Novinky
[sarcasm]
Blbej Mercedes spolupracuje s lowcost Rendlikem, kdyz uz ted by mohl mit zazracnou 1.2 TSI od ikony supermainstreamu VW! >😁
[/sarcasm]
Blbej Mercedes spolupracuje s lowcost Rendlikem, kdyz uz ted by mohl mit zazracnou 1.2 TSI od ikony supermainstreamu VW! >😁
[/sarcasm]
[sarcasm2]
David Bureš 😒br /> Nové vozy s šípem ve znaku budou mít nejen úspornější motory, ale také použijí lehčí karoserie.
[/sarcasm2]
Aspon vime, co jsou redaktori zac, oni se z tech skodnejch jednou po....
I kdyby psali clanek o motorech vznikych z kooperace MB-Renault a srovnavali je s konkurenci od BMW, tak pulka jejich mozku stale drepi v Mlade Boleslavi.
David Bureš 😒br /> Nové vozy s šípem ve znaku budou mít nejen úspornější motory, ale také použijí lehčí karoserie.
[/sarcasm2]
Aspon vime, co jsou redaktori zac, oni se z tech skodnejch jednou po....
I kdyby psali clanek o motorech vznikych z kooperace MB-Renault a srovnavali je s konkurenci od BMW, tak pulka jejich mozku stale drepi v Mlade Boleslavi.
>😒] :yes: :yes: :yes:
Spolupráce s Renaultem je skvělý nápad. Copak si ti dva mohou konkurovat? Navíc Renalt musí poodkrýt něco ze své cost saving strategie, co se bude hodit i inženýrům z MB. A podělit se o náklady, když si moc nekonkurují, je skvělý přístup.
A zanedlouho přijde doba, kdy se MB a BMW spojí ve vývoji se svými "partnery" z Číny...
Spolupráce s Renaultem je skvělý nápad. Copak si ti dva mohou konkurovat? Navíc Renalt musí poodkrýt něco ze své cost saving strategie, co se bude hodit i inženýrům z MB. A podělit se o náklady, když si moc nekonkurují, je skvělý přístup.
A zanedlouho přijde doba, kdy se MB a BMW spojí ve vývoji se svými "partnery" z Číny...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nikoliv, Renault ma ve znaku kosoctverec 😄 citroen je uplne jina fabrika a to co ma ve znaku snad puvodne melo byt sikme ozubeni, jake najdes v kazde prevodovce.
Oni tim tehdy chteli zduraznit svuj naskok diky technice, ale to uz je hodne davno....
Pro uplnost, Mercedes ma ve znaku hvezdu, dokonce uz skoro nejakych sto let, co prestal byt Daimler - Benz.
Takze hadam, ze pan Bures chtel napsat "Auta s hvezdou ve znaku", jenomze napsal "Auta s sipem ve znaku", presne jak to shrnul stanislaff, kam se hrabe MB+Renault na zazracnou 1.2 TSI od ikony supermainstreamu VW >😁
Beru to jako redakcni predtest >😁 >😁
Oni tim tehdy chteli zduraznit svuj naskok diky technice, ale to uz je hodne davno....
Pro uplnost, Mercedes ma ve znaku hvezdu, dokonce uz skoro nejakych sto let, co prestal byt Daimler - Benz.
Takze hadam, ze pan Bures chtel napsat "Auta s hvezdou ve znaku", jenomze napsal "Auta s sipem ve znaku", presne jak to shrnul stanislaff, kam se hrabe MB+Renault na zazracnou 1.2 TSI od ikony supermainstreamu VW >😁
Beru to jako redakcni predtest >😁 >😁
Konečně má někdo rozum i když jen částečně. To že nebudou dělat tříhrnek kvituji s povděkem, ale dělat motory s Rendlíkem je hazard s pověstí značky.
kdyz mohl BMW delat motory v kooperaci s PSA ... 😉
podle me to je logicky krok, protoze MB vysledek spoluprace stejne nacpe jen do svych Bckovych modelu a penize nesmrdi
podle me to je logicky krok, protoze MB vysledek spoluprace stejne nacpe jen do svych Bckovych modelu a penize nesmrdi
Konečně rozumnej názor, tyhle motory jaksi v S,E.... neuvidíme.... jdou do A a B... možná něco i do Céčka jako entry eko model.
BMW vyvinulo motor pro PSA, MB kupuje motory u Renaultu. To je celkem rozdíl.
že ti nevadí že motor 1,6 co BMW mělo pro MINI byl vyvinut společně s Chryslerem.
A to ještě ten vývoj ze strany BMW řídili lidi od Rovera, takže s jistou mírou nadsázky se dá říct že to vůbec motor BMW není >😁 >😁 >😁
A to ještě ten vývoj ze strany BMW řídili lidi od Rovera, takže s jistou mírou nadsázky se dá říct že to vůbec motor BMW není >😁 >😁 >😁
To snad ani BMW motor nebyl, byl čistě přebrán od Chrysleru. Ale komu by to vadilo, šlo to do prvního Mini. Střílíš slepýma...
No ale do toho MINI, které vzniko pod vývvjem BMW a který vlastnilo BMW >😁
>😁
Ne čistě chrysler to enbyl, byl to společný vývoj, ale za BMW tam co mam informace pracovali lidi od Rovera.
>😁
Ne čistě chrysler to enbyl, byl to společný vývoj, ale za BMW tam co mam informace pracovali lidi od Rovera.
Je mi jedno, co je v mini, jestli bmw přelepí nějaké auto od maistreamového výrobce svým znakem nebo od něj začne brát motory a dávat je do svých aut, pak nad ním zlomím hůl.
Aha, najednou Mini vlastně k BMW nepatří a v autoslanech jenom zaclání. Nu dobrá tedy
Ať mini k bmw patří, znovu říkám, dá-li bmw do svého auta motor z renaultu, je to u mě konečná, rozhodně bych něco takového nebyl schopen akceptovat, natož ještě omlouvat či vydávat za "rozumné řešení" jak to předvádíte u MB.
Prosimtě hoď se do klidu.... nikde se nepíše nic o tom, že ty motory KUPUJE... píše se o společném vývoji 1,2 a 1,5 dieslu, tak nevím co tu prskáš oheň 😁. Navíc co mi řekl můj zdroj tak je to v rámci kooperace, kdy například infinity bude v rámci snahy o průnik na EU trh dostávat velkoobjemové motory od MB.
Dělaj to všichni, jak BMW tak VW potažmo Audi. Pokud ten motor bude fungovat a zbytek auta bude "prémiovej" tak vo co gou??
Vy si tady děláte pr.....l z toho že Kangoo je Citan.... a Crafter neni Sprinter??? Ty auta sjížděj z jedné linky a to je v pořádku?? Jo já zapomněl VW je "víc než renault"... francouze rád nemám, ale čí motor vítězí v F1??
Dělaj to všichni, jak BMW tak VW potažmo Audi. Pokud ten motor bude fungovat a zbytek auta bude "prémiovej" tak vo co gou??
Vy si tady děláte pr.....l z toho že Kangoo je Citan.... a Crafter neni Sprinter??? Ty auta sjížděj z jedné linky a to je v pořádku?? Jo já zapomněl VW je "víc než renault"... francouze rád nemám, ale čí motor vítězí v F1??
Já třeba nechápu tvé termíny o pálení a stupních, které mi doufám ze široka osvětlíš, ale ty očividně nechápeš rozdíl mezi kooperací a přejímáním motorů. Tak se nad tím zamysli. A to nemluvím o užitkovém Renaultu se znakem Mercedesu.
npc se k tomu nemá, tak tedy já. Nic komplikovaného. Jednoválec čtyřtakt má pracovní zdvih - e😜anzi - jednou za dvě otáčky. Tj. po 720 stupních. Tedy pálí, slangový výraz pro zážeh směsi, po 720 st. . Dvouválec po 360ti, tříválec po 240 stupních (720 děleno třemi), čtyřválec po 180, pětiválec po 144 a šestiválec po 120.
Za předpokladu, že se jedná o motor řadový, klasicky uspořádaný. Má to vliv hlavně na kultivovanost chodu motoru (vibrace) a ovlivňuje to i nepřímo úměrně točivý moment. Víc než šestiválec se dnes řadový motor nevyrábí zejména kvůli obtížnému odstraňování kmitů klikového hřídele v určitých otáčkách a kvůli dlouhé stavbě.
Ve zkratce.
Za předpokladu, že se jedná o motor řadový, klasicky uspořádaný. Má to vliv hlavně na kultivovanost chodu motoru (vibrace) a ovlivňuje to i nepřímo úměrně točivý moment. Víc než šestiválec se dnes řadový motor nevyrábí zejména kvůli obtížnému odstraňování kmitů klikového hřídele v určitých otáčkách a kvůli dlouhé stavbě.
Ve zkratce.
A vliv geometrie klikové hřídele ?
Nerozumím. Každý z válců potřebuje k uzavření celého cyklu 720 stupňů - dvě otáčky. Vzájemně se jejich cykly překrývají. Je jedno je-li klika po 180 stupních 4R, 120 stupních 6R,3R, nebo 0 stupních 2R.
Geometrie klikové hřídele má vliv na kultivovanost chodu. Myslíš-li tím úhlové rozložení klikovky jednotlivých motorů s různými počty válců (stále mluvím jen o řadových), ale pravidla pro konstrukci jsou víceméně daná. Snad až na R2, tam se používá více variant.
Geometrie klikové hřídele má vliv na kultivovanost chodu. Myslíš-li tím úhlové rozložení klikovky jednotlivých motorů s různými počty válců (stále mluvím jen o řadových), ale pravidla pro konstrukci jsou víceméně daná. Snad až na R2, tam se používá více variant.
Takže základní axiomy téhle diskuse jsou😒br />
1) tříválec bude v porovnání se čtyřválcem vždy humus
2) automobilky spolu občas při vývoji kooperují
Takové ty pseudozásadové výkřiky typu "když voni udělaj tohle, tak o jejich šourúm ani nezavadím" nemají žádnou hodnotu. Některé vozy PSA mají pod kapotou jednašestku vyvíjenou s BMW a stejně to z nich BMW neudělá. Obráceně vzato z Mercedesu se stane Renault, když od něj "převezme" motor? Je Cayenne více VW než Touareg Porsche? Pátral jsi někdy po původu automatických (vč. dvouspojkových) převodovek?
Nikdo tady neglorifikuje MB a nehaní BMW, ale jenom jedna z těchto automobilek zapojila v tomto konkrétním případě rozum. Jsem velice zvědav, kolik "HTP BMW" budu na cestách potkávat.
Mimochodem Barrichello tě s Mini docela vyhmátl 😉
2) automobilky spolu občas při vývoji kooperují
Takové ty pseudozásadové výkřiky typu "když voni udělaj tohle, tak o jejich šourúm ani nezavadím" nemají žádnou hodnotu. Některé vozy PSA mají pod kapotou jednašestku vyvíjenou s BMW a stejně to z nich BMW neudělá. Obráceně vzato z Mercedesu se stane Renault, když od něj "převezme" motor? Je Cayenne více VW než Touareg Porsche? Pátral jsi někdy po původu automatických (vč. dvouspojkových) převodovek?
Nikdo tady neglorifikuje MB a nehaní BMW, ale jenom jedna z těchto automobilek zapojila v tomto konkrétním případě rozum. Jsem velice zvědav, kolik "HTP BMW" budu na cestách potkávat.
Mimochodem Barrichello tě s Mini docela vyhmátl 😉
Tříválec má tak odporný zvuk, že každý kdo jednou slyšel benzínový šestiválec si musí nasadit sluchátka jako měl Otík. Je to sprosté snižování nákladů s výmluvou na emise. Mazda 6 2,5i má normovanou spotřebu 6,3, jenže to chce trochu myslet. Lepší je uřezat válec a na výfuk strčit turbo.
Ano, Skyactiv vypadá fakt skvěle. A asi funuje i v reálu co se ví od majitelů CX-5. A aerodynamičtější a lehčí Mazdě 6 to musí být pecka. Mazda si to u mě hodně spravila :yes:
no, nevim jak dalece tim BMW usetri, ale je dost mozne, ze podcenujes situaci.
v EU a USA je silna LOBBY na snizeni emisi nekam na limitovanou spotrebu 4.5 l /100 km a to uz Mazda svojimi technologiemi neda.
BMW sproste kalkuluje s tim, ze ziska konkurencni vyhodu v budoucnu a proto je papaeztejsi jak papez a protlacuje downsizing vsemi prostredky a tlaci na zavedeni pokut za presvihnute emise co nejdrive.
Spotrebitel si sice nic nepomuze (za zivotnost auta se jedna o desetitisice KC na usporach za palivo maximalne), ale pro vyrobce je rozdil, jestli zaplati nejakych 30 tisic KC pokuty do pokladnicky EU nebo ne. Pri objemech vyrabenych aut jsou to takova cisla, ze se BMW vyplati pokalet svoji tradici sportovnich vozu a preimidzovat se na downsizera No1.
At za to pojdou, zmetci jedni. Tohle je firma, ktera delala Batmobil 3.0CSL ?
Ani omylem.
v EU a USA je silna LOBBY na snizeni emisi nekam na limitovanou spotrebu 4.5 l /100 km a to uz Mazda svojimi technologiemi neda.
BMW sproste kalkuluje s tim, ze ziska konkurencni vyhodu v budoucnu a proto je papaeztejsi jak papez a protlacuje downsizing vsemi prostredky a tlaci na zavedeni pokut za presvihnute emise co nejdrive.
Spotrebitel si sice nic nepomuze (za zivotnost auta se jedna o desetitisice KC na usporach za palivo maximalne), ale pro vyrobce je rozdil, jestli zaplati nejakych 30 tisic KC pokuty do pokladnicky EU nebo ne. Pri objemech vyrabenych aut jsou to takova cisla, ze se BMW vyplati pokalet svoji tradici sportovnich vozu a preimidzovat se na downsizera No1.
At za to pojdou, zmetci jedni. Tohle je firma, ktera delala Batmobil 3.0CSL ?
Ani omylem.
..je sympatická zpráva snad pro všechny fandy automobilismu. Stejně jako nepůjde u C AMG do V6, ale zůstane u pořádné V8! MB :yes:
mercedes :yes: :yes: :yes:
A jeste mi ukazte ten ladeny vyfuk, ktery vam pomuze pri rozjezdu z nuly, kdy vam 3 valec pali co 240 stupnu, zatimco obycko 4valec co 180 stupnu a slusny motor hodny BMW (6valec) co 120 stupnu,
To je totiz krapet rozdil.... to i blbej dvouvalcovej trabant byl na tom lepe, ten mel zazeh co 180 stupnu jako ctyrvalce ctyrtakty.
A predvedte mi v tom BMW, ze nebudu muset vytacet pri kazdem rozjezdu motor jak vysavac a drzet ho na spojce v zaberu, aby to nechciplo jak nechvalne proslule HTPcko.
Druhý odstavec nějak nechápu...
Držet na spojce v záběru budeš muset veškeré malé motory. A je fuk, jestli to je 1.5 tříválec nebo 1.2 čtyřválec. Nevím co řešíš.
P.S. kup si trivalcovej malolitrazni motor s turbama, protoze je bezva moderni, ma uzasny vejfuk a nasteroidovany zvuk, uzasnou normovanou spotrebu a uzasny papirovy vykon.
Budes pri tom patrne hodne trendy a usetris si spoustu pochybnosti a premysleni, ze by to slo udelat treba i jinak a lepe.
😉
A když už jsme u toho, tak mi vysvětli ten tvůj druhý odstavec z minulého příspěvku. Mám částečné technické vzdělání a termíny jako "pálení co 240 stupňů" mi jsou cizí, ale rád se něco nového dovím 😉
A upravený svody nebo nedejbože repro do výfuků, to je výsměch.
Jde o to jakej zvuk to má přímo od motru a ten je opravdu strašnej, něco mezi splašeným vysavačem a mixérem.
O živnostosti se bavit nebudeme protože tam je to jasný a výkon nežrnou pouze díky turbu(ům) jinak by to vůbec nejelo.
Auta se zrychlením 15 s sou pasé, nepíše se rok 1976 ale někomu to ještě nedošlo 😄)
Z doby kdy auta byly ještě skutečnými auty, kdy ekologie a nízká spotřeba nikoho nezajímaly a kdy tříválec bylo sprosté slovo >😁
Nemuseli vyjíjet nic nového, stačilo upravit stávající 4válce.To je jejich problém
Všechno se dá, Tatra dokázala plnit EUROII s motorem chlazeným vzduchem, zatímco všichni ostatní měli motory chlazený vodou a tukali si na čelo že to nejde.
Šlo >😁
Udělat 5ti metrový auto o hmotnosti 1500 kg taky jde.
Všechno jde když se chce.
Ať třeba tříválec, ale já od bmw čekám jejich vlastní motory, je to ksakru premie, motorářská špička, a jestli se ukáže, že tříválec je směr do záhuby, tak fajn, jestli do pekla, tak na vlastním koni. Z mého pohledu je motor Renaultu v BMW naprosto nepřípustný, ať by byl jakkoliv kvalitní.
a elegantne znizili priemernu spotrebu (emisie) flotily
mercedes to mozno urobi podobne, kupi maly ventilator od renaultu, da ho do maleho auta (ktore s tymto motorom aj tak nik nekupi), tabulky pre EU budu super a kludne mozu vyvyjat poriadne motory 😄
"The Prince family shares its basic block dimensions with the previous PSA TU engine family, but with bore and stroke measurements identical to the Tritec engine family. Some of the engineering was provided by BMW, including their Valvetronic variable valve lift system on the intake side."