Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio IV: První jízdní dojmy

Nejnovější generace Renaultu Clio je pohledná zvenku, atraktivní uvnitř a velmi přesvědčivá na silnici. Konkurence v nižší třídě to bude mít po jejím uvedení na trh zase o něco těžší.
Zpět na článek
Avatar - NSA
22. 10. 2012 22:05
Re: Firmu rendlík a syn čeká další propad prodejů
Fakt tě to moc štve viď že musíš ty svý nechutnosti pořád plivat okolo sebe. Smiř se prostě s tím že Renault ví něco o designu o čemž se grupě VW může jen zdát... :no: >:D
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:44
Re: VYPICHOVAČKA
3x Amen a velký souhlas s tebou :*)
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:16
Re: CLIOLAND
Že by závist >:-[] ? Asi jo - tohle možná chlapce u VW napadne tak za 10 let až bude zase nějaká evoluce jejich aut... Octavia VI...Rapid III apod >:D
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:14
Re: ....a přece se mi líbí !
:yes: :yes: >:D
Avatar - Ronault.
21. 10. 2012 15:09
Re: KAM S NÍ?
Nic si z toho nedělej, ne vždy ti lži projdou, ale příště se k nim raději přiznej a nevyskakuj jak gumový panďulák.

A ano, proti tobě jsem opruvdu chytřejší a zkušenější, ale proti tobě je chytřejší i cvičený orangutan, takže to jako lichotku brát nebudu.

PS: Ano, za dva roky se těch 52 t km najelo jen v garáži >:D
Avatar - white label
20. 10. 2012 16:10
Re: ....a přece se mi líbí !
Zrovna Ada není ten, komu by na Renaultu vadilo prímárně jeho logo, tomu na něm totiž vadí úplně všechno..., a že by to logo mělo přitahovat zrovna homosexuály? Jedině snad u lesbiček, tam by to ještě nějakou logiku mít mohlo... ;-)
Avatar - grifith
20. 10. 2012 16:09
Re: Rendlík se vším všudy
ty nemáš mozek, natož vkus... A pokud jej máš, používej ho a nepiš takové nesmysly! :no:
Avatar - white label
20. 10. 2012 16:02
Re: ....a přece se mi líbí !
Švihák zase všude píše, že to jen trochu štípne..., tak teď nevím komu mám spíš věřit, ale přece jen Švihák bude v tomto ohledu určitě mnohem zkušenější, a zřejmě nejen díky jeho vyššímu věku. >:-[]
20. 10. 2012 14:54
Re: KAM S NÍ?
Ronault, kristusat, ty si taky mudry, skuseny a hlava pomazana, ze ti normalne zavidim. Inac, precitaj si spatne svoje vzdy "kompetentne" prispevky a reakcie druhych. Do Vianoc to mozno stihnes?!
Tolko prispevkov, co mas ty, tak to uz je na diagnoza. Mozno vsak mas iba grafomansku psychozu. Tak, ci tak, najlepsia rehabilitacia bude, ked co najskor vydas knihu.
P.S. Je mi jasne, ze ked mas P207 SW doma, tak SPZ neufaklis. Caff
Avatar - Ronault.
20. 10. 2012 11:59
Re: KAM S NÍ?
Hele, doma máme 207 SW už dva roky a za dva roky žádná ulomená či poškozená SPZ, tečka. Žárovku H7 ti na 207 vyměním za 2 minuty, totéž na 307 (minulý týden jsem ji měnil kolegyni, na Laguně taky), nepiš tady nesmysly.
20. 10. 2012 08:07
Re: KAM S NÍ?
Ronault, dakujem za tvoje tutorstvo. Asi mas pravdu. Keby bolo za volantom menej chrapunov, ktori ti pri nacuvani, pri pozdlznom parkovani, nebachnu do naraznika a nenacnu SPZ, tak sa to nestane tak casto.
Ja nemam cas na ceskou komedii "Světla svítí, stěrače stírají, ostřikovače stříkají, SPZ je na svem miste,..."
P.S. Na P207 je to umiestnenie SPZ naprd, tak isto, ako vymena H7! Howgh!
Avatar - avatas
20. 10. 2012 07:58
Re: ....a přece se mi líbí !
Znak Renaultu je "reuta" - symbol bohatství.
Homosexuálové mi nevadí.
Hloupost ano.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:40
Re: Klavírní lak...
Tys noveho Golfa jeste nevidel, nebo delas hloupeho schvalne?
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:38
Re: Auto.cz
Z tve klavesnice ta kritika vyzniva opravdu nanejvys komicky... ;-)
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:36
Re: Auto.cz
V clanku padlo srovnani se Ceedem, jakozto predstavitelem nizsi stredni a sam autor nizsi stredni zminoval. Ok, beru, diky... :-)
Firmu rendlík a syn čeká další propad prodejů
Vždyť takovou bliózní hrůzu si může koupit jen úchyl :no: :no: :no:

Zanedlouho bude tahle firma ráda, že může montovat licenční VW Polo >:-[]
Re: CLIOLAND
Odvážně a originálně? Kdepak! Hnusně a odporně! :no: :no: :no:
Re: Rendlík se vším všudy
Já nemám mindrák, jen dobrý vkus :-!
Re: Cliózní první dojmy
Rendlík rybník je opravdu spolehlivý vůz - prvních 20 tisíc km >:D

Je také velice ošklivý, ale tahle bliózní hrůza překonává vše :no: :no: :no:
Re: ....a přece se mi líbí !
Ty jezdíš rendlíkem, takže to musíš znát >:-[]
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:55
Re: Jedna podvozková platforma
:yes:
No uvidíme, jak v reálu, ale dle redaktora auto nerozhodí i nerovnost v zatáčce a to znamená, že nemůže být jen tvrdé a jinak neschopné.
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:53
Re: ....a přece se mi líbí !
Jen to v sobě nepotlačuj, prý to jen trochu píchne a je to...
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:52
Re: Cliózní první dojmy
Třeba proto, že neumí řídit >:-[]

Ona se diví, že pedál plynu táhne tak do poloviny hodně, pak to ale už tak nejede, resp. ten efekt není tak velký... no jo, ale to v té době má nad 4000 ot 8-s
Ale ona by až tak hrozná řidička nebyla, teda svým způsobem... alespoň na rozdíl od jiných žen nebrzdí provoz, naopak někdy jede rychleji než bych si já v daném místě dovolil (myšleno tam, kde je 80 a vím, že tam občas měří, ne zatáčky, kde se naopak bojí), jen prostě se na to často moc nesoustředí a některé věci ji nedochází... třeba jako to, že když o 5 aut vpředu někdo začne brzdit, tak má ona pro jistotu přestat zrychlovat, protože asi tam někdo jen tak z legrace nebrzdí.
19. 10. 2012 16:55
Re: KAM S NÍ?
Pozor na pusu presne tak isto si na návšteve tiež. Tým sa nezastávam chestera.
Avatar - petrumr
19. 10. 2012 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2012 15:58
Re: Jedna podvozková platforma
Tak určitě. ;-) Na můj vkus chuť sice hořká. ale moc umělohmotná. :-) Já raději Plzeň.
Avatar - petrumr
19. 10. 2012 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2012 14:52
Re: 3x POCHVALA
Žena za pultom je žena za pultom....pevná a zásadová >:D
19. 10. 2012 14:50
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Velikost domácího trhu jistě hraje roli, jak píšete s GTIm. Nadruhou stranu, Fabia není jenom auto z malé země, ale především auto z velkého(největšího) koncernu a tento fakt přinejmenším vyvažuje její původ v malé zemi.
Avatar - Emel
19. 10. 2012 12:51
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ta Giulietta... pro mě to bylo wow, když jsem sedl dovnitř a koukal na stříbrný dekor s růžovým (?!) nádechem a barevné prošívání, byl jsem trošku v šoku, ale prostě pokud je zachována ergonomie a kvalita provedení, tak si ve finále není na co stěžovat.

RX-8 - v černo-červené kůži (vč. volantu) je to docela divočina, s klavírním lakem na středovém panelu a kolem ovládání okének a vysokým středovým tunelem lemovaným hliníkem...
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 10. 2012 12:44
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ta čísla sedí (236.000), Fabia je řádově na polovičních prodejích Clia. Já neříkám že má Fabia problém, jen že v prodejních číslech nehraje a nikdy nehrála první ligu. Fiesta, Polo, Corsa, Clio a 20X jsou dlouhodobí vládci dané třídy.

Jestli se Cliu podaří s novou generací dostihnout nebo předhonit Polo a Fiestu je ve hvězdách, stejně tak jako úspěch či neúspěch 208... ale to co naznačuje GTI, tedy že pokud by Francie měla stejně obyvatel jako ČR, pak by se prodalo více Fabií než Clia, považuju za nepodloženou spekulaci, se kterou nesouhlasím. Clio možná získává nějakých 100.000 kousků ročně díky domácímu trhu, na druhou stranu ztrácí nějakých 30.000 na Fabii nakloněném německém...
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 12:30
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Interier giulietty není stavěn ve stylu wow efektu, ano má některé prvky jižanského cingrle stylu (barevný plastový pruh napříč přístrojovkou), ale jeho architektura je střízlivá a ten panel lze mít v provedení, kdy interier vypadá seriozně. Tohle není srovnatelné s přístupem fordu, tomu naprosto chybí styl, tedy pokud za styl nepovažuju bionicle. A RX-8? Co je na ní uvnitř na wow? Podle mého naopak, jednoduchá, nadčasová elegance. ;-)
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 12:25
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Potom nemá fabie žádný problém, tedy jestli platí, že se jí doma prodá 6%, to je nějakých 15tis. aut/rok, pak se prodá 250tis. fábií celkem. To bych řekl, že je velký úspěch, vezmu-li čísla clia, která tu padla, tj. 460tis. za rok, pak při vědomí, že fabia má dva koncernové souputníky, je to na potlesk. A diskutovaným pohledem co do vlivu domácího trhu, který u clia absorbuje skoro desetkrát (120tis.) tolik co domácí trh fabie, je pak teze o významu jeho velikosti o to platnější. ;-)
19. 10. 2012 12:12
Jedna podvozková platforma
No nejsem si zcela jist, zda je dobře, že všichni ladí podvozky dle novinařských testů a dle JEDNÉ šablony jak má podvozek vypadat.Ono je to pak vždy něco za něco a ne každý to tak chce.Vykřiky o nejlepších podvozcích ve třídě u mne zanechávají občas i úsměv na tváři.Někdo má rád pohodlí, mrtvý lehce jdoucí volant, houpavé auto značky "karosa".V testech pak sklidí kritiku, v diskuzích výsměch a vytváří se dogma jeden más skoro formuli a druhej Trabanta.(trabant promine)90% řidičů nic z toho nevyužije, naopak je sportovno otravuje, ale pocit že v testech jeho auto je na prvním místě hřeje, cejtím silnici wo*e a projedu zatáčku vo 5 kiláků rychlejc a ni se to nezhoupne.Bohužel, podvozky se budou ladit dle novinařů....je to jak s pívem Gambrinus.
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:50
Re: VYPICHOVAČKA
Toho bych se zas nebál, nějakou představivost určitě mám ;-) . Spíš mě napadá, jestli to zkušební Clio 1.listopadu už nebude na zimácích, a případně na jakých... :-|
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:47
Re: Najvacsie sklamanie
Na Slovensku se možná ? Tendline nabízí...
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:45
Re: Cliózní první dojmy
Ádo, no tak, aspoň budeš mít zase co připřáhnout za Outlandera. Když už Laguna III je téměř nechutně spolehlivá. >:-[]
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:43
Re: 3x POCHVALA
Samozřejmě souhlas s Klaudiem... ;-)

Třetí pochvala patří Ádovi, neboť ve svých pochybných názorech je pevný jako skála. Podobně jako Jiřina Švorcová. :yes: >:D
Avatar - BruceWayne
19. 10. 2012 10:34
Profil křídla
Myšlený je profil křídla, ne křídlo, je to poznat na druhé fotce přístrojové desky. Malá nápověda jak to má přibližně vypadat: [odkaz] :-! Ovšem, Clio je opravdu povedený :yes:
Re: ....a přece se mi líbí !
Ano. Českou čtyřprocentní menšinu jistě zaujme >:-[]
Re: 2x POCHVALA
Právě naopak. Článek je křečovitou snahou udělat z hnusné a nekvalitní kreatury v očích veřejnostiněco přijatelného. Je to příklad ostudné novinářské manipulace :no: :no: :no:
Re: Cliózní první dojmy
Přehodil sis písmenko. Ten správný termín není "Cliózní", ale "Bliózní"!
Takovou zrůdu na 4 kolech snad ještě u firmy rendlík a syn nevyrobili.
Vždyť je to hnusné zvenčí i uvnitř - dokonalý koncert hnusu. Vivat Blijo!
Avatar - Emel
19. 10. 2012 09:46
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fabia loni prodala ve Francii skoro 10.000 aut, takže tušit by měli. V roce 2003 se prodalo 7.148 Fabií, což znamenalo shodný tržní podíl jako dnes (cca. 0,4%).

Pokud srovnáváš Octavii s Fabií, pak argument malého domácího trhu nehraje roli. Říkáš, že se Fabii nedaří realizovat větší část prodejů mimo domácí trh... jenže podíl domácího trhu na prodejích je 6.3% u Fabie a srovnatelných 5.8% u Octavie (2011), jen se prostě Octavia prodává celkově lépe.
Avatar - Emel
19. 10. 2012 08:57
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Já bych s bionicle problém neměl, pokud by to ovšem bylo provedeno pořádně a nebylo to na úkor ergonomie. Nenapadá mě honem žádný kontrapříklad... snad Giulietta, to je taky celkem úlet, ale kvalitně udělaný a nemám s tím problém. Nebo RX-8 ;-) .
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 08:32
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ano, ty stříbrné plasty atd., souhlas, ale o wow efekt design jde také, a velmi. Fiesta byla první, kdo dostal tento "extravagantní" bionicle design vnitřku, bylo kolem toho spoustu povyku a řečí o modernosti, mladistvé svěžesti... a po pár letech to vypadá vedle novinek tak zastarale, až škoda mluvit. Tipuju, že příští fiesta půjde uvnitř cestou nového mondea, horší je, že tento styl interiéru dostaly i relat. novinky z rodiny focusu, prohlížel jsem nedávno bmaxe a nechápal, jak to můžou v roce 2012 pustit s tímhle vnitřkem ven, interiery jdou obecně zcela jiným směrem.
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 08:19
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
"Když chceš", "mě nevyhovuje"... Pořád dokola. Já mluvím o tom, jak Octavii trvalo pouhé dvě generace, což je velký úspěch, aby byla mimo svůj domácí trh vnímána jako plnohodnotný reprezentant svého segmentu a mohla tak mít větší část svých prodejů realizovatelných mimo domácí trh. Fabii se to zatím nepovedlo a příčin je určitě více, např. to, že druhá generace je méně povedeným autem (v kontextu soudobé konkurence) než gen. první. Ale zcela jistě je jedním z důvodů menších prodejů mimo domácí trh právě velikost toho trhu domácího, je to otázka celk. vyrobených kusů, které se po Evropě pohybují, přesunu ojetin předch. generací mezi zeměmi, jinými slovy jde o vytváření povědomí o modelu díky absol. množství vyrobených kusů, o posilování image. V ČR zná každý model Renaultu zvaný clio, pochybuju, že ve Francii lidé vůbec tuší o existenci Fabie. V tomto je velikost dom. trhu pro celk. úspěch modelu dost významná.
19. 10. 2012 08:02
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Renault není VW a TCe není TSI. U Renaultu na motorech nešetří a problémům proto předcházejí. Jistě tady každý četl článek o problémy s řetězy u malých turbomotorů. Pak asi není problém pochopit, že variabilní olejové čerpadlo, čtvercová architektura motoru, materiály typu DLC (Diamond-Like Carbon) na zdvihátkách vačkového hřídele nebo pláště pístů s grafitem,...tyto problémy řeší. Nechápu, proč se dnes každý bojí rozvodového řetěze. Přece nemůže být důvod fakt, že to někdo jiný kvůli šetření nezvládl.
19. 10. 2012 01:24
Re: Cliózní první dojmy
On někdo točí diesel nad 4.000? OMFG ;-) Tuhle "benzinovou" charakteristiku co vím mají snad jen diesely od BMW ty jdou točit nad 5t, ale proč to proboha dělat?
19. 10. 2012 01:13
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Auto je skutečně pěkné a být nákup auta jen o designu, tak už píšu na Clio objednávku, ale jsem zvědavý na nové Tce, technologie VVT, napínání rozvodového řemene hydraulicky, nevím, nevím.. Minulá generace Tce byla co vím spolehlivá, byla by škoda, kdyby si Renault pošramotil pověst.
18. 10. 2012 23:56
Re: navigace
Ano, přesně tak, to kde navigace hlásí odbočení a kde ne, je věcí mapových podkladů a ne až tak vlastního navigačního softwaru. Ten maximálně může ovlivnit "celkovou ukecanost", ale pokud se vám zdá, že někde hlásí navigace i neodbočení na polňačku a naopak složité městské křižovatky nehlásí, pak je to věc map.
Avatar - Alpinis182
18. 10. 2012 23:39
Re: navigace
To ano, ale já reagoval konkrétně na ten "čudlík", joystick kterým se to ovládá...
18. 10. 2012 22:41
Re: Klavírní lak...
Ty to asi nechápeš, ale já nemluvím o úrovních výbav, ale o možnosti individualizace. U Renaultu prostě neplatí nejvyšší výbava = klavírní lak. Třeba na volant si můžeš dát 7 různých dekorů. Dál máš 4 barvy palubky, 6 barev sedaček,........
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 22:39
Re: Klavírní lak...
Ty to jaksi nechápeš. To, co vidíš na fotkách, je určitá individualizace, nejde o stupeň výbavy. Stejný stupeň výbavy bude mít u nového Clia několik různých variant dekorů.

A u VW vypadá základní výbava jakože krásně? Taková Octavia, kde ti v základu vyškubnou schránku na vrchu palubovky, sundaj dekory, daj jiný klakson atd. je oku lahodící? To je všude stejné.
18. 10. 2012 22:38
Re: VYPICHOVAČKA
Pozor ta fotka co tu dal GTI je taky amatérská.
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:25
Re: Klavírní lak...
To že VW neni hračička vim od toho jsou tu jini ikdyž tve tvrzeni je jaksi přehnane. Každopadně nižši urovně vybav u Renaultu moc lahodně zrovna nevypadaji. A pokud tento nejvyšši stupeň vybavy u Clia je mirně řečeno divny tak si raději nepředstavovat nižši urovně.
18. 10. 2012 22:21
Re: KAM S NÍ?
Teda pánové, já nevim co s tím děláte >:D Na minulé C4 a teď na Cliu jsem se stejně jako v ronaultově rodině nikdy SPZ nedotkl, ani lízátko nikdy nedostalo ránu ;-)
18. 10. 2012 22:18
Re: Klavírní lak...
Znovu se budu opakovat. U Clia máš víc variant interiéru než u všech modelů VW dohromady. Tak proč pořád řešíš klavírní lak?
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:14
Re: Klavírní lak...
Na nějakou vlastni garaž prdim. Detailně jsem to opravdu nestudoval a snad maš pravdu. To ale nic neměni na tom že interier Clia je i přes jistou originalitu a hravost nepovedeny.
A opět se budu opakovat...klavirni lak ano ale musi se s nim umět zachazet což neni připad Clia oproti Golfu.
Avatar - avatas
18. 10. 2012 22:01
....a přece se mi líbí !
Je to prima autíčko,líbí se mi.
A myslím,že je hlavním odběratelem je a bude Francouzká dívka a žena.Francouzky mají šarm a tento model má po dlouhé době šarmu na rozdávání.
A co si myslí cca 40 člobrdíků v české dizkusi je renaultu celkem jedno.Bude se to prodávat jak housky v Lidlu.
Držím palce Renaultu! :yes: :yes: :yes:
Avatar - jazva
18. 10. 2012 21:54
Re: VYPICHOVAČKA
No lenže ty si zase nedal žiadnu fotku. To je render...
18. 10. 2012 21:49
2x POCHVALA
Pochvala autorovi za fakt solídny a príjemný článok. Takéto chcem na Auto.cz čítať.

Pochvala Renaultu za vydarené autíčko.
18. 10. 2012 21:44
Re: VYPICHOVAČKA
208 môže pri pohľade na Clio iba ak plakať... Zväčša sa mi aj nepekný dizajn v očiach časom "usadí", u 208 je to presne naopak - zdá sa mi byť čoraz hnusnejšia.
18. 10. 2012 21:39
Re: navigace
Renault dáva Tom Tom. Má ju aj moje Kangoo. Naproti tomu v služobnom aute mám konkurenciu, a robí tie isté psie kusy - na križovatke s vedľajšou cestou upozorňuje na odbočenie, aj keď ostávam na hlavnej, a tam, kde z hlavnej schádzam niekedy ani nehlesne...
Nie je to podľa mňa samotnou navigáciou, ale spracovaním máp.
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2012 21:35
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ja už som to tu párkrát písal, proste tiež nechápem filozofiu koncernu v tomto segmente. Fabia by podľa mňa mala úspech, keby bola tiež liftback ako Octavia, len skrátka o triedu nižšie. Niečo také, ako bol svojho času Hyundai Accent [odkaz] [odkaz] . Technika malých áut, dĺžkou tesne pod hatchbackom nižšej strednej a kufor o kúsok väčší, ako konkurencia. Bolo by to iné ako Polo, iné ako konkurencia, a jedna rodina s Octaviou.
18. 10. 2012 21:32
Re: VYPICHOVAČKA
Ty třídy jsem si tak pomotal sám pro sebe.
18. 10. 2012 21:32
Re: VYPICHOVAČKA
koukam pitomce ze cim lepsi kara tak kolem sebe vic zoufale kopes.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:28
Re: Najvacsie sklamanie
Pozn.: něco mi nesedí na tvém popisu. Výbava Trendline (základ) má tvrdou přístrojovku, Comfortline měkčenou. Ovšem v Česku se 1,6 TDI v Trendlinu nenabízí. V čem jsi tedy vlastně jel?
Avatar - Ham.
18. 10. 2012 21:26
Re: VYPICHOVAČKA
Nějak motáš třídy, jasně, že Polo není Golf, to přece nikdo neočekává. Kdo chce malé auto nekoupí si Golfa, kdo chce větší nekoupí si Polo nebo Clio.
18. 10. 2012 21:20
Re: VYPICHOVAČKA
Teď jde ještě o to, co se do celosvětových prodejů Pola počítá. V Evropě to asi vím 340 000 / 225 000. Polo není Golf a až v této generaci se dotáhlo na špičku třídy. Ale je třeba přiznat, že sázka na podobu s golfem VW vyšla. Pokud bych kupoval něco malého, tak bych volil jednoznačně Golfa (snad jen Cliu s 1.2 TCe EDC bych dal ještě šanci). A nakonec bych asi vzhledem k větší důvěře v budoucí spolehlivost asi zvolil Clio.
Avatar - Ham.
18. 10. 2012 21:10
Re: VYPICHOVAČKA
Na některých trzích je ten cenový rozdíl ještě větší a Polo se prodává velmi dobře, začíná se dotahovat v celosvětových prodejích na Golf a není možná daleko doba kdy jej dožene (za 1-8 Golf 514k, Polo 467k).
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 21:07
Re: Cliózní první dojmy
Jo, já to naprosto pochopil a uvítal v tom HTP... prostě zkus někdy neřídit a jet s někým, kdo není nejbrilantnější za volantem nebo spíše "to neřeší", že stěrače už jedou na prázdno, že spojka nemá dvě polohy, že ten diesel fakt nad 4000 ot. nepotáhne atd... ;-)
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:07
Re: 1.2 TCe jen s automatem?!!!
Je to ve stylu vykulené oči - stažená pr-del ;-)
P.S.: zadní svítilny jsou z mýho pohledu to nejhezčí, co na Cliu z designového hlediska je. Ovšem pokud to bude hezké auto i po 10 letech, pak se auto povedlo. Problémem našeho kritizování je, že nedokážeme být nadčasoví, neznáme trendy a souvislosti. Jsme tu totiž jeden vedle druhého amatéři. Automobiloví designéři jsou profíci a tak snad ví, co dělají.
18. 10. 2012 21:03
Re: Cliózní první dojmy
Koukám, že pro kolegyni by byl ideální Rapid s "vylepšenou regulací točivého momentu a asistentem rozjezdu". Jakkoli jsem se tomu posmíval, pro úzkou skupinku nemehel to bude fajn. :-)

Jinak kopance se vrací do módy, podle všeho nová TDI budou zase "táhnout vocpoda".
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:03
Re: KAM S NÍ?
Až se SPZetka zacvakne do rámečku i s logy prodejců, bude to jak radlice. Na zimu se může hodit. :yes:
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:00
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Pogo neměl na mysli třídy, ale prezentovanou úroveň výbavy. Golf maximum, Clio střed.
18. 10. 2012 20:59
Re: VYPICHOVAČKA
V testovaném Cliu byla základní navigace Medianav. Můžeš si připlatit za tablet R-link s Tomtom Live. Ale třeba by ty mapové podklady byly podobné a taky by jsi zabloudil. Asi je nejlepší u sebe vozit 10 navigací a zkoušet to porovnávat.
18. 10. 2012 20:58
Re: KAM S NÍ?
Jo, Peugeoty jsou vypečený, na 407 jsem značku urval i s kusem nárazníku. Na poslední chvíli jsem to zašlápl před vysokým příčným prahem před Kunratickou spojkou a bylo vymalováno... ;-\

A stejně jsem to auto měl rád.
18. 10. 2012 20:56
Re: Klavírní lak...
U Clia se ale těžko dopočítáš, protože má víc variant interiéru než všechny modely VW dohromady.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:56
Re: VYPICHOVAČKA
Situace je jasná, pokud nové Clio, tak bez tovární navigace, páč jsou to vyhozené peníze.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:51
Re: VYPICHOVAČKA
Je nefér porovnávat profifotku Clia s amatérskou u Pola. Měls použít třeba tuto:
[odkaz]
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:50
Re: Klavírní lak...
Tak buď jsem slepý já nebo ty 8-s
Místa, kde se nejvíce dotýkáme v autě:

Řadící páka a okolí:
Golf - klavírní lak na řadičce i kolem tlačítek jí orámovaných
Clio - plast

Volant:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - 0

Ovládání multimediálního systému:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - klavírní lak kolem obrazovky

Ovládání ventilace:
Golf - klavírní lak kolem otočných ovladačů
Clio - matný plast kolem otočných ovladačů

Ovládání světel:
Golf - klavírní lak kolem
Clio - na páčce za volantem, klasicky po fr.

Zavírání výdechů ventilace (krásně na očích):
Golf - klavírní lak
Clio - lakovaný neklavírní plast

Páčky směrovek!!!!
Golf - klavírní lak [odkaz]
Clio - plast

Madla dveří:
Golf - plast
Clio - klavírní lak

Až to počítám jak to počítám, tak Golf v počtu míst s klavírním lakem vede 7:2 8-s
Přestaň tady obhajovat svou garáž.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:47
Re: VYPICHOVAČKA
Polo bude pořád výrazně levnější, než Golf. Zum Beispiel srovnání s motorem 1,2 TSI (77Kw): Golf v základu téměř 400.000,-, Polo 350.000,- Kč, navíc s 2-spojkovým automatem.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:36
Cliózní první dojmy
Ottův slovník naučný o slovu "Cliózní":

Cliózní - výborný, udávající směr, vysoce ceněný. Pojem Cliózní vznikl před 22 lety, kdy značka Renault představila první generaci modelu Clio a dvakrát získala s tímto modelem titul Auto roku.

No a teď vážně...

Pan Červenka tentokrát opět zvedl prapor auto.cz a napsal Cliozní první jízdní dojmy. Je dobře, že alespoň šéf nás neobere o detaily, ale klidně by se mohl rozepsat i více.

Co Clio samotné? Z mého první statického dojmu mohu jen uznat, že interiér opravdu vyveden velmi hodnotně, přehledně a ergonomicky (dle pravého významu slova ergonomie, ne dle významu zkresleného panem Vawerkou, který za ergonomické považuje jen to, co je na stejném, ačkoliv reálně ergonomicky špatném, místě jako v Jettě) a moderně. Tablety dnes udávají směr a příklon k řešení jistě ocení klientela, pokud bude vše fungovat správně.

Ještě větší radost dle prvních dojmů dělá podvozek. Je dobře, že francouzi neustrnuli na místě a ladí dál, inu vliv sílící konkurence je znát... a jde to vidět jak na 208 (opravdu se jízdě proti 207 posunula), tak na Cliu. Pokud je to tak, jak píše testér, je se nač těšit.

Trochu ale zapolemizuji s hodnocením testera ohledně 0,9 TCe....

Dle mého odhadu Renault naladil motor spíše ve stylu 1,2 TCe a ne 1,0 Ecoboostu a to je podle mě jen dobře.
Ano, Ecoboost je dravý, ale až do té míry, že krocení jeho točivého momentu s manuální převodovkou žádá po řidiči více soustředění, než je pro každodenní ježdění pro velkou část řidičů slušné. Ano, mě osobně to nedělá problém a věřím, že většině z nás diskutérů taky ne, ale jsou na silnicích tací, co se nechtějí snažit o nejplynulejší jízdu a nemají cit pro sametově hebkou práci se spojkou... prostě spojku pomalu popouští při rozjezdu a pak už jen jako by měla dvě polohy. V kombinaci s dieselem nebo 1,0 Ecoboost se tato jízda stává nepohodlná a uskákaná (vidím to pokaždé, když mě veze kolegyně do práce svým dieselem). V tom je 1,2 TCe odladěná výborně, reakce jsou plynulé, bez nutnosti soustředění s přemýšlení nad tím, jestli je na otáčkoměru 1200 nebo 1400 ot.... podobný efekt čekám i od 0,9 TCe. Reálně taky 1,2 TCe za to umí vzít a za 1,0 Ecoboostem neztrácí, ba i naopak, jen to nedává najevo tak subjektivně... Něco jako kdysi kopance TDI...

Jen je překvapující, že 1,2 TCe má být jen s dvouspojkou... pravda, neznám moc lidí, co se z automatu vrátili k manuálu, ale znám spoustu takových, kteří ještě žijí v době třístupňových automatů z 50. let a nechtějí nové ani vyzkoušet.
18. 10. 2012 20:28
Re: 1.2 TCe jen s automatem?!!!
pockaj na technicke parametre, raketa. VW si to moze hodit
18. 10. 2012 20:24
Najvacsie sklamanie
no ..... tu zas spomenul hradzu menom Polo. bohuzial som sa na nom dnes vozil a zazil som najvacsie sklamanie. nech to nevyznie tak tragicky, podvozok prijemny, slusne drzi a je komfortny, priestor velmi slusny ale narazil som na trendline s motorom 1,6 tdi, hanba co si akoze premium mainstremova alebo ako to ..... vw vola dovoli vobec ponuknut zakaznikovi, tvrde na grc cierne plasty kde oko dovidi a motor co bezi hladko tak v jednej stvrtine otackoveho pasma. este raz hanba a kto neveri nech si zajde do predajne VW a odskusa. a to ani nespominam tu cenu
18. 10. 2012 20:18
Zavírání výklopné zadní stěny ...
... je take iste, ako na najnovsom Punte - odflaknuta fuserina. Nechapem, preco tam nenalepia profil s drsnym, "protismykovym" rastrom???
18. 10. 2012 20:14
1.2 TCe jen s automatem?!!!
Nechce se mi vůbec věřit, že by Renault nové Clio se čtyřválcem 1,2 TCe vyráběl jen se samočinnou převodovkou. Takový úlet snad vůbec není možný 8-s
Co se týká designu, je to pěkné autíčko, jen nechápu, jak mohli designéři dopustit tak extrémní nepoměr mezi plochou světlometů a koncových svítilen. To byli slepí? Bohužel to hodně kazí jinak velmi povedené tvary...
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:11
Re: KAM S NÍ?
Tak my teda po dvou letech a 52t km SPZ netknutá... inu je to asi i o řidiči >:-[]
18. 10. 2012 20:10
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Pogo, porovnavas Hogo a Fogo. Porovnaj Golf az vtedy, ked bude novy Megan. Nie Clio z nizsej kategorie.
Avatar - grifith
18. 10. 2012 20:07
Re: Rendlík se vším všudy
I toto je názor, bohužel vypovídá pouze o tom, jak moc velký mindrák z Renaultu máš... že ti vaši k Vánocům nekoupili angličáka Renaultu, za to bohužel Clio nemůže :no:
18. 10. 2012 20:06
Re: KAM S NÍ?
Francuzi su naozaj specialisti. Na nasich Peugeotoch 207 sme ECV-ka stale odtrhli o obrubnik na parkovisku. Nakoniec sme ich museli dat premontovat vyssie,
Avatar - miromen
18. 10. 2012 20:02
Re: Klavírní lak...
U Golfa je rovnoměrněji rozvržen. Ne jako u Clia kde je jedna velka plocha a navic v Golfu je umistněn na vhodnějšich mistech. To znamena že by nemělo dochazet k tak častemu kontaktu s rukou. Každopadně to vypada podstatně lepe než u Clia. Podle mě je klavirni lak co se vzhledu tyče plus ale musi byt dobře použit. To že je meně prakticky je jasne ale jak se řika pro krasu se trpi.
18. 10. 2012 20:00
Re: par postrehov...
zase si nieco vycital z cennika, ze? RSa žerie pri riadnom zaťažení 15-17 litrov a autor tu spomínal osem litrov tak netrep, normálna jazda bez naháňania spotreby je 5 litrov a to nehovorím o tej skvelej dynamike oproti základným 1,2kám
18. 10. 2012 19:56
Re: KAM S NÍ?
No ještě jsem čekal kritiku na to, že to někdo urve tu SPZ, ale no tak, kdo neumí odhadnou nárazník tak to asi nebude vysoký level řízení že......? >:D
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:55
Re: KAM S NÍ?
A jéje, to se to Clio povedlo, co?

Ono je to takový axiom, platí nepřímá úměra, čím je auto lepší než by si GTI přál, tím více je GTIm kritzováno to vše násobeno koeficientem a GTIm v sobě na venek potlačovaného líbení >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:49
Re: CLIOLAND
Sice to vypadá značně odvážně a originálně, ale z druhé strany je to praktické. Díky středovému umístění tachometru se ti nikdy nestane, že bys přes věnec volantu neviděl kus tachometru, což se mi v jiných autech stává velmi často.
18. 10. 2012 19:42
mnoho povyku pro kosočtverec
tak jak >:-[] , ne vážně, tentokrát je to jasné, většina místních "cowboys" zřejmě sedlá vyšší třídu než výše popisovaný subkompaktík (kdyžtak mě oprav), to znamená vyšší úroveň estetiky, ergonomie kabiny, proto se s ním včetně mě nemůže a nemůžou srovnat, tady to vw rozhodně vyhrává, i ta fiesta je jak od kolotočů, vlastně všichni, všichni v této třídě krom pola působí rádoby moderně, ba ne, je to jasné, nu a když už teda Renault, tak aspoň Lagunu, což? :-)
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:41
Re: Že by první Renault
Já ho teda potkal ve žluté, viz má galerie na auto cz... a pěkné
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:39
Re: Že by první Renault
Tak nějak, ale je pravda, že třeba v nové 208 se tohle utlumování docela podařilo a to včetně snížení hlučnosti.... jsem zvědav na první jízdy.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
:yes:

To víš, on jako prodejce Škodovek musí mít na očích ten správný filtr.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
No, v Golfu je ho ještě více, dokonce kolem vypínače světel.
Avatar - Ada je zase tady
18. 10. 2012 19:37
Rendlík se vším všudy
Nejnovější generace Renaultu Clio je obludná zvenku, hnusná uvnitř a jen v jednom lze s p. Červenkou souhlasit: ano - tato obluda je velmi přesvědčivá na silnici. Každému normálnímu člověku je hned jasné, co za typa to sedí uvnitř a budou se držet v provozu od něj co nejdál... :no:
Avatar - Emel
18. 10. 2012 19:04
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Úspěch Octavie tkví v kombinaci "kusu plechu navíc" s moderní technikou. Pokud chceš auto do rodiny, Octavia je dobré řešení. Ten kus plechu navíc stačí k tomu, aby Octavii dostatečně vymezil vůči Golfu - pro mě Golf jako rodinné auto nevyhovuje, Octavia ano, snad s výhradou k bezpečnosti.

Fabia má moderní techniku taky, ale postrádá vymezení vůči konkurenci z vlastního koncernu. Co umí Fabia, to umí Ibiza i Polo taky, a lépe... mají o generaci novější podvozek, Polo působí harmoničtěji, Ibiza zase sportovněji. Tak proč koupit Fabii, snad krom ceny?
18. 10. 2012 18:44
Re: VYPICHOVAČKA
U Clia bude možná problém s hodně velkou možností individualizace. Pak ti může nějaký dealer s bujnou fantazií zkazit první dojem. Jako třeba to žluté Clio s prezentačky. To se taky moc nepovedlo.
18. 10. 2012 18:40
Re: VYPICHOVAČKA
Srovnání s Polem opravdu moc smysl nemá. Clio bude v Evropě o první příčku bojovat s jinými. Polo se bude pomalu propadat na místa, která mu historicky patří - kolem 5. místa ve třídě. Ceny aut pořád klesají a dnes si už každý může koupit originál Golf a nemusí si kupovat Polo.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 18:36
Re: VYPICHOVAČKA
Clio ještě není ani k vyzkoušení (mám pozvánku na 1.listopadu) a ty už víš, že je horší než 208. Pokuď se ti líbí 208 víc, je to tvůj názor a já ti ho neberu, já to mám opačně, ale co se "horší/lepší" týká, to se dá posoudit pouze a jedině zkouškou. ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 18:33
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Mluvíme každý o něčem jiném. Aut, které nabízejí kus plechu navíc, je x, v tom úspěch přijetí Octavie na zahraničních trzích není.
Avatar - grifith
18. 10. 2012 18:04
Re: KAM S NÍ?
Značka musí být vždy tam, kde ji má Polo? Nemyslím si. Celkový styl a vzhled Clia je někde jinde, má šťávu a člověk si jej jen tak s něčím nesplete. Naprostý opak nudného Pola. ;-)
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 17:24
Re: VYPICHOVAČKA
Dravčí běsy... >:D tahle hláška má čáku stát se stejnou klasikou jako cimrmanovské "poživační samci".. :yes:

Jinak ovšem naprostej souhlas s pogem. Detaily na 208 jako celek nefungují, příliš velká, křečovitá snaha o efekt, která ruší celkový dojem.

Kdepak, Clio je v tomto duelu jasným vítězem. Srovnáváni s Polem je věc jiná, protože ta auta (naštěstí) jdou každé zcela jinou cestou a třeba mně se líbí obě.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 17:21
Re: VYPICHOVAČKA
Úspora hmotnosti je v poslední době častým jevem, dle článku to může být částečně na úkor odhlučnění. Ale já si ji vybral spíš namátkou jako příklad.

Co se bezpečnosti týče, věřím, že Clio splní očekávání a v bude s pěti hvězdami na špičce třídy, jak je u Renaultu zvykem.

Ad PS: Podívej se na chronologii té diskuse... moje "vyzobávání pozitiv" je jen reakce na tvůj veskrze negativní příspěvek.
18. 10. 2012 17:11