Novinky
3_diamanty
0
skoda toho divneho zadku [odkaz] vyzera ako z golfu plus.... predne partie su paradne ale ten zadok je skutocne tragicky..... ako celok fajn.... nie je to az take nudne ako to vyzera a ako posobia bezne osobne vw.....
Současně jsou k dispozici v rámci VW (vyjma Audi) pouze verze 7° suchá do 280Nm a 6° "mokrá" do 350Nm. O jaký model DSG se zde tedy jedná? Je to předpokládám "mokrá" verze se 7°? Lze ji montovat i do jiných VW modelů? A jaký je její max. krouťák?
Ano, jedná se o převodovku zatím používanou jen v Audi a ve VW T5, spojky jsou suché. Maximální točivý moment je dnes 500 Nm u dieselových a 550 Nm u benzinových motorů, předností této převodovky je i schopnost táhnout těžké přívěsy.
Tak vysoky krutiaci moment so suchymi spojkami? Tak Audi ma 2 druhy 7st S-tronic ? S mokrymi aj so suchymi spojkami? Kolko Nm zvladnu s mokrymi ?
To jsem se také podivil. Tato technologie mě zajímá a chtělo by to podrobnější rozbor proč suchá utáhne 500Nm a mokrá 6° se při 400Nm již přehřívá
Nechci tady znovu otevírat staré diskuse, ale já jsem někde na německém webu četl, že tohle 7-mi stupňové DSG má právě kvůli vysokým momentům spojky v olejové lázni. Ale zmýlit se mohl i ten německý novinář. Já osobně, právě kvůli schopnosti zvládat vysoké točivé momenty, bych spíše předpokládal olejovou náplň.
Pokud se jedná o převodovku DQ500 tak o ní VW píše, že je to 7° mokrá spojka do 600Nm😒br />
[odkaz]
O žádném novějším modelu jsem informace nenašel, tak jak to tedy je? 😒
O žádném novějším modelu jsem informace nenašel, tak jak to tedy je? 😒
Taky nic novějšího než to co je v tom odkazu není. Tahle DQ500 je poslední verze DSG. Začínala nejprve v Transporteru, pak se dostala do Tiguanu a naposledy do RS3.
Verze DSG jsou zatím 4, od nejstarší po nejnovější je to😒br /> 1) 6st. DSG olej (do 350 Nm)
2) 7st. DSG olej (konstrukce pro motory podél do 600Nm)
3) 7st. DSG suchá (do 250 Nm)
4) 7st. DSG (asi) olej (do 600 Nm)
Verze DSG jsou zatím 4, od nejstarší po nejnovější je to😒br /> 1) 6st. DSG olej (do 350 Nm)
2) 7st. DSG olej (konstrukce pro motory podél do 600Nm)
3) 7st. DSG suchá (do 250 Nm)
4) 7st. DSG (asi) olej (do 600 Nm)
Vezmu to po popořadě, jde o převodovky DQ250, DL501, DQ200 a DQ500. Jen DQ200 má suché spojky. Jo a DL501 by měla mít strop na 550 Nm a 9000 otáčkách.
A nemáš náhodou info, jak je to u převodovky DQ 500 s funkcí "plachtění", tedy s vyřazováním na N pokud auto jede z mírného kopce a není potřeba brzdit. Někde jsem četl, že takto upravený software mají jen některá auta vybavená DQ 500.
Já myslel že to je standardní vlastnost DSG resp. dvouspojek, že lze bez problému vyřadit na N
Tohle je automatické. Když sundáš nohu z plynu, tak nezačne auto brzdit motorem, ale nechá tě plachtit. Je několik způsobů, jak můžeš v případě potřeby převodovce říct, že plachtit nechceš. Navíc lze tuhle funkci úplně vypnout.
Jo vy myslíte to co má např. VW CC že puštěním plynového pedálu automatický vyřadí na N a po sešlápnutí zase zařadí? Že se tomu říká plachtění nevím, ten pojem slyším poprvé.
Já mám DQ250 a z kopce vyřazuji dle potřeby (resp. dle ostatních 😊)
Já mám DQ250 a z kopce vyřazuji dle potřeby (resp. dle ostatních 😊)
Ano, to mám na mysli. Nikde jsem nečetl, jak to přesně funguje, ale spojky v DSG jsou ve výchozí poloze rozepnuté (sepnutí musí být aktivně udržované, jestli si dobře pamatuji, někde jsem i četl, kolik energie je na to potřeba). Takže můj odhad je, že převodovka nevyřazuje doslova, jen uvolní spojku.
Manuální řazení neutrálu za jízdy je kapitola sama pro sebe.
Manuální řazení neutrálu za jízdy je kapitola sama pro sebe.
Teď si nejsem jistý, na co se ptáš. Pokud vím, tak plachtění není exkluzivní DQ500, jestli se nepletu, tak ho má například Passat Alltrack s DQ250.
Chtěl jsem vědět, jak se pozná model, který tuhle funkci má. Ale žádné poznávací znamení, že DSG tuhle funkci má asi neexistuje. Pak jsem chtěl vědět, jestli se to dá vypnout - napsal´s že ano, a jak? V menu palubního počítače? A poslední, když chceš v režimu "plachtění" funkci zrušit tak předpokládám, že stačí ťuknout na brzdu nebo plyn, ne?
Neřekl bych, že to lze poznat. Do budoucna to nejspíš bude ve všech modelech. Ano, v palubním počítači na to máš položku. A poslední, přesně tak. Popřípadě pádlem by to také mělo jít (a nejspíš i voličem převodovky).
Dík za info, já mám 6st.DSG a ta funkce "plachtění" mi docela chybí. Zvlášť když jedu z mírného kopce a nechci brzdit motorem. Nebo v situaci, kdy vidím na semaforu v dálce červenou a sundám nohu z plynu...
Ty dva druhy DSG o kterých píšeš, jsou konstrukčně zcela jiné. V A3 je suché 7st.DSG pro motory uložené napříč pro momenty do 250 Nm, v A4 olejové 7st.DSG pro motory uložené podél a pro momenty snad do 600 Nm, v RS3 je třetí typ 7st.DSG pro motory uložené napříč a momenty taky snad do 600 Nm.
na CX-5 a 129kW...krutak 420Nm a Euro6?
neee
:-!
neee
:-!
také prodlouženou verzi Tiguanu a Yeti. Pokud u Tiguanu po položení zadních sedadel nevznikne zcela rovná plocha jako u Passatu, je jeho prodejnost horší, než by mohla být.
proč tebe to zajímá, to nechápu. stejně budeš kvedlat leda prstem v nose >😁 >😁 >😁
Asi jo. Tiguan je pro mne malý. Pokud koncern VW nepředstaví dostatečně rychle nějaké SUV, které by ty výše uvedené požadavky naplňoval, vidím to tak, že XC70 bude pro mne asi lepší variantou. :-!
s pravděpodobně stále 30tis.km výměnným intervalem 4l olejové náplně... 😄 :yes:
To VW nikdy neměl,pokud vím... 😉
ne, nevis, mam 2.0tdi, 103kw, 7dsg a interval je prave 30 tisic
Já vím moc dobře😄 Takovej interval neexistuje!!! Interval garančních prohlídek u tvého vozu je "DLE UKAZATELE"!!! "Nejpozději však po dvou letech,nebo 30.000 km"!!! Přečti si to,máš to v servisce 😉 Řídící jednotka u tvého auta si sama vyhodnocuje míru zanešení oleje a podle toho tě vyzve k návštěvě servisu. Ve většině případů se tak stane mezi 22t. a 27t. km...
Spíš míru zatížení motoru, teplotní podmínky provozu motoru atd. Za jízdy to rozbor oleje asi nedělá... Když jsem teď z jedné oktávky vytáhl měrku oleje, tak byla po 17tis.km pod minimem a počítač si toho ani nevšiml... Pěkně děkuju za takové počítače, intervaly a tomu neúměrně malé náplně... Normální člověk tu černou vodu stejně nejpozději po 15tis.km vyleje. Teda pokud to neprovozuje 3 roky pod zárukou a pak to dává rychle dopryč, ať se vytrápí někdo jiný.
Normální člověk jo, ale evidentně je spousta nenormálních co věří long life tekutýmu šmirglu a nesmyslnejm kontrolkám míře zanesení oleje. Pak mají ty motory něco vydržet >😁
neodbornik, resp. clovek neznaly sa riadi tym co vyrobca udava v servisnych knizkach a manualoch 😉
Jenže oni se tím řídí i v servisech tak co pak chceš dělat. To má přijít jako majitel auta do servisu a říct jim co tam mají nalít za olej a kdy ho vyměnit. To je jako bych měl opraváři na pračku radit co s tím má udělat. Přijde mi to trochu zvláštní.
Máme ve firmě nového Mastera 2.3dCi. Servisní interval dle Renault 40tis.km. Vzhledem k tomu, že je tam 9 litrová olejová náplň, jezdí pod stálým zatížením dlouhé trasy v noci po rovinatých silnicích 1.třídy (vnitrofiremní rozvoz, najede 10tis.km měsíčně) tak jsem řekl, že výměna se bude dělat nejpozději po 30tis.km. To si myslím, že je vzhledem k velikosti náplně, defakto 3.měsíčnímu intervalu výměny a rozumnému provozu akceptovatelné. Takže jezdíme do Renaultu po 30tis.km, vozíme si svůj olej (protože i oleje prodáváme) a myslíš, že mohou nebo chtějí protestovat?
No otázka je jestli vám ho tam taky skutečně lejou. Nicméně pokud auto jezdí tímhle stylem 30 tis interval vidím jako v pohodě, ale to je spíš vyjímečný nájezd co tu píšeš. Většina lidí udělá 30000 tak za rok nebo i dva. To si pak ten olej v autě chvíli pobude.
Nemyslím tým samozrejme trojliter od Audi, ale dvojliter. Upraviť maximálny výkon zo 125 kW na 130 kW v čase, keď BMW vie urobiť z rovnakého objemu 150-160 kW, mi príde trochu amatérske a nehodné inžienierov od VW.
To víš,že by to uměli, ale proč by to dělali? 😲
Také nevidím tu potřebu mít 200 HP z 2,0 ccm Tdi. Respektive vidím a to pouze a jen, že to je módní trend po kterém tu plačtivě volá paní Kylie a jí podobní. Mě osobně to vůbec radost nedělá tohle nafukování, to není dle mojeho názoru pořádná motorářská práce. Při dnešním šetření kdy to jde vše na úkor životnosti spousta lidí zapláče.
Naco to bude dobre? BMW musi ponuknut za svoje priplatky nejaku pridanu hodnotu voci beznej produkcii.
Napiš si na papír jednotlivé modely v rámci koncernu a seřaď si je dle hierarchie v rámci koncernu a dostaneš odpověď. Tam, kde jiní "musí" mít silnější variantu jdeš u VW (myšleno koncern) pro jinou značku. Tam kde u jiných jdeš pro "vyhoněný" šestiválec, musíš u VW pro osmiválec. Pro někoho neschopnost inženýrů, pro někoho dobře zvládnutá modelová politika v rámci trhu a minimalizace kanibalizace jednotlivých modelů mezi sebou.
Nikdo teď nezvedá výkon na 130. Jen někdy má VW ohromnou setrvačnost. S novým Passatem by měla dorazit 140 kW verze (s jedním turbodmychadlem). Je to EA288, jako ostatní nové diesely. Teoreticky by ho mohl mít i Golf GTD, ale to je jen spekulace. Až jejich plánovači vyhodnotí, že by bylo dobré takovou jednotku mít v nabídce, tak ji budou mít v nabídce. Nic proti pár poníkům navíc. Ale v autech, kde by mi taková jednotka mohla chybět, stejně dávám přednost benzínu a u něj mají zastoupení dostatečné.