Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mugen Civic Type R: Vývoj prototypu potvrzen, výroba nepotvrzena

Mugen, tovární úpravce Hondy, potvrdil ústy viceprezidenta evropské divize Mugen Euro Hiro Toyody, že vyvíjí prototyp výkonnějšího provedení Civicu Type R. Kdo si dělá chutě na ještě ostřejší Civic, má ale smůlu. Tato verze se do výroby (zatím) nedostane.
Zpět na článek
7. 7. 2009 13:40
7. 7. 2009 15:52
7. 7. 2009 16:01
7. 7. 2009 16:16
7. 7. 2009 20:05
7. 7. 2009 20:11
9. 7. 2009 09:23
Avatar - Dinar
7. 7. 2009 13:40
ve znaku H
"Zároveň ale dodává větu, která vrátí všechny fanoušky Hondy ze snu zpět na zem: v současné době se o produkční verzi tohoto auta neuvažuje."
Velmi typický komentář k čemukoliv jen trochu zajímavějšímu se znakem Honda na kapotě. Myslím, že fanoušci můžou na nějaký mugen type R klidně zapomenout, mnohem rychleji tu bude příští generace civicu, a s nějakým hybridem. Ať žije sport! Smutné konce jedné automobilky. :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - King
7. 7. 2009 15:52
Re: ve znaku H
ad Mugen: Někdy mám pocit, jako by byl divizí Hondy a ne samostatným subjektem. Překvapí filozofie, až zarážejícím způsobem kopírující postoje Hondy. Při aktivitách, které Mugen má, se jeden skoro diví, z čeho žije. Asi mu stačí, že se stará o pár NSXR v Super GT a že sem-tam postaví nějaký závodní motor pro rallye nebo okruhové auto. Jeho nabídka pro osobáky stojí v uvozovkách na spoilerech - technických úprav je méně, než by se dalo čekat a Mugen tak dělá místo firmám Toda, Greddy a dalším, které jsou schopni vyházet z motoru vše až na blok a začít na něm znova. U Mugenu něco nemyslitelného. Přitom bez větších problému vytáhne z dvoulitru 240 k (není divu) a dokonce má hotovou kompletní přestavbu motoru K20 na K22 - 260 k, 235 Nm [odkaz] . a zkus si tipnout - jako KONCEPT! Že by řešili nějakou návratnost? Ani omylem. Legend s V8? Koncept. Accord 2.4 s kompresorem? Koncept. Jazz s kompresorem? Koncept. CTR s kompresorem? Hádej... Oni to snad dělají, aby lidi naštvali.

Jasně, i přesto je Mugen respektovaná značka. Je těžké pochopit proč, dokud od něj nevyzkoušíš auto [odkaz] . Ovšem plakat, že nelze upravit Hondu nemusíš - kup CTR ;-) a kit od TODA zvládne téměř 300 koní a pár dalších značek nabízí úpravy menšího rozsahu. Jen tam chybí to magické MUGEN.
Avatar - King
7. 7. 2009 16:01
Re: ve znaku H
ad Hybrid: nezlob se, ale tvůj postoj k hybridům už působí trošku groteskně. ;-) Jasně, shodneme se na tom, že ještě nevyjel hybrid, jenž by přinesl nějaké řidičcké zážitky. Ale je to technika stále ještě v plenkách, navíc se objevuje stále více náznaků, že do sportovních hybridů půjdou i takové značky jako Ferrari a Porsche, o Toyotě nemluvě. První auto, které ukáže, jestli má cenu od hybridního sporťáku něco čekat, přijde zkraje příštího roku - Honda CR-Z. Benziňák 1.5, IMA, výkon 140+ k, manuál, váha (snad) lehce nad tunu. Navíc rozložení hmotnosti lepší než obligátních předokolkových 60:40. Pokud bude tohle auto zklamáním, bude všem hondafandům ouzko, já jsem ale optimista. ;-) A marná snaha, Hondu neudělal Hondou Leg a Acco, ale malé CRX a nabroušené Civicy.
Avatar - King
7. 7. 2009 16:16
Re: ve znaku H
Ad Honda: Už vidím, jak se mi zase vysměješ, ale největším průšvihem Hondy je její poctivost. Když u nás byly v módě jedničková BMW s přepážkou, které se řešily někde v Mnichově štemplem, Honda poctivě testovala a homologovala, aby jim nakonec prošlo jen CR-V. A když Honda říká, že chce být zelená, nejde do žravých turb, které se zelenají jen na papíře, ale do hybridů a piplání atmosférických VTECů. I turbodiesel postavili de facto pouze kvůli tlaku trhu. proto žádné šestiválce, pokud to není přímo životně nutné. Řeknu ti - je to otravné. 8-s A pak vzniká problém - zapomíná se na to, že Honda dělala při své tradiční ohleduplnosti k žp vždycky současně ostrá auta. Výkony zůstaly nebo se mírně zlepšily, ale váha rapidně narostla a najednou to není úplně ono. Jazz se 100 k moc nadšení nebudí (přitom se 125 k v Us a JDM verzi by to bylo slušné ostré auto) a Acco se 200 taky ne. Ale věřím, že bude líp. Asi ne z pohledu objemů a výkonů, ale doufejme, že půjde dolů váha. Navíc by hybridy mohly tuhle sportovněekologickou schízu trošku vyřešit. :*)
7. 7. 2009 19:50
Re: ve znaku H
V prve rade respekt pred znalostmi a prehledem. Navic moc pekne odkazy.
Neprehanis to ale s eufemismy? Zrava turba? Co to je? To vypada jako by jsi vsechny pokusy o efektivni spalovaci proces, cemuz preplnovanim rozhodne pomuzes, hazel do jednoho pytle. Jiste, ze muzes postavit preplnovani kde se nebudes na efektivitu ohlizet, ale jen a pouze cestou zvyseni ucinnosti spalovani se dostaneme k lepsimu a ekologictejsimu vyuziti fosilnich paliv. Honda delala a dela motory pred kteryma jde vetsinou klobouk dolu, ale posledni dobou je to proste takove nemastne neslane a sirka vyvojovych smeru je omezena. Honda ma urcite KnowHow na vic.
Avatar - King
7. 7. 2009 20:05
Re: ve znaku H
Pochopitelně nelze všechna turba hodit do jednoho pytle, ale obecně zatím stále platí, že v reálném světě při stejném jízdním stylu papají turbomotory o něco více, než výkonově shodná, ale o pár deci větší atmosféra. Prostě jakmile se roztočí turbo, tak "to tam teče". Možná při extrémně ekonomické nebo ustálené jízdě nižší rychlostí bude mít turbo navrch, ale zatím jsem podobný trend nezaznamenal. ;-) Nespornou výhodou turb je pochopitelně pružnost a o něco menší váha daná menší kubaturou, ale to už je na jiné povídání, teď se tu řeší ekologický dopad.
7. 7. 2009 20:18
Re: ve znaku H
No asi se na to kouknu podrobneji, protoze sem nazoru, ze srovnas-li vykon hypoteticky stejneho motoru (stejny objem, technika) s a bez turba, pak vykon na spotrebu by mel byt u turba vyssi, ale zadne konkretni cislo neznam a tak nebudu dal polemizovat a radsi neco prectu. :-)
Samozrejme ze mluvim o dnesni technice, kde se jde momentalne po Euro 5 a tim padem co nejvyssi efektivite ve vsech oblastech (nizke treci ztraty, efektivni plneni, viceotvorove trysky, vysoke vstrikovaci tlaky, kompresni pomer blizky optimu apod.)
7. 7. 2009 16:38
Re: ve znaku H
Kruté (ale pravdivé)
Avatar - white label
7. 7. 2009 18:25
Re: ve znaku H
Bohužel ano..., Honda se "poctivě" vys.ala na své věrné "sportovně" založené zákazníky...a taky se přece "nezaprodá" nějakým špinavým turbodmychadlům, jako např. BMW... 8-s
Takže průšvihem Hondy je nakonec opravdu její vlastní "poctivost"... ;-\

P.S. ...a prodeje v Evropě ji samozřejmě silně poškodily přepážky N1 v samotné ČR... :no: :-!
Avatar - King
7. 7. 2009 20:11
Re: ve znaku H
Do značné míry ano, ale on to byl tak nějak celojaponský tredn, po sportovních žních v první polovině 90. let. Od jednoho insidera jsem se před časem dověděl, že obrušování sportovních hran značky bylo v Evropě tak trochu i záměrné, tohle image prý paradoxně škodilo masovějším prodejům. Běžný Evropan znal uječené CRX a do showroomu se na Accorda radši ani nešel podívat. Jak velkou relevanci tahle informace má ovšem těžko soudit... Každopádně co Honda polevuje ve sportovní image, prodeje a tržní podíl v Evropě stoupají. 8-s Akorát že asi nebudu sám, komu přijde, že teď už to Honda dohnala trošku do extrému. :no: Ale snad bude za pár let líp. :-!
8. 7. 2009 08:37
Re: ve znaku H
Tohle se dá pochopit a v podstatě s tím i souhlasím. Pravdou je, že díky CRX a i Prelude "byl Hondě vytvořen profil" "pošuk" značky pro "mladý týpky", což určitě do jisté míry mohlo odrazovat "solidnější" klientelu a "obroušení" těchto sportovních hran určitě pomohlo solidnějšímu vnímání Accordu, Legendu a i "posunu" trochu dál poslednímu CR-V.
Bophužel, v kontextu tohoto "posunu" a vyprofilování se zřetelněji směrem k solidnější klientele je pro mne neomluvitelné zrušení NSX jako "dospělého" sporťáku definujícího sportovní image značky a také konec S2000 bez náhrady.
Avatar - King
9. 7. 2009 09:23
Re: ve znaku H
Já bych to neviděl tak černě, projekt NSX bude spíše jen odložen a S2000 sice nemá náhradu kus za kus, ale nebylo nikdy řečeno, že nebude mít nástupce. ;-) Vlastně nebylo řečeno vůbec nic, jak už to tak u Hondy bývá. :-(
Avatar - white label
9. 7. 2009 12:16
Re: ve znaku H
Tvůj bezbřehý optimismus ti tu můžou všichni jen závidět... ;-) >:-[]
7. 7. 2009 19:34
perla v textu <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
"Úpravy provádí Mugen Euro, sídlící v anglickém Northamptonu, přímo v Japonsku." ... neni vam na tom pane Vaverko neco divneho?? :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
7. 7. 2009 20:00
Re: perla v textu <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Ne, firma sídlí skutečně v UK, práce na CTR FN2 ale probíhají v centrále v JPN. ;-)
7. 7. 2009 20:04
Re: perla v textu <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tak to je dobre napsana veta :-) , kdyby tam bylo " Mugen Euro, ktery sidli" tak to mozna pochopim driv, takhle to byl dobry chytak. A to sem to zkousel parkrat precist jestli to jen nemate... no a matlo, tak sorry :*) :-)