Věc vkusu. Předek je podivnou směskou ostatních VWů (přitom Polo se mi jako takové líbí). Zezadu klasika, z boku Rapid, což je dobře. Interiér supr, dekor, SEAT podsvícení, štít a starý dobrý tříramínko z pola vyšperkují nudu z Boleslavi.
Samozřejmě všechny tyto výtky se dají vetovat vkusem čongů. Koneckonců, když se to tady nebude prodávat, tak není třeba to dál komentovat.
Som zvedavý, či škodovka niekedy bude Rapid sedan (teda s klasickým kufrom) predávať aj v Európe. Na trhu by sa určite uživil, veď podobné auto ponúka skoro každá značka. A škodovka klasický sedan nemá (ak nerátam šalamúnsky sedan Superb - ale ten je cenovo niekde úplne inde).
Ak by aj škodovka nad tým uvažovala, VW by jej to asi veľmi rýchlo zatrhol, aby Rapid sedan neohrozoval Jettu. Ale v prípade predaja by to mohla byť veľmi zaujímavá štatistika - koľko zákazníkov by si kúpilo liftback a koľko sedan - v nižšej strednej triede ľudia predsa len uvažujú trochu inak ako v strednej.
Tak to je předem celkem jasné. Právě v této třídě se sedany v Evropě příliš neprodávají, a u prakticky zaměřeného Rapidu by to platilo dvojnásobně. Ani ta Jetta v Evropě moc úspěšná není. Takže to není o nějakém ohrožování a zatrhávání, ale spíš o malé poptávce.
:yes:
Souhlas, jeden z důvodů, proč octávka pořád stoupá.
Říkám si, že kdyby se Octavia dostala po těch 16ti letech na špičce do Top Gearu, mohla by se stát (spolu s Rapidem, který ji svojí přítomností na trhu a nahrazením tourky pomůže k větší kapacitě výroby) jedním z nejprodávanějších aut v Evropě.
Jo to by se ale musely škodovky dobře prodávat na největších evropských trzích, dobře je na tom jen v Německu, zatímco Británie, Francie, Itálie, Španělsko nic moc.
Jiný kraj, jiný mrav - Jetta není v Evropě žádný trhák a i přes to je jedním z nejprodávanější aut na světě. Docela zajímavý byl komentář vývojářů Citroënu C-Elysée, tuším v MF Dnes, že výhodou sedanu je to, že z něj v zimě neuniká teplo (což je pravda, ale věčina zákazníků, tedy kromě frantíků, ocení spíš šrabku na led).
Označení modelu může být/ může se stát značkou. Je to věc marketingu. Může to působit matoucím dojmem, hlavně pro člověka, který ten trh nezná a jen těžko může posoudit, jak je co vnímáno, jak se s čím pracuje. Mluvím obecně, nehájím konkrétní použití, protože o čínském trhu nemám ani páru.