Jo to by se ale musely škodovky dobře prodávat na největších evropských trzích, dobře je na tom jen v Německu, zatímco Británie, Francie, Itálie, Španělsko nic moc.
Označení modelu může být/ může se stát značkou. Je to věc marketingu. Může to působit matoucím dojmem, hlavně pro člověka, který ten trh nezná a jen těžko může posoudit, jak je co vnímáno, jak se s čím pracuje. Mluvím obecně, nehájím konkrétní použití, protože o čínském trhu nemám ani páru.
Věc vkusu. Předek je podivnou směskou ostatních VWů (přitom Polo se mi jako takové líbí). Zezadu klasika, z boku Rapid, což je dobře. Interiér supr, dekor, SEAT podsvícení, štít a starý dobrý tříramínko z pola vyšperkují nudu z Boleslavi.
Samozřejmě všechny tyto výtky se dají vetovat vkusem čongů. Koneckonců, když se to tady nebude prodávat, tak není třeba to dál komentovat.
:yes:
Souhlas, jeden z důvodů, proč octávka pořád stoupá.
Říkám si, že kdyby se Octavia dostala po těch 16ti letech na špičce do Top Gearu, mohla by se stát (spolu s Rapidem, který ji svojí přítomností na trhu a nahrazením tourky pomůže k větší kapacitě výroby) jedním z nejprodávanějších aut v Evropě.
Jiný kraj, jiný mrav - Jetta není v Evropě žádný trhák a i přes to je jedním z nejprodávanější aut na světě. Docela zajímavý byl komentář vývojářů Citroënu C-Elysée, tuším v MF Dnes, že výhodou sedanu je to, že z něj v zimě neuniká teplo (což je pravda, ale věčina zákazníků, tedy kromě frantíků, ocení spíš šrabku na led).
Tak to je předem celkem jasné. Právě v této třídě se sedany v Evropě příliš neprodávají, a u prakticky zaměřeného Rapidu by to platilo dvojnásobně. Ani ta Jetta v Evropě moc úspěšná není. Takže to není o nějakém ohrožování a zatrhávání, ale spíš o malé poptávce.
Som zvedavý, či škodovka niekedy bude Rapid sedan (teda s klasickým kufrom) predávať aj v Európe. Na trhu by sa určite uživil, veď podobné auto ponúka skoro každá značka. A škodovka klasický sedan nemá (ak nerátam šalamúnsky sedan Superb - ale ten je cenovo niekde úplne inde).
Ak by aj škodovka nad tým uvažovala, VW by jej to asi veľmi rýchlo zatrhol, aby Rapid sedan neohrozoval Jettu. Ale v prípade predaja by to mohla byť veľmi zaujímavá štatistika - koľko zákazníkov by si kúpilo liftback a koľko sedan - v nižšej strednej triede ľudia predsa len uvažujú trochu inak ako v strednej.