Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio IV: První jízdní dojmy

Nejnovější generace Renaultu Clio je pohledná zvenku, atraktivní uvnitř a velmi přesvědčivá na silnici. Konkurence v nižší třídě to bude mít po jejím uvedení na trh zase o něco těžší.
Zpět na článek
Avatar - NSA
22. 10. 2012 22:05
Re: Firmu rendlík a syn čeká další propad prodejů
Fakt tě to moc štve viď že musíš ty svý nechutnosti pořád plivat okolo sebe. Smiř se prostě s tím že Renault ví něco o designu o čemž se grupě VW může jen zdát... :no: >:D
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:44
Re: VYPICHOVAČKA
3x Amen a velký souhlas s tebou :*)
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:16
Re: CLIOLAND
Že by závist >:-[] ? Asi jo - tohle možná chlapce u VW napadne tak za 10 let až bude zase nějaká evoluce jejich aut... Octavia VI...Rapid III apod >:D
Avatar - NSA
22. 10. 2012 21:14
Re: ....a přece se mi líbí !
:yes: :yes: >:D
Avatar - Ronault.
21. 10. 2012 15:09
Re: KAM S NÍ?
Nic si z toho nedělej, ne vždy ti lži projdou, ale příště se k nim raději přiznej a nevyskakuj jak gumový panďulák.

A ano, proti tobě jsem opruvdu chytřejší a zkušenější, ale proti tobě je chytřejší i cvičený orangutan, takže to jako lichotku brát nebudu.

PS: Ano, za dva roky se těch 52 t km najelo jen v garáži >:D
Avatar - white label
20. 10. 2012 16:10
Re: ....a přece se mi líbí !
Zrovna Ada není ten, komu by na Renaultu vadilo prímárně jeho logo, tomu na něm totiž vadí úplně všechno..., a že by to logo mělo přitahovat zrovna homosexuály? Jedině snad u lesbiček, tam by to ještě nějakou logiku mít mohlo... ;-)
Avatar - grifith
20. 10. 2012 16:09
Re: Rendlík se vším všudy
ty nemáš mozek, natož vkus... A pokud jej máš, používej ho a nepiš takové nesmysly! :no:
Avatar - white label
20. 10. 2012 16:02
Re: ....a přece se mi líbí !
Švihák zase všude píše, že to jen trochu štípne..., tak teď nevím komu mám spíš věřit, ale přece jen Švihák bude v tomto ohledu určitě mnohem zkušenější, a zřejmě nejen díky jeho vyššímu věku. >:-[]
20. 10. 2012 14:54
Re: KAM S NÍ?
Ronault, kristusat, ty si taky mudry, skuseny a hlava pomazana, ze ti normalne zavidim. Inac, precitaj si spatne svoje vzdy "kompetentne" prispevky a reakcie druhych. Do Vianoc to mozno stihnes?!
Tolko prispevkov, co mas ty, tak to uz je na diagnoza. Mozno vsak mas iba grafomansku psychozu. Tak, ci tak, najlepsia rehabilitacia bude, ked co najskor vydas knihu.
P.S. Je mi jasne, ze ked mas P207 SW doma, tak SPZ neufaklis. Caff
Avatar - Ronault.
20. 10. 2012 11:59
Re: KAM S NÍ?
Hele, doma máme 207 SW už dva roky a za dva roky žádná ulomená či poškozená SPZ, tečka. Žárovku H7 ti na 207 vyměním za 2 minuty, totéž na 307 (minulý týden jsem ji měnil kolegyni, na Laguně taky), nepiš tady nesmysly.
20. 10. 2012 08:07
Re: KAM S NÍ?
Ronault, dakujem za tvoje tutorstvo. Asi mas pravdu. Keby bolo za volantom menej chrapunov, ktori ti pri nacuvani, pri pozdlznom parkovani, nebachnu do naraznika a nenacnu SPZ, tak sa to nestane tak casto.
Ja nemam cas na ceskou komedii "Světla svítí, stěrače stírají, ostřikovače stříkají, SPZ je na svem miste,..."
P.S. Na P207 je to umiestnenie SPZ naprd, tak isto, ako vymena H7! Howgh!
Avatar - avatas
20. 10. 2012 07:58
Re: ....a přece se mi líbí !
Znak Renaultu je "reuta" - symbol bohatství.
Homosexuálové mi nevadí.
Hloupost ano.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:40
Re: Klavírní lak...
Tys noveho Golfa jeste nevidel, nebo delas hloupeho schvalne?
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:38
Re: Auto.cz
Z tve klavesnice ta kritika vyzniva opravdu nanejvys komicky... ;-)
Avatar - Katikakus
20. 10. 2012 07:36
Re: Auto.cz
V clanku padlo srovnani se Ceedem, jakozto predstavitelem nizsi stredni a sam autor nizsi stredni zminoval. Ok, beru, diky... :-)
Firmu rendlík a syn čeká další propad prodejů
Vždyť takovou bliózní hrůzu si může koupit jen úchyl :no: :no: :no:

Zanedlouho bude tahle firma ráda, že může montovat licenční VW Polo >:-[]
Re: CLIOLAND
Odvážně a originálně? Kdepak! Hnusně a odporně! :no: :no: :no:
Re: Rendlík se vším všudy
Já nemám mindrák, jen dobrý vkus :-!
Re: Cliózní první dojmy
Rendlík rybník je opravdu spolehlivý vůz - prvních 20 tisíc km >:D

Je také velice ošklivý, ale tahle bliózní hrůza překonává vše :no: :no: :no:
Re: ....a přece se mi líbí !
Ty jezdíš rendlíkem, takže to musíš znát >:-[]
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:55
Re: Jedna podvozková platforma
:yes:
No uvidíme, jak v reálu, ale dle redaktora auto nerozhodí i nerovnost v zatáčce a to znamená, že nemůže být jen tvrdé a jinak neschopné.
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:53
Re: ....a přece se mi líbí !
Jen to v sobě nepotlačuj, prý to jen trochu píchne a je to...
Avatar - Ronault.
19. 10. 2012 21:52
Re: Cliózní první dojmy
Třeba proto, že neumí řídit >:-[]

Ona se diví, že pedál plynu táhne tak do poloviny hodně, pak to ale už tak nejede, resp. ten efekt není tak velký... no jo, ale to v té době má nad 4000 ot 8-s
Ale ona by až tak hrozná řidička nebyla, teda svým způsobem... alespoň na rozdíl od jiných žen nebrzdí provoz, naopak někdy jede rychleji než bych si já v daném místě dovolil (myšleno tam, kde je 80 a vím, že tam občas měří, ne zatáčky, kde se naopak bojí), jen prostě se na to často moc nesoustředí a některé věci ji nedochází... třeba jako to, že když o 5 aut vpředu někdo začne brzdit, tak má ona pro jistotu přestat zrychlovat, protože asi tam někdo jen tak z legrace nebrzdí.
19. 10. 2012 16:55
Re: KAM S NÍ?
Pozor na pusu presne tak isto si na návšteve tiež. Tým sa nezastávam chestera.
Avatar - petrumr
19. 10. 2012 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2012 15:58
Re: Jedna podvozková platforma
Tak určitě. ;-) Na můj vkus chuť sice hořká. ale moc umělohmotná. :-) Já raději Plzeň.
Avatar - petrumr
19. 10. 2012 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2012 14:52
Re: 3x POCHVALA
Žena za pultom je žena za pultom....pevná a zásadová >:D
19. 10. 2012 14:50
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Velikost domácího trhu jistě hraje roli, jak píšete s GTIm. Nadruhou stranu, Fabia není jenom auto z malé země, ale především auto z velkého(největšího) koncernu a tento fakt přinejmenším vyvažuje její původ v malé zemi.
Avatar - Emel
19. 10. 2012 12:51
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ta Giulietta... pro mě to bylo wow, když jsem sedl dovnitř a koukal na stříbrný dekor s růžovým (?!) nádechem a barevné prošívání, byl jsem trošku v šoku, ale prostě pokud je zachována ergonomie a kvalita provedení, tak si ve finále není na co stěžovat.

RX-8 - v černo-červené kůži (vč. volantu) je to docela divočina, s klavírním lakem na středovém panelu a kolem ovládání okének a vysokým středovým tunelem lemovaným hliníkem...
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 10. 2012 12:44
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ta čísla sedí (236.000), Fabia je řádově na polovičních prodejích Clia. Já neříkám že má Fabia problém, jen že v prodejních číslech nehraje a nikdy nehrála první ligu. Fiesta, Polo, Corsa, Clio a 20X jsou dlouhodobí vládci dané třídy.

Jestli se Cliu podaří s novou generací dostihnout nebo předhonit Polo a Fiestu je ve hvězdách, stejně tak jako úspěch či neúspěch 208... ale to co naznačuje GTI, tedy že pokud by Francie měla stejně obyvatel jako ČR, pak by se prodalo více Fabií než Clia, považuju za nepodloženou spekulaci, se kterou nesouhlasím. Clio možná získává nějakých 100.000 kousků ročně díky domácímu trhu, na druhou stranu ztrácí nějakých 30.000 na Fabii nakloněném německém...
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 12:30
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Interier giulietty není stavěn ve stylu wow efektu, ano má některé prvky jižanského cingrle stylu (barevný plastový pruh napříč přístrojovkou), ale jeho architektura je střízlivá a ten panel lze mít v provedení, kdy interier vypadá seriozně. Tohle není srovnatelné s přístupem fordu, tomu naprosto chybí styl, tedy pokud za styl nepovažuju bionicle. A RX-8? Co je na ní uvnitř na wow? Podle mého naopak, jednoduchá, nadčasová elegance. ;-)
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 12:25
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Potom nemá fabie žádný problém, tedy jestli platí, že se jí doma prodá 6%, to je nějakých 15tis. aut/rok, pak se prodá 250tis. fábií celkem. To bych řekl, že je velký úspěch, vezmu-li čísla clia, která tu padla, tj. 460tis. za rok, pak při vědomí, že fabia má dva koncernové souputníky, je to na potlesk. A diskutovaným pohledem co do vlivu domácího trhu, který u clia absorbuje skoro desetkrát (120tis.) tolik co domácí trh fabie, je pak teze o významu jeho velikosti o to platnější. ;-)
19. 10. 2012 12:12
Jedna podvozková platforma
No nejsem si zcela jist, zda je dobře, že všichni ladí podvozky dle novinařských testů a dle JEDNÉ šablony jak má podvozek vypadat.Ono je to pak vždy něco za něco a ne každý to tak chce.Vykřiky o nejlepších podvozcích ve třídě u mne zanechávají občas i úsměv na tváři.Někdo má rád pohodlí, mrtvý lehce jdoucí volant, houpavé auto značky "karosa".V testech pak sklidí kritiku, v diskuzích výsměch a vytváří se dogma jeden más skoro formuli a druhej Trabanta.(trabant promine)90% řidičů nic z toho nevyužije, naopak je sportovno otravuje, ale pocit že v testech jeho auto je na prvním místě hřeje, cejtím silnici wo*e a projedu zatáčku vo 5 kiláků rychlejc a ni se to nezhoupne.Bohužel, podvozky se budou ladit dle novinařů....je to jak s pívem Gambrinus.
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:50
Re: VYPICHOVAČKA
Toho bych se zas nebál, nějakou představivost určitě mám ;-) . Spíš mě napadá, jestli to zkušební Clio 1.listopadu už nebude na zimácích, a případně na jakých... :-|
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:47
Re: Najvacsie sklamanie
Na Slovensku se možná ? Tendline nabízí...
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:45
Re: Cliózní první dojmy
Ádo, no tak, aspoň budeš mít zase co připřáhnout za Outlandera. Když už Laguna III je téměř nechutně spolehlivá. >:-[]
Avatar - woody-alien
19. 10. 2012 11:43
Re: 3x POCHVALA
Samozřejmě souhlas s Klaudiem... ;-)

Třetí pochvala patří Ádovi, neboť ve svých pochybných názorech je pevný jako skála. Podobně jako Jiřina Švorcová. :yes: >:D
Avatar - BruceWayne
19. 10. 2012 10:34
Profil křídla
Myšlený je profil křídla, ne křídlo, je to poznat na druhé fotce přístrojové desky. Malá nápověda jak to má přibližně vypadat: [odkaz] :-! Ovšem, Clio je opravdu povedený :yes:
Re: ....a přece se mi líbí !
Ano. Českou čtyřprocentní menšinu jistě zaujme >:-[]
Re: 2x POCHVALA
Právě naopak. Článek je křečovitou snahou udělat z hnusné a nekvalitní kreatury v očích veřejnostiněco přijatelného. Je to příklad ostudné novinářské manipulace :no: :no: :no:
Re: Cliózní první dojmy
Přehodil sis písmenko. Ten správný termín není "Cliózní", ale "Bliózní"!
Takovou zrůdu na 4 kolech snad ještě u firmy rendlík a syn nevyrobili.
Vždyť je to hnusné zvenčí i uvnitř - dokonalý koncert hnusu. Vivat Blijo!
Avatar - Emel
19. 10. 2012 09:46
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fabia loni prodala ve Francii skoro 10.000 aut, takže tušit by měli. V roce 2003 se prodalo 7.148 Fabií, což znamenalo shodný tržní podíl jako dnes (cca. 0,4%).

Pokud srovnáváš Octavii s Fabií, pak argument malého domácího trhu nehraje roli. Říkáš, že se Fabii nedaří realizovat větší část prodejů mimo domácí trh... jenže podíl domácího trhu na prodejích je 6.3% u Fabie a srovnatelných 5.8% u Octavie (2011), jen se prostě Octavia prodává celkově lépe.
Avatar - Emel
19. 10. 2012 08:57
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Já bych s bionicle problém neměl, pokud by to ovšem bylo provedeno pořádně a nebylo to na úkor ergonomie. Nenapadá mě honem žádný kontrapříklad... snad Giulietta, to je taky celkem úlet, ale kvalitně udělaný a nemám s tím problém. Nebo RX-8 ;-) .
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 08:32
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ano, ty stříbrné plasty atd., souhlas, ale o wow efekt design jde také, a velmi. Fiesta byla první, kdo dostal tento "extravagantní" bionicle design vnitřku, bylo kolem toho spoustu povyku a řečí o modernosti, mladistvé svěžesti... a po pár letech to vypadá vedle novinek tak zastarale, až škoda mluvit. Tipuju, že příští fiesta půjde uvnitř cestou nového mondea, horší je, že tento styl interiéru dostaly i relat. novinky z rodiny focusu, prohlížel jsem nedávno bmaxe a nechápal, jak to můžou v roce 2012 pustit s tímhle vnitřkem ven, interiery jdou obecně zcela jiným směrem.
Avatar - Dinar
19. 10. 2012 08:19
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
"Když chceš", "mě nevyhovuje"... Pořád dokola. Já mluvím o tom, jak Octavii trvalo pouhé dvě generace, což je velký úspěch, aby byla mimo svůj domácí trh vnímána jako plnohodnotný reprezentant svého segmentu a mohla tak mít větší část svých prodejů realizovatelných mimo domácí trh. Fabii se to zatím nepovedlo a příčin je určitě více, např. to, že druhá generace je méně povedeným autem (v kontextu soudobé konkurence) než gen. první. Ale zcela jistě je jedním z důvodů menších prodejů mimo domácí trh právě velikost toho trhu domácího, je to otázka celk. vyrobených kusů, které se po Evropě pohybují, přesunu ojetin předch. generací mezi zeměmi, jinými slovy jde o vytváření povědomí o modelu díky absol. množství vyrobených kusů, o posilování image. V ČR zná každý model Renaultu zvaný clio, pochybuju, že ve Francii lidé vůbec tuší o existenci Fabie. V tomto je velikost dom. trhu pro celk. úspěch modelu dost významná.
19. 10. 2012 08:02
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Renault není VW a TCe není TSI. U Renaultu na motorech nešetří a problémům proto předcházejí. Jistě tady každý četl článek o problémy s řetězy u malých turbomotorů. Pak asi není problém pochopit, že variabilní olejové čerpadlo, čtvercová architektura motoru, materiály typu DLC (Diamond-Like Carbon) na zdvihátkách vačkového hřídele nebo pláště pístů s grafitem,...tyto problémy řeší. Nechápu, proč se dnes každý bojí rozvodového řetěze. Přece nemůže být důvod fakt, že to někdo jiný kvůli šetření nezvládl.
19. 10. 2012 01:24
Re: Cliózní první dojmy
On někdo točí diesel nad 4.000? OMFG ;-) Tuhle "benzinovou" charakteristiku co vím mají snad jen diesely od BMW ty jdou točit nad 5t, ale proč to proboha dělat?
19. 10. 2012 01:13
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Auto je skutečně pěkné a být nákup auta jen o designu, tak už píšu na Clio objednávku, ale jsem zvědavý na nové Tce, technologie VVT, napínání rozvodového řemene hydraulicky, nevím, nevím.. Minulá generace Tce byla co vím spolehlivá, byla by škoda, kdyby si Renault pošramotil pověst.
18. 10. 2012 23:56
Re: navigace
Ano, přesně tak, to kde navigace hlásí odbočení a kde ne, je věcí mapových podkladů a ne až tak vlastního navigačního softwaru. Ten maximálně může ovlivnit "celkovou ukecanost", ale pokud se vám zdá, že někde hlásí navigace i neodbočení na polňačku a naopak složité městské křižovatky nehlásí, pak je to věc map.
Avatar - Alpinis182
18. 10. 2012 23:39
Re: navigace
To ano, ale já reagoval konkrétně na ten "čudlík", joystick kterým se to ovládá...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 23:07
OT
Bude reportáž z AutoDesign Prague 2012? [odkaz]
18. 10. 2012 22:41
Re: Klavírní lak...
Ty to asi nechápeš, ale já nemluvím o úrovních výbav, ale o možnosti individualizace. U Renaultu prostě neplatí nejvyšší výbava = klavírní lak. Třeba na volant si můžeš dát 7 různých dekorů. Dál máš 4 barvy palubky, 6 barev sedaček,........
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 22:39
Re: Klavírní lak...
Ty to jaksi nechápeš. To, co vidíš na fotkách, je určitá individualizace, nejde o stupeň výbavy. Stejný stupeň výbavy bude mít u nového Clia několik různých variant dekorů.

A u VW vypadá základní výbava jakože krásně? Taková Octavia, kde ti v základu vyškubnou schránku na vrchu palubovky, sundaj dekory, daj jiný klakson atd. je oku lahodící? To je všude stejné.
18. 10. 2012 22:38
Re: VYPICHOVAČKA
Pozor ta fotka co tu dal GTI je taky amatérská.
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:25
Re: Klavírní lak...
To že VW neni hračička vim od toho jsou tu jini ikdyž tve tvrzeni je jaksi přehnane. Každopadně nižši urovně vybav u Renaultu moc lahodně zrovna nevypadaji. A pokud tento nejvyšši stupeň vybavy u Clia je mirně řečeno divny tak si raději nepředstavovat nižši urovně.
18. 10. 2012 22:21
Re: KAM S NÍ?
Teda pánové, já nevim co s tím děláte >:D Na minulé C4 a teď na Cliu jsem se stejně jako v ronaultově rodině nikdy SPZ nedotkl, ani lízátko nikdy nedostalo ránu ;-)
18. 10. 2012 22:18
Re: Klavírní lak...
Znovu se budu opakovat. U Clia máš víc variant interiéru než u všech modelů VW dohromady. Tak proč pořád řešíš klavírní lak?
Avatar - miromen
18. 10. 2012 22:14
Re: Klavírní lak...
Na nějakou vlastni garaž prdim. Detailně jsem to opravdu nestudoval a snad maš pravdu. To ale nic neměni na tom že interier Clia je i přes jistou originalitu a hravost nepovedeny.
A opět se budu opakovat...klavirni lak ano ale musi se s nim umět zachazet což neni připad Clia oproti Golfu.
Avatar - avatas
18. 10. 2012 22:01
....a přece se mi líbí !
Je to prima autíčko,líbí se mi.
A myslím,že je hlavním odběratelem je a bude Francouzká dívka a žena.Francouzky mají šarm a tento model má po dlouhé době šarmu na rozdávání.
A co si myslí cca 40 člobrdíků v české dizkusi je renaultu celkem jedno.Bude se to prodávat jak housky v Lidlu.
Držím palce Renaultu! :yes: :yes: :yes:
Avatar - jazva
18. 10. 2012 21:54
Re: VYPICHOVAČKA
No lenže ty si zase nedal žiadnu fotku. To je render...
18. 10. 2012 21:49
2x POCHVALA
Pochvala autorovi za fakt solídny a príjemný článok. Takéto chcem na Auto.cz čítať.

Pochvala Renaultu za vydarené autíčko.
18. 10. 2012 21:44
Re: VYPICHOVAČKA
208 môže pri pohľade na Clio iba ak plakať... Zväčša sa mi aj nepekný dizajn v očiach časom "usadí", u 208 je to presne naopak - zdá sa mi byť čoraz hnusnejšia.
18. 10. 2012 21:39
Re: navigace
Renault dáva Tom Tom. Má ju aj moje Kangoo. Naproti tomu v služobnom aute mám konkurenciu, a robí tie isté psie kusy - na križovatke s vedľajšou cestou upozorňuje na odbočenie, aj keď ostávam na hlavnej, a tam, kde z hlavnej schádzam niekedy ani nehlesne...
Nie je to podľa mňa samotnou navigáciou, ale spracovaním máp.
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2012 21:35
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ja už som to tu párkrát písal, proste tiež nechápem filozofiu koncernu v tomto segmente. Fabia by podľa mňa mala úspech, keby bola tiež liftback ako Octavia, len skrátka o triedu nižšie. Niečo také, ako bol svojho času Hyundai Accent [odkaz] [odkaz] . Technika malých áut, dĺžkou tesne pod hatchbackom nižšej strednej a kufor o kúsok väčší, ako konkurencia. Bolo by to iné ako Polo, iné ako konkurencia, a jedna rodina s Octaviou.
18. 10. 2012 21:32
Re: VYPICHOVAČKA
Ty třídy jsem si tak pomotal sám pro sebe.
18. 10. 2012 21:32
Re: VYPICHOVAČKA
koukam pitomce ze cim lepsi kara tak kolem sebe vic zoufale kopes.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:28
Re: Najvacsie sklamanie
Pozn.: něco mi nesedí na tvém popisu. Výbava Trendline (základ) má tvrdou přístrojovku, Comfortline měkčenou. Ovšem v Česku se 1,6 TDI v Trendlinu nenabízí. V čem jsi tedy vlastně jel?
Avatar - Ham.
18. 10. 2012 21:26
Re: VYPICHOVAČKA
Nějak motáš třídy, jasně, že Polo není Golf, to přece nikdo neočekává. Kdo chce malé auto nekoupí si Golfa, kdo chce větší nekoupí si Polo nebo Clio.
18. 10. 2012 21:20
Re: VYPICHOVAČKA
Teď jde ještě o to, co se do celosvětových prodejů Pola počítá. V Evropě to asi vím 340 000 / 225 000. Polo není Golf a až v této generaci se dotáhlo na špičku třídy. Ale je třeba přiznat, že sázka na podobu s golfem VW vyšla. Pokud bych kupoval něco malého, tak bych volil jednoznačně Golfa (snad jen Cliu s 1.2 TCe EDC bych dal ještě šanci). A nakonec bych asi vzhledem k větší důvěře v budoucí spolehlivost asi zvolil Clio.
Avatar - Ham.
18. 10. 2012 21:10
Re: VYPICHOVAČKA
Na některých trzích je ten cenový rozdíl ještě větší a Polo se prodává velmi dobře, začíná se dotahovat v celosvětových prodejích na Golf a není možná daleko doba kdy jej dožene (za 1-8 Golf 514k, Polo 467k).
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:07
Re: 1.2 TCe jen s automatem?!!!
Je to ve stylu vykulené oči - stažená pr-del ;-)
P.S.: zadní svítilny jsou z mýho pohledu to nejhezčí, co na Cliu z designového hlediska je. Ovšem pokud to bude hezké auto i po 10 letech, pak se auto povedlo. Problémem našeho kritizování je, že nedokážeme být nadčasoví, neznáme trendy a souvislosti. Jsme tu totiž jeden vedle druhého amatéři. Automobiloví designéři jsou profíci a tak snad ví, co dělají.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 21:07
Re: Cliózní první dojmy
Jo, já to naprosto pochopil a uvítal v tom HTP... prostě zkus někdy neřídit a jet s někým, kdo není nejbrilantnější za volantem nebo spíše "to neřeší", že stěrače už jedou na prázdno, že spojka nemá dvě polohy, že ten diesel fakt nad 4000 ot. nepotáhne atd... ;-)
18. 10. 2012 21:03
Re: Cliózní první dojmy
Koukám, že pro kolegyni by byl ideální Rapid s "vylepšenou regulací točivého momentu a asistentem rozjezdu". Jakkoli jsem se tomu posmíval, pro úzkou skupinku nemehel to bude fajn. :-)

Jinak kopance se vrací do módy, podle všeho nová TDI budou zase "táhnout vocpoda".
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:03
Re: KAM S NÍ?
Až se SPZetka zacvakne do rámečku i s logy prodejců, bude to jak radlice. Na zimu se může hodit. :yes:
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 21:00
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Pogo neměl na mysli třídy, ale prezentovanou úroveň výbavy. Golf maximum, Clio střed.
18. 10. 2012 20:59
Re: VYPICHOVAČKA
V testovaném Cliu byla základní navigace Medianav. Můžeš si připlatit za tablet R-link s Tomtom Live. Ale třeba by ty mapové podklady byly podobné a taky by jsi zabloudil. Asi je nejlepší u sebe vozit 10 navigací a zkoušet to porovnávat.
18. 10. 2012 20:58
Re: KAM S NÍ?
Jo, Peugeoty jsou vypečený, na 407 jsem značku urval i s kusem nárazníku. Na poslední chvíli jsem to zašlápl před vysokým příčným prahem před Kunratickou spojkou a bylo vymalováno... ;-\

A stejně jsem to auto měl rád.
18. 10. 2012 20:56
Re: Klavírní lak...
U Clia se ale těžko dopočítáš, protože má víc variant interiéru než všechny modely VW dohromady.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:56
Re: VYPICHOVAČKA
Situace je jasná, pokud nové Clio, tak bez tovární navigace, páč jsou to vyhozené peníze.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:51
Re: VYPICHOVAČKA
Je nefér porovnávat profifotku Clia s amatérskou u Pola. Měls použít třeba tuto:
[odkaz]
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:50
Re: Klavírní lak...
Tak buď jsem slepý já nebo ty 8-s
Místa, kde se nejvíce dotýkáme v autě:

Řadící páka a okolí:
Golf - klavírní lak na řadičce i kolem tlačítek jí orámovaných
Clio - plast

Volant:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - 0

Ovládání multimediálního systému:
Golf - klavírní lak kolem tlačítek
Clio - klavírní lak kolem obrazovky

Ovládání ventilace:
Golf - klavírní lak kolem otočných ovladačů
Clio - matný plast kolem otočných ovladačů

Ovládání světel:
Golf - klavírní lak kolem
Clio - na páčce za volantem, klasicky po fr.

Zavírání výdechů ventilace (krásně na očích):
Golf - klavírní lak
Clio - lakovaný neklavírní plast

Páčky směrovek!!!!
Golf - klavírní lak [odkaz]
Clio - plast

Madla dveří:
Golf - plast
Clio - klavírní lak

Až to počítám jak to počítám, tak Golf v počtu míst s klavírním lakem vede 7:2 8-s
Přestaň tady obhajovat svou garáž.
Avatar - Typhoon
18. 10. 2012 20:47
Re: VYPICHOVAČKA
Polo bude pořád výrazně levnější, než Golf. Zum Beispiel srovnání s motorem 1,2 TSI (77Kw): Golf v základu téměř 400.000,-, Polo 350.000,- Kč, navíc s 2-spojkovým automatem.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:36
Cliózní první dojmy
Ottův slovník naučný o slovu "Cliózní":

Cliózní - výborný, udávající směr, vysoce ceněný. Pojem Cliózní vznikl před 22 lety, kdy značka Renault představila první generaci modelu Clio a dvakrát získala s tímto modelem titul Auto roku.

No a teď vážně...

Pan Červenka tentokrát opět zvedl prapor auto.cz a napsal Cliozní první jízdní dojmy. Je dobře, že alespoň šéf nás neobere o detaily, ale klidně by se mohl rozepsat i více.

Co Clio samotné? Z mého první statického dojmu mohu jen uznat, že interiér opravdu vyveden velmi hodnotně, přehledně a ergonomicky (dle pravého významu slova ergonomie, ne dle významu zkresleného panem Vawerkou, který za ergonomické považuje jen to, co je na stejném, ačkoliv reálně ergonomicky špatném, místě jako v Jettě) a moderně. Tablety dnes udávají směr a příklon k řešení jistě ocení klientela, pokud bude vše fungovat správně.

Ještě větší radost dle prvních dojmů dělá podvozek. Je dobře, že francouzi neustrnuli na místě a ladí dál, inu vliv sílící konkurence je znát... a jde to vidět jak na 208 (opravdu se jízdě proti 207 posunula), tak na Cliu. Pokud je to tak, jak píše testér, je se nač těšit.

Trochu ale zapolemizuji s hodnocením testera ohledně 0,9 TCe....

Dle mého odhadu Renault naladil motor spíše ve stylu 1,2 TCe a ne 1,0 Ecoboostu a to je podle mě jen dobře.
Ano, Ecoboost je dravý, ale až do té míry, že krocení jeho točivého momentu s manuální převodovkou žádá po řidiči více soustředění, než je pro každodenní ježdění pro velkou část řidičů slušné. Ano, mě osobně to nedělá problém a věřím, že většině z nás diskutérů taky ne, ale jsou na silnicích tací, co se nechtějí snažit o nejplynulejší jízdu a nemají cit pro sametově hebkou práci se spojkou... prostě spojku pomalu popouští při rozjezdu a pak už jen jako by měla dvě polohy. V kombinaci s dieselem nebo 1,0 Ecoboost se tato jízda stává nepohodlná a uskákaná (vidím to pokaždé, když mě veze kolegyně do práce svým dieselem). V tom je 1,2 TCe odladěná výborně, reakce jsou plynulé, bez nutnosti soustředění s přemýšlení nad tím, jestli je na otáčkoměru 1200 nebo 1400 ot.... podobný efekt čekám i od 0,9 TCe. Reálně taky 1,2 TCe za to umí vzít a za 1,0 Ecoboostem neztrácí, ba i naopak, jen to nedává najevo tak subjektivně... Něco jako kdysi kopance TDI...

Jen je překvapující, že 1,2 TCe má být jen s dvouspojkou... pravda, neznám moc lidí, co se z automatu vrátili k manuálu, ale znám spoustu takových, kteří ještě žijí v době třístupňových automatů z 50. let a nechtějí nové ani vyzkoušet.
18. 10. 2012 20:28
Re: 1.2 TCe jen s automatem?!!!
pockaj na technicke parametre, raketa. VW si to moze hodit
18. 10. 2012 20:24
Najvacsie sklamanie
no ..... tu zas spomenul hradzu menom Polo. bohuzial som sa na nom dnes vozil a zazil som najvacsie sklamanie. nech to nevyznie tak tragicky, podvozok prijemny, slusne drzi a je komfortny, priestor velmi slusny ale narazil som na trendline s motorom 1,6 tdi, hanba co si akoze premium mainstremova alebo ako to ..... vw vola dovoli vobec ponuknut zakaznikovi, tvrde na grc cierne plasty kde oko dovidi a motor co bezi hladko tak v jednej stvrtine otackoveho pasma. este raz hanba a kto neveri nech si zajde do predajne VW a odskusa. a to ani nespominam tu cenu
18. 10. 2012 20:18
Zavírání výklopné zadní stěny ...
... je take iste, ako na najnovsom Punte - odflaknuta fuserina. Nechapem, preco tam nenalepia profil s drsnym, "protismykovym" rastrom???
18. 10. 2012 20:14
1.2 TCe jen s automatem?!!!
Nechce se mi vůbec věřit, že by Renault nové Clio se čtyřválcem 1,2 TCe vyráběl jen se samočinnou převodovkou. Takový úlet snad vůbec není možný 8-s
Co se týká designu, je to pěkné autíčko, jen nechápu, jak mohli designéři dopustit tak extrémní nepoměr mezi plochou světlometů a koncových svítilen. To byli slepí? Bohužel to hodně kazí jinak velmi povedené tvary...
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 20:11
Re: KAM S NÍ?
Tak my teda po dvou letech a 52t km SPZ netknutá... inu je to asi i o řidiči >:-[]
18. 10. 2012 20:10
Re: Renault CLIO vs VW Golf
Pogo, porovnavas Hogo a Fogo. Porovnaj Golf az vtedy, ked bude novy Megan. Nie Clio z nizsej kategorie.
Avatar - grifith
18. 10. 2012 20:07
Re: Rendlík se vším všudy
I toto je názor, bohužel vypovídá pouze o tom, jak moc velký mindrák z Renaultu máš... že ti vaši k Vánocům nekoupili angličáka Renaultu, za to bohužel Clio nemůže :no:
18. 10. 2012 20:06
Re: KAM S NÍ?
Francuzi su naozaj specialisti. Na nasich Peugeotoch 207 sme ECV-ka stale odtrhli o obrubnik na parkovisku. Nakoniec sme ich museli dat premontovat vyssie,
Avatar - miromen
18. 10. 2012 20:02
Re: Klavírní lak...
U Golfa je rovnoměrněji rozvržen. Ne jako u Clia kde je jedna velka plocha a navic v Golfu je umistněn na vhodnějšich mistech. To znamena že by nemělo dochazet k tak častemu kontaktu s rukou. Každopadně to vypada podstatně lepe než u Clia. Podle mě je klavirni lak co se vzhledu tyče plus ale musi byt dobře použit. To že je meně prakticky je jasne ale jak se řika pro krasu se trpi.
18. 10. 2012 20:00
Re: par postrehov...
zase si nieco vycital z cennika, ze? RSa žerie pri riadnom zaťažení 15-17 litrov a autor tu spomínal osem litrov tak netrep, normálna jazda bez naháňania spotreby je 5 litrov a to nehovorím o tej skvelej dynamike oproti základným 1,2kám
18. 10. 2012 19:56
Re: KAM S NÍ?
No ještě jsem čekal kritiku na to, že to někdo urve tu SPZ, ale no tak, kdo neumí odhadnou nárazník tak to asi nebude vysoký level řízení že......? >:D
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:55
Re: KAM S NÍ?
A jéje, to se to Clio povedlo, co?

Ono je to takový axiom, platí nepřímá úměra, čím je auto lepší než by si GTI přál, tím více je GTIm kritzováno to vše násobeno koeficientem a GTIm v sobě na venek potlačovaného líbení >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:49
Re: CLIOLAND
Sice to vypadá značně odvážně a originálně, ale z druhé strany je to praktické. Díky středovému umístění tachometru se ti nikdy nestane, že bys přes věnec volantu neviděl kus tachometru, což se mi v jiných autech stává velmi často.
18. 10. 2012 19:42
mnoho povyku pro kosočtverec
tak jak >:-[] , ne vážně, tentokrát je to jasné, většina místních "cowboys" zřejmě sedlá vyšší třídu než výše popisovaný subkompaktík (kdyžtak mě oprav), to znamená vyšší úroveň estetiky, ergonomie kabiny, proto se s ním včetně mě nemůže a nemůžou srovnat, tady to vw rozhodně vyhrává, i ta fiesta je jak od kolotočů, vlastně všichni, všichni v této třídě krom pola působí rádoby moderně, ba ne, je to jasné, nu a když už teda Renault, tak aspoň Lagunu, což? :-)
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:41
Re: Že by první Renault
Já ho teda potkal ve žluté, viz má galerie na auto cz... a pěkné
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:39
Re: Že by první Renault
Tak nějak, ale je pravda, že třeba v nové 208 se tohle utlumování docela podařilo a to včetně snížení hlučnosti.... jsem zvědav na první jízdy.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
:yes:

To víš, on jako prodejce Škodovek musí mít na očích ten správný filtr.
Avatar - Ronault.
18. 10. 2012 19:37
Re: Klavírní lak...
No, v Golfu je ho ještě více, dokonce kolem vypínače světel.
Avatar - Ada je zase tady
18. 10. 2012 19:37
Rendlík se vším všudy
Nejnovější generace Renaultu Clio je obludná zvenku, hnusná uvnitř a jen v jednom lze s p. Červenkou souhlasit: ano - tato obluda je velmi přesvědčivá na silnici. Každému normálnímu člověku je hned jasné, co za typa to sedí uvnitř a budou se držet v provozu od něj co nejdál... :no:
Avatar - Emel
18. 10. 2012 19:04
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Úspěch Octavie tkví v kombinaci "kusu plechu navíc" s moderní technikou. Pokud chceš auto do rodiny, Octavia je dobré řešení. Ten kus plechu navíc stačí k tomu, aby Octavii dostatečně vymezil vůči Golfu - pro mě Golf jako rodinné auto nevyhovuje, Octavia ano, snad s výhradou k bezpečnosti.

Fabia má moderní techniku taky, ale postrádá vymezení vůči konkurenci z vlastního koncernu. Co umí Fabia, to umí Ibiza i Polo taky, a lépe... mají o generaci novější podvozek, Polo působí harmoničtěji, Ibiza zase sportovněji. Tak proč koupit Fabii, snad krom ceny?
18. 10. 2012 18:44
Re: VYPICHOVAČKA
U Clia bude možná problém s hodně velkou možností individualizace. Pak ti může nějaký dealer s bujnou fantazií zkazit první dojem. Jako třeba to žluté Clio s prezentačky. To se taky moc nepovedlo.
18. 10. 2012 18:40
Re: VYPICHOVAČKA
Srovnání s Polem opravdu moc smysl nemá. Clio bude v Evropě o první příčku bojovat s jinými. Polo se bude pomalu propadat na místa, která mu historicky patří - kolem 5. místa ve třídě. Ceny aut pořád klesají a dnes si už každý může koupit originál Golf a nemusí si kupovat Polo.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 18:36
Re: VYPICHOVAČKA
Clio ještě není ani k vyzkoušení (mám pozvánku na 1.listopadu) a ty už víš, že je horší než 208. Pokuď se ti líbí 208 víc, je to tvůj názor a já ti ho neberu, já to mám opačně, ale co se "horší/lepší" týká, to se dá posoudit pouze a jedině zkouškou. ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 18:33
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Mluvíme každý o něčem jiném. Aut, které nabízejí kus plechu navíc, je x, v tom úspěch přijetí Octavie na zahraničních trzích není.
Avatar - grifith
18. 10. 2012 18:04
Re: KAM S NÍ?
Značka musí být vždy tam, kde ji má Polo? Nemyslím si. Celkový styl a vzhled Clia je někde jinde, má šťávu a člověk si jej jen tak s něčím nesplete. Naprostý opak nudného Pola. ;-)
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 17:24
Re: VYPICHOVAČKA
Dravčí běsy... >:D tahle hláška má čáku stát se stejnou klasikou jako cimrmanovské "poživační samci".. :yes:

Jinak ovšem naprostej souhlas s pogem. Detaily na 208 jako celek nefungují, příliš velká, křečovitá snaha o efekt, která ruší celkový dojem.

Kdepak, Clio je v tomto duelu jasným vítězem. Srovnáváni s Polem je věc jiná, protože ta auta (naštěstí) jdou každé zcela jinou cestou a třeba mně se líbí obě.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 17:21
Re: VYPICHOVAČKA
Úspora hmotnosti je v poslední době častým jevem, dle článku to může být částečně na úkor odhlučnění. Ale já si ji vybral spíš namátkou jako příklad.

Co se bezpečnosti týče, věřím, že Clio splní očekávání a v bude s pěti hvězdami na špičce třídy, jak je u Renaultu zvykem.

Ad PS: Podívej se na chronologii té diskuse... moje "vyzobávání pozitiv" je jen reakce na tvůj veskrze negativní příspěvek.
18. 10. 2012 17:11
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Jenže hned po FL minulého Pola přišlo Clio III a zase bylo rozhodnouto.
K tomu dělení...pořád je na světě polovina žen. A z té poloviny většina kouká do tohohle segmentu (narozdíl od mužů), takže si myslím, že sázka na veselé vzezření může Renaultu vyjít. Potenciálních zájemkyň bude víc, než zájemců. :-)
18. 10. 2012 17:10
Re: VYPICHOVAČKA
No, ještě tu hmotnost uvaž, abychom nakonec nemuseli předchozí generaci za tu "nadváhu" diskusně ukřižovat. Je to značná úspora, věřím, že nikoliv na úkor bezpečnosti.

P.S. Já mám právě jemné mrazení, že ty ta pozitiva velmi důsledne vyzobáváš. Ale nekritizuji tě za to... ;-)
18. 10. 2012 17:06
:D
Stalo se pravidlem, že čím větší konkurencí je testované auto pro VW, tím více je tu příspěvků od třípísmenného kolegy. Vzhledem k jeho dnešní permanenci Clio bude jednoznačnej majstrštyk. >:-[]

Asi jde vážně do tuhýho, když už je potřeba pitvat způsob uchycení poznávací značky. Stejně mají nejlepší formát Italové a Švýcaři.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 17:02
Re: VYPICHOVAČKA
Pokud bych vyzobal jen to pozitivní a hlásal třeba něco o naprosté revoluci v třídě malých aut, pak bych byl samozřejmě stejný trouba.

Snížení hmotnosti je mi něco platné vždycky, na každém kilometru v Toskánsku i v Chánově.
18. 10. 2012 16:57
Re: VYPICHOVAČKA
Já ale nic záměrně nevybírám, připadáš mi jak malej Jarda, to jako když ty bys napsal o snížení hmotnosti, tak mám zase na tebe kydat, že jen chválíš? Ber na vědomí, že jsem registroval něco, o cemž jsem napsal. Snížení váhy je jistě pozitivní rys. Co je ti to ale platné, když se musíš v Toskánsku ptát na cestu? :-)
18. 10. 2012 16:54
Re: KAM S NÍ?
Krot se baco, jsi tady na navsteve.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 16:42
Re: Italian job po francouzsku
Hele, ani ne tak zvenčí, ale uvnitř, co se týká tvarů, si to trefil. Pokud si to myslel i takto. Mě to přijde hodně italské. A to není výtka, v normální celočerné nebo kombinaci světlá/černá to bude pohledný interiér.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 16:39
Re: VYPICHOVAČKA
Přečetl, a bez ohledu na důležitost jsi z toho vybral to negativní. Je ti jedno že je Clio lehčí, že lépe jezdí, že nabízí výborný posaz a tak dále... pro tebe je nejpodstatnější informací ta navigace. Pan tester to shrnul hned první větou - Nejnovější generace Renaultu Clio je pohledná zvenku, atraktivní uvnitř a velmi přesvědčivá na silnici.

Já nemám problém s kritikou Clia, jen se mi nelíbí, pokud někdo záměrně vybírá jen tu kritiku... stejně jako se mi nelíbí, pokud Icescent vyzobává všude možně pochvalné věty o své modle, i30. To je prostě demagogie, proti které tu budu vždycky bojovat. Nebo aspoň tak dlouho, než mě to definitivně otráví :-) .
18. 10. 2012 16:34
Re: KAM S NÍ?
No právě z toho bočního pohledu se zdá, jako by značka držela jen fórově, to prostě esteticky nesedí. Značka nezapadá do přídě. O praktičnosti tohoto umístění raději ani nespekulovat...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 16:29
Re: KAM S NÍ?
Na druhou stranu, možná jsem to s kritikou přehnal. Zkrátka Clio není auto, jako mnoho jiných, které by přimo zepředu nabízelo na sebe ten nejlepší pohled. Z tohoto, daleko přirozenějšího, lze říct praktického, pohledu je umístění značky celkem nerušivé. [odkaz]
18. 10. 2012 16:29
Re: VYPICHOVAČKA
No já jsem si nahoře přečetl, co jsem si přečetl. A nemyslím si, že pan testér jel na navigaci poprvé v životě...
18. 10. 2012 16:25
Re: KAM S NÍ?
Dobrý postřeh s tím rybím okem.
18. 10. 2012 16:23
Re: KAM S NÍ?
ty si ale c urak...
porovnavat polo R line s "obycajnym" cliom...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 16:21
Re: KAM S NÍ?
Z téhle fotky je celkem jistým vítězem Polo. Clio vypadá trochu jak vyfocené na "rybí oko" (i když není), ta centrální část se hodně prosazuje. Myslím, a doufám, že skutečný dojem bude příznivější. RZ je tam tak trochu navíc, ano, to je mínus, mělo by se s ní počítat, je to obecně problém zaoblených aut. Zatím co u sportovního GT se to dá "okecat" a vzhledem k designu exteriéru chápat jako nutné zlo, u hatchbacku pro tvrdou každodenní službu je to špatně. Není to však zásadní problém, který by měl člověka od koupě odradit. Na to jsou tu jiné, důležitější parametry auta.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 16:14
Re: VYPICHOVAČKA
Ale houby náhodně... kdo v tom nevidí jasný záměr, musí mít v sobě půl litru metanolu :-).

Zákaz vjezdu nemá, ale... každá navigace je závislá na tom, jaké mapy má v sobě. Zatím jsem nepotkal navigaci, která by tu a tam podobnými problémy netrpěla - někdy ti hlásí odbočku vpravo když rovně vede jen turistická značka, jindy naopak nějakou menší silničku považuje za tu turistickou značku. Platí to jak pro přenosné TomTomy a Garminy, tak třeba pro zabudovanou navigaci v Audi. Dělat z jedné konkrétní testovačky nějaké obecné závěry je dost nebezpečné.
18. 10. 2012 16:08
KAM S NÍ?
Co tohle - [odkaz] a tohle - [odkaz] Co umístění erzety? Dobré, špatné? Jak tohle vnímáš?
Avatar - Emel
18. 10. 2012 16:06
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ineriér Fiesty je více méně stejná písnička jako u Focusu II a v menší míře Mondea ze stejné doby... tedy laciné provedení detailů a nadměrné používání odpudivého postříbřeného plastu. S wow efektem to úplně nesouvisí, efektní i konzervativní interiér se dá dělat kvalitně i lacině.

U nového Clia si nejsem jistý, můj šálek kávy to taky není... ale znám pár wow interiérů, kterým to wow funguje i po letech.
18. 10. 2012 16:04
Re: VYPICHOVAČKA
Chápu kam míříš, ovšem stavět do roviny kabinu clia a Pola, to vyžaduje jistý druh nerozhodnosti. Chápeš kam tím mířím? ;-)
18. 10. 2012 16:01
Re: VYPICHOVAČKA
Navíc šlo jen o základní navigaci Medianav (jako v Dacii). R-Link s TOMTOM Live, jak už jsem psal jinde, nechali doma.
18. 10. 2012 16:00
Re: VYPICHOVAČKA
Jo, neuvědomil jsem si, že clio má do Toskánska zákaz vjezdu...

Nic jsem nevzal, nadpis zní jasně - vypichovačka. Náhodně jsem vybral pár jednotlivostí, které mne (a jak sis jistě všiml, nejen mne) zarazily. S tím VW ovšem nemá nic společného.
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 15:58
Re: VYPICHOVAČKA
208micka je jasne krajsia a lepsia to nikto nepochybuje ale ono ani to clio nie je vobec zle auto :yes:
Avatar - Emel
18. 10. 2012 15:57
Re: VYPICHOVAČKA
Jako obvykle jsi vzal pochvalný článek, vyzobal z něj zrnka kritiky a teď se snažíš tvářit, že jsou ta zrnka vlastně důležitější než všechno ostatní. Kdyby ovšem byl testován VW, uděláš to přesně obráceně.

V době, kdy většina malých aut žádnou navigaci nemá, tu budeme polemizovat nad tím, jak kvalitní jsou mapové podklady pro Toskánsko... tedy věc, se kterou automobilka pravděpodobně nemá nic společného.
18. 10. 2012 15:56
Re: VYPICHOVAČKA
Ne jen mi interier v cliu nepřijde o nic horší než třeba v Polu. Jsou jiné, ale ne že by jeden byl horší a druhý lepší. Nejvíce mě oslovil interier v RR. Tam je to podle mých absolutních představ. Ale i přesto se dokážu dokonale stotožnit i s interiérem F 500, který taky miluju. Dát ale interier z RR do F 500 byl by to pro mě totální propadák. Chápeš kam tím mířím.
18. 10. 2012 15:54
Re: CLIOLAND
Věřím, že ty v tom ten styl nevidíš. Proto se ti líbí kaplička nového clia.
18. 10. 2012 15:54
Re: CLIOLAND
To pro mne není inspirace. Jinak částečný souhlas, ergonomie je zásada. Neznamená to ovšem, že by snad nešlo skloubit ergonimii s estetikou. Ovšem jak jistě dobře víš, právě ergonomie se u nového clia mezigeneračně zlepšila. Což je samozřejmě na velkou popchvalu. Například u Pola je mezigeneračně změna v ergonomii důležitá méně, neb ergonomii u VW ctí (referenčně) již mnohá desetiletí.
18. 10. 2012 15:52
Re: CLIOLAND
[odkaz] .... chudák třeba prodejní propadák a slepá ulička BMW - MINI .... NO FUJ !
18. 10. 2012 15:51
Re: VYPICHOVAČKA
Dvěstěosmičce schází jednoduchost, čistota, celistvost a dotaženost designu Clia. Na P208 je na můj vkus moc překombinovaných až pouťových detailů, které jako celek nefungují.
18. 10. 2012 15:48
Re: VYPICHOVAČKA
No, to je přesně ono. Ty nejdeš po tvarech, ty necílíš na absolutní styl, ty jen hledáš cingrlátka a elipsoidní "originality".
Avatar - dr.biker
18. 10. 2012 15:46
Nové Clio
Jde vidět, že si Renault dal opravdu záležet na nové generaci Clia, nic nezůstalo stejné. Pod kapotou tlučou samé přeplňované motory (i v RS) a dokonce tříválec. Dokonce jsem si všiml i změny řazení zpátečky oproti minulé generaci, zepředu se přesunula vpravo dozadu. Design exteriéru i interiéru podle fotek vypadá solidně a kvalitně, na konečný verdikt si počkám až na živé srovnání. Dalším překvapením jsou skvělé jízdní vlastnosti a rozsah nastavení posedu řidiče za volantem a také fakt, že navzdory době nové Clio nepřibralo, ale naopak hodně zhublo. Sice má auto nějaké drobné nedostatky (však žádné auto není úplně dokonalé), ale přesto si myslím, že by se nové Clio mohlo stát nejprodávanějším automobilem ve Francii a také by mohlo promluvit do celkových prodejů v Evropě ve své třídě.
18. 10. 2012 15:44
Re: CLIOLAND
Někdy je ergonomie důležitější. Estetiku s tebou probírat nebudu. Jen ti hodím fotku s renaultí inspirací.
[odkaz]
18. 10. 2012 15:44
Re: VYPICHOVAČKA
P208, tady prostě musíme měřit všem stejným estetickým metrem. Jako chlap chápu, že tě to přední logo clia třeba až uhrančivě přitahuje, nenech však své dravčí běsy vítězit nad... čistoskvoucí novostí designu dvěstěosmičky.
Avatar - Alpinis182
18. 10. 2012 15:33
Re: navigace
jen bych poupravil - iDrive a la Laguna s cudlikem, snad pochopis ;)
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 15:31
Re: VYPICHOVAČKA
No já to tedy v tom národním klání vidím jinak. Na prvním místě ZCELA JASNĚ Clio a troufám si tvrdit, že i prodeje tomu budou odpovídat.
18. 10. 2012 15:30
Re: CLIOLAND
Není důvod hledat v subkompaktu jinou kabinovou filosofii než v Laguně, a když už, pak prioritní je vždy estetika. A ta evidentně v kapličce strádá.
18. 10. 2012 15:30
Re: Zajímavé,
U Clia si můžeš interiér udělat dle svého vkusu a ne vždy to musí dopadnout, jak na fotkách od pana GTI. Třeba by ti pak mohl vyhovovat i ten základ.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Alpinis182
18. 10. 2012 15:27
Re: par postrehov...
ad 4/ nejhorší na tom je, že toto nemůžeš zazlívat jednotlivým automobilkám, ale jen a pouze (posr*nýmu - sorry) Bruselu.
^^ jen můj názor a dodatek... :no:
18. 10. 2012 15:23
Renault CLIO vs VW Golf
Nedávno se objevily dvě novinky, které jsou pro obě značky základem jejich prodejů. A na novinářských prezentacích je jasně vidět rozdíl mezi Renaultem a Golfem. Golf doma nechal základní motorizace (nejprodávanější) 1.2 TSI a 1.6 TDI s torzkou. Do aut přibalil ten nejlepší multimediální systém, co má a černobílý 5" systém nechal taky doma. To u Renaultu na to šli jinak. Doma nechali 1.2 TCe s dvojspojkou a do auta dali základní 7" multimediální systém MEDIANAV (stejný jako v Dacii). Multimediální tablet R-Link s navigací TOMTOM Live taky raději nechali doma. No nenakopali by jste ty Libanonce, Portugalce, Holanďany a taky pár Francouzů z Renaultu do pr.....
18. 10. 2012 15:23
VYPICHOVAČKA
O cliu tedy již víme takřka všechno, není třeba nosit pověstné diskusní šroubováky do garáže, tak snad jen vypíchnu některé jednotlivosti:

- Zhoršené zavírání víka kufru. To považuji za zásadní problémek, zejména u auta, které bude povětšinu sloužit k popojíždění po nákupech.

- Navigace, a zde si dovolím citovat doslova: "Navigace ale mate řidiče krajně nepřehledným rozhraním a zejména tam, kde se městské bulváry nebo velké kruhové objezdy větví do více směrů, dělá z volby toho správného jízdního pruhu vzrušující loterii. V toskánských kopcích nás občas navigace neváhala upozornit, abychom se drželi na hlavní silnici, i když odbočka vedla jen do dvora nebo na pole, zatímco jindy zachovávala mlčenlivost i na relativně velkých křižovatkách." Umíš si představit tu pohodičku v kabině, jsi-li nucen jet podle navigace? A podle čeho vlastně jezdíš, podle školního atlasu?

- Nadstandardní míra aerodynamického a valivého hluku. Co ty na to?

V designu je to (v národním klání) stále beze změn -

1. P208
2. C3
3. clio.

P208 je jasná trefa, jakási silniční "ošklivka" která však své evidentní vizuální kvality postupně odhaluje.

Jakkoliv nepatří C3 k uhrančivým krasavcům, je obdařen jistou stopou třídní originality, která jistě nachází odezvu v sympatiích na dámské straně. Ano ano, ta "bublina" s velmi sympatickou zádí své silniční body sklízí velmi přesvědčivě.

Clio asi neboduje designem, boduje však jízdou, boduje kabinou, která jistou část jezdců možná bude i inspirovat. Osobně však napevno tvrdím, ža auto, kára... a to i v tomto segmentu má uvnitř vypadat takto - [odkaz] Ale tobě se třeba líbí tohle - [odkaz] No, a o tom to právě všechno je...
Avatar - Emel
18. 10. 2012 15:15
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Podpora domácího trhu podle mě nehraje žádnou velkou roli mimo domácí trh. Naopak u Fabie lze částečně za domácí trh považovat i Německo, Němci vnímají Škodu jako částečně domácí značku.

To, že prodeje Fabie nejsou tak dobré jako prodeje Octavie podle mě není tím, že by konkurence byla v B větší než v C. Důvod bude spíš v tom, že Octavia se proti Golfu vymezuje kusem auta navíc, u Fabie ale člověk jen těžko hledá důvod, proč by jí měl dát před Polem přednost - Polo stojí na novější platformě a za Fabií v ničem nezaostává. Ok, je tady Fabia kombi, ale přiznejme si, že tady proslulé kombi-mistrovství Škodovky selhalo.
18. 10. 2012 15:11
Re: CLIOLAND
Já nevím mě to přijde naprosto v pohodě do městského autíčka. Digitální rychlost je vše co potřebuješ o motoru vědět - ve větších autech už mi to smysl nedává a třeba být to v laguně tak mám názor podobný. Ale do tohoto auta je to v pořádku.
18. 10. 2012 15:04
Re: Clio III
Renault není VW a TCe není TSI. U Renaultu na motorech nešetří a problémům proto předcházejí. Jistě tady každý četl článek o problémy s řetězy u malých turbomotorů. Pak asi není problém pochopit, že variabilní olejové čerpadlo, čtvercová architektura motoru, materiály typu DLC (Diamond-Like Carbon) na zdvihátkách vačkového hřídele nebo pláště pístů s grafitem,...tyto problémy řeší.
Avatar - šmoula nešika
18. 10. 2012 14:54
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
:yes:
V úvodu se mi zdálo, že čtu nějaký cestopis, ale nakonec to byl jeden z nejlepších článků ACZ za poslední dobu. Jen se divím, že autor nerozebíral prostornost vzadu.
18. 10. 2012 14:52
Re: CLIOLAND
Jo. Také mi to neleze do voka.
18. 10. 2012 14:48
Re: Auto.cz
Naopak, nedělám to nikdy. Speciálně v tvém případě nejde o diskusní překlep, nýbrž o projev tradiční diskusní zabedněnosti.
18. 10. 2012 14:13
Re: Jízdní vlastnosti
Ale vypadá tak, že? :-) Lidé už ho tady srovnávají s golfem, tak příště pozor na to.
18. 10. 2012 14:08
Re: Zajímavé,
nehledě na to, že je i u výdechů klimatizace, zapínání světel a na přihrádce u řadičky. Prostě na místech kde lidé šahají nejčastěji.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 14:02
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fiestu obzvlášť zezadu těžko zvládám i zvenku, natož vnitřek. Především ta snaha o bombastičnost za použití laciných materiálů je do očí bijící. Přitom "lacinej" interiér se dá zvládnout i se zachováním pocitu hodnotnosti. Kromě VW je pro mě typickým příkladem třeba nový Swift.
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 13:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 13:33
Re: Italian job po francouzsku
Aha, tak to jsem jen nepochopil, jaks to myslel. ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 13:31
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ale jo, viděl jsem ta čísla, ale chápu to v širším kontextu, síla značky podpořená silným (velkým) domácím trhem. Octavii trvalo dvě generace než prorazila jako auto vnímané i mimo domácí trh, fabii to bude trvat déle, přece jen v jejím segmentu je ještě našlapaněji a auta za nižší a tím i více srovnané ceny, tady hrají roli při nákupu stereotypy ještě větší roli.
Avatar - Starfighter
18. 10. 2012 13:29
Re: CLIOLAND
Evidentní snaha být protipólem...Pola. Jinak si tenhle prešlap u Clia nedokážu vysvětlit.
Avatar - jazva
18. 10. 2012 13:18
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
No práve že podľa čísel od Emela, neplatí. Fabia sa na zahraničných trhoch zďaleka nepredáva tak dobre ako Clio.
18. 10. 2012 13:17
Re: CLIOLAND
Nevidím na tom jedinou špatnost.
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 13:14
skvele auticko
musim povedat ze nove clio sa mi ako celok paci..... je napadite, hrave, ma pekny kukuc, je svojim sposobom ine ako ostatne auta... neposobi nudne a vyzaruje z neho zivot.......

je par detailov ktore su diskutabilne ale samo o sebe mi nijako nevadia:
1. to malinkate bocne tretie okienko tam nemuselo uz byt.... skor posobi rusivo ako odlahcujuco a vzdusne..... stejne cez neho nie je nic vidiet
2. zadna klucka dveri je tiez na netradicnom mieste co ale je skor asi len esteticka vec....
3. spominany pristrojovy stit je tiez trosku netradicny ale mozno je to aj dobre, chce to nazivo vidiet a zasadnut za volant
4. zadne svetla mohli byt vacsie a mohutnejsie vzhladom k velkosti prednych svetiel...
5. kufor mi pripada maly... neviem...., ale na fotkach vyzera relativne maly..
6. predna maska s tym led pasikom je tiez vec zvyku... u mna ten pasik posobi akosi rusivo a vyzera to akoby to bolo dorobene nejakym nestastnikom "tunerom"

ale su to len detaily a vlastne ani nijako nevadia ved kazde auto ma nejake slabsie miesta a kazdemu sa paci nieco ine a vzdy najdeme nieco co sa nam nemusi pacit.... podstatene je ze auto ako take je nadherne a jazdne vlastnosti vyzeraju ze budu spickove v triede , za mna ma clio velke :yes: ;-)
18. 10. 2012 13:07
Re: Italian job po francouzsku
No a v tom to je. Buďto budu mít za dobré peníze relativně pohledné auto s dobrými jízdními vlastnostmi a dizajn atd. mě nezajímá. A nebo chci mít stylovku a připlatím si ( dle minulého ceníku +/- střízlivý odhad ) 60 000.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 13:02
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Fiesta je krásným příkladem toho, jak má "wow efekt" design jepičí život. Sedni do interieru fiesty a srovnej s polem nebo 208 či tímhle cliem a dojde ti, jak neuvěřitelně rychle fiesta uvnitř zestárla a jak levně působí bez ohledu na specifikaci. A řeči o jízdních vlastnostech drtících konkurenci jsou jen klišé anglických autočasopisů, v reálu jsou tu tři čtyři další auta, co jezdí stejně dobře.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:54
Re: Italian job po francouzsku
Ještě počkej, jak bude clio vypadat v základu, ona většina meganů, které jsi zvyklý vídat, jsou právě v základu a tady (u clia) se díváš na fotky vrcholné specifikace.
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:52
Re: CLIOLAND
Četl jsem, pěkný testík, sám jsem si V40 s D2 zkusil. Auto výborné, ale na tento typ budíků si budu těžko zvykat, a zrovna k Volvu mi hrubě nepasuje... jde to proti mým důvodům, proč se mi volvo design tolik líbí. ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:48
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Tvoje teze o úspěchu clia a fabie ve vztahu k velikosti domácích trhů určitě platí. ;-)
18. 10. 2012 12:44
Italian job po francouzsku
Francouzi stvořili auto hodné Itálie. Takto si nějak představuju auto tohoto segmentu. Nemusím mít pocit, že kupuju něco co je nějakým způsobem osekané a ošizené. Jenom proto, že nemám na vyšší třídu. Neznám člověka co by si radši koupil Fabii i když může koupit stejně lehce oktávii. Ale určitě bude mnoho lidí co koupí Clio na místo meganu. Prostě malé auto bez kompromisu. Přesycené stylem a hravostí bez nutnosti připlácet ( Mini, adam, F500 ) . A teď když víme, že jízdní vlastnosti jsou taky dobré tak mu nelze už nic vytknout.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 12:38
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Ne, tos to špatně pochopil... tak raději v číslech: za rok 2011 Clio prodalo 460.000ks, z toho ve Francii 120.000 a mimo Francii 340.000. Fabia je cca. na polovičních číslech a ani pokud by prodala v ČR totéž co Clio ve Francii, stále by to ani zdaleka nestačilo.

Nevím, co je na Fiestě dámského... to je spíš takový sebezáchovný pud, jak elegantně smést Fiestu ze stolu.

Podle prvních jízdních dojmů bude Clio s Polem minimálně srovnatelné... což samozřejmě není žádné překvapení, Clio je dlouhodobě na špici segmentu. Ostatně, dva tituly Auto roku zatím nikdo jiný nezískal...
18. 10. 2012 12:29
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
V národním kontextu to vnímám stejně.
18. 10. 2012 12:21
Re: CLIOLAND
Jo, Mickey je trefnější :-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 12:17
Levandulová
Až na ty LEDky a barevný volant se mi líbí. Lesklý plast sice nepotěší, ale není to žádná katastrofa. Na první pohled je interiér vpředu příjemný a k vsednutí lákající. Za mě tedy pro Clio lehce opatrný :yes:
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:15
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Jo, malé velké auto v tomto segmentu dělají ve Wolsfburgu, a nutno říct, že disciplínu dospělého auta jakékoliv velikosti umí VW nejlíp, clio naopak vyplňuje prostor pro veselou alternativu. A v této generaci to, zdá se, bude alternativa nejlepší. ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 12:12
Re: CLIOLAND
realne na pohlad to bude ok.. digitalny rychlomer je jasne citatelny a otackomer takisto... z tychto detailnych fotiek sa neda zistit nic.... pocitovo a aj na pohlad to pri realnom jazdeni bude pre vodica v pohode.... fotky v tomto smere nepovedia nic... chce to realne vyskusat si pozerat sa na takyto pristrojovy stit v aute z polohy sofera..... vobec to nemusi byt zle riesenie.. renault vie co robi neboj :yes:

a ako pise vacsina vyssie... clio je male a hrave auto... takze tento styl budikov je v pohode... ludia ocakavaju istu hravost a inakost ako konkurencia...

inak co vravis na to male okienko pri A stlpiku na golfe? toto tusim na inych autach kritizujes... na golfe ti to nevadi? klavirny lak taktiez zrazu nevadi?
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 12:09
Re: CLIOLAND
Souhlasím s pájou, jestli někde budíkový cirkus tolik nevadí, je to tento segment, malé a hravé. U takové V40 vidím podobné pojetí přístrojů jako podstatně větší přešlap. ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 12:09
Re: Zajímavé,
dobry postreh..... pravda s tym lakom :yes:
18. 10. 2012 12:08
Re: Clio III
Jenže ta TCe co se vyrábí stejně dlouho jako TSI jsou mnohem jednodušší než toto nové do Clio IV: nemají VVT, nemají přímý vstřik, mají rozvodový řemen.
18. 10. 2012 12:00
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Už minulá generace Pola (zvlášť po FL) patřila do topu a rychlost jak se ta poslední dostala ještě výš je dost vysoká. Stačilo tak málo...udělat Golf trochu menší. A vůbec bych neřešil celkem jasný dělení aut podle vzhledu na chlapský a ženský. Asi bych radši jezdil Polem než Cliem, kdežto manželka naopak...
18. 10. 2012 11:56
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Clio bylo vzdy v okamzik prichodu na trh v te nejuzsi spicce, nevidim duvod, proc by tomu stejne nemelo byt i ted. Oproti tomu Polo je na spicce poprve, v minulosti naopak dost zaostavalo...
18. 10. 2012 11:55
Re: CLIOLAND
Myslel jsi Disneyland podle mě, Mickey Mouse jak vyšitej...ale mě to na tom Cliu nevadí...je hravý, nevyhledávám to, ale chápu. Příklonem k serioznosti by se dostal k Polu...kde se uspět dá těžko.
18. 10. 2012 11:55
Re: CLIOLAND
Budíky, to je slabina nového Clia.
18. 10. 2012 11:44
CLIOLAND
[odkaz] :*) [odkaz] :*)

P.S. Díky, v Legolandu jsem už byl... :-| :-!
18. 10. 2012 11:39
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Tomu nevěř. Právě o tom píši, FABIA je malý vůz z malé změ, clio je též malý vůz, ovšem ze země... veliké, ze země s početným obyvatelstvem. Samozřejmě, že čtvrtinový podíl na trhu je dán jednak košatější národní konkurencí, jednak "významem" samotného modelu právě v tom modelovém portfoliu.

Důležitější však než absolutní či přepočtená čísla je duch, styl daného modelu. A je jenom na pochvalu, že si Renault uvědomil marnost snahy vytvořit obdobný skost, jakým je POLO. Clio je tedy jiné (bravo), ta jinakost žel ovšem není ve stejné kvalitativní rovině. Kvalitně porovnatelná jinakost, jakýsi doplňěk možné volby, to je dnes Fiesta. Cílí více na dámskou část a výborně tak doplňuje spektrum špičkové nabídky.

Clio je (však stále v dobrém slova smyslu) jen Cliem, modelem v řadě jiných, obdobných (C3, 208, Punto, Rio atd).
18. 10. 2012 11:33
Re: Clio III
To si asi v Evrope moc nevyberes :-)
TCe jsou vicemene v pohode, vyrabi se stejne dlouho jako TSI a o problemech neni slyset. Nebal bych se toho.
18. 10. 2012 11:31
Re: navigace
Renault navigace moc neumí. I ta v Laguně s čudlíkem a la idrive je těžký porod.
18. 10. 2012 11:29
Re: Že by první Renault
to jsou dvě generace ;-)
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 11:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
18. 10. 2012 11:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 10. 2012 11:21
Clio III
Je to sice pěkné designem, ale doufám, že Clio III se ještě nějakou dobu bude prodávat, i s původním nepřímovstřikovým TCe 100 a s možností ESP. Tak za rok až dva budu po něčem koukat a toto Clio IV bych z výběru musel vyřadit kvůli slabé nabídce benzínových motorů, jednoduše nechci přímovstřikový turbobenzín s neblaze proslulými renaultími VVT přesuvníky a s rozvodovým řetězem s napínací kladkou. Tomu bych snad dal šanci za 5 let, pokud to ukáže dobrou dlouhodobou spolehlivost, ale v blízké době opravdu ne.
Avatar - Emel
18. 10. 2012 11:19
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Srovnání s Fabií mi nějak uniká... Clio je jedno z nejúspěšnějších malých aut, spolu s 205-8, Corsou, Fiestou a Polem. Prodejní čísla se samozřejmě periodicky mění dle výrobního cyklu, to ale nic nemění na tom, že Fabia do toho klubu nikdy nepatřila.

Clio se loni poprvé po čtyřech letech nadvlády 207 dostalo na první místo ve Francii, přesto tvoří francouzské prodeje jen asi čtvrtinu prodejů Clia... jinými slovy, prodeje v zemi původu nejsou zase tak rozhodující pro globální úspěšnost modelu.
18. 10. 2012 11:18
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
Nebude, souhlas. Zmiňuješ Fiestu, no právě, to je model do (výborného) třídního počtu. Je to ta pravá inspirace pro dívčí část garáží. A na prodejích je to znát.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 11:12
Re: MISTROVSKÝ KOUSEK
;-)

Hráz modelu Polo už vystavěla Fiesta (White Label a Provocateur by mohli vyprávět :-) ) ,byť v tomhle konkrétním duelu bych osobně bral Polo.

Přesto - nové Clio je jedno z nejzajímavějších aut poslední doby. Je to odpověď po francouzsku, nikoliv snaha udělat z francouzského auta německé. A co se týká prodejů - neodvažuji se soudit, ale propadák to nejspíš nebude.
18. 10. 2012 11:12
Re: Že by první Renault
Určitě bych se obešel bez barevnýho volantu, ale zajímá mě, kam se dostal vývoj s tříválci u mainstreamu od dob HTP ;-)
18. 10. 2012 11:10
Re: Auto.cz
Na překlepu tu hodláš stavět svůj odsudek? Tohle ti tedy vůbec nevyšlo.
18. 10. 2012 10:42
Zajímavé,
jak milovníkům Golfu klavírní lak na jejich miláčkovi nevadí, ale na Cliu to hned kritizují - přitom Clio toho laku má opravdu méně. A je stejná blbost dát klavírní lak na madlo u dveří (Clio), tak jako na volant a okolí potevírání dveří (Golf). Obojí bude za měsíc poškrábané od prstýnků, hodinek a manžetových knoflíků.

Klavírní lak mi v autě dává smysl maximálně jako lehké oživení interiéru a to jen na místech, kterých se řidič nikdy nedotkne (např. kolem budíků). Na saloně to vypadá možná pěkně, ale radši nechci vidět, jak to bude vypadat po půlročním každodenním ježdění 8-s
18. 10. 2012 10:41
Re: Auto.cz
:no: opet hloupy a agresivni Kaktus
18. 10. 2012 10:27
MISTROVSKÝ KOUSEK
Mistrovský kousek: Je to jako když poválíš po patru doušek zmíněního Chianti, a pak ho necháš tiše vklouznout do svých bejčích útrob. Nakopne tě jako tvoje hadí kopyto devětsetjedenáctku pod dlouhým táhlým. Samozřejmě píši o textu prvních dojmů, neboť, kdo umí psát holt umí psát. Stačí už jen umět číst. A k tomu řidičák nepotřebuješ.

Tak například úvodní odstavce, ty toskánské scenérie, to je textový koncert. Rytmus vět jde v taktu střídajících se horizontů. Já vím, ty bys raději diskutoval o autě. No, tak jakkoliv aktuální model mezigeneračně pokročil, zde nelze, než jemně poupravit legendární slogan - musí pršet, nestačí, když jen kape... Možná tak jarní deštík, to by tak ještě šlo.

Samozřejmě vystavět hráz modelu POLO, to je vlastně vyloučené ze své podstaty. Jedinou nadějí tak zůstává... počet obyvatel země výrobce. Neb umíš si představit, že by Francie měla deset miliónů obyvatel a po Evropě jezdilo tolik modelů clio jako fabií?

BRAVO TEXT :yes:
18. 10. 2012 10:14
Re: Klavírní lak...
destkrát míň? >:D Tak se na ty fotky podívej znovu, Golf má ten klavírní lak všude - po celém středovém panelu až dolu k řadičce i kolem ní, kolem budíků, kolem všech výdechů klimatizace. Clio jen na madlech(i když to není ideální) a na středovém panelu - toť vše! Tak si tady zase nelži do kapsyy, ty matematiku :-)
Ano, tady je vidět, kdo přemýšlí a kdo ne.......
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 10. 2012 10:06
Re: Auto.cz
O srovnání se Méganem nebo čímkoliv podobným v článku nepadla ani nejmenší zmínka. Zkrátka se tam zatoulalo slovo navíc. Přijměte naši omluvu, stát se to prostě může.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 10. 2012 10:04
Re: Jízdní vlastnosti
Byl to překlep, stejně jako na ostatních místech tam patří v nižší třídě. Děkujeme za upozornění
18. 10. 2012 09:57
Re: Klavírní lak...
Co je na tom zajímavého? Golf tam toho "klavírního laku" má desetkrát míň a navíc na místech, se kterýma přijdou prsty do styku jen vyjimečně!

Tady je vidět kdo přemýšlí a kdo ne...
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:49
Re: Že by první Renault
Jo, musí to být jiné než Němci, a přitom nesklouznout k asijské bezpohlavnosti, tohle clio je přesně tam kde má být, francouzský mírně cingrlátkový design, ale pořád před hranou kýče a vystříhávající se ergonomických přešlapů na úkor designové "originality" typu volantových kouzel citroenu nebo budíkového manýrismu peugeotu u dvěstěosmičky. Podle mého, design clia je cesta, která může pomoct renaultu k upevnění pozic, konečně mají předek s výrazným designem, originálním, který můžou uplatnit coby markantu značky napříč modely a styl vč. zpracování interieru bude schopen unést cenovku srovnatelnou se špičkou třídy. ;-)
Avatar - Emel
18. 10. 2012 09:35
Re: Že by první Renault
Červené Clio jsem nedávno potkal v Amsterdamu a první dojem - wow, v té červené je to auto, které dokáže zaujmout.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:26
Re: Auto.cz
Přesně. Že jde o překlep snad pochopil každý a hned kvůli tomu zběsile reagovat je naopak podle mě dětinské...
18. 10. 2012 09:26
Re: Že by první Renault
Tady asi ne, líbí se mi směřování mimo Polo...to je od nich chytrý...
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:25
Re: Že by první Renault
Souhlas, ale chce to zkusit, zkusit a zkusit, zatím má nové Clio mé sympatie. Potěšila mě pasáž o jízdních vlastnostech...
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:23
Re: Auto.cz
To, že se někdo překlepne, bych jako potvrzení upadající úrovně ACZ nebral. Podezírat p. Červenku, že se nevyzná v segmenetch je dětinské, způsob tvé kritiky této chyby v článku pak populistický-levný-bulvární.

Úroveň testu nového clia určitě patří k tomu lepšímu, čeho se lze na českých autoserverech dočíst.
Avatar - woody-alien
18. 10. 2012 09:22
Re: Že by první Renault
:yes:

Říkám, že bych ještě Frantíky neodepisoval...
18. 10. 2012 09:17
Re: Že by první Renault
Naprostej souhlas... ;-) Dokonce si nemyslím, že by akustickej komfort a potlačení hluku u supermini mělo být nějak nadmíru potlačováno.

Zajímavý, hravý a pro mě typicky francouzský auto.
Avatar - miromen
18. 10. 2012 09:16
Re: Klavírní lak...
Tak nevim ale exterier Clia vypada zajimavě a napadně ale uvidi se v realu. Ale interier ten je z meho pohledu strašny a hlavně pravě vydechy ventilace. Navic se podivej jak a kde je použit klavirni lak u Clia a jak je to u Golfa.
A snad nechceš srovnavat tyto 2 interiery.....

[odkaz]
[odkaz]

Tohle je docela šilenost....

[odkaz]
18. 10. 2012 09:14
nove clio
no musim rict ze nemam nove clio rad, protoze nahrazuje to stare srandovni auto pro kazdou blbost, a to nemluvim pouze o verzi r.s. taky me stve ze uz nebude 3.dv karoserie, a hlavne me vytaci 3 valec, k cemu proboha, kdyz bude cca o 30 000 drazsi oproti zakladni 1.2 16v jakou zname do ted v cliu, bude pomalejsi a bude vic zrat ?? a moznosti individualizace nabidne pouze nejvyssi verze, a tam bude cena tipuju tak 300 - 330 tkc .... nerikam ze to je moc na zapadnich trzich, ale v cr ? kde se da koupit aktualne pod 300 tkc fluence ve verzi techno feel za ty same penize??
Avatar - Katikakus
18. 10. 2012 09:13
Re: Klavírní lak...
Zajimave, ze u Golfu ti to nevadi...
Avatar - Katikakus
18. 10. 2012 09:12
Auto.cz
Pak nema auto.cz vypadat jak vypada, kdyz si sefredaktor plete segmenty a srovnava nesrovantelna auta. :no:
Jiriku - Clio rozhodne nepatri do nizsi stredni, tam je Renault Megane. Clio patri mezi male vozy, tudiz konkurent Fabie, Pola, atd.

Tohle uz fakt nema zadnou uroven... 8-s :no:
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:12
Re: Že by první Renault
Jezdil jsem kdysi i žigulíkem, a šlo to, ale o pohodlném posazu bych nemluvil. ;-)
18. 10. 2012 09:09
Re: Že by první Renault
to musíš mít asi modelkovsky dlouhé nohy ;-)

já je mám taky docela dlouhé, a v žádném Renckovi jsem s tím zatím problém neměl. Ale je pravdy, že já volím spíš pohodlný posed a ne "sportovní"

jinak to Clio nevypadá špatně, na ten interiér si budu muset trochu déle zvykat, ale ok. Spíš opět ta středová konzole je problematická - jakoby byla naroubovaná z nějakého jiného auta. Přitom v Laguně a potažmi o v Meganu to uměly zladit hezky, nerušivě. Ale co já vím, možná cílová skupina pro Clio tu "hravost" naopak ocení
Avatar - matii
18. 10. 2012 09:07
Re: Klavírní lak...
Stejně jako u nového Glofu ... kolumbárium jak vyšité, už chybí jen ta urnička s popelem předchozího designéra. Ten design volantu a výdechů naopak hodnotím kladně.

Tento nový styl Renaultů je na 1*
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 09:07
Re: Že by první Renault
ktore auto dnes nie je pre holky? ;-)

mam pocit ze akekolvek nove auto dnes pride ci je to 208micka , opel adam, mokka, clio , tak su vsetko auta pre holky....., uz je to trapne..... nakoniec si tieto taut bude stejne kupovat 95 percent chlapov.... ako obvykle :yes: , kazdy tvrdi ze corsa je zenskym autom a ja v nom furt vidim chlapov... to iste yaris... ale za to stretnut holku v tiguane je bezna vec ... takze tak....
Avatar - matii
18. 10. 2012 09:04
Re: Jízdní vlastnosti
Taky jsem si toho všiml, zkrátka překlep no.
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 09:04
Re: Jízdní vlastnosti
maju tam chybicku ved oni na to pridu... ;-)
Avatar - Dinar
18. 10. 2012 09:03
Že by první Renault
ve kterém se pohodlně posadí i člověk jehož nohy jsou delší než ruce?! Tak super. A jinak taky dobrý, jízdní vlastnosti, výbava, interier. Designově je to sice spíš pro holky z Krásnohůlek, ale mezigeneračně určitě pokrok. :yes: ;-)
Avatar - El_Scorpio
18. 10. 2012 08:58
Jízdní vlastnosti
"Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě."

Páni, nižšia stredná trieda je segment C (Golf, Focus, Astra, Mégane, 308, C4...). Clio je segment B - malé autá. Opravte si to.
Avatar - strýček BOB
18. 10. 2012 08:58
Klavírní lak...
Co je to za úchylnou módu dávat do interiéru parodii klavírního laku? ;-\ Renault to dovedl k dokonalosti. Nápad, dát lesklý plast na madlo dveří, panel ovládání klimatizace a navigace, vznikl pravděpodobně po dlouhé poradě a vědru návykových látek. Jinak si to vysvětlit neumím.

Odstavec popisující hlučnost v kabině se také čte dost smutně... :no:
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 08:56
Re: nadherne auto
v malych autach je niekedy aj viac priestoru pre vodica ako vo vacsich autach ktore su akurat len dlhsie oproti malym autam ale objem kabiny maju mensi ako male auta... si zober takeho yetiho... vpredu si napasovany je to tam uzke a sadni si do yarisa... kopec miesta.... pritom je yaris mensim autom, tu ide o sirku kabiny a napr yeti ju ma mensiu ako niektore male auta... a to ze ma siroke blatniky a vyzera robustne mi je co sa tyka priestoru prd platne...
Avatar - J_Design
18. 10. 2012 08:51
Re: nadherne auto
Taky se mi moc líbí... abych pravdu řekl nikdy jsem o autě této třídy ani nepřemýšlel, jelikož se do nic těžko naskládám a velký sedan je velký sedan. Ale těším se až se v tomhle prcku budu moct svézt a ověřit si redaktorovi reakce a ne seřiditelnost pozice za volantem, před domem by se náramně vyjmalo :-)
18. 10. 2012 08:45
tak
prva vec , Clio IV se ale svým jízdním projevem zařadí k těm úplně nejlepším v nižší střední třídě ,clio stale patri medzi male auta...inak neni co kritizovat renault opat ozivil ponuku,chvalim dizajn ide ozaj o pekne navrhnute auto su tam samozrejme rusive momenty ako ledky ala tuzing a obrazovka jak dodatocne montovana...
Avatar - sargis
18. 10. 2012 08:41
par postrehov...
1/ Pekne zvonku, dobra kombinacia farieb bude klucova v tomto dizajne LED su ako tunning
2/ Stredova konzola je prilepena na zvysok interieru a vyzera lacno, primitivne a neladi zo zvyskom, P208 je o dva kroky vpred
3/ Dieta nam do buducnolsti zrejme prinesie hlucnejsie auta a tak si budeme priplacat za lepsie audio
4/ Trojvalec zerie pri riadnom zatazeni tolko co predosle R.S., tolko vyhoda nasilu dopovanych motorov, ktore maju vela prace so sebou aj autom pri zatazeni
Avatar - 3_diamanty
18. 10. 2012 08:35
nadherne auto
na tychto realnych zaberoch vyzera ovela lepsie ako na tych umelych prezentacnych oficialnych fotkach..... parada :yes:

vzhladom k velkym prednym svetlam mohli byt zadne svetla trosku vacsie a mohutnejsie ale to je vec vkusu....

renault sa pochlapil ;-)