nema diesel velky vyznam.... spotreba aj u benzinov je tu tak mala ze sa diesel skutocne neoplati.... ved nakupna cena auta s dieslom je o tolko vyssia ze ten rozdiel na spotrebe sotva dobehnem.... aby sa mi naklady vratili... jedine nejaka autoskola tam sa im to oplati ale inak sa to asi beznemu zakaznikovi neoplati... a kto chce robit tisice kilometrov tak si rozhodne kupi vacsie auto na dlhsie cesty....
micra to pochopila ta diesel neponuka a je dokonca o triedu vyssie ako Up.... a na co aj ked benzin jej zerie 4 litre priemerne a v meste mozno 5.... jazda za babku... napr. vidiet polo Tdi je tiez rarita.... vsetko su to stejne htpcka alebo Tsicka...... podobne aj u inych malych autach a miniautach.... diesel ma vyznam najskor asi od nizsej strednej triedy... kde sa uz skutocne vyrabaju rozmerovo aj vykonovo auta vhodne aj na dlhe cesty.......
Uplne suhlasim so vsetkym, co si napisal, zabudol si vsak na papierove hodnoty na report do Bruselu - toto auto matematicky znizi celkovu priemernu spotrebu a emisie koncernu...
Nemáte pravdu ani jeden. Ještě před tím, než začal Brusel bláznit s CO2, se Aygo, C1 a Peugeot 107 prodávaly ze 35% v dieselu. To se rozumí že ne do ČR. 35% tedy rozhodně není málo a smysl to tudíž má. Pokud to lidi kupují, má to smysl. Všechno ostatní jsou jen bláboly.
bláboly sou to , co slyšíš všude kolem toho, ekologie, příroda,ropa,a další hovadiny , lidi budou kupovat to o čem jim v televizi řeknou že je moderní a že je to ve slevě !! možná by bylo levnější do těch aut cpát motory i s převodovka z motorek takovej UP co má pod haupnou Harley Davidson
Presne tak. A dodam, nie len v tejto velkostnej triede, ale vlastne u vsetkych vozidiel kde sa predpoklada taketo nasadenie (kratke cesty po meste). Caste brzdenie/zrychlovanie uplne vymaze vyhodu nizsej spotreby, pretoze diesel je zakonite tazsi. Ked k tomu este pridam zname nevyhody (dlhsie sa zahrieva, narocnejsi na energiu pri startovani, dpf, atd), fakt netusim aky zmysel ma diesel v mini-auticku...
Inak zarazil ma aj ten pomer: 35kW motor, a 20kW elektromotor. Odkial bude ten elektromotor brat energiu? Rekuperacia a baterie? Ak ma ten elektromotor vyraznejsie pomahat (a nie len par sekund), tak je to dalsia vaha, ktoru treba vozit.
Zatím není jasné, jak tam bude fungovat ten elektromotor, ale myslím, že by se tohle auto mohlo dostat (alespoň papírovou) spotřebou někam pod tři litry. A nesmíme zapomenout, že na západ od nás si lidi tak malé auto nekupují, proto že na větší nemají, ale spíše proto, že se na to poskakování po městě prostě více hodí.
A pak je tady taky (můj) druhý pohled na dražší auta s nižší spotřebou. Prostě jen ten pocit, že si trochu připlatíš za um evropských inženýrů a dělníků, abys minimalizoval závislost na surovině, která se k nám dováží z většinou ne moc přátelských zemí. To mi dokáže tu vyšší pořizovací cenu ospravedlnit, i když by díky ní nakonec celkové náklady na provoz vyšly plus mínus stejně jako u levnější benzínové verze.
Připlatit si za nižší spotřebu je jistě chvályhodné, ale co se týče nafty je tu podle mě jedna nevýhoda. Veškerá dovezená ropa se nedá zpracovat na naftu nebo jen s vícenáklady. Spotřeba nafty v ČR stoupá a benzinu naopak klesá. Někdo tedy musí spotřebovávat ten odpad při její výrobě (benzín, lpg, ethylen atd.), aby bylo lepší využití ropy k nám dopravované.
U podobně těžkého, ale více aerodynamického XL1 je normovaná spotřeba tohoto motoru (nebo spíš ústrojí) 0,9 litru na 100 km. Takže očekávám číslo citelně nižší než tři, tři litry uměli před zhruba patnácti lety a bez elektromotoru.
Když něco hloupý spotřebitel koupí, neznamená, že se jedná o vynikající technické nebo koncepční řešení. Koukni se na věc nejenom ekonomicky, jako fanda a znalec naftových motorů určitě přijdeš na to, že tohle není úplně šťastný nápad, motor si tady svůj krátký život vysloveně odtrpí. Nemluvě o řidiči a ostatních lidech žijících ve městě, kam tahle kára míří.
:-)
no indi pokud vim maji jednovalcove motorky znacky Taurus, smoudici a rvouci jednovalec s vykonem 5kW , puvodem jde o zmrseny britsky Enfield. Krom toho ze to je udajne ztelesneni pekla na zemi to zere 2l/100.
Clovek by rekl beznadejne zastarala technika vhodna pro apokalypticky svet po jadernem konfliktu.. ale ona je to vlastne i supermoderni konstrukce podle EU.
Mozna ze to srovnani aktivit Bruselu s postjadernou apokalypsou neni az tak od veci.
Už to vidím hehe...osm vyvažovacích hřídelí...třídní démant...vlastní garáž...zeptej se táty...um wolfsburských inženýrů...špička...orloje...kopyta... snad bys nechtěl pětistovku, farizeji. >:-[]
Že by už děcka měly svoje děcka??? Kam ten svět spěje, ještě, že je to jen virtuálně..., tak pozdravuj taťku marjánku a vyřiď mu, že je fajn, že už konečně máte doma svoje "auto". ;-) >:-[]
Snazit se muzes i do budoucna, labile. Kdo a hlavne za co jsi zde, vsichni vedi. :-!
Do postylky budes muset brzo ty. Ja zde mam odpoledne a sedim v kancelari. ;-)
Jak tě někdo zažene trochu do kouta, tak hned voláš na pomoc "všechny" ostatní, ale z toho si nic nedělej, to děti dělají... ;-)
Takže máš odpoledne a hrajete si na kancelář..,. už máte po spaní, nebo teprve půjdete spát, vydrž, někdo z rodičů pro tebe určitě brzy přijde... >:-[]
Kdepak, existují i dospělá auta - tata Nano jde taky do dieselového dvouválce, dokonce se do něj bude montovat speciální kříženec common railu a sdruženého vstřikování - bude to levné.
Tak je možné, že se hospodářská situace se v rámci EU zhorší natolik, že tihle skokani budou zastávat funkci plnohodnotných aut, a levé pruhy autobánů budou plné stopadesátku drtících tdi upů s červeným íčkem a ještě lépe déčkem, páč padesát koníků. :-);-) Jinak, pro auto typu UP opravdu považuju dýzl za zbytečnost až nesmysl, litrový benzín je přesně to, co tam patří.
Já s tebou souhlasím v názoru na naftu v takovém autě, ale pravda je, že vždycky když jsem v Itálii, tak se podivuju tomu, že tam snad většina Pand a pětistovek jezdí v naftě.
Těch "nenormálních" je ovšem dost, pokud se Aygo, C1 a Peugeot 107 prodávají ve 35% v dieselu (ne ovšem do ČR) - a pozor - tam je 4válec 1,4 ale o sníženém výkonu 40 kW / 150 Nm - VW tedy s dvouválcem od toho výkonu není daleko.
Na tehle informaci je nejzajimavejsi, ze po uvedeni fiatiho TwinAiru nekdo z VW prohlasil, ze VW nebude dvouvalce delat, ze dvouvalce jsou historicky omyl a trivalec je mnohem lepsi. A zdejsi diskuzni komunita tento nazor samozrejme z valne vetsiny sdili.
Z hlediska fyziky je to tak, ze existuje idealni objem valce, kdy jsou tepelne ztraty povrchem valce, ktere jsou horsi pro maly valec (pomer objem/povrch je tam horsi), v idealni rovnovaze (ve smyslu minima souctu) s cerpacimi ztratami, ktere jsou pro fixni otacky horsi pro velky valec (pomer prurezu kanalu/objemu valce je horsi).
Zaver? Vetsina lidi uplne zbytecne skace na spek marketinkovym kecum automobilek. Pokud prijde Fiat s dvouvalcem a ja nekdo ho jeste nema, nezbyva mu nez zacit prohlasovat, ze dvouvalec je trapnej -- a to nejmene to roku 2014, kdy ho zacne sam delat. Trapnej je taky hybrid, protoze ho VW jeste nema. Doufam, ze se aspon nekdo pouci.
Není třeba to tolik hrotit. :-) VW prostě změnilo názor - stálo před aplikací 3válce 1,2 TDI do své nejmenší třídy - jenže ten je ještě příliš velký a těžký, navíc VW potřebuje vyrábět to věc XL nebo jak se to řekne a tady se nabídl souběh ke snížení nákladů. Kdyby to nenacpali ještě do něčeho jiného, nebyla by výroba LX .... té věci - vůbec možná. je to jen pragmatické rozhodnutí.
Je jasné, že marketing vždy tvrdí to, co se v daný moment hodí. Rozumný člověk čte mezi řádky, přebere si to, trouba tomu věří.
Nevím, co prohlásil VW, ale rozhodně s ním nepočítali do své běžné nabídky (počítalo se s benzínovými tříválci, ale u dieselů jen se čtyřválci od 66 do 140 kW). Je to spíš výsledek vývoje projektu litrového vozu, který byl představen v roce 2002 s jednoválcovým 0,3 litrovým dieselem. V roce 2009 pohonnou jednotku změnili na 0,8 litrový dvouválec podávající výkon cca 20 kW (jde o derivát 1,6 TDI). Do nabídky se tedy dostane nejspíš díky tomu, že chtějí XL1 vyrábět sériově.
Jenže to nevíš, že solučasná 1,2 TDI, mající 55 kW bude mít po upgrade 66 kW ...... A opravdu nevěř tomu, co marketing říká. Pokud konkurence v podobných autech nabízí diesely a pokud VW diesely v této třídě nemá, ale jinak je má k dispozici, dříve nebo později je tam dají.
A co já vím, prodeje VW UP and Š Citigo nejsou nic moc.......
O 1,2 TDI EA288 jsem tedy neslyšel. Marketingové dokumenty mne moc nezajímají, spíš podklady pro konference. Tohle by měl být derivát 1,6 TDI, ale nevím, jestli jde o 188 nebo 288. Rozhodně jsem nikde nezaznamenal zmínku o tom, že by tahle modulární konstrukce počítala i s dvouválcovým provedením. Ale tříválec si představit umím, počítá se s ním u konstrukčně spřízněných benzínových jednotek, tak proč ne i dieselový. Trochu mi však uniká motivace. Napadá mne jen, že by 1,6 byla příliš těžká. Na druhou stranu, benzínových jednotek mají celou plejádu, tak proč ne naftových.
Jinak souhlasím s tím, že jde o ředění nákladů související s uvedením XL1 do výroby, jak jsi psal v předchozím příspěvku.
Marketing VW nikdy neprohlásil, že budou jen dieselové ČTŘVÁLCE 66 až 140 kW. Vždy mluvili o dieselech s výkony 66 až 140 kW, takže tam mohou být klidně i dvouválce či tříválce, pokud udělají 66 kW - a ony udělají.
Dokonce byly uváděny jmenovitě motory 1,6 a 2,0 (trochu jsem to zvolnil) s rozpisy pro jednotlivé emisní normy (například 140 kW nebyl plánovaný pro Euro6).
až VW vyrobí jednoválec, tak si ho půjdu okamžitě nakonfigurovat, potřebuju nějaký motorek občasné dofukování pneu. složím si to do kufru, někdy se to může hodit >:D
Pohádky od Chevroletu. Je tam planetový převod, takže motor přímo pohání vozidlo a navíc baterie. Sežral jsi jim to i s navijákem. A to si piš že američtí novináři to brali od Chevroletu jako pěknej podraz.
V kolech? Kdes na to přišel? Má planetový převod, stejně jako Prius. Jen na rozdíl od něj má řadu spojek, které umí jednotlivé motory odpojit od převodovky.
Tak to zkus napsat vedení, když to později samo GM v tiskovém prohlášení přiznalo. Asi jim to zatajili. >:-[] Prý si matením veřejnosti chránili intelektuální vlastnictví, zatímco čekali na přiznání patentů. :-O
Co takhle sem dát odkaz na fotku toho elektromotoru v kole Voltu? Já totiž na všech vidím jen obyčejné kotoučové brzdy. [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Je to podraz v tom smyslu, že existuje mechanické spojení motoru a kol. Stejně jako u Priusu. Ale zkus Priusu přestříhat přívody k elektromotorům a nerozjede se. Jeho převodovka nedokáže bez spolupráce elektromotoru přenést moment na kola. (Samozřejmě pomíjím fakt, že bys v takovém případě nemohl ani nastartovat, protože bys neměl startér.) Volt má zapojení trochu jiné, ale situace je tam myslím stejná. Takže je to spíš filosofická otázka.
Říkám představil, ne uvedl do prodeje. Je to asi deset let. Výkon měl oslňujících 6,3 kW. >:-[] A auto mělo nádrž snad na 6,5 litru. Tenhle pohonný řetězec by měl být právě výsledek evoluce zmíněného jednoválce do sériové podoby (už od začátku se mluvilo o tom, že v sérii to bude hybrid s dvouválcovým dieselem). Za těch deset let šla hmotnost z 290 kg na 795 kg, z čehož 227 kg váží jen pohonné ústrojí. :-) A přesto má současný koncept nižší spotřebu než původní. ;-) O necelou desetinu litru. >:D
Když by se opravdu našel masochista, který by chtěl najet ty statisíce km, aby se mu začal provoz tohoto méně kultivovaného agregátu ekonomicky vyplácet, je otázka, jestli to ten motor vydrží.
A když to vydrží motor, tak jestli to vydrží řidič. :-)
Slečnám by se klepání mohlo líbit, u ostatních bych měl obavy, že jim vypadají plomby.
Po zkušenosti s 1.4 TDI a 1.8 TD nechci diesel menší než R3 ani vidět.
My jsme ho měli ve Fábii 2 na poskakování okolo města a jako jo, jelo to pěkně.
Ale když pootevřená přední okýnka na volnoběh klepou, to už je moc. Vibrace v řadicí páce a pedálech se mi taky moc nelíbily. Na druhou stranu, člověk si alespoň všimne, když mu to chcípne. >:-[]
Nemusí to nevyhnutne platiť. Pozri sa na smart s jeho motorom 0.8 cdi. Všeobecne ten motor platí za najspoľahlivejší, čo môžeš v smarte dostať. Zatiaľ čo oturbené 0.6 tky sa so železnou pravidelnosťou rozpadajú po 100 000 km, dieslová nula osma dokáže nabehať aj dvojnásobok bez problémov.
Samozrejme, vzhľadom na nedávnu históriu by som mal problém veriť volkswagenu, že bude CHCIEŤ vyprodukovať spoľahlivý dieslový motor, no rozhodne je to technicky možné. Aj s dvoma valcami a objemom pod liter..
S dvouválci v autech jsem jezdil několik let v 70. a 80. letech minulého století. Svezl jsem se i twinairem. Pro Fiat mám stále slabost i když teď....... .
Dvouválec ale jako pohonná jednotka do automobilu opravdu za kopírování nestojí. ;-\
Jestli jsi zelinář, je ti prominuto, ale mezi lidmi, kteří se pohybují nejen v automotive, ale ve strojírenství obecně, bys při vyslovení té druhé věty byl nutně za kašpara.
To, že první auto s common railem byla Alfa 156 ještě neznamená, že to mají od Italů. Systém dovyvinul a do života uvedl Bosch. I když na základě některých nakoupených patentů Magneti Marelli.
Dobře, vážně tedy. Twinair je o moc lepší, než dvouválce Fiat z minulého století. Není ale nikdy rovnocenným soupeřem čtyřválce v souhrnu užitných vlastností.
Fiat samozřejmě řadový dvouválec nevymyslel, nemá tuto koncepci zapsanou na patentovém úřadě, tak výraz "kopírování ", alespoň u mě, poněkud kulhá.
Jestli Němcům nic jiného než kopírování nezbývá nechci vůbec komentovat.
Litrový nejspíš zůstane vyhrazen mini vozům. Jeho výkon není revoluční, zhruba stejný litrový má i třetí generace dvoulitru EA888 (165 kW +-) a 1,4 EA211 110 kW. VW nabízí některé motory (možná zbytečně, záleží na úhlu pohledu) podladěné, nejspíš postavené z komponent, které patřičně (pod)dimenzovali.
Podla mna to je jeden z dalsich preslapov VW. Ako ten z konca 20. storocia "trojlitrove" 1.2TDi vo VW Lupo [odkaz] alebo neskor v Audi A2 [odkaz] .Zaujimave, ze tieto auta nejako zanikli...
Protože je lidé nechtěli. Lupo 3L bylo v době vzniku pekelně drahé, A2 taktéž.
To co představil VW výše, je jen úlitba Bruselu a nikoliv reálný zájem a přání zákazníků. V době vzniku 3L a A2 honba za emisema nebyla a trh si sám vybral co chce a co pošle k šípku.
Lupo 3L bolo z technického pohľadu veľmi vyspelé a zaujímavé auto. Že predajne to bol prepadák, za to konštruktéri nemôžu.
Ohľadom bezpečnosti- lupo na svoju dobu a veľkosť dopadlo v nárazových testoch ncap výborne- 4 hviezdičky. Užšie gumy by som nevidel dramaticky- dnes sa bežne dávajú na "eko" verzie užšie pneu s tvrdšou zmesou a nikto sa nad tým nepozastavuje. Ľahké mestské vozítko nepotrebuje široké valce.
Vznětový dvouválec + VW + pokud bude mít výkon 35kW/120Nm = lidi jim určitě urvou ruce. To jsme už na úrovni hundrtek (jen s výkonem) >:D:yes:
Teď vážně, myslí to koncern opravdu vážně? Už jsem vstřebal 1.0EB od Fordu ve Fiestě nebo 1.0HTP (55kW) v Up/Citigo, ale třeba 2hrnek 0.8TDi ve Fabii, to bych fakt už nedal :no:
Opět omyl. Současná trojka z Kolína, C1 / P107 / Aygo je ze 35% osazena dieselovým 4válcem PSA 1,4 HDI DV4 se sníženým výkonem na 40 kW / 150 Nm - to tedy není o mnoho více.
Zato motor 1,4 je 2x těžší ............ Ano, jistě bude kultivovanější ale celkově lehčí Up/Mii/Citigo může mít s dieselovým dvouválcem opravdu úspěch a opravdu to může žrát 2 litry.
Naopak, ja verim, ze zde cesta vede. Pro automobil do mesta vice ani netreba. Nedavno jsem koupil synovi Aixam. I ten ma dvouvalcovy diesel. Zde se za nej plati dan jako z Pionyra (vyrabeji se jeste?) Ma omezeni max rychlosti na 45km/h. Vic ve meste vlastne ani nepotrebujes a spali 2l/100km. Na rozdil os Upu ma navic plastovou karoserii, ktera nerezne. Motor znacne poddimenzovany, vydrzi dele nez teenagerovy leta.
Mistni VW horke hlavy to berou jako kritiku jejich predmetu fanatismu, ja to myslim ale uprime. Do Upu je tato motorizace v poradku. Samozrejme pokud se jednou Volkswagenu podari vyrobit motor, ktery vydrzi.
Bez znalosti faktov sa nie len články, ale hlavne "príspevky" stávajú najväčším bulvárom.
Bez ohľadu na to, čo si kto z nás diskutérov myslí o nafte v aute rozhodujú tí čo kupujú a nie tí čo si myslia, že by si kúpili.
Od roku 1990 vzrástol podiel nových registrácií automobilov s dieslovym motorom z cca 12 -15% na podiel 55% v roku 2011. Píšem o číslach krajín európskej pätnástky a krajín EFTA. Pre zaujímavosť podiel dízlov na predajoch nových automobilov:
Luxembursko, Nórsko, Belgicko 75-78%
Francúzsko 72%
Španielsko, Írsko, Portugalsko 70- 71%
Švédsko 61%
Taliansko,Rakúsko 55%
V. Británia 50%
Nemecko, Dánsko 47-48%
Žiadna automobilka nás konkrétny automobil , či motorizáciu nenúti kupovať. Automobilky sa len prispôsobujú dopytu. Samozrejme, tie, ktoré sa prispôsobiť vedia.
Krásně jsi to všechno odsoudil, nazval bulvárem najväčším. Chceš-li seriózně okomentovat nějakou informaci a připojit třeba prodeje v jiných zemích, bylo by dobré, aby to nějak souviselo.
Je fajn, že díky tobě víme, kolik se prodalo dieselů v Luxembursku, ale o tom článek ani diskuze, nás bulvárních kr.ténů, není. Článek je sice o dieselu, ale o velmi specifickém dieselu. Maloobjemový, dvouválcový, s určením především pro městský provoz, namontovaný do mikroauta. To mění celý pohled na věc. S podobnými auty ho srovnávej a uveřejňuj statistiky.
Statistická čísla prodejů dieselů je v tomto případě k ničemu. Stejně jako statistika kolik se třeba v Írsku prodalo fialových pick-upů.
Podstatu príspevku by som hľadal v konštatovaní, že diesel má v európe pozíciu dostatočne silnú na to, aby VW ponúkal naftu aj v mini aute.
Pre "relevantnejšie" čísla nemusíš chodiť ďaleko. Na začiatku tejto diskusie niekto spomenul, že kolínske trojčatá sa predávali z 1/3 v nafte. Napriek tomu, že benzínový ekvivalent bol jeden z najlepších malolitrážnych motorov na svete. Stačí, alebo..?
To jsem pochopil a ..... stačí. Ale nelíbilo se mi proč hned všechno a všechny hodit do bulvárního pytle a ještě k tomu si hrát na chytráka a připojit nic nebo jen málo říkající data.
Ak je pre teba 70% podiel dízlov v Luxembursku "málo ríkajícií dáta" a ovládal skladbu predaja automobilov v Luxmbursku, Belgicku, tak by si vedel, že malých automobilov sa tam preda dostatočne množstvo, aby tvorili zaujímavú ponuku pre tieto lokality.
Niekto si kúpi malé auto, preto že na viac nemá, alebo väčšie skutočne nepotrebuje, no chce jazdiť za 4-5 litrov nie za 7-8l.
"Dostatočné množstvo" se prodá i v ČR. Je otázka co je dostatečné množství. Ponechme to ale stranou.
Že si někdo koupí malé, hodně malé auto a chce aby co nejméně žralo, chápe asi každý, i já.
Potom je zde ale otázka : dnes za vibrující jízdu sežere třeba 3,6 l nafty, ale co zítra ? Vydrží tolik, aby se vyšší náklady mohly vrátit v nízké spotřebě ? Viz. diskuze - Bude mít dostatečnou výdrž ? ve 12:35
Európsky priemer malých áut je cca 10-11%. v Beneluxe cca 30%. To je trojnásobok európskeho priemeru. Takže dopyt po malých dízlových autách tam je.
K výdrži. Moja manželka jazdí auto, ktoré som kúpil na firmu v roku 2004. Podľa mnohých diskusných "oborníkov" sa už malo motoricky dva-krát rozpadnúť.
Výdrž ( bezpruchovosť) v dnešnej dobe začína byť programovaná. Na túto tému som sa práve dnes rozprával s majiteľom pobočky najväčšej východoeuropskej siete veľkoobchodných predajní náhradných súčiastok. Výrobcovia (akýkoľvek) programovo "komplikujú" súčiastky. Takže dízel ( i benzín) podľa triedy, kategórie autá si po určitom počte odpracovaných 100 - 150 -200 tisíc kilometrov pýta veľkú údržbu. Niekedy sme to považovali za poruchu, no dnes sa to stáva "bežnou" údržbou. Výmena reťaze, napínakov, karbonizácia vstrekov, dvojhmota, turbo...
I v Mercedes-e sa začne olupávať pogumovanie držiakov pohárov, len aby ti dali najavo že je čas. Čas kúpiť si nové....
Ano, to je všechno +/- pravda. Ale tím hůř. Potom tenhle mikrodiesel možná postrádá reálné důvody jeho koupě. Bude potřeba dobře spočítat, jestli se nakonec nevyplatí raději v benzínu.
Jak jsem napsal odpoledne, než se začne vyplácet, bude po něm.
Stačí, ak cena dízla sa priblíži k cene benzínu. Taký PSA robí často akcie: Dízel za cenu benzínu.
Ja to mám zrátané a i do MPV lejem benzín, čo je pre mnohých nepochopiteľné. Prečo si to nekúpil v dízli? Jednoducho po 4-5tich rokoch to predám a neriešim, čo by sa mohlo pobabrať.
Diesel vždy vydrží minimálně o 40% víc/déle - ze 2 důvodů:
1 - nižší provozní otáčky o 30-40%
2 - z důvodů vyšších nároků na konstrukci (vyšší komprese apod.) se musí diesel vyrobit robustnější než benzín.
Proto i v historii vždy diesely vydržely o polovinu déle než benzíny, někdy 2x i 3x tolik.
A když se opravdu povedly, byly schopny (Mercedesy, VW 1,9 TDI 1. generace) jezdit až milion km bez poruchy.
Kdyby někdo nevěřil, mám souseda v baráku a ten má na 1,9 TDI najeto 700 000 km.
Takže o výdrž malých ani velkých dieselů nemám žádnou starost.
1. otáčky mají už moderní diesely o něco vyšší ( 4500 určitě)
2. .......se musí diesel vyrobit robustnější..... a tady je prostor to i ošidit
3. historie je historie. Tam to platilo, když měl třeba Mercedes 115 ze dvoulitru celých 55 plnokrevných divokých koní
4. souseda pozdravuj :-)
5. o výdrž právě takto malých a ještě k tomu dvouválcových dieslů sice taky nemám starost, ale zapomeň na 700 000, zapomeň asi i na 300 000, jen aby vydržel 150 000
Už nech toho věčnýho vytahování. Nejseš jedinej na světě, kdo si pořídil olítanou V8. Prvních 14 dní to chápu i měsíc se to dá vydržet, ale tebe to drží už moc dlouho. ;-)
Mě to drží člověče už od 15ti.
Kdy sem listoval letitými Auto Motor und Sport a prohlížel fotky a testy aut jako byli BMW 635 Csi, MB 450, Oldsmobile Delta, Cadillac Fletwood atd.
Já sem vždycky chtěl auta tohohle typu.
A já se ničím nevytahuju, já konstatuju fakta.
Když někdo tvrdí že benzín točí tolik jako fakt A, musí jako fakt B uvést že taky může točit tolik-
To je jako argument, hele mam diesl a ten točí 500 nm.
No a někdo má benzín co točí 630 NM. Fakt B)
POKUD má někdo problém s tím že je to benzínovej osmiválec tak má holt smůlu - může si ho bud pořídit taky anebo dál jezdit v 1,2 a závidět. To je každýho boj.
Já to nikomu nenutím, pouze konstatuju fakta.
Zbytek je mletí prázdný slámy - já si půl milionem pro fungl novou káru typu okktávky, mondea apod. s 4válcem nepůjdu, ani kdyby mě rozkrájeli na takovýhle nudličky.
Jak praví klasik - než-li kompromis tak raději nic.
Nechtěl jsem, abys mi tady vysvětloval, proč sis takhle vybral. Každý má své důvody a priority, proč si kupuje to či ono. Chtěl jsem jen abys ubral z pomalu každodenního "nenápadného" připomínání čím jezdíš, zejména když se to moc nehodí.
Fakt to není závist.
(Jestli jsi pečlivý čtenář, tak víš, čím jezdím já.)
Nevím čím jezdíš, nestuduju tady čím kdo jezdí, stejně je akorát každej jak tajemnej hrad v karpatech a nejlépeto to odbyde hláškou "já toho mam víc".
Pepíček od vedle toho máš taky víc - tatru na písek, kačera na špagátku a špaladlo.
Nemůžu napsat že mě to točí tolik při rychlosti takové či makové? To je zakázaný?
Já sem si nevšiml že bych tu někde vyřvával - já mam Jaguar s V8 heč, nic lepšího pod sluncem není a kdo si ho nekoupí je socka a šílenec.
Nic takovýho tu nehlásám.
To že tu hlásím kolik co žere a nebo diskuze zda méně výkonné auto nebo více - sme na automobilovém portále kam předpokládám nechodí fandové žehlení a zavařování a předpokládám že ani přemístovači z bodu A do bodu B za co nejméně.
Pokud sem někdo takový chodí, uprímně nechápu proč, nicméně je to jeho věc.
Ale je potřeba bojovat proti nemsylmů, dogamtům a pověrám typu V8 žere 15-20 litrů a za méně s tím nejde jet, tulmič na jeepa stojí 4x tolik co na superb, ameriky nezatáčí, zpracování u oktávky za 400 je lepší jak u jepa za 1,3 mega a podobné nesmysly, kecy typu JPP a smyšlené výplody který pokud pak neorientovaný člověk vezme za pravdu, tak to končí slovy, já bych chtěl tohle, ale vono na to nejdou sehnat díly a žere to 20, tak si koupím oktávku.
Mě se poslední dobou zdá, že to není orum automobilových nadšenců, ale spolek přisluhovačů EU, kteří maj snad radost, že se budou vyrábět směšné vehikly plnící nějaké tabulkové hdnoty co2, zatímco u dalších x nebezjepčnějších látek pro zdraví člověka se to nesleduje a že sou snad ještě nadšení, že budou jezdit v dvouálcvým verku s 5ti turby.
To je výsměch automobilismu , historii, tradicím a at si to milá EU strčí laskavě do řitního otvoru.
Než jezdit takovou parodií tak to radši vlakem.
Tak nic, pokud to tak cítíš. Piš si klidně dál co chceš. To je každého právo. Hodně úspěchů v boji proti dogmatům ( to jsi doufám měl na mysli). No a já zase, když budu mít pocit, že to dře nebo že je toho už moc, tak se zase ozvu.
Úspěch to žádný nemá, je to bohužel boj s větrnými mlýny.
Ale občas to aspon někoho naštve což je dobře.
Bylo by smutný kdyby se nesmysly přecházely mlčením nebo se jim dokonce přikyvovalo.
Starý časy pomalu končí ale vždycky mě naštvou lidi co sou tomu ještě rádi.
No asi sem se měl narodit jinde a o 25-30 let dřív kdy silnice brádzily poctivý káry a co2 a downsizing nikdo nepraktikoval.
Částečně máš pravdu a částečně ne. Ano, většina soudobých dieselů má litinové hlavy (vysoké kompresní poměry), ale jinak tam ona robustnost končí. Pokud se diesel používá správně (imho jezdí hlavně po dálnici), kde je možnost, že se dokončí regenerace DPF, tak ano, v takovém dieselu je filtr pevných částic schopen vydržet i 300t, než přijde jeho výměna. Pryč jsou časy jednoduchých předkomůrkových dieselů, které neměly DPF, EGR, dvouhmoťáky, atd. Do města je takové auto celkem nevhodné, ale najde se určitě dost lidí (hlavně u nás), kteří budou zmasírováni řečmi o nízké spotřebě. Chtěl bych vidět stav přední nápravy zatížené poměrně těžkým motorem tak po 100t, to bude docela legrace :no: Nemluvě o tom, že agilita malého, lehkého autíčka bude ta tam.
Nemám ani tak obavu o ČR. Diesely v mini autech potkávám spíš v jiných částech Evropy. V ČR mi přijde, že jsou to hodně benzíny. Tyhle řeči o domovině a masírování (tedy spíš zmasírovaných bezmozcích) prostě moc nechápu. A, po pravdě, celkem mi lezou na nervy.
Tak dobrá, možná jsem trochu přestřelil. Jsem z Prahy a tady je těch dieselů nižší střední dost (vím, Up je mini auto, ale i tak). Nevěřil bys, kolik jezdí po městech dieselů, a to samozřejmě nemyslím služebáky. OK, neříkejme zmasírovaní nebo bezmozci, ale spíš ti, kdo si to neumějí, nebo nechtějí spočítat. Jediným důvodem proč si dieselový Up nebo Citigo u nás moc lidí nekoupí, bude fakt, že takové auto bude cenou atakovat nižší střední, lidí co si nechají něco nabulíkovat není málo, věř tomu.
Jo, v nižší střední jich málo nebude. Je otázka, kolik jich je nových a soukromých. To by mohla být zajímavá statistika.
Takoví lidé určitě jsou. Tak to máš při pořizování čehokoli. Vliv ceny jsem měl na mysli. Dieselové verze bývají relativně drahé, tedy se velmi špatně umisťují na trh, jakým je ČR. Když se budeme bavit o dražších verzích, tak nemám problém uvěřit tomu, že bude vládnout nafta (a to nutně nemluvím o mini vozech). Za jejich prodeji v zahraničí stojí hlavně státní politika.
Řekl bych, že jde z určité části o setrvačnost. Očekávám v soukromé sféře spíš příklon k benzínu, možná podpořený i změnou zdanění, které by reflektovalo, že po naftě je velká poptávka a benzínu jsou přebytky (jedno bez druhého nevyrábíme).