Věčné téma a věčné zůstane.. Copak se dá porovnávat řízení jen podle statistik nehod a ze strany zákona? Ženy vždy budou v průměru opatrnějším řidičem bez přirozeného odhadu a přehledu a muži vždy budou za volantem odvážnější až agresivnější.. Svou pověst si však napraví využitím znalostí ohledně aut a přesností..
Oba jsou vítězi, oba poraženými :-)
:yes:
Souhlas, jen nemůžu najít smysl tohoto článku. Už nadpis hlásá, že je to věčné téma, tak nevidím důvod, proč to hrotit cpát a sem zase nějakou studii (jejíž výsledek si stejně většina lidí umí vyvodit). To sem rovnou mohli napsat, že chtějí hodně kliknutí a diskusí, šoupnout pod nadpis Sillurův citát a nechat nás diskutovat s Kylie.
To víš, lepší občan bude ten, který dodržuje zákony, lepší řidič zase ten, který dodržuje předpisy. Jestli bylo hodnoceno především dodržování regul, pak ok, v tomhle mají ženy, taky z mého občasného pozorování, navrch.
jj, statistika o tom, kto a ako nedodrzuje povolenu rychlost ci mal alebo nemal havarku je fakt jednoznacnym potvrdenim toho, kto je lepsim soferom alebo nie.
podla mna su najlepsimi sofermi tavy. 0% z nich malo havarku, 0% z nich prekracuje maximalnu prekrocenu rychlost...
Milujem taketo statistiky, kde len vytiahnu urcite vety bez kontextu. Ved ani presne znenie otazky tam nie je uvedene.
Otazka: Kolko havarii ste mali?
Ak 25 rocny vodic odpovie jednu a 60 rocny vodic odpovie dve, tak to ma nulovu vypovednu hodnotu. Ten prvy soferuje mozno 7 rokov a ten druhy mozno 42 rokov. Cize prvy mal jednu za 7 rokov a druhy 2 za 42 rokov.
Otazka mohla byt: Kolko ste mali havarii za poslednych X rokov?
A asi sa da opytat este lepsie. Nie som odbornik.
Takze ano, tava je najlepsi sofer.
Statistky by sa mali vykladat niekym kto tomu rozumie. Tak ako zakony.
To presne aj mňa napadlo. Aký rozdiel je v tom, ak mám za 10 rokov nehodu a niekto má nehodu za 30? Ja ale spravím za rok 35 000 a on asi tak 2500... Vážne zbytočná otázka "muži či ženy"...
Nevím jak vy, ale já anketu neberu v potaz.Chci se podělit s vlastními postřehy, především bych na stranu žen chtěl říct to, že strašně zmatkují(Zejména křižovatky) a díky nim se velmi často stávají na cestách krizové situace.Drzí še na dálnicích kolikrát jak klíšťata levého pruhu a spolu s tím předjíždějí rychlostí o kilometr větší než má předjížděné auto.Kdyby jste chtěli přidat porušili byste už zákon.Brzdí provoz, citelným způsobem, ač k tomu nemají důvod.
A mnohé jsou podrážděné jak při měsíčkách když jim člověk vynadá za jasnou amatérskou chybu.
Nebudete vy ten co (bez blinkru) přejíždí z pruhu do pruhu (když je ale v odbočovacím - a jinam už NEmůže - TAM bliká ;-) ), rychlostní omezení jsou možná tak "pro holky, borce (jeho ražení) a jeho 4váleček NEzastaví (nedivím se, když nenabere rychlost před kopcem pak už to se to nerozjede.. :-)
PS: Jste to VY? Pamatuji si vás dobře? ;-)
Tak si poposedni, chtěl si kritku od dam ("A k chlapským chybám?To přenechám dámám..."), tak tady hned jednu svéráznější, napsanou ve 2. osobě, od Kylie máš. :-O:*);-)
P.S. Navíc tě "crhs" v 16:07 jasně varoval, co tě čeká a nemine. >:-[]
Každý, kdo má své odžito ví, že životní úloha ženy a životní úloha muže není totožná. Každé pohlaví má specifické vlastnosti, schopnosti, um. Doplňujeme se. Z přirozenosti věci, tedy aktuálně jde o to zkrotit nějakou bestii a je jedno, jestli se jedná o koně, psa nebo o Logana, má muž (obecně) vhodnější předpoklady pro to, aby to byl on, kdo bude označen za lepšího jezdce. Jde o obecnou, zprůměrovanou dedukci, skutečnost, že právě ty svým volantovým umem patříš až někam za cvičeného šimpanze není rozhodná.
Koneckonců, vše ti napoví to, s čím si hrají děti. Holčičky si hrají s panenkami a kluci prohání po koberci autíčka na setrvačník. Možná ti někdo vtlouká do hlavy historky o tom, že jsme si všichni rovni, teplej, horkej, studenej, zoofil, mrtvák či pěšour, že jako je to všechno jedno, že tu máme antidiskriminační zákon a že ve výtahu stejně nikdo nikoho nesmí předjíždět. Hochu, vím, je to blbost doby, avšak ty bys měl vědět, že pravda jak známo, je tam někde venku, že není nic nespravedlnějšího na tom celém světě než život samotný. Tak to bylo, tak to je a tak to také navěky už bude. Co neurveš, co nevybojujejš, komu to v dlouhým táhlým natvrdo nenandáš, to nikdy mít nebudeš. V životě existují totiž jenom dva stavy - vítěz a poražený...
Jinak ovšem buď na silnici džentlas a cti dámu za volantem. Neumí jako ty, a nikdy umět ani nebude. Ty holt zase neumíš rodit děti, a to je jistě větší umění než nějakej ušmudlanej drift před delvitou v tom loganu...
A tedy... buď rytířem silnic, buď rytířem života :yes::-!
Re: Věčné téma: Jsou muži lepšími řidiči než ženy?
Máte tam pár CHYBek - ráda vám je "opravím/na pravou míru věci uvedu" ;-)
- ženy JSOU (nikoli "všestranně") celkově "dokonalejší" - kdybyste to viděl z naší strany - TO byste KOUKAL :-)
- hodně žen i mužů jezdí DOST "hrozně" - pro upřesnění: STEJNĚ "hrozně", ale každé pohlaví k tomu hrozně dochází DOST "jinou cestou" ;-)
- feminismus s tím nemá myslím co společného (mně se LÍBÍ když je CHLAP "vládcem" a pánem - a stejně si myslím že jezdím líp než VĚTŠINA (chlapů :-)
- a k tomu "většina žes si je vědoma... OPATRNĚ kde to budete říkat, někde by to NEmuselo dopadnout "dobře" ;-)
Re: Věčné téma: Jsou muži lepšími řidiči než ženy?
- je docela možné že náš názor na (ultra)feministky bude DOST PODOBNÝ ;-)
- já už na cestách potkala TAKOVÉ ... muže i ženy, že to občas (až) rozum nebere.. :-)
PS: Pardon - strašně spěchám (odjíždím - vozem ;-)
Moja manželka jazdí výborne a nebojím sa. Dôverujem jej, hoci by mohla zlepšiť odhad. Občas stojí zbytočne dlho na stopke alebo pri predbiehaní váha. Radšej opatrne, čo je dobre.
Zo skúsenosti: Vždy viem odhadnúť kedy jazdí žena. Buď bezdôvodne pomalá jazda, časté zmätkovanie, prechádzanie z pruhu do pruhu bez smerovky, nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti a pod.
Ale zas to ženy korigujú neporovnateľne väčšou ohľaduplnosťou ....
Má to i svoje nevýhody ... agresívne rýchlo jazdiaci muži nerobia také "zákerné" ťahy, ako mnoho pomaly jazdiacich žien .....
Vedel by som rozprávať o slečnách čo ma "slušne" pomaly vytláčali z diaľnice bez toho aby si vôbec všimli, že ma skoro vytlačili z cesty ;-)
Na a keď som na nich po tom, čo som si zachránil život, zablikal či posunkom naznačil, že nedávajú pozor ... určite som bol pre ne ten "neslušný" pirát na ceste >:D
Priemerný muž najazdí viac kilometrov, vie sa lepšie orientovať a predvídať, vie lepšie parkovať a má menej obáv ísť cestovať do neznámeho prostredia ako priemerná žena. Nevýhodou mužov je však ich výhoda - testosterón. To, čo v určitých situáciách pomáha, je v iných na škodu. Muži lepšie znášajú stres za volantom, súčasne sa ale častejšie nechajú vyprovokovať a preceňujú svoje sily.
Ženy s estrogénom sú iné. Estrogén totiž funguje úplne inak ako testosterón. Za všetkým hľadaj chémiu :-) .
Že mezi ženami i muži se najdou jedinci kteří by neměli řídit ani nákupní košík. Znám několik žen se kterýma se nebojím a v autě i usnu stejně jako pár chlapů se kterými bych nejel ani kilometr. A naopak. V poměru kolik je řidičů a řidiček je jasné že víc kopyt potkáte v mužském rodě. Můj názor je že řidiče poznáte podle toho jak dokáže zaparkovat ;-\
Kým se myslí ten lepší řidič? Čím a jak se to měří? Počtem nehod? Počtem kilometrů? Počtem driftů v Loganu před Delvitou?(to jsem musel ;-) ta představa mne baví)
Nebo je to ten, který se zhluboka nadechne a dokáže si říct " no tak jo, jeď, když Ti to udělá dobře..."
Mužem či ženou se rodíme - to neovlivníme(pravda operatéři někdy ano ;-) ) ale řidičem či řidičkou se stáváme.... a fakt to není vydáním řidičáku.....
K tomu se musíme "prořídit" a nedá se to úplně měřit ...........
Takže Džentlasové buďte shovívaví, Amazonky, buďte nežné...... jedni bez druhých nejsme nic ;-)
muži jsou lepšími řidiči na startovním poli, ale jinak :-( 1.kolik znáš případů o agresivní řidičce, která vytlačila auto ze silnice, 2.kolik znáš případů o fyzickém napadení řidičkou-(zde vím jen o své manželce:-)), 3.kolik znám případů o vybrždění řidičkou? Atd. Mě je jedno, že než zaparkuje trvá to 3 minuty, že má horší odhad, ale jsem rád, že jsou >:D Kam spěchat, život je někdy až moc krátký na prožití krásných chvil se ženou. Někdy neuškodí přehodnotit styl, čas a život :-!
přesně! když vidim špatnou řidičku, tak se pousměju. když vidim špatnýho řidiče, tak mám často obavy o sebe i o rodinu. to když se na mě někdo agresivně lepí atd.
TAKový "přehled" tedy NEmám, ale myslím že s 3 stovkami tu Wien můžete "vynechat" (a zbytečně se NE.... ;-)
PS: Snad nějaký Bangkok (jestli tedy máte nasbírané míle/body na cestu tam a zpět.. :-)
Jediné "noční" si (matně vzpomínám) na šprtání na zkoušky - to by vás asi moc NE"bralo" ;-)
PS: Ale na delší cesty OPRAVDU ráda jezdím přes noc, když je klid (mám na to i "spec." noční brýle.. proti oslnění a je v nich i "lépe" vidět a SKVĚLE fungují při mlze.. :yes::-)
PPS: Ale teď "mezitím" jsem se koukla na ty stránky a 1 hod. ve Wien již za 600€ - to mi příjde (na to že by to pro vás mělo být něco jako "ráj" - lepšího místa prý NEní) docela "rozumná" cena.. ;-)
Už to není co to bývalo. Mám určité preference a znalosti z tohoto podnikání ;-) Časy, kdy slečna vydělala za měsíc 100 000.-Kč jsou dávno pryč. Už i tohle je měřítkem prosperity státu. Jsem v údivu, že to "politici" v tomto státě neví? Oni patřili vždy mezi zákazníky >:D
Ale Ado, to není o tom jaké kdo má auto, ale co má v hlavě. Prostoduchý sic bohatý blb si koupí Q7 a myslí si, že je středem vesmíru. Inteligent, který neřeší značku si koupí Optimu. Ber to s nadsázkou ;-) Včera jsem byl pracovně uklienta a vyhlubal se z něj velice uznávaný doktor. Kvalitně jsme si popovídali a v garáži měl zaparkovanou Ceed. Nelze podle auta či bydlení hodnotit intelekt, ten má každý z nás v sobě. >:D Ženy řidičky mi nevadí, vadí hlupáci za volantem a že jich je ...... :no:
Ale to je přece přesně to, co píšu. Nevadí mi jakékoli auto, jen zbystřím, pokud si někdo koupí rendlíka. To je totiž jednoznačná diagnóza. Inteligentní člověk to neudělá.
Prostoduchý blb se zlatým řetězem si koupí ojeté Audi a chová se na silnici agresívně, ale pokud ho sleduješ jen 20 vteřin jak se chová, je už na silnici předvídatelný. Učitelka francouzštiny v rendlíku Blio předvídatelná není stejně jako chlápek v kloubouku za volantem rendlíku Megere. Z nich jde na silnici strach. :no:
zcela nesoulasím, když vidím špatnou řidičku, tak mé obavy o můj život/zdraví/majetek jsou zcela stejné, jako když vidím špatného řodiče. ono je totiž úplně jedno, jestli ti nedá přednost řidič nebo řidička 8-s:-!:no:
Jo jo, máš pravdu, ale to procento je menší. Párkrát jsem podobnou situaci zažil. Např. na světlech mi jedna paní stojící přede mnou, místo za jedna dala zpět a hurá vzad >:D Já kliďas, po dlouhé době provětral klaksóón ;-) Ovšem stalo se mi, že děda v klobouku zastavil na zelený a já nedobrzdil. Má škoda za 8 000.-Kč a on jen prohnutý nárazník na 120L. A má chyba. :no:
..za volantem" je opakované "donekonečna" - já mám pocit že podobné (tedy "zcelajiné" ale "podobné" ;-) ) odlišnosti by se možná daly vysledovat v porovnání jednotlivých států - ZCELA jinak se jezdí (máte "pocit" při jízdě) v Německu, ZCELA jinak (m"p"pj) v Itálii, ZCELA jinak (m"p"pj) ve Švédsku - a to jsme stále jen v Evropě.. :-)
Já bych řekl, že to Německo bude jak kde. Mé krátké zkušenosti z bavorska (sice pohraničí, ale šlo o auta s německou rz) nejsou kdovíjak pozitivní. Pár agresivních řidičů, kruhák bez blinkru...
Souhlasila bych že v posledních letech přišlo (snad i) "celkové zhoršení" - nicméně i tak mám "pocity" z různých zemí (opravdu) docela "různé" (obzvláště tam kde se jezdí "obráceně" = vlevo :-)
Neboť stále nevím, KDO je to lepší řidič(ka)??? Ten, kdo měl méně nehod? Ten, kdo způsobil při nehodách menší škodu? Ten, kdo nasbíral méně bodů? Ten, kdo rychleji zaparkuje? Ten, kdo lépe zvládá svůj vůz? Ten, kdo se lépe dokáže pohybovat v provozu?
Tohle bipolární vnímání mi přijde stejně nesmyslné, jako dělení naší politické scény na pravici a levici. Toto dělení a smýšlení odpovídá jednoduchoučkému uvažování ovce...
Za mě rozlišuji jen dobré a špatné řidiče, a je mi úplně jedno, jestli je to muž, žena, homosexuál, heterosexuál, bisexuál, asexuál, singl, důchodce, čerstvý absolvent autoškoly, žid, muslim, úspěšný podnikatel nebo neúspěšný prodavač zeleniny.
A podle čeho rozlišuji dobré a špatné řidiče? Podle toho, jestli mě ohrožují nebo omezují. Podle toho, jestli jejich chování na silnici je předvídatelné. Nevím, jaký je rozdíl, jestli se za mě nalepí týpek s řetězy na krku a zlatými naušnicemi ve vytuněným baworáku nebo nějaká fifinka v blond outfitu v Q7... TO je celé :-!
..a "předvídatelně" jedoucí p.ase zas bývá spíš CHLAP.. ;-)
..stejně jako KLOBOUčníK bývá také CHLAP - opravdu TĚŽKO říci kdo je "lepší" (co je to také "lepší" - POSTRACHem pro okolí rozhodně "zvládají" být OBĚ pohlaví..
..na počet bouraček, VELKÝCH bezohledností a (TRESTných) bodů JEDNOZNAČNĚ vedou CHLAPi - na počet "drobných bubostí" asi spíš... :-)
Je to zaručené téma, na které každý něco napíše. Nebudu tedy výjimkou.
Ženské dělají za volantem typické chyby, chlapi taky, akorát že jiné.
Hlavní rozdíl spatřuju v tom, že každého chlapa, co znám, baví řídit auto. Ženských to baví tak sotva půlku. A ty si jízdu užívají stejně jako většina chlapů, a některé z nich jezdí fakt dobře.
Ovšem ono je jezdit dobře a jezdit dobře. Z hlediska třeba půjčovny aut je hlavní priorita, aby mu to auto nerozflákali - a tady je lepší ženský opatrnější styl. Z hlediska šoféra jsem zase raději, pokud se auto přede mnou dá "přečíst", co udělá za chvilku, nebo že se na zelenou rozjede a na červenou zase bude stát. V tom zase bývají lepší chlapi. Ale zase ne všichni...
A takhle by se dalo psát do nekonečna.
Problém je v tom, že ženské myslí jinak. Chlap je předvídatelnej, i když jede jako prase, dá se předvídat, co udělá. Mám takovou zkušenost a osobní statistiku. Vždycky když se na silnici stanu svědkem nějakého "wtf momentu", v 80% případů je řidičem žena. To ale vůbec neznamená, že všechny ženy jezdí mimozemšťansky, nebo že všichni chlapi jezdí dobře. Jinými slovy: souhlasím s duchem vašeho příspěvku, že by se to dalo rozebírat donekonečna.
Jsou jen dvě statistiky, které by to rozhodly. 1) Počet ujetých km na jednu (zaviněnou) nehodu muži vs. ženy a 2) počet hodin za volantem na jednu nehodu muži vs. ženy.
Řidič z povolání, který ročně najede 40tkm a způsobí jednu nehodu není stejný řidič, jako dáma, která jezdí nákupní taškou do práce a obchodu, najede 7tkm ročně a rovněž způsobí jednu nehodu.