U testu Amaroku mi od autora článku schází vyjádření, jak se chovala verze s automatem bez redukce v terénu. Věta o tom, že v terénu bodoval pick-up uzávěrkou mezinápravového dif. evidentně verzi s automatem nepatří, ta ho totiž nemá...
Stejně tak Amaroku s přiřaditelným pohonem 4x4 schází možnost zařadit redukovaný převod dříve než uzávěrku mezinápravového dif., což je v některých jízdních režimech opravdu nelogické, jak se sám autor dozvěděl při testu Crafteru od zástupce f. Achleitner. Čekal bych proto, že tuhle nelogičnost u Amaroku zmíní.
Snad si inženýři VW s odborníky f. Achleitner taky promluví! A do budoucna se nechají inspirovat řešením, které používá například i Toyota Land Cruiser, kde je řazení redukovaného převodu na spínání uzávěrky centrálního diferenciálu nezávislé.
Rozdíl mezi řešením Toyoty a VW viz obrázky:
1)Land Cruiser
[odkaz]
2)Amarok
[odkaz]
Amarok vyžaduje postupně nejprve uzavřít centrální diferenciál a teprve potom umožní použít redukci.
3)Touareg
[odkaz]
Touareg sice taky nemá nezávislé řazení redukce a uzávěrky, ale má pořadí opačné, nejdřív redukce pak uzávěrka cent. dif.
Mě by spíš zajímalo jaký vliv má redukční převodovka na "vysokou výdrž uzávěrky mezinápravového diferenciálu" myslím, že pokud jde o výdrž tak chrání především spojku...
Crafter 4x4 vypadá moc pěkně ale ten příplatek- dle ceníku VW téměř 800tisíc !!!