Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio IV: První jízdní dojmy

Nejnovější generace Renaultu Clio je pohledná zvenku, atraktivní uvnitř a velmi přesvědčivá na silnici. Konkurence v nižší třídě to bude mít po jejím uvedení na trh zase o něco těžší.
Zpět na článek
18. 10. 2012 08:35
18. 10. 2012 08:41
18. 10. 2012 08:45
18. 10. 2012 14:27
18. 10. 2012 09:12
18. 10. 2012 09:21
18. 10. 2012 09:23
18. 10. 2012 09:26
18. 10. 2012 09:32
18. 10. 2012 19:41
18. 10. 2012 21:22
18. 10. 2012 23:07
18. 10. 2012 12:36
20. 10. 2012 07:36
18. 10. 2012 10:41
18. 10. 2012 11:10
18. 10. 2012 14:14
18. 10. 2012 14:48
20. 10. 2012 07:38
18. 10. 2012 09:14
18. 10. 2012 10:27
18. 10. 2012 10:42
18. 10. 2012 13:28
18. 10. 2012 14:08
18. 10. 2012 15:30
18. 10. 2012 11:21
18. 10. 2012 11:33
18. 10. 2012 12:08
18. 10. 2012 15:04
18. 10. 2012 11:23
18. 10. 2012 11:31
18. 10. 2012 13:47
18. 10. 2012 15:33
18. 10. 2012 21:36
18. 10. 2012 23:39
18. 10. 2012 21:39
18. 10. 2012 23:56
18. 10. 2012 11:44
18. 10. 2012 11:55
18. 10. 2012 12:19
18. 10. 2012 11:55
18. 10. 2012 12:21
18. 10. 2012 12:09
18. 10. 2012 12:21
18. 10. 2012 12:52
18. 10. 2012 14:50
18. 10. 2012 19:47
18. 10. 2012 12:12
18. 10. 2012 13:17
18. 10. 2012 14:51
18. 10. 2012 15:11
18. 10. 2012 15:30
18. 10. 2012 15:44
18. 10. 2012 15:54
18. 10. 2012 15:52
18. 10. 2012 15:54
18. 10. 2012 13:29
18. 10. 2012 14:52
18. 10. 2012 19:49
22. 10. 2012 21:16
18. 10. 2012 15:23
18. 10. 2012 15:44
18. 10. 2012 15:51
18. 10. 2012 18:40
18. 10. 2012 21:10
18. 10. 2012 21:20
18. 10. 2012 21:26
18. 10. 2012 21:32
18. 10. 2012 15:40
18. 10. 2012 15:48
18. 10. 2012 15:56
18. 10. 2012 16:04
18. 10. 2012 21:54
18. 10. 2012 22:38
18. 10. 2012 15:57
18. 10. 2012 16:00
18. 10. 2012 16:14
18. 10. 2012 16:29
18. 10. 2012 16:39
18. 10. 2012 16:57
18. 10. 2012 17:02
18. 10. 2012 17:10
18. 10. 2012 17:21
18. 10. 2012 20:59
18. 10. 2012 16:01
18. 10. 2012 18:44
22. 10. 2012 21:44
18. 10. 2012 15:46
18. 10. 2012 16:08
18. 10. 2012 16:25
18. 10. 2012 16:34
18. 10. 2012 21:03
18. 10. 2012 16:23
18. 10. 2012 16:54
19. 10. 2012 16:55
18. 10. 2012 18:04
18. 10. 2012 19:55
18. 10. 2012 19:56
18. 10. 2012 20:06
18. 10. 2012 20:11
20. 10. 2012 08:07
20. 10. 2012 11:59
20. 10. 2012 14:54
21. 10. 2012 15:09
18. 10. 2012 20:58
18. 10. 2012 22:21
18. 10. 2012 17:06
18. 10. 2012 21:49
19. 10. 2012 14:52
19. 10. 2012 21:52
18. 10. 2012 23:07
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 08:35
nadherne auto
na tychto realnych zaberoch vyzera ovela lepsie ako na tych umelych prezentacnych oficialnych fotkach..... parada :yes:

vzhladom k velkym prednym svetlam mohli byt zadne svetla trosku vacsie a mohutnejsie ale to je vec vkusu....

renault sa pochlapil ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - J_Design
18. 10. 2012 08:51
Re: nadherne auto
Taky se mi moc líbí... abych pravdu řekl nikdy jsem o autě této třídy ani nepřemýšlel, jelikož se do nic těžko naskládám a velký sedan je velký sedan. Ale těším se až se v tomhle prcku budu moct svézt a ověřit si redaktorovi reakce a ne seřiditelnost pozice za volantem, před domem by se náramně vyjmalo :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 08:56
Re: nadherne auto
v malych autach je niekedy aj viac priestoru pre vodica ako vo vacsich autach ktore su akurat len dlhsie oproti malym autam ale objem kabiny maju mensi ako male auta... si zober takeho yetiho... vpredu si napasovany je to tam uzke a sadni si do yarisa... kopec miesta.... pritom je yaris mensim autom, tu ide o sirku kabiny a napr yeti ju ma mensiu ako niektore male auta... a to ze ma siroke blatniky a vyzera robustne mi je co sa tyka priestoru prd platne...
Avatar - sargis
18. 10. 2012 08:41
par postrehov...
1/ Pekne zvonku, dobra kombinacia farieb bude klucova v tomto dizajne LED su ako tunning
2/ Stredova konzola je prilepena na zvysok interieru a vyzera lacno, primitivne a neladi zo zvyskom, P208 je o dva kroky vpred
3/ Dieta nam do buducnolsti zrejme prinesie hlucnejsie auta a tak si budeme priplacat za lepsie audio
4/ Trojvalec zerie pri riadnom zatazeni tolko co predosle R.S., tolko vyhoda nasilu dopovanych motorov, ktore maju vela prace so sebou aj autom pri zatazeni
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Alpinis182
18. 10. 2012 15:27
Re: par postrehov...
ad 4/ nejhorší na tom je, že toto nemůžeš zazlívat jednotlivým automobilkám, ale jen a pouze (posr*nýmu - sorry) Bruselu.
^^ jen můj názor a dodatek... :no:
18. 10. 2012 20:00
Re: par postrehov...
zase si nieco vycital z cennika, ze? RSa žerie pri riadnom zaťažení 15-17 litrov a autor tu spomínal osem litrov tak netrep, normálna jazda bez naháňania spotreby je 5 litrov a to nehovorím o tej skvelej dynamike oproti základným 1,2kám
18. 10. 2012 08:45
tak
prva vec , Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě ,clio stale patri medzi male auta...inak neni co kritizovat renault opat ozivil ponuku,chvalim dizajn ide ozaj o pekne navrhnute auto su tam samozrejme rusive momenty ako ledky ala tuzing a obrazovka jak dodatocne montovana...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - strýček BOB
18. 10. 2012 08:58
Klavírní lak...
Co je to za úchylnou módu dávat do interiéru parodii klavírního laku? ;-\ Renault to dovedl k dokonalosti. Nápad, dát lesklý plast na madlo dveří, panel ovládání klimatizace a navigace, vznikl pravděpodobně po dlouhé poradě a vědru návykových látek. Jinak si to vysvětlit neumím.

Odstavec popisující hlučnost v kabině se také čte dost smutně... :no:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - matii
18. 10. 2012 09:07
Re: Klavírní lak...
Stejně jako u nového Glofu ... kolumbárium jak vyšité, už chybí jen ta urnička s popelem předchozího designéra. Ten design volantu a výdechů naopak hodnotím kladně.

Tento nový styl Renaultů je na 1*
Avatar - miromen
18. 10. 2012 09:16
Re: Klavírní lak...
Tak nevim ale exterier Clia vypada zajimavě a napadně ale uvidi se v realu. Ale interier ten je z meho pohledu strašny a hlavně pravě vydechy ventilace. Navic se podivej jak a kde je použit klavirni lak u Clia a jak je to u Golfa.
A snad nechceš srovnavat tyto 2 interiery.....

[odkaz]
[odkaz]

Tohle je docela šilenost....

[odkaz]
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
No, v Golfu je ho ještě více, dokonce kolem vypínače světel.
Avatar - miromen
18. 10. 2012 20:02
Re: Klavírní lak...
U Golfa je rovnoměrněji rozvržen. Ne jako u Clia kde je jedna velka plocha a navic v Golfu je umistněn na vhodnějšich mistech. To znamena že by nemělo dochazet k tak častemu kontaktu s rukou. Každopadně to vypada podstatně lepe než u Clia. Podle mě je klavirni lak co se vzhledu tyče plus ale musi byt dobře použit. To že je meně prakticky je jasne ale jak se řika pro krasu se trpi.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:50
Re: Klavírní lak...
Tak buď jsem slepý já nebo ty 8-s
Místa, kde se nejvíce dotýkáme v autě:

Řadící páka a okolí:
Golf - klavírní lak na řadičce i kolem tlačítek jí orámovaných
Clio - plast

Volant:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - 0

Ovládání multimediálního systému:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - klavírní lak kolem obrazovky

Ovládání ventilace:
Golf - klavírní lak kolem otočných ovladačů
Clio - matný plast kolem otočných ovladačů

Ovládání světel:
Golf - klavírní lak kolem
Clio - na páčce za volantem, klasicky po fr.

Zavírání výdechů ventilace (krásně na očích):
Golf - klavírní lak
Clio - lakovaný neklavírní plast

Páčky směrovek!!!!
Golf - klavírní lak [odkaz]
Clio - plast

Madla dveří:
Golf - plast
Clio - klavírní lak

Až to počítám jak to počítám, tak Golf v počtu míst s klavírním lakem vede 7:2 8-s
Přestaň tady obhajovat svou garáž.
18. 10. 2012 20:56
Re: Klavírní lak...
U Clia se ale těžko dopočítáš, protože má víc variant interiéru než všechny modely VW dohromady.
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:14
Re: Klavírní lak...
Na nějakou vlastni garaž prdim. Detailně jsem to opravdu nestudoval a snad maš pravdu. To ale nic neměni na tom že interier Clia je i přes jistou originalitu a hravost nepovedeny.
A opět se budu opakovat...klavirni lak ano ale musi se s nim umět zachazet což neni připad Clia oproti Golfu.
18. 10. 2012 22:18
Re: Klavírní lak...
Znovu se budu opakovat. U Clia máš víc variant interiéru než u všech modelů VW dohromady. Tak proč pořád řešíš klavírní lak?
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:25
Re: Klavírní lak...
To že VW neni hračička vim od toho jsou tu jini ikdyž tve tvrzeni je jaksi přehnane. Každopadně nižši urovně vybav u Renaultu moc lahodně zrovna nevypadaji. A pokud tento nejvyšši stupeň vybavy u Clia je mirně řečeno divny tak si raději nepředstavovat nižši urovně.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 22:39
Re: Klavírní lak...
Ty to jaksi nechápeš. To, co vidíš na fotkách, je určitá individualizace, nejde o stupeň výbavy. Stejný stupeň výbavy bude mít u nového Clia několik různých variant dekorů.

A u VW vypadá základní výbava jakože krásně? Taková Octavia, kde ti v základu vyškubnou schránku na vrchu palubovky, sundaj dekory, daj jiný klakson atd. je oku lahodící? To je všude stejné.
18. 10. 2012 22:41
Re: Klavírní lak...
Ty to asi nechápeš, ale já nemluvím o úrovních výbav, ale o možnosti individualizace. U Renaultu prostě neplatí nejvyšší výbava = klavírní lak. Třeba na volant si můžeš dát 7 různých dekorů. Dál máš 4 barvy palubky, 6 barev sedaček,........
Avatar - Katikakus
18. 10. 2012 09:13
Re: Klavírní lak...
Zajimave, ze u Golfu ti to nevadi...
18. 10. 2012 09:57
Re: Klavírní lak...
Co je na tom zajímavého? Golf tam toho "klavírního laku" má desetkrát míň a navíc na místech, se kterýma přijdou prsty do styku jen vyjimečně!

Tady je vidět kdo přemýšlí a kdo ne...
18. 10. 2012 10:14
Re: Klavírní lak...
destkrát míň? >:D Tak se na ty fotky podívej znovu, Golf má ten klavírní lak všude - po celém středovém panelu až dolu k řadičce i kolem ní, kolem budíků, kolem všech výdechů klimatizace. Clio jen na madlech(i když to není ideální) a na středovém panelu - toť vše! Tak si tady zase nelži do kapsyy, ty matematiku :-)
Ano, tady je vidět, kdo přemýšlí a kdo ne.......
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
:yes:

To víš, on jako prodejce Škodovek musí mít na očích ten správný filtr.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:40
Re: Klavírní lak...
Tys noveho Golfa jeste nevidel, nebo delas hloupeho schvalne?
Avatar - El_Scorpio
18. 10. 2012 08:58
Jízdní vlastnosti
"Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě."

Páni, nižšia stredná trieda je segment C (Golf, Focus, Astra, Mégane, 308, C4...). Clio je segment B - malé autá. Opravte si to.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 09:04
Re: Jízdní vlastnosti
maju tam chybicku ved oni na to pridu... ;-)
Avatar - matii
18. 10. 2012 09:04
Re: Jízdní vlastnosti
Taky jsem si toho všiml, zkrátka překlep no.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 10. 2012 10:04
Re: Jízdní vlastnosti
Byl to překlep, stejně jako na ostatních místech tam patří v nižší třídě. Děkujeme za upozornění
18. 10. 2012 14:13
Re: Jízdní vlastnosti
Ale vypadá tak, že? :-) Lidé už ho tady srovnávají s golfem, tak příště pozor na to.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:03
Že by první Renault
ve kterém se pohodlně posadí i člověk jehož nohy jsou delší než ruce?! Tak super. A jinak taky dobrý, jízdní vlastnosti, výbava, interier. Designově je to sice spíš pro holky z Krásnohůlek, ale mezigeneračně určitě pokrok. :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 09:07
Re: Že by první Renault
ktore auto dnes nie je pre holky? ;-)

mam pocit ze akekolvek nove auto dnes pride ci je to 208micka , opel adam, mokka, clio , tak su vsetko auta pre holky....., uz je to trapne..... nakoniec si tieto taut bude stejne kupovat 95 percent chlapov.... ako obvykle :yes: , kazdy tvrdi ze corsa je zenskym autom a ja v nom furt vidim chlapov... to iste yaris... ale za to stretnut holku v tiguane je bezna vec ... takze tak....
18. 10. 2012 09:09
Re: Že by první Renault
to musíš mít asi modelkovsky dlouhé nohy ;-)

já je mám taky docela dlouhé, a v žádném Renckovi jsem s tím zatím problém neměl. Ale je pravdy, že já volím spíš pohodlný posed a ne "sportovní"

jinak to Clio nevypadá špatně, na ten interiér si budu muset trochu déle zvykat, ale ok. Spíš opět ta středová konzole je problematická - jakoby byla naroubovaná z nějakého jiného auta. Přitom v Laguně a potažmi o v Meganu to uměly zladit hezky, nerušivě. Ale co já vím, možná cílová skupina pro Clio tu "hravost" naopak ocení
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:12
Re: Že by první Renault
Jezdil jsem kdysi i žigulíkem, a šlo to, ale o pohodlném posazu bych nemluvil. ;-)
18. 10. 2012 09:17
Re: Že by první Renault
Naprostej souhlas... ;-) Dokonce si nemyslím, že by akustickej komfort a potlačení hluku u supermini mělo být nějak nadmíru potlačováno.

Zajímavý, hravý a pro mě typicky francouzský auto.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:25
Re: Že by první Renault
Souhlas, ale chce to zkusit, zkusit a zkusit, zatím má nové Clio mé sympatie. Potěšila mě pasáž o jízdních vlastnostech...
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:39
Re: Že by první Renault
Tak nějak, ale je pravda, že třeba v nové 208 se tohle utlumování docela podařilo a to včetně snížení hlučnosti.... jsem zvědav na první jízdy.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:22
Re: Že by první Renault
:yes:

Říkám, že bych ještě Frantíky neodepisoval...
18. 10. 2012 09:26
Re: Že by první Renault
Tady asi ne, líbí se mi směřování mimo Polo...to je od nich chytrý...
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:49
Re: Že by první Renault
Jo, musí to být jiné než Němci, a přitom nesklouznout k asijské bezpohlavnosti, tohle clio je přesně tam kde má být, francouzský mírně cingrlátkový design, ale pořád před hranou kýče a vystříhávající se ergonomických přešlapů na úkor designové "originality" typu volantových kouzel citroenu nebo budíkového manýrismu peugeotu u dvěstěosmičky. Podle mého, design clia je cesta, která může pomoct renaultu k upevnění pozic, konečně mají předek s výrazným designem, originálním, který můžou uplatnit coby markantu značky napříč modely a styl vč. zpracování interieru bude schopen unést cenovku srovnatelnou se špičkou třídy. ;-)
18. 10. 2012 11:12
Re: Že by první Renault
Určitě bych se obešel bez barevnýho volantu, ale zajímá mě, kam se dostal vývoj s tříválci u mainstreamu od dob HTP ;-)
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 11:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2012 11:29
Re: Že by první Renault
to jsou dvě generace ;-)
Avatar - Emel
18. 10. 2012 09:35
Re: Že by první Renault
Červené Clio jsem nedávno potkal v Amsterdamu a první dojem - wow, v té červené je to auto, které dokáže zaujmout.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:41
Re: Že by první Renault
Já ho teda potkal ve žluté, viz má galerie na auto cz... a pěkné
Avatar - Katikakus
18. 10. 2012 09:12
Auto.cz
Pak nema auto.cz vypadat jak vypada, kdyz si sefredaktor plete segmenty a srovnava nesrovantelna auta. :no:
Jiriku - Clio rozhodne nepatri do nizsi stredni, tam je Renault Megane. Clio patri mezi male vozy, tudiz konkurent Fabie, Pola, atd.

Tohle uz fakt nema zadnou uroven... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
16
18. 10. 2012 09:21
Re: Auto.cz
Se nečil kvůli překlepu ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:23
Re: Auto.cz
To, že se někdo překlepne, bych jako potvrzení upadající úrovně ACZ nebral. Podezírat p. Červenku, že se nevyzná v segmenetch je dětinské, způsob tvé kritiky této chyby v článku pak populistický-levný-bulvární.

Úroveň testu nového clia určitě patří k tomu lepšímu, čeho se lze na českých autoserverech dočíst.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:26
Re: Auto.cz
Přesně. Že jde o překlep snad pochopil každý a hned kvůli tomu zběsile reagovat je naopak podle mě dětinské...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 10. 2012 10:06
Re: Auto.cz
O srovnání se Méganem nebo čímkoliv podobným v článku nepadla ani nejmenší zmínka. Zkrátka se tam zatoulalo slovo navíc. Přijměte naši omluvu, stát se to prostě může.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:36
Re: Auto.cz
V clanku padlo srovnani se Ceedem, jakozto predstavitelem nizsi stredni a sam autor nizsi stredni zminoval. Ok, beru, diky... :-)
18. 10. 2012 10:41
Re: Auto.cz
:no: opet hloupy a agresivni Kaktus
18. 10. 2012 11:10
Re: Auto.cz
Na překlepu tu hodláš stavět svůj odsudek? Tohle ti tedy vůbec nevyšlo.
18. 10. 2012 14:14
Re: Auto.cz
ty to děláš často
18. 10. 2012 14:48
Re: Auto.cz
Naopak, nedělám to nikdy. Speciálně v tvém případě nejde o diskusní překlep, nýbrž o projev tradiční diskusní zabedněnosti.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:38
Re: Auto.cz
Z tve klavesnice ta kritika vyzniva opravdu nanejvys komicky... ;-)
18. 10. 2012 09:14
nove clio
no musim rict ze nemam nove clio rad, protoze nahrazuje to stare srandovni auto pro kazdou blbost, a to nemluvim pouze o verzi r.s. taky me stve ze uz nebude 3.dv karoserie, a hlavne me vytaci 3 valec, k cemu proboha, kdyz bude cca o 30 000 drazsi oproti zakladni 1.2 16v jakou zname do ted v cliu, bude pomalejsi a bude vic zrat ?? a moznosti individualizace nabidne pouze nejvyssi verze, a tam bude cena tipuju tak 300 - 330 tkc .... nerikam ze to je moc na zapadnich trzich, ale v cr ? kde se da koupit aktualne pod 300 tkc fluence ve verzi techno feel za ty same penize??
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2012 10:27
MISTROVSKÝ KOUSEK
Mistrovský kousek: Je to jako když poválíš po patru doušek zmíněního Chianti, a pak ho necháš tiše vklouznout do svých bejčích útrob. Nakopne tě jako tvoje hadí kopyto devětsetjedenáctku pod dlouhým táhlým. Samozřejmě píši o textu prvních dojmů, neboť, kdo umí psát holt umí psát. Stačí už jen umět číst. A k tomu řidičák nepotřebuješ.

Tak například úvodní odstavce, ty toskánské scenérie, to je textový koncert. Rytmus vět jde v taktu střídajících se horizontů. Já vím, ty bys raději diskutoval o autě. No, tak jakkoliv aktuální model mezigeneračně pokročil, zde nelze, než jemně poupravit legendární slogan - musí pršet, nestačí, když jen kape... Možná tak jarní deštík, to by tak ještě šlo.

Samozřejmě vystavět hráz modelu POLO, to je vlastně vyloučené ze své podstaty. Jedinou nadějí tak zůstává... počet obyvatel země výrobce. Neb umíš si představit, že by Francie měla deset miliónů obyvatel a po Evropě jezdilo tolik modelů clio jako fabií?

BRAVO TEXT :yes:
Rozbalit vlákno
32
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 11:12
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
;-)

Hráz modelu Polo už vystavěla Fiesta (White Label a Provocateur by mohli vyprávět :-) ) ,byť v tomhle konkrétním duelu bych osobně bral Polo.

Přesto - nové Clio je jedno z nejzajímavějších aut poslední doby. Je to odpověď po francouzsku, nikoliv snaha udělat z francouzského auta německé. A co se týká prodejů - neodvažuji se soudit, ale propadák to nejspíš nebude.
18. 10. 2012 11:18
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Nebude, souhlas. Zmiňuješ Fiestu, no právě, to je model do (výborného) třídního počtu. Je to ta pravá inspirace pro dívčí část garáží. A na prodejích je to znát.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 11:19
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Srovnání s Fabií mi nějak uniká... Clio je jedno z nejúspěšnějších malých aut, spolu s 205-8, Corsou, Fiestou a Polem. Prodejní čísla se samozřejmě periodicky mění dle výrobního cyklu, to ale nic nemění na tom, že Fabia do toho klubu nikdy nepatřila.

Clio se loni poprvé po čtyřech letech nadvlády 207 dostalo na první místo ve Francii, přesto tvoří francouzské prodeje jen asi čtvrtinu prodejů Clia... jinými slovy, prodeje v zemi původu nejsou zase tak rozhodující pro globální úspěšnost modelu.
18. 10. 2012 11:39
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Tomu nevěř. Právě o tom píši, FABIA je malý vůz z malé změ, clio je též malý vůz, ovšem ze země... veliké, ze země s početným obyvatelstvem. Samozřejmě, že čtvrtinový podíl na trhu je dán jednak košatější národní konkurencí, jednak "významem" samotného modelu právě v tom modelovém portfoliu.

Důležitější však než absolutní či přepočtená čísla je duch, styl daného modelu. A je jenom na pochvalu, že si Renault uvědomil marnost snahy vytvořit obdobný skost, jakým je POLO. Clio je tedy jiné (bravo), ta jinakost žel ovšem není ve stejné kvalitativní rovině. Kvalitně porovnatelná jinakost, jakýsi doplňěk možné volby, to je dnes Fiesta. Cílí více na dámskou část a výborně tak doplňuje spektrum špičkové nabídky.

Clio je (však stále v dobrém slova smyslu) jen Cliem, modelem v řadě jiných, obdobných (C3, 208, Punto, Rio atd).
18. 10. 2012 11:56
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Clio bylo vzdy v okamzik prichodu na trh v te nejuzsi spicce, nevidim duvod, proc by tomu stejne nemelo byt i ted. Oproti tomu Polo je na spicce poprve, v minulosti naopak dost zaostavalo...
18. 10. 2012 12:00
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Už minulá generace Pola (zvlášť po FL) patřila do topu a rychlost jak se ta poslední dostala ještě výš je dost vysoká. Stačilo tak málo...udělat Golf trochu menší. A vůbec bych neřešil celkem jasný dělení aut podle vzhledu na chlapský a ženský. Asi bych radši jezdil Polem než Cliem, kdežto manželka naopak...
18. 10. 2012 17:11
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Jenže hned po FL minulého Pola přišlo Clio III a zase bylo rozhodnouto.
K tomu dělení...pořád je na světě polovina žen. A z té poloviny většina kouká do tohohle segmentu (narozdíl od mužů), takže si myslím, že sázka na veselé vzezření může Renaultu vyjít. Potenciálních zájemkyň bude víc, než zájemců. :-)
Avatar - Emel
18. 10. 2012 12:38
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ne, tos to špatně pochopil... tak raději v číslech: za rok 2011 Clio prodalo 460.000ks, z toho ve Francii 120.000 a mimo Francii 340.000. Fabia je cca. na polovičních číslech a ani pokud by prodala v ČR totéž co Clio ve Francii, stále by to ani zdaleka nestačilo.

Nevím, co je na Fiestě dámského... to je spíš takový sebezáchovný pud, jak elegantně smést Fiestu ze stolu.

Podle prvních jízdních dojmů bude Clio s Polem minimálně srovnatelné... což samozřejmě není žádné překvapení, Clio je dlouhodobě na špici segmentu. Ostatně, dva tituly Auto roku zatím nikdo jiný nezískal...
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 13:02
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fiesta je krásným příkladem toho, jak má "wow efekt" design jepičí život. Sedni do interieru fiesty a srovnej s polem nebo 208 či tímhle cliem a dojde ti, jak neuvěřitelně rychle fiesta uvnitř zestárla a jak levně působí bez ohledu na specifikaci. A řeči o jízdních vlastnostech drtících konkurenci jsou jen klišé anglických autočasopisů, v reálu jsou tu tři čtyři další auta, co jezdí stejně dobře.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 14:02
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fiestu obzvlášť zezadu těžko zvládám i zvenku, natož vnitřek. Především ta snaha o bombastičnost za použití laciných materiálů je do očí bijící. Přitom "lacinej" interiér se dá zvládnout i se zachováním pocitu hodnotnosti. Kromě VW je pro mě typickým příkladem třeba nový Swift.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 16:06
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ineriér Fiesty je více méně stejná písnička jako u Focusu II a v menší míře Mondea ze stejné doby... tedy laciné provedení detailů a nadměrné používání odpudivého postříbřeného plastu. S wow efektem to úplně nesouvisí, efektní i konzervativní interiér se dá dělat kvalitně i lacině.

U nového Clia si nejsem jistý, můj šálek kávy to taky není... ale znám pár wow interiérů, kterým to wow funguje i po letech.
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 08:32
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ano, ty stříbrné plasty atd., souhlas, ale o wow efekt design jde také, a velmi. Fiesta byla první, kdo dostal tento "extravagantní" bionicle design vnitřku, bylo kolem toho spoustu povyku a řečí o modernosti, mladistvé svěžesti... a po pár letech to vypadá vedle novinek tak zastarale, až škoda mluvit. Tipuju, že příští fiesta půjde uvnitř cestou nového mondea, horší je, že tento styl interiéru dostaly i relat. novinky z rodiny focusu, prohlížel jsem nedávno bmaxe a nechápal, jak to můžou v roce 2012 pustit s tímhle vnitřkem ven, interiery jdou obecně zcela jiným směrem.
Avatar - Emel
19. 10. 2012 08:57
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Já bych s bionicle problém neměl, pokud by to ovšem bylo provedeno pořádně a nebylo to na úkor ergonomie. Nenapadá mě honem žádný kontrapříklad... snad Giulietta, to je taky celkem úlet, ale kvalitně udělaný a nemám s tím problém. Nebo RX-8 ;-) .
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 12:30
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Interier giulietty není stavěn ve stylu wow efektu, ano má některé prvky jižanského cingrle stylu (barevný plastový pruh napříč přístrojovkou), ale jeho architektura je střízlivá a ten panel lze mít v provedení, kdy interier vypadá seriozně. Tohle není srovnatelné s přístupem fordu, tomu naprosto chybí styl, tedy pokud za styl nepovažuju bionicle. A RX-8? Co je na ní uvnitř na wow? Podle mého naopak, jednoduchá, nadčasová elegance. ;-)
Avatar - Emel
19. 10. 2012 12:51
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ta Giulietta... pro mě to bylo wow, když jsem sedl dovnitř a koukal na stříbrný dekor s růžovým (?!) nádechem a barevné prošívání, byl jsem trošku v šoku, ale prostě pokud je zachována ergonomie a kvalita provedení, tak si ve finále není na co stěžovat.

RX-8 - v černo-červené kůži (vč. volantu) je to docela divočina, s klavírním lakem na středovém panelu a kolem ovládání okének a vysokým středovým tunelem lemovaným hliníkem...
[odkaz]
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:15
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Jo, malé velké auto v tomto segmentu dělají ve Wolsfburgu, a nutno říct, že disciplínu dospělého auta jakékoliv velikosti umí VW nejlíp, clio naopak vyplňuje prostor pro veselou alternativu. A v této generaci to, zdá se, bude alternativa nejlepší. ;-)
18. 10. 2012 12:29
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
V národním kontextu to vnímám stejně.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:48
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Tvoje teze o úspěchu clia a fabie ve vztahu k velikosti domácích trhů určitě platí. ;-)
Avatar - jazva
18. 10. 2012 13:18
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
No práve že podľa čísel od Emela, neplatí. Fabia sa na zahraničných trhoch zďaleka nepredáva tak dobre ako Clio.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 13:31
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ale jo, viděl jsem ta čísla, ale chápu to v širším kontextu, síla značky podpořená silným (velkým) domácím trhem. Octavii trvalo dvě generace než prorazila jako auto vnímané i mimo domácí trh, fabii to bude trvat déle, přece jen v jejím segmentu je ještě našlapaněji a auta za nižší a tím i více srovnané ceny, tady hrají roli při nákupu stereotypy ještě větší roli.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 15:15
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Podpora domácího trhu podle mě nehraje žádnou velkou roli mimo domácí trh. Naopak u Fabie lze částečně za domácí trh považovat i Německo, Němci vnímají Škodu jako částečně domácí značku.

To, že prodeje Fabie nejsou tak dobré jako prodeje Octavie podle mě není tím, že by konkurence byla v B větší než v C. Důvod bude spíš v tom, že Octavia se proti Golfu vymezuje kusem auta navíc, u Fabie ale člověk jen těžko hledá důvod, proč by jí měl dát před Polem přednost - Polo stojí na novější platformě a za Fabií v ničem nezaostává. Ok, je tady Fabia kombi, ale přiznejme si, že tady proslulé kombi-mistrovství Škodovky selhalo.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 18:33
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Mluvíme každý o něčem jiném. Aut, které nabízejí kus plechu navíc, je x, v tom úspěch přijetí Octavie na zahraničních trzích není.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 19:04