Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Tiguan: 130 kW pro kombinaci 2,0 TDI DSG

Volkswagen rozšíří nabídku Tiguanu o nový motor, zájemci o spojení silného TDI s převodovkou DSG se konečně dočkají.
Zpět na článek
5. 11. 2012 16:09
5. 11. 2012 21:50
6. 11. 2012 08:36
6. 11. 2012 10:08
6. 11. 2012 14:49
6. 11. 2012 15:04
6. 11. 2012 14:47
5. 11. 2012 18:21
5. 11. 2012 18:54
5. 11. 2012 20:26
6. 11. 2012 10:49
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2012 15:19
vcelku pekne auto
skoda toho divneho zadku [odkaz] vyzera ako z golfu plus.... predne partie su paradne ale ten zadok je skutocne tragicky..... ako celok fajn.... nie je to az take nudne ako to vyzera a ako posobia bezne osobne vw.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RWD
5. 11. 2012 16:09
Nový typ DSG?
Současně jsou k dispozici v rámci VW (vyjma Audi) pouze verze 7° suchá do 280Nm a 6° "mokrá" do 350Nm. O jaký model DSG se zde tedy jedná? Je to předpokládám "mokrá" verze se 7°? Lze ji montovat i do jiných VW modelů? A jaký je její max. krouťák?
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
5. 11. 2012 16:53
Re: Nový typ DSG?
Ano, jedná se o převodovku zatím používanou jen v Audi a ve VW T5, spojky jsou suché. Maximální točivý moment je dnes 500 Nm u dieselových a 550 Nm u benzinových motorů, předností této převodovky je i schopnost táhnout těžké přívěsy.
Avatar - RWD
5. 11. 2012 21:50
Re: Nový typ DSG?
Děkuji za doplňující info.
5. 11. 2012 22:43
Re: Nový typ DSG?
Tak vysoky krutiaci moment so suchymi spojkami? Tak Audi ma 2 druhy 7st S-tronic ? S mokrymi aj so suchymi spojkami? Kolko Nm zvladnu s mokrymi ?
Avatar - RWD
6. 11. 2012 08:36
Re: Nový typ DSG?
To jsem se také podivil. Tato technologie mě zajímá a chtělo by to podrobnější rozbor proč suchá utáhne 500Nm a mokrá 6° se při 400Nm již přehřívá
6. 11. 2012 09:53
Re: Nový typ DSG?
Nechci tady znovu otevírat staré diskuse, ale já jsem někde na německém webu četl, že tohle 7-mi stupňové DSG má právě kvůli vysokým momentům spojky v olejové lázni. Ale zmýlit se mohl i ten německý novinář. Já osobně, právě kvůli schopnosti zvládat vysoké točivé momenty, bych spíše předpokládal olejovou náplň.
Avatar - RWD
6. 11. 2012 10:08
Re: Nový typ DSG?
Pokud se jedná o převodovku DQ500 tak o ní VW píše, že je to 7° mokrá spojka do 600Nm:
[odkaz]

O žádném novějším modelu jsem informace nenašel, tak jak to tedy je? :-(
6. 11. 2012 10:24
Re: Nový typ DSG?
Taky nic novějšího než to co je v tom odkazu není. Tahle DQ500 je poslední verze DSG. Začínala nejprve v Transporteru, pak se dostala do Tiguanu a naposledy do RS3.
Verze DSG jsou zatím 4, od nejstarší po nejnovější je to:
1) 6st. DSG olej (do 350 Nm)
2) 7st. DSG olej (konstrukce pro motory podél do 600Nm)
3) 7st. DSG suchá (do 250 Nm)
4) 7st. DSG (asi) olej (do 600 Nm)
6. 11. 2012 14:26
Re: Nový typ DSG?
Vezmu to po popořadě, jde o převodovky DQ250, DL501, DQ200 a DQ500. Jen DQ200 má suché spojky. Jo a DL501 by měla mít strop na 550 Nm a 9000 otáčkách.
6. 11. 2012 14:38
Re: Nový typ DSG?
A nemáš náhodou info, jak je to u převodovky DQ 500 s funkcí "plachtění", tedy s vyřazováním na N pokud auto jede z mírného kopce a není potřeba brzdit. Někde jsem četl, že takto upravený software mají jen některá auta vybavená DQ 500.
Avatar - RWD
6. 11. 2012 14:49
Re: Nový typ DSG?
Já myslel že to je standardní vlastnost DSG resp. dvouspojek, že lze bez problému vyřadit na N
6. 11. 2012 14:56
Re: Nový typ DSG?
Tohle je automatické. Když sundáš nohu z plynu, tak nezačne auto brzdit motorem, ale nechá tě plachtit. Je několik způsobů, jak můžeš v případě potřeby převodovce říct, že plachtit nechceš. Navíc lze tuhle funkci úplně vypnout.
Avatar - RWD
6. 11. 2012 15:04
Re: Nový typ DSG?
Jo vy myslíte to co má např. VW CC že puštěním plynového pedálu automatický vyřadí na N a po sešlápnutí zase zařadí? Že se tomu říká plachtění nevím, ten pojem slyším poprvé.

Já mám DQ250 a z kopce vyřazuji dle potřeby (resp. dle ostatních :))
6. 11. 2012 23:26
Re: Nový typ DSG?
Ano, to mám na mysli. Nikde jsem nečetl, jak to přesně funguje, ale spojky v DSG jsou ve výchozí poloze rozepnuté (sepnutí musí být aktivně udržované, jestli si dobře pamatuji, někde jsem i četl, kolik energie je na to potřeba). Takže můj odhad je, že převodovka nevyřazuje doslova, jen uvolní spojku.

Manuální řazení neutrálu za jízdy je kapitola sama pro sebe.
6. 11. 2012 14:54
Re: Nový typ DSG?
Teď si nejsem jistý, na co se ptáš. Pokud vím, tak plachtění není exkluzivní DQ500, jestli se nepletu, tak ho má například Passat Alltrack s DQ250.
6. 11. 2012 15:44
Re: Nový typ DSG?
Chtěl jsem vědět, jak se pozná model, který tuhle funkci má. Ale žádné poznávací znamení, že DSG tuhle funkci má asi neexistuje. Pak jsem chtěl vědět, jestli se to dá vypnout - napsal´s že ano, a jak? V menu palubního počítače? A poslední, když chceš v režimu "plachtění" funkci zrušit tak předpokládám, že stačí ťuknout na brzdu nebo plyn, ne?
6. 11. 2012 22:45
Re: Nový typ DSG?
Neřekl bych, že to lze poznat. Do budoucna to nejspíš bude ve všech modelech. Ano, v palubním počítači na to máš položku. A poslední, přesně tak. Popřípadě pádlem by to také mělo jít (a nejspíš i voličem převodovky).
7. 11. 2012 08:11
Re: Nový typ DSG?
Dík za info, já mám 6st.DSG a ta funkce "plachtění" mi docela chybí. Zvlášť když jedu z mírného kopce a nechci brzdit motorem. Nebo v situaci, kdy vidím na semaforu v dálce červenou a sundám nohu z plynu...
7. 11. 2012 08:49
Re: Nový typ DSG?
Jen jsem napsal hloupost, voličem to určitě nejde. :-) Co jsem neřekl, plachtění funguje jen v režimu D. Jakmile máš převodovku v režimu S, nebo M, tak plachtit nebude. Můžeš se zkusit zeptat v servisu, jestli není nějaký update software. A jestli neobsahuje tuhle funkci.
6. 11. 2012 14:43
Re: Nový typ DSG?
Přes suché spojky snad nejvíc posílá Fiat na jeho TCT - 350 Nm. Pokud jde o přehřívání, u DQ250 se přehřívá hlavně mechatronika, pokud vím.
6. 11. 2012 10:13
Re: Nový typ DSG?
Ty dva druhy DSG o kterých píšeš, jsou konstrukčně zcela jiné. V A3 je suché 7st.DSG pro motory uložené napříč pro momenty do 250 Nm, v A4 olejové 7st.DSG pro motory uložené podél a pro momenty snad do 600 Nm, v RS3 je třetí typ 7st.DSG pro motory uložené napříč a momenty taky snad do 600 Nm.
6. 11. 2012 21:27
Re: Nový typ DSG?
Dik chalani za info, ale este nam ostala nova R8, tam je tiež DSG, to bude ten isty typ ako v RS4, či?
6. 11. 2012 14:20
Re: Nový typ DSG?
Jak již napsali jiní. DQ500 má spojky mokré. A jejím stropem je 600 Nm.
Avatar - RWD
6. 11. 2012 14:47
Re: Nový typ DSG?
Tak to jsme tu tři stejného názoru. Z jakých informací potom čerpal pan L. Vaverka?
6. 11. 2012 15:46
Re: Nový typ DSG?
Redaktoři ACZ z nějakého mně neznámého důvodu stále opakují, že DQ 500 má spojky suché.
5. 11. 2012 17:36
Zeby odpoved
na CX-5 a 129kW...krutak 420Nm a Euro6?

neee

:-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - guze
5. 11. 2012 18:21
Re: Zeby odpoved
Škoda že nemá CX-5 odpověd na Tiguan 2.0 TSI 155kW......
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2012 18:54
Re: Zeby odpoved
to není žádná škoda.... proč by mělli odpovídat na každou kravinu..nemyslíš?
Avatar - guze
6. 11. 2012 10:49
Re: Zeby odpoved
Tvůj názor ;-)
Zákazníci v EU by uvítali
také prodlouženou verzi Tiguanu a Yeti. Pokud u Tiguanu po položení zadních sedadel nevznikne zcela rovná plocha jako u Passatu, je jeho prodejnost horší, než by mohla být.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2012 19:02
Re: Zákazníci v EU by uvítali
proč tebe to zajímá, to nechápu. stejně budeš kvedlat leda prstem v nose >:D >:D >:D
Re: Zákazníci v EU by uvítali
Asi jo. Tiguan je pro mne malý. Pokud koncern VW nepředstaví dostatečně rychle nějaké SUV, které by ty výše uvedené požadavky naplňoval, vidím to tak, že XC70 bude pro mne asi lepší variantou. :-!
6. 11. 2012 08:15
Re: Zákazníci v EU by uvítali
>:D Ty jseš moc!
Re: Zákazníci v EU by uvítali
Na XC70 mně vadí chybějící ruční brzda :no: A rádio nemá dlouhé vlny :no:
6. 11. 2012 11:27
Re: Zákazníci v EU by uvítali
že na LW ale vysílá stanic >:D
5. 11. 2012 19:41
No, tak 130kW ve 2.0TDI
s pravděpodobně stále 30tis.km výměnným intervalem 4l olejové náplně... :-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
5. 11. 2012 21:32
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
To VW nikdy neměl,pokud vím... ;-)
6. 11. 2012 08:36
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
ne, nevis, mam 2.0tdi, 103kw, 7dsg a interval je prave 30 tisic
6. 11. 2012 08:45
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
právě proto bych nechtěl být tím motorem... >:D
6. 11. 2012 09:39
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Já vím moc dobře:-) Takovej interval neexistuje!!! Interval garančních prohlídek u tvého vozu je "DLE UKAZATELE"!!! "Nejpozději však po dvou letech,nebo 30.000 km"!!! Přečti si to,máš to v servisce ;-) Řídící jednotka u tvého auta si sama vyhodnocuje míru zanešení oleje a podle toho tě vyzve k návštěvě servisu. Ve většině případů se tak stane mezi 22t. a 27t. km...
6. 11. 2012 10:10
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Spíš míru zatížení motoru, teplotní podmínky provozu motoru atd. Za jízdy to rozbor oleje asi nedělá... Když jsem teď z jedné oktávky vytáhl měrku oleje, tak byla po 17tis.km pod minimem a počítač si toho ani nevšiml... Pěkně děkuju za takové počítače, intervaly a tomu neúměrně malé náplně... Normální člověk tu černou vodu stejně nejpozději po 15tis.km vyleje. Teda pokud to neprovozuje 3 roky pod zárukou a pak to dává rychle dopryč, ať se vytrápí někdo jiný.
6. 11. 2012 11:29
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Normální člověk jo, ale evidentně je spousta nenormálních co věří long life tekutýmu šmirglu a nesmyslnejm kontrolkám míře zanesení oleje. Pak mají ty motory něco vydržet >:D
6. 11. 2012 21:44
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
neodbornik, resp. clovek neznaly sa riadi tym co vyrobca udava v servisnych knizkach a manualoch ;-)
7. 11. 2012 10:25
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Jenže oni se tím řídí i v servisech tak co pak chceš dělat. To má přijít jako majitel auta do servisu a říct jim co tam mají nalít za olej a kdy ho vyměnit. To je jako bych měl opraváři na pračku radit co s tím má udělat. Přijde mi to trochu zvláštní.
7. 11. 2012 10:41
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
Máme ve firmě nového Mastera 2.3dCi. Servisní interval dle Renault 40tis.km. Vzhledem k tomu, že je tam 9 litrová olejová náplň, jezdí pod stálým zatížením dlouhé trasy v noci po rovinatých silnicích 1.třídy (vnitrofiremní rozvoz, najede 10tis.km měsíčně) tak jsem řekl, že výměna se bude dělat nejpozději po 30tis.km. To si myslím, že je vzhledem k velikosti náplně, defakto 3.měsíčnímu intervalu výměny a rozumnému provozu akceptovatelné. Takže jezdíme do Renaultu po 30tis.km, vozíme si svůj olej (protože i oleje prodáváme) a myslíš, že mohou nebo chtějí protestovat?
7. 11. 2012 13:46
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
No otázka je jestli vám ho tam taky skutečně lejou. Nicméně pokud auto jezdí tímhle stylem 30 tis interval vidím jako v pohodě, ale to je spíš vyjímečný nájezd co tu píšeš. Většina lidí udělá 30000 tak za rok nebo i dva. To si pak ten olej v autě chvíli pobude.
7. 11. 2012 18:14
Re: No, tak 130kW ve 2.0TDI
To už je samozřejmě děj se vůle boží... Pokud jsou hovada, tak ho tam samozřejmě nenalejou... Zbylý olej ale vrací. Jestli si to přelijou do své nádoby už neodsleduju. Ale když vytáhneš měrku čerstvého oleje, tak poznáš jestli má 30tis. nebo je čerstvý. Jinak je to jak píšeš.
Avatar - jozephko
5. 11. 2012 20:34
Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Nemyslím tým samozrejme trojliter od Audi, ale dvojliter. Upraviť maximálny výkon zo 125 kW na 130 kW v čase, keď BMW vie urobiť z rovnakého objemu 150-160 kW, mi príde trochu amatérske a nehodné inžienierov od VW.
Rozbalit vlákno
7
5. 11. 2012 21:33
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
To víš,že by to uměli, ale proč by to dělali? :-O
5. 11. 2012 22:11
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Také nevidím tu potřebu mít 200 HP z 2,0 ccm Tdi. Respektive vidím a to pouze a jen, že to je módní trend po kterém tu plačtivě volá paní Kylie a jí podobní. Mě osobně to vůbec radost nedělá tohle nafukování, to není dle mojeho názoru pořádná motorářská práce. Při dnešním šetření kdy to jde vše na úkor životnosti spousta lidí zapláče.
5. 11. 2012 22:24
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Naco to bude dobre? BMW musi ponuknut za svoje priplatky nejaku pridanu hodnotu voci beznej produkcii.
6. 11. 2012 08:16
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
To jednak a za druhé i s 2,0 TDI/125 kW jede Tiguan jako z praku! Silnější TDI už jedině ve variantě R!
6. 11. 2012 10:14
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Napiš si na papír jednotlivé modely v rámci koncernu a seřaď si je dle hierarchie v rámci koncernu a dostaneš odpověď. Tam, kde jiní "musí" mít silnější variantu jdeš u VW (myšleno koncern) pro jinou značku. Tam kde u jiných jdeš pro "vyhoněný" šestiválec, musíš u VW pro osmiválec. Pro někoho neschopnost inženýrů, pro někoho dobře zvládnutá modelová politika v rámci trhu a minimalizace kanibalizace jednotlivých modelů mezi sebou.
6. 11. 2012 11:58
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Musím s tebou súhlasiť, hoci VW v obľube nemám. Sám pokukujem po novej Mazde6 ani nie kvôli výkonu, ale pomeru výkon/hmotnosť. A to už aj relatívne slabé motory cca 160k ponúkajú cez 120k na tonu je slušné číslo.

Inak z VW ma láka ešte passat na CNG, len škoda že to kombinujú len s 1,4 TSi.
6. 11. 2012 22:36
Re: Kedy bude mať VW konečne 200-koňový diesel?
Nikdo teď nezvedá výkon na 130. Jen někdy má VW ohromnou setrvačnost. S novým Passatem by měla dorazit 140 kW verze (s jedním turbodmychadlem). Je to EA288, jako ostatní nové diesely. Teoreticky by ho mohl mít i Golf GTD, ale to je jen spekulace. Až jejich plánovači vyhodnotí, že by bylo dobré takovou jednotku mít v nabídce, tak ji budou mít v nabídce. Nic proti pár poníkům navíc. Ale v autech, kde by mi taková jednotka mohla chybět, stejně dávám přednost benzínu a u něj mají zastoupení dostatečné.