Je škoda, že se musí šetřít a trochu ostuda, že Raoid logo na volantu má, ale u Octavie ho z úsporných důvodů nenajdeme. Třeba bude v příplatkové výbavě samolepka, co se tam nalepí. Klasická ručka je lepší, s elektrofonickou se nedá smykovat.
Rád bych některý věci chápal jako nadsázku...tohle mi tak nepřipadlo.
Máš-li na mysli, že mi není jedno osobní napadání přispivatelů, pak jsem zásadně proti!!! Nemusím s někým souhlasit, můžu si myslet svý, ale používat podobný výrazivo je projevem slaboduchosti a hlouposti.
Co spíš nerozkousnu je nulování palubního PC v kapličce pod přístroji...super představa že když jedu chci vynulovat tak prostrčím ruku věncem volantu a snažím se nulovat...opravdu bezpečné. Jakto že jiné automobilky to umí jen koncernu se to tak nějak nevede... :no:
Jo tak to je taky ohromě ergonomické... :no: když sedím při jízdě opřený do sedačky a chtěl bych vynulovat PC tak nechci strkat ruce ani skrz ani okolo volantu chápeš ?? :-O
Rozhodně víc, než strkat ruku skrz věnec. >:D Nikdy by mne ani ve snu nenapadlo, že se o to bude někdo pokoušet (byť ve stojícím voze). Mně zase vadí, když někdo tak zbytečnou funkci dá například na volant. Za to bych ho proplesknul. Chci vidět člověka, který tak často nuluje palubní počítač, že musí mít tlačítko na volantu. Jako by nebyla nějaká užitečnější funkce, která by tam mohla najít své umístění. Případně, jako by volant nemohl žít s méně tlačítky na sobě. Ovládání, to už je něco jiného.
V segmente mainstreamových áut škodovka robí asi najlepšie palubky - v triedach od Rapidu vyššie. Jednoduché, prehľadné, symetrické, bez záplavy čudlíkov. Takto si predstavujem ideálnu prístrojovku. Menej je naozaj niekedy, ale v podstate aj dosť často viac. Stačí si spomenúť na obludné dosky u nového Focusu či záplavu čudlíkov u Oplov. Alebo prístrojovky u Renaultu v štýle hračiek pre deti. Alebo avantgardu od Citroenu. Alebo mrazivý chlad od Volva. Alebo...
Nie som škodovkár, ale v škodovke pracujú naozaj chytrí ľudia, ktorí presne vedia, čo je pre ľudí zaujímavé a dôležité. A pokiaľ im VW uvolní ruky, tak to vedia perfektne urobiť.
Kto by si pred 20 rokmi vedel predstaviť, že o 20 rokov francúzske i talianske automobilky, ale aj ford či opel budú predstavovať oproti škodovke lacnejší, resp. menej výhodný variant kúpy.
Takže - čo je pravda nie je hriech - simply clever. A bratia Česi - buďte radi, že máte takých chytrých ľudí a zbytočne na nich nenadávajte. Český priemysel sa totiž vracia a možno už aj vrátil tam, kde bol medzi dvoma svetovými vojnami - na absolútnu svetovú špičku.
No o té záplavě čudlíků se dá polemizovat. Už sem to tu v nějakém příspěvku kdysi počítal. A rozdíl Astrou (Insignii) a Golfem byl asi dva čudlíky. Opel je dělá prostě veliký a proto to vypadá, že jich je víc. Navíc ještě upřednostňuje hardwarová tlačítka vůči dotykovým , kterých VW využívá víc. A třeba pro starší lidi jsou hardwarová tlačítka, která jsou stalé na stejném místě a plní stejnou funkci mnohdy daleko přijatelnější než dotykáče.
A tu navigaci u kolen jsem už zmiňoval, to je ergonomické faux pas.
Takže u mě by to rozhodně vyhrál interiér nového Leonu, než ten od Octavie.
Ak je palubka dobre ergonomicky spracovaná, nevadí ani väčší počet tlačidiel. Niektoré autá sa snažia redukovať počet hardwarových tlačítiek na úkor preklikávania sa v menu palubného počítača. To nevidím ako pokrok.
:yes: Přesně tak. Třeba Volvo má tlačítek habaděj, ale rychle se na ně dá zvyknout. Pak je ovládání rychlejší než kolečka, kterými se musí točit a klikat než se něco stane.
Mne ide hlavne o to aby mi stredový panel nezarezával do pravej nohy ! A to OII , Fóbia aj superb nevedia splniť . Inak som sa pekne zasmial keď mi predavač povedal že na bolesť nohy od stredového panelu si zvyknem >:D
Docela jsem se zasmál, když jsem si až po dlouhé době u svého civica všiml, že prostor, kde může pravá noha přijít do styku se středovým panelem(byť vyjímečně) je poměrně velký, leř nenápadný čalouněný "polštář" a nehrozí žádné nepohodlí. A že vím o čem to je. S takřka 190cm na středový panely docela "trpim" ve spoustě aut.
No nevím... osobně dávám přednost přehledně a jasně uspořádaným tlačítkům dle hesla "co funkce, to čudlík". Vždy, když čtu o Oplu, jak tam má tu obrovskou záplavu tlačítek, tak mám pochybnost o soudnosti nebo inteligenci autora. Mám od Vánoc novou Astru a ergonomie jejího ovládání je prostě skvělá. Vše je naprosto jasné i na první ovládání a po dvou dnech už jsem dělal vše "po hmatu". Je naprosto přísně logické a jasné, kde se která funkce ovládá a navíc pohmatem je to vždy jednoduše najitelné, protože vedle všech tlačítek je nějaká markanta (kolečko ovládání teplot, hlasitosti, atd.). Prostě nemusí to vyhovovat každému, ale pro mě je ten oplí "tlačítkový cluster" absolutně nejlepší možný způsob ovládání vozu.
Tak to ano, napriklad take talianske Ferrari a Maserati bolo vzdy lacnejsou a menej vyhodnou alternativou kupy v porovnani so Skodou :-) . Kto si predsa kupi Quattroporte ak si moze kupit Fabiu HTP?
Vsade byvaju chyby a co clovek, to ine preferencie.
Ako vlastník Giulietty musí naozaj priznať, že toto je niečo prenádherné a považujem to za úplný vrchol ergonómie, normálne práve som absolvoval palubkový orgazmus >:-[]
Když jsem měl v ruce MX5, SLK a podobný sportovní kupátka, tak jsem na ruční brzdu sáhl celkem často.
Smysl klasiky jednoznačný.
Ale u octávky (golfu, astry či jakéhokoliv jinýho auta na každodení ježdění) mi to přijde celkem ukradený.
Je nějaký objektivní důvod, proč by auta měla mít klasickou ruční brzdu a ne tu, za kterou je kritizovaný např. golf?
To všichni smykujeme při výjezdu z žitný na legerku? (poznámka pro mimopražské: dvě velmíi frekventované kolmé ulice).
Tak určitě nebude málo mladých kluků co golfa dostanou třeba od rodičů nebo si ho koupí sami.. A když si ho koupíš ve čtyřkole,tak když napadne sníh,tak málokomu nedá se někde pěkně sklouznout ať už na letišti,parkovišti atd. A i kdyby si ho koupil starší pán či žena,tak je to (podle mě zbytečné) riziko,že se pokazí a oprava nebude levnější než u obyč ručky.. :-)
Riziko kazivosti je naopak daleko vyšší u klasické ruční brzdy. Navíc u žen a gerontů hrozí u manuální ručky možnost, že ji málo zatáhnou a auto sjede a riziko co hrozí u všech je zamrznutí klasické manuální ruční brzdy. Ta elektromechanická nezamrzne.
Takže já vidím mnohem více plusů na straně elektromechanické ruční brzdy. Těch pár mladých Kenů Blocků holt musí zamáčknout slzu a jezdit normálně...
S ohledem na tvůj rok narození, se kterým se tak chlubíš ve své přezdívce, budu k tvým názorům na rozdíl mezi ruční a parkovací brzdou, velice shovívaný. Je to nesmysl, co tvrdíš, Tome. ;-)
Když jsou na sněhu kola v rejdu a auto má snahu jet rovně, tak je ruční brzda k nezaplacení. Pokud je v autě elektrická tak se můžete jen modlit a hlavně na ni v tu chvíli nemyslet.
Pokud jsou kola v rejdu a auto má snahu jet rovně, tak po zatažení ruční brzdy má vůz tendenci točit se kolem vlastní osy, nikoli měnit směr. Aby vůz měnil směr pohybu, je potřeba adheze pneumatik. Tu vžak zatažením ruční brzdy nezískáte. Prostě to z hledisky fyziky není možné, i kdybyste byl řidič kouzelník. Já jezdím do Vysokého Mýta každoročně na školu smyku a tam si to můžete celé odpoledne zkoušet. Když letí auto ven ze zatáčky, tak můžete tahat za co chcete.
Komediantů, co si myslí opak tam je každoročně spousta a jsou zdrojem všeobecného veselí, protože přesně na toto tam je tam zatáčka z kopce. Opravdu doporučuji vyzkoušet. Člověk si vyzkouší pod vedením instruktorů spoustu zajímavých manévrů a navíc přijde o spoustu iluzí, které nabral při sledování WRC v televizi.
Jenomže to chce umět a ne být jen teoretik, který píše bludy typu "zatáhnout ruční brzdu". Musí se jen s citem škubnout ve správnou chvíli a na správnou dobu. To vás ale v Mýtě nenaučí. To chce cvik a cit, který se nedá naučit za jedno odpoledne. Za 33 let praxe o tom něco vím.
Ve WRC se jim s rucni brzdou odpojuje zadni diferak, navic se nepohybuji za hranici adheze a je to vse kontrolovane. Nemluve o tom, ze si auto pred zatackou vetsinou "lehce rozhodi".
Tak samozřejmě to nebylo myšleno tak,že člověk zatáhne ručku a je po starostech... Chce to jen poškubnout za ručku a dat kontra tak rychle a do té míry kolik je potřeba a přidat plynu kolik je potřeba..
Tak ještě jednou - jak získám "poškubnutím" ručky adhezi ? >:D Ve WRC to má ten smysl, že ruční brzdou otočí auto po vlastní ose a pak díky tomu, že adhezi mají tak je auto vytáhne do toho směru, kam to auto ručkou natočili. Pokud není adheze, můžete s tím autem točit jak chcete a stejě poletíte pořád stejným směrem.
Už nevím, jak to lépe vysvětlit. Vaše "poškubávání" nemá na zákony fyziky pražádný vliv...
Poškubnutím ručky nezískám adhezi,ale upravím si směr natočení auta při kterém mohu naopak místo brždění přidat plyn a nemířit přímo do škarpy a "vyškrábat se z té zatačky bokem. nevím co tady vytahuješ pořád to WRC?? Tam už mají víceméně auto do zatáčky "rozkyvnuté" a jedou kontrolovaným smykem a nebuď moc překvapen ZÁMĚRNĚ!! Ruční brzdu většinou použijí jen ve vracáku,kde je poloměr zatáčky malý.
Končím. Nemá smysl polemizovat s "fyzikářem", který to neumí, nikdy umět nebude a v praxi to viděl jen z rychlíku a možná ani to ne. Plést sem WRC je vůbec mimo.
To je jednoduché. Adhezi "získáš" tím, že si ručkou natočíš zadek auta tak, aby předek mířil ven ze zatáčky, s předními koly víceméně narovnanými. A protože v této situaci už nemusí gumy přenášet na vozovku dvě síly (setrvačnou a hnací), které mají rozdílně orientované vektory (což pneumatiky neumí), ale tytéž síly jejichž vektory jsou orientovány plusminus shodně, adheze najednou, zázračně, zafunguje. ;-)
z každého samozřejmě ne.. Pokud je to už ve větší rychlosti,tak nezbývá než se smířit s tím,že vyletíte rovně do příkopu (což je samozřejmě lepší pro pasažéry než nabourat do něčeho (třeba strom) bokem). Ale málokdo jezdí na sněhu nebo ledu takovou hranu s předokolkou, aby se tohle stalo. Maximálně nějaký bezmozek. Takže si myslím,že se to většinou odehrává v menších rychlostech a určitě v 60% by tomu šlo díky zkušenostem a tréninku zabránit (nehodě).
Ajaj, sci-fi o všemocném "poškubnutí" začíná mít trhlinky >:D:-!:yes: Teď se vlastně dozvíme, že to vlastně pomáhá jen v menších rychlostech (hezký termín) a i v těch menších rychlostech to pomůže tak v 60%, kde by se vlastně ani poškubávat nemuselo a auto by to projelo tak jako tak >:D Prostě klasika...
to procento je bráno,že ne vždy je bezpečné vzhledem k okolí tohle provést. :-) radši si namlatím předek auta sám než abych případně zadkem auta poškubal další 3 auta stojící v řadě nebo někoho srazil..
Myslím, že pánové ti popisují dřevní doby automobilismu kdy ručkou skutečně šlo nedotáčivé auto srovnat. Nicméně dnes mají koncernová auta včetně Octavie neodpojitelné ESP takže jsou to všechny slinty. Drcnutím o ručku se dnes docílí leda tak zmatení ESP s negativními důsledky z toho plynoucími. Takže průjezdu zatáčkou naopak ručka dnes může paradoxně uškodit a to v případě, že ji nějaký vidlák použije stejným způsobem jako před 30 lety v předohrabu bez ESP. Jediný význam, který dnes ručka může mít je ukojení vášní pubertálních hochů s kšiltem dozadu, kteří ručkou auto roztočí a provedou obrat do protisměru, to jde samozřejmě i s ESP. Elektronická brzda je jednoznačně komfortní prvek a pokud ji některé výbavy Octávie nedostanou a dostanou jen ručku tak je to důsledek šetření u low-cost zaměřené Octávie (podobné řešení jako torzka vs. multilink, lepší mají multilink, sociální edice torzku).
Když jsem jezdil s Peugeotem 508 SW GT,5008 2.0 HDI 120 KW AT6 a 3008 Hybrid4,AudiA8 4.0 TDI Quatro,tak se elektromechanická brzda sama odbrzdila a nemusel jsem se o nic starat.U SIIC 2.0 TDI CR 125 KW DSG Elegance pokud se zabrzdí ručkou,tak se to musí hlídat.Jinak facelift SII bude mít elektromechanickou brzdu.
Ano, jediná věc která se dá na elektromechanické brzdě zkazit je umístění jejího tlačítka, to patří někam vedle šaltpáky tedy zhruba tam kde bývá ručka a nejlépe ne tlačítko ale kolébkový spínač - zatažením nahoru zabrzděno, stlačením dolu odbrzděno (samozřejmě odbrzdění musí zároveň fungovat automaticky při rozjezdu jak popisuješ u Hybrid4). Třeba Passat před faceliftem měl tlačítko vlevo od volantu na palubce a to bylo na zabití.
No ja by som povedal, že je to jedno, kam to tlačítko dajú, pokiaľ je to riešené ako v B7, t.j. keď máš zapnutý autohold a si pripútaný, tak parkovačka sa zatiahne sama a rovnako keď sa pohýnaš tak sa sama odbrzdí. Je to super návyková vec spolu s autoholdom, je to super keď je to nové, čas ukáže aké to bude spoľahlivé.
Předokolku, která ti krapet ujede opravdu srovnáš ručkou.... esp v tomto případě nezmateš, věř mi. Pokud bys tohle udělal v zatáčce při rychlosti, esp bude opět reagovat správně a NEZMATENĚ! ... docílíš tím budto výlet do pryč nebo zpomalení vozu. O jaké další situaci se chceš něco dovědět? ...
Předokolka s ESP která začne ujíždět začne okamžitě rovnat ESP přibrzďováním kol na takové straně auta aby se auto srovnalo, tedy děla něco podobného jako se kdysi snažil zkušenější řidič udělat ručkou. Když do tohoto procesu ESP vstoupíš vlastní iniciativou s ručkou tak ESP vyrobíš jenom problém navíc a ničemu nepomůžeš protože ESP musí náhle "odregulovat" tvůj zásah ručkou. Takže používat ručku pro korekci nedotáčivosti v kombinaci s daleko přesnějším a hlavně rychlejším ESP je nesmysl.
hm, tak je to nesmysl no... hádat se nebudu... to že se takto dá auto ve spolupráci s esp srovnat taky nic nevím, nikdy jsem to neudělal, ... každopádně děkuji za teorii... doteď jsem tě měl za praktika, pletl jsem se. ;-)
Tak si dej nějakou zatáčku na mokru která snese 100 a vleť do ní 110 a zkus do toho "kecat" ESP pomocí ručky. Budeš mít mít jasno jednou provždy a už se nejspíš nikdy nespleteš. Na sněhu ve 30 ručka ESP příliš neuškodí ale ani nepomůže, pouze ESP zdrží v práci. Ve velké rychlosti na více přilnavém povrchu si cukáním za ručku při aktivním ESP vyloženě řekneš o problém.
Tak mě bylo už od začátku jasný, co popisují. Taky jsme takhle blbli, když jsme na sněhu jeli do zatáčky a tahali za ručku, aby šlo auto bokem a vypadalo to "hustě". Ale to bylo v takových rychlostech, že auto neztrácelo přilnavost a opravdu to bylo jen blbnutí z hovězích let.
V krizové situaci když letíš ze zatáčky do pole nebo do stromu je všechno úplně jinak.
S tím ESP je to samozřejmě pravda - zasahuješ plně elektronickému systému do fungování mechanickým sabotováním jeho snahy. To prostě nemůže fungovat.
"Blbnutí na sněhu" a řešení krizových situací v běžném provozu jsou naprosto odlišné disciplíny. Bohužel, ti co nevidí dál než na konec své kšiltovky to nemůžou pochopit.
Jednou z motivací k příklonu k elektronické je právě kompatibilita s ABS/ ESP, tedy, že nedojde k zablokování kol při její aktivaci. Takže vlastnost, která tu zřejmě některým chybí, je přesně ta, kterou chtějí odstranit.
Celá diskuze je o nové Octávii a o tom jak skvělé je mít v ní ručku, koncernová auta mají už hodně dlouho neodpojitelné ESP takže zastánci ručky u nové Octávie s argumenty o zvládnutí nedotáčivého smyku jsou totál mimo mísu. Ano u starých aut bez ESP má ručka pro zkušeného řidiče význam. U nové Octávie je to jen low-cost řešení které zhoršuje komfort.
Z každého pochopitelně ne. Pokud vjedu stovkou do zatáčky, která se dá za daných podmínek bezpečně projet třicitkou, tak mi nepomůže ani ručka, ani kýbl svěcené vody. Ale předpokládá se, že člověk jede přiměřeně okolnostem, čili na sněhu nejede stejně rychle jako v létě. A pokud v nájezdu do zatáčky o pár km/h přestřelí, dá se z toho ručkou vybruslit. Což platí pro sníh. Na ledě je to vošajstlich. Auto sebou mrská tak rychle, že běžný smrtelník nestíhá a Loeb se hodně zapotí. ;-)
Hochu, hochu. Nech si to od někoho, kdo to umí, ukázat na nějakém zasněženém parkovišti. Zjevně vůbec netušíš, o čem žvaníš. Možnost "poladit" nedotáčivost předokolky ručkou je k nezaplacení a kdo to umí, toho zima málokdy zaskočí. Ale není to o tom, že zasekněš brzdu a ono to nějak dopadne. Je to o citu při brždění a postřehu a šikovnosti při dávání kontra a přidávání plynu. Nedá se to naučit za pět minut a chce to časté cvičení. Ale pořád je to lepší, než elektromechanická mrcha, která se nehodí, než k zabrždění auta stojícího v kopci.
to by zase mohl fyzik namítat standartním ESP.
Je fakt,že pokud v autě je ESP tak mi klasická ručka nepomůže,protože ESP se bude chovat jako hovado.
Delší dobu se už nedělají auta pro řidiče,ale pro uživatele :no:
PS: ve sněhový vánici a kolizi na dálničním úseku mně paradoxně zachránilo to,že jsem strhnul auto bokem...po čumáku jsem neměl sebemenší šanci auto zpomalit,což se povedlo až když se sunulo bokem
Né vždy ale ESP zareaguje. Minulý týden jsem si užil lehké leknutí v zatáčce.Zhruba v rychlosti 60km/h se auto začalo celé sunout bokem bez zásahu ESP-začaly se odvalovat všechny 4kola a ESP tedy nemohlo sníženou ovladatelnost ani zaregistrovat. Zrovna v této situaci by lehké "ťuknutí" ESP upozornilo, že má něco dělat, ale prošlo to i bez zásahu. Uvidím, jak se bude auto chovat na sněhu. Zatím jsem měl ve vlastních autech jen max. ABS a ASR. ASR bylo nutné v zimě vypínat, jinak bych těch 10km do práce na sněhu a ledu nedojel-proklouznutí=přiškrcení motoru. Občas to dokázalo v zatáčce "vykouzlit" těžko řešitelné situace.
O víkendu jsme se svezli na okruhu v Mostě (Saab 9-5 2.3T automat) bez ESP krásný průjezdy zatáček...poslední kolo na dochlazení turba jsme to zkusili schválně s ESP...tragédie,auto téměř neovladatelné. ESP je nápomocno dle subjektivního odhadu tak do 80km/h oproti jízdě bez ESP smyk přichází později,ale náhle a má úplně jiný průběh.ESP ano pro nezkušeného řidiče...
Nechci být válečním štváčem, ale zjevně záleží na konkrétním nastavení ESPčka. Co jsem četl na Hondaklubu, tak třeba u civica Type-R i vyježděný řidič, co jezdí okruhy má cca o 1-2s horší čas bez ESP než s ním. Ono asi u Sabbu v automatu(tedy spíš dálniční stíhačky) nelze předpokládat stejné nastavení jako Hot Hatche. Ostatně ani v té nejslabší 1,4 co mám jsem nezpozoroval reakce ESP ve smyslu přibrždění, ale spíše směrové korekce a naopak, občas se neozve vůbec i když je již průjezd zatáčky na hraně a auto se již lehce sune bokem.
Když to o pár kilometrů přeženu a auto nejede tam, kam chci, tak se ho elektronika automaticky pokusí brzdami srovnat. To je realita dnešních automobilů. Na kolik je které snažení úspěšné, to je jiná otázka.
Nejsem z Prahy, ale první co mě hned zarazilo je smykování z žitný na legerku, když: 1. Se jedná o Křižovatku Legerova/Žitná
2. Jsou to obě jednosměrky, a jede se z Legerovy na Žitnou
3. Je pouze jeden odbočovací pruh, ve kterém smykovat nemůže nikdo normální. :-! >:D >:D >:D
Plusem je ruční brzda. :yes: Protože co v autě není (elektromotor s navijákem), to se nemůže pos(r)at. A to ani nemluvím o tom, jak u elektrické brzdy například vytlačit zabrzděné auto s vybitou baterií z garáže, abych ho přes startovací kabely natočil z jiného auta. Zdaleka ne každý vůz má možnost manuálně odbrzdit zataženou elektrickou parkovací brzdu.
Minusem jsou zase ta šílené čísla kolem dokola (včetně čísel vzhůru nohama) tachometru a otáčkoměru. :no:
Nevím, jestli má vůbec smysl na tohle reagovat. Podobné tvarování vnitřku kapličky není v rámci koncernu rozhodně ojedinělé. Minimálně Audi představilo několik variací na toto téma za posledních minimálně deset let.
Co myslí autor tou 3D grafikou na displeji? To bude potřeba polarizační nebo červeno/zelený brejle? Nebo tím autor myslí "2D grafiku perspektivně vykreslující obraz"?
Tak tomu říkám nejlepší zpráva roku - Octavia III nedostala elektrickou parkovací brzdu!!! Skvělé, od prezentace nového Golfu jsme měl opravdu nahnáno. Vždyť elektrická parkovačka je: 1) dražší, 2) těžší, 3) složitější a má další zbytečný elektromotor = vyšší riziko drahé závady - majitelé VW Passat by mohli vyprávět, 4) obírá řidiče o další kus pořádného mechanického kontaktu s autem 5) interiér s ní ztrácí na sportovním atmosféře. 6) má vyšší riziko zamrznutí 7) když odejde baterie, auto je nezajistitelné, resp. neodbrzditelné. A na kluzké vozovce je někdy mechanická ručka k nezaplacení (u moderních aut bohužel už jen s vypnutým ESP). 8) při činnosti vydává hnusné zvuky, 9) je pomalá, 10) nelze u ní dávkovat účinek - zná jen režim vypnuto/zapnuto. Elektrická P brzda je prostě naprosto nesmyslné zařízení, které slouží jen k tomu, aby automobilka mohla prezentovat "další technickou inovaci". Její údajný přínos v podobě "rozšíření odkládacích prostorů na středovém tunelu" je proti výše uvedeným nevýhodám naprosto směšný argument.
Je vidět, že v Mladé Boleslavi ještě neztratili zdravý selský rozum!!! Díky Škodo, udělala jsi mi obrovskou radost a spadl mi velký kámen ze srdce. Octavia III může být v mém výběru budoucího vozu! :yes::yes::yes::-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
já ti nevim, ale v X5 ani A6 mi "ručka" nikdy nechyběla a problémy s elektromechanickou nikdy nebyly. podobně na tom bude nejspíš většina jezdců vozů touto fíčurou vybavených. přesto s ohledem na fakt, že v tuzemsku je octavia vlastně takový poloviční závodní stroj tvé nadšení dokážu pochopit.
ps: samozřejmě odbrzdit jde i bez baterky, stačí si jen přečíst návod k vozu.
Odbrzdit je možno manuálně elektrickou parkovací brzdu jen u některých vozů. Manuálně zabrzdit nelze žádnou elektrickou parkovací brzdu.Do osobního vozu proto patří ruční parkovací brzda.
Ještě bych k tomu přidal(ale to mě opravte, jestli se mýlím) nemožnost použít ručku pro nouzové zastavení. Je to vlastně jediný důvod, proč se na STK kontroluje brzdný účinek ruční brzdy. Jednou jsem i v autě zažil, když při sjíždění Votičáku chcípnul motor, tehdy řídil otec a v úleku párkrát šlápnul na brzdu, tímn si vyčerpal podtlak v posilovači a byla to ruční brzda, díky které jsem dole nespončili n koloně stojících aut 8-s
Manuálně jde zabrzdit i odbrzdit. Automaticky jde také zabrzdit a odbrzdit. Ádo, jde vidět, že jsi už dlouho v žádném Renaultu neseděl a ujíždí ti vlak. :-)
naprostý souhlas !!!!!!!!!!!! a za mne ještě vyvarování se "trojúhelníčků" v předních oknech,...snad se to ŠKODĚ vyhne napříč všemi modely,...je to naprosto otřesný módní výstřelek :no::no::no::no::no::no:
..takže ze zatímních informací o OIII, asi jediná piha na kráse, základní motorizace !!!!, 1.2TSi ať 63 či 77KW je prostě bída,....a nevím jest-li jen kvůli ceně od.....!!!!!, to někomu za to stojí :no::no::no:
..obávám se že s 1.4TSi či 1.6TDi to pak bude pálka, "škoda" mluvit :-!:-!
je to ako na hojdacke.... kedysi sme boli radi za elektronicke pomocky a dnes? Dnes sme radi ze su opat niektore veci manualne :yes: Je jasne ze nie vsetko je dobre mat elektronicke a rucna brzda je vhodnejsia klasicka s pakou :yes:
Dovoluji si nesouhlasit. Elektronicka parkovaci brzda je jednim z tech lepsich reseni a napadu. Asi to nebude to prave orechove pro lidi co chcteji zavodit anebo parkovat na kopci, ale z hlediska komfortu a zejmena vizualniho dojmu z kokpitu je to k nezaplaceni.
no o tom silně pochybuji, na obrázku rozhodně není ACTIVE, ale nějaká vyšší verze, ale když si tak mlhavě vzpomínám tak někde jsem četl, že adaptivní tempomat nefunguje bez elektronické ručky, snad se mýlím...
Ony ty předsériovky jsou různě složené,takže výbava se u nich těžko odhaduje.Jestli u ACC musí být elektronická ručka taky netuším.Takže bude tam ručka,Je to na 100%.
Kvuli te elektricke jsem prodal Scenic, byla to hruza.V prudkem svahu nechtela pustit az se palila spojka.Z tesneho parkovaciho mista v prudkem svahu neslo vyjet.Kdyz si auto sedlo na bricho ve snehu a kola ztratila kontakt se silnici, tak se nedala odbrzdit a auto vytlacit ani odtahnout.Bylo treba rucne odhrabat snih z pod auta a kdyz byla kola na silnici slo teprve odbrzdit tu
Nechci ti do toho kecat, ale v Scénicu jde brzda odbrzdit a aktivovat i manuálně tím tlačítkem. V prudkém kopci stačí dát trošku víc plynu (jako u každého auta) a auto ti necouvne ani o centimetr). Brzda se v pohodě uvolní a nic se nepálí, pokud jsi tedy ručně neaktivoval druhý silnější stupeň zabrždění, které se používá při parkování v kopci s naloženým přívěsem. Pokud jsi Scénica opravdu měl a nebyl jsi si schopnej přečíst návod, tak nehledej chybu u Renaultu. Pak se nediv, že jsi skončil u lopaty (na odhazování sněhu). :-)Nejseš ty náhodou Vaverka?
..tu elektrickou rucku.Zkousel jsem novou astru a v prudkem kopci se spojka pali taky nez auto brzda pusti...Pro me je el. rucka duvod auto nekupovat.Snad ji evropska unie neda jako povinnou vybavu....
Příjde mi to jako krok zpět. Ty budíky mi příjdou ještě horší jak z první fábie. Display mezi budíky mi příjde menší než u minulé generace a to barevné 3D zobrazení taky nevidím jako přínos. Minulá generace to měla "luxusnější". K tomu ještě ten laciný plast mezi budíky a displayem. Toto není to, co bych chtěl mít celou dobu před nosem. A o škaredém novém volantu ani nemluvě. :no:
ten displej navigacie je snad este nizsie posadeny ako u terajsej octavii..... na fotke terajsej octavie je jasne vidiet ze displej navigacie teda jeho horna cast zasahuje do vodorovnej pomyselnej urovne spodnej casti budikov... v novej ocatvii je horna linia displeja uz jasne pod urovnou budikov.... z toho aspon teda opticky sa da usudit ze navigacia bude asi nizsie ... miesto toho aby sa ju snazili dat vyssie a blizsie k ociam sofera... nepochopitelny jav ale co uz..... koncern vw to sa navigaciu nikdy nevedel.... a keby len s nou.... octavia bude skvele auto ale niektore detske chyby bude mat opat... navigacia mala byt jasne hore a na ociach vodica.... opat nezmyselne je polozena proklate nizko.... nechapem... velkostou displeja to neuhraju.... podstatne je aby bol na ociach... co z toho ze je velky ale je kdesi v ri.ti.
Nezlob se, ale tyhle výtky ohledně designu jsou tady pořád a už je to trochu ohrané. Mně to sice taky nepřijde bůhvíjak převratné, ale smiř se s tím, že koncern bude tuhle mírnou evoluci nabízet, jeho zákazníci to od něj žádají, co považuji za daleko větší "přešlap" je absence multilinku do 110 kw, cost - cutting a zařazení Škody v rámci koncernu je tak jasné.. K vyjadřování typu "Design si nezadá s BMW 3" nemá smysl nic dodávat, jak se situace má, normálně uvažující člověk ví. Mně zajímá něco úplně jiného, a to to, jak si Octavia povede na "kvalitních" českých a slovenských silnicích, to že tlumí dobře v Portugalsku je sice hezké, ale tento článek beru jako jakousi vějičku..
Presne tak ako sú ohrané tvary interiérov Škody a VW. Ja neporovnávam s BMW ani s ničím iným. Beriem v úvahu vlastný pohľad a pocity. A pokiaľ sa bavím o dizajne interiéru, tak sa bavím o dizajne interiéru, a nie o podvozku ani ničom inom.
Toto čo predvádzajú už ani neberiem ako zdravú evolúciu dobrého, to je už ťažký konzervatizmus. A taký nepredvádza ani ten spomenutý bavorák, ktorý by s ohľadom na prémiové ladenie na to mal právo...
Tak ešte raz - výtky voči dizajnu interiéru budú z mojej strany stále dokola a kľudne nech sú aj ohrané - kým bude v Škodách stále dokola to isté, tie isté ohrané tvary do blba...
Prípadne, ak ťa zaujíma niečo iného, reaguj na iné príspevky, nemusíš zrovna na tie moje alebo o dizajne... ;-)
ale osobně co se třeba Rapidu týče, by Škoda dle mě udělala nejlíp, kdyby měla naprosto stejnej interier se SEATem, jen se svým znakem. Všechno co je na tom autě odlišný se mi víc líbí v podání Seatu
Všetko sa dá urobiť dobre, aj elektrická ručná brzda. Prípadne elektrická nožná brzda. Alebo používaš ešte nejaký iný úd alebo výrastok svojho tela k ovládaniu auta?
Je fajn, že nová Octavia je za dveřmi, s hodnocením interiéru počkejme naživo. Ale proč tu nejsou jiné články. Několik nových derivátů CX-5, Camaro HW, M3 MPS.... On ten svět nekončí a nezačíná jen u Škodovky, ač ta je pro průměrného našince zajímavější.
.. já se zatím zdržuji komentáře.. protože to co vidím, je malá hrůůza ;-) Takže až bude vše plně odkryto, pak napíšu co si o tom všem myslím, zatím jsem na bodu mrazu. Na těžkým bodu mrazu. Nevím ale mám z toho všeho špatný pocit. A nepomáhá tomu ani vcelku pěkný článek, který vychvaluje O III do nebes. Takže nezbývá než popřát škodě aby se opravdu ukázala, protože Rapid je děs, běs, hrůza a za lidovou cenu :no: jsem zklamaný. Ještě že to zachránil novej Golf a Leon
Jen dodám, že u dvojky je interiér naprosto parádní! :yes: [odkaz]
Co odhalila nová Škoda Oktávia? Už na první pohled ten volant vypadá naprosto otřesně. Každýho normálného člověka musí přímo odpuzovat.
BTW: Škodovka se nepoučila a stále prodává v základní výbavě u škody Rapid pouze čirá skla a dokonce v základní výbavě za 289 tisíc nemá Rapid ani zadní stěrač. Katastrofa!
Always incorporate cheap beats by dre informative data. For example: the use of your appoint & namely of organization, cheap beats contact details,Monster beats Studio Red Recording Engineer Blue Diamond, cheap dre beats e-mail id plus logo can be helpful as you. If you don't do so, you may lose the clients for of your beats by dre cheap misdemeanor You can likewise use some innovative taglines to promote yourself plus your fixed. It expresses a positive attitude towards life, demonstrate musical cheap dr dre beats personality. “Re know your music”, Monster beats headphones so as to provide a better user experience of music.Whether on the bus station in the subway, or street cheap beats by dre
....instinktivně cítíš, že tohle není žádná kampaň... Tohle je záblesk, jehož zážeh jsme mohli, my, vyvolení, vidět již včera.... další - bezvěrec vidí zadní dvéře...ale my, zasvěcení, v tom vidíme posla světla, který vpustí paprsky Slunce do tvého světa.... co bude dál? .... přísná linka bokohledu...zde jen záblesk, který může vidět Samuraj od své kataná...přichází okamžik pravdy, garážové pravdy, životní pravdy, pohled do očí ...jedni budou tupě zírat ..jiní pomalu vstupují do nové epochy, krokem jistým, krokem krále....Krokem Octaviana, Gaia Octaviana.... ano, vidíš správně, boční zrcadlo - symbol duše tvé...dál se bezvěrec nedostane - ulpí na zadním lapači nečistot a bude ztracen. My ostatní jsme zváni Mistrem Mistrů na závěrečnou cestičku za světlem....kapota...pole radosti, lány rozkoše, oceán vášně...kde jinde bys chtěl položit roztouženou kočičku....na střechu?! .... a jsme v cíli mise...pozor, první mise.... ano, nastup si na světelnou nit, paprsek, záblesk, který tě protne...xenon.... Buďme spolu při otevření třetího oka a nechme se nést na paprsku, blesku, který tě protne jako pověstná katana... Mise 2: Kokpit.... tvůj dům, tvůj hrad, tvá jachta, tvůj chrám, tvé srdce.... tvůj život....
Škoda dokonalým tahem, stejně dokonalým a přesným grifem jako Mistr Kabaň....nám dává ten nejkrásnější dar.... Bravo Škoda.... dar Vánoc... otevření TŘETÍHO OKA..... Silent night a .......... přijíždí ona.... stejně tiše, však se stejnou vahou ....a protíná tě jako ten paprsek......Skoda A.D. ...