Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Šéf aliance Renault-Nissan: Lada musí zůstat jedničkou v Rusku

8 komentářů

megacruiser
Je lepší prodat jedno dobré auto s čistým ziskem 100 tisíc korun, nebo místo toho stovku horších, třeba i jednoduchých aut, každé třeba se ziskem 10 tisíc? Ghosn není blbec, dobře ví, že chudších, kteří by chtěli nové auto je plno, procentuelně mnohem víc než těch velmi bohatých. Jde jen o to jim nabídnout solidní produkt za jim dostupnou cenu. Když nabídne tvorbu pracovních míst a zakázky pro dodavatele z daného regionu, pravděpodobně dostane na stavbu továrny dotaci, daňové prázdniny a už jen proto, že dá lidem práci si budou jeho auta kupovat - když budou vypadat jen trochu k světu samozřejmě.
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Jo, zní to docela rozumně. A možná, že jednou po těch všech krizích, budem i v Evropě rádi, když si budeme moct koupit alespoň novou Ladu >😒]
Avatar - Bristol
Bristol
nemám nic proti ladě pokud bude vyrábět produkty, které se dají nazvat moderním vozem...
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
No právě toho se obávám, že moderním vozem to pojmenovat nepůjde - alespoň podle měřítek, na která jsme dnes zvyklí. Že s cenou půjde dolů i kvalita (v nové Ladě jsem nikdy neseděl, ale co jsem četl, tak kvalita už (ještě?) dole je, takže se snižovat nemusí). A kdo si bude chtít koupit nové auto, bude si moct dovolit jen toto. Ale jinak nic proti těmto autům nemám, a ačkoli není Renault zrovna můj nejoblíbenější výrobce, tak třeba Dacii fandím a líbí se mi, že nabízí jednoduchá základní auta pro každého.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Já som už v Lade sedel a v porovnáni s Daciou Logan či Duster si myslím že Lada je o niečo lepšia 😉
Avatar - Bristol
Bristol
naprosto souhlasím, problém však je, že prodat drahá auta se ziskem dnes není vůbec jednoduché: viz FIAT a PSA...když se na to tak podívám, tak drahá auta jsou schopni dlouhodobě prodávat se ziskem jen němci...zbytek jen paběrkuje, taky si je třeba uvědomit že trh s danými auty je velmi omezený a momentálně se vinou krize zmenšuje...první zboží jehož odbyt jde v krizi dolů je luxusní zboží...tedy to nejméně postradatelné...africké země si nejraději kupují co nejlevnější a nejjednodušší auta...a ti bohatší více-méně kupují výhradně off roady a pick upy od toyoty...kdokoli kdo chce na podobné trhy prorazit musí kvůli nákladům tam vyrábět(což bude pro místní ekonomiku super) a musí vymyslet produkt který bude cenově dostupný avšak dostatečně uzpůsobený pro místní podmínky...

před lety byla v autipu reportáž o vyvážení německých ojetin do beninu na druhý důchod...vesměs samé mercedesy W123...a první co se s tím na místě dělalo byla montáž klimatizace a automatické převodovky pokud tím automobil nedisponoval...a u W123 to ani zdaleka nebylo pravidlem...W124 už na tom byli lépe, jenže to je pro afričany ještě velmi luxusní a moderní zboží...respektive bylo před 7 lety...dnes už bude W124 tam co byla tehdy W123
Avatar - autista
autista
otázka poptávky, ne otázka nabídky. uvidíme, zda jim tyto plány vyjdou. ale někdy najít 10 lidí s marží 10tis. je horší než 1 se 100 tis. 😄
Avatar - Bristol
Bristol
na to jde pěkně od lesa to se mi líbí...jako jeden z prvních pochopil, že mezery na trhu již nejsou v evropě ale na rozvojových trzích, jako jeden z mála koncernů disponuje hned třemi low-cost značkami, ze které dvě mají pevnou základnu v zemích svého původu a okolí a ta třetí(datsun) je stále dost známa na to aby se mohla chytit bez větších problémů...samozřejmě největším kritériem bude cena a technická jednoduchost aby to v nelítostných afrických podmínkách přežilo...toto je krok který by se alianci mohl vyplatit...zatímco se většina evropských a amerických výrobců soustředí na čínský trh, který však pomalu, ale jistě dosahuje svého vrcholu, aliance se soustředí na trhy, které leží tak trochu mimo zájem velkých výrobců avšak vykazují solidní hospodářský růst a dostatečnou kupní sílu na nenáročný a levný produkt... :yes: