Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bazar: Toyota Corolla E12/E13 - Moje corolla, můj hrad

Preferujete-li kvalitu, stálost a spolehlivost před krátkodobými vjemy, požitkářstvím a módou, máme pro vás tip na letité jezdění bez starostí.
Zpět na článek
25. 10. 2012 21:18
25. 10. 2012 23:50
25. 10. 2012 23:58
26. 10. 2012 00:35
26. 10. 2012 01:22
26. 10. 2012 12:52
26. 10. 2012 14:12
26. 10. 2012 19:42
28. 10. 2012 13:55
26. 10. 2012 09:32
26. 10. 2012 17:01
26. 10. 2012 18:08
28. 10. 2012 13:56
27. 10. 2012 11:15
29. 10. 2012 10:06
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2012 21:04
tato corolla sa mi pacila najviac
to auto ma aj dnes stavu aj solidne vyzera a malo vyborne motory :yes: Je dnes uz verejne zname tajomstvo ze prvy ceed najviac cerpal pri svojom zrode prave z tejto generacie corolly :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ham.
25. 10. 2012 21:12
Re: tato corolla sa mi pacila najviac
Čerpat je nové synonymum pro kopírovat?
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2012 22:21
Re: tato corolla sa mi pacila najviac
cerpat nemusi znamenat kopirovat ..... ja tam kopiu nevidim...... aj peugeot 307 si pred svojim prichodom v r 2001 vzal za vzor nemeckeho golfa a podobaju sa? kopiroval nieco? odpoved poznas....

ked sme uz pri kopirovani... co vravis na ford a jeho nove predne masky z astona? toto uz zrazu nevadi? ale do korejcov musime vzdy rypat ja viem... niekde si treba vybit frustraciu z tych niektorych ( vacsiny ) europskych nepodarkov....
Avatar - Ham.
25. 10. 2012 23:00
Re: tato corolla sa mi pacila najviac
Je málo evropských aut které se dají nazvat "nepodarok" v porovnání s Ceedem první generace. Vlastně z mainstreamu a prémie vůbec žádné. Druhá generace je na tom jenom fous lépe, ano na 308, C4 a Bravo to stačí, zbytek peletonu je technicky stále před Kia.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2012 23:40
Re: tato corolla sa mi pacila najviac
Ani na tu 308 ne, stačí se podívat na odhlučnění, interiér a taky nakonec i jízdu, ta 308 prostě filtruje ne nejlépe, ale pořád lépe jak Ceed
28. 10. 2012 15:07
Re: tato corolla sa mi pacila najviac
Já jsem naopak toho názoru, že auto jako první Cee'd tu chybí.
Avatar - Anonym
25. 10. 2012 21:18
Corolla TS
Presne hentaku cervenu, ale pat dverovu Corollu 1.8 VVTL-i vlastnim asi 2 mesiace a na to auto nedam dopustit. Oproti predchadzajucej generacii ovela krajsi a priestrannejsi interier, s hodnotnejsimi materialmi, ale hlavne ten vysperkovany motor. Viem, ze dnes uz su ludia zvyknuty na brutalny zatah z nizkych otaciek, ale na druhej strane dnes uz temer nik nezazije hnanie otaciek motora cez 8 tisicovu hranicu a to je podla mna skoda.

Za mna osobne, pokial to auto bude fungovat, nemam jediny dovod na jeho vymenu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2012 22:23
Re: Corolla TS
presne o tom vyssie pisem... skvele auto s vybornymi motormi, sam som v nej nedavno siel.... je to jednoducho parada, nech sluzi :yes: , tato corolla je jednoznacne najlepsia :yes:
Avatar - beibej
25. 10. 2012 23:50
4 ze 4
měly u nás v práci do 10 tis km problémy se spojkami. 2 problém se zadními lampami. Měli jsme 1,6 81 kw a tak brutálně nepružné až zákeřně nebezpečné v nízkých otáčkách ( do 4000) auto se jen tak nevidí. Na jedničku v křižovatce pot na tváři. Ale zase od 4000 nahoru tahali jak slabší dvoulitr, to zas všechna čest. A s docela pěkným zvukem.
Rozbalit vlákno
8
25. 10. 2012 23:58
Re: 4 ze 4
No nevim, ty 81kW verze zrychlují na 100 kolem 10 vteřin, jaký pot na tváři na jedničku na křižovatce? :-)
26. 10. 2012 00:35
Re: 4 ze 4
To mas tak. Slapnes na plyn a nic se nedeje, jen to trochu vic huci. Kdyz ale toyotu podrzis v otackach, ty konici odkudsi vyskoci a za slusnyho revu zacnou tahat.
26. 10. 2012 01:22
Re: 4 ze 4
Reagoval jsem spíš na ten odpich z křižovatky. Beru, kdyby to bylo v sedmdesátce na pětku, ale tahle umí z klidu vystřelit docela solidně :yes:
Avatar - beibej
26. 10. 2012 12:52
Re: 4 ze 4
Prostě to nejede do 4000 otáček ani na jedničku. V té době jsem měl jako svoje auto škodu 120L a můžu odpovědně říct, že z 0 na 30 by to vyhrála levou zadní. Jo a v 70 se nejezdí na 5. ale na 2. případně 3. stupeň.
26. 10. 2012 14:12
Re: 4 ze 4
>:D no ty jseš šoumen >:D š120 by na plnou čáru vyhrála z 0 na 30 >:D tak to je na zlatý ventilek! No a na 70 že se jezdí na 2 popřípadě na 3? Se nudíš ve škole na hodině informatiky nebo co? Na udržení 70 km/h nepotřebuješ točit dvojku na 4500 rpm. Ale neboj, všechno ti v autoškole vysvětlí.
Avatar - beibej
26. 10. 2012 19:42
Re: 4 ze 4
Možná jezdím déle než ty. Nebo jezdíš jen z A do B s vajíčkama na zadním platě. Ale když chceš projet přes hodně frekventovanou křižovatku tak musíš mít určitej odpich. A to je to 0 až 30. Možná pochopíš později nebo vůbec ty šoumene >:D
28. 10. 2012 13:55
Re: 4 ze 4
No, necháme toho, kdo jak dlouho jezdí, tím naše argumenty váhu nezískají. A trváš na tom, že když potřebuješ prolítnout křižovatku, š 120 to zvládne rychleji než 110 kobylová corolla, jo?
Avatar - skejpa
26. 10. 2012 09:32
Re: 4 ze 4
Musim reagovat. Moje mama tuhle corolu ma. 1.6i 81KW. To auto tahne odspoda velmi pekne - od 1200 otacek jede dokonce lip nez moje firemni octavka 1.6 TDI. To se samozrejme zmeni ve 2000, kde tdi zabere a v 3500 by toyota mohutne vratila uder. Co chci ale rict. Ten motor ma peknou silu na bezne jezdeni uz odspodu a okud chces sportovat, musis to proste vytocit. Tak jako kazdy benzin... A ze potom jede :-)

Co bych vytknul ja by byla spis spatna spotreba (ve meste bezne 9l/100km), rychle odchazejici brzdove desticky (pry se to tyka vsech motoru) a ted zpetne si rikam, ze by mi mozna nevadil i vetsi cit ve volantu a tlusrsi venec volantu
26. 10. 2012 06:43
E12 s motorom 1.4 D-4D
Som už tretí rok majiteľom Corolly E12 (r.v.2006) 1.4 D-4D s prevodovkou MMT, kúpenú v r. 2009 so skutočnými 67.000 km, dnes 124.000 km.
Zo začiatku ma trošku v zime trápila prevodovka, keď celkovo asi 3x nechcela zaradiť z neutrálu do jednotky alebo R. Odvtedy je pokoj, prevodovka seká dobrotu, motor šlape ako hodinky. Olej pri výmene dávam doplna, pri ďalšej výmene po 20.000 km bol ešte v strede rysky MIN/MAX. Ale teraz budem meniť radšej poctivo pri 15.000, lebo bol už fakt podľa mechanika dosť za zenitom...
Na jar 2012 začala preklzovať spojka v MMT, výmena cca 800 € 8-s Našťastie akurát bežala zvolávačka na predčasné opotrebnie spojky v MMT (podotýkam v 5,5 ročnom aute!), a tak bola výmena v autorizovanom servise zadarmo >:D
Od kúpy som teda menil len 4x olej, 1x všetky kvapaliny, filtre a celkom asi 5 žiaroviek H7 z predných stretávačiek, ku ktorým je mimochodom dosť mizerný prístup (najmä na strane vodiča - výmena pomocou chirurgickej pinzety ;-\ ) Tak som tento rok vymenil predné hmlovky, ktoré som doposiaľ nepoužil ani raz za 4-LED denné svetlá a H7 snáď vydržia dlhšie :).
Spotreba po meste do 6,0, po okreskách aj do 4,0, priemer by mohol byť na 5,0. Ja jazdím väčšinou po meste, tak má priemer 5,4 (viď [odkaz]
Motor svojim výkonom (66 kW/90k) stačí na bežné jazdenie, v rámci možností ponúkne aj športové zvezenie, ale s narastajúcim nákladom stráca dych. Viac som však nikdy nepotreboval, som skôr defenzívny vodič, pričom občasné predbiehanie zvláda s prehľadom (190 Nm pri 1900 ot.) úplne postačuje.
Litrovo menší kufor (289 l) nevadí, lebo má veľký pôdorys a do výšky málokedy človek súka veci jednu na druhú. A aj * mal 350, na dovolenku by stačil horko-ťažko, takže dovolenky vždy istí strešný box ;-)
Podvozok je v súčasnosti celý pôvodný, nič nebúcha, nehrdzavie, ani výfuk.
Rozčuľuje ma akurát chybné čidlo orig. parkovacích senzorov, ktoré tým pádom bzučia v kuse a desím sa opýtať v Toyote, čo by za druhé chceli ;-\
Ak nad Corollou s týmto motorom niekto uvažuje, môžem len odporučiť! :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 07:43
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
3x 8-s je snad nekdo vetsi hn.p?
26. 10. 2012 07:52
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
nejaký problém?
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 08:35
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Jo, asi jsem bud zhulenej nebo levej >:-[] Jsem se uklikl na zabrazeni a misto ve stromu klik na chronologicky a snazil jsem se reakci dostat pod tvuj prispevek a ono porad nad 8-s >:-[]

Co ten vrakac?, poptaval jsi uz? V servise mui ty cidla mit i z bouracek, tam toho musi mit kyblik. Se poptej, jestli tam nemaj ;-)
26. 10. 2012 10:13
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Ono to vypadalo, že kolegovi nadáváš kvůli tomu řazení. :-)
26. 10. 2012 10:51
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
veď práve :-) No každopádne Choochoo dík za tip, vrakovisko som neskúšal, ale ak nájdem nejakú Corollu so senzormi (asi ich bude ako šafránu), popýtam sa :yes:
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 12:07
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
To je nahoda, jsem si ani nevsiml te shody 3x a vubec jsem nerozumel tve odpovedi >:D Omlouvam se, ale rikal jsem si jak muze byt nekdo takovy hnup a poslat 3x odpoved nekam jinam >:-[] U tech senzoru bych se ani nedivil, kdyby byly stejny na Yarisu, mozna i Avensisu, ale spis bych to tipnul na Yaris ;-) Zkusim se poptat v servise, co to mas za rok?
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 12:57
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Tak pokud je to orig, tak dle cisla karoserie zjisti co tam pujde. Pokud neorigo, tak kouknout za zadni svetla kde by mela byt rid.jednotka pro ovladani park. senzoru a podle ni zjistit co tam pujde. Poslal bych byt tebou maila do servisu s VINkem, at ti poslou cenu dilu a uvidis, to vymenis sam ;-)
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 07:43
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
8-s
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 07:44
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Co takhle poptat cidlo na vrakaci, vymena by nemela byt problem
26. 10. 2012 09:32
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
H7 mě na předchozím autě(mazda 626) tráply pekelně,vydržely max 3 měsíce. Koupil jsem předřadné odpory (originální díl VW Gruppe >:D ) za 170kč a další 2 roky a 40.000km byl klid a nepraskla ani jedna :yes:
26. 10. 2012 10:09
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Jeste rekni ze cervena a zacnu te podezirat:D Od 2009 s 45k (100%ni historie), aktualne 135k.
Ohledne toho nezarazeni stacilo cca 5 minut pockat a pak to zase vpohode jelo (neprokluzovala mi spojka, jen se nezaradil kvalt - svitilo ozubeny kolo na palubce). Nekdy se mi to stalo parkrat za zimu, nekdy byl cely rok klid... Tak jsem si vyhledal info o probiajici svolavacce v anglii a vyzadal si ji - zjistily, ze je vsechno OK... Asi za rok mi dosel dopis s tou samou svolavackou a najednou vymenili cely ovladani MMT i s novou spojkou 8-s .
Me teda jeste odesel diodovy blok na alternatoru (uz nevim kdy presne, tusim 2011) a zhavici svicky - minulou zimu v tech mrazech ty starty nebyly nejlepsi (ale zase ne toceni pul minuty starterem a nikde jsem nezustal).
Spotreba za 63k km 5.15, na letnich 38k za 5.0 a zimnich 25k 5.4 (podle tankovani, palubka ukazuje o 0.3-0.5l min)
Jinak naprosta spokojenost, kdyz vidim co se okolo resi na firemnich autech a u znamych, tak bych si je radsi koupil ze 3 do zasoby az nebudou:D
26. 10. 2012 10:57
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
no presne s tým (ne)radením to aj u mňa prebiehalo rovnako - prevodovka si to nakoniec vždy radšej rozmyslela :-)
A veru máš pravdu, tiež som si teraz spomenul na alternátor - odišiel na jeseň 2011 - nedobíjalo. Detailne sa do toho nevyznám, takže neviem, ale mám teraz repas. A ok!
Ja som už uvažoval nad výmenou auta - za C-MAX I. gen po facelifte - kvôli priestoru, nakoľko budúci rok plánujeme rodinku, ale popravde keď počujem, ako tie 1.8 TDCi nekúria a odchádzajú EGR, tie 1.6 (80kW) netesnia pod vstrekovačmi a všetkým odchádzajú dvojmoťáky, tiež som si to rozmyslel... Corolla je Corolla, možno mi zostane ešte 30 rokov do dôchodku
>:D
BTW - moja je strieborná - viď PS1818 v sekcii moje.auto.cz
26. 10. 2012 12:24
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Nevim jak to tady funguje s upozornovanim se SZ, tak si je kdyztak pls zkotroluj:)

A kdyz uz pisu tak jeste k tem zarovkam - jo je to tezky jezek v kleci... Nemuzu rict, ze by porad jen odchazely, treba ted uz mam asi rok klid, ale taky nemuzu rict ze by vydrzely vecnost. Driv mi stridave odchazely ze jsem cca po pul roku nejakou menil.
26. 10. 2012 13:16
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
máš SZ....
26. 10. 2012 18:33
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Normovanych 6,3 som dosiahol len ked som uz pomaly stal. Normalna jazda po meste ukazuje palubny 6,8-7,1. Vonku 4.3-4.7 realne pri fakt sviznej jazde. Jazdim predpisovo,nevytacam motor, ale 6 to je brutal :-)
29. 10. 2012 06:09
Re: E12 s motorom 1.4 D-4D
Tak ono taky je mesto a je mesto... Treba jen v brne staci jet po mestskym okruhu ve slabym provozu a valis si to za 4 na sto a nebo taky muzes poskakovat kolem ctvrte hodiny po kolisti a pod 10 zarucene nepujdes...
Avatar - jozephko
26. 10. 2012 09:56
Benzínová 1.6-ka je fenomenálna
Mal som presne túto istú Corollu sedan 1.6 benzín a známy si nedávno z Nemecka doviezol kombíkovú Corollu s rovnakým motorom, ale na plyn. S týmto motorom je Corolla veľmi živá (zrýchlenie na 100 za 10 sekúnd) a súčasne aj úsporná - ja som mal priemer 6,5 litra, známy má s plynom spotrebu okolo 7 litrov.
Táto jednašestka je podľa mňa zďaleka najlepší motor vo svojej kategórií. Malým problémom Toyot býva svietiaca kontrolka motora - zvlášť vo vlhkom počasí. Metódou pokusov a omylov sme so známym zistili, že problém je asi vo sviečkach - ak sú staršie alebo nie sú NGK. Japonské motory sú totiž vyberavé a vyžadujú japonské sviečky NGK. S BOSCH-kami si moc nerozumejú.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Choochoo
26. 10. 2012 13:01
Re: Benzínová 1.6-ka je fenomenálna
Tak ono NGK je proste pojem ve svickach, o tom zadna. Nejlepsi svicky na trhu a kdo rika ze ne, tak nevi o cem mluvi >:D
27. 10. 2012 10:44
Re: Benzínová 1.6-ka je fenomenálna
A nepoužívá Toyota náhodou z výroby svíčky Denso ?
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 10. 2012 10:14
Nejlepší sportovní čtyřválec své doby ?
No to snad neee :-) To se musí vačky božského K20 od Hondy otáčet v emisním nebi.
Toyotí VVTL-i je sice taky taková pravá JDM závodnička, ale dole mi přišla slabší a nahoře zase spektrum veselých otáček až příliš úzké.

Jinak onomu problému se stříháním šroubu lze (narozdíl od slabší varianty 1.8) předejít preventivní výměnou daných segmentů, která je asi 10x levnější, než řešení následků :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Anonym
26. 10. 2012 13:12
Re: Nejlepší sportovní čtyřválec své doby ?
Strhnutim srobov sa da predist uplne jednoducho. A to tak, ze sa clovek bude riadit servisnym bulletinom od Toyoty, kde je nakazane tieto sroby menit kazdych 40t km. Alebo mozete postupovat aj podla bulletinu od Lotusu a tieto sroby menit uz kazdych 20t km. Kazdopadne toto je mozne len za predpokladu, ze vacka uz nie je poskodena, ale v pripade ze nie je, tak je vymena lahka a hlavne lacna (sroby stoja par desiatok korun).

Inak, s K20 som este nesiel (dufam ze sa mi to niekedy postasti, rad by som mal referenciu pre porovnanie), ale netvrdil by som uplne, ze spektrum je uzke. Ano, liftova zona je len poslednych 2000 otacok (6200-8200), ale v Toyote premyslali hlavou a usposobili tomu prevodovku. Ak tak clvoek ide na krv, tak pri radeni z liftovej zony nevyskoci. Mam dokonca pocit, ze na predposledom Type-R bola zona podobna, az na poslednom Type-R ju posunuli nizsie (tusim 5400 otacok, ak si dobre pamatam).
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 10. 2012 22:30
Re: Nejlepší sportovní čtyřválec své doby ?
je už t drahně let, co jsem Corollu 1.8 řídil - ale mám dojem že ta v které jsem jel už kolem 7.700 odevzdala max a dál se jí moc nechtělo... Ale už to je vážně dlouho

jinak, vůbec tím nemyslím, že to je špatný motor, je to vážně skvělá atmosféra s vyloženě závodním charakterem, akorát K20 mi příjde vespod silnější a nahoře ještě o kus naléhavější a navíc na poměry atmosfér velmi snadno ladietlná na 240k :-)

Každopádně z Corolly jsem tehdy vystupoval docela normální, kdežto civic změnil mé chápání čtyřválců :-)
27. 10. 2012 10:46
Re: Nejlepší sportovní čtyřválec své doby ?
Ona ta toyotí 1.8 VVTL-i je ve skutečnosti motor od Yamahy, Toyota jej od Yamahy koupila.
26. 10. 2012 10:51
Corolla vs. Mazda 3
Zdravím, uvažuji o koupi ojetiny roku výroby kolem 2004 , v benzinu a do oka mi padla právě Corolla a mazda 3. Dokázal by někdo kdo má zkušenosti s těmito vozy je porovnat, které by bylo lepší jak z pohledu spolehliosti, spotřeby , dynamiky ?
Co např. koroze.. vyskytuje se u toyoty , vím že mazda s ní měla (má) problémy .?
Předem dík
Rozbalit vlákno
6
26. 10. 2012 12:23
Re: Corolla vs. Mazda 3
Tak já mám zkušenost s 1,6 v M3 z roku 2003. Měl jsem jí několik let a pořád je v rodině. Záleží, co od auta očekáváš. M3 má vynikající podvozek a bezkonkurenční převodovku. I s 1,6 se dá jezdit pro zábavu. Ten motor není nijak extra výkonný, ale je ultraspolehlivý - na něm se zatím nedělalo kromě údržby nic. Z dosavadních závad (oprav) - prasklá tyčka stabilizátoru, levé přední ložisko (při 160t. km, v současnosti bude měněno i to pravé 180 t. km), lambda sonda (160t. km). Samostatnou kapitolou je ta "neslavná" koroze. Ta se objevila a docela brzy - po 5 letech, což je podle mě určitě největší slabina. Rezaví ale jen lemy blatníků + občas něco na podvozku (tam to není ale nic zásadního). Dá se s tím bojovat - bratranec (ten si jí ode mě bral) to nechal ošetřit a Mazdička jezdí vesele dál. Spotřeba v kombinaci 7 - 7,5 litru. U té spotřeby mě hodně překvapilo, že byl relativně malý rozdíl mezi klidnou jízdou a sportovní.
Jinak ta Corolla také určitě není špatná volba, kdysi jsem jí projížděl. V té 1,4 mě ale dynamicky moc nepřesvědčila. Každý ale máme jiné požadavky, mě u M3 dostal hlavně ten podvozek, převodovka a řízení.
Avatar - petrumr
26. 10. 2012 12:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2012 13:58
Re: Corolla vs. Mazda 3
Jasně, radši německé auto z mexika ;-)
Avatar - ZaklinacTristan
26. 10. 2012 12:52
Re: Corolla vs. Mazda 3
Ahoj, presne tuto dilemu som pred vyse rokom riesil aj ja. Nakoniec som siel do Trojky a ani na sekundu som to neolutoval. To auto je (samozrejme vzhladom na svoj vek) jednoducho uzasne.
Totiz chybu neurobis ani s jednym, ale Mazda ma 3 obrovske vyhody. Prva a pre mna najdolezitejsia su jazdne vlastnosti, ktore su aj na dnesnu dobu spickove. Prakticky pred nijakou zakrutou nemusis spomalovat, podvozok je maximalne isty a riadenie velmi komunikativne. Druhou vyhodou je prevodovka - kratke a presne drahy, radost radit. Tretia vyhoda je subjektivna - interier aj exterier Trojky je podla mna krajsi, najma vo vyssich vybavach.
Co sa tyka dynamiky, je to velmi podobne. Motor v Trojke je neznicitelny.
Hrdze by som sa az tak nebal. Moja je prave z r. 2004 a po hrdzi ani stopa, zas ale je to Talianka a udajne garazovana, tak mozno preto. Inak Trojka sa dost tazko zhana, a dvojliter nezerie ovela viac ako 1.6, preto by som nad nim vazne uvazoval - ak jazdis sam alebo vo dvojici, je to v pohode, ale ked jazdite styria, o dynamike moze byt rec az okolo 5000 otacok. Na druhej strane, pri tych otackach ma motor krasny zvuk :-)
26. 10. 2012 23:10
Re: Corolla vs. Mazda 3
Zdravím, tak shodou okolností máme v rodině obě auta (rok výroby 2004). Ja jsem vlastníkem Mazdy 3 sedan (2.0) a Toyota Corolla je mých rodičů, ve specifikaci hatchback 1.4. Pokud vynechám porovnání výkonu motorů (kde je Mazda se svými 150k daleko před Toyotou), tak následné srovnání:

Podvozek: Mazda je o notný kus lepší, perfektní stabilita. Toyota není špatná, ale asi bych se bál popustit uzdu, tak jako v Mazdě. Toyota je takový univerzál, ne tvrdý, ne houpavý jako starší francouzi, ale stále dostatečně komfortní.

Řízení: Mazda - naprosto parádní. I na dnešní dobu je o kus dále, než většina aut v dané třídě. V Corolle jsem nenašel ideální pozici za volantem a mám vždy pocit, že si řízení neužívám. Nicméně sedačky nejsou ideální ani v Mazdě, boční vedení nic moc.

Brzdy: Obě auta naprosto v pořádku. U Mazdy jsem měl možnost řídit i Mazdu 3 1.6 a musím říct, že rozdíl mezi 2.0 a 1.6 byl celkem znatelný (přitom kotouče taktéž na všech kolech), ale dále jsem tomu nevěnoval pozornost.

Řazení/Převodovka: Mazda, krátké přesné dráhy, malá řadicí páka, prostě paráda. Toyota o trochu delší dráhy, ale stále přesné. Zde bych nehledal ani v jednom autě nějaké mínusy, i když Mazda vítězí a řadit zde je krása.

Opravy: Toyota - pouze brzdové destičky, kotouče ve 100tis. a levé přední ložisko ve 115tis. (koupeno při cca. 80 tis.), jinak pouze náplně a filtry. Mazda (koupeno při cca. 125tis.) taktéž pouze filtry, výměna náplní a pravé přední ložisko při 140 tis.

Spotřeba: Mazda 2.0 - cca 7.8 litrů průměr, v létě se dá i za 7,2l, dlouhodobě v létě tak za 7,5 l. Záleží na trase (nejezdím moc dálnice). Mazda 3 1.6 od kolegy cca 7,2 litrů průměr. Toyota 1.4 6,7l (1.6 je prý tak +0,5l)

Vzhled: Toyota po faceliftu vypadá o dost lépe než před ním a hatchback ji náramně sluší (možná i více než Mazda 3 v hatchbacku, ale to je subjektivní dojem). V sedanu je Mazda 3 krásná - opět subjektivní pocit :-)

Koroze: Samostatná kapitola - Toyota naprosto bez rezu. U Mazdy menší problémy u zadních lemů, ale po ošetření snad vše v pořádku. Viděl jsem na internetu daleko horší diskuze/obrázky a dost jsem se bál, ale po sundaní krytiny podběhů jsem se uklidnil a leč zde rez byla patrná, tak to nebylo nic strašného, spíše povrchová.

Dost jsem uvažoval o Corolle 1.6, ale těch je zatraceně málo dostupných. Dnes jsem rád, že jsem koupil Mazdu, jelikož podvozek, řízení, celkové jízdní vlastnosti si člověk fakt vychutná, užije.

Snad něco z toho pomůže ;-)
28. 10. 2012 14:08
Re: Corolla vs. Mazda 3
Ono je to parádní dilema, řešit m3 nebo corollu tak 10 let starou. Tady snad člověk nemůže vybrat špatně. Já bych volil corollu..a taky jsem zvolil (i když je to starší kousek, e11 r.v. 1999 s 1,6 benzínem :-) ), je to parádní autíčko, ale převodovka a podvozek budou opravdu lepší u mazdy, u motorů je to plichta, řekl bych. Rez u toyoty žádný, výfuk původní, měněn akorát termostat (rozvody, brzdy, destičky a olej nepočítám). Dlouhodobá spotřeba kolem 6 litrů (v létě tak 5,7 a v zimě 6,4), ale do městkých zácp se moc často nepodívá.
26. 10. 2012 17:01
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
26. 10. 2012 18:08
Re: 1,4 D
Podle spritmonitoru dokonce pod - kdyz zvednes limit najetych km alespon na 50-100k pro vyrazeni vystrelu do tmy (jako desetitisice km na jedno tankovani), tak je to cca 5.4 vs 5.5 pro 1ND-TV (1.4 D4-D).
27. 10. 2012 11:15
Pneu
Jen info pro případné majitele: pokud vás nebaví přeplácet na 195/60 R15, tak stačí napsat na Toyotu a za 600 vám pošlou potvrzení, že můžete použít i 195/65 R15 a na základě toho potvrzení si to nechat zapsat do TP. Jelikož většinou jsou 195/65 oproti 195/60 tak o 300-400 levnější, tak se vám to na dvou gumách vrátí a na 4 už jste v plusu...
Rozbalit vlákno
1
29. 10. 2012 10:06
Re: Pneu
fúúúha, tak to je dobrá správa! Chcem na leto kúpiť Micheliny Energy Saver GRNX+ a v rozmere 195/60 R15 sú teraz po 77,28€ pričom 195/65 R15 po 63,84€. Rozdiel je teda ozaj markantný! Asi do toho pôjdem...