Technika
A kdeže v tabuľke sú premianti z našich krajín? :-!
Přesednutí z auta na Conti TS 830 do auta na Barumech je pro mne vždy obrovský šok. Nchápu, jak je možné, že se občas někde Barumky objeví mezi prvními 6 v testu. Takový test považuji za zaplacený. I Fuldy jsou lepší než Barum, tak proč by je ADAC testoval.
Tak já zrovna koupil Continentaly Made in Czech Republic. 😄 Barum je v rámci koncernu okrajovou značkou a podle toho jejich výkonnost vypadá. Těžko mohou být stejně kvalitní za zlomek ceny Continentalek, to by byl naprostý marketingový nesmysl.
Zlomek ceny bych tedy neřekl. Conti TS 850 91T jsou za 1531,-Kč a Barum Polaris 3 91T jsou za 1237,-Kč. Rozdíl na pneu je 294,-Kč x 4 = 1176,-Kč.
Takže zase tak velký rozdíl tam není. Spíše bych řekl, že Barumy jsou drahé.
Těch 1000 kaček se vrátí na nižší spotřebě a delším nájezdu km. A ten rozdíl v jizdních vlastnostech je hodně znatelný a to za ty prachy určitě stojí.
Respektuji však, že každý máme jiné preference. Někdo jezdí v zimě jen po nasoleném městě do Kaufu a kvalita se mu nevyplatí.
Takže zase tak velký rozdíl tam není. Spíše bych řekl, že Barumy jsou drahé.
Těch 1000 kaček se vrátí na nižší spotřebě a delším nájezdu km. A ten rozdíl v jizdních vlastnostech je hodně znatelný a to za ty prachy určitě stojí.
Respektuji však, že každý máme jiné preference. Někdo jezdí v zimě jen po nasoleném městě do Kaufu a kvalita se mu nevyplatí.
Ano v případě, že se berou ceny z internetových obchodů, rozdíl už není tak velký oproti oficiálním koncovým cenám. (Dost tedy nechápu, jak mohou internetové obchody nabízet tak nízké ceny, ale to je jiná otázka.) To už by Barumky kupoval jen blázen. A ten kdo jezdí v zimě jen a výhradně po nasoleném městě a když je zrovna kalamita, tak nevyjede vůbec, tak nejlíp ušetří, pokud zimní gumy nekoupí vůbec, protože je stejně nesjede a za pár let mu ztvrdnou tak, že rozdíl oproti přiměřeně vyměňovaným letním bude spíš k horšímu.
Já tedy kupuji pneu jen přes internetový obchod, ale vyzvedávám si je osobně přímo v pneuservisu. Jelikož se jedná o zaběhnutou firmu, tak jsem nikdy neměl problém, že by pneu byly starší výroby. Kdybych jel přímo do servisu bez objednání na netu, stály by pneu o 4% více, což není velký rozdíl, ale proč to nevyužít. Tudíž pokud kupuješ někde pneu podstatně dráž, tak tě pneuservis bere na hůl. Znám pneuservisy, kde objednávají z internetových obchodů a pak jen přeprodávají s přirážkou.
Tiež som mal Contíky zaradené ako veľmi drahé a keď som takto pred rokom kupoval zimáky, s prekvapením som zistil, že z "prvej ligy" boli skoro najlacnejšie.
Letos v září při dovolené v Kalábrii: procházíme se v Tropei po chodníku při pláži a najednou co nevidím...Superb II s CZ značkou na 16" plecháčích a na nich Polaris 2 v tomto rozměru :-!
To víš, maj vojetýho Superba f dýzlu a na pneumatiky už nezbylo, tak tam dali kola od žebřiňáku. >😁
Tropea je pekné mestečko. Tiež som bol v lete v Kalábrii. :yes: A borec, čo došiel na zimákoch až tam, ich vysokú vzorku musel zodrať na slicky. >😒]
Mohli to byť gumy tzv. na "dorazenie". Ďalšiu zimu by už neprežili, no majiteľovi bolo ľúto ich hneď vyhodiť.
😉 Tam ,kde na Gudýry a Myšlény nasazují řetězy Sava Eskymo S3+ ještě pořád v poho jede. :yes: :yes: :yes:
ADAC 2011 (175/65 R14)
Michelin Alpin 4 - 2. místo
Goodyear UG 8 - 4. místo
SAVA S3+ - 11. místo (ze 14) a i čistě v disciplíně "sníh", třetí nejhorší známka v testu.
Michelin Alpin 4 - 2. místo
Goodyear UG 8 - 4. místo
SAVA S3+ - 11. místo (ze 14) a i čistě v disciplíně "sníh", třetí nejhorší známka v testu.
No vidíš, a to se říkalo, že na sněhu to ještě celkem jde a mizerná je pouze na suchu a mokru...
VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK 165/70 R14 T
Pneumatika Výsledek Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba
paliva Opotřebení
Podíl na výsledku (😖 15 30 20 10 5 10 10
Michelin Alpin A4 ** 2,1 2,0 2,4 2,3 3,4 1,8 0,8
Continental ContiWinterContact TS800 **** 2,2 2,0 2,1 2,4 3,5 1,6
2,3
Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3 **** 2,4 2,1 2,5 2,5 3,9 2,1 1,8
Barum Polaris 3 *** 2,6 2,5 2,5 2,5 3,1 2,0 2,3
Sava Eskimo S3+ *** 2,6 2,4 2,4 2,3 3,2 1,8 2,3
Marshal I´ZEN MW 15 *** 2,7 2,3 2,5 2,3 3,5 1,8 2,0
Goodyear UltraGrip 8 *** 2,3 1,8 2,8 2,3 3,4 1,6 2,3
Semperit Master-Grip *** 2,4 2,1 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,8 2,3 2,2 2,3 3,5 1,7 1,8
Firestone Winterhawk 2 EVO *** 2,5 2,7 2,9 2,8 2,9 1,9 1,8
Dunlop SP Winterresponse *** 2,8 2,1 2,7 2,4 3,3 1,9 3,0
Hankook Winter i*cept RS W442 *** 2,1 2,6 3,1 2,5 3,2 1,9 2,3
GTRadial ChampiroWinterPro 2,5 3,2 3,6 2,6 3,4 1,5 2,3
Effiplus Epluto I * 2,5 4,9 3,3 2,8 3,4 1,9 2,3
Premiorri ViaMaggiore * 3,9 5,5 2,2 2,6 4,3 1,9
2,3
Tady vypadá celkem dobře
Pneumatika Výsledek Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba
paliva Opotřebení
Podíl na výsledku (😖 15 30 20 10 5 10 10
Michelin Alpin A4 ** 2,1 2,0 2,4 2,3 3,4 1,8 0,8
Continental ContiWinterContact TS800 **** 2,2 2,0 2,1 2,4 3,5 1,6
2,3
Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3 **** 2,4 2,1 2,5 2,5 3,9 2,1 1,8
Barum Polaris 3 *** 2,6 2,5 2,5 2,5 3,1 2,0 2,3
Sava Eskimo S3+ *** 2,6 2,4 2,4 2,3 3,2 1,8 2,3
Marshal I´ZEN MW 15 *** 2,7 2,3 2,5 2,3 3,5 1,8 2,0
Goodyear UltraGrip 8 *** 2,3 1,8 2,8 2,3 3,4 1,6 2,3
Semperit Master-Grip *** 2,4 2,1 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Vredestein Snowtrac 3 *** 2,8 2,3 2,2 2,3 3,5 1,7 1,8
Firestone Winterhawk 2 EVO *** 2,5 2,7 2,9 2,8 2,9 1,9 1,8
Dunlop SP Winterresponse *** 2,8 2,1 2,7 2,4 3,3 1,9 3,0
Hankook Winter i*cept RS W442 *** 2,1 2,6 3,1 2,5 3,2 1,9 2,3
GTRadial ChampiroWinterPro 2,5 3,2 3,6 2,6 3,4 1,5 2,3
Effiplus Epluto I * 2,5 4,9 3,3 2,8 3,4 1,9 2,3
Premiorri ViaMaggiore * 3,9 5,5 2,2 2,6 4,3 1,9
2,3
Tady vypadá celkem dobře
Ale ani tady nejsou na sněhu ani ledu lepší, než Micheliny, takže tvůj příklad, že na rozdíl od Michelinů potřebují řetězy mnohem méně, to rozhodně nepotvrzuje.
Minulým rokem vyšly i testy od Autoklubu ČR a tam byly na sněhu Savy lepší, než všechny ostatní, ale nebyl to test prémiových pneu. Kromě Contíků. Jako vždy byly contíky položeny jako "master" podle kterého se ostatní pneu porovnávaly. Savy byly na sněhu sice lepší, než conti, ale byl to starý dezén contíků. Určitě to nebyla letošní 850. Maximálně 830, nebo u malých pneu (R14) se vyrábí ještě pořád TS800. To však neznamená, že by byly Savy zlé, naopak. Ale je třeba dávat pozor na najíždění na patníky a díry. Byly mi ukazovány, jak s nich vylézají kordy, myslím z boku ty jemné drátky a přitom dezén ještě dobrý, tak na jiných zase boule. Leda že by měly zrovna pech na své majitele, kteří je nešetří. >😁 Ale fakt to nebyl původně můj postřech, bylo mi to oznámeno, pak ukázáno a pak jsem se začal zajímat i sám. A když mi u pneuservisu starší pán řekl, že se mu udělala na gumě nějaká boule, tak jsem se ho zeptal jestli nemá Savy. On něvěděl, tak jsme se šli podívat a nemýlil jsem se. Možná máš ale úplně jinou zkušenost 😉 .....
Test pneumatik Autoklubu ČR? Nemáš k tomu nějaký odkaz?
Zkusím si vzpomenout kde to bylo. Letošní je popsán v současném čísle AUTO 7. mladým klukem Chamillou. Pokud by byl zájem, můžu to tu vypsat. Jednalo se o pláště 205/55 R16.
WL.:Tady je odkaz na letošní testy: [odkaz]
Ještě podrobně: [odkaz]
Díky moc za odkazy.
Asi jsi myslel Ondru Chamillu, což je můj skoro soused, jednu dobu jsme se spolu tahali o první místot v soutěži "O nejlepšího znalce aut" na DéWéčku, na svůj věk docela autoznalec, včetně jejich nedávné "historie".
Asi jsi myslel Ondru Chamillu, což je můj skoro soused, jednu dobu jsme se spolu tahali o první místot v soutěži "O nejlepšího znalce aut" na DéWéčku, na svůj věk docela autoznalec, včetně jejich nedávné "historie".
Jo jsem rád, že se to hodilo, chvíli to trvalo, ale nedalo mi to a musel jsem to najít, abych nevypadal jako kecka. 😄 Ano je to Ondřej, netušil jsem, že ho znáš a asi tam není náhodou 😉 Pokorně přiznávám, že si teď v rychlosti nemůžu vybavit co je DW, pouze Deutsche Welle. >😁 . Pokud bys měl chuť a čas něco napsat, rád bych se něco o tom dověděl. Však zvaž sám.
Asi to sem nepatří, ale na IDnes.cz vyšel článek, že Fiat končí v ČR a stěhuje so to Madarska. Redakce Auto.cz o tom nic neví?
Muzu vrele doporucit Dunlop, i na aute s pohonem na zadek jsem nikdy nemel problem se nekam vyskrabat. Pravda gumy jsem si obycejne nechaval do 6mm a pak sli z domu. Ale celkove mi Dunlopy od M3, cez D3 a nakonec i D4 prisli jako perfektni zimni guma. Continental bude vlastnostma velice podobna nebo dokonce lepsi, ALE za cenu rychlejsiho opotrebeni.
Letos poprve chystam skouset Bridgestone Blizzak, tak doufam ze si nepohorsim a nebudu se pristi zimu nucen vracet k Dunlopum 😄
Letos poprve chystam skouset Bridgestone Blizzak, tak doufam ze si nepohorsim a nebudu se pristi zimu nucen vracet k Dunlopum 😄
3D/4D, D3 je něco trochu jiného... >😒] 😉
Tyto testy na pneumatiky jsou úplně na prd. Nejlepší test na pneumatiky je zajít za kamarádem u záchranky a zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít do místní autodopravy zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít si k Lesákům na čem jezdí v zimě do lesa, při placení pokuty proklepnout policajty a nakonec se zeptat ve firmě kde jezdí desítka jak obchodních zástupců, tak ředitelů dlouhé štreky i přes zimu. Všude člověk dostane nějaké informace a ty je pak třeba vyhodnotit.
Já takhle došel ke zde nepříliš úspěšným vredesteinům a jsem spokojen.
P.s. : Přecházel jsem z nokianů.
Já takhle došel ke zde nepříliš úspěšným vredesteinům a jsem spokojen.
P.s. : Přecházel jsem z nokianů.
V létě jezdím na Pilot Sport a proti nim nemůžu říct křivého slova.
Máš 830, nebo 830P?
[odkaz]
[odkaz]
TS 850ky jsou zatím jen v poměrně omezeném množství rozměrů.
Každopádně už má relativně nová CWC TS 850 úspěchů víc, než dost😒br /> [odkaz]
Není pravidlem, že by větší/"rychlejší" rozměry měly být lepší, to co musí fungovat i ve vysokých rychlostech, spíš logicky dělá, v menších rychlostech, větší kompromisy.