Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
Tak nějak :-) Okamžitě jsem dostal vynadáno, co si to vůbec dovoluju, že tady srovnávám dvě konkurenční auta z trošku méně zaujatého pohledu... Většina z odborníků, co se tady vylejvá v Rapidu, ani v 301 vůbec neseděla, nejela s nimi, ale už teď vědí, že Peugeot bude pohodlnější, bude mít lepší materiály a dokonce i lepší dynamiku, což jsi díky bohu vyvrátil :yes:
Nemám tažný a na střechu bych takovou váhu asi nedal. Já, jinak, sedan nezatracuju, pouze se bavíme o zvýšené praktičnosti liftu právě proti tomuto řešení karoserie. A navíc se mi hodně aut líbí víc v liftu v porovnání se sedanem (Avenstis první generace, primera p11, mondeo mk3.. ), v nižší střední pak sedany vypadají opravdu podivně (focus, c4, mazda 3), o třídu níž to pak je ještě horší (fabia sedan). Já jsem prostě na liftbacky :-)
Zdravím,
diskuse zajímavá. Měl jsem dnes možnost v nákupním centrum Šterboholy staticky vyzkoušet nový model P301.
Zpracování velice pěkné vystavená nejlepší výbava. Nepřipadal jsem si v levném autě - vlastním O1.
Jediný limituijicí rozměr je otvort do kufru, ale člověk si zvykne.Pokud bych potřeboval nové auto - uvažuji o něm.
jj, 1.6VTI Allure za 290k + extras za zalších cca 20k a mas celkem pěkný, nenáročný a celkem velký auto za slušný peníze :yes: Tohle se PSA opravdu povedlo ;-)
Když lezeš do auta za "dvěstěpade", nemáš velké očekávání, nemá ho ani Rasťo a dle toho hodnotí. Nebo máš ten pocit, že to Citrón natírá osmičkový Audině?
V rámci možností.Ono žvanit o něčem co si viděl na fotce dokáže každej.Já ti říkám jak to je.Viz vejš mám 185 cm a nikde mi místo nechybělo což mě celkem překvapilo,protože jsem čekal nataženou fabii a je to i na šířku viz. vejš širší.
Tvůj nick zase,že jsi smažka a taky ti to nevnucuju.Já bych si rapida nikdy nekoupil,ale třeba takový hjondé je v mnhaha směrech horší.Pokud někdo říká,že je rapid low-end tak naprosto nestranně ti říkám,že hnojdé je to samí od santa fe níž.
Svez se Loganem nebo Thalii...uvidíš, jak ti budou jízdní vlastnosti vyhovovat. Nemusíš být závodník, aby jsi rozeznal stabilitu v zatáčkách a jistotu na nerovnostech.
Okřídlený šíp je zárukou určité úrovně a standardů těchto vozů odpovídající době vzniku. Co se týče jízdních a užitných vlastností, nemůže tě u Rapida nic překvapit v dobrém slova smyslu. U P301 nebo Loganu nic takového nečekej...to jsou pro mě auta z 90.let. Proto mě nenapadne je s Rapidem porovnávat, ale neodsuzuju jejich existenci. Své místo na trhu májí. Jen musí zákazník vědet co chce.
Takže Rasto lže...
Užívateľa kokpit poteší kvalitou spracovania a prehľadnosťou. Chýbal nám väčší odkladací priestor pred radiacou pákou, kde si obyčajne odkladáme telefón a peňaženku. Pre jazdu v meste je výborný výhľad šikmo dopredu a pomerne prehľadné sa javia aj spätné zrkadlá. U sedanov tejto kategórie si treba zvyknúť na tlačidlá sťahovania okien umiestnené vedľa radiacej páky.
[odkaz]
Rapid je možno jazdne lepší, lenže nikto si ho nebude kupovať kvôli jazdným vlastnostiam, akokoľvek sú dobré. Karoséria liftback a kufor je v našich končinách na aute to najdôležitejšie, logo okrídleného šípu tiež, takže predaje budú. Lenže tá cena je proste príliš. Francúzske dvojičky sú auto na ťažké podmienky, skôr do Ruska a pod., ktoré nieje na každodenné jazdenie po Blave či Prahe. Rapid už hej. Lenže cenovo a výbavovo sú konkurenti oveľa zaujímavejší. A to aj dospelejší konkurenti z nižšej strednej! ;-)
Solidne auticko. Avsak ziadna slava. Urcite nebudes spoza okna vyzyvavo pozerat po okoli, ze ake mas faro! Mozno vsak vtedy, ked budes na svetlach stat vedla Favorita.
Pár lidí tady má dojem, že to Rapid může zabalit...Ale je dobrý si uvědomit, že tohle je Logan od PSA. Zkrátka auto, které nás technicky, ale i jízdně vrátí do 90. let. Je úplně jedno, jestli tam dávají automatickou klimatizaci nebo ESP. Tyhle prvky auto nedělají.
Už zvolenou karoserii sedan je jasné, že tady jde o cenu. Auto bylo primárně vyvíjeno pro Čínu a východní trhy. Kdežto Rapid přístupem míří na Evropu. Navíc je Rapid liftback, takže praktičností a variabilitou je úplně jinde. Další důvod vyšší ceny. A když si všimnu detailů typu stahování oken vpředu na středovém panelu, to samé ve vyšší výbavě i vzadu, zadní opěrky hlav pevné? To už je fakt síla. Jak říkám, auto dobrý, ale zavání to devadesátkama. Je jasné, že se to bude projevovat i v chování vozu jako celku. Průměrně tuhá karoserie, měkký podvozek, který bude ve 180 slušně plavat. Proto nemá význam, dávat silnější motorizaci. Na nerovnostech a v zatáčce se auto bude vlnit, řízení přeposilované, podprůměrné odhlučnění...
Rapid na rozdíl od 301 je plnohodnotné auto vyrobené v roce 2012...prostě přesednete z Fabie II a budete doma. Jak jízdně, tak ovladatelností vozu. Žádná překvapení ani záludnosti. Zkuste to samé s 208...tedy přesednout do 301.
Proto cena naprosto odpovídá výkonům, které vůz nabízí. Počkáme si na test...Alespon je design zajímavejší než nový Logan.
>:D A to si toho moc neberu. Ne že by auto bylo narvané po střechu, musí to mít nějakou kulturu. Když jedu na aktivní dovolenou, tak věci cestují samostatně v dodávce (pokud to není do Alp, tak cestují kurýrní službou - aerolinky by je akorát ztratily anebo zničily, nemluvě o poplatcích, které bych musel zaplatit za takové množství zavazadel; nejvíc mne dostává ten vtip, že cenné věci si máš vzít na palubu). >:D
Alespoň jednou určitě ano. ;-) Zvládnu cestovat i na lehko (a je to příjemně osvěžující), ale většinou tomu tak není. Vezmu si s sebou tolik věcí, kolik úložné prostory vozu dovolí. Vzhledem k tomu, že většinou mají malinkaté kufry, tak toho stejně tolik nebývá (ono se to nezdá, kolik prostoru pár obleků, košil a bot zabere). Kdybych hrál golf a chtěl s sebou vzít jednu sadu holí, tak už do kufru žádné zavazadlo nestrčím. Ale je to miláček, takže mu to prominu. ;-) Přítelkyně rozhodně není šťastná z mého výběru povozů. :-!
I kdybys mi dal 600 litrový plně využitelný kufr, tak stačí přihodit nějaký ten oblek pro každou příležitost se vším, co k tomu patří, a nejspíš ho také zaplním. A doma to asi ani nebude znát, že jsem právě odvezl "600 litrů" oblečení. Vždyť to zdaleka není ani metr krychlový. A to vůbec nemluvím o přítelkyni, ta by potřebovala stěhovák. :*) >:D
Lidé dnes v kapsách nosí plnohodnotné počítače, používají je jako plnohodnotné počítače, ale chovají se, jako by to byly jen telefony.
Storm se už neprodává, pokud vím. Dotykové (pomíjím tu klasickou podobu obohacenou o dotykový display) nabízí jen Curve a Torch. Z řady 9800 máš ještě 9860. Ale ne na všech trzích nabízí to samé, 9860 je dostupný minimálně v Německu. BB je tradiční volba pro firmy a státní organizace. Jejich politiky jsou asi nejpropracovanější a jsou léty ověřené. Ten základ, který nabízí už léta, mnohem hlouběji do minulosti, než sahá iPhone a "revoluce", kterou přinesl, je hodně kvalitní. Otázka je, jak bezpečné jsou funkce, které přidali s tím, jak se jejich zařízení stala populárnější mezi běžnými uživateli. Co bych doporučil, asi právě Torch 9860. Zase tolik zařízení nemají, takže můžeš porovnat. Možná bys dal přednost tradičnější BB user experience. ;-)
Ony právě i komerční aplikace šifrování většinou musí mít zadní vrátka. Kvůli terorismu jsou na to dnes často zákony a i dříve byly cesty. Třeba v USA šifrování je a byla kontrolovaná technologie. Jakmile tvůj produkt umí šifrovat (nad nějakou úroveň, kterou zvládnou bez problémů překonat), musíš mít exportní povolení. A co vím, tak byla běžná praxe, že firma musela zabudovat zadní vrátka, aby povolení dostala. Nemluvě o vrátkách na HW úrovni, které tam přidá výrobce v nějaké "rozvojové" zemi (nejspíš na žádost místních bezpečnostních a výzvědných složek). Algoritmy jsou dnes na dobré úrovni, útočí se na implementace.
S tím zabezpečením máš pravdu...bohužel, v tomhle směru chybí vůle i možnosti.(Zase tak do toho nevidím, tahle část IT jde mimo mě). :-)
Blackberry musím prozkoumat, nikdy jsem jej neměl. Docela se mi líbí Storm 2 a 9810 - nebo je nějaký model, který bys doporučil? Jen vyzkoušet, co platforma nabízí a zase telefon střelit.
K té bezpečnosti - mnoho i poměrně důležitých lidí šifruje co se dá a pak zjistím, že aktivně používají Facebook. To bych upadl, víc ty dveře do soukromí snad otevřít ani nejdou...nikdo mi nevymluví, že si americké úřady nemohou vyžádat komplet dokumentaci kteréhokoli uživatele (Patriot Act, pod který dnes schovávají vše)...
Ale to už odbíhám. :-)
Většina lidí si ani neuvědomuje, jak nebezpečné tyhle telefony jsou. Tak jak by mohli požadovat něco víc? Stejně jako běžný člověk neví o problémech, které přinesl DNSSEC. Nerozumí tomu, že kliknutím na obrázek s roztomilou kočičkou někomu může ve skutečnosti umožnit získat přístup k jeho bankovnímu účtu. Apple se snaží, uvědomuje si nutnost zabezpečení, ale jejich dosavadní pokusy byly zatím neúspěšné. A i některé jejich politiky nejsou dostatečné. Do toho tu máme různé bezpečnostní složky, pro které je dobré zabezpečení noční můra a ve skutečnosti je v některých zemích nelegální - buď můžeš poskytovat šunt, nebo to musí mít zadní vrátka.
Telefon používám jako telefon, takže nedostatek aplikací mne netrápí. Hovorové služby, data, videokonference, textové zprávy, email (s podporou šifrování a digitálních podpisů), mapy s navigací plus možnost doprogramovat pár firemních aplikací. Jo a FL kameru pro augmented reality. Hlavně mi vadí (ne)bezpečnost. Blackberry nabízí použitelnou úroveň. Ne ideální, ale použitelnou. Jo, v tomhle směru má Android výhodu, protože si ho sami můžeme zabetonovat jako každý jiný linuxový stroj. Ale i tak začneš narážet na licence.
Ano, vzhledem k zaměření očekávám, že Rapid bude lepší auto. Pokud někdo dělá levné auto pro EU a druhý pro Rusko, tak očekávám, že to první bude lepší. Co je na tom nepochopitelného? A ještě bych asi mohl vyjasnit pojem lepší... tedy blíže modernímu pojetí vozu.
Nikde nepíši, že moje očekávání musí být naplněno. A to "určitě" sis vycucal z prstu. Ty možná očekáváš, že vozy zaměřené na ruského člověka budou mnohem sofistikovanější a vyspělejší než ty zaměřené na lidi v EU.
ve všech českých >:D >:-[] testech. Já jsem s vozem jel a upřímně bych jízdní vlastnosti a komfort jednoznačně označil za horší než v Octavii I. Tedy bída. měřeno samozřejmě požadavky na nižší střední třídu.
Nezapomínej, že u všeho, co má na kapotě znak Škoda, musíš podle místní diskusní metodiky připočítat ke zrychlení 5 s a od max. rychlosti odečíst 20 km/h. :-!
dělají z Rapida ještě větší nesmysl, než byl tento sám o sobě. Kdybych mířil do této kategorie, kde je poměr cena/výkon jedním z hlavních požadavků, nebudu se s Rapidem vůbec obtěžovat a půjde v podstatě o vnitřní souboj v rámci PSA. A to jsem všechno možný, jenom ne fanoušek Francouzů. Na druhou stranu, Peugeot s 508 ukázal, že dobrá auta dělat umí, mají i výborné malé auto v 208 a teď 301 (volba rozumu), tato automobilka mi začíná být v poslední době sympatická.
Pro mě Rapid zrovna není. A kdybych musel? Težko říct. Rapid je sice v tuto chvíli dražší, ale on brzy zlevní, časem bude také jako ojetina pořád v kurzu a ten rozdíl pak dostaneš zpátky. Že se cítíš příjemněji v Rapidu, to už jsem psal výše.
Rapid není žádná sláva, ale oproti C-Elysée je pořád citelně lepším vozem.
Levné auto, za nízkou cenu. A to je dobře! Nenabízí nic navíc, ale ani nic zásadního nepostrádá - spotřební produkt jak má být, co si nehraje na nic víc... (i když z nepochopitelného důvodu jsou někteří z něj asi i doopravdy nadšení...). :-)
Jenom si vzpomínám na křičící hlasy všech, když Rapida nabídli s 1.2 MPI (Htp) a 55 kw. Tady to duo od PSA má základní motor ještě mnohem většího chcípáka (aspoň podle dynamiky, nevím jak je to s kultivovaností) a najednou čtu příspěvky ve stylu "krásně jezdící jedna dvojka by mi stačila" ????
Keby si nebol sprostý jak kybel šrotu,tak bys pochopil,ze to je pre zakaznika len dobre,ze automobilky zlavuju! Pokial si uchyl a kupujes lowend za highend...kup si Rapid...takych skodovka bude potrebovat
Souhlas. Tady si každej myslí, že ti hujeři v amatérsky vedeném koncernu jsou blbí jak vagon blata. Ale o ceně rozhoduje nabídka a poptávka, tak kde se křivky setkají, za to se prodává - a viděl už někdy prodejce, který řekne: "Já vím, že byste za to dali 300, ale budiž to za 250!"? Já ne...
Že řešíš reklamy, je vcelku komický. Vzpomeň si na Fluence a Alberta - to bylo na detenční ústav. Nebo třeba Nissany - prostě reklama, přeháňka, kdo se podle ní rozhoduje, tak si to zaplatí.
Jinak souhlas s Otravou, pokud lidé danou cenu neakceptují, bude se s ní hýbat, pokud je Rapid z nějakého důvodu přesvědčí a cenu akceptují, není k tomu důvod. Cena P301 mi přijde spíš dotovaná, ale cifršpión nejsem...
V jakém smyslu hračky? Samozřejmě, šifrování nebo nějaké pokročilejší funkce to nemá, ale v tomhle ohledu je trh telefonů stejný jako trh aut. Nabízí se to, po čem je největší poptávka - takže telefon, SMS, datování + hotspot, Exchange, Mail, Facebook a Twitter, do toho nějaký video, hudba a slušnej foťák.Já se klidně přiznám, že nic víc nepotřebuju...
Pokud má někdo zájem o nějaký pokročilejší fce a UI, asi nebude problém zaplatit skupinu frajerů z XDA aby vyrobili custom firmware třeba na bázi ***nogenu nebo MIUI. Bohužel, hardwarové šifrování nenaprogramuje nikdo...
Co Ti v současných telefonech reálně chybí?
Je vidět,že nevíš o čem mluvíš.To není široký jako fobia.Fabia je v loktech užší a má 137 cm vepředu i vzadu rapid p/z 143/142 cm a třeba megane 147/143.Já mám 185 cm a žádnou klaustrofpií jsem netrpěl.Máš fobii z obrázku rapida,protože jsi v něm neseděl.
na stránkách peugeotu jsem udaje nenašel ale u sesterského citroenu C-elysse je zrychlení na 100 km/h u 1,6 VTI 9,4 s. což je slušná hodnota. Počítám že u Peugeotu bude stejná. Vždycky jsem tvrdil že z fin.hlediska je koupě nového auta nesmysl, ale už si to nemyslím (u Rapidu to ovšem platí dál ;-) Mimochodem - ceny u citroenu jsou stejné, jen aktuálně dostanete zimní gumy navíc..
Mam argument- 188cm a 95Kg... Tahle nova modla je stejne uzoucka jako Fobie, ze ktere mam skutecne fobii. Navic je to cele plastove (byt dobre udelane), sedacky jak pro deti a to cele za tezko uveritelne prachy.
Musel bych byt doslova "fanaticky idiot", abych za ty penize koupil takovy bastl, kdyz muzu mit Ceed, i30, C4, Megane, Fluence, 308, Bravo, Focus, G6, dokonce G7. A tyto vozy jsou na mile vzdalene tomu Skodovackemu zgarbu (jak kvalitou, tak vzhledem)...
Az bude Rapid za ceny 301, potom bude mit smysl... 8-s
Tady je vidět,že Škoda je určená pro fandy značky.Peugeot má snad jedinou nevýhodu a tou je omezený přístup do kufru,daný konstrukcí vozu.Ale i základní motor VTi je zárukou
dobré jízdy,narozdíl od Rapidu.Pružnost těchto motorů je perfektní.Do budoucna je fajn,že cenová politika srovná hřebínek nafrněnému Rapidu.Bravisimo Peugeot! :yes:
mno, když myslíš..... maluch byl coool.... kolik jsi jich vyjezdil? >:D
A které auto je přesně pro mě? .... menší, náhon vzadu, kufr vepředu.... a když by se vysunulo křidýlko nad 120... budu max. spokojen.... ale děkuji za doporučení....
Když chceš skákat jako blecha, nech si radit od Navtecha >:D >:D >:D >:D >:D
To je divný, že Rasto chvála materiály a zpracování chválit... jestli tys nešel ke staré 309... ono to je dost podobné, má to 4 kola, na kapotě a volantu lva... to leckdo zamění, že jo... klidně i nějaký znalec, ne jen obyčejná jelita...
Chtě nechtě, ten Rapid je komplexně lepším vozem. Design, materiály, zpracování, technika. Já už C Elysée viděl a jediný, co k tomu autu můžu napsat, přesně takhle vypadá naleštěná bída. Navrch huj, vespod fuj. Z dálky to auto vypadá docela k světu, ale jen co přijdeš blíž, cítíš, jak moc (a opravdu to jde i vidět) se šetřilo. A to se raději nekoukej na detaily, i Logan je zpracován lépe.
Teď ovšem nehodnotím to, jestli si cenu obhájí, či nikoliv. O tom rozhodne trh a my se na toto téma bavme třeba po roce prodejů.
....ty nevíš o čem mluvíš.... možná jsi koukal na hostesku, ale pokud jsi v tomhle vágenu seděl, tak tohle neřekneš.... anebo jsi doteď opravdu jezdil na žebřiňáku.....
....nevím, jestli si budu vybírat někdy auto této kategorie, ale nikdy neříkej nikdy. Tak tedy, kdo si kupuje toto auto? .... z běžných občanů někdo, kdo kouká na to, at auto nějak přijatelně vypadá, at to normálně jezdí, neprožere díru do vrat, bezpečnost, výbava...bonus je klimoška. Na škrabky a sítky zvysoka....tato kategorie se primárně kupuje s cílem dát málo peněz.... cpát tady majstštyky o3 a td. je mimo mísu.
Rapouch má u nás výhodu toho, že ho budou kupovat firmy.... nenápadného, neublížného zdechláka.....
Někdo, myslím, das auto, tu vyplodil testérskou perlu.... bud měříš 140cm nebo lžeš...anebo jsi doteď jezdil na žebřiňáku a práskal bičem....
V tomto případě vyhrává reálně o celou délku duo P a C. V naší kotlině, postižené, jak někdo trefně napsal, čecháčstvím, bude zřejmě vítězit díky fleetům rapouch....
osobně mě nenapadá jediný důvod, proč za Rapida zaplatit o cca. 30% více... v penězích to je nějakých 70tisíc? ..... to je jen vlhký sen adorantů....
>:D Dokáži zaplnit 400 litrový kufr sám. ;-) Když cestuji s přítelkyní, využijeme plně i zadní sedadla. Stejně se s tím počítá. A i tak se musíme omezovat. >:D
Jejich věc. Mluvil jsem logicky o zahraničí, v ČR ti žádný operátor, pokud vím (dnes už tu tristní situaci radši ani nesleduji), iP za dobré peníze nedá. Za tyhle peníze chci pořádný stroj (tím nemyslím z hlediska výkonu), iP je jen pěkná hračka. Navíc růst rozměrů mne moc nepotěšil, naštěstí je relativně umírněný. Nejvíc mne ale zajímalo LTE, to jsem na něm chtěl vyzkoušet.
N9 a MeeGo/ Maemo byly zajímavé produkty, ale pořád jen hračky. Přijde mi, že se dnes telefony dělají hlavně pro děti.
Tu ti každý chytrák napíše, že je mu fuk nějaký servis. Nový to má v záruce tak ho to nezajímá. No já a pár z nás na to tak jednoduše holt nenahlížíme.
Bohužel, BMW se s paketem "sedlák" nedodává... Volejte svého doktora pro více informací. V rámci zkvalitňování služeb, může být váš hovor s asistentkou psychiatrického centra nahráván! Děkujeme za zavolání...
U nás je problém každá kára, která není rovnou za základní plat s klimatizací a čelovým airbagem chránící blbost majitele, natož v základní výbavě. Takže všechny jsou v podstatě na ho.no, ale někde jsem četl, že ďobló je jednoznačná volba a uveze celou rodinu i s podpisama na kampaň Bobošíků...
Zajímavá nabídka. Už v základu je výbava v pohodě... Avšak se základním motorem na dnešní poměry moc svižný nebude a za (podstatně) výkonnější motor se připlácí minimálně 50 tisíc, i tak to ale není špatná cena...Problémem může u nás být karoserie sedan.
Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
:yes:
Mě taky překvapuje že nikoho nezaráží ne/nastavitelnost volantu, sedacky, o perle ve forme automatickeho 4kvaltu ani nemluve, proste ticho po pěšině....
Já znám majitelů iPhone vagón (hlavně mezi studenty VŠE a UK) a všichni ho kupovali za plnou cenu...berou to jako symbol určitého statusu. No nic.
iPhone 5 jsem si dneska přivezl z Drážďan (společně s iPadem Mini) a jakkoli jsem z iPadu nadšený, iPhone 5 mě těžce zklamal. Respektive je to skvělý telefon, ale vše, co iP5 umí, má moje N9 a 4 už rok. Ovládáním počínaje a funkcemi konče, displej mě nijak nedojímá a záda telefonu se dost škrábou... Takže lidem, kteří vlastní 4 a 4S přechod na pětku nedoporučuju (pokud by za telefon měli platit, pokud je zdarma, more power to you).
To jen tak na okraj. :-)
1,6 a plná výbava za 290t? To jde. Zajímalo by mně, kolik stojí ve stejné výbavě Rapid. I když ten má jiný přístup do kufru a dá se jako pracovní auto využít asi líp. ;-) Chtělo by se v obou svést, hned za sebou, aby mohl člověk dobře porovnat..
Ačkoli výkonově jsou základní 1.2-ky téměř shodné, dynamicky je na tom Peugeot podstatně hůř. Takže pokud byly výhrady k dynamice Rapida s motorem 1.2MPI, potom tohle na tom bude ještě o hodně hůř a dovolím si to označit jako téměř nepoužitelnej motor. Jedinou další benzinovou motorizací je relativně rozežraná 1.6ka s 5-ti kvaltem. Problém vidím v tom, že se mi tato nabídka motorizací zdá býti poněkud malá. Jinak řečeno, pokud chci benzín, prostě si nevyberu a protože motor dělá z velké části auto, tak je to podle mě špatně.
zrychlení 0-100:
Rapid 1.2MPI: 13.9 s
Peugeot 1.2: 15.9 s
max. rychlost:
Rapid 1.2MPI: 175 km/h
Peugeot 1.2: 160 km/h
Bylo by sice pěkné, kdyby byl v nabídce benzínový dvoulitr, ale kolik by se jich v Peugeotu 301 prodalo ? Z hlediska cílové skupiny je nabídka motorů dobrá.
Má to třeba Škoda Fabia nebo Ford Fiesta. Nejen důchodci, ale třeba i ženským je to úplně jedno, ty čísla jim vůbec nic neřeknou.
A pokud se autem bude jezdit jen ve městě a nejbližším okolí, tak to nemusí vadit ani náročnějšímu řidiči.
Je vtipné, jak je 1.2 MPI v Rapidu naprosto nepřijatelnou motorizací, za kterou "bys" ani 9000 nedal, zato ještě slabší motor s horšími parametry v 301 už je v pořádku. :-!
Základ u Rapida je taky těžko použitelný, v tom se ta auta neliší. Kdo chce turbomotor, volí Rapida, kdo atmosféru, 301. V čem, vidíš problém? Co se týká dieselu, tak ten není levný ani u Rapidu.
mame tu novy citroen C elysse, peugeot 301, inovovany renault fluence, prichadza dacia sandero a logan, chevrolet cruze je tiez za super ceny a overene auto..... vie mi niekto povedat dovod kupovat za 11 000 eur sunt HTP rapid? To uz ani ako vtip nie je vtipne a usmevne.... je to hanba,,,, a zdieranie a asi si poniektori myslia ze ludia su uplne na hlavu.... ja nechapem... ani 9 000 by som za htp rapid nedal a nie to este 11 000... poniektorym hrabe totalne..... ceny su uplne mimo reality......
No, obvykle ty burgery stojí mnohem více a tak si můžeš vybrat i zajímavější alternativy, které vypadají v reálu lépe. Stejné je to tady.
Ale čti to píšu - škrabka na led a síť v kufru byly věci, které byly nejvíce prezentovány v testech - ať třeba ve SM nebo na autowebech. Myslíš že to psala automobilka? Ne, sice to předhodila jako téma, ale novináři, kteří neměli nic zajímavého (revolučního), co by mohli napsat a chtěli nějakou bombu, tak dokázali i takovou hloupost řádně zmedializovat. Já na stránkách škody nevidím nějakou velkou prezentaci sítěk a škrabky. Ani v TV reklamě jsem zatím neviděl škrabku a síťku zatím jen v jedné a nebyl jí přikládán velký význam.
Jídlo fast foodů bych tady opravdu neřešil, burger co stojí 20 Kč opravdu dobře vypadat nebude, právě proto, kolik stojí, kdo si myslí opak, je učiněná naivita. Ničím se necítím dotčen, jen říkám, že to považuji za kontraproduktivní, toť vše. V jednom z příspěvků jasně tvrdím, že kdyby to nebylo jediné auto co bych měl používat, tak bych se min. vyzkoušení toho auta ve vyšší výbavě s DSG nebránil. Škrabka na led a nějaké síťky v kufru není to, co by podle mně měla automobilka v r.2012 akcentovat, a to jakákoli
Nabídka motorizací 301-ky je IMHO hodně slabá a velmi silně toto auto diskvalifikuje - základní motor 1.2 je dynamicky mrtvej, ne-li nebezpečnej a 1.6 má zase docela velkou spotřeba a chybí jí 6-ti kvalt. Jiný benzín v nabídce není a nafta už je docela drahá bez ohledu na to, že někdo naftu prostě nechce. Minimálně v nabídce benzínových motorů 301-ka konkurentem Rapidu skutečně není.
Já žádné oslavné tance tance nevidím...mj. i proto píši o hysterii. :-) Budeš nadávat i na Kiu, Citroeny apod. že vychvalují svá auta v reklamě aby vypadaly lepší?
Připadá ti, že jídlo fastfoodů vypadá v reálu stejně dobře jako v reklamě? :) Tak proč se cítíš tak dotčen vcelku normální reklamou na Rapida?
Proč myslíš? Až trochu zlevní, tak jako domácí značka u nás bude mít vždy určitou výhodu. Nemyslím, že by 301 zastínila prodeje Rapidu. Může být třeba i druhá v řadě, ale raději bych, a z toho co jsem viděl snad i bude, spíše C-Elyssé
Edit: Čumák není špatný, ale na celém autě je zvenku vidět, že je levné. Z fotek jsem chválil Celysejský palác, tak jsem zvědavý, jestli naživo bude lépe maskovat výrobní cenu. Třeba zadní světla 301 jsou naživo komická, rozbíjí svůj tvar příliš komplikovanou kombinací čirá/červená. Oproti Rapidu je u 301 i zastarale vypadající optika předních světel. Nevím, jestli je už na salonech, ale pokud ne a ptali byste se, kde jsem ji viděl, tak 301 je vystavená v nc Štěrboholy.
Možno raz budú stáť autá toľko, ako v USA ( a potom tu bude
v 2009 povedal niekto z GM, že keby mohol predávať autá nižšej triedy za ceny vyššej triedy ako v Európe ( menoval ASTRU ) tak by neboli v problémoch. Napríklad Q7 sa vyrobí v EU a po prevoze do ameriky je po prepočte na eurá lacnejšia, ako u nás. Máme to, čo si necháme líbit ( toto slovo máte krajšie ) 8-s
Neber to nejako zle, ale je trochu vtipne ked tvrdis, ze "Do diskuze o telefonech se pouštět nebudu" a pritom na to reagujes v zmysle, ze je to mytus. Ved o tom dokonca ani moj prispevok nebol. Ja som len povedal, ze jedna konkretna osoba si zvolila iny produkt, lebo pre tuto konkretnu osobu boli Androidovske aplikacie horsie. Ziadne vseobecne pravidlo "na Google play je méně app" som nespominal.
Snad sa zhodneme na tom, ze ludia su rozni a kazdemu moze vyhovovat nieco ine. A o tom bol moj prispevok.
Čumák není špatný, ale na celém autě je zvenku vidět, že je levné. Z fotek jsem chválil Celysejský palác, tak jsem zvědavý, jestli naživo bude lépe maskovat výrobní cenu. Oproti Rapidu je třeba u 301 zastarale vypadající optika předních světel.
Nevím co je na mé reakci k nepochopení, mám pocit, že číst umíš. Jinými slovy přístup, kdy okolo průměrného, byť dobře postaveného auta automobilka tančí oslavné tance, mi přijde kontraproduktivní, proto taky typický zákazník automobilky očekával něco zvláštního, ale pak přišlo "mírné" vystřízlivění.
nahodou ten rapid mi nazivo pripadal mnohem hezci, nez na fotkach. designovy skvost bych tomu nerikal, ale celkove mi u "levnych" aut vice sedi prave takovy "geometricky", pravitkem kresleny exterier. tenhle peugeot ale vypada taky slusne, a cena je hodne zajimava
Já tě nechápu. Vadí ti že se píše o škrabce a síťkách? No, paradoxně jsem obojí více četl v testech jak v prospektech automobilky. Ale v čem je problém? Nikde jsem neviděl žádné lži o Rapidu, ani nějak odlišný způsob propagace jak jinde.
A že jsou lepší volby na trhu, proč ne, o tom nepochybuji a pak by zákazník neměl co řešit a sáhnout jinde. :-)
Zrýchlenie z nuly na stovku pri základnom motore za 16 sekúnd - to sa teraz už len tak nevidí. Neviem, či je to preklep, zámerne podhodnotený údaj alebo dokonca skutočnosť. Pretože to autíčko je pomerne ľahké.
Musel by som veľmi dlho hľadať podobne lenivé auto na súčasnom trhu. Takže tento motor je vhodný akurá tak pre dôchodcov 70 plus . :-)
Proč by tam 301 nemohl mít? Považuješ snad Rapid za nějaký designový skvost? Abych citoval BeranaK "ta starost o to, co si kupujou jiný, je taky úžasná."
A především celý podvozek a všechno okolo může mít mnohem větší vliv než typ kastle (rozuměj sedan u jednoho auta může mít horší tuhost než liftback u jiného).
Tak já kolo dycky fláknu do auta (Primera liftback) celé bez toho, aniž bych cokoli rozebíral. Sklopím zadní sedačky a je to tam. Proto mě štve, že Accord (který si chci koupit) je jen sedan a ne lift, kombi nechci.
Tak já zatím bychařit musím, protože jsem nedávno dokončil studium a začínám si hledat práci. Já prostě jen nechápu, proč bych si za těch 300 - 400t, když je časem na výběr auta budu mít, nemohl vybrat? Proč bych musel jít hned pro Rapida, tohle nechápu. Nežijeme přece za komunismu, abychom museli brát to co je, máme na výběr. Jinými slovy, mně nevadí, že si x lidí koupí Rapida, mně vadí, že ti lidé odmítají jiná auta byť jen vyzkoušet
Naprostej souhlas. Já jsem taky nečekal, že Rapid bude super auto - prostě Oktávka Tour (s původní mám najeto pár tisíc kilometrů a špatné auto to nebylo ani náhodou) v maximálně "moderním" provedení. Nic víc. Jinak naživo bych řekl, že je to navenek docela malý, jednoduchý a docela elegantní auto, které je zevnitř větší než zvenku. Nečekal jsem ani Logan a věděl jsem, že půl roku po něm přijde nová Oktávie.
Komentáře k cenám o 300 tisících a tříhrnku a porovnání s cenou Golfu je taky úsměvné - většina diskutérů tohoto typu vidí pouze a vždy jenom nejlevnější model a tím to končí. Ti sami, co tady vyvádějí léta, jak je Golf drahej najednou vyvádějí o poměru ceny Golf a Rapid. Přitom když už bych (bychař nejsem...) Golfa kupoval, tak bych se pod 400 tisíc nedostal.
Jinak asi nikoho z oněch "znalých" diskutérů nenapadlo, že pokud chtějí prodejci vyprodat skladové zásoby stávajících oktávií, nemohou nasadit slevy hned na nastupující model a cenu musí držet relativně vysoko. Škodovka a VW jakbysmet tohle umí, stačí si porovnat, jak šly dolů prodeje třeba 207 nebo Clia, kdy bylo jasné, že přijde nový model. Teď je ještě čas koupit si třeba za tech 250 stávající skladovku vetšího a teoreticky i lepšího auta. Až budou pryč, vrhnou se další zákazníci na výhodnoého Rapida, protože ta nová Oktávka bude "pekelně" drahá....Ale to je pro řadu lidí složité - jednodušší je nadávat na všechno, rádobychytře opakovat přitroublé fráze a z kontextu vytrhávané věty a hlavně je opakovat co nejčastěji a pokud možno pořád.
Ti, kdo čekají víc, jsou většinou ti, co si stejně žádné auto nekoupí, jenom se vybíjejí žvaněním na diskuzích a v hospodách bejvalý IV. cenový......přesně jaks to napsal v obou svých vstupech. Bohužel. A ta starost o to, co si kupujou jiný je taky úžasná.
Já mám tak trochu jiný názor. Stačí si přečíst co automobilka akcentuje v reklamách (nemyslím televizní) a mám pocit, že si ze zákazníka skutečně dělají legraci. Stačí otevřít kdejaký časopis a píše se tam o "účelných" detailech typu škrabka, síťky na zavazadla atd. veskrze podružné detaily, na které auto opravdu nejezdí. Pak se od některých novinářů dozvíme eufemismus, že "Rapid prostorem na šířku neplýtvá." atd. Mně Rapid jako auto vůbec nevadí, právě naopak, určitě bych ale auto prezentoval jinak, akcentoval bych praktičnost, robustnost a jednoduchost podvozku atd, vůbec by totiž nevadilo, že Rapid podvozkově vychází z Fabie II. a Octavie I., pro typického zákazníka Škodovky je to spíš plus. Jenže to zákazník slyšet nechce, on chce slyšet, že si kupuje super, hyper, cool nové auto, které konkurenci "zadupe" do země. Jako jediné auto bych ho nechtěl, ale jako 2. auto do rodiny bych si ho představit dokázal, (kdybych tedy nějakou rodinu měl) na "blbnutí" bych si samozřejmě nechal svou starou Hondu, asi tak. Ono, ale dát za 1.4 TSI s DSG 420, to už je poměrně dost. Za to je např. Ceed GDI s dvouspojkou a nemusím dělat kompromisy ohledně komfortu cestování, notabene na trhu budou Auris a Civic kombi, na ty bych se určitě podíval taky.
Utok na koncern? Tak nesebevědomý útok jsem ještě asi neviděl. Ale proč ne. Pegueot 301 se bude prodávat a o Rapid nebude zájem. Škoda zlevní dejme tomu o 50 000Kč. Co udělá Peugeot? Zlevní na 170 000Kč?
Jsou lidé, kteří na nějaké porovnávání kašlou. Jsou spokojení a proto si koupí opět to stejné. Proč je tomu častěji obecně u koncernu VW, to ať si každý zdůvodní podle svých potřeb a tužeb.
Něco víc? Mě nikdo nic nenamlouval, jen jsem slyšel, že je to auto posazené velikostně mezi Fabií a Octavií a že má škrabku na víku nádrže. Obojí je +- pravda. :-) Nepřijde mi, že by automobilka lhala...propaguje ten model jako ostatní...problém je, že všichni na něj byli tak natěšení, že čekali něco více.
Nemá cenu se čertit na cenou...prostě si lidé koupí něco jiného a oni pak budou muset zlevnit, ale za 300tis. lze mít i čtyřválec.
jednou se znamemu v 15 let stare audi prelomil dratek vedouci do kufru, a auto se samo uzamklo, klice uvnitr, otevreny zustal pouze kufr. kdyz zkusil sklopit sedacky, tak zjistil, ze se to uzamklo spolu se dvermi. takze kdyz to slo pred dvaceti lety, proc by neslo dneska
Do diskuze o telefonech se pouštět nebudu. Vzhledem že s mobilními technologiemi a tím pádem i s telefony dělám. A takové ty přežitky, jako že na Google play je méně app a že jsou k ničemu a jiné mýty o iphone vs. Android fakt už řešit nechci.
Myslím, že tady nikdo netvrdí, že lift není výhodnější po praktické stránce, Jde o to že není třeba zatracovat sedan jen proto, že dvakrát za život povezu dveře. Od toho je střešní nosič nebo vozík (což je i bezpečnější varianta než jet s otevřeným kufrem a dveřma opřenýma o temeno hlavy....) ;-)
Hodnoty a úroveň poskytovaných produktů jsou skutečně to samé... Jinak [odkaz] [odkaz] . Já třeba v řadě ohledů konzervativní jsem. A mám i určitou míru setrvačnosti a loajality jako zákazník, ale podlahu se sebou vytírat nenechám.
Pominu formality, čecháčkovství je zajímavý fenomén. Vždy jsem se musel smát. :-) Možná by mohli pár exemplářů odchytit do ZOO, abych se konečně mohl podívat, jak takový člověk vypadá. >:-[]
Ideme trochu do off-topicu ... ale budis. V dnesnej dobe si nekupujes len zariadenie, ale kupujes si aj sluzby. Kolega si vybral iPhone (napriek jeho cene) preto, lebo nebol spokojny s kvalitou Android aplikacii na Google Play.
Já ale někdy vozím kola dvě. A v autě o půl metru kratším. Se sedanem by to šlo možná taky, ale o uživatelské přívětivosti by nemohla být ani řeč..to není ani u toho liftu :-)
Vo vseobecnosti je to tak ako hovoris - ludia si niekedy vyberu na zaklade iracionalnych kriterii. Ved to je jeden z "pilierov" reklamy. Ak na to maju, tak prosim, nech tak vyberaju.
Mne sa nepaci len jedna vec: Clovek pocuje tolko ludi nariekat aki su chudobni a pritom sa spravaju iracionalne. Ak Peugeot 301 a Skoda Rapid su auta urcene pre "cenovo-citlivych" zakaznikov, tak v tejto kategorii by auta nemali byt spotrebak. Takyto zakaznik by si ich mal vybrat racionalne a mal by tomu venovat dostatocny cas.
Otázka je, kolik lidí si ho koupí samostatně. Majitelů iP znám hodně, ale všichni, včetně mne, ho mají od operátora za pár euro. Zajímavé to bude, až budou použitelné pro firmy. Zatím šifrování na nich stojí za starou bačkoru. Pravda, nového obříka jsem ještě nabořit nezkoušel. Ne že by běžný Android byl lepší.
Nemáš argument a posuzuješ lidi podle nicku?Alespoň mám nějakej názor a na rozdíl od tebe jsem v něm seděl takže,alespoň vím o čem mluvím neprudím jako někdo.
Ano, kombík bude vždy praktičtější, vo teeem žádná :-) ale jak už psal MT nahoře, lift je velice povedené kompromisní řešení, když potřebuješ příležitostně něco neohrabaného převézt, což je můj případ. Většinou jezdíme v autě 2, až budou aji prďoši, budu jezdit v S-Maxu :-)
Jsou to primitivní lidé, pohybující se sami v jistě složitých majetkových reáliích. Rozumný člověk by pojem "socka" v předmětném významu nikdy nepoužil. Ale je svoboda a psát může kdejaký charakterový mutant, s tím je nutno počítat.
Moje auto má 13 let, kola jsou (byla při koupi) opravdu dražší, než je dnešní hodnota auta :-) a byla dražší, i když to auto mělo 8 let, když jsem ho kupoval :-)
Nebudu to číst celé, ale upozorním tě, že Rasto Chvála už C-Elyssé, čili 301 testoval a chválil. Interiér dokonce velmi a sám jej proti Rapidu upřednostnil. 301 v konkurenci Rapidu má jen jednu chybu, není liftback...
Já nesrovnám co a za kolik,ale jaký.Nejdřív jsem čekal,že rapid bude konkurence dacie a očekával jsem i takovou cenu a po zveřejnění ceníku na mě šli mrákoty,jenže po dnešku už můžu říct,že ta cena je celkem oprávněná a oproti francouzkým dvojčatům je to auto rozhodně lepší.Čekal jsem něco ve stylu natažený fabie a ono je to spíš octavia.Plasty jsou laciný a všude tvrdý,ale zase černý a bytelný což se některým olizovačům palubek nemusí líbit.Jestli je lepší krátká řadička s přesnejma dráhama než dlouhá a kvrdlavá jak ze starý liazky o tom se tady nemá cenu bavit.Rapid je hodně povedený auto s možná vyšší cenou,ale za ty prachy je to kus poctivýho auta.
Prani otcem myslenky... je uplne jedno, jestli ceed zlevnil. Koneckoncu je to jedine dobre, treba to otevre oci vice zblblym Czechczkum pokukujicim po solidnim aute.
Koneckoncu je v tehle zemi s nejvetsi pravdepodobnosti x tisic lidi, kteri presli od uzasne "CESKE, DOMACI" automobilky ke korejcum, frantikum a spol. a jsou spokojeni. A z toho plyne, že s nejvetsi pravdepodobnosti udelaji stejnou volbu i za par let. A o to tu jde korejcum predevsim... najit loajalni kupce a zaseknout drapy do Evropy.
Nanestesti, pro tve ridke nervy, se Rapid bude prodavat lepe jak Ceed jen v nasem Cechystanu. Tady bude jeho hlavni odbytiste, kde banda senochrupu z vlastni blbosti vyplazne na akontacku tech svych 20% tezce nasporenych penez, vybere 72 na splatku od Skofinu a jeste pojedou domu s pocitem, ze udelali zivotni terno :-)
Ani tak nejde o to, že se Rapid prodává za to za co se prodává, ale jde spíš o to, co se nám snaží automobilka a spousta novinářů namluvit, že se jedná o něco lepšího, protože nejedná. Notabene téměř 300t za 3 válec je poměrně dost, když si člověk uvědomí, že za tu cenu může mít plnohodnotné auto nižší střední.
Třeba v tom Německu je ceníkový základ 13 990,- a to je hodně nízká cena, která ve vztahu ke konkurenci odpovídá tak našim 220 000,- Kč. Stejné je to i v UK a jinde. Za tu cenu se tam prodávají subkompakty. Rapid je tam na úrovni Pola nebo Clia, u nás je na tom jako Golf.
podle mě pro živnostníka ideální sedan + vozík :-! aspoň si člověk nevozí v autě herberg a přepravní kapacita vozeju je přecijen poněkud lepší než cokoliv kombi nevyjímaje. Navíc tam jde vozit opravdu kdeco bez nějakých obav o znečištění vozu - dřeva, cement, zeminu, trřící předměty, skříně, bečky s kvasem...
On se ti jen snaží vysvětlit, že i když se vana 150-ka teoreticky vejde do oktávky i do VW jetta, můžeš pro ní jet z těchto dvou jen oktávkou, páč do jetty jí přes malé víko kufru nenarveš (pokud ji nedáš na střešní nosič) >:-[]
Naprosto se mýlíš. Sám můžu porovnávat a liftback je někde na třetině cesty ke kombíku. Ale popořadě:
- jistě, v objemu to často není, jenže u liftbacku sklopíš zadní sedadla a máš obrovský průchozí prostor ničím neomezený, pouze sklonem zadního skla. naložíš pohodlně kola, křesla velký CRT monitor či starou TV, barely, skříě atd. Jediné, co tě limituje je to, abys dovřel zadní víko, ale naložíš cokoliv. Dá se tam pohodlně převážet pes (živý) atd. atd.
- sedan? objem kolikrát stejný, ale velmi záleží na velikosti zadního víka. Větší předměty tam prostě nedostaneš. Prostě jen nějaké to běžné nakupování, případně ploché krabice, přepravky na ovoce. Navíc jsi omezený tím, co naložíš - začneš skládat a nahoře ti zůstane třeba 5 cm pod plechem a skončils, nevyužiješ to. U liftbacku bys tam ještě naskládal věci a pak přikopil víkem.
- průchodnost sedanu - sice taky obvykle sklopíš sedadla, ale v 95 procentech je průchozí prostor mizerný, ve zbylých 5 % naprosto nepoužitelný.
- a hlavně - uložení víka sedanu! Pokud máš víceprvkové zavěšení s plynovými vzpěrami, tak takovýto kufr je alespoň skvěle využitelný. Jenže dnes? Takovéto řešení se vlivem snižování cen prakticky vytratilo. Cruze, Thalia, Fluence... všude ty stupidní háky... A pokud ti tam čučí mechanismus a nedej bože lezou ty háky... kufr doslova k ničemu, pokud je plochý.
A P301 má bohužel poměrně velké háky a dost plochý kufr, alespoň na první pohled ;-\
Tedy závěr - praktičnost sedanu se nedá s liftbackem srovnávat. Dá se porovnávat objem - to ano. Ale ne praktičnost. A jestli to někdo nechápe, tak je vidět, že nikdy sedan/liftback neměl ;-) Nebo měl staré klasické sedany, kde opravdu byl přístup "shora". Dnes už se bohužel (bohudík) hraje na aerodynamiku a takovýto sedan příliš není k nalezení.
Rapid je lepší v jízdních vlastnostech (P301 bude houpavější) a v přesnosti řazení a řízení. Odolnost podvozku budou mít oba dobrou (ta přední náprava z Pola není špatná), P301 možná i lepší (má být stavěný primárně na horší cesty). Komfortnější a plavnější je určitě Peugeot. Jestli budu za pár let mezi Toledem a C-Elysee vybírat a ceny budou nastavené jako teď, pak těch 50tis. ve prospěch podobně vybaveného i silného (navíc atmosféra proti TSI) C-Elysee asi rozhodne v jeho prospěch.
PROČ by měl být jídzně výš??? Naopak si myslím, že P301 na tom bude líp, první testy ukazují na hodně dobrou práci - bytelný, jednoduchý podvozek. Něco jako kdysi Octavia I. Rapid oproti tomu s přední nápravou z Fabie... Nevěští to podle mě nic dobrého.
Zajímalo by mne, kdo je pro tebe socka a jaký je tvůj majetek, že tak ostatní nazýváš ? Každý Čech opravdu nemá na BMW a nebo ani nechce, nepotřebuje to...... tyhle auta jsou tu pro ty, kteří ho používají jako dopravní prostředek a ne masírku ega...
Nic proti tobě osobně, jen mi vadí tohle vyjadřování :-)
1. co jsem se bavil, tak firemní zákazníci nemají u normálního prodejce nijak dramatické slevy - ano, jsou určitě nezanedbatelné, ale nejsou to (v této cenové relaci) 30 tis. apod. Možná jiný přístup bude, pokud bude vozový park rozsáhlejší a půjde třeba o desítky vozů...
2. KDE je Rapid opravdu hodně levné auto 8-s ? V Německu za těch 14990 éček či kolik si za to řekli >:D ?
Murone velice si mě potěšil. Nejsem tedy sám kdo se zajímá o takové "detaily" jako je servis auta. Většinou tu všichni jen srší postřehama, který vyčetli v nějakých marketingových letácích a hodnotí auto podle nich. To co to auto vydrží, co mě bude stát na servise a jak složitě se to dá vůbec udržovat v provozu, většině zdejších diskutujících jaksi uniká.
BTW auto těsně po startu výroby koupí leda blázen. Kdo ví jak ty auta vznikají, tak je mu jasný, že v prvních měsících výroby je to pojízdný prototyp, který se majiteli odmění spoustou vad, chyb a zádrhelů jen co mu skončí záruka ;-)
Výborný volant a ergonomie na jedničku? že to neni low end?
Asi sem seděl v jinym autě..
Zvenku docela hezký auto, ale vevnitř vše plastový, naprosto mi přišla nevyhovující pozice utopené ( a určitě "skvěle přesné") řadící páky >:D. Kufr dlouhej ale úzkej ( prvada, porovnávám asi s autama vyšších tříd, pro mne nevyhovující rozměr). Interiér na mne působil velmi laciným dojmem. I všemi pohrdaný Renault (Megane III) za stejný peníz vypadá vevnitř bytelněji a kvalitněji.
Cenovka 330 tisic.. vedla stála O II hatch za 360 na hlínách a f metle >:D .. (Tdi 81kw, tušim výbava ambition). Neváhal bych ani vteřinu a to rozhodně nejsem Škodovkář.....
Všichni nadávají jak je Rapid drahý, potažmo škodovka a musí se to omílat v každé druhé diskuzi. Jestli vám vadí postavení Škody, tak jí zkrátka nekupujte. Když byl článek o Seatu, vyčítalo se v diskuzi, že Španělé nekupují domácí vozy a něco o jejich loajalitě.
Ale že to tak leží lidem v žaludku, kdo si co nekupuje, nebo nedejbože, že někdo kupuje něco nevýhodně, to mi zůstává rozum stát.
Ostatně, na Škodu vnímám spíš alergické reakce - např. kamarád si kupoval bazarové mondeo mk3 s dvoulitrovým dieselem... a na testovací jízdě povídal prodávajícímu jak mu přátelé radili Octávii a oba si poklepali na čelo jací jsou ti lidé blázni. :-)
Vzpomněl jsem si na diskuzi o novém mobilním operátorovi. Když vyšly najevo nejasnosti ohledně vlastníka, našlo se více lidí, vykřikujících na diskuzích něco o podvodu a zaříkávajících se, že už jen z principu k někomu takovému nepřejdou a budou raději platit 6 místo 2,5Kč. A ti samí nadávali, že jsou u nás vysoké ceny volání, vyšší jak v zahraničí. Je třeba něco dodávat? ;-)
PSA mají permanentní akční ceny, často taky speciální verzi s výbavou vyšší verze za cenu nižší (Furia, Urbany atd.). Pokud se celý trh cenově nezvedne, tak P301/C-Elysee nezdraží. Spíš na ně nebudou různé výprodejové akce a speciální dny, protože o moc níž jít nebudou. Podobně je to s Thalií. Je skoro v permanentní akci, ale dodatečné slevy jako na dražší Renaulty na ní nejsou.
zajímalo by mě co bere,tráva?perník? >:D >:D tak zaslepenýho a zaujatýho člověka k jedný značce sem nikdy neviděl :-) je mi ho i trochu líto :-) OIII ještě nevyjela,ale už je to majstrštyk,on jel vlastně všema konkurentama OIII i samotnou OIII a tak může soudit že jo >:D
A naco ti je akoze viceprvek? Pripada mi to kamosa co ma starsiu I30, auto onicom, motor onicom, ani to bohvie ako nedrzi, ziadne excelentne jazdne vlastnosti ale ked uz nema co povedat tak to ma viceprvek. Na tom absolutne nezalezi.
Ptal jsem se našeho panského kočího, jak často to při vození papalášu využije a on říkal, že pokaždé když tam dává třetí a další kufr. Řešení v Supu mi přijde optimální. 9x otevřeš jen víko, po desáté i s oknem a nemusíš hrát tetris. Jenže je to drahé a pro kategorii low costů nepoužitelné.
Taky si nemyslím, že Rapid skončil. Prodávat se asi bude dobře, ale já osobně bych radši tohle v plný výbavě než za stejný prachy Rapida se zdechlou HTP v holině. ;-\
K cenám musím říct, že se jedná o opravdu zajímavou nabídku.
Jedinou kaňkou je to, že se nejspíš jedná o zaváděcí ceny. Minimálně Citroen to takto má [odkaz]
U Citroenu jsou "ceníkové" ceny o 10-20 tis víš, ale je možné, že takto zůstanou už navždy. Rozhodně by se pak jednalo o nabídku, o které se dá uvažovat..
Jinak mě osobně vadí ta ramena od víka kufru. Z testu sme.sk mi přišlo, že poměrně výrazně zasahují do vnitřku kufru.. ale jinak, neberte to, když je to tak levné :-)
Ide len o to, že v našej stredoeurópskej kotline sa berie liftback ako niečo extrémne praktické.
Pre mňa je praktické kombi - lift a sedan na skoro rovnakej a omnoho nižšej úrovni.
Možno keby sa spýtame majiteľov Supa 2, tak prídeme na to, že liftové otváranie využil max. predajca pri predvadzaní.
Samozřejmě někdy ta hranice je blíž, někdy může splynout. Vždy se ale podivuji, jak např. výrobci bijí na poplach (vyhrožují komunismem), když EU zavede povinné označování (nikoli bionaftu). Ano, je to pro ně nepříjemné, ale v ČR spotřebitel = ovce, takže tady mu to nevadí. Potom se můžeme dozvědět, že např. TESCO prodává mnohem horší produkt než-li např. LIDL.
To je marketing. 1,6 VTi zní lépe než 1,6i. Navíc celé PSA označuje po příchodu 1,2 a odchodu 1,4 8v všechny atmobenzíny VTi. Nicméně fakt, že toto "staronové" 1,6 VTi je mnohem spolehlivější než 1,6 VTi v ostatních modelech by měli zdůraznit :-)
Škoda má dva Rapidy. Zatímco evropský Rapid je zamýšlený jako levné auto pro Evropu (tedy EU), 301 víc míří na východ. 301 jsem nejel, indickým Rapidem jsem nejel a asi ani nikdy nepojedu, ale jak to vidím já, francouzská dvojčata budou někde mezi dvěma Rapidy. Moje očekávání skutečně je, že Rapid bude lepší auto. Vůbec nemluvím o cenách, než tě napadne to sem tahat.
Není. Proč? 1. Thalia je o třídu níže. 2. Thálie je původně Clio s batohem, tohle bylo od začátku vyvíjeno jako sedan (i když na platformě vycházející z C3, proto je to taky docela úzké, i když se na pohled nezdá).
Řekl bych, že dobrá zpráva pro všechny. A to že tam zůstalo VTi, to hol bude na prodejci, aby to zákazníkovi vysvětlil... Myslím, ze ty peníze slušné auto, i když osobně taky preferuji kufr spojený s autem, který dává jistou variabilitu. Ale auto je ucházející, šarmantní, neněmecké.
Elektrika vzadu bude až v nejvyšší výbavě. Ale vzadu lepší švihadla, než ovládání uprostřed. Naopak vepředu ovládače na středové konzoli mám a vůbec mi to nevadí.
Jen je to další z příkladů věci, která je (nebo byla, nesleduji to) v ČR neskutečně drahá. Myslíš si, že by si ho lidé v zahraničí kupovali za téměř 20 tisíc, nebo kolik to ty top verze stávaly v ČR? Souvisí to i se stavem trhu s mobilními telekomunikačními službami v ČR. Spousta lidí ho má od operátora doslova za pár šlupek.
být konzervativní znamená držet se zaběhlých hodnot a být s nimi spokojen. Čech se ale drží zaběhlých věcí a denně na ně nadává. Což je v odborné terminologii spojeno s pojmem ,, čecháčkovství ,, >:D
Re: tu je nejaky testik braceka pezota teda: C-elysse
Hrál jsi někdy hokej ve výzbroji? Asi ne, protože taška se tam skvěle vešla, no a baldu? Tak ji nehodí tak jako v Rapidu přes páté dveře na sedačky, ale skrze třetí či čtvrté dveře na sedačky - s tím řezáním baldy je to hotovej matla.
Dobrý postřeh. Jak už říkali předchozí diskutéři, jde asi o motor řady TU, což je jistě dobrá zpráva pro ty, co kupují auto jako dlouhodobý majetek. Bohužel si to Peugeot asi neuvědomuje, protože jinak by tam "matoucí" označení VTi nedával.
pargi: Jo tak, takhle to je normální:D bez rozložení bys potřeboval aspon Transita:D Tahle to potom ale narvu i do sedanu :-) ale mě štve to pořád rozebírat. Na tohle je kombik zlatej, když to potřebuješ narychlo převézt, hodíš to tam cely a jedeš:D.
Jinak to řeším nosiči na střechu. Ideální, sice s tim nemužeš krouhat zatáčky, ale je to celkem pohodlné :-)
Vem to tak, že auto se stává poslední dobou spotřebák víc než tomu bylo dřív. A když se na to podíváš z tohoto úhlu, zjistíš, že je to pak jako s každým zbožím. Ne vždycky si člověk koupí to nejlevnější a přihlédne k několika kritérium a koupí to dražší, ikdyž by mu kolikrát levnější věc posloužila podobně. A jen trh určuje cenu. Jako například iPhone. Telefon, který svým pojetím odpovídá tak poloviční ceně, než za jakou se prodává a přesto je to bestseller. Proč by tedy zlevnil, když i za nadhodnocenou cenu se skvěle prodává.
Preferuji z kola nesundavat nic, což znamená většinou dodávku, nebo krytý přívěsný vozík. I kdyby se do kombi/ MPV/ SUV vešlo, tak budeš mít problém s uchycením. Pokud ti nevadí sundat přední kolo, tak jsou držáky za přední vidlici do kufru.
No jdeme do plnejch. Nové modely všech tradičních evropských automobilek doprovázených výrazným humanitárním odérem nám skrytě naznačují úroveň žití značné části obyvatelstva v Evropě na následujících dvacet let. Ano, lépe už bylo. Co je však v předmětné souvislosti zajímavé - diskusní mistři, kteří neváhali u takových ikon, jakými jsou Octavia či Fabia užívat charakteristiku "auto pro socky" tak titíž "znalci" k hornímu modelu... mlčí. Zajímavé...
Každopádně ve vztahu k národní konkurenci (citroen, renault) trčí nový peugeot jako emisar dobrého designu. Ovšem, vezmeme-li do zorného úhlu i našeho Rapida, karta se obrací. Lehká ruka designéra Rapidu předvedla celému světu co je designový tep doby v dané třídě, o tom je jistě diskuse nepotřebná, zmiňuji to jen proto, abychom si zřetelně připomenuli, jak kvalitní vozy dnes vyrábí naše Škoda.
Popravdě si však napišme, že nový peugeot není přímou konkurencí pro Rapida. Rapid je v rámci velikostní a jakostní třídy elitou, o tom žádná. Ptejme se, jakou roli může hrát třistajednička v komplexním třídním klání. No především to bude kladivo na Alfréda a na levného citroena. V mimofrancouzském klání snad strhne, lépe řečeno udrží nájezd korejské produkce na Západ v racionálním rozměru. A tedy minimálně za to náleží peugeotu palec :yes:
Ovšem... my už víme jaký majstrštyk Škoda uvede po Rapidovi, ano ano, doslova mistrovskou Octavii. Mám obavu, že tomuto dělu už francouzská produkce (myšleno v kompletním pojetí) nebude moci svého nástupce postavit. Vždyť umíš si představit, že by nějaká potenciální třistadevítka, či nová cečtyřka, případně nový... megan... >:D mohl čelit dokonalosti s kódem - ŠKODA OCTAVIA? Vyloučeno.
Jo, říkal jsem že to netvrdím jistě...
Každopádně pokud je někdo tak vášnivý cyklista, že má bicykl dražší než auto a chce ho vozit jen vevnitř a vozí ho hodně často tak má asi lepší než polemizovat o vhodnosti sedanu/liftbacku rovnou koupit kombík nebo nějaké menší MPV a nemusí ty kola rozebírat vůbec...... ;-)
Pominu-li, že i teď dávám přednost A7 před A6, tak kdyby takové auto bylo roky zpět, kdy jsem A6 kupoval, tak vezmu právě liftback. Tu díru do kufru bych využil. Pravda, křesla jsem nevozil. >:-[]
Kdyby tomu tak nebylo, tak mají určitě prostor cenovou politiku upravit. Skvělé je, že na trhu je řada solidních aut za ceny, které může zbytek EU kolikrát závidět.
Nerozložené kolo se vešlo i do Felicie hatchback !!! se sklopenýma sedačkama. Pak jsem se hodně divil, že do Fabie Combi se mi ho nepodařilo nasoukat ;-\
U sedanu jsi omezen velikostí vstupních otvorů. Ve chvíli, kdy se dovnitř snažíš strčit něco, co se tam sice vejde, ale dveřmi neprojde (u mne to byly typicky krabice s technikou), tak jsi namydlený. V určitou dobu pro mne byl liftback ideální kompromis, no stejně jsem skončil u sedanu.
To mi připomíná, když autosalon testoval A7, tak Pepa demonstrativně strčil do kufru křeslo. Zkus ho narvat do sedanu. ;-)
Ne ne.Dneska jsem seděl v obouch a můžu ti říct,že rapid je všechno jenom ne low-end až jsem byl překvapenej.Sedačky výborný,volant výbornej,ergonomie na jedničku,kufr jako kráva a prostornost jako bejk.Dveřní výplně samej plast,ale celkově je to hodně vychytaný auto.Čekal jsem to horší.Francouz mi přijde ještě o něco prostornější díky víc zapuštěný palubce,design OK sedačky taky jakž takž,ale má mnohem blíž k low-endu než rapid,hlvně to řazení to je kvrdlačka.
finta je v tom, ze 301 a C-Elysee su urcene primarne pre Rusko, Turecko, Egypt, Maroko a podobne. Tam kombika moc nepotrebuju. A robit karosarsku verziu kvoli radovo 1000 autam v CR / SR sa fakt nikomu neoplati. Oni su ti francuzi mozno v strate, ale uplne blbi nie su
Přesně. Každý si musí uvědomit, jak auto používá - pokud jsi živnostník a převážíš často nějaké větší bedny, tak asi sedan nebude ta pravá volba (ale tady se asi nejvíc hodí kombík). Pokud jde o běžnou rodinu (nebo třeba ještě lépe starší pár už bez dětí) myslím, že potřeba převážet objemné věci je minimální. A když už, použiješ střešní nosič nebo ještě lépe přívěsný vozík....
U sedanu je zase výhoda třeba v tom, že při každém otevření kufru v mínus dvaceti nevětráš v celém autě.
Já osobně mám velký kombík, ale co jsem dostavěl barák, užitnou hodnotu v podstatě nevyužiju. Kombíky se mi ale líbí vzhledově, takže jsem zvědav, jestli PSA přijde s kombi verzí těchto dvojčat - i když si myslím, že spíš ne......
Sklopiť sedačky možno aj v sedane, nie? A keď uz sklapam sedačky tak väčšinou nakladam z boku, cez bočné dvere. + sklon okna/zadku v lifte nie je vôbec veľkorysý a na celkovom objeme moc nepridá.
presne tak... a bude blabolit o tom ako vyhodne kupil "velke a prakticke auto ktore nestratilo tretinu ceny tym ze vyslo z autosalonu" .. velke mnozstvo tychto kovbojov po roku vytvriezvie ked na nich dopadnu prve vacsie vydaje
Samozřejmě, že ty kola rozložím. Mám Toyotu Corollu. No a co se týče rozmístění, silničku poskládám do kufru úplně bez problémů, nejdřív rám a na to pak uložím kola. S bikem je to horší, ten se takhle do kufru nevejde. Na něj mám takový transportní pytel, sundáš kola, narveš do pytle odstrojoný rám, kola do bočních kapes v pytlu, objedeš zipem a celé jak to je to šoupnu na zadní sedačku. Do prostoru pro nohy zadních pasažérů naskládám bagáž (je mi líto ji pokládat na poměrně drahou silničku v kufru). Nebo zadní sedačky sklopím úplně a uložím 2 kola s bagáží do vzniklého prostoru. Takže v jakékoliv konfiguraci můžou jet 2 lidi, 2 kola, bagáž. Nebo sis to představoval nějak jinak? Zázračný kufr nemám, ale přepravit to takhle jde.
Sklopíš zadní sedačky a máč docela velký prostor, postupně ustupující záď dovolí naložit aji neskladný předmět, který bys už do sedanu nenacpal. No a jestli naložíš do jednoho ze dvou aut se stejným objemem (ale jinou koncepcí) víc, je otázka. Záleží, jak prostor využiješ. Když vozíš malé předměty, je to vesměs jedno. Jakmile máš jeden objemnější, neskladnější, lift má výhodu.
Můžu se zeptat co máš za liftback, že do něj dáš 2 kola a bagáž? Rozložený kola? Já mám celkem velké kombi ( Mondeo MK IV) a kola dám pouze se sklopenými zadními sedačkami. Na bagáž už tam moc místa nezbývá. Bavím se o celých nerozložených kolech. Stejný problém jsem pozoroval v Renaultu Laguna kombi v O II kombi... >:D Asi máš nějaký zázračný zavazadelník >:D
Jinak k tématu, Sedan je nepraktický, ale když vozíte malé předměty, je někdy až neuvěřitelné kolik se jich tam dá naskládat :-)
Samozrejme, ze za normalnych okolnosti prehlad nemaju. Ja tiez nemam prehlad o prackach. Ale ked si chcem jednu kupit, tak sa budem informovat a ten prehlad si spravim. Pri autach ide radovo o stovky az tisice eur, takze niekolko hodin stravenych "vyskumom" je opodstatnenych. Na zaciatok staci malo - trochu rozumu, prehliadac a Excelovu tabulku. Na to clovek nepotrebuje univerzitne vzdelanie. Ja len tvrdim, ze sa treba spravat racionalne.
Proti Skode osobne nic nemam. Vlastne nemam nic proti ziadnej znacke. To ze Skoda vyuziva ten fakt, ze ludia si ju pamataju ako ludove auta je uplne v poriadku. Mame trhove hospodarstvo a ludia si mozu vybrat. Nikto ich (viac-menej) do nicoho nenuti.
Koukal jsem na ceníky C-Elysee ve Španělsku, Turecku a Polsku. Tam 1,2 Vti (s různě bohatými základními výbavami začíná na) 245tis. (PL), 315tis. (TR) a 344tis. (ES, ale s bohatší výbavou). Takhle dumpingové ceny jsou asi jen u nás a na slovensku kvůli Rapidu.
Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
U Peugeotu by nemusel být tříválec přece jen taková tragédie. Peugeot 301 i to dvojče od Citroenu jsou s tříválcem o zhruba metrák lehčí, než Rapid HTP.
Zákazník se na to dívá ze svého úhlu ale záleží na tom, co to udělá s ekonomikou PSA, která je už tak na huntě. Abych za pár let sehnal náhradní díly...
Nevím, Rapid je možná drahý a P301 levný. Škoda to však dělá lépe, neb si na každé prodané auto nemusí vzít od banky půjčku 15tisíc aby se jí výroba každého kusu auta vyplatila a právě toto předvádí PSA.
Přesně tak - fakt :yes: . Já to pozoruju dnes a denně. Někdo nadává na banku, ale není si schopen zajít do jiných bank a zjisti si podmínky a nebo co by mu vyhovovalo. Místo toho k němu přileze nějaký frikulín z ZFP/Partners apod. a vnutí mu kdejakou blbost za tisícovky měsíčně. Nádává na to jak je maso z kauflandu hnusné a staré, ale není si schopen dojít o 200 m vedle do krásného a voňavého řeznictví. Stěžuje si jak zdražili pečivo a jak je všechno z polotovaru, ale cestou z města každý den míjí pekárnu s mlíkomatem, kde jsou ceny menší a nebo stejné, ale kvalita je absolutně někde jinde. Jde do herny v domění, že mu výhra v automatech změní život i když před ní parkuje mercedes benz s AMG majitele. Objedná si nějakou kosmickou věc z telleshopingu aniž by se alespon obtěžoval zjistit si zda se nedá něco podobného najít na internetu za polovinu. A nakonec třešnička. Děda si objedná PC za šílenou cenu někde z nějakého obchodu, když jeho vnuk obchoduje a podniká v IT a PC technice a posléze synovec prodává krásné skoro nové auto a je ochoten to dát i na bezúročné splácení, ale strýc si radši koupí na leasing Octavii II někde z bazaru.HOTOVO. Ale jak říkám, my bychom ty zm**y porazili, kdybychom o to alespoň trochu stáli.
Není, do sedanu krabici (nebo cokoli jiného) vyšší než vstupní otvor nedáš. Ale za 4 roky ze sedanem jsem zjistil, že jsem velkou krabici převážet nepotřeboval.
Ani ne čověče, lift má mnohem větší vstupní otvor a můžeš tak přepravit aji něco většího nebo neskladného. Sám mám lifta a není problém dovnitř uložit 2 kola a bagáž. Tohle u sedanu nelze.
Presne tak, Rapid neskončil. Totiž niektorí ľudia si okrem auta kupujú aj značku. A Škoda má lepší zvuk!
BTW: Som asi jediný kto nevidí väčšiu praktickosť liftu oproti sedanu?! Veď pri rovnakých objemoch je to prakticky to isté! Nie?
Šířkou neargumentuj, v tom jsou si oba rovni. Ale plně souhlasim v tom, že za slušnou a poměrně vybavenou atmosféru dát o 20k více než za tříválec v základní verzi se vyplatí. Ta výklopná stěna a image nového kultu za to nestojí.
opravdu pěkné a povedené auto, design za jedna, sedan sice s o trochu horším přístupem do kufru, ale zase s tužší karosérií a tedy lepšími a bezpečnějšími jízdními vlastnostmi, bezproblémový atmosférický motor, mírně zvýšený podvozek, a jestli bude mít i dobrou antikorozní úpravu tak super auto, časem se ta 1.6 dostane v akcích k těm 220.000,- Kč a pak si myslím, že tohle auto nemá konkurenci (a to píšu s tím, že nemám rád frantíky a vše francouzské)
... jo a zapomněl jsem, že to nemá škrabku v * anebo kde, ale myslím, že to bude vadit málokomu
Operátoři, banky, automobily, potravinářský průmysl atd. Totální konzervatismus občana ČR. Průměrný Čech je absolutně lenošný, stačí si uvědomit, kolik nekvalitních potravin se u nás prodává. Průměrný Čech si přece nebude číst co potravinu tvoří, z čeho se skládá atd. Stačí se podívat na [odkaz] nebo [odkaz] . Pokud průměrný Čech kupuje tyto výrobky, nedivím se, že máme skvělé 3 operátory, jednou z největších bank je ČS, ČSOB, v automobilovém průmyslu vede Škoda.
ale sedan bych si už nekoupil. Rapid se svou zvedací zádí je praktičtější, zas ale interiér mi podle fotek příjde lepší u pežota. Cena pěkná. Každopádně daleko víc než liftback vs sedan mě bude zajímat srovnání případných kombíků od obou typů. Já ale stejně kupuju auta podle toho, jak se mi v nich sedí :-)
Peugeot 301 je low-costové auto za low-costovou cenu, a tak to má být! Verze 1,6 se 115 koníky (a bez turba!) a s plně dostatečnou výbavou - tomu se říká nabídka roku :yes: Ani design 301 vůbec není špatný a navíc to auto má na rozdíl od Rapidu i odpovídající šířku. Síť servisů má Peugeot v ČR více než slušnou, takže skutečně jediný argument ve prospěch Rapidu zůstává ta zadní výklopná stěna. Stojí ale za ten brutální příplatek? :-!
Francouzi teď řádně přitopili pod kotlem - výhodný R Fluence dostává krásný facelift, k tomu 301 a C-Elysee - tomu se říká křížová palba! Kdoby to byl řekl, v jakém francouzském obklíčení se Rapid ocitne...
A no tak jistě. Rapid je v jízdně i technicky trochu výše a hlavně je to liftback a škodovka, což samo o sobě je u nás rozhodující kritérium pro 80 % potenciálních zákazníků o low-cost v nižší střední. PSA budou zvláště na našem trhu cenově agresivní, aby zkusili Rapid potrápit, ale velké prodeje tu nečekají. Proto si možná můžou dovolit dumpingovou cenu.
Pokud vím tak se jedná o ten starší model motoru. Asi po úpravě. A to je dobře, protože to byl spolehlivý a nenáročný motor, co se rád tichůčko a pěkně točil. Měl jsem ho v 307mě.
díky. Jestli má řemen, bude to ten TU5. Což by bylo skvělé. Do levného auta pro méně vyspělé trhy s méně kvalitním palivem by těžko dali Prince citlivého na palivo, s přeskakujícím řetězem, nespolehlivým teplotním čidlem a časováním ventilů variabilním tak, že neudrží volnoběh bez kolísání..
tak když bude někdo vybírat tříválec v týhle třídě se bude rozhodovat jak zrychluje na 100 a na ovládání oken si človek zvykne ;-) a bourat taky nebude (jak si zákazník myslí) takže 4 pytle mu vlastně stačí >:D
Sice se mi z dvojčat mnohem více líbí C-Elysee, protože současné Citroeny mají hezčí čumáky než Peugeoty a protože P301 má zadní světla jak Lada Granta, zatímco C-E jako BMW E60, ale čekám, že cenově bude Peugeotu blízko.
Což je bomba, neboť v Polsku jsou v přepočtu všechny verze o 30-50 tis. dražší.
Podle dosavadních prvních dojmů testérů to vypadá, že se jedná o velice robustní, jednoduché a servisně přátelské auto (krásný přístup k baterce či žárovkám, čepy samostatně měnitelné atd.). Je v něm spousta levných řešení (stahování oken, nedostatek odkládacích míst, předpotopní panty v kufru), se kterými se dá smířit, spíš se obávám pevných opěrek hlavy vzadu, které můžou překážet sedačkám rostoucím s dětmi (mám 9-36 kg s pultíkem - Kiddy, Cybex). Sedan mi nevadí, odvozil jsem v něm hluboké kočárky a včera mě nabourala paní tak, že nemůžu zavřít víko kufru, nicméně odemčený a nenechavcům přístupný zůstává pouze kufr (v HB a combi by se přes zadní sedačky dostal lump všade).
Příjemně mě překvapilo cenové odstupňování motorů. 1,2 VTi 3hrnek dá autu dynamiku srovnatelnou s 1,2 MPi u rapidu, ale 20tis. příplatek za 1,6 ve stejné úrovni výbavy (btw ta prostřední je dostačující) není odrazující. HDi za 280tis. v základu je taky velmi solidní, zřejmě nejlevnější chrochták v nižší střední.
Kdo zkousne sedan s prostornou kabinou, technické úrovně (kromě motorů) Citroenu Xsara, srovnatelné bytelnosti, bez turba, čidel na všechno a vyhřávaných čudlíků, má za 270tis. slušně vybavené auto s dostatečně silným benzínem, který bude možná (pokud to není upravný Prince od BMW) i spolehlivý. Já bych do toho za pár let, až se vychytají mouchy a potvrdí deklarovaná robustnost a bytelnost, šel. Teda do C-Elysee.
myslim ze PSA postavili sikovne a robustne auta a ich motory su na rozdiel od rapidu .... silnou strankou auta.... po zhliadnuti videa aj hluchemu je jasne ze PSA je jasna volba :yes:
stale hladam dovod na kupu rapida... uz par mesiacov a stale je tych dovodov menej....po zverejneni cien sedanikov od PSA.... uz nehladam... dovod na kupu rapida nie je ziaden...
motoricky aj vybavou dostanem za cenu zakladneho rapidu o level vybavenejsie a silnejsie auto... navyse velmi pekne auto... za ktore sa nemusi skutocne nikto hanbit ... PSA :yes::yes::yes:
Suhlas. Toto sa deje pri viacerych znackach. A nie len v CR/SR. Videl som rozhovor s Henrikom Fiskerom na youtube a vysvetloval, preco zalozil Fisker Automotive prave v Kalifornii. Jednym z dovodov bol aj fakt, ze ludia v Kalifornii nie su az tak verni znacke a su ochotni skusit nieco nove.
Myslim, ze ak ma clovek malo penazi alebo nie je ochotny investovat do kupy auta, tak vernost znacke by mala ustupit. Clovek by mal uvazovat hlavne racionalne. Tym nechcem povedat, ze nejaky "hedonisticky" aspekt nie je relevatny, len si ho taky clovek nemoze "dovolit". Nechcem nijako znevazovat tuto skupinu ludi. Patrim do nej aj ja ... zatial :).
Nemyslím si, že by rapid skončil. Včera jsem ho poprvé viděl naživo ve stříbrné metalíze a vypadá opravdu velice hezky. Liftback je praktický, dizajn, dle mého, stravitelnější. Když bych musel (naštěstí nemusím), volil bych z těchto dvou rapida, i když cena je opravdu sebevědomá. Proč by ho ale prodávali laciněji, když pude na dračku aji s takovou cenovkou?
Kazdej spravnej obyvatel Cechystanu pujde spis pro olitanou Octavku, nez aby si koupil lowendovy vuz se zarukou... koupi Octavky se totiz katapultujes okamzite do vyssi socialni tridy, to nevis? ;-)
Nekteri stale nechapou, ze domaci auta proste stoji vic, nez dovezena. Napriklad ve francii je megane za 20 tisic, zatimco octavia za 17. A takhle je to vsude a se vsim. Co se tyce souboje 301 vs. rapid, tak trivalec v peugeotu zrychluje jeste o 2 vteriny pomaleji, ovladani oken se musi lovit u zeme a vic nez 4 pytle nedostanu.
Vážení místní odborníci, netušíte, jestli je ta 1,6 VTi oslabený Prince (vyvinutý ve spolupráci s BMW) s řetězem nebo emisně upravnený a mírně posílený TU5 (používaný ve Xsarách a P307) nebo úplně nový motor?
Jenže tu výrobní kapacitu mu naplní zákazníci ze zahraničí, kde je Rapid opravdu hodně levné auto a naši fleetoví zákazníci, kteří za Rapida zaplatí podobnou cenu jako za P301. A pak se najde i pár jedinců, kteří uvěří bajkám prodejce o palebce jako v Superbu. Jedno takové děcko znám. :-)
s viceprvkem za 270 nebo s torzkou v Golfu za 340? nebo v kvalite Rapida za 220??? Nejvetsi utok je to prave na koncern ;-)
Pokud udelaj masivnejsi reklamu, je Rapid v nasem cim dal vice zchudlem state vyrizenej ;-)
Tohle je především útok na korejce, respektive jejjich klientelu - co nejvíc auta za co nejméně peněz. Tito lidé neřeší víceprvek, lepší odhlučnění atd. Právě tento klient kouká do ceníku Kia na Ceed za 270 bez klimy, bez barvy a v tesilu a porovná si to za P 301 v tesilu bez barvy a klimy za 220k Kč. Co mu vyjde je jasné >:D
Snad ten cenový dumping PSA ustojí a nezbankrotuje >:D >:D
Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
To same lze presne otocit proti VW fans... do nedavna byl strasny problem jakmile nemela nizsi stredni multilink... a dnes, JEJDA, karta se setsakramentsky rychle obratila s prichodem G7.
Tak pokud chces pro priste vypadat nestranne, tak ten svuj prispevek radsi smaz... ;-)
To, kdo tady skončil si povíme za rok, až uvidíme prodeje obou modelů :-) Porovnáváš tady model, který má už teď do jara vyčerpané kvóty na výrobu s modelem, který je postaven jako znouzectnost a Peugeot uráží sám sebe, když si svoje auta necení na tolik, aby je nabízel za víc...
Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
Jak jsem říkal - nezastávám se ani jednoho... Pro obě varianty je to prostě na hranici... Jinak Rapid váží stejně jako Fabia, kde je HTP (dokonce ještě slabší, než v Rapidu) pořád klíčová motorizace.
Nevadí mi to, že někdo to někde považuje za nedostatečné (i já), ale vadí mi to, že ani s jedním z těch aut tady nikdo nejel a u jednoho je to v pořádku a u jednoho je to Ragnarök... Jen se optvrzuje, že jsou tady někteří tak akorát odborníci od píva...
Přesně tak. Já nikdy třeba neřekl, že VW a nebo škoda jsou vyloženě špatná auta. Pořád tvrdím, že jsou úplně shodná s konkurencí. Ale štve mě ta zabedněnost lidí, kteří si ani nedokáží auta porovnat, prostě jdou do škody a nějaké koupí a pak vám někde pořád tvrdí jak je škodowka best. Přitom jejich vozový park vypadal následovně. 105,120, Favorit, Felicia, Octavia I, Octavia II
To by museli najprv 80% majitelov skodoviek skusit pozriet na konfigurator a porovnavat ceny...to vsak oni akosi nerobia a potom to tak vypada >:D . Rapid tak bude urcite vyborne sa predavajucim autickom!!!
A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
Jen se objeví článek o rapidu (ať je to o ceně, o podvozku, výbavě, nebo zkrátka o čemkoliv), okamžitě se strhne vlákno 200 příspěvků, kde všichni nadávají, jak je ten tříválec na pytel, jak jsou TSI nejhorší motory na světě, jak si vůbec někdo může dovolit dát tříválec do takhle velkého auta atd.
Peugeot udělá to samé v sedanu a ticho po pěšině... A kdyby udělalo Hojandojé 5m sedan a dalo do něj tříválec, tak se tady nejmenovaný pomočí blahem při pomyšlení, jak s tím bude předjíždět mercedesy AMG a podobně...
Nezastávám se tady žádného auta, ale zamyslete se občas nad tím, co píšete/nepíšete... Už teď se ty diskuse skoro nedají číst...
:yes: rapid skoncil.... s tymi cenami to bude nepredajne auto.... neviem kto urcuje slovenske ceny ale niekto sa urcite musel zblaznit... kedze dat za HTP vyse 11 000 eur aj to este s uvadzacim bonusom je zlodejina ..... za tuto cenu mam C-elysse alebo P301 s 1.6tkou a so slusnou vybavou :yes:
Nejdražší verze za 330 000 a to včetně použitelné výbavy, kam by jsem přidal asi jen tempomat a parkovací senzory. To je opravdu hodně slušná nabídka. 1,6 benzín ve výbavě Allure 290 000. To je doslova hozená rukavice pro Rapida. Sice se mi design Rapida hodně líbí, ale 301 je taky pěkná (zadní část by jsem i dokázal předtavit lepší). Ale v cenovém porovnání nedává Rapid moc smysl.
za cenu základního rapidu. Tomu se říká hozená rukavice. A co se týče dizajnu nemají si tihle dva co vyčítat. O rapidu jsme slyšeli hodně a každý den jsme byli masírováni tím co je to za úžasné auto. A pak se ze tmy vynoří citroen a škodu rozdrtí. Bohužel