1) Ovládání rádia tlačítky na volantu - nojo, tradice.
2) Dotykový displej (rozumím snaze diverzifikovat portfolio, ale klasická tlačítka poslouží lépe - v XF je problém při poskakování po pražské dlažbě se trefit do požadované volby).
3) Displej už je výše než býval, ale pořád by mohlo být líp ("multidot" to úplně nenahradí).
4) Lesklý plasty (tomu se dá za příplatek vyhnout)
5) Subjektivně: useklý volant, mně to vadí.
6) Nenabízí head-up display (opět, multidot je jen slabou náhražkou)
A taky se mi zdá, že nikam není dát 1,5l PETku >:-[] Jinde se to kritizuje...
Na druhou stranu, ten interiér je nádhernej. Plasty do matu, černý sedačky a byl bych spokojenej :-)
Ovládaní rádia tlačítky je super, halvně co se týče hlasitosti
Ale tačítka maj být z boku volantu, na volantu má být ovládání tempomatu, páčka na tempomat někde pod volantem je věc co nesnáším
dotykový dipslej je naopak super věc
head-up display se dá dokoupit, pokud se spokojíš s tím co ukazuje rychlost, a má varování před překročením limitů
to zalezi na tom, jak vypada interface. prave proto jsem psal "zapracovat nad usability", tj udelat menu tak, aby nemela 30 polozek.
nerikam, ze to je nejlepsi reseni, proste se mi libi nejvic, jinak kazdemu se libi neco jineho
Súhlasím, že dotykové rozhranie sa do auta príliš nehodí. Ako hračička pri zastavenom vozidle dajme tomu, ale základné funkcie (klíma, rádio) chcem mať na mechanických tlačítkach. Ovládať dotykovú obrazovku po pamäti- no schválne si to skúste :-!
Zrovna minule jsem si to vyzkoušel u BMW, kde jsem si chtěl zavolat z integrovaného handsfree. Než jsem tím velkým kolečkem navolil číslo, tak jsem myslel že vyskočím z kůže >:D Nastavovat na tom navigaci je ještě o třídu horší. Zlatej dotykáč panáčku. Zlatej.
Na druhou stranu, pozoroval jsem tuhle taxikáře jak přes kolečko za jízdy nastavuje adresu na navigaci a přišlo mi to jako celkem slušné řešení - ruka spočívá pevně na kolečku, kolečko nahmátneš i poslepu a stačí po očku sledovat obrazovku.
Jenže ty tu navigaci budeš po očku dledovat dva kilometry, než zadáš aspoň prvních pět písmen hledané ulice. Já to třema prstama na dotykáči mám za 3-5 vteřin. Opravdu, ten komfort je neporovnatelný.
To je pravda, ale to nutně nevadí... nehledě na to, že často stačí zadat první dvě a pak už vybrat ze seznamu. Ťukat prstem do dotykáče za jízdy je horší.
lepší než počku sledovat je počkat na semafory a tam to natukovat popř. si někde na chvilinku zastavit.
Mam dotykovk už v druhý autě, a nic jinýho bych nechtěl.
tlačítka sou šílený a kolečka ještě horší. Stačí se splést o pozici a už zas kroutíš kolečkem jak blázen zpět
kdyz se spletete o pozici, staci se vratit o pozici zpet, nemusite kroutit jako blazen.
stejne muzu argumentovat, ze na dotykaci nekdy netrefim spravne misto, zejmena kdyz ta simulovana tlacitka jsou mensi a blizko sebe
ano, nejak tak to vidim i ja. proste ovladani koleckem je "porad stejne", kdezto simulovana tlacitka na dotykove obrazovce muzou vypadat v kazdem menu jinak, a jinak umistena, a musis se na to vice koukat, coz za jizdy moc nejde. ale to uz neni o kolecku vs. dotykaci, ale o uzivatelskem rozhrani, kdyz je blbe udelane, zadne ovladani nebude fungovat jak ma
Mám iDrive a cokoliv navolit trvá sto let oproti dotykáči. Kolečko je zase úplně po ruce a nemusím na něj vůbec koukat, kdežto na dotykáč se musím natahovat a přesně trefovat. Za jízdy to jde blbě a chce to víc pozornosti než kolečko, když auto stojí, to je jiná káva.
Další potíž dotykáče vidím v tom, že aby se na něj dalo pohodlně dosáhnout, jeho umístění bývá kompromisem. Proto ho nemůžou dát úplně nahoru a dopředu, kde by sice byl dobře vidět, ale potřeboval bych ruku metr a půl dlouhou a nejlépe zavěšenou na popruhu ze stropu.
Přesto pokládám dotyk za lepší.
Nejlepší by asi byl touchpad místo kolečka, který by suploval dotyk na displeyi, řádně umístěném. Nevím dokonce jestli to někdo nedělá. V této variantě by bylo moc důležité, jak by se povedlo to celé uživatelsky zpříjemnit a zjednodušit.
touchpad umisteny primo na kolecku maji v audi, ale asi to neni to, o cem mluvite, on tam je pro zadavani rukopisneho textu.
jinak, dat si jednoduse touchpad misto kolecka asi nepujde. kdyz to nebude mit vlastni obrazovku (coz by nemelo asi smysl), jak budete vedet, kde sahnout na touchpad, abyste trefil tlacitko "nekde uprostred" obrazovky?
no nevim, to by uz bylo lepsi tam dat primo mys a nelamat si hlavu :-) ovladat laptop touchpadem neni vubec nic prijemneho, v aute bych to nechtel.
mne se libi ten system v audi - pro zadavani textu mas touchpad, pro vyber polozek menu kolecko. ovladani mas po ruce, display zase blize sklu, takze to je i bezpecnejsi, nez kdyz mas dotykovou obrazovku nizko a nevidis na cestu, anebo musis sahat na obrazovku, ktera je hodne vysoko/daleko. potom uz zalezi na softwaru, nakolik dobre to umi rozpoznavat text atd
Kolečka jsou dobrá pro pohyb v menu. Pro zadávání jsou na dvě věci. Touchpad Audi je zajímavá myšlenka, ale podle mne je pořád nejrychlejší cestou klasická telefonní klávesnice s predikcí. A ještě před ní kvalitní ovládání hlasem.
1) Ničemu nevadí, pro mne plus;
2) Zatím nejlepší řešení, protože to narozdíl od ostatních opravdu funguje a hlavně rychle;
3) Třeba ano;
4) Nevadí;
5) Vůbec nevadí;
6) V (super)mainstreamu >:-[] je to něco, co se nedá očekávat.
7) Místa tam jsou v kapsách.
No vidíš, tak tobě to třeba vyhovuje.
Já mám raději ovládání rádia pod volantem :-) Z dotykáče jsem vyřízenej, vadí mi jak v Yarisu, tak v XF. V ničem jiném jsem to nezkoušel. Třeba to bude fajn, koukám, že důležitý věci mají duplikovány na tlačítkách nebo otočných ovladačích.
Head-up displej si můžeš koupit třeba v Peugeotech. Není to žádná hitparáda, ale mě se líbí víc, než displej mezi budíky.
Zrovna dneska, je to tak hodinka, jsem si s ovládáním pod volantem chvilku hrál (jel takovým autem). Verdikt je jednoduchý, tlačítka na volantu jsou lepší. Protože můžeš normálně kroutit volantem a tlačítka jsou pořád na stejném místě. ;-)
Head Up v třístaosmě?
Sorry, ale na stejném místě je ta páčka, tlačítka se s volantem otáčejí... těžko si umím představit, jak bych používal tlačítka na volantu v situaci, kdy je volant třeba vzhůru nohama, u páček to jde (za předpokladu že si přehmátneš a ruku máš tam co obvykle). Já mírně preferuju páčky, ale ten rozdíl je minimální... tlačítka holt mačkám jen pokud mám volant +- rovně.
jo, jasne. chtel jsem rict, ze at jsou tlacitka kdekoli, 99% operaci s nimi ridic provadi kdyz bud stoji na semaforu, anebo jede rovne. a kdyz mate volant rovne, neni moc rozdil, jestli to tlacitko je na volantu, nebo pod
asi mate nejaky moc velky tlacitka, ze se vam na volant nevejdou dva ovladace :-)
ale jo, kdyz uz mam vybrat, tak tempomat na volantu je lepsi, nez radio, v tom mate pravdu
Tak záleží kolik těch tlačítek tam je na to rádio, někde je to spojený i solvádáním věstavěný navigace a palubního pc a to pak azbre obě strany volantu a na tempomat je ta debilní páčka.
Teda já mám na volantu vlevo tempomat a vpravo rádio, palubák na páčce vlevo pod volantem a jinak bych už to moc nechtěl, tempomat ovládám spolu s rádiem nejvíc, palubák minimálně, moc si nedovedu představit pro každou změnu rychlosti sahat na páčku
ja tam taky ale zadnou nevyhodu nevidim, jak rikam, stejne si vetsinou s radiem hrajes, kdyz mas volant rovne, a tam je jedno, kde to ovladani je umisteno
Většinou není vždycky. Když ti auto stojí na parkovišti a volant je vzhůru nohama, jsou páčky lepší než čudlíky. A jelikož u páček nevidím žádnou nevýhodu, stačí i takto slabý argument k celkovému vítězství páček, aspoň z mého pohledu.
Zatim se mi stalo jednou, ze jsem chtel mackat cudli a volant byl otocen vzhuru, neni problem sahnout na radio. Jinak za ty stovky neli tisisce macknuti za jizdy bych packy nechtel. Stacilo mi to odporne mackani palubaku na pacce ve sluzebaku.
Osobně jedu páčky pod volantem raději než tlačítka na něm. Volant je pak líbivější (když nemáš prémii, tak občas ta tlačítka vypadají fakt hnusně) a beru to i jako nějaký prvek bezpečnosti - když zatáčíš, nemáš snahu se věnovat rádiu.
Obecně je dotykové ovládání nešťastné pokud nejde o nastavení navigace - v XF je to vážně na dvě věci, v Tesla S to bude ještě 100x horší. Jsou prostě funkce auta (klimatizace, zesilování rádia, přepínání stanic/písniček), na která musí být tlačítko, aby člověk věděl kam za jízdy sáhnout a nerozptyloval se. Kecy o tom, že si někdo nastaví klimu nebo rádio před jízdou jsou absolutně liché.
Jinak nový Golf vypadá zase fajn, ale pohledově dospělejší mi pořád přijde Polo, k němu ten design sedí víc.
Chlapci, vy to nějak nechápete, jak často ovládáte rádio, když máte volant vzůru nohama? V drtivé většině jízdních situací otočím volantem max o půl otáčky. A co víc, vždy ho držím tak, že palec to tlačítko může pohodlně stisknout. ;-)