Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
sargis
1/ Pekne zvonku, dobra kombinacia farieb bude klucova v tomto dizajne LED su ako tunning
2/ Stredova konzola je prilepena na zvysok interieru a vyzera lacno, primitivne a neladi zo zvyskom, P208 je o dva kroky vpred
3/ Dieta nam do buducnolsti zrejme prinesie hlucnejsie auta a tak si budeme priplacat za lepsie audio
4/ Trojvalec zerie pri riadnom zatazeni tolko co predosle R.S., tolko vyhoda nasilu dopovanych motorov, ktore maju vela prace so sebou aj autom pri zatazeni
2/ Stredova konzola je prilepena na zvysok interieru a vyzera lacno, primitivne a neladi zo zvyskom, P208 je o dva kroky vpred
3/ Dieta nam do buducnolsti zrejme prinesie hlucnejsie auta a tak si budeme priplacat za lepsie audio
4/ Trojvalec zerie pri riadnom zatazeni tolko co predosle R.S., tolko vyhoda nasilu dopovanych motorov, ktore maju vela prace so sebou aj autom pri zatazeni
ad 4/ nejhorší na tom je, že toto nemůžeš zazlívat jednotlivým automobilkám, ale jen a pouze (posr*nýmu - sorry) Bruselu.
^^ jen můj názor a dodatek... :no:
^^ jen můj názor a dodatek... :no:
zase si nieco vycital z cennika, ze? RSa žerie pri riadnom zaťažení 15-17 litrov a autor tu spomínal osem litrov tak netrep, normálna jazda bez naháňania spotreby je 5 litrov a to nehovorím o tej skvelej dynamike oproti základným 1,2kám
lancer24
prva vec , Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě ,clio stale patri medzi male auta...inak neni co kritizovat renault opat ozivil ponuku,chvalim dizajn ide ozaj o pekne navrhnute auto su tam samozrejme rusive momenty ako ledky ala tuzing a obrazovka jak dodatocne montovana...
strýček BOB
Co je to za úchylnou módu dávat do interiéru parodii klavírního laku? ;-\ Renault to dovedl k dokonalosti. Nápad, dát lesklý plast na madlo dveří, panel ovládání klimatizace a navigace, vznikl pravděpodobně po dlouhé poradě a vědru návykových látek. Jinak si to vysvětlit neumím.
Odstavec popisující hlučnost v kabině se také čte dost smutně... :no:
Odstavec popisující hlučnost v kabině se také čte dost smutně... :no:
Stejně jako u nového Glofu ... kolumbárium jak vyšité, už chybí jen ta urnička s popelem předchozího designéra. Ten design volantu a výdechů naopak hodnotím kladně.
Tento nový styl Renaultů je na 1*
Tento nový styl Renaultů je na 1*
Tak nevim ale exterier Clia vypada zajimavě a napadně ale uvidi se v realu. Ale interier ten je z meho pohledu strašny a hlavně pravě vydechy ventilace. Navic se podivej jak a kde je použit klavirni lak u Clia a jak je to u Golfa.
A snad nechceš srovnavat tyto 2 interiery.....
[odkaz]
[odkaz]
Tohle je docela šilenost....
[odkaz]
A snad nechceš srovnavat tyto 2 interiery.....
[odkaz]
[odkaz]
Tohle je docela šilenost....
[odkaz]
No, v Golfu je ho ještě více, dokonce kolem vypínače světel.
U Golfa je rovnoměrněji rozvržen. Ne jako u Clia kde je jedna velka plocha a navic v Golfu je umistněn na vhodnějšich mistech. To znamena že by nemělo dochazet k tak častemu kontaktu s rukou. Každopadně to vypada podstatně lepe než u Clia. Podle mě je klavirni lak co se vzhledu tyče plus ale musi byt dobře použit. To že je meně prakticky je jasne ale jak se řika pro krasu se trpi.
Tak buď jsem slepý já nebo ty 8-s
Místa, kde se nejvíce dotýkáme v autě:
Řadící páka a okolí:
Golf - klavírní lak na řadičce i kolem tlačítek jí orámovaných
Clio - plast
Volant:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - 0
Ovládání multimediálního systému:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - klavírní lak kolem obrazovky
Ovládání ventilace:
Golf - klavírní lak kolem otočných ovladačů
Clio - matný plast kolem otočných ovladačů
Ovládání světel:
Golf - klavírní lak kolem
Clio - na páčce za volantem, klasicky po fr.
Zavírání výdechů ventilace (krásně na očích):
Golf - klavírní lak
Clio - lakovaný neklavírní plast
Páčky směrovek!!!!
Golf - klavírní lak [odkaz]
Clio - plast
Madla dveří:
Golf - plast
Clio - klavírní lak
Až to počítám jak to počítám, tak Golf v počtu míst s klavírním lakem vede 7:2 8-s
Přestaň tady obhajovat svou garáž.
Místa, kde se nejvíce dotýkáme v autě:
Řadící páka a okolí:
Golf - klavírní lak na řadičce i kolem tlačítek jí orámovaných
Clio - plast
Volant:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - 0
Ovládání multimediálního systému:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - klavírní lak kolem obrazovky
Ovládání ventilace:
Golf - klavírní lak kolem otočných ovladačů
Clio - matný plast kolem otočných ovladačů
Ovládání světel:
Golf - klavírní lak kolem
Clio - na páčce za volantem, klasicky po fr.
Zavírání výdechů ventilace (krásně na očích):
Golf - klavírní lak
Clio - lakovaný neklavírní plast
Páčky směrovek!!!!
Golf - klavírní lak [odkaz]
Clio - plast
Madla dveří:
Golf - plast
Clio - klavírní lak
Až to počítám jak to počítám, tak Golf v počtu míst s klavírním lakem vede 7:2 8-s
Přestaň tady obhajovat svou garáž.
U Clia se ale těžko dopočítáš, protože má víc variant interiéru než všechny modely VW dohromady.
Na nějakou vlastni garaž prdim. Detailně jsem to opravdu nestudoval a snad maš pravdu. To ale nic neměni na tom že interier Clia je i přes jistou originalitu a hravost nepovedeny.
A opět se budu opakovat...klavirni lak ano ale musi se s nim umět zachazet což neni připad Clia oproti Golfu.
A opět se budu opakovat...klavirni lak ano ale musi se s nim umět zachazet což neni připad Clia oproti Golfu.
Znovu se budu opakovat. U Clia máš víc variant interiéru než u všech modelů VW dohromady. Tak proč pořád řešíš klavírní lak?
To že VW neni hračička vim od toho jsou tu jini ikdyž tve tvrzeni je jaksi přehnane. Každopadně nižši urovně vybav u Renaultu moc lahodně zrovna nevypadaji. A pokud tento nejvyšši stupeň vybavy u Clia je mirně řečeno divny tak si raději nepředstavovat nižši urovně.
Ty to jaksi nechápeš. To, co vidíš na fotkách, je určitá individualizace, nejde o stupeň výbavy. Stejný stupeň výbavy bude mít u nového Clia několik různých variant dekorů.
A u VW vypadá základní výbava jakože krásně? Taková Octavia, kde ti v základu vyškubnou schránku na vrchu palubovky, sundaj dekory, daj jiný klakson atd. je oku lahodící? To je všude stejné.
A u VW vypadá základní výbava jakože krásně? Taková Octavia, kde ti v základu vyškubnou schránku na vrchu palubovky, sundaj dekory, daj jiný klakson atd. je oku lahodící? To je všude stejné.
Ty to asi nechápeš, ale já nemluvím o úrovních výbav, ale o možnosti individualizace. U Renaultu prostě neplatí nejvyšší výbava = klavírní lak. Třeba na volant si můžeš dát 7 různých dekorů. Dál máš 4 barvy palubky, 6 barev sedaček,........
Zajimave, ze u Golfu ti to nevadi...
Co je na tom zajímavého? Golf tam toho "klavírního laku" má desetkrát míň a navíc na místech, se kterýma přijdou prsty do styku jen vyjimečně!
Tady je vidět kdo přemýšlí a kdo ne...
Tady je vidět kdo přemýšlí a kdo ne...
destkrát míň? >:D Tak se na ty fotky podívej znovu, Golf má ten klavírní lak všude - po celém středovém panelu až dolu k řadičce i kolem ní, kolem budíků, kolem všech výdechů klimatizace. Clio jen na madlech(i když to není ideální) a na středovém panelu - toť vše! Tak si tady zase nelži do kapsyy, ty matematiku :-)
Ano, tady je vidět, kdo přemýšlí a kdo ne.......
Ano, tady je vidět, kdo přemýšlí a kdo ne.......
El_Scorpio
"Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě."
Páni, nižšia stredná trieda je segment C (Golf, Focus, Astra, Mégane, 308, C4...). Clio je segment B - malé autá. Opravte si to.
Páni, nižšia stredná trieda je segment C (Golf, Focus, Astra, Mégane, 308, C4...). Clio je segment B - malé autá. Opravte si to.
Dinar
ve kterém se pohodlně posadí i člověk jehož nohy jsou delší než ruce?! Tak super. A jinak taky dobrý, jízdní vlastnosti, výbava, interier. Designově je to sice spíš pro holky z Krásnohůlek, ale mezigeneračně určitě pokrok. :yes: ;-)
ktore auto dnes nie je pre holky? ;-)
mam pocit ze akekolvek nove auto dnes pride ci je to 208micka , opel adam, mokka, clio , tak su vsetko auta pre holky....., uz je to trapne..... nakoniec si tieto taut bude stejne kupovat 95 percent chlapov.... ako obvykle :yes: , kazdy tvrdi ze corsa je zenskym autom a ja v nom furt vidim chlapov... to iste yaris... ale za to stretnut holku v tiguane je bezna vec ... takze tak....
mam pocit ze akekolvek nove auto dnes pride ci je to 208micka , opel adam, mokka, clio , tak su vsetko auta pre holky....., uz je to trapne..... nakoniec si tieto taut bude stejne kupovat 95 percent chlapov.... ako obvykle :yes: , kazdy tvrdi ze corsa je zenskym autom a ja v nom furt vidim chlapov... to iste yaris... ale za to stretnut holku v tiguane je bezna vec ... takze tak....
to musíš mít asi modelkovsky dlouhé nohy ;-)
já je mám taky docela dlouhé, a v žádném Renckovi jsem s tím zatím problém neměl. Ale je pravdy, že já volím spíš pohodlný posed a ne "sportovní"
jinak to Clio nevypadá špatně, na ten interiér si budu muset trochu déle zvykat, ale ok. Spíš opět ta středová konzole je problematická - jakoby byla naroubovaná z nějakého jiného auta. Přitom v Laguně a potažmi o v Meganu to uměly zladit hezky, nerušivě. Ale co já vím, možná cílová skupina pro Clio tu "hravost" naopak ocení
já je mám taky docela dlouhé, a v žádném Renckovi jsem s tím zatím problém neměl. Ale je pravdy, že já volím spíš pohodlný posed a ne "sportovní"
jinak to Clio nevypadá špatně, na ten interiér si budu muset trochu déle zvykat, ale ok. Spíš opět ta středová konzole je problematická - jakoby byla naroubovaná z nějakého jiného auta. Přitom v Laguně a potažmi o v Meganu to uměly zladit hezky, nerušivě. Ale co já vím, možná cílová skupina pro Clio tu "hravost" naopak ocení
Naprostej souhlas... ;-) Dokonce si nemyslím, že by akustickej komfort a potlačení hluku u supermini mělo být nějak nadmíru potlačováno.
Zajímavý, hravý a pro mě typicky francouzský auto.
Zajímavý, hravý a pro mě typicky francouzský auto.
:yes:
Říkám, že bych ještě Frantíky neodepisoval...
Říkám, že bych ještě Frantíky neodepisoval...
Tady asi ne, líbí se mi směřování mimo Polo...to je od nich chytrý...
Jo, musí to být jiné než Němci, a přitom nesklouznout k asijské bezpohlavnosti, tohle clio je přesně tam kde má být, francouzský mírně cingrlátkový design, ale pořád před hranou kýče a vystříhávající se ergonomických přešlapů na úkor designové "originality" typu volantových kouzel citroenu nebo budíkového manýrismu peugeotu u dvěstěosmičky. Podle mého, design clia je cesta, která může pomoct renaultu k upevnění pozic, konečně mají předek s výrazným designem, originálním, který můžou uplatnit coby markantu značky napříč modely a styl vč. zpracování interieru bude schopen unést cenovku srovnatelnou se špičkou třídy. ;-)
Katikakus
Pak nema auto.cz vypadat jak vypada, kdyz si sefredaktor plete segmenty a srovnava nesrovantelna auta. :no:
Jiriku - Clio rozhodne nepatri do nizsi stredni, tam je Renault Megane. Clio patri mezi male vozy, tudiz konkurent Fabie, Pola, atd.
Tohle uz fakt nema zadnou uroven... 8-s :no:
Jiriku - Clio rozhodne nepatri do nizsi stredni, tam je Renault Megane. Clio patri mezi male vozy, tudiz konkurent Fabie, Pola, atd.
Tohle uz fakt nema zadnou uroven... 8-s :no:
To, že se někdo překlepne, bych jako potvrzení upadající úrovně ACZ nebral. Podezírat p. Červenku, že se nevyzná v segmenetch je dětinské, způsob tvé kritiky této chyby v článku pak populistický-levný-bulvární.
Úroveň testu nového clia určitě patří k tomu lepšímu, čeho se lze na českých autoserverech dočíst.
Úroveň testu nového clia určitě patří k tomu lepšímu, čeho se lze na českých autoserverech dočíst.
O srovnání se Méganem nebo čímkoliv podobným v článku nepadla ani nejmenší zmínka. Zkrátka se tam zatoulalo slovo navíc. Přijměte naši omluvu, stát se to prostě může.
Na překlepu tu hodláš stavět svůj odsudek? Tohle ti tedy vůbec nevyšlo.
The_Stig
no musim rict ze nemam nove clio rad, protoze nahrazuje to stare srandovni auto pro kazdou blbost, a to nemluvim pouze o verzi r.s. taky me stve ze uz nebude 3.dv karoserie, a hlavne me vytaci 3 valec, k cemu proboha, kdyz bude cca o 30 000 drazsi oproti zakladni 1.2 16v jakou zname do ted v cliu, bude pomalejsi a bude vic zrat ?? a moznosti individualizace nabidne pouze nejvyssi verze, a tam bude cena tipuju tak 300 - 330 tkc .... nerikam ze to je moc na zapadnich trzich, ale v cr ? kde se da koupit aktualne pod 300 tkc fluence ve verzi techno feel za ty same penize??
GTI
Mistrovský kousek: Je to jako když poválíš po patru doušek zmíněního Chianti, a pak ho necháš tiše vklouznout do svých bejčích útrob. Nakopne tě jako tvoje hadí kopyto devětsetjedenáctku pod dlouhým táhlým. Samozřejmě píši o textu prvních dojmů, neboť, kdo umí psát holt umí psát. Stačí už jen umět číst. A k tomu řidičák nepotřebuješ.
Tak například úvodní odstavce, ty toskánské scenérie, to je textový koncert. Rytmus vět jde v taktu střídajících se horizontů. Já vím, ty bys raději diskutoval o autě. No, tak jakkoliv aktuální model mezigeneračně pokročil, zde nelze, než jemně poupravit legendární slogan - musí pršet, nestačí, když jen kape... Možná tak jarní deštík, to by tak ještě šlo.
Samozřejmě vystavět hráz modelu POLO, to je vlastně vyloučené ze své podstaty. Jedinou nadějí tak zůstává... počet obyvatel země výrobce. Neb umíš si představit, že by Francie měla deset miliónů obyvatel a po Evropě jezdilo tolik modelů clio jako fabií?
BRAVO TEXT :yes:
Tak například úvodní odstavce, ty toskánské scenérie, to je textový koncert. Rytmus vět jde v taktu střídajících se horizontů. Já vím, ty bys raději diskutoval o autě. No, tak jakkoliv aktuální model mezigeneračně pokročil, zde nelze, než jemně poupravit legendární slogan - musí pršet, nestačí, když jen kape... Možná tak jarní deštík, to by tak ještě šlo.
Samozřejmě vystavět hráz modelu POLO, to je vlastně vyloučené ze své podstaty. Jedinou nadějí tak zůstává... počet obyvatel země výrobce. Neb umíš si představit, že by Francie měla deset miliónů obyvatel a po Evropě jezdilo tolik modelů clio jako fabií?
BRAVO TEXT :yes:
;-)
Hráz modelu Polo už vystavěla Fiesta (White Label a Provocateur by mohli vyprávět :-) ) ,byť v tomhle konkrétním duelu bych osobně bral Polo.
Přesto - nové Clio je jedno z nejzajímavějších aut poslední doby. Je to odpověď po francouzsku, nikoliv snaha udělat z francouzského auta německé. A co se týká prodejů - neodvažuji se soudit, ale propadák to nejspíš nebude.
Hráz modelu Polo už vystavěla Fiesta (White Label a Provocateur by mohli vyprávět :-) ) ,byť v tomhle konkrétním duelu bych osobně bral Polo.
Přesto - nové Clio je jedno z nejzajímavějších aut poslední doby. Je to odpověď po francouzsku, nikoliv snaha udělat z francouzského auta německé. A co se týká prodejů - neodvažuji se soudit, ale propadák to nejspíš nebude.
Nebude, souhlas. Zmiňuješ Fiestu, no právě, to je model do (výborného) třídního počtu. Je to ta pravá inspirace pro dívčí část garáží. A na prodejích je to znát.
Srovnání s Fabií mi nějak uniká... Clio je jedno z nejúspěšnějších malých aut, spolu s 205-8, Corsou, Fiestou a Polem. Prodejní čísla se samozřejmě periodicky mění dle výrobního cyklu, to ale nic nemění na tom, že Fabia do toho klubu nikdy nepatřila.
Clio se loni poprvé po čtyřech letech nadvlády 207 dostalo na první místo ve Francii, přesto tvoří francouzské prodeje jen asi čtvrtinu prodejů Clia... jinými slovy, prodeje v zemi původu nejsou zase tak rozhodující pro globální úspěšnost modelu.
Clio se loni poprvé po čtyřech letech nadvlády 207 dostalo na první místo ve Francii, přesto tvoří francouzské prodeje jen asi čtvrtinu prodejů Clia... jinými slovy, prodeje v zemi původu nejsou zase tak rozhodující pro globální úspěšnost modelu.
Tomu nevěř. Právě o tom píši, FABIA je malý vůz z malé změ, clio je též malý vůz, ovšem ze země... veliké, ze země s početným obyvatelstvem. Samozřejmě, že čtvrtinový podíl na trhu je dán jednak košatější národní konkurencí, jednak "významem" samotného modelu právě v tom modelovém portfoliu.
Důležitější však než absolutní či přepočtená čísla je duch, styl daného modelu. A je jenom na pochvalu, že si Renault uvědomil marnost snahy vytvořit obdobný skost, jakým je POLO. Clio je tedy jiné (bravo), ta jinakost žel ovšem není ve stejné kvalitativní rovině. Kvalitně porovnatelná jinakost, jakýsi doplňěk možné volby, to je dnes Fiesta. Cílí více na dámskou část a výborně tak doplňuje spektrum špičkové nabídky.
Clio je (však stále v dobrém slova smyslu) jen Cliem, modelem v řadě jiných, obdobných (C3, 208, Punto, Rio atd).
Důležitější však než absolutní či přepočtená čísla je duch, styl daného modelu. A je jenom na pochvalu, že si Renault uvědomil marnost snahy vytvořit obdobný skost, jakým je POLO. Clio je tedy jiné (bravo), ta jinakost žel ovšem není ve stejné kvalitativní rovině. Kvalitně porovnatelná jinakost, jakýsi doplňěk možné volby, to je dnes Fiesta. Cílí více na dámskou část a výborně tak doplňuje spektrum špičkové nabídky.
Clio je (však stále v dobrém slova smyslu) jen Cliem, modelem v řadě jiných, obdobných (C3, 208, Punto, Rio atd).
Clio bylo vzdy v okamzik prichodu na trh v te nejuzsi spicce, nevidim duvod, proc by tomu stejne nemelo byt i ted. Oproti tomu Polo je na spicce poprve, v minulosti naopak dost zaostavalo...
Už minulá generace Pola (zvlášť po FL) patřila do topu a rychlost jak se ta poslední dostala ještě výš je dost vysoká. Stačilo tak málo...udělat Golf trochu menší. A vůbec bych neřešil celkem jasný dělení aut podle vzhledu na chlapský a ženský. Asi bych radši jezdil Polem než Cliem, kdežto manželka naopak...
Jenže hned po FL minulého Pola přišlo Clio III a zase bylo rozhodnouto.
K tomu dělení...pořád je na světě polovina žen. A z té poloviny většina kouká do tohohle segmentu (narozdíl od mužů), takže si myslím, že sázka na veselé vzezření může Renaultu vyjít. Potenciálních zájemkyň bude víc, než zájemců. :-)
K tomu dělení...pořád je na světě polovina žen. A z té poloviny většina kouká do tohohle segmentu (narozdíl od mužů), takže si myslím, že sázka na veselé vzezření může Renaultu vyjít. Potenciálních zájemkyň bude víc, než zájemců. :-)
Ne, tos to špatně pochopil... tak raději v číslech: za rok 2011 Clio prodalo 460.000ks, z toho ve Francii 120.000 a mimo Francii 340.000. Fabia je cca. na polovičních číslech a ani pokud by prodala v ČR totéž co Clio ve Francii, stále by to ani zdaleka nestačilo.
Nevím, co je na Fiestě dámského... to je spíš takový sebezáchovný pud, jak elegantně smést Fiestu ze stolu.
Podle prvních jízdních dojmů bude Clio s Polem minimálně srovnatelné... což samozřejmě není žádné překvapení, Clio je dlouhodobě na špici segmentu. Ostatně, dva tituly Auto roku zatím nikdo jiný nezískal...
Nevím, co je na Fiestě dámského... to je spíš takový sebezáchovný pud, jak elegantně smést Fiestu ze stolu.
Podle prvních jízdních dojmů bude Clio s Polem minimálně srovnatelné... což samozřejmě není žádné překvapení, Clio je dlouhodobě na špici segmentu. Ostatně, dva tituly Auto roku zatím nikdo jiný nezískal...
Fiesta je krásným příkladem toho, jak má "wow efekt" design jepičí život. Sedni do interieru fiesty a srovnej s polem nebo 208 či tímhle cliem a dojde ti, jak neuvěřitelně rychle fiesta uvnitř zestárla a jak levně působí bez ohledu na specifikaci. A řeči o jízdních vlastnostech drtících konkurenci jsou jen klišé anglických autočasopisů, v reálu jsou tu tři čtyři další auta, co jezdí stejně dobře.
Fiestu obzvlášť zezadu těžko zvládám i zvenku, natož vnitřek. Především ta snaha o bombastičnost za použití laciných materiálů je do očí bijící. Přitom "lacinej" interiér se dá zvládnout i se zachováním pocitu hodnotnosti. Kromě VW je pro mě typickým příkladem třeba nový Swift.
Ineriér Fiesty je více méně stejná písnička jako u Focusu II a v menší míře Mondea ze stejné doby... tedy laciné provedení detailů a nadměrné používání odpudivého postříbřeného plastu. S wow efektem to úplně nesouvisí, efektní i konzervativní interiér se dá dělat kvalitně i lacině.
U nového Clia si nejsem jistý, můj šálek kávy to taky není... ale znám pár wow interiérů, kterým to wow funguje i po letech.
U nového Clia si nejsem jistý, můj šálek kávy to taky není... ale znám pár wow interiérů, kterým to wow funguje i po letech.
Ano, ty stříbrné plasty atd., souhlas, ale o wow efekt design jde také, a velmi. Fiesta byla první, kdo dostal tento "extravagantní" bionicle design vnitřku, bylo kolem toho spoustu povyku a řečí o modernosti, mladistvé svěžesti... a po pár letech to vypadá vedle novinek tak zastarale, až škoda mluvit. Tipuju, že příští fiesta půjde uvnitř cestou nového mondea, horší je, že tento styl interiéru dostaly i relat. novinky z rodiny focusu, prohlížel jsem nedávno bmaxe a nechápal, jak to můžou v roce 2012 pustit s tímhle vnitřkem ven, interiery jdou obecně zcela jiným směrem.
Já bych s bionicle problém neměl, pokud by to ovšem bylo provedeno pořádně a nebylo to na úkor ergonomie. Nenapadá mě honem žádný kontrapříklad... snad Giulietta, to je taky celkem úlet, ale kvalitně udělaný a nemám s tím problém. Nebo RX-8 ;-) .
Interier giulietty není stavěn ve stylu wow efektu, ano má některé prvky jižanského cingrle stylu (barevný plastový pruh napříč přístrojovkou), ale jeho architektura je střízlivá a ten panel lze mít v provedení, kdy interier vypadá seriozně. Tohle není srovnatelné s přístupem fordu, tomu naprosto chybí styl, tedy pokud za styl nepovažuju bionicle. A RX-8? Co je na ní uvnitř na wow? Podle mého naopak, jednoduchá, nadčasová elegance. ;-)
Ta Giulietta... pro mě to bylo wow, když jsem sedl dovnitř a koukal na stříbrný dekor s růžovým (?!) nádechem a barevné prošívání, byl jsem trošku v šoku, ale prostě pokud je zachována ergonomie a kvalita provedení, tak si ve finále není na co stěžovat.
RX-8 - v černo-červené kůži (vč. volantu) je to docela divočina, s klavírním lakem na středovém panelu a kolem ovládání okének a vysokým středovým tunelem lemovaným hliníkem...
[odkaz]
RX-8 - v černo-červené kůži (vč. volantu) je to docela divočina, s klavírním lakem na středovém panelu a kolem ovládání okének a vysokým středovým tunelem lemovaným hliníkem...
[odkaz]
Jo, malé velké auto v tomto segmentu dělají ve Wolsfburgu, a nutno říct, že disciplínu dospělého auta jakékoliv velikosti umí VW nejlíp, clio naopak vyplňuje prostor pro veselou alternativu. A v této generaci to, zdá se, bude alternativa nejlepší. ;-)
V národním kontextu to vnímám stejně.
Tvoje teze o úspěchu clia a fabie ve vztahu k velikosti domácích trhů určitě platí. ;-)
No práve že podľa čísel od Emela, neplatí. Fabia sa na zahraničných trhoch zďaleka nepredáva tak dobre ako Clio.
Ale jo, viděl jsem ta čísla, ale chápu to v širším kontextu, síla značky podpořená silným (velkým) domácím trhem. Octavii trvalo dvě generace než prorazila jako auto vnímané i mimo domácí trh, fabii to bude trvat déle, přece jen v jejím segmentu je ještě našlapaněji a auta za nižší a tím i více srovnané ceny, tady hrají roli při nákupu stereotypy ještě větší roli.
Podpora domácího trhu podle mě nehraje žádnou velkou roli mimo domácí trh. Naopak u Fabie lze částečně za domácí trh považovat i Německo, Němci vnímají Škodu jako částečně domácí značku.
To, že prodeje Fabie nejsou tak dobré jako prodeje Octavie podle mě není tím, že by konkurence byla v B větší než v C. Důvod bude spíš v tom, že Octavia se proti Golfu vymezuje kusem auta navíc, u Fabie ale člověk jen těžko hledá důvod, proč by jí měl dát před Polem přednost - Polo stojí na novější platformě a za Fabií v ničem nezaostává. Ok, je tady Fabia kombi, ale přiznejme si, že tady proslulé kombi-mistrovství Škodovky selhalo.
To, že prodeje Fabie nejsou tak dobré jako prodeje Octavie podle mě není tím, že by konkurence byla v B větší než v C. Důvod bude spíš v tom, že Octavia se proti Golfu vymezuje kusem auta navíc, u Fabie ale člověk jen těžko hledá důvod, proč by jí měl dát před Polem přednost - Polo stojí na novější platformě a za Fabií v ničem nezaostává. Ok, je tady Fabia kombi, ale přiznejme si, že tady proslulé kombi-mistrovství Škodovky selhalo.
Mluvíme každý o něčem jiném. Aut, které nabízejí kus plechu navíc, je x, v tom úspěch přijetí Octavie na zahraničních trzích není.
Úspěch Octavie tkví v kombinaci "kusu plechu navíc" s moderní technikou. Pokud chceš auto do rodiny, Octavia je dobré řešení. Ten kus plechu navíc stačí k tomu, aby Octavii dostatečně vymezil vůči Golfu - pro mě Golf jako rodinné auto nevyhovuje, Octavia ano, snad s výhradou k bezpečnosti.
Fabia má moderní techniku taky, ale postrádá vymezení vůči konkurenci z vlastního koncernu. Co umí Fabia, to umí Ibiza i Polo taky, a lépe... mají o generaci novější podvozek, Polo působí harmoničtěji, Ibiza zase sportovněji. Tak proč koupit Fabii, snad krom ceny?
Fabia má moderní techniku taky, ale postrádá vymezení vůči konkurenci z vlastního koncernu. Co umí Fabia, to umí Ibiza i Polo taky, a lépe... mají o generaci novější podvozek, Polo působí harmoničtěji, Ibiza zase sportovněji. Tak proč koupit Fabii, snad krom ceny?
Ja už som to tu párkrát písal, proste tiež nechápem filozofiu koncernu v tomto segmente. Fabia by podľa mňa mala úspech, keby bola tiež liftback ako Octavia, len skrátka o triedu nižšie. Niečo také, ako bol svojho času Hyundai Accent [odkaz] [odkaz] . Technika malých áut, dĺžkou tesne pod hatchbackom nižšej strednej a kufor o kúsok väčší, ako konkurencia. Bolo by to iné ako Polo, iné ako konkurencia, a jedna rodina s Octaviou.
"Když chceš", "mě nevyhovuje"... Pořád dokola. Já mluvím o tom, jak Octavii trvalo pouhé dvě generace, což je velký úspěch, aby byla mimo svůj domácí trh vnímána jako plnohodnotný reprezentant svého segmentu a mohla tak mít větší část svých prodejů realizovatelných mimo domácí trh. Fabii se to zatím nepovedlo a příčin je určitě více, např. to, že druhá generace je méně povedeným autem (v kontextu soudobé konkurence) než gen. první. Ale zcela jistě je jedním z důvodů menších prodejů mimo domácí trh právě velikost toho trhu domácího, je to otázka celk. vyrobených kusů, které se po Evropě pohybují, přesunu ojetin předch. generací mezi zeměmi, jinými slovy jde o vytváření povědomí o modelu díky absol. množství vyrobených kusů, o posilování image. V ČR zná každý model Renaultu zvaný clio, pochybuju, že ve Francii lidé vůbec tuší o existenci Fabie. V tomto je velikost dom. trhu pro celk. úspěch modelu dost významná.
Fabia loni prodala ve Francii skoro 10.000 aut, takže tušit by měli. V roce 2003 se prodalo 7.148 Fabií, což znamenalo shodný tržní podíl jako dnes (cca. 0,4%).
Pokud srovnáváš Octavii s Fabií, pak argument malého domácího trhu nehraje roli. Říkáš, že se Fabii nedaří realizovat větší část prodejů mimo domácí trh... jenže podíl domácího trhu na prodejích je 6.3% u Fabie a srovnatelných 5.8% u Octavie (2011), jen se prostě Octavia prodává celkově lépe.
Pokud srovnáváš Octavii s Fabií, pak argument malého domácího trhu nehraje roli. Říkáš, že se Fabii nedaří realizovat větší část prodejů mimo domácí trh... jenže podíl domácího trhu na prodejích je 6.3% u Fabie a srovnatelných 5.8% u Octavie (2011), jen se prostě Octavia prodává celkově lépe.
Potom nemá fabie žádný problém, tedy jestli platí, že se jí doma prodá 6%, to je nějakých 15tis. aut/rok, pak se prodá 250tis. fábií celkem. To bych řekl, že je velký úspěch, vezmu-li čísla clia, která tu padla, tj. 460tis. za rok, pak při vědomí, že fabia má dva koncernové souputníky, je to na potlesk. A diskutovaným pohledem co do vlivu domácího trhu, který u clia absorbuje skoro desetkrát (120tis.) tolik co domácí trh fabie, je pak teze o významu jeho velikosti o to platnější. ;-)
Ta čísla sedí (236.000), Fabia je řádově na polovičních prodejích Clia. Já neříkám že má Fabia problém, jen že v prodejních číslech nehraje a nikdy nehrála první ligu. Fiesta, Polo, Corsa, Clio a 20X jsou dlouhodobí vládci dané třídy.
Jestli se Cliu podaří s novou generací dostihnout nebo předhonit Polo a Fiestu je ve hvězdách, stejně tak jako úspěch či neúspěch 208... ale to co naznačuje GTI, tedy že pokud by Francie měla stejně obyvatel jako ČR, pak by se prodalo více Fabií než Clia, považuju za nepodloženou spekulaci, se kterou nesouhlasím. Clio možná získává nějakých 100.000 kousků ročně díky domácímu trhu, na druhou stranu ztrácí nějakých 30.000 na Fabii nakloněném německém...
Jestli se Cliu podaří s novou generací dostihnout nebo předhonit Polo a Fiestu je ve hvězdách, stejně tak jako úspěch či neúspěch 208... ale to co naznačuje GTI, tedy že pokud by Francie měla stejně obyvatel jako ČR, pak by se prodalo více Fabií než Clia, považuju za nepodloženou spekulaci, se kterou nesouhlasím. Clio možná získává nějakých 100.000 kousků ročně díky domácímu trhu, na druhou stranu ztrácí nějakých 30.000 na Fabii nakloněném německém...
Velikost domácího trhu jistě hraje roli, jak píšete s GTIm. Nadruhou stranu, Fabia není jenom auto z malé země, ale především auto z velkého(největšího) koncernu a tento fakt přinejmenším vyvažuje její původ v malé zemi.
kaplic
jak milovníkům Golfu klavírní lak na jejich miláčkovi nevadí, ale na Cliu to hned kritizují - přitom Clio toho laku má opravdu méně. A je stejná blbost dát klavírní lak na madlo u dveří (Clio), tak jako na volant a okolí potevírání dveří (Golf). Obojí bude za měsíc poškrábané od prstýnků, hodinek a manžetových knoflíků.
Klavírní lak mi v autě dává smysl maximálně jako lehké oživení interiéru a to jen na místech, kterých se řidič nikdy nedotkne (např. kolem budíků). Na saloně to vypadá možná pěkně, ale radši nechci vidět, jak to bude vypadat po půlročním každodenním ježdění 8-s
Klavírní lak mi v autě dává smysl maximálně jako lehké oživení interiéru a to jen na místech, kterých se řidič nikdy nedotkne (např. kolem budíků). Na saloně to vypadá možná pěkně, ale radši nechci vidět, jak to bude vypadat po půlročním každodenním ježdění 8-s
nehledě na to, že je i u výdechů klimatizace, zapínání světel a na přihrádce u řadičky. Prostě na místech kde lidé šahají nejčastěji.
U Clia si můžeš interiér udělat dle svého vkusu a ne vždy to musí dopadnout, jak na fotkách od pana GTI. Třeba by ti pak mohl vyhovovat i ten základ.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
osvoboditel
Je to sice pěkné designem, ale doufám, že Clio III se ještě nějakou dobu bude prodávat, i s původním nepřímovstřikovým TCe 100 a s možností ESP. Tak za rok až dva budu po něčem koukat a toto Clio IV bych z výběru musel vyřadit kvůli slabé nabídce benzínových motorů, jednoduše nechci přímovstřikový turbobenzín s neblaze proslulými renaultími VVT přesuvníky a s rozvodovým řetězem s napínací kladkou. Tomu bych snad dal šanci za 5 let, pokud to ukáže dobrou dlouhodobou spolehlivost, ale v blízké době opravdu ne.
To si asi v Evrope moc nevyberes :-)
TCe jsou vicemene v pohode, vyrabi se stejne dlouho jako TSI a o problemech neni slyset. Nebal bych se toho.
TCe jsou vicemene v pohode, vyrabi se stejne dlouho jako TSI a o problemech neni slyset. Nebal bych se toho.
Jenže ta TCe co se vyrábí stejně dlouho jako TSI jsou mnohem jednodušší než toto nové do Clio IV: nemají VVT, nemají přímý vstřik, mají rozvodový řemen.
Renault není VW a TCe není TSI. U Renaultu na motorech nešetří a problémům proto předcházejí. Jistě tady každý četl článek o problémy s řetězy u malých turbomotorů. Pak asi není problém pochopit, že variabilní olejové čerpadlo, čtvercová architektura motoru, materiály typu DLC (Diamond-Like Carbon) na zdvihátkách vačkového hřídele nebo pláště pístů s grafitem,...tyto problémy řeší.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Renault navigace moc neumí. I ta v Laguně s čudlíkem a la idrive je těžký porod.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Renault dáva Tom Tom. Má ju aj moje Kangoo. Naproti tomu v služobnom aute mám konkurenciu, a robí tie isté psie kusy - na križovatke s vedľajšou cestou upozorňuje na odbočenie, aj keď ostávam na hlavnej, a tam, kde z hlavnej schádzam niekedy ani nehlesne...
Nie je to podľa mňa samotnou navigáciou, ale spracovaním máp.
Nie je to podľa mňa samotnou navigáciou, ale spracovaním máp.
Ano, přesně tak, to kde navigace hlásí odbočení a kde ne, je věcí mapových podkladů a ne až tak vlastního navigačního softwaru. Ten maximálně může ovlivnit "celkovou ukecanost", ale pokud se vám zdá, že někde hlásí navigace i neodbočení na polňačku a naopak složité městské křižovatky nehlásí, pak je to věc map.
GTI
[odkaz] :*) [odkaz] :*)
P.S. Díky, v Legolandu jsem už byl... :-| :-!
P.S. Díky, v Legolandu jsem už byl... :-| :-!
Myslel jsi Disneyland podle mě, Mickey Mouse jak vyšitej...ale mě to na tom Cliu nevadí...je hravý, nevyhledávám to, ale chápu. Příklonem k serioznosti by se dostal k Polu...kde se uspět dá těžko.
Souhlasím s pájou, jestli někde budíkový cirkus tolik nevadí, je to tento segment, malé a hravé. U takové V40 vidím podobné pojetí přístrojů jako podstatně větší přešlap. ;-)
realne na pohlad to bude ok.. digitalny rychlomer je jasne citatelny a otackomer takisto... z tychto detailnych fotiek sa neda zistit nic.... pocitovo a aj na pohlad to pri realnom jazdeni bude pre vodica v pohode.... fotky v tomto smere nepovedia nic... chce to realne vyskusat si pozerat sa na takyto pristrojovy stit v aute z polohy sofera..... vobec to nemusi byt zle riesenie.. renault vie co robi neboj :yes:
a ako pise vacsina vyssie... clio je male a hrave auto... takze tento styl budikov je v pohode... ludia ocakavaju istu hravost a inakost ako konkurencia...
inak co vravis na to male okienko pri A stlpiku na golfe? toto tusim na inych autach kritizujes... na golfe ti to nevadi? klavirny lak taktiez zrazu nevadi?
a ako pise vacsina vyssie... clio je male a hrave auto... takze tento styl budikov je v pohode... ludia ocakavaju istu hravost a inakost ako konkurencia...
inak co vravis na to male okienko pri A stlpiku na golfe? toto tusim na inych autach kritizujes... na golfe ti to nevadi? klavirny lak taktiez zrazu nevadi?
Nevidím na tom jedinou špatnost.
No u tebe to nepřekvapuje.
Já nevím mě to přijde naprosto v pohodě do městského autíčka. Digitální rychlost je vše co potřebuješ o motoru vědět - ve větších autech už mi to smysl nedává a třeba být to v laguně tak mám názor podobný. Ale do tohoto auta je to v pořádku.
Není důvod hledat v subkompaktu jinou kabinovou filosofii než v Laguně, a když už, pak prioritní je vždy estetika. A ta evidentně v kapličce strádá.
Někdy je ergonomie důležitější. Estetiku s tebou probírat nebudu. Jen ti hodím fotku s renaultí inspirací.
[odkaz]
[odkaz]
To pro mne není inspirace. Jinak částečný souhlas, ergonomie je zásada. Neznamená to ovšem, že by snad nešlo skloubit ergonimii s estetikou. Ovšem jak jistě dobře víš, právě ergonomie se u nového clia mezigeneračně zlepšila. Což je samozřejmě na velkou popchvalu. Například u Pola je mezigeneračně změna v ergonomii důležitá méně, neb ergonomii u VW ctí (referenčně) již mnohá desetiletí.
Evidentní snaha být protipólem...Pola. Jinak si tenhle prešlap u Clia nedokážu vysvětlit.
Sice to vypadá značně odvážně a originálně, ale z druhé strany je to praktické. Díky středovému umístění tachometru se ti nikdy nestane, že bys přes věnec volantu neviděl kus tachometru, což se mi v jiných autech stává velmi často.
Pekelná Micinka
Až na ty LEDky a barevný volant se mi líbí. Lesklý plast sice nepotěší, ale není to žádná katastrofa. Na první pohled je interiér vpředu příjemný a k vsednutí lákající. Za mě tedy pro Clio lehce opatrný :yes:
esenbe
Francouzi stvořili auto hodné Itálie. Takto si nějak představuju auto tohoto segmentu. Nemusím mít pocit, že kupuju něco co je nějakým způsobem osekané a ošizené. Jenom proto, že nemám na vyšší třídu. Neznám člověka co by si radši koupil Fabii i když může koupit stejně lehce oktávii. Ale určitě bude mnoho lidí co koupí Clio na místo meganu. Prostě malé auto bez kompromisu. Přesycené stylem a hravostí bez nutnosti připlácet ( Mini, adam, F500 ) . A teď když víme, že jízdní vlastnosti jsou taky dobré tak mu nelze už nic vytknout.
Ještě počkej, jak bude clio vypadat v základu, ona většina meganů, které jsi zvyklý vídat, jsou právě v základu a tady (u clia) se díváš na fotky vrcholné specifikace.
Hele, ani ne tak zvenčí, ale uvnitř, co se týká tvarů, si to trefil. Pokud si to myslel i takto. Mě to přijde hodně italské. A to není výtka, v normální celočerné nebo kombinaci světlá/černá to bude pohledný interiér.
3_diamanty
musim povedat ze nove clio sa mi ako celok paci..... je napadite, hrave, ma pekny kukuc, je svojim sposobom ine ako ostatne auta... neposobi nudne a vyzaruje z neho zivot.......
je par detailov ktore su diskutabilne ale samo o sebe mi nijako nevadia:
1. to malinkate bocne tretie okienko tam nemuselo uz byt.... skor posobi rusivo ako odlahcujuco a vzdusne..... stejne cez neho nie je nic vidiet
2. zadna klucka dveri je tiez na netradicnom mieste co ale je skor asi len esteticka vec....
3. spominany pristrojovy stit je tiez trosku netradicny ale mozno je to aj dobre, chce to nazivo vidiet a zasadnut za volant
4. zadne svetla mohli byt vacsie a mohutnejsie vzhladom k velkosti prednych svetiel...
5. kufor mi pripada maly... neviem...., ale na fotkach vyzera relativne maly..
6. predna maska s tym led pasikom je tiez vec zvyku... u mna ten pasik posobi akosi rusivo a vyzera to akoby to bolo dorobene nejakym nestastnikom "tunerom"
ale su to len detaily a vlastne ani nijako nevadia ved kazde auto ma nejake slabsie miesta a kazdemu sa paci nieco ine a vzdy najdeme nieco co sa nam nemusi pacit.... podstatene je ze auto ako take je nadherne a jazdne vlastnosti vyzeraju ze budu spickove v triede , za mna ma clio velke :yes: ;-)
je par detailov ktore su diskutabilne ale samo o sebe mi nijako nevadia:
1. to malinkate bocne tretie okienko tam nemuselo uz byt.... skor posobi rusivo ako odlahcujuco a vzdusne..... stejne cez neho nie je nic vidiet
2. zadna klucka dveri je tiez na netradicnom mieste co ale je skor asi len esteticka vec....
3. spominany pristrojovy stit je tiez trosku netradicny ale mozno je to aj dobre, chce to nazivo vidiet a zasadnut za volant
4. zadne svetla mohli byt vacsie a mohutnejsie vzhladom k velkosti prednych svetiel...
5. kufor mi pripada maly... neviem...., ale na fotkach vyzera relativne maly..
6. predna maska s tym led pasikom je tiez vec zvyku... u mna ten pasik posobi akosi rusivo a vyzera to akoby to bolo dorobene nejakym nestastnikom "tunerom"
ale su to len detaily a vlastne ani nijako nevadia ved kazde auto ma nejake slabsie miesta a kazdemu sa paci nieco ine a vzdy najdeme nieco co sa nam nemusi pacit.... podstatene je ze auto ako take je nadherne a jazdne vlastnosti vyzeraju ze budu spickove v triede , za mna ma clio velke :yes: ;-)
GTI
O cliu tedy již víme takřka všechno, není třeba nosit pověstné diskusní šroubováky do garáže, tak snad jen vypíchnu některé jednotlivosti:
- Zhoršené zavírání víka kufru. To považuji za zásadní problémek, zejména u auta, které bude povětšinu sloužit k popojíždění po nákupech.
- Navigace, a zde si dovolím citovat doslova: "Navigace ale mate řidiče krajně nepřehledným rozhraním a zejména tam, kde se městské bulváry nebo velké kruhové objezdy větví do více směrů, dělá z volby toho správného jízdního pruhu vzrušující loterii. V toskánských kopcích nás občas navigace neváhala upozornit, abychom se drželi na hlavní silnici, i když odbočka vedla jen do dvora nebo na pole, zatímco jindy zachovávala mlčenlivost i na relativně velkých křižovatkách." Umíš si představit tu pohodičku v kabině, jsi-li nucen jet podle navigace? A podle čeho vlastně jezdíš, podle školního atlasu?
- Nadstandardní míra aerodynamického a valivého hluku. Co ty na to?
V designu je to (v národním klání) stále beze změn -
1. P208
2. C3
3. clio.
P208 je jasná trefa, jakási silniční "ošklivka" která však své evidentní vizuální kvality postupně odhaluje.
Jakkoliv nepatří C3 k uhrančivým krasavcům, je obdařen jistou stopou třídní originality, která jistě nachází odezvu v sympatiích na dámské straně. Ano ano, ta "bublina" s velmi sympatickou zádí své silniční body sklízí velmi přesvědčivě.
Clio asi neboduje designem, boduje však jízdou, boduje kabinou, která jistou část jezdců možná bude i inspirovat. Osobně však napevno tvrdím, ža auto, kára... a to i v tomto segmentu má uvnitř vypadat takto - [odkaz] Ale tobě se třeba líbí tohle - [odkaz] No, a o tom to právě všechno je...
- Zhoršené zavírání víka kufru. To považuji za zásadní problémek, zejména u auta, které bude povětšinu sloužit k popojíždění po nákupech.
- Navigace, a zde si dovolím citovat doslova: "Navigace ale mate řidiče krajně nepřehledným rozhraním a zejména tam, kde se městské bulváry nebo velké kruhové objezdy větví do více směrů, dělá z volby toho správného jízdního pruhu vzrušující loterii. V toskánských kopcích nás občas navigace neváhala upozornit, abychom se drželi na hlavní silnici, i když odbočka vedla jen do dvora nebo na pole, zatímco jindy zachovávala mlčenlivost i na relativně velkých křižovatkách." Umíš si představit tu pohodičku v kabině, jsi-li nucen jet podle navigace? A podle čeho vlastně jezdíš, podle školního atlasu?
- Nadstandardní míra aerodynamického a valivého hluku. Co ty na to?
V designu je to (v národním klání) stále beze změn -
1. P208
2. C3
3. clio.
P208 je jasná trefa, jakási silniční "ošklivka" která však své evidentní vizuální kvality postupně odhaluje.
Jakkoliv nepatří C3 k uhrančivým krasavcům, je obdařen jistou stopou třídní originality, která jistě nachází odezvu v sympatiích na dámské straně. Ano ano, ta "bublina" s velmi sympatickou zádí své silniční body sklízí velmi přesvědčivě.
Clio asi neboduje designem, boduje však jízdou, boduje kabinou, která jistou část jezdců možná bude i inspirovat. Osobně však napevno tvrdím, ža auto, kára... a to i v tomto segmentu má uvnitř vypadat takto - [odkaz] Ale tobě se třeba líbí tohle - [odkaz] No, a o tom to právě všechno je...
No já to tedy v tom národním klání vidím jinak. Na prvním místě ZCELA JASNĚ Clio a troufám si tvrdit, že i prodeje tomu budou odpovídat.
P208, tady prostě musíme měřit všem stejným estetickým metrem. Jako chlap chápu, že tě to přední logo clia třeba až uhrančivě přitahuje, nenech však své dravčí běsy vítězit nad... čistoskvoucí novostí designu dvěstěosmičky.
Dvěstěosmičce schází jednoduchost, čistota, celistvost a dotaženost designu Clia. Na P208 je na můj vkus moc překombinovaných až pouťových detailů, které jako celek nefungují.
Dravčí běsy... >:D tahle hláška má čáku stát se stejnou klasikou jako cimrmanovské "poživační samci".. :yes:
Jinak ovšem naprostej souhlas s pogem. Detaily na 208 jako celek nefungují, příliš velká, křečovitá snaha o efekt, která ruší celkový dojem.
Kdepak, Clio je v tomto duelu jasným vítězem. Srovnáváni s Polem je věc jiná, protože ta auta (naštěstí) jdou každé zcela jinou cestou a třeba mně se líbí obě.
Jinak ovšem naprostej souhlas s pogem. Detaily na 208 jako celek nefungují, příliš velká, křečovitá snaha o efekt, která ruší celkový dojem.
Kdepak, Clio je v tomto duelu jasným vítězem. Srovnáváni s Polem je věc jiná, protože ta auta (naštěstí) jdou každé zcela jinou cestou a třeba mně se líbí obě.
Srovnání s Polem opravdu moc smysl nemá. Clio bude v Evropě o první příčku bojovat s jinými. Polo se bude pomalu propadat na místa, která mu historicky patří - kolem 5. místa ve třídě. Ceny aut pořád klesají a dnes si už každý může koupit originál Golf a nemusí si kupovat Polo.
Polo bude pořád výrazně levnější, než Golf. Zum Beispiel srovnání s motorem 1,2 TSI (77Kw): Golf v základu téměř 400.000,-, Polo 350.000,- Kč, navíc s 2-spojkovým automatem.
Na některých trzích je ten cenový rozdíl ještě větší a Polo se prodává velmi dobře, začíná se dotahovat v celosvětových prodejích na Golf a není možná daleko doba kdy jej dožene (za 1-8 Golf 514k, Polo 467k).
Teď jde ještě o to, co se do celosvětových prodejů Pola počítá. V Evropě to asi vím 340 000 / 225 000. Polo není Golf a až v této generaci se dotáhlo na špičku třídy. Ale je třeba přiznat, že sázka na podobu s golfem VW vyšla. Pokud bych kupoval něco malého, tak bych volil jednoznačně Golfa (snad jen Cliu s 1.2 TCe EDC bych dal ještě šanci). A nakonec bych asi vzhledem k větší důvěře v budoucí spolehlivost asi zvolil Clio.
208 môže pri pohľade na Clio iba ak plakať... Zväčša sa mi aj nepekný dizajn v očiach časom "usadí", u 208 je to presne naopak - zdá sa mi byť čoraz hnusnejšia.
máš recht >:D [odkaz]
No, to je přesně ono. Ty nejdeš po tvarech, ty necílíš na absolutní styl, ty jen hledáš cingrlátka a elipsoidní "originality".
Ne jen mi interier v cliu nepřijde o nic horší než třeba v Polu. Jsou jiné, ale ne že by jeden byl horší a druhý lepší. Nejvíce mě oslovil interier v RR. Tam je to podle mých absolutních představ. Ale i přesto se dokážu dokonale stotožnit i s interiérem F 500, který taky miluju. Dát ale interier z RR do F 500 byl by to pro mě totální propadák. Chápeš kam tím mířím.
Chápu kam míříš, ovšem stavět do roviny kabinu clia a Pola, to vyžaduje jistý druh nerozhodnosti. Chápeš kam tím mířím? ;-)
Jako obvykle jsi vzal pochvalný článek, vyzobal z něj zrnka kritiky a teď se snažíš tvářit, že jsou ta zrnka vlastně důležitější než všechno ostatní. Kdyby ovšem byl testován VW, uděláš to přesně obráceně.
V době, kdy většina malých aut žádnou navigaci nemá, tu budeme polemizovat nad tím, jak kvalitní jsou mapové podklady pro Toskánsko... tedy věc, se kterou automobilka pravděpodobně nemá nic společného.
V době, kdy většina malých aut žádnou navigaci nemá, tu budeme polemizovat nad tím, jak kvalitní jsou mapové podklady pro Toskánsko... tedy věc, se kterou automobilka pravděpodobně nemá nic společného.
Jo, neuvědomil jsem si, že clio má do Toskánska zákaz vjezdu...
Nic jsem nevzal, nadpis zní jasně - vypichovačka. Náhodně jsem vybral pár jednotlivostí, které mne (a jak sis jistě všiml, nejen mne) zarazily. S tím VW ovšem nemá nic společného.
Nic jsem nevzal, nadpis zní jasně - vypichovačka. Náhodně jsem vybral pár jednotlivostí, které mne (a jak sis jistě všiml, nejen mne) zarazily. S tím VW ovšem nemá nic společného.
Ale houby náhodně... kdo v tom nevidí jasný záměr, musí mít v sobě půl litru metanolu :-).
Zákaz vjezdu nemá, ale... každá navigace je závislá na tom, jaké mapy má v sobě. Zatím jsem nepotkal navigaci, která by tu a tam podobnými problémy netrpěla - někdy ti hlásí odbočku vpravo když rovně vede jen turistická značka, jindy naopak nějakou menší silničku považuje za tu turistickou značku. Platí to jak pro přenosné TomTomy a Garminy, tak třeba pro zabudovanou navigaci v Audi. Dělat z jedné konkrétní testovačky nějaké obecné závěry je dost nebezpečné.
Zákaz vjezdu nemá, ale... každá navigace je závislá na tom, jaké mapy má v sobě. Zatím jsem nepotkal navigaci, která by tu a tam podobnými problémy netrpěla - někdy ti hlásí odbočku vpravo když rovně vede jen turistická značka, jindy naopak nějakou menší silničku považuje za tu turistickou značku. Platí to jak pro přenosné TomTomy a Garminy, tak třeba pro zabudovanou navigaci v Audi. Dělat z jedné konkrétní testovačky nějaké obecné závěry je dost nebezpečné.
No já jsem si nahoře přečetl, co jsem si přečetl. A nemyslím si, že pan testér jel na navigaci poprvé v životě...
Přečetl, a bez ohledu na důležitost jsi z toho vybral to negativní. Je ti jedno že je Clio lehčí, že lépe jezdí, že nabízí výborný posaz a tak dále... pro tebe je nejpodstatnější informací ta navigace. Pan tester to shrnul hned první větou - Nejnovější generace Renaultu Clio je pohledná zvenku, atraktivní uvnitř a velmi přesvědčivá na silnici.
Já nemám problém s kritikou Clia, jen se mi nelíbí, pokud někdo záměrně vybírá jen tu kritiku... stejně jako se mi nelíbí, pokud Icescent vyzobává všude možně pochvalné věty o své modle, i30. To je prostě demagogie, proti které tu budu vždycky bojovat. Nebo aspoň tak dlouho, než mě to definitivně otráví :-) .
Já nemám problém s kritikou Clia, jen se mi nelíbí, pokud někdo záměrně vybírá jen tu kritiku... stejně jako se mi nelíbí, pokud Icescent vyzobává všude možně pochvalné věty o své modle, i30. To je prostě demagogie, proti které tu budu vždycky bojovat. Nebo aspoň tak dlouho, než mě to definitivně otráví :-) .
Já ale nic záměrně nevybírám, připadáš mi jak malej Jarda, to jako když ty bys napsal o snížení hmotnosti, tak mám zase na tebe kydat, že jen chválíš? Ber na vědomí, že jsem registroval něco, o cemž jsem napsal. Snížení váhy je jistě pozitivní rys. Co je ti to ale platné, když se musíš v Toskánsku ptát na cestu? :-)
Pokud bych vyzobal jen to pozitivní a hlásal třeba něco o naprosté revoluci v třídě malých aut, pak bych byl samozřejmě stejný trouba.
Snížení hmotnosti je mi něco platné vždycky, na každém kilometru v Toskánsku i v Chánově.
Snížení hmotnosti je mi něco platné vždycky, na každém kilometru v Toskánsku i v Chánově.
No, ještě tu hmotnost uvaž, abychom nakonec nemuseli předchozí generaci za tu "nadváhu" diskusně ukřižovat. Je to značná úspora, věřím, že nikoliv na úkor bezpečnosti.
P.S. Já mám právě jemné mrazení, že ty ta pozitiva velmi důsledne vyzobáváš. Ale nekritizuji tě za to... ;-)
P.S. Já mám právě jemné mrazení, že ty ta pozitiva velmi důsledne vyzobáváš. Ale nekritizuji tě za to... ;-)
Úspora hmotnosti je v poslední době častým jevem, dle článku to může být částečně na úkor odhlučnění. Ale já si ji vybral spíš namátkou jako příklad.
Co se bezpečnosti týče, věřím, že Clio splní očekávání a v bude s pěti hvězdami na špičce třídy, jak je u Renaultu zvykem.
Ad PS: Podívej se na chronologii té diskuse... moje "vyzobávání pozitiv" je jen reakce na tvůj veskrze negativní příspěvek.
Co se bezpečnosti týče, věřím, že Clio splní očekávání a v bude s pěti hvězdami na špičce třídy, jak je u Renaultu zvykem.
Ad PS: Podívej se na chronologii té diskuse... moje "vyzobávání pozitiv" je jen reakce na tvůj veskrze negativní příspěvek.
Situace je jasná, pokud nové Clio, tak bez tovární navigace, páč jsou to vyhozené peníze.
V testovaném Cliu byla základní navigace Medianav. Můžeš si připlatit za tablet R-link s Tomtom Live. Ale třeba by ty mapové podklady byly podobné a taky by jsi zabloudil. Asi je nejlepší u sebe vozit 10 navigací a zkoušet to porovnávat.
Navíc šlo jen o základní navigaci Medianav (jako v Dacii). R-Link s TOMTOM Live, jak už jsem psal jinde, nechali doma.
208micka je jasne krajsia a lepsia to nikto nepochybuje ale ono ani to clio nie je vobec zle auto :yes:
Clio ještě není ani k vyzkoušení (mám pozvánku na 1.listopadu) a ty už víš, že je horší než 208. Pokuď se ti líbí 208 víc, je to tvůj názor a já ti ho neberu, já to mám opačně, ale co se "horší/lepší" týká, to se dá posoudit pouze a jedině zkouškou. ;-)
U Clia bude možná problém s hodně velkou možností individualizace. Pak ti může nějaký dealer s bujnou fantazií zkazit první dojem. Jako třeba to žluté Clio s prezentačky. To se taky moc nepovedlo.
Toho bych se zas nebál, nějakou představivost určitě mám ;-) . Spíš mě napadá, jestli to zkušební Clio 1.listopadu už nebude na zimácích, a případně na jakých... :-|
vzhladom k velkym prednym svetlam mohli byt zadne svetla trosku vacsie a mohutnejsie ale to je vec vkusu....
renault sa pochlapil ;-)