Náklady Jaguaru a Land Roveru sníží sdílení platforem
Duo britských automobilek, Land Rover a Jaguar, hledá způsoby, jak snížit své náklady. Jedním z použitých řešení bude sdílení platforem mezi těmito značkami vlastněnými indickou Tata Motors.
V současnosti tito výrobci používají sedm platforem. Land Roveru využívá čtyři – jednu pro Defender, jednu pro Evoque a Freelander 2, jednu pro Discovery 4 a Range Rover Sport a novou hliníkovou pro Range Rover. Tři modelové řady Jaguar jsou pak postaveny na třech odlišných platformách.
V budoucnu by počet platforem mohl být redukován na dvě až tři. Sdílené platformy by podle plánů automobilek používaly jejich stěžejní modely, které by představovaly většinu produkce.
Důvodem pro sdílení platforem je redukce nákladů. Automobilky si od toho slibují i zrychlení vývoje nových modelů.
Už nyní Jaguar a Land Rover sdílejí řadu prvků – například multimediální systémy, sedačky nebo pohonné jednotky. Naposledy Jaguar oznámil, že modely XF a XJ budou nabízeny i s pohonem všech kol, vyvíjeným ve spolupráci s Land Roverem.
Britští výrobci se inspirovali myšlenkou modulární platformy MQB koncernu VW Group, která se v nejbližších letech stane základem většiny aut německé společnosti.