To tvoje "riadne cez 200" je uděláno skokem auta. Kola se protočí a tachometr taky. Snad si nemyslíš, že by to auto bylo schopno tak prudce akcelerovat v rychlostech kolem 200 km/h. I když, u tebe je možný všechno... :-!
...už chápu, proč bych to nikdy nemohl dělat. Bych dojel do cíle s hodinovým zpožděním..>:D
Už jenom to chování auta, tak reaguje na pohyby volantu, klasická 4kolka...mi by stačil jeden bláznivý fotograf s bleskem a následovalo by seznámené se stromem...jako klobouk dolů. :yes:
Tak zaprve to jsou spesl auta na tohle stavena, takze ovladatelnost je nekde jinde nez u seriove plecky, ktera netahne, nebrzdi, nezataci a nedrzi smer.
Zadruhe tam bdi poradatele a nevyjede ti nejakej * z protismeru s traktorem nebo nakladakem (teda i tohle se obcas stava, ale spise u nas)
A zatreti, tohle je o adrenalinu a lidskych schhopnostech, clovek ma spicku svych moznosti posazeny mnohem vyse, nez by nam nejaci * z EU se svymi asistenty a bezpecnostnimi standardy chteli namluvit.
Pokud nekoho obdivuju, tak spolujezdce, nesmi se nechat vyhodit z konceptu, presne vsecko sledovat a jeste si u toho zpiva jak panacek na kazatelne ;)
jo no.. vsak oni to taky nejedou poprve a par tech aut uz taky rozmlatili, to k tomu patri :-)
Bohuzel ne kazdy ma x desitek mega na rok, aby mohl trenovat po cestach necestach s rallye vozem. A hrat si na Kankunnena v nejake stare verune, kdyz to taky nebude zrovna zadara a bude to spis k zoufalstvi nez k cemu jinemu, tak na to si zas pripadam trosku velkej.
Smula, rallye si uziju mozna nekdy v pristim zivote. Muj strop je vzit maximalne lehounce vyladene seriove auto na okruh a smirit se s tim, ze za odpoledne odejdou gumy za 20 tisic.
Mně hlavně děsí jízda v těch vysokých rychlostech. Tam je každý výmyk fatální. A pokud jsem se dobře díval, nebylo ani sucho a ani nechybělo listí a bord.el zejména na okrajích.
Chlapik ma moj obdiv, je to macher ze nieco take zvladne ale zaroven aj magor ze si na nieco take trufne >:D Toto je naozajstne vodicske umenie a nie ta popularna F1 kde maju vodici milion elektronickych asistentov a auto sedi na ceste ako pribite.
To taky není úplně pravda, i když v televizi a na playstationu to vypadá jednoduše. A teď jmenuj alespoň 200 z toho milionu elektronických asistentů, které používají, když se v tom tak vyznáš.
Napsals, že rallye je opravdové řidišské umění (tady mimochodem souhlasím) a paks napsals: ne jako ta F1 kde mají řidiči milion asistentů (nemají vůbec žádné) a auto sedí jak přibité. Ano, když jedeš do zatáčky, kde by jsme si my troufli šedestátkou, řidič f1 musí nejet rychlostí snad trojnásobnou, aby měl dost přítlaku a dost teplé pneu, aby auto sedělo jak přibité; pohybuje se neustále na limitu trakce, brzdí v momentě, kdy ti pud sebezáchovy říká: "už je dávno pozdě" a dosahuje běžně rychlostí přes 300, bojuje s přetížením mnohem větším, než jezdec v rallye speciálu atd. atd. Je to úplně jiné, ale určitě ne méně náročné.
Tak pardon, ak nemaju ziadne (ani tu kontrolu trakcie??) tak sa ospravedlnujem za chybny vyrok...ale s tou narocnostou som to myslel tak ze v ramci automobilovych zavodov F1 neni nejak extra narocna (ako napr uz spominane rallye), ale to ze je to jednoduche som nikde netvrdil a ani si to nemyslim, sam by som sa bal ist takymi rychlostami, presne ako spominas.
F1 je královna okruhového závodění, tudíž opravdu hodně náročná. WRC zase královna mimookruhového závodění, taky hodně náročná, i když úplně jiná. Ani na jedno nemám koule :-)
F1 již nijak nesleduji, ale myslím, že někajé asistenty mají. O to ale vůbec nejde.
Částečně se taky ztotožňuji s Hotwire, rallye na takovéto úrovni považuji taky za mnohem více obdivuhodné.
Tím netvrdím, že F1 je easy, možná tak na PS... Koneckonců Richard Hammond nebyl schopen pořádně odjet s F1 ani jedno "závodní" kolo na prázdné trati za normálních podmínek...
Nicméně v rallye podle mě vstupuje do hry mnohem víc proměnných, střídají se různé povrchy atd. Ale především podle mě nesou mnohem větší břemeno odpovědnosti. 1. nejsou ve voze sami, 2. trať prostě z principu nelze nějak zabezpečit a i malá chybka znamená obvykle přinejmenším STOP z důvodu totálního KO vozu. Navíc tratě jsou mnohem delší, nejde si je prostě jen tak jednoduše najet jako těch pár km na okruhu.
Také mám rally radši, ale F1 je hodně náročná, jen jinak náročná. Rally je pro mne větší zábava, F1 větší dřina. Je to spíš takový boj s fyzikou, trakce závisí prakticky jen od rychlosti - ať už jde o aerodynamický přítlak (protože samotná formule váží nula, nula prd), nebo o přilnavost pneumatik (studené nelepí). Tady platí, že dvoustovkou můžeš zatáčku projet bez problémů, ale ve stopadesáti z ní vylétneš. Nemůžeš se flákat, musíš jet pořád na plno. Kolo za kolem. Kdežto rally má pro mne blízko čisté zábavě jako jsou motokáry nebo autocross. Být na špičce je těžké, ale nic ti nebrání si to užívat. Jeden z mých mála snů je zajet si jednu sezónu na 911 GT3. Rád bych se k tomu dostal, než budu mít rodinu.
Tyhle dva sporty se také liší strategií, F1 je okruhová se vším, co k tomu patří. Připomnělo mi to však jeden vtip... Proč jezdci rally nejezdí F1? Do monopostu by se jim nevešly koule. >:-[] Možná právě relativní nebezpečnost bude jednou koncem tohoto skvělého sportu.
a všechno je to o přesnosti v F1 musí jezdec znát každý milimetr tratě, vědět kde tě zatáčka pod plynem krásně vynese a kde naopak podřadit a jet pomalu , kde trať žere gumy, atd atd, v rally je to o tom jaký má řidič odhad jak si danou trať naplánuje a kde si troufne víc než ostatní a ví co jeho auto zvládne kde by na cestě mohl bát vyhozenej bordel atd atd není to jen o tom umět točit volantem a nemít strach
ktere asistenty? pokud vim, tak nemaji ani abs, ani esp, a spousta dalsich jsou zakazany. zajimave video natocil top gear, kdyz richard hammond ridil vuz f1. i kdyz ma najeto asi docela hodne i v tom nejrychlejsim, co se vyrabi, tak rikal, ze proste nestihal reagovat tak ryche, aby s tim vozem "drzel krok". je to az fantasticky rychle, a jezdci tam taky nedostavaji chleba zadarmo ;-)
mne se ale taky libi vice rallye, musim priznat
WRC je na aktivních diferenciálech (všichni). Jedno ze zjednodušeních S2000 proti WRC bylo právě zákaz aktivních diferenciálů (jeden z prostředků, jak závodění zlevnit).
Fakt ? Když jsem četl články při zavádění S2000, tak jeden z hlavních bodů, kde se šetřily náklady proti drahým strojům WRC byly zmíněny aktivní diferenciály a jako další turbo. ;-\
"F1 kde maju vodici milion elektronickych asistentov a auto sedi na ceste ako pribite."
Ktere mas konkretne na mysli ?
F1 je prave o tom, ze pokud jedes o 4km/h rychleji, tak se roztocis, pokud jedes o 4km/h pomaleji, tak mas mizerne casy, ze te vemou o kolo.
Jedes nejakych 65 kol absolutne na doraz, prizpusobujes to ojetosti pneumatik, vaze auta, kolo za kolem bez sebemensi chybky jako robot, porad v presne idealni stope idealni rychlosti.
A kdyz se ti tam primota nejake jelito typu Grosjean - Maldonado - Weber , kteri to maji v ruce tak maximalne pri kvalifikaci, tak nesmis myslet jen na sebe, ale myslet i na to, jakou ***inu ti udelaji a nenechat se od nich sestrelit... jako to treba pri posledni VC nezvladl chudak Massa kdyz na neho zprava najel Weber pri navratu z vyletu mimo trat.
F1 je rehole jak prase a kademu neni shury dano jezdit jako Alonso nebo Vettel nebo Raikkonen...
nerozumím smyslu vytvoření článku k tomuto videu, on board záběry světových rally jsou běžně k vidění v tv, nepochybuju, že i youtube jich je plné. Nic překvapivého tu nevidím, normální rally jízda, a ani ty rychlosti nejsou ničím výjimečné, videí typu jízda na hraně v extrémních podmínkách je jistě mnoho, Roehrlův Pikes Peak například je něco, z čeho se opotí každý. Tady bych jen jako zajímavost pro nás běžné motoristy upozornil na způsob jakým to auto zpomaluje, to je něco, co překvapí každého u rally speciálu nejvíc, něco, co si z běžného auta prostě neumí představit.
je to uzky koridor... ja si myslim, ze to vypada presne tak jak ma. Na uzke ceste je 200 kalup, na dalnici je 200 s prstem v nose a na sirokem okruhu ti to prijde, ze pomalu stojis na miste.
Ono kamera všeobecně rychlost velmi zkresluje, tedy zpomaluje. Je to dáno tím, že kamera nesnímá prostorový obraz (má jen jednu čočku = není to 3D), za to člověk má dvě oči a tedy už může prostorově vnímat. Tím už může rychlost lépe zaznamenat. Také kamera má jen určitý počet snímků za vteřinu, třeba 60 snímků za vteřinu, to také zkreslí. Howgh :-)
Je to jen o tom, jaké je zorné pole. Pocit rychlosti vzniká hlavně díky rychle ubíhající krajině v periferním vidění. To kamera nemá a nebo když už použiješ něco hodně širokoúhlého, obraz vypadá zkresleně jak přes rybí oko, protože ten obraz promítáš na plochu omezené velikosti.
sledovali ste ty divaky (nebo poradatele) kolem te cesty? v ostrych zatackach dokonce altanek se strechou plnej lidi... staci jedinna chyba ridice a maji to jiste... se vubec nedivim, ze na kazde rally nekdo z divaku neprezije... jestli se takto sikovne lidi stavi kolem trate vsude.
... v jednom diele top gear si jeden z trojky sadol do formule- -bolo to od Renaultu, možno niečo ako F3 a previezol sa. Nebol schopný prejsť súvisle jedno kolo okruhu, na každej zákrute buď vyletel alebo skončil v hodinách. Auto ide "pomaly", nemá prítlak, nedá sa ovládať. takže ani F1 ktorá vyzerá jednoducho jednoduchá nieje, okrem toho tam súperia proti sebe, na WRC súperia s časom. Ale jedno je isté, šikovní sú chlapci.
Jojo, to se Richard Hammond svezl v F1 Renault z roku asi 2006. Byl jedinej, kterej se vlezl do kokpitu. A asi 8x rozepl spojku, když se snažil rozjet. To byla hodně povedená reportáž. Nedovedem si představit.....
Serte na PC hry, za pár šušňov sa prihláste do miestnej amatér rally, hodte si to s nejakým žigulíkom o strom a potom môžete rally dojmy na internete písať z prvej ruky.