Niektoré tvoje príspevky majú hlavu aj pätu, dokonca niektoré podložíš argumentami (linkami), no a potom tu vygrciaš takýto subjektívny ničím nepodložený blud... ;-\ :no: Potom sa nečuduj, že si tu niektorím na smiech.
Opět výkřik do tmy bez opodstatněného faktu, ale to jsme si od už zvykli. Nechci nasazení tříválců u BMW bránit, ale je fakt, že tohle [odkaz] zahradní sekačku, jak ty říkáš, nenaznačuje ani náhodou a jede to parádně.
jezkovy oci. to jako kdyz na trivalec nasadim rezonator ktery zdurazni basy, tak to je jako dobry motor ? Ale panove... bud si bezte hrat zpatky do skolky na pisecek, anebo si zajdete k usnimu.
A jeste mi ukazte ten ladeny vyfuk, ktery vam pomuze pri rozjezdu z nuly, kdy vam 3 valec pali co 240 stupnu, zatimco obycko 4valec co 180 stupnu a slusny motor hodny BMW (6valec) co 120 stupnu,
To je totiz krapet rozdil.... to i blbej dvouvalcovej trabant byl na tom lepe, ten mel zazeh co 180 stupnu jako ctyrvalce ctyrtakty.
A predvedte mi v tom BMW, ze nebudu muset vytacet pri kazdem rozjezdu motor jak vysavac a drzet ho na spojce v zaberu, aby to nechciplo jak nechvalne proslule HTPcko.
ano. nechapes. a patrne ani nikdy nepochopis.
P.S. kup si trivalcovej malolitrazni motor s turbama, protoze je bezva moderni, ma uzasny vejfuk a nasteroidovany zvuk, uzasnou normovanou spotrebu a uzasny papirovy vykon.
Budes pri tom patrne hodne trendy a usetris si spoustu pochybnosti a premysleni, ze by to slo udelat treba i jinak a lepe.
Ano je to hrůza koupit si v BMW patnáctistovku s turbem, jistě je lepší koupit v MB dvanáctistovku s turbem... od Renaultu. Trochu soudnosti, hoši. :-!
Proč se do mě hned navážíš? Snad umíš číst a vidíš, že jasně píšu, že nechci tříválce BMW bránit, jen jsem se ohradil na plk Baríka. Určitě nemám v plánu si tříválcové BMW koupit, to tě ujišťuju ;-) Vkus mám trochu jiný.
A když už jsme u toho, tak mi vysvětli ten tvůj druhý odstavec z minulého příspěvku. Mám částečné technické vzdělání a termíny jako "pálení co 240 stupňů" mi jsou cizí, ale rád se něco nového dovím ;-)
Cokoliv co má méně válců než 4 je zahradní sekačka. Tam už sou dvouválce běžný, je jen otázkou kdy tam někdo přijde s tráválcem a pak to bude plně srovnatelný, akorát to bude mít lepší zvuk (ta sekačka proti těch výplodům co montují do "aut").
A upravený svody nebo nedejbože repro do výfuků, to je výsměch.
Jde o to jakej zvuk to má přímo od motru a ten je opravdu strašnej, něco mezi splašeným vysavačem a mixérem.
O živnostosti se bavit nebudeme protože tam je to jasný a výkon nežrnou pouze díky turbu(ům) jinak by to vůbec nejelo.
Auta se zrychlením 15 s sou pasé, nepíše se rok 1976 ale někomu to ještě nedošlo :o))
Já pouze zastávám tradiční hodnoty.
Z doby kdy auta byly ještě skutečnými auty, kdy ekologie a nízká spotřeba nikoho nezajímaly a kdy tříválec bylo sprosté slovo >:D
Bla, bla... každý, kdo má trochu rád auta dá přednost dvanáctiválci před osmiválcem nebo šestiválci před čtyřválcem, přesto to nemusí znamenat, že by nutně byl ignorantem nechápajícím výhody tříválce před čtyřválcem. Jedinou nevýhodou tříválce je zvukový projev, a to je s otazníkem, neznám současný čtyřválec se zajímavým zvukem (vyjma těch, které si pomáhají nějakým výfukovým fíglem, tebou zatracovaným), a ten tříválec bmw tu neměl možnost slyšet zatím nikdo. Já si počkám, na odsudek je času dost, to tady zatím zastane parta tobě podobných chytrolínů.
Když pominu nesmyslný emisní tlak z Bruselu, tak si opravdu nemyslím, že BMW "jde" do tříválců z důvodu nižších výrobních nákladů. Nemyslím si totiž, že třeba 4válec 2.0L atmosféra, tedy +- možná alternativa k tomu zmíněnému tříválci bude nákladově dražší.
Přesně tak, je to řešení v rámci eu mantinelů, účinnost tříválce o podobném objemu je prostě vyšší než u čtyřválce, těch 180 koní z 1,5t je naprosto při zdi. A normovaná spotřeba 3,5 litru, takže, the winner is... EU. A BMW prostě jen udělalo nejlepší motor v poměru výkon spotřeba, jako vždy, teď bohužel v rámci stupidního EU korzetu.
Mercedes nepůjde cestou tříválců, ale ještě menších čtyřválců a světe div se, s turbem. Dej se trochu dohromady, jestli ti dělá stejné potíže udržet moč jako tema diskuse, pak musíš nutně nosit plínku. >:D
Nezakecávej tvůj kiks v narážce, že snad BMW aplikací tříválce něco ušetří. Naopak, když motor začli dělat na čistém listu papíru, tak investice asi byly nemalé... Ale než uznáš chybu to tady budeš pořád plkat jak zastáváš pravé motory a tradice 8-s
Jo vývoj motoru a výrobní náklady na jeden vyrobený motor. Jeden o jablíčku, druhý o hruštiče.
Nemuseli vyjíjet nic nového, stačilo upravit stávající 4válce.To je jejich problém
Všechno se dá, Tatra dokázala plnit EUROII s motorem chlazeným vzduchem, zatímco všichni ostatní měli motory chlazený vodou a tukali si na čelo že to nejde.
Šlo >:D
Udělat 5ti metrový auto o hmotnosti 1500 kg taky jde.
Všechno jde když se chce.
"Lepší..." no, to je argument, nestarší premiová značka dnes dokonce přelepuje své znáčky na auta Renaultu a to má být o.k.? Nebo jen přebírání motorů mainstramové značky? Vy jste spadli z višně! Jaký důvod platit pak za Mercedes?
Ať třeba tříválec, ale já od bmw čekám jejich vlastní motory, je to ksakru premie, motorářská špička, a jestli se ukáže, že tříválec je směr do záhuby, tak fajn, jestli do pekla, tak na vlastním koni. Z mého pohledu je motor Renaultu v BMW naprosto nepřípustný, ať by byl jakkoliv kvalitní.
neviem aky ma dovod mercedes aby pouzival motory renault... ale silne mi to pripomina aston martin - oni maju tiez jedno "auto" so sekackovym motorom
a elegantne znizili priemernu spotrebu (emisie) flotily
mercedes to mozno urobi podobne, kupi maly ventilator od renaultu, da ho do maleho auta (ktore s tymto motorom aj tak nik nekupi), tabulky pre EU budu super a kludne mozu vyvyjat poriadne motory :-)
[odkaz]
"The Prince family shares its basic block dimensions with the previous PSA TU engine family, but with bore and stroke measurements identical to the Tritec engine family. Some of the engineering was provided by BMW, including their Valvetronic variable valve lift system on the intake side."
Ač mám rád MB, tak tohle mi přijde pitomost. Už si 90. letech dost zahrávali se svou pověstí a kvalitou a teď budeme mít hvězdy s kosočtvercem pod kapotou. Jak píše Dinar, když už vyrobit něco, tak z vlastní hlavy (teda hlav vývojářů) a ne na tom projektu dělat se značkou, která Mercedesu (zatím) nesahá v "prémiovosti" po kotníky.
[sarcasm2]
David Bureš :
Nové vozy s šípem ve znaku budou mít nejen úspornější motory, ale také použijí lehčí karoserie.
[/sarcasm2]
Aspon vime, co jsou redaktori zac, oni se z tech skodnejch jednou po....
I kdyby psali clanek o motorech vznikych z kooperace MB-Renault a srovnavali je s konkurenci od BMW, tak pulka jejich mozku stale drepi v Mlade Boleslavi.
>:-[]:yes::yes::yes:
Spolupráce s Renaultem je skvělý nápad. Copak si ti dva mohou konkurovat? Navíc Renalt musí poodkrýt něco ze své cost saving strategie, co se bude hodit i inženýrům z MB. A podělit se o náklady, když si moc nekonkurují, je skvělý přístup.
A zanedlouho přijde doba, kdy se MB a BMW spojí ve vývoji se svými "partnery" z Číny...
Nikoliv, Renault ma ve znaku kosoctverec :-) citroen je uplne jina fabrika a to co ma ve znaku snad puvodne melo byt sikme ozubeni, jake najdes v kazde prevodovce.
Oni tim tehdy chteli zduraznit svuj naskok diky technice, ale to uz je hodne davno....
Pro uplnost, Mercedes ma ve znaku hvezdu, dokonce uz skoro nejakych sto let, co prestal byt Daimler - Benz.
Takze hadam, ze pan Bures chtel napsat "Auta s hvezdou ve znaku", jenomze napsal "Auta s sipem ve znaku", presne jak to shrnul stanislaff, kam se hrabe MB+Renault na zazracnou 1.2 TSI od ikony supermainstreamu VW >:D
kdyz mohl BMW delat motory v kooperaci s PSA ... ;-)
podle me to je logicky krok, protoze MB vysledek spoluprace stejne nacpe jen do svych Bckovych modelu a penize nesmrdi
že ti nevadí že motor 1,6 co BMW mělo pro MINI byl vyvinut společně s Chryslerem.
A to ještě ten vývoj ze strany BMW řídili lidi od Rovera, takže s jistou mírou nadsázky se dá říct že to vůbec motor BMW není >:D >:D >:D
Je mi jedno, co je v mini, jestli bmw přelepí nějaké auto od maistreamového výrobce svým znakem nebo od něj začne brát motory a dávat je do svých aut, pak nad ním zlomím hůl.
Ať mini k bmw patří, znovu říkám, dá-li bmw do svého auta motor z renaultu, je to u mě konečná, rozhodně bych něco takového nebyl schopen akceptovat, natož ještě omlouvat či vydávat za "rozumné řešení" jak to předvádíte u MB.
Prosimtě hoď se do klidu.... nikde se nepíše nic o tom, že ty motory KUPUJE... píše se o společném vývoji 1,2 a 1,5 dieslu, tak nevím co tu prskáš oheň :D. Navíc co mi řekl můj zdroj tak je to v rámci kooperace, kdy například infinity bude v rámci snahy o průnik na EU trh dostávat velkoobjemové motory od MB.
Dělaj to všichni, jak BMW tak VW potažmo Audi. Pokud ten motor bude fungovat a zbytek auta bude "prémiovej" tak vo co gou??
Vy si tady děláte pr.....l z toho že Kangoo je Citan.... a Crafter neni Sprinter??? Ty auta sjížděj z jedné linky a to je v pořádku?? Jo já zapomněl VW je "víc než renault"... francouze rád nemám, ale čí motor vítězí v F1??
Já třeba nechápu tvé termíny o pálení a stupních, které mi doufám ze široka osvětlíš, ale ty očividně nechápeš rozdíl mezi kooperací a přejímáním motorů. Tak se nad tím zamysli. A to nemluvím o užitkovém Renaultu se znakem Mercedesu.
npc se k tomu nemá, tak tedy já. Nic komplikovaného. Jednoválec čtyřtakt má pracovní zdvih - expanzi - jednou za dvě otáčky. Tj. po 720 stupních. Tedy pálí, slangový výraz pro zážeh směsi, po 720 st. . Dvouválec po 360ti, tříválec po 240 stupních (720 děleno třemi), čtyřválec po 180, pětiválec po 144 a šestiválec po 120.
Za předpokladu, že se jedná o motor řadový, klasicky uspořádaný. Má to vliv hlavně na kultivovanost chodu motoru (vibrace) a ovlivňuje to i nepřímo úměrně točivý moment. Víc než šestiválec se dnes řadový motor nevyrábí zejména kvůli obtížnému odstraňování kmitů klikového hřídele v určitých otáčkách a kvůli dlouhé stavbě.
Nerozumím. Každý z válců potřebuje k uzavření celého cyklu 720 stupňů - dvě otáčky. Vzájemně se jejich cykly překrývají. Je jedno je-li klika po 180 stupních 4R, 120 stupních 6R,3R, nebo 0 stupních 2R.
Geometrie klikové hřídele má vliv na kultivovanost chodu. Myslíš-li tím úhlové rozložení klikovky jednotlivých motorů s různými počty válců (stále mluvím jen o řadových), ale pravidla pro konstrukci jsou víceméně daná. Snad až na R2, tam se používá více variant.
Takže základní axiomy téhle diskuse jsou:
1) tříválec bude v porovnání se čtyřválcem vždy humus
2) automobilky spolu občas při vývoji kooperují
Takové ty pseudozásadové výkřiky typu "když voni udělaj tohle, tak o jejich šourúm ani nezavadím" nemají žádnou hodnotu. Některé vozy PSA mají pod kapotou jednašestku vyvíjenou s BMW a stejně to z nich BMW neudělá. Obráceně vzato z Mercedesu se stane Renault, když od něj "převezme" motor? Je Cayenne více VW než Touareg Porsche? Pátral jsi někdy po původu automatických (vč. dvouspojkových) převodovek?
Nikdo tady neglorifikuje MB a nehaní BMW, ale jenom jedna z těchto automobilek zapojila v tomto konkrétním případě rozum. Jsem velice zvědav, kolik "HTP BMW" budu na cestách potkávat.
Mimochodem Barrichello tě s Mini docela vyhmátl ;-)
Tříválec má tak odporný zvuk, že každý kdo jednou slyšel benzínový šestiválec si musí nasadit sluchátka jako měl Otík. Je to sprosté snižování nákladů s výmluvou na emise. Mazda 6 2,5i má normovanou spotřebu 6,3, jenže to chce trochu myslet. Lepší je uřezat válec a na výfuk strčit turbo.
Ano, Skyactiv vypadá fakt skvěle. A asi funuje i v reálu co se ví od majitelů CX-5. A aerodynamičtější a lehčí Mazdě 6 to musí být pecka. Mazda si to u mě hodně spravila :yes:
no, nevim jak dalece tim BMW usetri, ale je dost mozne, ze podcenujes situaci.
v EU a USA je silna LOBBY na snizeni emisi nekam na limitovanou spotrebu 4.5 l /100 km a to uz Mazda svojimi technologiemi neda.
BMW sproste kalkuluje s tim, ze ziska konkurencni vyhodu v budoucnu a proto je papaeztejsi jak papez a protlacuje downsizing vsemi prostredky a tlaci na zavedeni pokut za presvihnute emise co nejdrive.
Spotrebitel si sice nic nepomuze (za zivotnost auta se jedna o desetitisice KC na usporach za palivo maximalne), ale pro vyrobce je rozdil, jestli zaplati nejakych 30 tisic KC pokuty do pokladnicky EU nebo ne. Pri objemech vyrabenych aut jsou to takova cisla, ze se BMW vyplati pokalet svoji tradici sportovnich vozu a preimidzovat se na downsizera No1.
At za to pojdou, zmetci jedni. Tohle je firma, ktera delala Batmobil 3.0CSL ?
Ani omylem.