Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Tiguan: 130 kW pro kombinaci 2,0 TDI DSG

57 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skoda toho divneho zadku [odkaz] vyzera ako z golfu plus.... predne partie su paradne ale ten zadok je skutocne tragicky..... ako celok fajn.... nie je to az take nudne ako to vyzera a ako posobia bezne osobne vw.....
Avatar - RWD
RWD
Současně jsou k dispozici v rámci VW (vyjma Audi) pouze verze 7° suchá do 280Nm a 6° "mokrá" do 350Nm. O jaký model DSG se zde tedy jedná? Je to předpokládám "mokrá" verze se 7°? Lze ji montovat i do jiných VW modelů? A jaký je její max. krouťák?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, jedná se o převodovku zatím používanou jen v Audi a ve VW T5, spojky jsou suché. Maximální točivý moment je dnes 500 Nm u dieselových a 550 Nm u benzinových motorů, předností této převodovky je i schopnost táhnout těžké přívěsy.
Avatar - RWD
RWD
Děkuji za doplňující info.
corsa396
Tak vysoky krutiaci moment so suchymi spojkami? Tak Audi ma 2 druhy 7st S-tronic ? S mokrymi aj so suchymi spojkami? Kolko Nm zvladnu s mokrymi ?
Avatar - RWD
RWD
To jsem se také podivil. Tato technologie mě zajímá a chtělo by to podrobnější rozbor proč suchá utáhne 500Nm a mokrá 6° se při 400Nm již přehřívá
simson33
Nechci tady znovu otevírat staré diskuse, ale já jsem někde na německém webu četl, že tohle 7-mi stupňové DSG má právě kvůli vysokým momentům spojky v olejové lázni. Ale zmýlit se mohl i ten německý novinář. Já osobně, právě kvůli schopnosti zvládat vysoké točivé momenty, bych spíše předpokládal olejovou náplň.
Avatar - RWD
RWD
Pokud se jedná o převodovku DQ500 tak o ní VW píše, že je to 7° mokrá spojka do 600Nm😒br /> [odkaz]

O žádném novějším modelu jsem informace nenašel, tak jak to tedy je? 😒
simson33
Taky nic novějšího než to co je v tom odkazu není. Tahle DQ500 je poslední verze DSG. Začínala nejprve v Transporteru, pak se dostala do Tiguanu a naposledy do RS3.
Verze DSG jsou zatím 4, od nejstarší po nejnovější je to😒br /> 1) 6st. DSG olej (do 350 Nm)
2) 7st. DSG olej (konstrukce pro motory podél do 600Nm)
3) 7st. DSG suchá (do 250 Nm)
4) 7st. DSG (asi) olej (do 600 Nm)
_MT_
Vezmu to po popořadě, jde o převodovky DQ250, DL501, DQ200 a DQ500. Jen DQ200 má suché spojky. Jo a DL501 by měla mít strop na 550 Nm a 9000 otáčkách.
simson33
A nemáš náhodou info, jak je to u převodovky DQ 500 s funkcí "plachtění", tedy s vyřazováním na N pokud auto jede z mírného kopce a není potřeba brzdit. Někde jsem četl, že takto upravený software mají jen některá auta vybavená DQ 500.
Avatar - RWD
RWD
Já myslel že to je standardní vlastnost DSG resp. dvouspojek, že lze bez problému vyřadit na N
_MT_
Tohle je automatické. Když sundáš nohu z plynu, tak nezačne auto brzdit motorem, ale nechá tě plachtit. Je několik způsobů, jak můžeš v případě potřeby převodovce říct, že plachtit nechceš. Navíc lze tuhle funkci úplně vypnout.
Avatar - RWD
RWD
Jo vy myslíte to co má např. VW CC že puštěním plynového pedálu automatický vyřadí na N a po sešlápnutí zase zařadí? Že se tomu říká plachtění nevím, ten pojem slyším poprvé.

Já mám DQ250 a z kopce vyřazuji dle potřeby (resp. dle ostatních 😊)
_MT_
Ano, to mám na mysli. Nikde jsem nečetl, jak to přesně funguje, ale spojky v DSG jsou ve výchozí poloze rozepnuté (sepnutí musí být aktivně udržované, jestli si dobře pamatuji, někde jsem i četl, kolik energie je na to potřeba). Takže můj odhad je, že převodovka nevyřazuje doslova, jen uvolní spojku.

Manuální řazení neutrálu za jízdy je kapitola sama pro sebe.
_MT_
Teď si nejsem jistý, na co se ptáš. Pokud vím, tak plachtění není exkluzivní DQ500, jestli se nepletu, tak ho má například Passat Alltrack s DQ250.
simson33
Chtěl jsem vědět, jak se pozná model, který tuhle funkci má. Ale žádné poznávací znamení, že DSG tuhle funkci má asi neexistuje. Pak jsem chtěl vědět, jestli se to dá vypnout - napsal´s že ano, a jak? V menu palubního počítače? A poslední, když chceš v režimu "plachtění" funkci zrušit tak předpokládám, že stačí ťuknout na brzdu nebo plyn, ne?
_MT_
Neřekl bych, že to lze poznat. Do budoucna to nejspíš bude ve všech modelech. Ano, v palubním počítači na to máš položku. A poslední, přesně tak. Popřípadě pádlem by to také mělo jít (a nejspíš i voličem převodovky).
simson33
Dík za info, já mám 6st.DSG a ta funkce "plachtění" mi docela chybí. Zvlášť když jedu z mírného kopce a nechci brzdit motorem. Nebo v situaci, kdy vidím na semaforu v dálce červenou a sundám nohu z plynu...
_MT_
Jen jsem napsal hloupost, voličem to určitě nejde. 😄 Co jsem neřekl, plachtění funguje jen v režimu D. Jakmile máš převodovku v režimu S, nebo M, tak plachtit nebude. Můžeš se zkusit zeptat v servisu, jestli není nějaký update software. A jestli neobsahuje tuhle funkci.
_MT_
Přes suché spojky snad nejvíc posílá Fiat na jeho TCT - 350 Nm. Pokud jde o přehřívání, u DQ250 se přehřívá hlavně mechatronika, pokud vím.
simson33
Ty dva druhy DSG o kterých píšeš, jsou konstrukčně zcela jiné. V A3 je suché 7st.DSG pro motory uložené napříč pro momenty do 250 Nm, v A4 olejové 7st.DSG pro motory uložené podél a pro momenty snad do 600 Nm, v RS3 je třetí typ 7st.DSG pro motory uložené napříč a momenty taky snad do 600 Nm.
corsa396
Dik chalani za info, ale este nam ostala nova R8, tam je tiež DSG, to bude ten isty typ ako v RS4, či?
_MT_
Jak již napsali jiní. DQ500 má spojky mokré. A jejím stropem je 600 Nm.
Avatar - RWD
RWD
Tak to jsme tu tři stejného názoru. Z jakých informací potom čerpal pan L. Vaverka?
simson33
Redaktoři ACZ z nějakého mně neznámého důvodu stále opakují, že DQ 500 má spojky suché.
igorvrazic
na CX-5 a 129kW...krutak 420Nm a Euro6?

neee

:-!
Avatar - guze
guze
Škoda že nemá CX-5 odpověd na Tiguan 2.0 TSI 155kW......
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
to není žádná škoda.... proč by mělli odpovídat na každou kravinu..nemyslíš?
pargi
>😁 :yes:
Avatar - guze
guze
Tvůj názor 😉
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
také prodlouženou verzi Tiguanu a Yeti. Pokud u Tiguanu po položení zadních sedadel nevznikne zcela rovná plocha jako u Passatu, je jeho prodejnost horší, než by mohla být.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
proč tebe to zajímá, to nechápu. stejně budeš kvedlat leda prstem v nose >😁 >😁 >😁
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Asi jo. Tiguan je pro mne malý. Pokud koncern VW nepředstaví dostatečně rychle nějaké SUV, které by ty výše uvedené požadavky naplňoval, vidím to tak, že XC70 bude pro mne asi lepší variantou. :-!
Xawier
>😁 Ty jseš moc!
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Na XC70 mně vadí chybějící ruční brzda :no: A rádio nemá dlouhé vlny :no:
ryccardo
že na LW ale vysílá stanic >😁
MichalH
s pravděpodobně stále 30tis.km výměnným intervalem 4l olejové náplně... 😄 :yes:
Xawier
To VW nikdy neměl,pokud vím... 😉
jaja01
ne, nevis, mam 2.0tdi, 103kw, 7dsg a interval je prave 30 tisic
MichalH
právě proto bych nechtěl být tím motorem... >😁
Xawier
Já vím moc dobře😄 Takovej interval neexistuje!!! Interval garančních prohlídek u tvého vozu je "DLE UKAZATELE"!!! "Nejpozději však po dvou letech,nebo 30.000 km"!!! Přečti si to,máš to v servisce 😉 Řídící jednotka u tvého auta si sama vyhodnocuje míru zanešení oleje a podle toho tě vyzve k návštěvě servisu. Ve většině případů se tak stane mezi 22t. a 27t. km...
MichalH
Spíš míru zatížení motoru, teplotní podmínky provozu motoru atd. Za jízdy to rozbor oleje asi nedělá... Když jsem teď z jedné oktávky vytáhl měrku oleje, tak byla po 17tis.km pod minimem a počítač si toho ani nevšiml... Pěkně děkuju za takové počítače, intervaly a tomu neúměrně malé náplně... Normální člověk tu černou vodu stejně nejpozději po 15tis.km vyleje. Teda pokud to neprovozuje 3 roky pod zárukou a pak to dává rychle dopryč, ať se vytrápí někdo jiný.
ryccardo
Normální člověk jo, ale evidentně je spousta nenormálních co věří long life tekutýmu šmirglu a nesmyslnejm kontrolkám míře zanesení oleje. Pak mají ty motory něco vydržet >😁
kyklop
neodbornik, resp. clovek neznaly sa riadi tym co vyrobca udava v servisnych knizkach a manualoch 😉
ryccardo
Jenže oni se tím řídí i v servisech tak co pak chceš dělat. To má přijít jako majitel auta do servisu a říct jim co tam mají nalít za olej a kdy ho vyměnit. To je jako bych měl opraváři na pračku radit co s tím má udělat. Přijde mi to trochu zvláštní.
MichalH
Máme ve firmě nového Mastera 2.3dCi. Servisní interval dle Renault 40tis.km. Vzhledem k tomu, že je tam 9 litrová olejová náplň, jezdí pod stálým zatížením dlouhé trasy v noci po rovinatých silnicích 1.třídy (vnitrofiremní rozvoz, najede 10tis.km měsíčně) tak jsem řekl, že výměna se bude dělat nejpozději po 30tis.km. To si myslím, že je vzhledem k velikosti náplně, defakto 3.měsíčnímu intervalu výměny a rozumnému provozu akceptovatelné. Takže jezdíme do Renaultu po 30tis.km, vozíme si svůj olej (protože i oleje prodáváme) a myslíš, že mohou nebo chtějí protestovat?
ryccardo
No otázka je jestli vám ho tam taky skutečně lejou. Nicméně pokud auto jezdí tímhle stylem 30 tis interval vidím jako v pohodě, ale to je spíš vyjímečný nájezd co tu píšeš. Většina lidí udělá 30000 tak za rok nebo i dva. To si pak ten olej v autě chvíli pobude.
MichalH
To už je samozřejmě děj se vůle boží... Pokud jsou hovada, tak ho tam samozřejmě nenalejou... Zbylý olej ale vrací. Jestli si to přelijou do své nádoby už neodsleduju. Ale když vytáhneš měrku čerstvého oleje, tak poznáš jestli má 30tis. nebo je čerstvý. Jinak je to jak píšeš.
Avatar - jozephko
jozephko
Nemyslím tým samozrejme trojliter od Audi, ale dvojliter. Upraviť maximálny výkon zo 125 kW na 130 kW v čase, keď BMW vie urobiť z rovnakého objemu 150-160 kW, mi príde trochu amatérske a nehodné inžienierov od VW.
Xawier
To víš,že by to uměli, ale proč by to dělali? 😲
Cipísek
Také nevidím tu potřebu mít 200 HP z 2,0 ccm Tdi. Respektive vidím a to pouze a jen, že to je módní trend po kterém tu plačtivě volá paní Kylie a jí podobní. Mě osobně to vůbec radost nedělá tohle nafukování, to není dle mojeho názoru pořádná motorářská práce. Při dnešním šetření kdy to jde vše na úkor životnosti spousta lidí zapláče.
kyklop
Naco to bude dobre? BMW musi ponuknut za svoje priplatky nejaku pridanu hodnotu voci beznej produkcii.
Xawier
To jednak a za druhé i s 2,0 TDI/125 kW jede Tiguan jako z praku! Silnější TDI už jedině ve variantě R!
figurka
Napiš si na papír jednotlivé modely v rámci koncernu a seřaď si je dle hierarchie v rámci koncernu a dostaneš odpověď. Tam, kde jiní "musí" mít silnější variantu jdeš u VW (myšleno koncern) pro jinou značku. Tam kde u jiných jdeš pro "vyhoněný" šestiválec, musíš u VW pro osmiválec. Pro někoho neschopnost inženýrů, pro někoho dobře zvládnutá modelová politika v rámci trhu a minimalizace kanibalizace jednotlivých modelů mezi sebou.
Ma007
Musím s tebou súhlasiť, hoci VW v obľube nemám. Sám pokukujem po novej Mazde6 ani nie kvôli výkonu, ale pomeru výkon/hmotnosť. A to už aj relatívne slabé motory cca 160k ponúkajú cez 120k na tonu je slušné číslo.

Inak z VW ma láka ešte passat na CNG, len škoda že to kombinujú len s 1,4 TSi.
_MT_
Nikdo teď nezvedá výkon na 130. Jen někdy má VW ohromnou setrvačnost. S novým Passatem by měla dorazit 140 kW verze (s jedním turbodmychadlem). Je to EA288, jako ostatní nové diesely. Teoreticky by ho mohl mít i Golf GTD, ale to je jen spekulace. Až jejich plánovači vyhodnotí, že by bylo dobré takovou jednotku mít v nabídce, tak ji budou mít v nabídce. Nic proti pár poníkům navíc. Ale v autech, kde by mi taková jednotka mohla chybět, stejně dávám přednost benzínu a u něj mají zastoupení dostatečné.