Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Náklady Jaguaru a Land Roveru sníží sdílení platforem

Počet platforem by v budoucnu mohl být redukován na dvě až tři.
Zpět na článek
2. 11. 2012 10:33
2. 11. 2012 15:31
2. 11. 2012 16:30
3. 11. 2012 20:16
3. 11. 2012 21:10
3. 11. 2012 22:39
2. 11. 2012 19:09
2. 11. 2012 20:06
2. 11. 2012 19:28
3. 11. 2012 14:49
2. 11. 2012 10:33
Discovery 5
Bude zajímavé na jaké platformě vyjede příští rok nová Discovery, RR Sport bude mít upravenou novou hliníkovou platformu z velkého Range, měl by se snad objevit už na jaře v Ženevě. Ale tohle řešení se mi zdá pro Discovery hodně drahé...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
2. 11. 2012 12:27
Humpolec
Nechápu, jak to chtějí udělat, aby to bylo tuhé pro velký teréňák a zároveň lehké pro sportovní roadster. Mám obavy, že kompromisní řešení budou Jaguaru ubližovat.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 13:50
Re: Humpolec
Jestli pro JAGUARy použijí novou hliníkovou z nového RANGE ROVERu - tak bych se NE"obávala" :yes: :-)
Avatar - Pekelná Micinka
2. 11. 2012 14:03
Re: Humpolec
Dobře, ale XK a F-Type snad budou mít svojí vlastní. Ono to sice v článku je, že se jedná o platformy pro nejprodávanější modely, ale aby to nedopadlo tak, že XK bude mít zbytečně těžkou platformu i pro Discovery nebo něco podobného.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 15:14
Re: Humpolec
O nové XK bych se NE"obávala" - výrobce již naznačil že příští generace bude větší luxusnější dražší atd. = taby bych JEDNOZNAČNĚ očekávala použití (drahé) hliníkové platformy..
..to spíš nějaký ten avizovaný menší nový Jaguar - tam to bude možná "slabší"
2. 11. 2012 15:31
Re: Humpolec
Jedna platforma může klidně podporovat různě nákladné provedení konstrukce (tedy zejména skladbu materiálů a popřípadě spojovacích technologií). Takže jedním kandidátem je určitě XF a XJ, jejichž platformu by klidně mohl využít XK. A dalším kandidátem je jedna univerzální platforma pro "SUV", která by pokryla RR, Sport, Discovery. Otázkou pak je, jak by vypadal budoucí Freelander/ Evoque, jestli by chtěli zachovat příčné uložení, což by nejspíš značilo další platformu, nebo jestli by sdíleli platformu s většími bratry. F-Type a Defender by stály mimo. To je jen jedno možné rozdělení.

SUV Audi/ VW nejsou stavěné na nějaké tvrdé použití, takže mohou sdílet platformy běžných osobních vozů. Předpokládám, že LR/ RR si bude chtít zachovat větší robustnost. Ale i to by se dalo vyřešit. Pokud platformy vymyslí dobře, tak je menší počet nemusí omezovat. Nakonec by klidně mohli zůstat u toho, že budou mít jednu pro modely s příčně uloženým motorem a druhou pro modely s podélně uloženým motorem, tedy principiálně stejný model, o který usiluje VAG. Nebo jít ještě dál a mít jednu univerzální stavebnici. :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 15:50
Re: Humpolec
Když to je právě ONO - náznaky informací od Jaguar Land/Range Rover "naznačují" že právě nová hliníková platforma poprvé použitá na přicházejícím RR bude použita i pro JAGUARy
(takže z TÉTO info by to spíš vypadalo že bude použita pro
1. Range Rover
2. Range Rover Sport
3. Jaguar XJ
4. Jaguar XF
5. Jaguar XK
No a tím bychom se na avizovaný budoucí počet 2-3 asi MOHLI "dostat" :-)
2. 11. 2012 16:30
Re: Humpolec
No taky z toho tvého výčtu vypadl LR Discovery, tam je to fakt velká otázka kam se do budoucna zařadí, jestli se bude podobat spíše tvrdému off-roadu, tedy budoucímu Defenderu, nebo jestli bude na té luxusní "Range" straně. Já bych byl tedy hlasoval pro první případ, ale tak nějak si myslím, že můj hlas vedení JLR zajímat nebude >:D
Každopádně držím JLR palce, protože je to asi jediná značka, která má potenciál konkurovat velké německé trojce a což jednoznačně zlepšuje i německé produkty. Stačí se podívat jak trhem malých luxusních SUV zahýbal povedený Evoque... svěží vítr v jinak nudných Q hladinách :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 17:40
Re: Humpolec
NE"vypadl" - přesně jak píšete u něj NEVÍMe..
PS: Myslím že Range Rover a Jaguar za chvíli budou (možná) svým způsobem "zajímavější" než vozy německé D3 - neb a protože já asi NEbudu jediná koho "(mnoha)milionové" výrobní plány zmíněných "prémiových" automobilek spíš až "uráží" (CO je to za "luxusní" zboží, když ho má "každý druhý", že...? :-)
PPS: A popravdě již dnes SERVISní zázemí oněch německých "prémiových" automobilek občas "stíhá/zvládá" trochu "s problémy" - při plánovaném nárůstu (během pár let) na ca 10 milionů kusů ročně..
..ne to mne opravdu NE"bere" ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
2. 11. 2012 18:38
Re: Humpolec
No jo Kylie. Jenže takovýhle přístup není vlastně v reálu možný. Pokud by začal Jag a LR zvyšovat prodeje a stále rostl, tak by se po čase dostal do pozice jako D3 - pak by si ho také zatratila? Kdysi jsem míval podobný názor, dnes je mi to jedno. Možná i proto, že to, že by podobný scénář nastal je málo pravděpodobné a rozhodně to není záležitost několika málo let.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 18:54
Re: Humpolec
No právě že i když bude Jaguar růst "velmi slušně", tak na milioNY kusů což teď v "šílené" bitvě o nejvyšší prodeje plánuje celá D3 (ach ten Piëch), se dostane...
..za tak dlouho že to mne už NE"zajímá" :-)
PS: Já NEmám problém s "normálním" růstem - já zmiňuji ono plánované "šílenství" kdy "prémiových" vozů se má vyrábět VÍC než FIATů, PEUGEOTů, OPELů atd. DOHROMADY ;-)
Z čehož plyne že "prémioví" výrobci D3 budou MUSET chrlit obrovské množství NEzajímavých modelů s levnými nic moc motory atd atp. - a TO mne (opravdu) "nebere"
+ to bude MUSET být znát i na showroomech rsp. servisech - NE děkuji, TAKHLE "prémiová" NEmám potřebu být.. (to FAKT raději být VIP u Citroën - než stát v davu/ve frontě u (jako)prémiového výrobce ;-)
PPS: No a nebo jsou tu firmy jako Jaguar (většina jejich modelů/motorů je mi "sympatická"), Lexus (GS 450h mne opravdu "bere" :yes: :-) ), či Infiniti (snad i Cadillac) a Range Rover - kterým se již dnes daří být (reálně) "prémiovější" než je "prémiová D3ka" - a s (o miliony) narůstajícími čísly u D3 to "lepší" spíš NEbude.. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
2. 11. 2012 21:40
Re: Humpolec
Ale ty obhajuješ to co nejde. Jag by také rád prodával víc, ale trh to "nebere". Kvalita D3 není horší, takže stěží lze argumentovat tím, že se stoupajícím množstvím klesá kvalita, možná roste procentuálně poruchovost některých modelů/motorizací, ale jinak snad nevěříš tomu, že ty miliony prodaných aut jsou jen výsledkem mediální masáže. Částečně jistě, ale samotná reklama by s výrazně špatným autem tyhle cifry nenahnala. Navíc by zklamaný zákazník jednoho němce přešel k jinému, takže tvrdit, že D3 není prémie jen proto, že prodají miliony aut je zcestné. Plány mít mohou, ale je otázka, jak moc je budou muset přehodnotit. Jaguar je výjimečný prostě tím, že pochází z ostrovů. Pro kontinentálního evropana má tak jisté kouzlo, které možná nijak sám ani neprojektoval. Pro nás v zemích z postkomunistického bloku, aspoň dokud tu bude generace, která si éru za oponou pamatuje, to může mít i nějaký další rozměr. Ale dnes, z dnešního pohledu na dnešní portfolio je prostě Jag stejně jen další z řady, mimo toho, odkud původně značka pochází. Jednou z věcí, která brání jeho širšímu výskytu je právě šířka portfolia a jistě víš, že i na tom pracují a hodlají směřovat i dolů, takže vstříc masám. I tak se ale můžeš cítit v Jagu výjímečně, to je vpodstatě subjektivní záležitost. Výjímečně se ale budeš cítit i v embéčku, prostě proto, že vzbudíš pozornost. Otázkou je, jakou formu výjímečnosti hledáš a hlavně mezi kým jí hledáš. A také jak ji definuješ. ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 16:55
Re: Humpolec
Já ale nechci nic "obhajovat" - mne prostě ty PRODEJNÍ "závody" D3 tak nějak "uráží"
NEchci říkat že, (jen) tím že začnou chrlit další a další VW Polo (apod.) za 2 - 3násobnou cenu a říkat jim "prémiové", jejich "normální" modely budou horší, či méně prémiové (možná maličko VÍCE poruchové ano - ono se to pak opravdu hůře "hlídá" (takže těch problémů s kvalitou asi spíš OPRAVDU "přibude")
Ano - ty miliony aut JSOU (především) výsledkem "představ" - VÍM že reálné rozdíly v kvalitě a porochovosti jsou DALEKO menší než si lidé "přestavují" (od jisté doby "s oblibou" dodávám že ca STEJNĚ na tom je audi A4, Citroën C5 a audi A6 ;-)
Abych upřesnila o co mi jde - pochopitelně i značky jako Jaguar a Infiniti zkusí nabídnout něco v nižších třídách (pro mne je "zlom" pro "prémiový" vůz asi nižší střední) ale v jejich showroomech a servis zatím jste (a jistě ještě dlouho budete) OPRAVDU "prémiový" zákazník - to prostě (žádná) automobilka "chrlící" několik milionů kusů ročně NEzvládne. Ostatně PROTO Nissan Toyota či Honda TOLIK INVESTOVALI do samostatných značek - TO byl ten důvod. A honem za prodejními čísly dnes "pomatená" D3 chce pravý opak - vyrábět tolik vozů a VŠECHNY (jako) že budou "prémiové" - no NEboudou
Logicky tam příjde "devalvace" značky - já dnes ráda nosím oblčení od Prada či H-I-G-H mj. právě proto že není naprosto tuctové. NEmusím nutně jezdit s Bristol Fighter (i když mé sympatie ten vůz vždy měl :yes: ;-) ), ale jezdit po česku ve stříbrné Octavii to by mne moc NE"bavilo" (a když za něco zaplatím "prémiovou" cenu - ČÁST té ceny je i za to, že to není "úplná masovka" = NEřeším kolik se dnes prodá audi A6, BMW 5, Infiniti M, LEXUSu GS či Jaguar XF - vybírám si mezi nimi dle JINÝCH kritérií, ale PŘIZNÁVÁM že kdyby na tom LEXUSu bylo napsáno Toyota a na Infiniti Nissan trochu by mne to možná "ovlivňovalo" ;-)
(stejně jako kdyby se oblečení od Prada prodávalo v TESCO :-)
3. 11. 2012 20:16
Re: Humpolec
Mimochodem, nevšiml jsem si, že by to tu bylo, Jaguar vyřadil z nabídky XJ a XF atmosférickou V8 5.0 a nahradil ji V6 3.0 s kompresorem. V nabídce je už i pohon všech kol, dodávky začnou snad za měsíc.

XF:
250 kW @ 6500 1/min
450 Nm @ 3500-5000 1/min
8 stupňový automat
město 14,1 (14,2 pro AWD)
mimo 6,6 (7,2)
kombinovaná 9,6 (9,8)
5,9 (6,4) 0-100 km/h

Když pominu základní XK (které to stejně nejspíš časem nemine, byť asi až v příští generaci), tak se tím Jaguar zařadil mezi automobilky, které nemají v nabídce atmosférické motory. Pokud jsem tedy nějaký nepřehlédl. Stejně tak je F-Type s přeplňovanou 5.0 jistá věc. Výkon 364 kW. Hmotnost je pak vskutku roadsterová, 1665 kg (nevím, jestli i s řidičem). >:-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 20:52
Re: Humpolec
Vím četla jsem (mám pocit že snad i zde...
Ten nový V6 kompresor je "odřezek" od V8 5.0 kompresor - nicméně působí docela "dobře" - uvidíme jaký bude v praxi..
PS: Atmosferické jednotky (třeba pro Buřtíka JEDNOZNAČNĚ) bohužel končí - poslední používanou asi možná zůstane 6.3 V8 od Mercedes..
..to je prostě "trend doby"....
PPS: Právě F-type bude asi "zajímavější" s 3litrovým KOMPRESORovaným V6 (větší těžší V8 5.0 kompresor je pro takový vůz už skoro "zbytečně moc" - si myslím.. ;-)
3. 11. 2012 21:10
Re: Humpolec
Také mi k němu takhle od počítače sedí víc šestiválec. I tak se bavíme o cca 1600 kg (opět, nevím, jestli s řidičem, ale doufám v to). Nicméně osmiválce je škoda, doufal jsem, že šestiválec naladí na trošku nižší hodnotu a zůstane pro něj tak v nabídce místo. XF slušel, byť je to okrajová motorizace.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 23:01
Re: Humpolec
Teoreticky NAPROSTO SOUHLASím - se vším :-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2012 21:51
Re: Humpolec
Ono to tu bylo dříve, že se to plánuje. Že už tak nastalo jsem nezaregistroval. Díky za info. Je to škoda, bez kompresoru se také dá jezdit.
3. 11. 2012 22:39
Re: Humpolec
Právě, psalo se jen o plánu, teď už je v ceníku. Za málo. Přišla mi nabídka na XF 3.0 AWD, tak jsem se podíval.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 11. 2012 18:41
Re: Humpolec
Nejsem inženýr, ale třeba dokáží postavit platformu, která umožní i jednoduchou zástavbu motoru jak podélně, tak napříč - to k tomu Evoque.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 18:57
Re: Humpolec
VŠEchno "jde" - ale spíš bych si "tipla" na jednu "LUXUSní" platformu pro vozy které jsem zmínila výše, pak něco pro "normální" Land Rover(y) a snad zmiňovanou 3tí pro vozy jako je F type (+ na ní třeba možná i příští Evoque)?
PS: Vyslali do světa i info že bude možná ještě "mezimodel" nad Evoque a pod RR Sport..
..rozhodně si myslím že s těmi 3mi platformami to PŮJDE "zvládnout" :-)
2. 11. 2012 19:09
Re: Humpolec
Všechno jde, proto ta univerzální stavebnice zmíněná na konci (a také to "nejspíš"). I v případě VAG budou mít tři platformy velké překryvy. Ale každá bude mít celkem jasné poslání. Rozdělit to lze několika způsoby a záleží hlavně na schopnostech a potřebách. U VAG je to dané jádrem nabídky jednotlivých automobilek. Platformy se půjčují na okrajové/ doplňkové modely. Je na nich, jestli na jedné platformě budou stavět podvozek vhodný pro RR i pro XK, nebo jestli tam strčí jednou motor příčně, podruhé podélně, případně, jestli na ní jednou bude stát karoserie hliníková, podruhé ocelová.
2. 11. 2012 20:06
Re: Humpolec
Jistě, taková platforma by šla postavit, ale byla by natolik kompromisní, že by vznikl prasopes. Klidně bych mohl napsat, že by se jednalo o jednu z nejhorších platforem především na úkor uživatele.
2. 11. 2012 19:28
Re: Humpolec
One-size-fits-all. Preboha! Toto tu uz bolo za bolsevika!!!
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2012 19:48
Re: Humpolec
Tak to holt na planetě "chodí" (to už "řešil" v roce 1975 Frank Zappa ;-)

[odkaz]
3. 11. 2012 14:49
Re: Humpolec
Ano, viem. Pri jeho muzike som vyrastal. Nie kazdy vsak ma zivot ako "Sheik Yerbouti" v svete Tinsel Town ...
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 16:35
Re: Humpolec
Tak to už narážíte na "hranice mých znalostí" - moje specializace je klasická hudba (příp. jazz) - a byť dost alb Franka ZNÁM (jak na to myslím, tak VÍC než bych "sama čekala" :-) - kdysi mne asi z jeho discografie NEJvíce "nadchlo/zaujalo" Hot Rats :yes: :yes: :yes: ), tak nějak "hlubší" znalosti jeho hudby (textů) NEmám - sorry.. ;-)
..nicméně že svět směřuje do... to si myslím. A že "nakonci" budou svět ovládat DVĚ superbigveliké firmy (a jedné bude šéfovat 192 letý Ferdinand Piëch :-) ) to bych skoro snad "i věřila" (tahle fantazie sice není od Zappy, ale do jeho "vidění" světa snad - alespoň trochu - "zapapdá" ;-)