuto předcházet. Na oxidaci kabelů má ale vlhkost pramalý vliv, tu způsobuje atmosférický kyslík (v případě auta je vzduch hlavní oxidační činitel) a je tudíž jedno, jestli auto stojí, nebo jede. Stáním spíš zatuhne něco mechanického (třeba lopatky turba, i když teď vařím z vody a možná na toto dlouhodobé stání vliv nemá), než se zmrví něco elektronického.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 15:08
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
konstrukter by na to mel myslet, ale sere na to, on je placeny za to, aby auto vydrzelo na zaruku a mozna nejaky ty dva roky navic, at z toho neni velky pruser, takze tento argument nebostoji... krom toho ja jsem nemluvil o oxidaci kabelu, ale o selhavani elektroniky vlyvem vzdusne vlhkosti...
12. 10. 2012 15:15
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
V pořádku, beru. Statistiku poruch autoelektroniky nemám, ale řekl bych, že častěji dojde k zoxidování kabelů nebo jejich kontaktů a zhoršenému přenosu informací, než k samotným skratem obvodů.
12. 10. 2012 12:03
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Tý jo, a nemusí se okolo toho tancovat obřadní tanec a obětovat kozu ? >:-[] Né to fakt né. Tchýně např na celou zimu odstaví MR2(momentálně najeto cca 200tkm) a na jaře jde na první vrk a celou sezónu slouží bez závady a to jezdí spoustu krátkejch tras(město) a pak výlet přes celou republiku. Ale když je hnusně, tak je pod přístřeškem klidně měsíc a tchýně jezdí CR-Z, který zas nejezdí, kdž jedí MR2. Taky se to zatím nerozsypalo. Obhajovat rozpadající se auto "malým nájezdem" je zvrhlé, to se na mě nezlobte. To že stará 1,9 byla OK nepopírám, ale 2,0 ze začátku výroby byl prostě průs.. Jinak mám takový pocit, že velká část řidičů využívá vozidlo hlavně o víkendech. Co pak teprve takový chudáci, co maj chatičku na Sázavě jedou 1x za 14 dní 40km-těm se musí auto zorpadnout snad do 2 let
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 12:07
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
jaaaj, nebuď chytrej a netahej sem 10 let starého japonce, těm tohle vůbec nevadí, obecně starší vozy s jednodušší elektronikou a kvalitnějším provedením elektroinstalace na tyto neduhy netrpěly, tehdá se ještě na materiálech izolace kabelů nešetřilo tolik jako dnes...
12. 10. 2012 12:15
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
CR-Z nepovažuji za 10 let staré na elektroniku jednoduché auto 8-s a i když v letní sezóně často stojí klíďo i měsíc(venku na dešti) tak není nejmenší problém. To samé v zimě, kdy tchýně pravidelně odjíždí na dovču za teplem.Ale to už tady řešíme něco jiného a ty se dokrve rveš za Škodovku. Pouze jsem poukázal na fakt že jsou i nafťáky s malým nájezdem. toť vše. S tou kondenzací jsi mě fakt pobavil >:-[] Asi se začnu bát lítat letadlem. To nám taky stojí v hangáru klíďo i 2 měsíce a elektroniky je v tom až moc.
Nic, klid a mír a já budu vděčnej svejm autům za to, že je neusím venčit jak pejsky 3x denně, aby se jim nzapotily obvody.
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 12:21
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
omyl pane, rozohdně se nervu za škodovku, já pouze tvrdím, že dnešní elektornika je prostě náchylnější a méně kvalitní než na starších vozech a tvrdím, že občasný provoz je pro auto horší než pravidelný, jinak co se týče značek, dnes je to šumák, čím novější auto, tím větší aušus...
12. 10. 2012 12:36
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Občasný a pravidelný se nevylučuje. Jinak s úpadkem kvality souhlasit asi mohu :yes:
12. 10. 2012 12:43
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Dobře, to že jsou novější auta čím dál tím víc "na kost" se shodnem. Ale to pořád není důvod, proč by pravidelně -každý týden používané auto mělo být takto poruchové. a hlavně, proč by se na to neměla vztahovat záruka!!!
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 13:05
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
pokuď tímto způsobem jezdíš pořád, tak se to prostě někde projeví, neříkám že hned, ale tak to je... je rozdíl nechat stát auto 2 měsíce a pak rok jezdit každý den a nechat auto stát celý týden, jedna cesta tam zpátky, a zase týden stojí, to mu prostě nedělá dobře... to más jako když ***š jednou za tři měsíce, pak to stojí za * a hotovej jseš hned, nehledě na to že problémy s potencí se projeví dřív ale když ***š pravidelně 2/3 krát do týdne, podáš lepší výkon... :-)
12. 10. 2012 13:07
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
>:D :yes:
12. 10. 2012 13:19
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Mám 4 děti, víc asi netřeba psát >:D >:D >:D ;-)
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 13:23
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
počet dětí není úplně nejpřesnějším ukazatelem počtu pravidelných sexuálních styků, víc asi není třeba psát...
12. 10. 2012 13:47
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Náhodou, v Monty Pythonech, Smysl života je na tom přímo demonstrován rozdíl mezi katolíky a evangelíky >:-[]
12. 10. 2012 13:53
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
>:D
12. 10. 2012 11:42
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
No...a co se mu za ty 2-3 týdny nečinnosti stane?
Avatar - Wikidy
12. 10. 2012 11:20
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Aaaa, pán je znalec.... uvedom si jednu vec, že už ani v tom Německu to nie je žiadny zázrak, treba hľadať. Hlavný problém vidím hlavne v tom, že u slovenských a českých zákazníkov rozhoduje vždy a na prvom mieste CENA, na ostatne veci nehladia. Druha vec je, že 80 % kupujúcich v bazároch si priamo koleduje o to byť oklamaný, pretože všetci chú mať na ojazdenom aute max 130 -140k km... a je jedno, či je to nafta, benzín, 5 rokov alebo 10 rokov staré. Ale keď im ukážeš 10 rokov starého passata perfektne udržovaného s pravidelným servisom s 263k na tachometri, so serviskou, protokolami z nemeckej STK, tak každý krůti nosom "... eehm, to má moc najazdené..." a idú si kúpiť za kopec stočený sráč, ktorému na budíku svieti 146 371 km...
12. 10. 2012 11:30
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
:yes:
Avatar - PlugIN
12. 10. 2012 14:12
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Celkem souhlasím, i když v Německu si lidi často kupujou auto na dva roky takže se dá sehnat slušnej kousek. Ale člověk musí hledat a s těma kilometrama je to jak říkáš. :-)
Avatar - gld
12. 10. 2012 10:53
No a čo
Moje auto má tiež s najväčšou pravdepodobnosťou pretočený tacháč. Odhadom o takých 100 000. A budím sa kvôli tomu zo sna? Nie. Motor to vydrží a zvyšok auta viem objektívne posúdiť. Kým sa hrátky s počítadlom km nespájajú s finančnou ujmou, neriešim to.

Sto krát opakovaná múdrosť si zaslúži repete: auto kupujem podľa technického stavu, nie podľa čísielka kdesi na palubovke. Je auto opotrebovanejšie, než indikuje udávaný nájazd km? Ponúknem predajcovi na drzovku nižšiu cenu (oprava+odškodné za námahu) alebo odkráčam do západu slnka. Jazdených áut je ako blata. Kto sa do áut nevidí, nech si zoberie so sebou na kúpu známeho, alebo si rovno zaplatí nezávislého mechanika.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 4hill
12. 10. 2012 11:02
Re: No a čo
Vzhledem k tomu že auto s nájezdem o cca 100000 km více má mnohem menší hodnotu tak je více než jasné že se ti finanční ujma stala.Dle vozidla to může být i v řádu statisíců.Dnešní auta si dokáží udržet zachovalou tvář i přes vysoký nájezd.Vnitřek motoru spojky a jiných skrytých dílů ale rozhodně lepší nebude a ani zkušený servisák ti nepomůže.Jediné co může pomoci je přistupovat k tomu jako k ostatním finančním podvodům a zlodějen.Trestat a tvrdě.
12. 10. 2012 11:06
Re: No a čo
Ale proč, kdysi jsem kupoval auto se stočeným tacháčem(hodně-o 200), ale na druhou stranu bylo o dost lacinější než osatní, páč nedávalo turbo. Za flašku Ferneta se přebrousily svody aby těsnily(problému zkroucených svodů jsem si narozdíl od bazarníka všimnul) a mě auto dalších 250tkm vzorně sloužilo. Pravda v 1/2 mio km prdla hlava, tak dostal za 10tkč novej motůrek a drandí dál :-)
Avatar - 4hill
12. 10. 2012 11:17
Re: No a čo
Nezlob se na mne ale kupovat takhle jeté auto s vědomím že je ještě více jeté a ke všemu poškozené to už patří do jiné kategorie...Většinou si lidi kupují auta na ježdění a ne opravování.Tady jde o prodej vozů o jejichž stočení kupující neví a tudíž je okrádán.Pokud ti někdo prodá laciněji auto s tím že je přetočený tak v tom nic zásadního nevidím.
12. 10. 2012 11:33
Re: No a čo
Tak on mi tvrdil, že to má jen 160.000km, to mi nesedělo a narovinu jsem mu řekl, že o nájezdu se raději nebudeme bavit , jen jsem netušil o kolik je stočeno. To jsem zjistil až časem zapadlou fakturou za servis za kastlíkem spolujezdece. Auto bylo za dobrou cenu(po "dohodě" s prodávajícím) a za těch cca 150.tkm co jsem na něm za 4 roky najezdil jsem řešil 1x uhlíky alternátoru(1000,-kč) a repas startéru(2500,-kč) 1x výměna destiček(cca 800,-kč) a pak jen pneu a výměny oleje :-! Tedy naprosto nejúspornější auto, jaký jsem kdy měl a to i přez to, že baštilo 8lropy na 100. S odečtením ceny za kterou jsem ho následně prodal a přičtením cca 20.000,-kč co mě stála oprava po srážce se srnou mě vyšlo celkem tak do 100.000(včetně gum a všeho) Byl to poměrně málo rozšířenej a pro většinu dost ošklivej japonec MPV a cena byla za 8 let starý kousek 70.tkč. Bazarníci rádi, že se zbavili, já rád že vůbec sehnal >:D Jinak to co nám v článku tvrdí je samozřejmě nesmysl, přetáčení je trestné již teď, neb se jedná o "uvádění v omyl", blbý je, že těžko někdo prokáže kdo stáčel km.
Avatar - gld
12. 10. 2012 11:46
Re: No a čo
Presne ako píšeš. Ak mi na prvý pohľad nesedí počet najazdených km, majiteľa o tom informujem. Ponuka nemusí byť automaticky pasé, len predajca môže rátať, že pri dohadovaní ceny mu fráza "ale má najazdené len" nepomôže.

Príklad z praxe. Bol som pozerať starší dieslový mercedes. Pri prehliadke motora žartovne prehodím "no, ten bude mať zo milión za sebou, čo?" Odpoveď majiteľa: "je to možné" >:-[]

ps- auto malo na tacháči 240 000.
12. 10. 2012 12:44
Re: No a čo
takže reálne 1 240 000 >:-[]
12. 10. 2012 11:46
Re: No a čo
Když jste spokojen tak prosím, ale jste typ dobrodruha, které absolutně nechápu. Ano, měl jste štěstí a věřím že auto posloužilo. Ale hájit a doporučovat takový typ koupě ojetin, to prostě nepochopím. Je to jako hrát ruskou ruletu a po první přežité hře hlásit jak je to super, že jste vydělal balík a nic se vám nestalo. :no:
12. 10. 2012 11:53
Re: No a čo
Kdepak, vhodně zvoleným kouskem (typem) se dá problémům předejít ať je nájezd takovej či makovej. Pravda, že to se u aut po cca roce 2000 jaksi ztrácí a je čím dál tím težší najít "auto bez bolestí" Na ruskou ruletu nejsem. Zrovna zítra beru od tchýně 5 let starýho Civica 8.g s 90.000km na krku. Snad mi to tchýně nestočila >:D >:-[] >:-[] Ruskou rulewtu si nemohu dovolit, mám na dnešní poměry "nadstandartní " rodinu a potřebuji mít 2 auta. Navíc jak jsem psal již kdysy v jiné diskuzi. Auto koupím, vyměnim nax olej, 15.000km pojezdim a až pak uvažuji o možných dalších investicích. Kdyby se tedy ukázal problém, pošlu auto dál do světa(zatím jsem nikdy nemusel)
12. 10. 2012 11:55
Re: No a čo
Hlavně, že to není jak hrát ruskou ruletu s plně naládovanou zbraní :-)
Avatar - gld
12. 10. 2012 11:42
Re: No a čo
Je to staršie auto, finančne som na tom určite neprerobil (súdiac podľa prehľadu porovnateľných vozidiel v ponuke).

"Vnitřek motoru"- zmerám kompresné tlaky a sledujem x ďalších ukazovateľov, ktoré indikujú opotrebenie motoru. Next.

"Vnitřek spojky"- opäť, jednoduché postupy na detekovanie opotrebenia spojky resp. ložisiek, dvojspojkového zotrvačníku, etc. existujú. Počúvam, všímam si a hlavne- nenechám si vešať na nos bulíky od predajcu.

S klasifikáciou stáčania tachometrov ako trestného činu podvodu úplne súhlasím.
12. 10. 2012 12:07
Riesenie? e-Serviska...
Myslim ze najjednoduchsi (a pritom velmi efektivny!) sposob ako zamedzit stacaniu kilometrov je zaviest elektronicku servisnu knizku. Niektore automobilky to tak uz par rokov robia..

Majitel nedostane pri kupe auta klasicku servisku v podobe papieroveho zositu kam sa nieco vypisuje, ale "servisna knizka" je uskladena kdesi na centralnom datovom serveri automobilky. Servis dostane na poziadanie pristupove kody, ktore umoznia zapisovat do databazy kazdy ukon (ale nie vymazat ho odtial). A zakaznik po kazdom ukone dostane vytlacok (alebo subor) svojej "servisnej knizky".

Vyhoda je asi zrejma: takato "servisna knizka" sa ovela tazsie "strati" alebo sfalsuje. Zaujemca o kupu ojazdeneho auta potom len zabehne do hociktoreho servisu a poziada o vytlacenie servisnej knizky pre dane auto. A ked v nej zisti, ze posledny zaznam je stary 3 roky a auto malo vtedy nabehane 230 tisic km, potom udaju "stav tachometra: 97000km" v autobazari uz asi nebude velmi verit...
Rozbalit vlákno
2
12. 10. 2012 12:48
Re: Riesenie? e-Serviska...
a keď potom niekto napr. nabúra, tak si to radšej nechá opraviť v neautorizovanom servise "bez papiera" aby sa do nedostalo do databázy.
A málokto bude jazdiť s 5+ ročným autom do autorizáku, takže ak by to aj bola poctivo vedené a evidované, je to použitelné len pre prvé roky života auta.

Ale samozrejme lepšie ako nič - sám som si tak preveril prvé 3 roky histórie svojho auta, čím sa potvrdili údaje zapísané v servisnej knížke. No jo, ale to bolo vo Švajci, tam je trochu iná kultúra... :-)
12. 10. 2012 13:38
Re: Riesenie? e-Serviska...
Problem neautorizovanych servisov a ich pristupu do databazy automobilky bol uz myslim v EU vyrieseny. Vyrobcovia su povinni to umoznit aj servisom mimo ich siete. Takisto mozu robit garancne prehliadky bez toho zeby klient prisiel o zaruku (samozrejme, ak maju od vyrobcu patricne informacie). A tusim ze vyrobcovia si vydobili, ze servis bude musit zaznamenat uplne vsetko, co s tym autom robili. To pre pripad, ze by sa nieco neskor na tom aute pokazilo (aj ked automobilka to chce koli tomu aby mohli ukazat "pozrite, nechali ste si to opravit v neautorizovanom servise, a teraz mate taketo problemy").

A co sa tyka opravy, ktoru si nedam zaznamenat: jednak klient o tom nerozhoduje, a druha vec, servis si musi dat bacha aby mu to sedelo v papieroch. Jasne, ze si mozem dat opravit auto "mimo uctovnictva" (na to nema serviska vplyv), ale ak sa mi potom na nom nieco pokazi respektive zistim ze opravu neurobili dobre (pripadne rovno odflakli), na reklamaciu mozem zabudnut. A to by u mna zavazilo viac, nez to ake informacie dostane ten kto auto bude kupovat po mne..

Samozrejme se e-serviska nie je dokonala, a suvisia s nou problemy ako s papierovou servisnou knizkou. Ale ako som uviedol oproti papierovej ma elektronicka serviska dve velke vyhody:
1. tazko sa da "stratit" a vyrobit nova
2. co sa do nej raz zapise, to tam aj zostane
12. 10. 2012 12:50
najete km
najete km jsou to posledni co me u vybraneho vozu zajima, a nevidim jedinej duvod se pri koupi auta nanej koukat :-)

a k onomu PR clanku celkove, 500 kacek za neco coi ani nemusi bejt pravda, moje vozidlo ktere bylo kdysi ukradeno a nasledne se me vratilo diky pozornemu policistovi co si kupoval ojetinu a nechal si projet VINko kolegi a nespolehal se na nejaky certifikaty a podobny nesmysly, melo certifikat potvrzujici ze se jedna o vozidlo co neni zcizene >:D takze jakej pak ma ten car papiru s nejakym jakoze razitkem a puncem ze neni kradene hodnotu? cca hodnotu toho papiru :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lordlord
12. 10. 2012 16:09
.
když jsem v 2005 kupoval ojetého megana, tak jsem si opsal vinka a v salonu mi je pak zdarma prověřili - mají elektronickou servisní knížku
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 19:33
Nejlepší je
Nekupovat auto podle tachometru, ale podle stavu auta. Jen že to by jsme nemohli být v ČR kdy absolutní šrot s "nájezdem" 60 tkm za 5 let je samozřejmě lepší koupí než podobné z toho samého roku a výbavou s nájezdem 90 tkm a v mnohem lepším stavu. >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 20:50
A kdo má největší zisk z přetáčených kilometrů? No přeci Ceb
No, prodávání certifikátů Cebií je geniální marketingový tah, ale ve skutečnosti to je jen prodávání odpustků, které nic nevěcně neřeší (kromě businessu Cebie, autobazaů typu AAA apod.). Cebie velmi dobře manipuluje veřejným míněním, uvádí polopravdy až lži, jen aby v lidech vzbudila stach z prodeje "nejasného" vozu a lidé vyžadovali cetifikát, který nelze nijak prověřit. Věřím, že i ta statistická data si vymýšlí.

Mrkněte i na tohle: [odkaz] Na Slovensku se to dělá asi nějak jinak. Jinak souhlasím s tím, že data z registru vozidel by měla být veřejně dostupná (třeba i za padesátikorunu). Pak by bylo jednoduché to propojit s STK a bylo by i vidět počet kilometrů ze všech prohlídek, počet majitelů za učité období, datum první registace, a zda vozidlo bylo dovezené ze zahraničí apod. To by bylo jiné kafe, než ty cebií odpustky :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2012 20:59
nadherny sposob ako zistit ze je auto stocene
Staci sa pozriet na servisny interval. Ak je resetnuty a svieti tam krasne cisleko podobne 30 000km, tak je jasne ze je auto stocene. Normalny predajca nema najmensi dovod resetovat toto cislo ( v podstate ho ani nezaujima a uz vobec nema dovod patrat po systeme resetovania). Toto cislo sa resetne pri stoceni km, kedze by mu logicky ukazovalo zrazu hlupost.
A nikto neda na predaj auto, ktore prave dal servisovat.
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2012 10:04
NIE POLOVICA, ALE 90%...
Nie polovica predávaných áut je stočených, ale 90% ! Pretože nemôžme sa pozerať len na práve stočené, ale hocikedy stočené aj pred 15 rokmi, ktoré už strieda trinásteho majiteľa...
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2013 11:38
Stočené km, havarovené vozy, nejasný původ
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2020 23:00
Kontrola VIN
Osobně vždycky kontroluju VIN přes https://vincheckfree.net/cz/kontrola-vin Spolupracují se společnosti, co využívá blockchain technologii a tím je zaručeno, že s údaji nebude a nebylo manipulovano. Oproti Cebii mají více informací a berou data z více neverejnych databází + působí celosvětově. Zmiňovali se o nich i v Top Gearu :)
Pěkná recenze o CV je i v článku https://vincheckfree.net/cz/pravda-o-carvertical-proverili-jsme-nas-vuz/ , kde jde využít 10% slevový kód. Třeba to někomu pomůže :-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud