Ten "propad" F 500 l bych spíše viděl ve výpadku dodávek s oheldem na otevření dalších prodejních trhů než, že se jich prodalo méně. Prostě došly skladovky a objednané dojdou v dalších měsících. Na taková hodnocení s použitím slov propad je brzy. Je to takové trochu nefér, nebo´t mě to s ohledem na tento fakt nepřijde ani zajímavé.
Marně jsem čekal na odpověď u diskuze o pomoci PSA a odporu Renaultu a Fordu, docela mně zajímal váš názor na moji odpověď. Nebylo by to lepší, než se tady dohadovat s člověkem, který tady prokázal svoji hloupost a fanatismus tak, že jeho nick je toho až synonymem (přes "kvalitní" konkurenci, co tady má....)?
Je vidět, že domácí automobilky mají ve vlastní zemi největší prodeje, takže mě zveřejněná statistika moc nepřekvapila. Co mě trochu udivuje, je fakt, že do tabulky se vůbec nedostaly další "domácí" auta. Namátkou musím vzpomenout na Bravo a MiTo a Lancie (ať italské nebo americké) tam taky moc není!
Proč by si v dnešní situaci někdo třeba kupoval Bravo? A k čemu v dnešní Itálii přeznačkovaný Journey nebo 300C, když se notabene vyrábí za mořem? A německou prémii / ve skutečnosti italští boháči nic jeného neberou, nedej bože se zahodit třeba v donedávny vyráběné AR 159)? Situace v dnešní Itálii je dnes navíc taková, že koupit si větší auto, než Pandu nebo ještě tak maximálně Giulettu "smrdí" nebezpečím kontroly finanční policie.
Itálie chudne a upadá (nakonec, právě ve vztahu k Itálii tady může být většina lidí ráda, že žije alespoň v Česku...) a řeči o životním stylu či úzkých uličkách, kterými nás zde možná někteří nekritičtí milovníci téhle země nakrmí, jsou skutečně jenom šidítka - realita je někde jinde a i tenhle dílčí a marginální ukazatel (mám na mysli ty prodeje) to víc než výmluvně ukazuje.
Překvapuje mě ten rozdíl mezi segmentem B a C. V malých autech je Ypsilonka dlouhodobě třetí nejprodávanější auto a MiTo v žebříčku vůbec nevidim, naopak o třídu výš se daří Giuliettě a naopak Delta chybí. Zvláštní, jaký rozdíl je mezi Ypsilonkou a MiTem, resp. mezi Giuliettou a Deltou...
V to pevně doufám. Italský žebříček je plný legendárních zvučných jmen (500, 500 L, Punto, Panda, Giulietta, Ypsilon...), ale z českých prodejních hitparád se mi chce pravidelně zvracet (bezejmenné odpadky s kódy jako i20, ix35, i30...).
>:D >:D >:D víc není co dodat...
PS: v Itáli se v září prodalo 116.000 aut (země v totální krizi). Z toho vychází, že při počtu 58 mio obyvatel to jedno nové auto vychází na 500 lidí. V ČR se v září prodalo 12.500 aut (a to ekonomika jakžtakž funguje) a při počtu obyvatel 10,5 mio to vychází na 1 nové auto na 840 lidí. Čili možná Oktávka místo Pandy, ale stočená.... z áček.... ;-) A suroviny na ten tvůj gulášek jsou zlevněné šlichty z Lídlu.... Ale klidně se plácej po zádech, tvoje věc.... :yes:
:yes: a přes kňourání místních obdivovatelů této poněkud obskurní země na pomezí Evropy a Afriky, která má své lepší časy dávno za sebou lze konstatovat, bude ještě hůř. JinakItálie má 60,1 miliónu obyvatel a ne 58, jak píše Mr. Murphy. Důležité ovšem je, že zatímco italské ministerstvo dopravy uvedlo, že v Itálii prodej nových aut klesl meziročně (ke konci října) o 25,7 %, v České republice stoupl o 2,3%. A ještě zajímavější je skladba těch nových aut, kdy v první desítce je jediné italské auto větší než třída mini - Giulietta, kterou na tamějším trhu poráží nicméně stejně poráží - VW Golf.
A kdepak je trhák jménem FIAT Freemont? A kde se nachází takřka zázračné MiTo, o kterém tady ještě loni wolffové, sportovní srdcata či páni Murphyové prohlašovali, jaký je to hit a jak bude vítězně kráčet Evropou?
Stačí si porovnat skladbu nových aut v Česku a v Itálii a je to taky krapátek jinak, než tady pan Murphy píše.
Nicméně, soudě podle těch rozhořčených smajlíků jsi se trefil na komoru, jen co je pravda....
nevymýšlej si prosím hovadiny, že jsem tady minulý rok psal, že Mito bude kdovíjaký hit.... Já si docela pamatuju co tady píšu, takže prosímtě buduj svoji argumentaci na něčem jiném.....
Jinak jen pro tvé info je Freemont druhým nejprodávanějším autem ve své třídě (těsně za Tiguanem) a s velkým náskokem před odstatními..... čeho víc by měl dosáhnout? prodávat se líp než Punto?
Tvůj problém je v tom, že o italských autech a italském trhu nevíš absolutně nic a zároveň máš furt potřebu se k tomu vyjadřovat.... Vskutku zajímavé.... :*)
Mluvím teď o designu. Můj názor je, že auto, který je nehezký si nekoupím jen proto že je levný. Nehezký ale praktický bych pochopil u auta pro např. řemeslníky. Auto si kupuju aby mě bavilo, aby se mi líbilo. Nepochybně jsou lidi, kterým je jedno čím jezdí. Ale jak jsem napsal, v zemi aut s podle mě nejlepším designem to nechápu. Styděl bych se to zaparkovat, mezi Giulietty, Delty a Brery na parkovišti >:-[]