Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf VII: Jízdní dojmy

Golf jsme vyzkoušeli na Sardinii, za tři týdny dorazí i k českým prodejcům.
Zpět na článek
17. 10. 2012 09:55
17. 10. 2012 10:29
17. 10. 2012 11:10
17. 10. 2012 11:33
17. 10. 2012 11:49
17. 10. 2012 11:58
17. 10. 2012 12:47
18. 10. 2012 17:27
17. 10. 2012 12:48
17. 10. 2012 12:50
17. 10. 2012 12:54
17. 10. 2012 12:59
17. 10. 2012 13:01
17. 10. 2012 12:58
24. 10. 2019 12:32
17. 10. 2012 13:52
17. 10. 2012 14:26
17. 10. 2012 14:35
17. 10. 2012 14:50
17. 10. 2012 14:56
17. 10. 2012 17:08
17. 10. 2012 17:14
17. 10. 2012 11:03
17. 10. 2012 11:08
17. 10. 2012 11:16
17. 10. 2012 11:24
17. 10. 2012 11:37
17. 10. 2012 11:52
17. 10. 2012 12:51
17. 10. 2012 13:12
18. 10. 2012 07:58
17. 10. 2012 14:14
17. 10. 2012 11:51
17. 10. 2012 12:03
17. 10. 2012 12:48
17. 10. 2012 13:13
17. 10. 2012 13:14
17. 10. 2012 11:40
18. 10. 2012 17:30
17. 10. 2012 11:34
17. 10. 2012 11:39
17. 10. 2012 11:42
17. 10. 2012 11:44
17. 10. 2012 11:45
17. 10. 2012 11:48
17. 10. 2012 13:16
17. 10. 2012 13:38
17. 10. 2012 13:43
17. 10. 2012 14:17
17. 10. 2012 11:28
17. 10. 2012 09:56
18. 10. 2012 12:35
18. 10. 2012 12:30
17. 10. 2012 10:12
17. 10. 2012 10:30
17. 10. 2012 10:33
17. 10. 2012 10:50
17. 10. 2012 10:59
17. 10. 2012 10:59
17. 10. 2012 11:22
17. 10. 2012 10:42
17. 10. 2012 10:49
17. 10. 2012 10:53
17. 10. 2012 11:08
17. 10. 2012 10:56
18. 10. 2012 17:34
17. 10. 2012 10:56
17. 10. 2012 10:59
17. 10. 2012 11:19
17. 10. 2012 11:23
17. 10. 2012 13:24
17. 10. 2012 13:50
18. 10. 2012 09:42
17. 10. 2012 13:53
17. 10. 2012 14:07
17. 10. 2012 14:54
17. 10. 2012 15:27
17. 10. 2012 15:59
17. 10. 2012 16:10
17. 10. 2012 11:11
17. 10. 2012 13:21
17. 10. 2012 13:26
17. 10. 2012 13:39
17. 10. 2012 13:52
17. 10. 2012 17:50
17. 10. 2012 18:14
17. 10. 2012 13:54
17. 10. 2012 14:18
17. 10. 2012 21:23
17. 10. 2012 19:25
17. 10. 2012 21:20
17. 10. 2012 23:18
17. 10. 2012 23:15
18. 10. 2012 06:37
18. 10. 2012 09:59
18. 10. 2012 10:05
17. 10. 2012 18:05
17. 10. 2012 19:01
17. 10. 2012 19:09
17. 10. 2012 21:21
17. 10. 2012 23:24
17. 10. 2012 10:26
17. 10. 2012 10:26
17. 10. 2012 10:59
17. 10. 2012 13:26
17. 10. 2012 19:41
17. 10. 2012 22:22
17. 10. 2012 10:57
17. 10. 2012 11:00
17. 10. 2012 21:04
17. 10. 2012 11:10
17. 10. 2012 11:16
17. 10. 2012 13:33
17. 10. 2012 19:26
18. 10. 2012 01:43
18. 10. 2012 10:00
17. 10. 2012 17:58
17. 10. 2012 21:06
18. 10. 2012 06:40
17. 10. 2012 11:43
17. 10. 2012 11:52
17. 10. 2012 12:10
17. 10. 2012 12:35
17. 10. 2012 12:46
17. 10. 2012 11:55
17. 10. 2012 12:10
17. 10. 2012 12:17
17. 10. 2012 12:36
18. 10. 2012 01:08
17. 10. 2012 12:18
17. 10. 2012 13:02
17. 10. 2012 14:43
17. 10. 2012 15:31
17. 10. 2012 15:47
17. 10. 2012 18:01
17. 10. 2012 18:55
17. 10. 2012 18:56
17. 10. 2012 19:01
17. 10. 2012 19:06
17. 10. 2012 20:29
17. 10. 2012 20:50
18. 10. 2012 00:38
17. 10. 2012 14:16
17. 10. 2012 14:32
17. 10. 2012 21:35
17. 10. 2012 14:45
17. 10. 2012 12:43
17. 10. 2012 12:54
17. 10. 2012 13:08
17. 10. 2012 18:06
17. 10. 2012 19:10
17. 10. 2012 23:22
18. 10. 2012 01:41
18. 10. 2012 23:26
19. 10. 2012 00:01
18. 10. 2012 06:42
17. 10. 2012 13:35
17. 10. 2012 11:57
17. 10. 2012 13:22
17. 10. 2012 13:28
17. 10. 2012 14:29
17. 10. 2012 15:52
17. 10. 2012 16:39
23. 10. 2012 15:28
17. 10. 2012 17:46
23. 10. 2012 15:29
17. 10. 2012 18:34
18. 10. 2012 09:53
23. 10. 2012 15:23
17. 10. 2012 15:03
17. 10. 2012 18:29
17. 10. 2012 18:51
17. 10. 2012 16:07
17. 10. 2012 16:41
17. 10. 2012 17:31
17. 10. 2012 19:57
17. 10. 2012 17:50
17. 10. 2012 18:40
17. 10. 2012 18:52
17. 10. 2012 19:00
17. 10. 2012 20:29
18. 10. 2012 00:12
18. 10. 2012 09:31
17. 10. 2012 23:58
18. 10. 2012 00:03
18. 10. 2012 00:32
17. 10. 2012 20:03
17. 10. 2012 22:12
17. 10. 2012 22:15
17. 10. 2012 22:25
18. 10. 2012 01:06
18. 10. 2012 09:58
18. 10. 2012 16:53
18. 10. 2012 16:42
17. 10. 2012 16:37
17. 10. 2012 16:43
17. 10. 2012 16:58
17. 10. 2012 18:37
17. 10. 2012 20:06
18. 10. 2012 08:42
18. 10. 2012 23:02
17. 10. 2012 17:38
17. 10. 2012 18:11
18. 10. 2012 06:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 10. 2012 08:31
18. 10. 2012 10:57
20. 10. 2012 22:59
21. 10. 2012 20:07
20. 11. 2012 18:22
18. 10. 2012 14:24
20. 11. 2012 18:21
13. 8. 2013 00:36
17. 10. 2012 09:55
Ergonomie
"Po léta laděná ergonomie" je ve srovnání s některou konkurencí stále stejně...špatná. ;-)
Rozbalit vlákno
64
Avatar - white label
17. 10. 2012 10:15
Re: Ergonomie
Zkus být konkrétní, jinak je podobná poznámka (obecně) vlastně "o ničem". ;-)
17. 10. 2012 10:29
Re: Ergonomie
1) Ovládání rádia tlačítky na volantu - nojo, tradice.
2) Dotykový displej (rozumím snaze diverzifikovat portfolio, ale klasická tlačítka poslouží lépe - v XF je problém při poskakování po pražské dlažbě se trefit do požadované volby).
3) Displej už je výše než býval, ale pořád by mohlo být líp ("multidot" to úplně nenahradí).
4) Lesklý plasty (tomu se dá za příplatek vyhnout)
5) Subjektivně: useklý volant, mně to vadí.
6) Nenabízí head-up display (opět, multidot je jen slabou náhražkou)
A taky se mi zdá, že nikam není dát 1,5l PETku >:-[] Jinde se to kritizuje...

Na druhou stranu, ten interiér je nádhernej. Plasty do matu, černý sedačky a byl bych spokojenej :-)
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 11:03
Re: Ergonomie
Ovládaní rádia tlačítky je super, halvně co se týče hlasitosti
Ale tačítka maj být z boku volantu, na volantu má být ovládání tempomatu, páčka na tempomat někde pod volantem je věc co nesnáším

dotykový dipslej je naopak super věc

head-up display se dá dokoupit, pokud se spokojíš s tím co ukazuje rychlost, a má varování před překročením limitů
17. 10. 2012 11:10
Re: Ergonomie
Přesně jak píšeš, rádio pod volantem a tempomat na volantu. :-)
Mně dotykáč nevyhovuje, v autě mám raději tlačítka.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 11:17
Re: Ergonomie
Tak tak, tempomat na volantu je nejlepší umístění.

Já naopak tlačítka nerad, ovládat změt 50ti tlačítek je naprosto k ničemu
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 11:33
Re: Ergonomie
dotykova obrazovka v aute podle me neni to prave. a nemusi tech tlacitek byt 50, staci jedno tlacitko a otocne kolecko, a zapracovat nad usability
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 11:48
Re: Ergonomie
Tak otočný kolečko je ještě horší, tfuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuujjjj
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 11:58
Re: Ergonomie
jak pro koho. tak jak je to reseny v audi, mne vyhovuje vice, nez spousta tlacitek nebo dotykac
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:42
Re: Ergonomie
něž kolečkem nebo talčítkem dockvám na poždovnaou pozici MENU, tak to mam prstem 5x :no: :no: :no:
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 12:47
Re: Ergonomie
to zalezi na tom, jak vypada interface. prave proto jsem psal "zapracovat nad usability", tj udelat menu tak, aby nemela 30 polozek.
nerikam, ze to je nejlepsi reseni, proste se mi libi nejvic, jinak kazdemu se libi neco jineho
Avatar - gld
18. 10. 2012 17:27
Re: Ergonomie
Súhlasím, že dotykové rozhranie sa do auta príliš nehodí. Ako hračička pri zastavenom vozidle dajme tomu, ale základné funkcie (klíma, rádio) chcem mať na mechanických tlačítkach. Ovládať dotykovú obrazovku po pamäti- no schválne si to skúste :-!
Avatar - Tomas_2002
17. 10. 2012 12:48
Re: Ergonomie
Zrovna minule jsem si to vyzkoušel u BMW, kde jsem si chtěl zavolat z integrovaného handsfree. Než jsem tím velkým kolečkem navolil číslo, tak jsem myslel že vyskočím z kůže >:D Nastavovat na tom navigaci je ještě o třídu horší. Zlatej dotykáč panáčku. Zlatej.
Avatar - Emel
17. 10. 2012 12:50
Re: Ergonomie
Na druhou stranu, pozoroval jsem tuhle taxikáře jak přes kolečko za jízdy nastavuje adresu na navigaci a přišlo mi to jako celkem slušné řešení - ruka spočívá pevně na kolečku, kolečko nahmátneš i poslepu a stačí po očku sledovat obrazovku.
Avatar - Tomas_2002
17. 10. 2012 12:54
Re: Ergonomie
Jenže ty tu navigaci budeš po očku dledovat dva kilometry, než zadáš aspoň prvních pět písmen hledané ulice. Já to třema prstama na dotykáči mám za 3-5 vteřin. Opravdu, ten komfort je neporovnatelný.
Avatar - Emel
17. 10. 2012 12:59
Re: Ergonomie
To je pravda, ale to nutně nevadí... nehledě na to, že často stačí zadat první dvě a pak už vybrat ze seznamu. Ťukat prstem do dotykáče za jízdy je horší.
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:58
Re: Ergonomie
lepší než počku sledovat je počkat na semafory a tam to natukovat popř. si někde na chvilinku zastavit.

Mam dotykovk už v druhý autě, a nic jinýho bych nechtěl.
tlačítka sou šílený a kolečka ještě horší. Stačí se splést o pozici a už zas kroutíš kolečkem jak blázen zpět
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 13:01
Re: Ergonomie
kdyz se spletete o pozici, staci se vratit o pozici zpet, nemusite kroutit jako blazen.
stejne muzu argumentovat, ze na dotykaci nekdy netrefim spravne misto, zejmena kdyz ta simulovana tlacitka jsou mensi a blizko sebe
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 12:58
Re: Ergonomie
ano, nejak tak to vidim i ja. proste ovladani koleckem je "porad stejne", kdezto simulovana tlacitka na dotykove obrazovce muzou vypadat v kazdem menu jinak, a jinak umistena, a musis se na to vice koukat, coz za jizdy moc nejde. ale to uz neni o kolecku vs. dotykaci, ale o uzivatelskem rozhrani, kdyz je blbe udelane, zadne ovladani nebude fungovat jak ma
17. 10. 2012 13:52
Re: Ergonomie
Mám iDrive a cokoliv navolit trvá sto let oproti dotykáči. Kolečko je zase úplně po ruce a nemusím na něj vůbec koukat, kdežto na dotykáč se musím natahovat a přesně trefovat. Za jízdy to jde blbě a chce to víc pozornosti než kolečko, když auto stojí, to je jiná káva.

Další potíž dotykáče vidím v tom, že aby se na něj dalo pohodlně dosáhnout, jeho umístění bývá kompromisem. Proto ho nemůžou dát úplně nahoru a dopředu, kde by sice byl dobře vidět, ale potřeboval bych ruku metr a půl dlouhou a nejlépe zavěšenou na popruhu ze stropu.

Přesto pokládám dotyk za lepší.

Nejlepší by asi byl touchpad místo kolečka, který by suploval dotyk na displeyi, řádně umístěném. Nevím dokonce jestli to někdo nedělá. V této variantě by bylo moc důležité, jak by se povedlo to celé uživatelsky zpříjemnit a zjednodušit.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 14:26
Re: Ergonomie
touchpad umisteny primo na kolecku maji v audi, ale asi to neni to, o cem mluvite, on tam je pro zadavani rukopisneho textu.
jinak, dat si jednoduse touchpad misto kolecka asi nepujde. kdyz to nebude mit vlastni obrazovku (coz by nemelo asi smysl), jak budete vedet, kde sahnout na touchpad, abyste trefil tlacitko "nekde uprostred" obrazovky?
17. 10. 2012 14:35
Re: Ergonomie
Na obrazovce by byl přece kurzor, najet a klepnout.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 14:50
Re: Ergonomie
no nevim, to by uz bylo lepsi tam dat primo mys a nelamat si hlavu :-) ovladat laptop touchpadem neni vubec nic prijemneho, v aute bych to nechtel.
mne se libi ten system v audi - pro zadavani textu mas touchpad, pro vyber polozek menu kolecko. ovladani mas po ruce, display zase blize sklu, takze to je i bezpecnejsi, nez kdyz mas dotykovou obrazovku nizko a nevidis na cestu, anebo musis sahat na obrazovku, ktera je hodne vysoko/daleko. potom uz zalezi na softwaru, nakolik dobre to umi rozpoznavat text atd
17. 10. 2012 14:56
Re: Ergonomie
Začal jsem s myší, teď častěji touchpad. Jen otázka zvyku. V autě si to klidně dovedu představit.
17. 10. 2012 17:08
Re: Ergonomie
Kolečka jsou dobrá pro pohyb v menu. Pro zadávání jsou na dvě věci. Touchpad Audi je zajímavá myšlenka, ale podle mne je pořád nejrychlejší cestou klasická telefonní klávesnice s predikcí. A ještě před ní kvalitní ovládání hlasem.
17. 10. 2012 17:14
Re: Ergonomie
Hlasem ano. Málokdy ale funguje s jistotou, resp. jednoznačně.
24. 10. 2019 12:34
Re: Ergonomie
JA SKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUHZGGSAJHG DaZI UZA
17. 10. 2012 11:03
Re: Ergonomie
1) Ničemu nevadí, pro mne plus;
2) Zatím nejlepší řešení, protože to narozdíl od ostatních opravdu funguje a hlavně rychle;
3) Třeba ano;
4) Nevadí;
5) Vůbec nevadí;
6) V (super)mainstreamu >:-[] je to něco, co se nedá očekávat.
7) Místa tam jsou v kapsách.
17. 10. 2012 11:08
Re: Ergonomie
No vidíš, tak tobě to třeba vyhovuje.
Já mám raději ovládání rádia pod volantem :-) Z dotykáče jsem vyřízenej, vadí mi jak v Yarisu, tak v XF. V ničem jiném jsem to nezkoušel. Třeba to bude fajn, koukám, že důležitý věci mají duplikovány na tlačítkách nebo otočných ovladačích.
Head-up displej si můžeš koupit třeba v Peugeotech. Není to žádná hitparáda, ale mě se líbí víc, než displej mezi budíky.
17. 10. 2012 11:16
Re: Ergonomie
Zrovna dneska, je to tak hodinka, jsem si s ovládáním pod volantem chvilku hrál (jel takovým autem). Verdikt je jednoduchý, tlačítka na volantu jsou lepší. Protože můžeš normálně kroutit volantem a tlačítka jsou pořád na stejném místě. ;-)
Head Up v třístaosmě?
Avatar - Emel
17. 10. 2012 11:24
Re: Ergonomie
Sorry, ale na stejném místě je ta páčka, tlačítka se s volantem otáčejí... těžko si umím představit, jak bych používal tlačítka na volantu v situaci, kdy je volant třeba vzhůru nohama, u páček to jde (za předpokladu že si přehmátneš a ruku máš tam co obvykle). Já mírně preferuju páčky, ale ten rozdíl je minimální... tlačítka holt mačkám jen pokud mám volant +- rovně.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 11:37
Re: Ergonomie
podle me, okamzik, kdyz mas volant vzhuru nohama, neni ten pravej na vyber pisnicky =/
Avatar - white label
17. 10. 2012 11:42
Re: Ergonomie
To ale nic nemění na tom, které ovládání (z těchto dvou) je pohyblivé a které naopak ne. ;-)
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 11:52
Re: Ergonomie
jo, jasne. chtel jsem rict, ze at jsou tlacitka kdekoli, 99% operaci s nimi ridic provadi kdyz bud stoji na semaforu, anebo jede rovne. a kdyz mate volant rovne, neni moc rozdil, jestli to tlacitko je na volantu, nebo pod
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:43
Re: Ergonomie
Když sou tlačítka na volantu, pak setam nevejde to ovládání tempomatu >:D

O to tady jde.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 12:51
Re: Ergonomie
asi mate nejaky moc velky tlacitka, ze se vam na volant nevejdou dva ovladace :-)
ale jo, kdyz uz mam vybrat, tak tempomat na volantu je lepsi, nez radio, v tom mate pravdu
Avatar - Barrichello
17. 10. 2012 12:59
Re: Ergonomie
Tak záleží kolik těch tlačítek tam je na to rádio, někde je to spojený i solvádáním věstavěný navigace a palubního pc a to pak azbre obě strany volantu a na tempomat je ta debilní páčka.
Avatar - Choochoo
17. 10. 2012 13:12
Re: Ergonomie
Tak rozhodne neni problem mit palubak, radio a tempomat na volantu, o tom zadna
18. 10. 2012 07:58
Re: Ergonomie
U mondea je jak radio na volantu, tak ovladani menu, navigace, telefonu a taky adaptivniho tempomatu...bez problemu..a prehledne
17. 10. 2012 14:14
Re: Ergonomie
Teda já mám na volantu vlevo tempomat a vpravo rádio, palubák na páčce vlevo pod volantem a jinak bych už to moc nechtěl, tempomat ovládám spolu s rádiem nejvíc, palubák minimálně, moc si nedovedu představit pro každou změnu rychlosti sahat na páčku
Avatar - Emel
17. 10. 2012 11:51
Re: Ergonomie
Co když třeba auto stojí? Ok, není to nějak super závažný argument, ale prostě u páček nevidím žádnou nevýhodu oproti čudlíkům na volantu.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 12:03
Re: Ergonomie
ja tam taky ale zadnou nevyhodu nevidim, jak rikam, stejne si vetsinou s radiem hrajes, kdyz mas volant rovne, a tam je jedno, kde to ovladani je umisteno
Avatar - Emel
17. 10. 2012 12:48
Re: Ergonomie
Většinou není vždycky. Když ti auto stojí na parkovišti a volant je vzhůru nohama, jsou páčky lepší než čudlíky. A jelikož u páček nevidím žádnou nevýhodu, stačí i takto slabý argument k celkovému vítězství páček, aspoň z mého pohledu.
Avatar - jeylkey
17. 10. 2012 13:13
Re: Ergonomie
aby ta diskuse nebyla nekonecna, reknu, ze to je ciste vec vkusu a zvyku, zadne reseni neni podle me natolik spatne, aby nemohlo byt pouzito
Avatar - Choochoo
17. 10. 2012 13:14
Re: Ergonomie
Zatim se mi stalo jednou, ze jsem chtel mackat cudli a volant byl otocen vzhuru, neni problem sahnout na radio. Jinak za ty stovky neli tisisce macknuti za jizdy bych packy nechtel. Stacilo mi to odporne mackani palubaku na pacce ve sluzebaku.
17. 10. 2012 11:40
Re: Ergonomie
Já bych vám ty rádia vyházel! >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
17. 10. 2012 12:27
Re: Ergonomie
>:-[] konečně volně radikální názor >:D
Avatar - positivemind
17. 10. 2012 13:24
Re: Ergonomie
Osobně jedu páčky pod volantem raději než tlačítka na něm. Volant je pak líbivější (když nemáš prémii, tak občas ta tlačítka vypadají fakt hnusně) a beru to i jako nějaký prvek bezpečnosti - když zatáčíš, nemáš snahu se věnovat rádiu.

Obecně je dotykové ovládání nešťastné pokud nejde o nastavení navigace - v XF je to vážně na dvě věci, v Tesla S to bude ještě 100x horší. Jsou prostě funkce auta (klimatizace, zesilování rádia, přepínání stanic/písniček), na která musí být tlačítko, aby člověk věděl kam za jízdy sáhnout a nerozptyloval se. Kecy o tom, že si někdo nastaví klimu nebo rádio před jízdou jsou absolutně liché.

Jinak nový Golf vypadá zase fajn, ale pohledově dospělejší mi pořád přijde Polo, k němu ten design sedí víc.
Avatar - white label
17. 10. 2012 11:26