Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Golf VII: Jízdní dojmy

415 komentářů

Ondris
"Po léta laděná ergonomie" je ve srovnání s některou konkurencí stále stejně...špatná. 😉
Avatar - white label
white label
Zkus být konkrétní, jinak je podobná poznámka (obecně) vlastně "o ničem". 😉
Ondris
1) Ovládání rádia tlačítky na volantu - nojo, tradice.
2) Dotykový displej (rozumím snaze diverzifikovat portfolio, ale klasická tlačítka poslouží lépe - v XF je problém při poskakování po pražské dlažbě se trefit do požadované volby).
3) Displej už je výše než býval, ale pořád by mohlo být líp ("multidot" to úplně nenahradí).
4) Lesklý plasty (tomu se dá za příplatek vyhnout)
5) Subjektivně: useklý volant, mně to vadí.
6) Nenabízí head-up display (opět, multidot je jen slabou náhražkou)
A taky se mi zdá, že nikam není dát 1,5l PETku >😒] Jinde se to kritizuje...

Na druhou stranu, ten interiér je nádhernej. Plasty do matu, černý sedačky a byl bych spokojenej 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ovládaní rádia tlačítky je super, halvně co se týče hlasitosti
Ale tačítka maj být z boku volantu, na volantu má být ovládání tempomatu, páčka na tempomat někde pod volantem je věc co nesnáším

dotykový dipslej je naopak super věc

head-up display se dá dokoupit, pokud se spokojíš s tím co ukazuje rychlost, a má varování před překročením limitů
Ondris
Přesně jak píšeš, rádio pod volantem a tempomat na volantu. 😄
Mně dotykáč nevyhovuje, v autě mám raději tlačítka.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak, tempomat na volantu je nejlepší umístění.

Já naopak tlačítka nerad, ovládat změt 50ti tlačítek je naprosto k ničemu
Avatar - jeylkey
jeylkey
dotykova obrazovka v aute podle me neni to prave. a nemusi tech tlacitek byt 50, staci jedno tlacitko a otocne kolecko, a zapracovat nad usability
Avatar - Anonym
Anonym
Tak otočný kolečko je ještě horší, tfuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuujjjj
Avatar - Misanick
Misanick
To teda je :no: .
Avatar - jeylkey
jeylkey
jak pro koho. tak jak je to reseny v audi, mne vyhovuje vice, nez spousta tlacitek nebo dotykac
Avatar - Anonym
Anonym
něž kolečkem nebo talčítkem dockvám na poždovnaou pozici MENU, tak to mam prstem 5x :no: :no: :no:
Avatar - jeylkey
jeylkey
to zalezi na tom, jak vypada interface. prave proto jsem psal "zapracovat nad usability", tj udelat menu tak, aby nemela 30 polozek.
nerikam, ze to je nejlepsi reseni, proste se mi libi nejvic, jinak kazdemu se libi neco jineho
Avatar - gld
gld
Súhlasím, že dotykové rozhranie sa do auta príliš nehodí. Ako hračička pri zastavenom vozidle dajme tomu, ale základné funkcie (klíma, rádio) chcem mať na mechanických tlačítkach. Ovládať dotykovú obrazovku po pamäti- no schválne si to skúste :-!
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Zrovna minule jsem si to vyzkoušel u BMW, kde jsem si chtěl zavolat z integrovaného handsfree. Než jsem tím velkým kolečkem navolil číslo, tak jsem myslel že vyskočím z kůže >😁 Nastavovat na tom navigaci je ještě o třídu horší. Zlatej dotykáč panáčku. Zlatej.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, pozoroval jsem tuhle taxikáře jak přes kolečko za jízdy nastavuje adresu na navigaci a přišlo mi to jako celkem slušné řešení - ruka spočívá pevně na kolečku, kolečko nahmátneš i poslepu a stačí po očku sledovat obrazovku.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Jenže ty tu navigaci budeš po očku dledovat dva kilometry, než zadáš aspoň prvních pět písmen hledané ulice. Já to třema prstama na dotykáči mám za 3-5 vteřin. Opravdu, ten komfort je neporovnatelný.
Avatar - Emel
Emel
To je pravda, ale to nutně nevadí... nehledě na to, že často stačí zadat první dvě a pak už vybrat ze seznamu. Ťukat prstem do dotykáče za jízdy je horší.
Avatar - Anonym
Anonym
lepší než počku sledovat je počkat na semafory a tam to natukovat popř. si někde na chvilinku zastavit.

Mam dotykovk už v druhý autě, a nic jinýho bych nechtěl.
tlačítka sou šílený a kolečka ještě horší. Stačí se splést o pozici a už zas kroutíš kolečkem jak blázen zpět
Avatar - jeylkey
jeylkey
kdyz se spletete o pozici, staci se vratit o pozici zpet, nemusite kroutit jako blazen.
stejne muzu argumentovat, ze na dotykaci nekdy netrefim spravne misto, zejmena kdyz ta simulovana tlacitka jsou mensi a blizko sebe
Avatar - jeylkey
jeylkey
ano, nejak tak to vidim i ja. proste ovladani koleckem je "porad stejne", kdezto simulovana tlacitka na dotykove obrazovce muzou vypadat v kazdem menu jinak, a jinak umistena, a musis se na to vice koukat, coz za jizdy moc nejde. ale to uz neni o kolecku vs. dotykaci, ale o uzivatelskem rozhrani, kdyz je blbe udelane, zadne ovladani nebude fungovat jak ma
kokoko okokok
***E
gil54
Mám iDrive a cokoliv navolit trvá sto let oproti dotykáči. Kolečko je zase úplně po ruce a nemusím na něj vůbec koukat, kdežto na dotykáč se musím natahovat a přesně trefovat. Za jízdy to jde blbě a chce to víc pozornosti než kolečko, když auto stojí, to je jiná káva.

Další potíž dotykáče vidím v tom, že aby se na něj dalo pohodlně dosáhnout, jeho umístění bývá kompromisem. Proto ho nemůžou dát úplně nahoru a dopředu, kde by sice byl dobře vidět, ale potřeboval bych ruku metr a půl dlouhou a nejlépe zavěšenou na popruhu ze stropu.

Přesto pokládám dotyk za lepší.

Nejlepší by asi byl touchpad místo kolečka, který by suploval dotyk na displeyi, řádně umístěném. Nevím dokonce jestli to někdo nedělá. V této variantě by bylo moc důležité, jak by se povedlo to celé uživatelsky zpříjemnit a zjednodušit.
Avatar - jeylkey
jeylkey
touchpad umisteny primo na kolecku maji v audi, ale asi to neni to, o cem mluvite, on tam je pro zadavani rukopisneho textu.
jinak, dat si jednoduse touchpad misto kolecka asi nepujde. kdyz to nebude mit vlastni obrazovku (coz by nemelo asi smysl), jak budete vedet, kde sahnout na touchpad, abyste trefil tlacitko "nekde uprostred" obrazovky?
gil54
Na obrazovce by byl přece kurzor, najet a klepnout.
Avatar - jeylkey
jeylkey
no nevim, to by uz bylo lepsi tam dat primo mys a nelamat si hlavu 😄 ovladat laptop touchpadem neni vubec nic prijemneho, v aute bych to nechtel.
mne se libi ten system v audi - pro zadavani textu mas touchpad, pro vyber polozek menu kolecko. ovladani mas po ruce, display zase blize sklu, takze to je i bezpecnejsi, nez kdyz mas dotykovou obrazovku nizko a nevidis na cestu, anebo musis sahat na obrazovku, ktera je hodne vysok👋daleko. potom uz zalezi na softwaru, nakolik dobre to umi rozpoznavat text atd
gil54
Začal jsem s myší, teď častěji touchpad. Jen otázka zvyku. V autě si to klidně dovedu představit.
_MT_
Kolečka jsou dobrá pro pohyb v menu. Pro zadávání jsou na dvě věci. Touchpad Audi je zajímavá myšlenka, ale podle mne je pořád nejrychlejší cestou klasická telefonní klávesnice s predikcí. A ještě před ní kvalitní ovládání hlasem.
gil54
Hlasem ano. Málokdy ale funguje s jistotou, resp. jednoznačně.
kokoko okokok
JA SKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUHZGGSAJHG DaZI UZA
jossalito
1) Ničemu nevadí, pro mne plus;
2) Zatím nejlepší řešení, protože to narozdíl od ostatních opravdu funguje a hlavně rychle;
3) Třeba ano;
4) Nevadí;
5) Vůbec nevadí;
6) V (super)mainstreamu >😒] je to něco, co se nedá očekávat.
7) Místa tam jsou v kapsách.
Ondris
No vidíš, tak tobě to třeba vyhovuje.
Já mám raději ovládání rádia pod volantem 😄 Z dotykáče jsem vyřízenej, vadí mi jak v Yarisu, tak v XF. V ničem jiném jsem to nezkoušel. Třeba to bude fajn, koukám, že důležitý věci mají duplikovány na tlačítkách nebo otočných ovladačích.
Head-up displej si můžeš koupit třeba v Peugeotech. Není to žádná hitparáda, ale mě se líbí víc, než displej mezi budíky.
jossalito
Zrovna dneska, je to tak hodinka, jsem si s ovládáním pod volantem chvilku hrál (jel takovým autem). Verdikt je jednoduchý, tlačítka na volantu jsou lepší. Protože můžeš normálně kroutit volantem a tlačítka jsou pořád na stejném místě. 😉
Head Up v třístaosmě?
Avatar - Emel
Emel
Sorry, ale na stejném místě je ta páčka, tlačítka se s volantem otáčejí... těžko si umím představit, jak bych používal tlačítka na volantu v situaci, kdy je volant třeba vzhůru nohama, u páček to jde (za předpokladu že si přehmátneš a ruku máš tam co obvykle). Já mírně preferuju páčky, ale ten rozdíl je minimální... tlačítka holt mačkám jen pokud mám volant +- rovně.
Avatar - jeylkey
jeylkey
podle me, okamzik, kdyz mas volant vzhuru nohama, neni ten pravej na vyber pisnicky =/
Avatar - white label
white label
To ale nic nemění na tom, které ovládání (z těchto dvou) je pohyblivé a které naopak ne. 😉
Avatar - jeylkey
jeylkey
jo, jasne. chtel jsem rict, ze at jsou tlacitka kdekoli, 99% operaci s nimi ridic provadi kdyz bud stoji na semaforu, anebo jede rovne. a kdyz mate volant rovne, neni moc rozdil, jestli to tlacitko je na volantu, nebo pod
Avatar - Anonym
Anonym
Když sou tlačítka na volantu, pak setam nevejde to ovládání tempomatu >😁

O to tady jde.
Avatar - jeylkey
jeylkey
asi mate nejaky moc velky tlacitka, ze se vam na volant nevejdou dva ovladace 😄
ale jo, kdyz uz mam vybrat, tak tempomat na volantu je lepsi, nez radio, v tom mate pravdu
Avatar - Anonym
Anonym
Tak záleží kolik těch tlačítek tam je na to rádio, někde je to spojený i solvádáním věstavěný navigace a palubního pc a to pak azbre obě strany volantu a na tempomat je ta debilní páčka.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak rozhodne neni problem mit palubak, radio a tempomat na volantu, o tom zadna
sir
U mondea je jak radio na volantu, tak ovladani menu, navigace, telefonu a taky adaptivniho tempomatu...bez problemu..a prehledne
chrudoš
Teda já mám na volantu vlevo tempomat a vpravo rádio, palubák na páčce vlevo pod volantem a jinak bych už to moc nechtěl, tempomat ovládám spolu s rádiem nejvíc, palubák minimálně, moc si nedovedu představit pro každou změnu rychlosti sahat na páčku
Avatar - Emel
Emel
Co když třeba auto stojí? Ok, není to nějak super závažný argument, ale prostě u páček nevidím žádnou nevýhodu oproti čudlíkům na volantu.
Avatar - jeylkey
jeylkey
ja tam taky ale zadnou nevyhodu nevidim, jak rikam, stejne si vetsinou s radiem hrajes, kdyz mas volant rovne, a tam je jedno, kde to ovladani je umisteno
Avatar - Emel
Emel
Většinou není vždycky. Když ti auto stojí na parkovišti a volant je vzhůru nohama, jsou páčky lepší než čudlíky. A jelikož u páček nevidím žádnou nevýhodu, stačí i takto slabý argument k celkovému vítězství páček, aspoň z mého pohledu.
Avatar - jeylkey
jeylkey
aby ta diskuse nebyla nekonecna, reknu, ze to je ciste vec vkusu a zvyku, zadne reseni neni podle me natolik spatne, aby nemohlo byt pouzito
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zatim se mi stalo jednou, ze jsem chtel mackat cudli a volant byl otocen vzhuru, neni problem sahnout na radio. Jinak za ty stovky neli tisisce macknuti za jizdy bych packy nechtel. Stacilo mi to odporne mackani palubaku na pacce ve sluzebaku.
webpaja
Já bych vám ty rádia vyházel! >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
>😒] konečně volně radikální názor >😁
Avatar - gld
gld
>😁 :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Osobně jedu páčky pod volantem raději než tlačítka na něm. Volant je pak líbivější (když nemáš prémii, tak občas ta tlačítka vypadají fakt hnusně) a beru to i jako nějaký prvek bezpečnosti - když zatáčíš, nemáš snahu se věnovat rádiu.

Obecně je dotykové ovládání nešťastné pokud nejde o nastavení navigace - v XF je to vážně na dvě věci, v Tesla S to bude ještě 100x horší. Jsou prostě funkce auta (klimatizace, zesilování rádia, přepínání stanic/písniček), na která musí být tlačítko, aby člověk věděl kam za jízdy sáhnout a nerozptyloval se. Kecy o tom, že si někdo nastaví klimu nebo rádio před jízdou jsou absolutně liché.

Jinak nový Golf vypadá zase fajn, ale pohledově dospělejší mi pořád přijde Polo, k němu ten design sedí víc.
Avatar - white label
white label
Tak snad na stejném místě naopak zůstavají páčky pod volantem, kdežto tlačítka na volantu se otáčí s volantem (teda až na některé Citroeny). 😉
jossalito
Chlapci, vy to nějak nechápete, jak často ovládáte rádio, když máte volant vzůru nohama? V drtivé většině jízdních situací otočím volantem max o půl otáčky. A co víc, vždy ho držím tak, že palec to tlačítko může pohodlně stisknout. 😉
Avatar - white label
white label
Takže ty jsi to vlastně nenapsal vůbec špatně/nepřesně, to jen my jsme to špatně pochopili... >😁
webpaja
Tlačítka na nebo pod je fuk...alespoň pro mě, jde spíš o jejich krokování. Kde je příliš jemný, tam se u zeslabení-zesílení zvuku načekáš a to je průšvih.
Dotykáč není zlej, ale musí být rychlej, ať nečekáš hodiny 😉
Avatar - Emel
Emel
Když otočíš s volantem o půl otáčky, tak ho právě máš vzhůru nohama 😉. V takové situaci jsou tlačítka nepoužitelná, páčky jsou stále na svém místě a pravá ruka na ně snadno dosáhne. Při ostrém slalomu asi rádio ladit nebudu, ale pokud třeba auto zůstane stát s volantem nakřivo, jsou podle mě páčky lepší řešení.

V novém autě mám tlačítka a taky se to dá přežít.
webpaja
Buďto toč, nebo laď 😉
Avatar - white label
white label
Viz 11:42 😄
jossalito
Ok, pro tebe je to řešení dobré, pro mne ne, a to je to něco přes hodinu, co jsem to zkoušel. 😉
Avatar - Emel
Emel
Je potřeba si na to zvyknout... na páčky nevidíš, takže všechno musíš dělat po paměti. Při dlouhodobém používání ale preferuju páčky.
Avatar - Choochoo
Choochoo
pravá ruka snadno dosáhne i na radio 😉
jossalito
Koukám, že na něco máme dokonce i stejný názor. >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ale urcite, az se Golfik zbavi par neduhu, bude to slusne auto >😒] Jsem zvedav na jizdu
chrudoš
No hele ač se to nezdá, často volám třeba ze zaparkovaného auta a když máš natočené kola, musíš ten ovladač hlasitosti na volantu hledat, a kupodivu není jednoduché trefit to správné tlačítko, když je třeba zrovna vzhůru nohama. Může se to jevit jako nemožná situace ale mě se to teda stává (Samozřejmě je stále tlačítko přímo na rádiu, není to problém, ale situace občas opravdu nastane)
Ondris
Tak je to o preferencích, sám mám tlačítka na volantu a samozřejmě, dá se to - stejně většinou ladím při čekání na zelenou. 😄 Jen jich nesmí být moc.
No 3008 head up má, o 308 nevím. Tak ale je to shodné auto, pokud ho Peugeot do 308 nemontuje, je to jen marketing.
Avatar - iudex
iudex
Konečne sa jasne vysvetlilo, ktoré verzie budú mať torzku a ktoré multilink. Je fajn, že multilink je už pri 90 kW verzii, to je dosť bežná varianta. I tak ale momentálne prevažná časť motorizácií má jednoduchú "vlečku" (4 motory proti trom s multilinkom).
Moja osobná voľba pri Golfe by závisela od toho, akú motorizáciu beriem (= aký mám budget na nákup). Ak by som išiel po cene, bral by som výbehový model s 1,2TSI (dobrá cena + výpredajové akcie, multilink v základe), ak by som mal na 1,4TSI, šiel by som do sedmičky; momentálne sa mi javí nerozumné/neekonomické kupovať novinku so základnými motormi.
P.S.: Konečne normálne informácie; naozaj stála tá ostuda s twitterovými správami včera za to (získal sa púhopúhy jeden deň, ale ďalší kus z imidžu seriózneho portálu je preč).
chrudoš
1,4 TSI ve vyšší výbavě (a že je ta výbava dost plná) lehce přes 400 tis, to je silné slovo do pranice. Golfa jsem doteď vůbec nemusel, tento se mi ale zdá ze všech nejhezčí (ač se paradoxně moc nezměnil), mám docela jasného favorita na další auto, snad není snížená cena vykoupena až tak moc poklesem kvality.

A twitter neřeš, ve světě je to fenomén a pokud nechceš, nesleduj to, jak je vidět o klasický článek nepřijdem. Mě upřímně to přijde jako skvělý nápad do mobilu - mobilní verze acz zatím neí a než načítat celou stránku, můžu kouknout na twitter a vidím hned, co je nového atd, já proti tomu nic nemám.
Ondris
Mě mobilní verze celkem funguje, je osekaná, ale OK. m.auto.cz
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
m.auto.cz mě fungovalo, ale nebylo to moc pěkný, tak to teď píšu na klasický verzi, která je na mobilu nechutně pomalá. 😒
jossalito
Další motory (výkonnější) teprve přijdou. 😉
Avatar - lamal
lamal
jake dalsie a vykonnejsie ? nic ine ako 1,4 s vyssim vykonom a 2,0 tsi nebude, takze nic nove ..
Avatar - Choochoo
Choochoo
Cena 7 pujde rychle dolu, pac evropsky trh jdecim dal jasneji dolu.
Takze pri uvaze jestli 6 s problemovymi motory nebo 7 "snad" uz prumerne spolehlivymi motory a osizenymi tvrdymi plasty bych volil jasne 7 i vzhledem k nizsim nakladum na budouci udrzbu podvozku.
Avatar - Choochoo
Choochoo
8-s
Avatar - lamal
lamal
no tiez som to studoval o com bude ta nova MQB a cakal som, ze torzku daju len do POLA resp u neho bude diferenciacia zadnej napravy podla motora... ale u Golfa som to necakal, to je dost tragedy, najpredavanejsie motory 1,2 tsi a 1,6 tdi budu torzky jak v trojkovom golfe >😁 hlavne tej 1,6 tdi to nezavidim, vsak to robi 0-100 hlbsie pod 11s, to by si zasluzilo uz lepsiu zadnu napravu... pride mi to hlupy krok, u zakladnej 1,2 tsi s 63kw by som to bral ako opodstatneny krok... Ale vlastne 90percent majitelov golfu si nic nevsimnu a VW to velmi dobre vie... navyse vacsina z nich ani nebude mat tusenia aka naprava im bude v zadu pracovat co na tom, ze primitivna ako v golfe 3 >😁

inak vyzera dobre golfik aj z vnutra o com som nepochyboval... nuz tak potom jedine 1,4 tsi alebo 2,0 tdi pripadne 2,0 tsi ... ziadna vyhra, nejaka 120kw tociva atmosfera o 2000ccm by potesila ...
kaplic
čím dál víc se mi ten zadek nového Golfu nelíbí, nevím proč, ale tak nějak mi na fotkách přijde podivný, až jako styl MPV - řekl bych, že patří k nejošklivějším ve své třídě. Jinak vnitřek až na klavírní lak a otočný ovladač světel(který mi tedy absolutně nesedí) paráda. A pokud budou spolehlivé motory, tak s cenou, kterou Golf nasadil, má konkurence o špatné spaní postaráno 😄
Avatar - white label
white label
Mě se právě líbí to zmenšení plochy zadních lamp, která byla u VI. g. příliš velká a až příliš připomínala světla z Touaregu I. g.
Ondris
:yes:
A mně se líbí ten detail navázání světla na blatník, to je nádhera.
Avatar - white label
white label
Ano, to s tím také souvisí, ale není to u Golfu nic nového, měla to už IV. a V. generace, právě u VI. generace zadní lampy zbytečně přerostly až do zadního blatníku, tenhle návrat k detailu IV. a V.g. je chvályhodný.
[odkaz]
Ondris
A právě proto se mi to líbí.
kaplic
nevim jak to vysvětlit, ale když se podívám na fotky ve světlejších barvách, tak mi to připomíná nejvíc větší MPV, než elegantní hatchback. Pro mě jsou v této třídě favoriti - julča, A, a 1. Nad golfem je i astra, cee´d, volvo, staré bravo a cruze. No a pak zustane C4, i30 a pro mě otřesný zadek meganu (jaký rozdíl oproti kombi 8-s )

Edit: Jinak optiku zadních lamp má golf parádní, řekl bych nejlepší - tam vw rozhodně:yes: Ale nějak mi prostě nesedí ta masa plechu okolo, ale třeba to naživo bude lepší.
Avatar - white label
white label
Mně se ta zadní partie líbí celkově víc, než u VI. g., s čím souhlasím je fakt, že v tmavších barvách vypadá na fotkách lépe, než ve světlých, jako bílá, stříbrná...
m.f.uwe
Jaký je problém s klavírním lakem? Mám ho v šíru a je to daleko hezčí než VW/škoda imitace hliníku nechutným šedostříbrným plastem.
kaplic
mě se ten lesklý povrch moc nelíbí, navíc na něm bude vidět každej otisk prstu, prach a umatlání, nehledě na to, že když se to škrábne, tak to bude vypadat hrozně a už s tim nic neuděláš 😄
m.f.uwe
OK. otisky prstů - check ; prach - check ; škrábnutí - check. Ale tak od toho je to taky už taková skoropoloprémie. Není to prostě už fábka, rapid nebo dacie. Pěkné věci bývají trochu choulostivější. Ale to např. já rád vemu v potaz. 😉 :yes:
kaplic
chápu tě, ale já jsem tak trochu čuně a mé auto mě za to určitě nemá rádo 😄 Moc si nedokážu představit, jak by na tom ten povrch byl u mě za dva týdny >😁
webpaja
Mám v autě leštěnej ořech a holt je občas třeba přejet hadříkem 😉
Avatar - gld
gld
Polepy z baumaxu tu teraz nepreberáme >😒]
Avatar - Emel
Emel
Klavírní lak je lepší než stříbřenka, ale ještě lepší by byla normální matná černá s klavírem jen na detailech.
Avatar - white label
white label
Lepší je (aspoň folie na povrchu lišty) skutečný kov/"hliník", ideálně "kartáčovaný", pěkné i praktické zároveň.
Avatar - Emel
Emel
Jo, kartáčovaný hliník vypadá dobře... zejména pokud se s ním šetří a pokud se nevyskytuje na volantu v místě úchopu 😄.
Avatar - white label
white label
Jo.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Což se nedá říct o středovém sloupku, to je zrovna místo, kde se s ním nešetřilo. Za mě je to příliš studené a pohled přitahující.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Osobne radsi matnej chrom i u splachovadla na hajzliku >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Matnej chrom??
Avatar - Choochoo
Choochoo
mysleno kartacovanej, neco jako matnej nerez, preci jen to pusobi hodnotneji
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Myslel si [odkaz] Saténovej chrom ve velký ploše bude sice rozptylovat světlo víc než kartáčovanej hliník, ale stále to bude příliš svítit a působit studeně. Na splachovadle ani v koupelně se mi to vůbec nelíbí, protože to vypadá jako ojíněné a tedy vlhké a tedy jako něco, čeho bych se ve společných prostorách tohoto typu nerad dotýkal.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Myslel jsem tohle
[odkaz]
studene pusobi i hlinik, ale tohle nepusobi tak lacine jako hlinik. Rozhodne to na me nepusobi vlhce a rozhodne lepsi nez lesteny usmudlany chrom 😉
sumy
Naprosto běžný povrch :-! A když jsme u toho "*" tak například zde >😒] [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
A proto dáš odkaz s tak blbou fotkou, že kdybych byl *, tak se budu ptát, proč je to modrý a ani tam není vidět ten jemný lesk?
sumy
Ale no tak, o fotku nejde. Jak to vypadá si asi dovedeš představit. Pouze jsem chtěl poukázat na fakt, že "matný chrom" je běžné obchodní označení povrchu.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já nevím, mě to přijde jako oxymoron. Znám saténový chrom.
Avatar - white label
white label
Jo, matný, nebo saténový chrome jsou dva názvy pro jednu věc.
Ten kartáčovaný hliník je vidět třeba tady pod nápisem: [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já vím jak vypadá kartáčovaný hliník. Na liště ok, ale na středovém panelu/mezi sedadly se mi nelíbí. Nejvíc by se mi líbil vysoce lesklý plast vpodstatě imitující ten klavírní lak, opatřený tvrzením. Nevím, zda by to šlo aplikovat i do automotive (mech. vlastnosti, hořlavost atd.) [odkaz]
Avatar - white label
white label
Který Golf ho měl/má na středovém panelu mezi sedadly?
Klavírní lak bude vždycky nepraktický tam, kde se dotýkáš (otisky prstů apod.), plus to, že na něm okamžitě vidíš prach.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mezi sedadly nebylo myšleno na Golf, ale myslím, že jsem ho u nějakého auta viděl. Je tam lomítko, mezi sedadly bych tomu neříkal středový panel. 😉 Každopádně ta ekonomicky nejzajímavější výbava Comfortline má mít středový panel v "hliníku".
Muron
Vidím, že tu jste odborníci na povrchy. Nevíte, jestli bude u G7 v příplatkové výbavě možnost broušeného brizolitu? V kombinaci s leštěným omakartem je to nádherná stylovka.
sumy
Možná verze cross golf bude opatřena vnějšími doplňky z umakartu imitující kachlíkový obklad pro zlepšenou brodivost >😒] Ale ne dělám si prču. Na to, jak já nerad Německý auta a předcházející generace golfa obzvlášť, musím uznat, že ač se mi nijak extra nelíbí, tak za ty prachy je to vcelku zajímavá volba.
kaplic
tak to rozhodně je - stříbrný plast a ještě nekvalitní je něco naprosto otřesného, to už radši interiér ve stylu Fabia junior 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
s tim sedostribrnym plastem souhlas, lak neumim posoudit, ale osobne mam take radsi matnejsi pristrojovku
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zadni svetla mi rovnez nesedi, to zesikmeni mezi svetly je divne, rekl bych ze 6 byla hezci a ten sporakovy kolik na svetla rovnez zboznuji. Uz i ty sikmooky z H/K to kopirujou, aby se zalibili, no fuj >😒]
jossalito
Vzhledem k automatickému spouštění světel na ten knoflík prakticky vůbec nesaháš, leda když chceš zapnout mlhovky. 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jasny, ale uz jsem si vypestoval odpor. Ty mlhovky mi pripominaj plynovej sporak, tam se to netahalo ven, ale mackalo dovnitr 😉
_MT_
Právě ovládání mlhovek je to, co mi na něm vadí. Ovládání světel jako takových ne. Mám radši "prémiovou" verzi se samostatnými tlačítky pro mlhovky.
Avatar - white label
white label
Ovládání zvlášť sice může být pro někoho hezké, ale když pak chceš ty mlhovky zapnout, stejně musíš přepnout z automatu na noční režim (u prémie) a teprve pak sáhnout na další vypínač.
Avatar - white label
white label
Otočný knoflík na světla (používá jej i prémie) je minimálně 100 x lepší, než si při zapínání světel (točením "tlustou propiskou" u volantu) vykloubit zápěstí! :no: 8-s 😉
Avatar - Anonym
Anonym
haha, to je zas argument jak noha.....je fuk čím člověk otočí
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To bych neřekl. Záleží samozřejmě na zvyku, ale hlavně také na provedení. Konkrétně u světel nevidím důvod, proč by mělo být zapínání případně svícení do mlhy integrováno do nějaké "propisky" pod volantem. Nemám rád multifunkční ovladače, když mají příliš mnoho funkcí. Samotný fakt, že ovládání čehokoliv kryje volant nepovažuji za úplně výhodné, ačkoli asi vzneseš argument, že to člověk dělá intuitivně. Jediné co bych změnil na ovládání světel u Golfu je design toho knoflíku, který sice má smysl v tom, že vypadá jinak, ale zase působí lehce anachronicky, poupravené točítko, třeba trochu větší a třeba se sploštěním/seříznutím na stranách, aby se dobře ovládalo jedním pohybem, by bylo podle mě vzhlednější.
Avatar - Anonym
Anonym
Jaguar má zapínání mlhovek zvlášt.

Stratus a Sebring to měli na páčce. Vůbec mi to nevadilo, dalo e na to okamžitě zvyknout, vykloubení zápěstí fakt nehrozí. Navíc n ápčce bývá i dimmer switch, kdežto u otočnýho kolečka z pračky musí být vedle.
Avatar - white label
white label
Když je teda podle tebe fuk čím člověk točí, proč ti tak hroooozně vadí ten otočný knoflík?!? 😲 :😉 :😉 >😁
Bariku, ty jsi vážně král diskusních komiků... >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Zkusím ti vysvětlit rozdíl.
otočení konce páčky, kterou se ovládaj světla zabre 2s, a otočím jí 2x během jízdy - po nastartování a před vypnutím motoru. V případě namotvaného DRL a nesnížené viditelnosti vůbec.

Zatímco točit kolečkem a proklikávat se do 10té struktury menu kde bude lovit nastavení trvá 5 minut, zatímco na dotykáči s bídou minutu.

Rozdíl, že.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Počkej, myslím že label myslel ten otočný volič vlevo od volantu, nikoliv ovládání sdruženého systému na centrální konzoli. Tam snad žádný masochistický výrobce ovládání svícení ukryté nemá, nebo že by ano?
Avatar - white label
white label
Samozřejmě, máš pravdu...
Avatar - white label
white label
Zůstaňme laskavě u našeho tématu, tedy u těch světel, nebo se už vůbec nikam nedostaneme.
Světla mám v obou vozech (s tebou nesnášeným kruhovým vypínačem) nastaveny na automat, takže na nic nesahám ani po nastartování ani před vypnutím motoru ani při nesnížené/snížené viditelnosti. Rozdíl (mezi tím, co jsi tu napsal ty), že... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mám v autech oboje, Mondeo má "sporák", H1 (a předtím Vitara, Renaulty) zase "vykloubovač zápěstí". Celkem vzato je mi to úplně jedno, ale "sporák" mám přesto o trochu raději. 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Z ergonomickeho hlediska si myslim, ze je to proste na pacce lepsi, vse okolo svetel je na jedne pacce, tak jako je napravo vse okolo steracu. Na co si kdo zvykne nebo uz to ma 20 let je vec jina 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to jde samozřejmě u některých aut taky. V tom případě je ale úplně fuk zda tam máš páčku nebo kolečko.
Michal Stehnij
Nemám problém zvyknout si na jiný systém, (zapínání světel otočným ovladačem) ale to chceš být opravdu k smíchu? Kde jsi tou otočnou částí páčky otáčel? Ve Spartaku z r. 1950?
_MT_
Nevím, jak ty, ale s "propiskou" se setkávám i u současné japonské produkce. Pravda, zápěstí si při tom nevykloubím. 😉
Avatar - white label
white label
K smíchu budeš spíš ty, je to např. většina japonské, nebo francouzské produkce... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ameriky to maj taky, jaguar taky.

Akorát tříiklo mělo ten mecedesí otočný knoflík.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Máš na mysli 300C?
Avatar - white label
white label
Řek bych, že jo...
Avatar - white label
white label
... 300 (z místa)
Avatar - Anonym
Anonym
jasně že 300C, lidově tomu říkáme tříkilo >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
???? >😁

Japonci, Korejci, Frantíci....doporučuju než něco napíšeš, trochu popřemýšlet. 😉 Ale jinak souhlasím s MT. Zápěstí je v pohodě.
_MT_
Ale možná že narážel na to zápěstí, nevím, ve Spartaku jsem nejel. >😁
watters
No....pěkný, fakt moc pěkný. Interiér je parádní a obecně "zhranatění" všech modelů VW vítám. Akorát se do něho jako rodinka neposkládáme a jako kombi kupovat Golfa nechci. No a ve vyšší třídě bych šel spíš k Subaru..

V Golfíku ale vždycky bylo a bude parádní svezení, takže :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nechci se autora dotknout, ale proc mi to pripada jako jinymi slovy prepsany vcerejsi clanek z autorevue.cz Nechce se mi verit, ze by se dva autori tak shodli na vsech podstatnych bodech...
Gangrel
Ulehcil si praci 😄
BeranK
Nechci se tě dotknout, ale zkusím napovědět - jestli ono to nebude tím, že testovali stejné auto a že tomu na rozdíl od řady "ramenáčů" tady taky trochu víc rozumějí. Je tak nepochopitelné, že dva lidi sečtou sloupec čísel a dojdou ke stejnému výsledku, pokud počítat oba umějí?

Je srandovní, že sis podobně jako "řada" dalších rozšířil nick a přitom je vidět, že nějakej ten bulvár ti docela chybí....holt jestli patříš k těm, co mají hlavně rádi hádání, rozpory a vyžívání se v nich, tak tady to o tom asi nebude. Nicméně - pokud sleduješ testy ať už ve televizích, na internetu nebo i snad (ještě furt) v papírové podobě, tak sis mohl všimnout, že stejné závěry u stejného auta s velice drobnými odchylkami jsou běžné. Proč asi?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Berane (jak priznacny nick >😁 ), precti si ty dojmy na autorevue a zjistis, o cem pisu. Zatim jsi tady vyplacal x radku uplne zbytecne...
igorvrazic
to je bezne u neho...
Avatar - Emel
Emel
Byl jsem docela zvědavý, jestli autor v článku nějak rozvede tweet, který říkal, že na velkých kolech a s multilinkem jezdí Golf jako i30. Ale asi si budeme muset počkat na regulérní srovnávačku...
King of rain
Tak podvozek I30 je na tom s tlumením a akustickým projevem při přijezdu nerovností hodně dobře.IMHO na špičce třídy.
Jinak srovnání lze provézt až tady v ČR, ono na dobré silinici se chová dobře i "horší" auto, myšleno všeobecně.

Apropo, prý na zadních dveřích nejsou měkčené plasty?A nemyslím u třídvířka. >😁 Jo, šetření začíná...
_MT_
Už to trochu rozváděl v diskuzi. Ten tweet nebyl zrovna šikovně formulovaný - nevyzněl tak, jak jsem to pak pochopil v diskuzi.
Avatar - matii
matii
Proti gustu ... znáte to. Takže to berte jako můj osobní názor na vzhled.

Exteriér - Předek se povedl, což nelze říct o zbytku auta. Proporce jsou OK, ale heslo "V jednoduchosti je krása", bych v případě tohoto vozidla předefinoval na: "Přílišná jednoduchost vzbuzuje pocit málo muziky za hodně peněz", přeženu-li to ... nový Golf v testované verzi na mne zvenčí působí trochu jako "sociální auto" byť tomu tak samozřejmě není. Nejde o to mít tam hromadu serepetiček z Globusu, ale třeba z boku by se hodil drobný detail tak, aby tu krásnou jednoduchost zvýraznil. Takhle to je jak kus levnýho plechu. Snad mě někdo pochopí.

Interiér - Nikdy jsem nepřišel na chutě německých designérů dávat do GTi károvaná sedadla apod. Stejně tak to je nyní s tou kombinací chromu a tmavých lesklých ploch. Trochu to evokuje kolumbárium. Rozumějte kritizuji materiály, nikoli tvary a ergonomii. Ta je na jedničku s hvězdičkou.

Nejhezčím Golfem pro mne zůstává Golf Plus 5 generace.

😄
Gangrel
Co mate vsichni proti tem lesklym plastum?
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Nic moc, jen že jsou šíleně nepraktický.

PS: Mě se to líbí, ale proč to chválit, když se to hned poškrábe?
Avatar - Emel
Emel
Můžeš to posadit na hezká 17" kola... u Rapida zní taková rada trošku směšně, ale u Golfa v tom nevidím problém.
Avatar - white label
white label
Já to chápu naprosto, na tom se přesně láme styl skupiny tvého vkusu a mého.
Jí bych si přesně proto, co tobě chybí (např. "drobný detail tak, aby tu krásnou jednoduchost zvýraznil") na Golfu, nekoupil P308, ale pochopitelně nejen ten. A Golf+, ten se mi nelíbí/nelíbil vůbec, mimo jiné mi na něm vadí jakási "přifouknutost", kterou sice získává na prostornosti, ale designově už je to podivný hybrid mezi hb a malým MPV, což je přesně to, co mi vadí i na celkovém designu (na svou třídu také prostorné) 308ičky, i když mi to nevadí tolik, jako u Golfu+. P308 je pro mě hb lehce šmrnclý geny MPV, a to je něco, co u kompaktního HB nemusím, ten má dle mě v prvé řadě dostat svému názvu (kompaktní) a to včetně designu. Samozřejmě jsem rád, že to máme každý jinak a nejezdíme všichni v úplně stejných "plechovkách". :yes: 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Souhlas, taky mi prijde plusko zbytecne nabubrele. Hlavne jsem nikdy nepochopil auta co maj nad hlavou pres pul metru zbytecnyho prostoru.
Avatar - white label
white label
Přece na cylindr, woe... >😒] 😉
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
>😁 já teda nevim, jakej komik by jezdil v Golfu s cylindrem, tak blbě na tom není ani Gé guru. 😉
Avatar - white label
white label
Psal jsem o Golfu+ do běžného Golfu by se s cylindrem stejně nevešel..., leda úplný prcek. >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
:yes: >😁 >😒]
_MT_
:yes:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Naprostej souhlas. A ke Golfu plus musím dodat, že se mi taky nelíbí a to hlavně z toho důvodu, že mi nepřipadá designově jako svébytný model, ale opravdu jen neuměle nafouknutý Golf....
webpaja
Trochu se peru s přední částí, která vypadá hlavně v oblasti nárazníků podivně, ale jinak je to Golf a to je to co od Golfa chci. A´by zůstal víceméně stejnej 😉

P.S.: Včera jsem viděl dvě nový Octávky na silničkách kolem Říčan a překvapilo mě, jak auto vypadá široký...opticky širší než Sup, i když můžou trochu zkreslovat přelepený hlavní světla.
jossalito
Asi to bude tím, že to auto širší (než sup) je. 😉
webpaja
Asi jo, jeli v protisměru, hodně dělaly zalepený světla ve stylu mračítek. Jinak z boku stejný, bude hodně záležet na tom jak bude vypadat zadek a předek. Každopádně to je kus auta...
jossalito
Nikoho svým designem nenechá na pochybách, že to je Octavia. Větší bude.
Avatar - Emel
Emel
Z boku se podle fotek zdá, že je auto opticky lehčí, není tam taková masa plechu kolem zadního kola. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Mě irituje ta jedna stříbrná linka vpředu... ale to už jsem psal a je to drobnost.
webpaja
Mě zas ten blinkr 😉
Avatar - white label
white label
Blinkr, a co na něm konkrétně?
webpaja
Umístění, vadí mi jak je dole v nárazníku, kterej narušuje
Avatar - white label
white label
>😒]
V nárazníku žádný blinkr není, to jsou přední mlhovky (u highlinu sériově). Přední blinkr je ve spodní části sdruženého světlometu, stejně jako u pětkové Golfu. 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě zas ta lišta co pod ním "kotví" ten centrální U-prvek.
Avatar - white label
white label
Dal bys tam radši dvě, nebo žádnou, nebo...?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Myslíš spojku, jo?
Avatar - white label
white label
Spojku? Tak tu rozhodně dvakrát, minimálně... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Takže DSG. 😉
Avatar - white label
white label
Do GTI/R určitě. 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak ona by se sešla i v nižší motorizaci, než bude mít GTI/R. Jde o to, jestli by to zákazníci zaplatili, tedy ti, kteří by do ní šli.
Avatar - white label
white label
Já bych klidně do nižších ("nesportovních") verzí/motorizací preferoval klasický kvalitní tiptronic s hdm.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ano, ta výhoda DSG u nižších/levnějších motorizací klesá s výkonem a poměrem v celkové ceně vozu. Nicméně k té 103kW a TDI 2.0 by mohl být jako option.
Avatar - white label
white label
DSG/Stronic je rychlejší/sportovnější, Tiptronic komfortnější/uživatelsky přívětivější/blbuvzdornější.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Což by si s mnou uvedenými motorizacemi vyloženě neodporovalo, pokud to lze výrobné/náklady. 😄 Není to otázka vyloženě na tebe, ale ty mi asi odpovíš dřív než (pokud vůbec) redakce. Ty ceny v závorkách se vážou k těm převodovkám (6DS,7DS...)?
_MT_
Myslíš v článku? Pokud je jako převodovka uvedeno 6M (7DS), tak před závorkou je cena pro manuál a v závorce pro DSG.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak pak by to znamenalo, že vlastně moje volání po DSG u vyšších motorizací je vyslyšeno. Současně to znamená, že Label to buď pochopil špatně, nebo že to DS není DSG.
Avatar - white label
white label
Já jsem ten tvůj dotaz z 15:55 (v té změti tady) prostě přehlédl.
DS je samozřejmě DSG viz 18 :44 a nevím čemu se tak divíš, dyť DSG se u Golfu namísto tiptr. nabízí už pomalu tradičně (viz VI. generace), takže vůbec netuším, co bych mohl pochopit špatně? 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Buď to tu můžeme rozebrat, nebo to ber jako komunikační "šum". 😄
_MT_
VW označuje "DS" převodovky jako DSG. To spíš ty jsi nepochopil Whita. 😉 Ale na tom nezáleží, očividně máte problém v komunikaci.
Avatar - white label
white label
Viz 18:55 😉
_MT_
Já vím. Jsme to psali souběžně. 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak já to holt rozeberu... (to zní jak poslední slova před smrtí >😁 ). Šlo o to, že white napsal, že DSG do GTI/R. Jako slušného znalce koncernu, oproti mě, jsem to vzal tak, že v nižších Golfech DSG není k dispozici, tudíž jsem nadhodil, že by bylo fajn, kdyby byla k dispozici i u nižších výbav/motorizací. Pak jsi mi to vysvětlil, takže jsem nabyl dojmu, že white neví, že DSG je k dispozici i u nižších výbav/motorizací. Jenže se jaksi ukázalo, že jsem to byl já, kdo špatně pochopil to co psal white a že on to ví, že DSG lze. Takže se Vám oboum omlouvám za zmatky, chyby byly na mé straně.
Avatar - white label
white label
Aha. To bylo myšleno tak, že DSG je (dle mě) ideální do GTI/R (nikoli možné pouze pro GTI/R), ale do běžných verzí bych raději uvítal kvalitní Tiptronic s hdm, což jsem ti taky později napsal.
😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Vím, vím, to si psal.
_MT_
V tomhle směru jeho názor znám (a sdílím), takže vím, co tím myslel. Jen jste každý vedli jinou konverzaci. 😄 Stane se. Z toho se nestřílí. 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nestřílí, přesto považuji za důležité přiznat své chyby. Minimálně v diskuzi to nic nestojí.
_MT_
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Spojka? Co to je? to ještě existuje? >😁
gil54
Existují. Dokonce dvě, souřadící a podřadící. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Myšlena spojka v autě samozřejmě.
HDM rulezzz >😁
Avatar - white label
white label
Zřejmě myslíš spojkový pedál, nikoli spojku/spojky jako takovou/é... 😉
Avatar - Emel
Emel
Přesně tak - buď dvě nebo žádnou. Takhle to dráždí můj smysl pro symetrii, působí to na mě nějak nedodělaně. Na chrom si nějak zvlášť nepotrpím, takže za mě klidně žádnou.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No mě to na fotkách taky úplně nesedí, ale předpokládám, že se ve VW zamysleli a naživo to táhne pohled správným směrem a neruší to.
Avatar - Emel
Emel
Zatím soudím podle fotek, jsem připraven si po živém setkání názor upravit.

Jen tak mimochodem - naživo musím zvednout palec pro nový Ceed SW, to se opravdu povedlo. A také Clio, zejména tedy zezadu.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě Ceed neva a co Pro? SW jsem zatím neviděl a z fotek si myslím, že bude určitě srovnatelně koukatelný jako i30 kombi, ale o "kia" lepší.
Avatar - Emel
Emel
Pro jsem neviděl, ale SW vypadá hezky a dynamicky, pro mě o kus lepší než i30.
_MT_
Také se nad tím vždy zarazím, ale když se nad tím zamyslím, tak to dává smysl. Možná to promysleli až moc. Ale možná si toho člověk nebude ve skutečnosti všímat.
Avatar - white label
white label
To protažení spodní linky masky až do světel má jen výbava Highline (a GTI v červeném provedení).
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pokud je to tak jak píšeš, tak to bude u těch dvou nižších výbav trochu vadit. Snad jedině, že ty by byly i bez té linky na mřížce.
Avatar - white label
white label
Úplně bez linky na masce nejsou...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pak tam ta linka sama o sobě může působit rušivě, když nemá nějaký protipól ve světlech. Uvidíme brzy naživo, těch Trend a Comfortline bude jezdit dost.
Avatar - white label
white label
Takže promiň, je to ještě malinko jinak. protažená linka není otázka výbavy, ale zvolených světel. Linku mají pouze bixenony, ať už jejich levnější verze (850 Eček), nebo dražší (1200 Eček) adaptivní, navíc s denním LED svícením. A protože má higline levnější verzi bixenonů (stejně jako mlhovky) už v základu, má v základu i tu protaženou linku ve světlech. U higlinu máš tedy možnost doplatit pouze rozdíl (350 Eček) za adaptivní funkci a denní LED svícení, přičemž výše popsané platí pro DE trh.
Na českém trhu je rozdíl v tom, že highline má sériově pouze mlhovky a i za levnější bixenony se u nás doplácí i u highlinu. Levnější bixenony u nás stojí 22.000,- Kč a adaptivní s LED denními 31.900,- Kč.
_MT_
Jo, ty xenony bez LED mne trochu zarazily (ale mám takový pocit, že je měla v nabídce i předchozí generace). Zajímalo by mne, jak vypadají. Ty české výbavy jsou zajímavé. Něco máme navíc, ale zase něco nám očividně v základu chybí. Cos říkal na to, že v ČR neplánují nabízet třídveřovou verzi? (Výkonnějších modelů se to snad týkat nebude.)
Avatar - white label
white label
U šesté generace nebyly xenony poměrně dlouho v nabídce (skluz ve výrobě), nejdříve je dostalo (za příplatek) GTIčko, později i běžné verze. Nejdřív byly bez denního LED svícení a později už zase pouze s LED denním svícením.
Říkalo se i Pola, že nebudou v nabídce 3dv. a stejně objednávat jdou, i když nejsou cenově zvýhodněny tak, jako 5dv. U nás prostě drtivá většina lidí 3dv hb vyloženě nemusí..., ale aspoň tu líp vyniknou, když jsou vzácnější... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mno, já bych jich tam dal ještě víc, tak pět až šest je v pohodě, ale mě si nevšímejte, já jsem ovlivněnej "vkusem" Fordů.... >😁 >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
TAk me prijde na silnici zezadu sirsi nez Sup i Ceed, uz tolikrat jsem se divil, pri porovnani vedle sebe 😉
martin81
hmm, tak to bude naozaj radost šaltovat hlavne v meste; inak prave presnost radenia prevodovky som vzdy povazoval u golfa ako "trhovy tromf". 😲
Avatar - Choochoo
Choochoo
Spis me dojima to porad nadprumerne hodnoceni, kdy tohle neni dobre, pak tu budou prumerni frantici a kdo teda bude podprumer, kdyz spicka jsou japonci 😉
Xawier
Japonci a špička v řazení u manuálních převodovek? >😁 Ty se v autech asi moc nevyznáš,co? To je jako říct o Dacii, že vyrábí nejluxusnější auta na světě s tou nej hi-tech výbavou a bezpečnostnímy systémy >😁
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
U Mazdy 3 to ovšem platí jezdnoznačně
lukas13
Pan Vaverka ti to řekl jednoznačně.

Ty už si koukej sundat klapky z očí. Je to s tebou čím dál tím horší. Už to ani není k smíchu.
Jarko
Odporucam navstivit predajnu Mazda, aby ste videli ako ma vyzerat kvalitne radenie. Pekny den.
Avatar - Choochoo
Choochoo
V autech o kterych mluvis, tedy s prevodovkami na urovni Felicie se fakt moc nevyznam. Vzpominam na test, kde bylo jednoznacne receno😒br />
Mazda 3
Nejlepší převodovka na trhu, geniálně naladěné řízení
Hvězdným okamžikem Mazdy3 je řazení. Kombinace přesnosti, krátkých drah a lehkosti, s jako zapadají jednotlivé převody, těžko hledají konkurenci. Dlouho jsme v redakci přemýšleli, až jsme našli jediné auto, které se může s Mazdou měřit – Hondu Civic 8G

Samozrejme ze po vyzkouseni 9G je jasne,ze 9G je jeste lepsi nez 8G, kdy ma jeste kratsi drahy.

Proste o porovnani s tema gumama nemuze byt rec, coz dokladaj i sluzebni. To co si myslis, ze je dobre, tak to jsem mel u Civicu z roku 91 >😒]
_MT_
Je gumový a gumový. Možná by to chtělo nějaké přirovnání. Stejně je nejlepší si tyhle věci osahat sám.
pochcana kosile
Aspon ze tam davaji starou, levnou R-134a
lukas13
Jo, pánové, takhle se to dělá!

Děkuji pane Vaverko, super článek. :yes😒br />
Tak prosím, vykašlete se na blbosti jako twitterování a takhle pište - kvůli takovým článkům je ACZ špička.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Mne nevadí (a predpokladám, že väčšine tiež nie), ak si na takýto poriadny článok počkám jeden deň. Čo som totiž získal včerajším "tvítovaním"? Absolútne nič. Až z tohto článku mám komplexné prvé dojmy, má to hlavu a pätu a je to pekne pohromade v jednom súvislom texte.
Toto chceme, tvíty nechceme. 😄
Michal Stehnij
Přesně tak, tento článek je úplně o něčem jiném, přesto doufám, že nasazení torzky u konkurence už nebude terčem kritiky a priori jak tomu bývalo, když i slabší verze Golfu ji budou mít.
King of rain
Dole (viz GTI) se dozvíš, že i torzka je technický předvoj.No máme po volbách že jo.... >😁 😉
lukas13
Jo, to bude diskuzní "vořech". Ale vzpomeň si na nejčastější argument ve zdejších diskuzích před rokem 2010 - že OII a Golf jsou tak drahé proto, že jsou tak kvalitní. A dneska stojí Golf méně než tehdy Fiat Linea. A na tento argument se takticky "zapomnělo".
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Dobrý článek, žádný ježkovy voči... Můj dojem je, že v bílé nebrat. Zatím asi ta modrá metalíza.
Avatar - hattori_hanzo
hattori_hanzo
Panel natočenej na řidiče měl i Golf IV generace, takže poprvé to určitě není.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Taky mě to zarazilo, dokonce se mi zdá, že interiér na čtyřku odkazuje, takže je to docela zásadní hrubka.
Avatar - white label
white label
Interiér odkazuje taky (a v něčem mnohem spíš) na trojku, která sice měla vytočenu jen tu horní část středové části, ale měla společný "blok" štítu přístrojovky se středovou částí palubky, rádio a horní výdechy větrání na společné ploše.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Stručně řečeno má golf vršek z trojky a spodek ze čtyřky. Kdyby se mě ale někdo zeptal, jaké auto se inspirovalo interiérem Golfu III, odpovím mu, že felda. Odkaz na čtvrtou generaci je tedy zde podstatně silnější než na 3.
Avatar - white label
white label
Když jsem tu novou palubku G7 viděl poprvé, hned mě napadla právě třetí g. Golfu, takže já to mám spíš naopak, přístrojovka, výdechy vlevo a uprostřed i rádio tvoří jeden celek jako u Golfu III😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Ale to je celkem jedno, každopádně nějaký odkaz minulých generací tam určitě je...
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
De o to, z jakýho úhlu se na to člověk dívá.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
white label
To taky, ale u IV. g. jsou ty výdechy po stranách přístrojovky opticky jasně odděleny od celku přístrojovky...
Jinak ta palubka Felicie byla spíš jakousi kulatou evolucí Favoritu, včetně nešťastného umístění rádia až dole.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Taky proto mají někteří Favorité interiér z Felicie.
Spodní díl z feliny se pozná podle kruhových ovladačů ventilace.
Avatar - white label
white label
Horní část středu palubky byla k řidiči mírně vytočená už u trojky.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Koneckonců současné Polo má taky mírně natočený středový panel.

[odkaz]
Avatar - white label
white label
Jj a aktuální Polo připomíná středovou část palubky v G3 poměrně dost, na rozdíl od předešlých generací Pola.
Avatar - leone
leone
pro tento "módní" výstřelek",
[odkaz]
King of rain
To půjde přelepit černou páskou, až pojedeš v klobouku na dušičky. 😉
Avatar - leone
leone
tak já v klobouku ještě nejezdím >😁 >😁 , a v tomhle určitě nepojedu,....mimochodem, zkuste si u tohoto provedení otevřít přední dveře,....ta linie předních dveří je pohled přímo k nezaplacení,....samozřejmě tímto paskvilem je "znehodnoceno" spousta jiných modelů, byť jinak třeba velmi povedených,....
..tak páska respekt. černá folie je supr nápad, jen pozor na povolené "zatmavení" >😁 >😁
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
!!!Presne tak,to okienko ala MPV som vzdy neznasal,nova Astra,P208...a uz bohuzial aj golf... :no:
chester
myslim, ze toto gti bude hooodne dlho rozdychavat...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to co kedysi vycital inym autam a smial sa im teraz sa mu to vracia >😁 :yes:
Avatar - white label
white label
Bylo by dobré k tomu napsat, co ti na tom tak zásadně vadí, dělené sklo, nebo vnější zpětné zrcátko uchycené spodem....?
_MT_
Řekl bych, že dělené sklo. Tedy, přesněji řečeno, tvar dveří (ten trojúhelníček není součást dveří, ale je pevně v karoserii, dveře jsou tedy "vykousnuté").
GTI
Stále dokola - opět tu máme toho, kdo na jedné straně definuje vrchol kompaktního (super)mainstreamu, a na druhé straně ligu prosťáčků, co sice zatím poctivě vystávají fronty na čtvrtletní jízdenky, avšak bezpečně ví, že to kolem je jenom jedna VWelká nuda. Ještě, že je tu pár kolegů, kteří ví, znají a umí...

Není nutno se rozepisovat nad stálou krásou i této generace golfu, není nutno s uznáním hodnotit stálý technický předvoj, a samozřejmě není nutno ani akcentovat fantastickou praktičnost golfu, neb pro toho, kdo o kompaktních autech něco ví je to nošení šroubováků do garáže a pro ty ostatní je to příliš drtivá pravda na to, aby ji přijali. Je sebezáchovně výhodnější se stavět do role garážového světáka s vědomím, že těch pár let do znárodnění se to tu přece dá doklepat i v tramvaji...

Osobně vnímám golfa výhradně v pozitivním světle. Snad jen ten klavírní lak je otázkou k diskusi. Tohle ale jistě řeší jiná modelová konfigurace, třeba s hliníkem přejetým šmirglem. Speciálně pak na karoserii vyzdvihuji zadní lampy, kladně též hodnotím snížení a rozšíření karoserie, která si však stále zachovává sympaticky nevelké - třídně ideální - rozměry. Tedy i v tom je GOLF stále - akorát.

P.S. Když si tak vybavím tu třídní "konkurenci", třeba... >😁 . nebo... >😒]

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE, BRAVWO GOLF :yes: :-! (a... bravo dojmy - :yes: )
Avatar - positivemind
positivemind
To je fajn, že i ty hodnotíš kladně toho Hyundaie, Genesis je bezesporu povedené auto :yes:
chester
>😒] :yes:
chester
bacha na ten vykukajuci lauf >😒] [odkaz]

btw__ta zadna cast je 8-s
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Lesklej plast je holt móda a vypadá skvěle, ale praktičnost bude lepší nekomentovat. Kompromisem by mohl bejt karbon, kterej udělá podobnej efekt a přitom na něm není vidět každý škrábnutí.
Avatar - Aladeen
Aladeen
je to najnudnejšie auto v nižšiej strednej ,,,,, 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas..... nuda sed totalna sterilita a impotencia automobiloveho umenia v praxi :yes😒br />
navyse motory podpriemerne a interier priestorovo tiez len priemer, dizajn vonkajsi proste tragedia a nuda ..... celkovy vysledok? slaby podpriemer nic viac, je X lepsich aut v danej triede
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Motory podprůměr - děláš si srandu? >😁
Avatar - Aladeen
Aladeen
Já nič proti TSI a TDI nemám , ale mňa by odrádzalo písmenko T ako Turbo , preto že nie som presvedčený že je to na takej úrovni čo sa týka výdrže a spoľahlivosti ako Atrmosféra , a keďže tam žiadnu Atmosféru nevidím tak z mojej listiny potencionálnych aut Golf vypadáva .... ;-\
jossalito
Tohle je článek o Golfu, korejce si měl komentovat vedle. :-!
Avatar - Aladeen
Aladeen
To isté napíšem ja keď nejaký VWista bude brblať nad nejakým Japoncom alebo Kórejcom 😉
Emulgator
Coz je pro mnohe padny argument pro koupi. Nenapadne a nudne auto je pri stani venku k nezaplaceni...
Stantu
no..i tak se krade (vykrádá) víc jak nápadnější a hezčí auta...takže takový argument ne ;o)
Avatar - Aladeen
Aladeen
Preto je to najkradnutejšie auto hneď po Octavii a Fábii ? 😉 Tu nejde o to ako to auto vyzerá ale koko ich je , čím viac tým je väčšia pravdepodobnosť že ti ho ukradnú (na diely) ...
Avatar - GM.rja
GM.rja
Tak ten zajímavý detail "natočení středového panelu k řidiči" mám i já ve své 14 let staré Nubiře >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Tys měl 14 let starou Nubiru? To bys možná zasloužil i nějaké zvláštní ocenění! >😒]
Tak to tenkrát Korejci obšlehli nejspíš od BMW, mimochodem už před dvaceti lety to měl trojkový a později i čtverkový Golf, ty Nubiro... >😁
Avatar - GM.rja
GM.rja
Nubiru stále mám jako druhé auto, najeto přes 200 tis. a ve srovnání s Felicií (to proto, že v době, kdy jsem ji kupoval, stála čtyři roky stará Nubira stejné peníze jako stejně stará Felicie) neporovnatelně lepší. Koupit tenkrát ten první německý zázrak ze Schódy, tak už ji mám sežranou rezem - nemám garáž. Na Nubiře ani flíček rezu, motor super (dvoulitr), levné náhradní díly (brzdové destičky, rozvody, olej+filtr, prostě normální spotřebka - víc jsem nemusel měnit), prostě pořád O.K. Navíc jezdí bez úpravy na E85.
Zaslepenost náckovským vw ti nedovolí přemýšlet, tak se zklidni, frajere. Nikde jsem nepsal, že to bylo první auto s tímto "zajímavým detailem", jak jsi briskně usoudil. Šlo o to, že to dokázala vyrobit tady místními "znalci" podceňovaná automobilka před takovou dobou. Napsat pro vás, že to vyrobilo BMW byť před 20 lety, by vás neprobudilo :no: :no: :no:
Avatar - white label
white label
Schopnost korejců kopírovat je proslulá, a to že to (nebo cokoli jiného) dokázali okopčit už tenkrát to logicky jen potvrzuje. Že ty netušíš, že to není žádná novinka ani u Golfu je tvůj problém.
Chápu tvou extrémní antikoncernovou zaujatost, obhájit si vlastní garáž proti Golfu není nic snadného, s Felicií ti to jde zjevně líp, komicky zamrzlý "antinacistický bojovníku".... 8-s 😉 >😒]
Avatar - GM.rja
GM.rja
Přečti si to znovu a tentokrát zkus použít hlavu. Nechápeš to.
Podsunování toho, co někdo neřekl, vám vw-fanatikům jde dokonale, to se musí nechat.
O té "novince", jak jsi to nesprávně nazval, psal v článku autor jako o "zajímavém detailu".
Tzv. "kopírování" je v automobilismu trošku rozsáhlejší problém a ani tvůj zbožňovaný německý výrobce se mu zdaleka nevyhýbá. A Nubira vs. Felicie bylo srovnání dvou stejně drahých aut, kdy jsem ji kupoval.
Nové auto jsem kupoval před dvěma lety, byl jsem se projet i v Golfu, ale pouze jedno z dalších šesti vybíraných bylo horší. Sorry, ale je to pouze vaše modla, jinak průměrný auto s nespolehlivými benzíny a designem hroudy bláta. Není co závidět, nemusím si nic obhajovat, jen nesnáším arogantní kecy vw-fanatiků o něčem, co prostě není.
Avatar - white label
white label
Ano, hoši v redakci jsou zřejmě příliš mladí a starší generace Golfu znají už jen s "čb fotek", možná podobně jako ty 😉
U tebe byl Golf z šesti kompaktů až pátý? Tak se klidně rozepiš v čem u tebe tak pohořel a které 4 hvězdy tak zastínily a která zaří nejjasněji ve tvé garáži a proč.
Pokud možno při tom vynech kecy o designu hroudy bláta, s tím pokus ohromit nějaké "týnejdžry". 😉
BeranK
S člověkem, kterej má 15 let starej korejskej křáp a napíše "náckovskej vw" nemá cenu ztrácet čas, nemyslíš? Blb zůstane blbem, s tím nic nenaděláš....
Avatar - white label
white label
Proto jsem ho také v závěru předchozí reakce trefně oslovil: "komicky zamrzlý "antinacistický bojovníku" 😉
gil54
Jestli to bylo trefně nebo ne, nech na jiných. Psát o svém výroku že je trefný zavání narcistickou (nikoliv nacistickou 😄 ) samochválou. ;-\
Avatar - white label
white label
Byla to reakce na BeranKa (takže na někoho jiného to tak jak píšeš, klidně působit mohlo) a podle obsahu jeho reakce, to pro něj trefné bylo... a s tím, že každý se mnou nebude souhlasit jsem počítal taky, nejsem tady první den... a tenhle "argument" je u antikoncernfuns poměrně hodně oblíbený... 😉
gil54
Aby bylo jasno, neřadím se ani mezi funs ani mezi antikoncernfuns. Golfa sice nemám a ani ho zatím nechci, ale jeho pozitiva uznávám už desítky let.

Jen jsem komentoval jak na mě působil obrat : "Proto jsem ho také v závěru předchozí reakce trefně oslovil......"
Avatar - white label
white label
Já ani nikde nepíšu, jeslti jsi, nebo nejsi funs/antifuns čehokoli, navíc to pro mou reakci nebylo vůbec podstatné a s tím, že to zrovna na tebe podobně působilo nemám taky žádný problém... 😉
Avatar - GM.rja
GM.rja
14 let, nauč se opisovat správně.
Nevíš, o čem píšeš, znovu si to přečti.
A doporučil bych nastudovat historii vzniku automobilky 😉
Avatar - white label
white label
Historie vzniku VW je všeobecně známá, stejně jako okolnosti II. sv. války a souvislost s tehdejším nacistickým Německem, fašistickou Itálií, nebo Japonskem....
Asi ti uniklo, že svět je dnes "trošku jinde", jak jsem psal, jsi těžce zamrzlý.
Zajímáš se i o historii vzniku jiných automobilek, víš o tom, že mnoho japonských automobilek začínalo s výrobou tkalcovských stavů (Toyota, Suzuki), že slavný Hyundai začínal jako opravářská firma a Kia dokonce jako výrobce ocelových trubek?
Proč tady teda podobně ultrastupidně nenazýváš Kiu, jako trubkařskou Kiu.
Ty jsi totiž (v tomto směru!) tak extrémně omezený, že už to snad ani nedokáže vzbudit lítost, a to už je opravdu co říct...
Avatar - GM.rja
GM.rja
Nepochopil.
O omezenosti bych na tvém místě nepsal >😁
stealth01
No nerad se do toho míchám, ale omezený jsi především Ty. Nejsem fanouškem ničeho, vybírám podle kombinace rozumu a srdce (2004 jsem všemožně otci radil, ať si nekupuje oktávku, ale Subaru; 2006 jsem koupil ženě Mazdu3, takže jako fanatika VW mě rozhodně nemůžeš považovat). Ale Golf je skvělé auto, naprosto bezporuchové (v mém případě 69000 km s GTI bez jakéhokoliv problému). A koncern VW? Služební Passat najeto 127000 km bez jediné poruchy, GTI už jsem zmiňoval, služební oktávka - porouchala se spojka ve 105000, má bývalá Oktávka RS najeto 123000 km (musel jsem měnit střední díl výfuku). Naproti tomu Subaru Forester - rozstřelila se převodovka, začala se trhat kůže na sedadlech, měnily se náboje kol; Mazda3 třikrát závažná porucha lambda sondy, takže mi dealer vrátil peníze. Mám teď napsat, že japonské auta jsou křápy? Neudělám to, protože to tak není. Ale psát o podprůměrném golfu je omezené, protože jezdí nádherně.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Respektuji názor :yes:
Myslím, že jsem nikde nenapsal, že Golf je křáp, to byla reakce někoho jiného na Nubiru, která jezdí taky bez poruchy už zmiňovaných 14 let. A přesto netvrdím, že je to dokonalé auto, to vůbec ne. Ale taky to nebudu tvrdit o Golfu, prostě jen další z řady aut nižší střední.
U každé automobilky, u každého modelu můžu mít smůlu na poruchový kus, v tom problém není.
Vadí mi to neustálé vyzdvihování VW vysoko nad ostatní, proto jsou mé reakce na ně také adekvátně nepřiměřené a ne vždy objektivní stejně jako arogantní kecy o nadkvalitě VW. Nic víc za tím nehledej. Ano, a v tomto jsem omezený stejně jako vw-fanatici, kteří si musí zvyknout, že akce vyvolává reakci.
stealth01
Ale já si nemyslím, že by těch fanatiků bylo nějak hodně. Všimni si, kolik je tady na golfa okamžitě negativních reakcí (nebo se mrkni na auto.idnes.cz). Ty máš třeba rád asijskou produkci (nic proti těmto autům) a právě proto jseš dost podrážděný, když někdo píše, že němci jsou nebo můžou být lepší. Já si obecně myslím, že německá auta jsou dokonalá v ergonomii, mají slušnou kvalitu, historicky umí dělat dobré motory (třeba Mercedes nebo BMW) a podvozky. U japonských aut oceňuju design exteriéru, technologie, nadprůměrnou kvalitu a v dnešní době i rozumnou cenu. Co se prostě nedaří jsou jejich interiéry, což je možná způsobeno jejich velkému vývozu do USA, kde je to zákazníkům ukradené a špatná ergonomie. Já jsem koupil velké rodinné kombi asi před půl rokem, ale nejsem až tak spokojený (má prostě své mouchy). Tak jsem nedávno přesedl do Lexusu a ať jsem dělal, co jsem dělal, nemohl jsem si nastavit vhodnou pozici za volantem (měřím 202 cm). Když jsem pak sedl zpátky do svého auta, děkoval jsem Bohu za německý přístup právě k ergonomii.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Ano, líbí se mi korejská, americká auta, moc se mi líbí alfy, mercedesy, bmw a spousta dalších. Nejsem podrážděný na němce jako takové, ale pouze na vw, to přiznávám. A je to zásluha mnoha místních arogantních vw-fanatiků (GeniálněTrefený***, josajelito, black_label, beranidlo a další a další). To jen na vysvětlenou.
Avatar - white label
white label
Ale prosím tě, ty jsi typický zaujatý antivw fanatik (že si to neumíš přiznat, na tom nic nezmění), přečti po sobě někdy své příspěvky viz jen tvé "náckovské VW", to normální, racionálně uvažující člověk (zvlášť v souvislosti s Golfem) prostě nenapíše, je to stejně mimo jako můj příklad s "trubkařskou Kiou".
Dej mi sem citaci něčeho (např. naprosto nekriticky glorifikujícího VW), co jsem tu (nebo kdekoli jinde) napsal tak, abys mě tu mohl označit za vw-fanatika. Nenajdeš nic takového! Vadí ti hlavně to, že ti na tvoje zaujaté blafy dávám logické argumenty... :😉 😉
Avatar - white label
white label
:yes:
P.S. Ad úvod - On vidí fanatika za každým, kdo nesouhlasí s jeho "náckovským VW" apod. To je pak těžké...
Avatar - white label
white label
:yes: :yes:
Naprostý souhlas s celou reakcí, mimochodem mám skoro stejné (včetně barvy) GTIčko, jako jsi měl ty a zkušenosti s ním taky velmi podobné. Posrat se může/nemusí úplně všechno.
Kdyby se koncern kazil tak, jak to vypadá podle mnoha reakcí ve zdejších diskusích, tak už dávno logicky zkrachoval..., jeho zákazníci nejsou ani zdaleka tak mimo, jak si zdejší antikoncernfuns naivně přejí.
Avatar - Anonym
Anonym
No někdo se bojí co by se stalo kdyby zas vhráli komunisti a obává se, že (kdyby čistě hypoteticky fakt vyhráli) že mu to znárodní. A probírá to v diskuzi o Porsche, hehehe.

Ted o tom kdo zamrzl. Každý soudný člověk ví že je to nesmysl.

Lidí kteří nemusí němco se svojí nacistickou minulostí, současnou nabřelostí, nafoukaností a bitím v hrud že oni sou hvězdy evropy je vcelku dost. A vůbec jim nemusí vadit koncern vW, může jim vadit německo jako celek.

To ti asi nedošlo
>😁
Avatar - white label
white label
Nesmíš hned myslet, žes pochopil něco jen proto, že sis to přečetl... :😉
Jestli si máš utkvělou představu, že si někdo vážně myslí, že to hlavní, čeho se můžeme od případných vládnoucích neokomunistů obávat, je tebou uvedené znárodnění, pak jsi na tom opravdu hodně špatně... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
No spíš se bojíte danového přiznání majetku že, kde byste mouseli dokladovat kde ste k čemu přišli, to by pak nastal výprodej všeho luxusního jako v itošce, od luxusních aut po vily >😁 >😁 >😁

Vono když je někdo 12 let ve ztrátě a přitom mám zánovní bmw a manželka mercedes a má 2 roky staoru vilu za 6 mega, tak to vždycky nabyli úplně legálně popř. účetnitcví je pravda sama, HAHAHA >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
No nekecej, to by mě zajímalo, který závistivec mě napráskal... 😲 :😉 😢
Ty bys byl určitě hodně nepříjemný MiLicionář, nebo aspoň pomocník VB... 8-s >😁
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁 >😁

Já myslel že napíšeš že bych byl druhej major Zeman.

Neboj, já nikomu nic nezávidím, ale je mi naprosto jasný, jak kdyby tohle měli podnikatelé dokladovat, a někdo po tom opravdu tvrdě šel, jak z toho budou mít osypky, nebot sám dobře víš jak to chodí že, nebudem si tu na nic hrát.

Já vím jak se ty účetnictví vedou, mam znám účetní co dělal účetnictví řadě podnikatelů.
Každej kouká kudy ošulit stát, pak všichni brečí jak stát pořád zvedá dph a daně z příjmu. No když nevybere nic od pondikatelů, musí to vyždímat ze zaměstnanců a prostřednictvím DPH s spotřebních daní i ze všech ostatních.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ono je to tak trochu furt stejný... [odkaz]
Avatar - white label
white label
Píšeš to trochu jednostranně, nejen mě stát za celou dobu podnikání "odrbal" na DPH poměrně "slušně" (odečítat jsem si mohl jen 5% z nákupu, ale odvádět musel 21% z prodeje), takže jsem na velkou část DPH doplácel vlastně ze svého. Plátce DPH jsem nikdy být nechtěl (nemožnost odpočtu by mi nevadila) a stejně jej platit musím.. A třeba tržby z nájmu taky těžko zapřeš apod. Spousta podnikatelů to nemá s účetnictvím tak snadné, jak píšeš, i když je takových taky dost.
Ono kdyby museli všichni podnikatelé platit opravdu úplně všechno co by legálně měli, tak se jich na to spousta vykašle, pracáky by byly ještě plnější a stát by přišel na to, že je lepčí vybrat aspoň něco, než nic.
Jinak většina zaměstnanců jsou neplátci DPH. (To, že nakupují za ceny s DPH, neznamená, že jsou plátci DPH.)
Avatar - GM.rja
GM.rja
Není na tom nic divného. Design byl druhým z pěti kritérií a v něm byl s přehledem nejhorší (další pak motor, cena, výbava, interiér v tomto pořadí a plusové body za sedan). Vybíral jsem benzín (naftu od používání filtrů pevných částic nechci - nechci sloužit autu, ale auto mě).
Prostě Lancer, Cruze, Mazda 3, Astra byly lepší, horší jen Octavia.
Avatar - white label
white label
Tak podle, co vše je podle tebe lepší (mimochodem vše nekoncernové/"nenacistické") než Golf, tak sis pravděpodobně vybral Cruze. Nebo se mýlím?
Avatar - GM.rja
GM.rja
Ano, špatně. Ne nutně byly ve všech kriteriích nejhorší Golf a Octavia. Např. vzhledem se mi Octavia líbí víc než Mazda 3, která mi přijde až moc "vysmátá" (ta zase spolu s Lancerem vynikala motorem). Jenže co z toho, když v ostatním Octavia ztrácela.
A ano, skončily v mém výběru předposlední a poslední, ale ne díky původu, ale prostě podle mých kriterií. Motor a vzhled nejsou jednoduše jejich silnou stránkou podle toho, co od nich očekávám, nic víc.

P.S. "Nekoncernové" je co? Nechce se mi to teď hledat, ale která automobilka není součástí koncernu?
Avatar - Anonym
Anonym
Koncern je jen jeden přeci, nás slavný, veliký a jedinečný z Vlkohradu.

Jmenuje se Spojené přdažené, nudné AG
Avatar - white label
white label
Ad PS - Specielně pro tebe jsem napsal: nekoncernové/"nenacistické", kdo jiný, než ty, by tady měl pochopit, co je podle něj nacistický/nenacistický koncern, nebo si "nenápadně" přešel na hraní mrtvého brouka? :😉 😉
Avatar - GM.rja
GM.rja
Snažil jsem se to vysvětlit, ale je to marný, je to marný, je to marný :no:
Avatar - white label
white label
K tvému "náckovskému VW" a jeho případné spojitosti s Golfem, tu od tebe žádné vysvětlení nevidím...
Avatar - GM.rja
GM.rja
Tak to pozor! To srovnání Nubiry a Felicie je naprosto v pořádku. V době nákupu to byly auta s podobným stářím za podobnou cenu. Navíc vznikaly v obdobných podmínkách - GM přebíralo Daewoo a VW Škodu. Obě auta vycházely technicky ze svých předchůdců vyráběných ještě pod samostatnými značkami.
To, že přesto všechno byl mezi nimi rozdíl dvou tříd (znovu opakuji, byly za pobodnou cenu), nebyl můj problém, ale problém zoufalé cenové politiky VW a naprosté deformace místního trhu s automobily.
Avatar - white label
white label
Co, pozor? Už to píšeš podruhé, ale "blbost" je to pořád stejná.
VW přebíralo Škodu jako 40 let zamrzlou socialistickou automobilku s produktem (Favorit) primárně určeným pro socialistický trh, jehož prototyp vznikl už v roce 1983 a představen byl v roce 1987. Na jeho základu pak vznikla méně hranatá Felicie, která byla logicky pouhým přechodem k vozům, které byly později už na zcela koncernovému základu (Octavia, Fabia).
To se ze situací Deawoo a GM nedá srovnávat, Daewoo (tehdy Shinjin, později Saehan) spolupracovalo s GM už v sedmdesátých letech (GMK-General Motors Korea).
Dewoo díky GM (potažmu jeho Oplu) vyrábělo už od roku 1986 Daewoo Racer (LeMans), kopii Kadettu E, což byl u nás pro většinu tehdejších majitelů Škody 105/120, nebo žigulíků, západní kapitalistický sen. Nexia a (o něco později) Nubira jsou vlastně nástupci těchto korejských Opelů.
Takže zcela logicky, pokud bys chtěl prostřednictvím srovnání Felicie a Nubiry podobně srovnávat (tehdejší) VW a Škodu s GM a Daewoo, pak by musel být Favorit licenčním Golfem II a Felicie jeho odpovídajícím nástupcem, což má do reality nekonečně daleko, což snad uznáš i ty, zarytý antifanda VW.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
To je nove oznacenie automatiky u VW,alebo iba vypadlo v tabulke Gecko???!!!
_MT_
To je prostě (zkratkovité a intuitivní) označení druhu převodovky. Nejde o obchodní název.
Avatar - white label
white label
Nové označení VW to není, DS zřejmě jako zkratka z českého Dvou Spojka, Dvě Spojky apod.
_MT_
DvouSpojková. 😄
Avatar - white label
white label
Napsal jsem přece "apod."... 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Musíš být přesný, "apod." přenech politikům, stejně tak jako "řádově 150 lidí" nebo "situaci monitorujeme"... 😉 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proto ta naše diskuze výše.
Avatar - white label
white label
Pořád nechápu, co konkrétně máš na mysli?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Vysvětleno 20:18
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
taky je novy golf 😉 :yes😒br />
gratulujem,,,,,,, to uz radsej daciu :yes:
flipmode
Tve komentare jsou velmi prinosne a objektivni. Jako ze Ceed a i30 / 40 jsou nesmirne zabavna, potentni, vykonna, ridice odmenujici auta, ktera pevne sedi na automobilovem trunu. Vazne radeji nepis....
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Však ty si nic lepšího nezasloužíš. A to i ten Duster v plný polní je pro tebe škoda.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ty ma netrapis tak sa tu nestrapnuj 😉
jossalito
Sám dobře víš, že trapnost je tvé druhé jméno. :-! :no:
BeranK
Vzteklé výlevy šikmookého Koreo-Slováka jsou důkazem toho, že se prostě Golf zase povedl a odskočil všem o pár let a drtivý nástup dvojice i30/Ceed (byť to špatná ani ošklivá auta nejsou - co by za to jihozápadní Evropa s výjimkou SEATu dala) dokázal jenom na čas zkrátit vzdálenost k zadním světlům starého Golfa. A to jsou fakta, která Topor rozumem nepobere, ale podvědomě ví, že to tak je a tak se snaží se s tím vyrovnat podobným způsobem. A protože je poněkud jednodušší, tak si neuvědomuje, jak to z každého příspěvku, který sem loupne, táhne na sto honů..... 😄

Tady se nedá holt vztekle kopat, válet se po zemi a ječet, ale jeho příspěvek je internetovo-diskuzní obdobou infantilní hysterie tohoto typu.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Á, když to jinak nejde, tak osobní útok (klasika vw-fanatika). 8-s
jossalito
Tak se někdy podívej na sebe ty ubožáku. Z tebe a tvých ubohých nadávek se mi akorát zvedá kufr. 8-s :no:
Avatar - GM.rja
GM.rja
To jsi ale asi četl svoje příspěvky, protože opět nadáváš a urážíš ty. Přečti si laskavě po sobě tento "příspěvek", ano? Vy, vw-fanatici, si skutečně díky své aroganci a nadutosti nevidíte ani na špičku nosu...
jossalito
Nikdy jsem tu nikoho neurazil jako prvního, na to mám svou hrdost.
Avatar - GM.rja
GM.rja
Tak ten byl >😁 >😁 >😁
Avatar - honzanun
honzanun
O tý impotenci mluvíš, předpokládám z vlastní zkušenosti?

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
no ty voleeeee >😁 >😁 >😁
^ na více se nezmůžu ! >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kral nudy sterility a antidizajnu je tu..... >😁 :yes: :yes: :yes😒br />
tak sme da dockali.... opat nesklamal... je to este vacsia nuda ako sme dufali.... :yes: :yes: :yes😒br />
dizajn tragicky a fadny
interier priestorovo priemerny
motory ziadna slava
hotovy etalon :yes: >😁

taka astra alebo ceed su rozhodne lepsie auta po kazdej stranke ... ano po kazdej :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ani 50 těch tvých " :yes: " nezmění úspěch Golfu. >😒]

PS: Rozepiš se, v čem všem je Ceed lepší. Vážně mě to zajímá. 😉
Avatar - Typhoon
Typhoon
Pan Novák, pod krycím jménem Topper 1982, je agentem provokatérem. Jinak si nedovedu vysvětlit jeho nenávist. Nezbývá, než ho ignorovat.
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes: Nekterym holt trva dyl, nez to pochopi... 😉
jossalito
Proč nekomentuješ Sonatu vedle?

Aha, nemáš na to koule. :-! :yes:
Avatar - blake26
blake26
len by som napisal ze jeremy v top geare ked testoval R32 (co je 5ka nie 7cka pre neznalych) povedal ze je to pravdepodobne najlepsie znejuci hatchback + porazil na trati bmw 1, dalej by som povedal ze motory ziadna slava ??? >😁 ako sa vola komicky kruzok ktory navstevujes? Golf VI R ma 270k davam len ku prikladu, a ked ti v hb nieje dost tolko koni, a ze to nieje slava, tak mi daj konkurenta z H/K s lepsimi motormi, ale vlastne pockaj oni robia iba tie smiesne 1.4 1.6 ktore su dobre pre dochodcov a traperov, cize tvoje prispevky ktore tu pridavas su len zaslepenost koreou lebo nevies uznat ze su aj lepsi v obore a sterilny si akurat ty >😒]
Mino21
Tak ze topper je dost mimo, to tu vime vsichni 😄 Ostatne konkurencni H/K je nemene tak vyborna ukazka sterility jako vetsina verzi Golfa. Ale cely ten tvuj prispevek je vlastne off topic, protoze jak sam pises, R32 je pata generace a topper se tu bavi o sedme 😄
Avatar - white label
white label
Píše i o Golfu R a ten bude i v sedmé generaci s výkonem mezi 270 a 300 PS o čem se korejským kompaktům zatím může jen zdát a nejen o tom...
Michal Stehnij
Poněkud jsi to nepochopil. Každému dozajista vyhovuje něco jiného, (někomu páčka, jinému kolečko), ale musíš být asi vetchý stařec, když ti dělá problémy 2x pootočit páčkou. Řečem o vykloubeném zápěstí se opravdu musím smát a rozdílná řešení těchto detailů podle mně rozhodně nejsou důvodem, proč si to které auto koupit nebo ne.
Avatar - white label
white label
Mohl bys příště aspoň reagovat na příspěvek kterého se tvá reakce týká?
Vykloubené zápěstí byla snad naprosto pochopitelná nadsázka, takže tvůj smích je to jediné logické na celé tvé reakci. 😉 Minimálně stejně nadsazeně krtizoval přede mnou Barik ten otočný kruhový spínač. Že to pro tebe není důvod koupit/nekoupit si auto? Nebudeš mi to možná věřit, ale pro mě taky ne... a představ si, že věřím, že ani pro Barika by to nebyl zásadní problém. 8-s
Více mysli, než něco napíšeš, děkuji (předem) za aktivnější spolupráci... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Já neříkal že mi kruhový vypínač nějak vadí, zvyknout se na něj dá v pohodě.

Ale stejně tak mi nevadí ta páčka.

Reagoval sem na to že whiteova nadsázka byla trošku moc nadsazená.
Frantizsekk
Slovy koncernu, ridici h/k by takovy vykon neocenili 😄
Avatar - white label
white label
Hlavně by to Topper Golf R hned v prvním příspěvku zkritizoval jako brutálně přemotorovaný... 😉
Frantizsekk
A jak rad by se svezl
BeranK
Založ tady prosínm ještě nejaký ten flame....

Já se nemohu nabažit tý tvý bezmoci a vzteku.

A nezapomeň ještě na nějaké ty smajlíky a palce "hore". Prosím prosím.......
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Topper je zkrátka ubohý trapák, když se bojí odpovědět nám na otázky. Doufám, že ze sebe v dohledné době přestane chrlit ty blitky, protože takhle přehnanou kritiku koncernu nemůže normální člověk ze sebe vyplodit ani ze srandy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to iste tvrdim ja o tych co nadavaju na korejcov....

keby som kazdemu mal odpisovat na tie kktiny co pisu tak by som nic ine nerobil len tu nadaval ,

takto vas toho usetrim magori :yes:
jossalito
Uvědom jsi, že jsi hloupý. Nic víc, nic míň. Neumíš psát, neumíš se vyjadřovat, píšeš nesmysly bez náznaku inteligence a co z tebe vypadne, je trapárna. Korunuješ to tím, že nejsi schopen vlézt do diskuze o problémech korejců, protože máš akorát strach a nejsi schopen žádné smysluplné reakce.

Jestli ty máš aspoň maturitu, tak já mám pak doktorát.
Avatar - GM.rja
GM.rja
To rád věřím, pozdravuj v Plzni >😁 >😁 >😁
jossalito
Nemám humanitní vzdělání.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
:yes😒br /> Toppere měl by ses stydět, tvoje komentáře nemají hlavu, ani patu. :no:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Nevadí ti, že za magora jseš tu ty, když seš tak podjatej.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Co je to za světlo vedle hlavních světlometů?
Avatar - Typhoon
Typhoon
Hned vedle a všude kolem je denní světlo. Nebo jsi měl na mysli něco jiného? 😉
_MT_
Žádné vedle není. Jestli myslíš ta U v hlavních světlometech, tak to je denní svícení.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Ne, vedle hlavních, uplně u masky, to "mřížkované" světlo 😉
_MT_
Vedle hlavních nic není. Asi každý mluvíme jiným jazykem. 😉 V nárazníku pod hlavními máš mlhovky a v hlavních máš zbytek. Pokud jde o hlavní, tak v tomhle případě ty vnitřní (ty máš asi na mysli) jsou podle mne jen dekorativní (tohle uspořádání je tradiční). Dříve na halogenech byly vnitřní dálkové a denní, vnější potkávací, jestli se nepletu. Ale tady u xenonů obstarává funkci potkávacích i dálkových vnější světlo, denních pak U okolo. V tom vnitřním se pouze při zapnutí potkávacích/ dálkových rozsvítí střed. Ale nevím, jak jsou tu realizovány parkovačky, jestli je to to druhé U, nebo fungují jinak. A ten prostřední člen se bude starat o adaptivní funkci. To je alespoň můj odhad.
Avatar - white label
white label
Já bych to zase tipnul na obdobu bixenonů u pětkového Golfu, i když ty ještě tenkrát nebyly adaptivní (to měl až G6). Blinkr je dole na stejném místě a v tom vnitřním menším reflektoru by mohla být halogenka (u G5 H7), která slouží jako přídavné dálkové světlo k bixenonu a taky jako světelná houkačka.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak jsem projel německej konfigurátor a je mi naprosto jasný, proč novináře pozvali jen na "heinlein"... V Trendu a Comfortu nechybí jen ta linka, jak jsme si psali výše, ale celá architektura světlometů je jiná a z toho skoroobrázku konfigurátoru to vypadá, že mnohem levnější, ne nepodobná té z G VI. To je za mě pro VW :no:
Avatar - white label
white label
Není to primárně otázka úrovně výbavy, ale zvolených světel (1. halogen, 2. bixenon, 3. adaptivní bixenon s LED) viz 1:41
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pokud ano, tak to je skoro povinná výbava. Stejně se ale divím, no vlastně nedivím, bude G VIII. >😒]
_MT_
Jak píše White. Je to stejné, jako to bylo u šestky, tam jsi také měl LED jen u xenonů (a měly jinou architekturu, jak říkáš). Nic ti nebrání si za ně připlatit. Pravděpodobně stejně do nabídky přibudou ještě "Full LED".

Tohle také nejsou holé Highline. I kdyby jim dali nižší výbavu, tak bude naložený příplatky. Jedinou odlišností by byl dekor (předpokládám, že se nijak neliší v materiálech/ provedení).
_MT_
Je video, kde jsou různé režimy světel ukázány (ale ne všechny). Podívám se po něm.
_MT_
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Díky, tak ta přední světla fungují jako něco mezi 5. a 6. g., ale spíš 6. Je vidět, že u těchto adaptivních bixenonů s denním LED nebudou ty přídavné dálkové halogeny uvnitř, ale u levnějších neadaptivních bixenonů bez denních LED by mohly být uvnitř sněrem k masce světla na denní svícení, tak jak to měla 6 g. u halogenové verze.
_MT_
Na tu verzi bez LED jsem právě zapomněl, všiml jsem si jí až v konfigurátoru o něco později a nejprve jsem si říkal, že jde asi o chybu, že rozdíl bude jen v adaptivnosti. Proč by dělali verzi bez LED, že? Pokud skutečně LED nemá, pak může sloužit, jak říkáš, k dennímu svícení, jako to bylo u halogenů. Ještě vědět, jak tam fungují parkovací světla. 😄

Ono i to vnitřní světlo má své U a to také nic podle toho videa nedělá. Na můj vkus až moc dekorace, takže předpokládám, že nějakou funkci má.
Avatar - white label
white label
S tou neLED xenonovou verzí je to nelogické, ale podle textu konfigurátoru tam nejsou, jen malý překlep to teda asi nebude, ale chyba v konfigurátoru by to být mohla a nebyla by to "historicky" zdaleka první podobná chyba.
_MT_
Ano, také jsem kontroloval detail, takže to skutečně nebude jen drobné opomenutí. Tím spíš, že i v českém ceníku to mají stejně. Když si je vybereš, tak mají v konfigurátoru stejné vyobrazení jako ty adaptivní, alespoň mi to tak přišlo. Možná, že tam ty U mají jen jako dekoraci. No minimálně je absence LED nelogická.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
C5 facelift to má jako zaslepenou dekoračku, tady to vypadá celkem funkčně. Kdo ví, i tak dík za odpověď.
Avatar - avatas
avatas
Golf,sen mnoha mladých po revoluci.Ti co se dožívají této mizerné doby si ho mohou i koupit,jen jestli se jim tam vejde klobouk na hlavu.Oproti Rapidu minimální cenový rozdíl a vzhledově i pocitově je Golf lepší.O tom není diskuse.
Jinak-nudná klasika a dobré auto.
Takže: u mě dobrý ! :yes:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
U mě taktéž dobrý. :yes:
Avatar - Rojin
Rojin
Na cenách nového golfu, lze pěkně vidět fakt, že ŠKODA se svým Rapidem je ultra drahé auto.. Takže jinými slovy, buď vw zvolilo velmi ale velmi příjemnou cenovou politiku a nebo to škoda totálně pos.rala... Co je tedy pravda? 😄

Každopádně já mám jasno. Chtěl jsem koupit rapida, opravdu, takhle ale koupím golfa, který je úplně někde jinde.

VW :yes:
Ondris
Škoda je tu doma, lidi jsou ochotni koupit i naprostou popelnici jen proto, že má na kapotě slepici. Na Západě bude relativně levnější.
Navíc podíváš-li se na strukturu prodejů Škody zjistíš, že je nějaké Česko vůbec netrápí. 😄

Jinak ke Golfovi gratuluju, dobrej výběr. Už víš, jakou výbavu a motor?
_MT_
Na západě nebude levnější, tam je běžná nižší střední mnohem dražší. Základní cena Rapidu v Německu je 14 tisíc € za 1,2 MPI Active. Golf začíná na 17 tisících za 1,2 TSI 63 kW Trendline (Rapid 1,2 TSI 63 kW Active 15 tisíc bez dorovnávání výbavy). V UK stojí základní Rapid 1,2 HTP 13 tisíc liber.
BeranK
Oni někteří jedinci holt berou jen to nejlevnější vybavení a znají z billboardů a televizních reklam ono JIŽ OD.....

No a že jsou auta (včetně škodovek) na západě dražší a na východě plus minus stejná je taky dlouhodobě známý fakt, jen tady někteří jedinci (kterých ale není zas tak málo) tvrdí, jak je škodovka drahá, předražená a že je u nás nejdražší.
Ondris
Však jsem napsal "relativně levnější". To se s absolutně vyšší cenou nevylučuje, nebo?

Holt časy dovozů nových aut z Dánska a odjinud už skončily...
_MT_
Nechce se mi dělat statistiku pro různé trhy, ale v Německu se jeho relativní pozice vůči Golfu zase o tolik v porovnání s ČR neposunula. Vzhledem k tomu, že Rapid je doma v ČR a Golf v Německu, je to směšný rozdíl.
Avatar - Typhoon
Typhoon
No Golf zas tak levnej není. S motorem 1,2 TSI (77kW), s nějakým tím příplatkem, minimálně za barvu, po slevě v autosalónu, to bude kolem 400.000,- Kč.
Michal Stehnij
Pořád lepší Golf za 400, než Rapid, který je o kompromisech. Nehledě na to, že po dovybavení na úroveň Golfa se na těch 400 dostaneš jakbysmet.
shark11
Zaujal ma rozhovor v novom Svete motorú so šéfom vývoja agregátov a podvozkov Škody pánom Martinom Hrdličom ...

Na otázky, či je problém dať do Rapidu šesťstupňové prevodovky odpovedal😒br /> "...... Šestka by už nemohla byť natoľko dlhšia, aby ostatné prevody pod ňou nemuseli byť proti súčasnej päťstupňovej prevodovke kratšie. To by znamenalo vyššiu spotreu paliva v skúšobnom cykle. ....."

Zrejme pánovi nedošlo, že otvorene priznal to o čom sa diskutuje na fórach roky .... výrobcov vôbec nezaujíma reálna, ale skúšobná spotreba paliva ....

To isté platí i o Golfe a tie rozprávky o tom úžasnom znížení spotreby sú na uspávanie malých detí ... samozrejme platí všeobecne, nie len v koncerne VW ....
jossalito
Vidím, že jsi konečně pochopil, že výrobci staví motory na spotřebu dle papírově daných testů. A to jsi k tomu potřeboval vyjádření Hrdličky?
shark11
Samozrejme nie 😉

Ale prekvapilo ma, že nezachoval "fazónu" a "nedokazoval", že mu ide len o zákazníka ... skrátka tá úprimnosť 😄

Lebo jeho kolegovia z branže bez problémov rozprávajú tie svoje bájky o nízkych spotrebách takmer pri každom rozhovore s novinármi .....
Michal Stehnij
Jde bohužel o nesmyslnou normovanou spotřebu, kterou automobilky musí vykazovat, americká norma odpovídá realitě daleko víc..
bojler_
Dokud budou lidi volit bolševiky v eurosajuzu i u nás, budou se věci vyrábět tak, aby splnily normy. To, že jsou často ujeté, to prakticky nikdo neřeší. Vrchol magorismu jsou body za "neodstranitelné" upozornění na airbag spolujezdce v zorném poli, body za připomínače pásů atd. atd.
BeranK
...a co takhle ty úžasné "eko" předpisy počínaje hysterií kolem měření CO2 a konče podporou zcela neekologickéhého bioethanolu? Proti tomu jsou podobné věci, stejně jako zákaz používat v Česku slovo marmeláda pro cokoliv jiného než pomerančovou jenom prkotinka.
_MT_
Zapomněl jsi na citrónovou a vůbec veškerou z citrusových plodů. 😉 Přitom třeba Rakousko má výjimku a mohou říkat marmeláda postaru, jak jsme tu všichni zvyklí. Prostě jen neschopnost vyjednat si patřičné výjimky. Ten britský význam je celkem humorný... citrusy se používaly jako náhražky v marmeládách, časem však zůstaly jen náhražky a původní plod, kdoule, se úplně vytratil. Marmeláda totiž byla původně jen ta z kdoulí. Jak se tohle slovo dostalo do češtiny, netuším.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak tak. Už dlouho říkám, že evropský ekoterorismus je zlo, jde naprosto proti zdravému rozumu i proti občanům jako takovým, a musí co nejdřív skončit. ;-\
BeranK
- Ale...nám šlo přece o člověka, soudruhu.

- Tyhle starosti si, Kefalín, nechaj pro sebe. Lidí je na světě jako sraček.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ssláb jen ten... >😒] [odkaz]
Avatar - 20TFSI
20TFSI
Ocekaval jsem full LED predni svetla. Pripadne informaci o tom, kolikata generace AFS xenonu to je, myslim ty top z konfiguratoru. Mam na koncernovem aute koupenym 2007 adaptivni bixenony (AFS II) a cekal bych, ze za tech 5-6 let bude mit golf (tenkrat je paradoxne nemel, ani za priplatek, stejne jako treba obycejnej USB port na MP3) nejaky high-end svetla. Pokud nebudou ty xenony AFS III (nejen "nataci" svetlo do zatacek jako AFS II, ale navic dokazou regulovat intenzitu a tvar svetelneho kuzelu podle aktualnich podminek v nekolika modech, napr. dalnicni svetlo, mestske, mimo mestske, dest, atd..), je to docela zklamani a skoro zadny pokrok v osvetlovaci technice. Jestli ten priplatek 32tis je za bi-x AFS II, tak je to proste vysmech, nic jinyho.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Osobne jsem presvedcen, ze zadani bylo, hlavne usetrit na vyrobnich nakladech. V dobe kdy se Evropa blizi ke znacne nizsim prodejum si myslim, ze to bylo spravne rozhodnuti. Nebyl by pak prostor ke snizovani ceny 😉
_MT_
Nějaké funkce by měly mít už xenony samotné, třeba dynamickou regulaci dosvitu. Něco nabízí Dynamic Light Assist. Jaké funkce přesně mají, nevím. Full LED má Leon, A3 a Golf by je měly dostat později.
Sledovat travu ako rastie je vzrusujecejsie...
Avatar - Czerwik
Czerwik
Šak v Prahe ho už majú... Pri Porsche Smíchov som videl už dva... či ho za 3 mesiace až začnú ponúkať?
Jarko
"Po léta laděná ergonomie se ale mění jen v detailech, například ovládací panel klimatizace přešel na ovládání větráku otočným ovladačem, který se obsluhuje snadněji."

Im to teda trvalo, kym pochopili co je naintuitivnejsie a najbezpecnejsie na ovladanie. To iste Ford Focus (novy neviem), ale ovladat tam automaticku klimu je inak povedane "cele zle".

Niet nad otocne ovladace, clovek nemusi pozriet dole kde to teda ten gombik na regulaciu ventilatora je. Natiahne ruku, otoci a vec vybavena. O dianie pred vozidlom nepride 😄

J.
_MT_
A jaký je tedy rozdíl od kolébkového ovládání teploty? Natáhneš ruku, zmáčkneš dle potřeby a věc je vyřízená. To jsou argumenty...
Jarko
Preto presiel novy Golf na otocne ovladanie klimatizacie, lebo to tlacidlove bolo lepsie, ze? Alebo snad chceli byt "trendy"? 😄

Pri otocnom natiahne clovek ruku a toci, ani sa tam nemusi pozriet. Pri tlacidlovom je to horsie, musi pozriet kde tlaci (obzvlast ked je okolo viac tlacidiel), a pokial chce napr pridat o viac stupnov ventilator, tak je to zdlhavejsie nez otocnym. Ano nebavime sa o rozdiele v minutach, ale z hladiska praktickosti ci ergonomie mi pride otocny ovladac ako najlepsie mozne riesenie.

Vid prikla😜 [odkaz]

Ak Vam vyhovuje tlacidlove viac, potom je to v poriadku. Sto ludi, sto chuti.

J.
Avatar - white label
white label
Kde píše něco o tom, že jsou kolébkové lepší, nebo co mu víc vyhovuje. V podstatě napsal, že je rozdíl nepodstatný, číst umíš (když umíš psát), tak ještě u toho trochu víc myslet a psát až potom. 😉
Jarko
Natahovat sa na slovickach rozhodne nemam zaujem. Pekny zvysok vikendu a start do noveho tyzdna Vam (obom) prajem. 😄

J.
_MT_
Tohle není o slovíčkaření, ale o absenci zásadních argumentů, popřípadě o faktických chybách (otočné ovladače měl už v minulosti).

Děkuji, nápodobně.
Avatar - white label
white label
Pokud nerozeznáš rozdíl mezi logickou argumentací a slovíčkařením, pak to vážně nemá smysl..., taky se měj fajn. 😉

A pro doplnění, k tvým zmateným předchozím reakcím ohledně otočných ovladačů😒br /> Zjevně sis sám pozorně nepřečetl to, cos tu sám z článku citoval.
Jedná se pouze! (tedy jen jeden ze tří!) o kruhový ovladač rychlosti/intenzity ventilátoru, který měl Golf 5 uprostřed (měl tedy celkem tři kruhové ovladače) a Golf 6 o něj přišel (ten už měl "jen" dva kruhové ovladače, viz odkaz na foto od MT), ale to ještě pouze u verze s automatickou klimou!
Tady je snímek manuální klimy z Golfu VI, kde jsou všechny tři ovladače kruhové😒br /> [odkaz]
A teď si to srovnej s tvými diskusními verzemi😒br /> "Im to teda trvalo, kym pochopili co je naintuitivnejsie a najbezpecnejsie na ovladanie."
"Preto presiel novy Golf na otocne ovladanie klimatizacie, lebo to tlacidlove bolo lepsie, ze?"

Golf používá kruhové ovladače tradičně, u I. a II. g. sice ještě používal dobová táhla, ale ovládání ventilátoru bylo kruhové, všechny další generace už měly ovládání komplet kruhové, výjimy tvoří pouze příplatkový climatronic u III. a IV. g. a výše popsané ovládání ventilátoru VI. g. a to také pouze u automatické klimy.
_MT_
Nepsal jsem nic o tom, který je lepší, jen jsem napadl tvou argumentaci. Jinak Volkswagen používal otočné ovladače již dříve (i u Golfu), nebo tohle jsou podle tebe tlačítka? [odkaz] To je šestá generace.

Takže ty dokážeš najít otočný ovladač poslepu, ale kolébku ne, jo? Mně se to oboje ovládá stejně. Otočné preferuji pro velké změny, kolébky pro malé, inkrementální změny. Otočný ovladač musí mít dobrou mechanickou odezvu pro krokování. Pro mne je pro pohodlné ovládání třeba důležitější, kde ten ovladač je, v jaké je rovině atp. Teplotu moc často neměním a když už, tak většinou jen o málo. Třikrát ťuknout do tlačítka (= 1,5°) zvládnu pod vteřinu. Třeba takové vyhřívání skel je pro mne za jízdy důležitější a kolikrát to jsou titěrná tlačítka na panelu klimatizace.
Avatar - white label
white label
Souhlas (viz reakce ze 17:44).
Co si myslíš ty, o přímém srovnání Felicie s Nubirou (viz reakce z 19😁3)?
_MT_
V tomhle období nemám takový přehled, ale pokud jsou uvedené argumenty pravdivé, tak se přikláním k tvému názoru. Jablka a hrušky.
Avatar - white label
white label
Jj, jsou pravdivé...
Avatar - white label
white label
Že by už vážně bylo 400 příspěvků v diskusi o jízdních dojmech tradičně nudného vozu?
_MT_
😄 Na to, jak je nudný, vyvolává dost emocí. 😉
lifeson
Přesně i můj názor!
esenbe
Máte to špatně. V nadpisu je napsáno ,, nový golf ,, a přitom ve fotogalerii jsou fotky 6 řady po FL - tak bacha na to 😉
zino
No počkám si na hodnotenie dizajnu radšej naživo. Pretože zatiaľ s fotiek to je také nemastné neslané. Nenadchne, ale ani neurazí. Ale bohužiaľ - nenadchne! To o tej vlčihradskej nude je to už otrepané a klišoidné, ale asi to tak vážne je. Navyše ten dizajn vo mne (nepomôžem si) evokuje ŽEHLIČKU! 😐
Avatar - RenegadePriest
RenegadePriest
Tak přátelé čtyř kol. Dnes jsem si ho povodil, známý v VW garážích mně pozval na předváděčku, takže malé shrnutí😒br /> 1. vnější design, hodnotím jako 2 ( konzervativmus, hezký ledky na zadku ještě krásu nedělaj)
2. vnitřní prostory, tak na 3 plus. Zdvojený sloupky jsou na nic, klasika koncernu, masívní až moc( moje zlatý mondeo), to mikrookno je tam na nic.Mám 1,87 a zase ta střední konzole je nepříjemná, couvací senzory se budou hodit, není dík c sloupkům zase nic vidět. Materiály jak pro carving( základ, v Čechách označovaná trendline) tak pro highline super na omak, ale ocenoval jsem dříve trochu více tu jednoduchost v liniích, teď mi připadá, že vw dostalo korejský bacil.
3. jízdní vlastnosti? Jede hezky, ale... Díry tu moc na silnici v CH nejsou, takže jede slušně, ale naše proslulé spáry na dálnici byli cítit v řízení, má výborně naladěný posilovač a člověk ví, co se děje s kolama( skoro jako ford, smekám, sterilita je pryč). Pak jsem zajel na brunnig pass a přišlo zklamání. S dvoulitrem TDI(150 ps) jsem musel zápasit, esp mi svítilo a chroupalo každou chvíli. Tam, kde mi mondeo dovolí 80 v ostré 3, 60 bylo finále pro golf.
Motor pod 1700 otáček nic nedělá, mezi 2200 a 3000 je to locomotion, nad 3 a půl to nemá cenu točit, hlučné. Když jsem četl, že staré motoru jdou do důchodu, doufal jsem, že nové budou klasse, at už umístěním( sklopením dozadu a tím vyrovnání trochu váhy kovadliny na střed) a za druhé kultivovaností( prostě zase to kopne a za chvíli umře, nechtěli by ing aus Volksburg zajet k BMW nebo Ford/Peugeot či zavolat do Neckarsulmu sestře Audi?
4. Ovládání Tak jo, navi s connectem vyjde na 4200 CHF, je mimo záběr očí a hodně utopená, jinak základní černobílá obrazovka má pomalé reakce, ale když můj tomtomeček za 299 dokáže víc, je to smutné, I KDYŽ NEDÁ SE OVLÁDAT ANDROIDEM JAKO VW :-! Jinak standart, klima ok, okna po ruce, tempomat dobře vyřešený( fordův na volantu je více intuitivní), nejsem zastáncem el. pomocníků, těch bylo v předváděčce po komplet...
Takže abych nebyl moc přísný, tak 2-

Spotřebu neřeším, kufr pro mé potřeby malý, hodnocení mé drahé polovičky bylo ještě kritičtějši( nemá golfy všeobecně v lásce a je zhýčkaná hodně fordem), to, že vyválcuje někdo tenčí plech za tepla a reinkarnuje 5 na druhou ještě lepší auto nedělá. Pokrok je trochu znát, snaha o hezkost také, ale snad jich vyrobil VW už dostatek golfů pro zápis do guinnessa, aby opustil tu zatuchlost a zkusil trochu e😜erimentovat( viz. Toyota, Nissan, BMW, Ford).

Takže 2-, škoda...
Avatar - white label
white label
Hodnotit Golfa spoza volantu "skorosupersportovního" Mondea s maxi kufrem, je docela úsměvné. Pokud máš na mysli designově "e😜erimentovat" jako třeba Toyota s Aurisem, nebo Ford s Focusem III (Nissan je v kompaktech dlouhodoběji mrtvý) , tak díky Bohu za tu tradiční "zatuchlost" Golfu. Příště zkus "pro změnu" třeba srovnání Focusu s Passatem s obdobnou výpovědní hodnotou... 😉
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
White snad víš že Hb by měly jezdit v zatáčkách lépe než těžké komfortní sedany s dlouhým rozvorem... i když je Mondeo top v tomhle ohledu .... A o kufru již psal že ho hodnotit nebude

jinak Golf dle mého vypadá svěže, interiér je tuctovka a ve starém jsem se dobře necítil (zejména sedadla a pravé koleno)...
Ale je to Golf, to jméno je tak proslulé že je jedno jak to bude vypadat či jezdit, lidi to jméno budou mít rádi i na papíře a zaslouženě... Pro mě Golf není protože já jsem ten který ho hodně rychle přejde a koupí si třeba po cestě 350Z za podobnou cenu (ojetinu) nebo starého Jaguara XJ či Alfu 155 2.5 V6 nebo původní GTI >😁
Avatar - white label
white label
Samozřejmě, že to vím, právě proto ta má ironie k pohádce o běžném (ale přesto "supersportovním") Mondeu, které to v zatáčkách podvozkově natře kompaktnímu Golfu, rozdílem minimálně dvou tříd.... 😄
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
Tak to pak ano 😉 .... Mě by to ale možná příliš nepřekvapil a to z jediného důvodu, pocit, člověk, který vlastní Mondeo a zrovna ho nekoupil ho určitě bude lépe znát než vůz do kterého zrovna nasedl a projel pár km (snad jen na okruhu by to bylo relevantní posouzení). Přeci jen GTI, GTD a možná nějaké "R" tu zcela jistě bude a i ten pocit bude jinde

p.s. Když jsem zkoušl stávající pětku od BMW nemohl jsem řezat zatáčky jako u své 159 v Ti - Auto zneklidnělo v zatáčkách snadno ale není to M, je měkčí, a pocitově pomalejší než v reálu je,...
Avatar - white label
white label
Ano, samozřejmě a netýká se to jen toho pocitu v zatáčkách. Např. cituji: "...tempomat dobře vyřešený( fordův na volantu je více intuitivní)". Proč asi..., no logicky, když to srovnává se svým vozem na který je dlouhodoběji zvyklý a v Golfu VII sedí poprvé... 😉
Jistě, GTI/R bude na okreskách logicky jinde, než běžné Mondeo, ale před některými se to nesmí říkat moc nahlas... 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Laciná extravagance je smutná. Proč natočení palubky k řidiči? je to laciné a zbytečné.
Absence ruční brzdy je nepřijatelná :no: Alespoň pokud by byla ve volitelné konfiguraci...
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
JDĚTE DO HÁJE S HLÁŠKOU "LACINÝ INTERIÉR" - není to BMW 7 či S-klasssssa,.... Postupem času se tu ujalo vepsané pravidlo za méně peněz více muziky..... Golf měl dle mého nejvíce muziky v 70' letech a to nemusel mít rádio a v dnešním poměru za dost peněz, tenkrát za málo,...
Suma sumárum na klesající ceně to musí být znát ale nikdy bych to takhle nezobecňoval na "celý interiér" a detaily, který nevidím nebo na který nesahám (např. plasty pod palubkou) jsou pasé v kontextu "laciné plasty" kam se podíváš
swifter
"Když jsem se s Golfem 1.6 TDI pokoušel trochu prudší zatáčku projet pod plynem, okamžitě i na suchém asfaltu zasahoval stabilizační systém a přívod síly uškrtil, takže o žádné ostřejší jízdě nemohla být ani řeč. Auto vybavené jednoduchou zadní nápravou ztrácelo stopu až nečekaně rychle, nepomohla ani elektronická uzávěrka diferenciálu 😁S, která by měla zatáčení usnadnit. "

[odkaz]

"Výkonově slabší verze vybavil jednodušší a levnější zadní nápravou, která z technického hlediska znamená proti předchůdci krok zpět a v rámci srovnání s konkurencí nabídne sotva průměrné jízdní vlastnosti při ostré jízdě v zatáčkách. "
Avatar - Emel
Emel
Díky za odkaz, zkušenosti s torzkou mě docela zajímají :yes:
_MT_
Jestli je to skutečně tak, pak to dopadlo přesně, jak jsem očekával. Naladit klikovou nápravu do "sportovna" by byla hloupost největší.
lifeson
Nový Golf? Nemám v podstatě nic proti automobilce VW,ale Passat a Golf jsou pro mě auta která neurazí,ale určitě nenadchnou. Jezdím už 20 let po všech možných (auto) výstavách,ale nikdy mě to netáhne k oddělení VW. Golf je svým vzhledem prakticky už 30 let stejný. Vždy vymění přední a zadní světla a Passat je svým designem tak konzervativní,že je to vysloveně nuda.
Nepopírám,že po technické stránce je to o něčem jiném,ale VW je jako manželka,která je dobrou matkou,kuchařkou a hospodyní,ale vůbec mě nevzrušuje svým vzhledem. Nenalézám žádný důvod pro koupi VW,existují auta spolehlivější,levnější a hezčí.
Řidiči VW Golf a Passat,prozraďte co vás vedlo ke koupi těchto aut? Vážně by mě to zajímalo.
Avatar - Delfin2
Delfin2
Každý rád niečo iné...Ignoruj typy aut ktoré sú ti nesympaticke,nevšimaj si ich..Ja si nevšimam autá ktoré nemusim a nediskutujem ich,tak skús to aj ty nezaujímaj sa o golfa ak ti je proti srsti.
lifeson
Myslím,že nový Golf má zásadnější chyby,než ovladače teploty. Ale když už jsme u těch ovladačů,tak nechápu ,jak dlouho bude ještě VW potřebovat,než přenese zapínání světel z debilního místa na palubovce,na ovladače pod volantem.
Každá hovadina se už dnes dá ovládat přímo na volantu a světla budu za chvíli ovládat v přihrádce spolujezdce,tedy u koncernu VW a dalších německých automobilek.