Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dekra testovala autoservisy Škoda, ty neautorizované se příliš nepředvedly

Jeden z testovaných neautorizovaných servisů nenašel ani jednu nasimulovanou závadu.
Zpět na článek
10. 11. 2012 11:10
10. 11. 2012 12:24
10. 11. 2012 13:20
10. 11. 2012 17:03
10. 11. 2012 17:22
10. 11. 2012 12:49
10. 11. 2012 13:13
10. 11. 2012 13:24
10. 11. 2012 17:05
10. 11. 2012 17:24
10. 11. 2012 17:51
10. 11. 2012 17:59
10. 11. 2012 18:43
10. 11. 2012 19:06
10. 11. 2012 19:23
10. 11. 2012 19:32
10. 11. 2012 17:58
10. 11. 2012 18:07
10. 11. 2012 18:50
10. 11. 2012 20:26
10. 11. 2012 11:10
opak
mam presne opacne zkusenosti

aneb "vaznou" zavadu me odhalili v neautorizovanem servisu mnohem mnohem rychleji a extremne mnohem levneji, aneb rozdil 56 tisic a 600 korun u auta v cene cca 100 tisic je myslim doslova fatalni, autorizovany servis nejen ze si nauctoval odhaleni zavady ktere jim trvalo tyden, ale nakonec vlastne nic neodhalil protoze to bylo uplne necim jinym a oni chteli proste jen pro svou dnes muzu napsat neschopnost vymenit dily ktery s danou zavadou nijak nesouvisel, ale nakonec by toho jiste menili mnohem vic, protoze zavadu by napoprve stejne neodstanili

kvuli prisavani vzduchu spuchrelou hadici kdy motor proste neudrzel otacky volnobehu a mel pri nich i malej vykon, tak chteli menit obe lamdasondy (nato ukazala diagnostika jak v autorizovanem tak neautorizovanem servise) ale i celej dil starajici se o nejake zapalovani, ovsem v neautorizovanem servisu alespon servisaka napadlo ze cisla zavad ktera diagnostika vyhodila bude konzultovat emailem s centralou znacky v nemecku, a hned druhy den na jejich radu ohledne problemu se kterym se jiz zrejme setkali proste jen vymenil nejakou hadici, mimochodem neautorizovany servis si neuctoval obycejnou diagnostiku kdy proste jen pripichli notas nejakym spesl kabelem a cele to trvalo asi ctvrt hodiny, v autorizovanem jsem zato vyplaznul 2400 korun a trvalo jim to skoro 2 hodiny

se Skoda servisem mam zkusenosti dve, jedna oprava na pojistovnu kde si stezovat nemuzu, ale taky jsem nic neplatil, takze me to vlastne nijak nevadilo, a druhou kde jsem si nechal zajistit okno diky praskle stahovacce, diky tomu ze nemeli dil skladem, tak jsem proste nechal okno jen zafixovat abych mohl alespon dovolenou odjezdit se zavrenym oknem, za cca 1.5 hodiny kdy okno jen podepreli kusem dreva ktere ale nijak dal nezafixovali si nauctovali temer 500, ovsem jejich oprava/fixace vydrzela asi hodinu >:D , pri ceste me okno proste zase spadlo, a tedy jsem vyuzil garaznika po ceste, fiksaci provedl za 5 minut a nauctoval si 100 kacek hlavne za matrial, kdy poradne ono prkno zafixoval izolackou tak, ze vydrzelo celou dovolenou :-) jinak ona stahovacka nevydrzela prave v tech dverich, ktere me opravovali prave v danem Skoda servisu potom co do nich na parkovisti najel nekdo jiny, stahovacka byla jednim z menenych dilu, nevydrzela tedy ani 2 roky, rekl bych super originalni nahradni dil >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RoadRunner426
10. 11. 2012 11:53
cena servisu
Můj kamarád dělal rok v autorizovaném servisu Škoda a když tam někdo přivezl starší škodovku, tak za středně velkou opravu údajně zaplatil skoro tolik, co mělo hodnotu to auto. Osobně jezdím se svou Feldou do školního servisu (SŠ automobilní, Zábřeh areál PASu) a za pár korun mi to opraví úplně stejně a jsem naprosto spokojen. Je mi jedno kdo to opravuje. Studenti také musí praxi někde získat a navíc to po nich vždy mistr kontroluje. Díly si objednávám většinou přes internet, vychází to mnohem levněji. :-|
Rozbalit vlákno
7
Avatar - DidierA
10. 11. 2012 12:24
Re: cena servisu
Tak to je dobrý, že to opraví a je to v pořádku. Kamarád chodil někam do Prahy na školu a podle toho, co vyprávěl, bych jim nesvěřil ani sekačku na trávu, natož pak auto...
Avatar - Starfighter
10. 11. 2012 12:44
Re: cena servisu
Kamarád, kamarád kamaráda, kamarád strejdy a jiná spojení jsou legendární a jejich životní zkušenosti vždy 100% relevantní ;-) >:D
Avatar - DidierA
10. 11. 2012 13:20
Re: cena servisu
No jasně, to je pravda. Třeba kecy těch, kterým je z neznámého důvodu trnem v oku Škodovka a jim podobní. To je to samý.

Ale protože jsem časem pár lidií z toho kolektivu poznal, tak jsem neměl důvod mu nevěřit. Na druhou stranu ale i u nás zavedený servis s dobrou pověstí zvrtal výměnu manžet na kloubech, jak jen to šlo....
10. 11. 2012 17:03
Re: cena servisu
Ano a kde skonci absolvent bez praxe s nizkym nastupnym platom? No predsa ako menic dielov v autorizovanom servise.
Avatar - DidierA
10. 11. 2012 17:22
Re: cena servisu
Hmm...a naše nová auta zapláčou...(ne tedy v mém případě >:D )
Avatar - Starfighter
10. 11. 2012 12:42
Re: cena servisu
Hmm >:-[] Nechci ti bourat argumenty, ale se Superbem nebo Octavií bys taky přijel do školního servisu? Felicii snad opraví i ten, kdo si jinak není schopný namazat doma ani vrzající dveře. Při vší úctě je u ní úroveň techniky podobná, jako u pár fošínek ohoblovaného dřeva- lépe známých pod pojmem sáňky.
Avatar - RoadRunner426
10. 11. 2012 12:57
Re: cena servisu
Tak hele Starfightere ono máš úplně jedno jestli je to Felda, Oktávka nebo Superb. Např. takové seřízení geometrie se dělá na všech těchto autech stejně. Rozdíl je jen v ceně, kterou si za práci naúčtují. :-)
10. 11. 2012 12:49
:D
Podle mne jde o základní nepochopení funkce autorizovaného/značkového servisu oproti neznačkovém. Jednoduše řečeno, autorizovaný servis je synonymem pro hromadnou výměnu dílů aniž by někdo - někdy řešil kořenové příčiny (daného) problému. Neautorizovaný ve většině případů skrz známého - známého je řešení nebo alespoň pokus o řešení příčin a následné opravy na "koleně". Každý má své zákazníky a tak to má být.

>:D
Rozbalit vlákno
2
10. 11. 2012 13:24
Re: :D
Ako ktorý .... niekde to tak naozaj je ....

Oplatí sa pred kúpou auta preveriť i poctivosť a kvalitu servisu .....
10. 11. 2012 13:16
to je zase článek...
Nevím jestli dekra uvolnila seznam testovaných servisů a jejich výsledky, ale tento článek by šel shrnout do 2 vět. Nedozvěděl jsem se vůbec nic, jen obecné kecy. Je to pdoboné jako když někde napíšou článek "ČOI testovala čerapací stanice, 90% neuspělo" a výsledky nikde...
Rozbalit vlákno
2
10. 11. 2012 13:25
Re: to je zase článek...
Pôvodne to bol komerčný článok, kde Škoda inzerovala, že len jej značkové servisy sú pre škodovkárov tie správne .....

Nuž a niekde im tu inzerciu robia zadarmo :'-(
10. 11. 2012 16:02
Re: to je zase článek...
ČOI výsledky publikuje na svých stránkách v souladu se zákonem. Informaci o počtu vzorků mohou uveřejnit dříve než rozhodnutí o uložení pokuty (které musí být nejprve pravomocné, pokud vím).
Avatar - Guttalax
10. 11. 2012 13:54
servis na kočku
;-) Najeto 15 tis.km za dva roky. Provedena jedna garážová výměna oleje a filtru za 600kč.Jelikož tento korejec není až tak dokonalý ,aby mě pc zastavilo při přejetí km a poslalo do servisu vzdal jsem se i zázračné 7 leté záruky -nezáruky. :-!
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2012 16:46
Každý servis je jiný :)
Zkuste se zastavit u servisu který má 20ti letou praxi a nyní otevírá už druhou pobočku v Praze.

Můžete si vybrat Autoservis RADAC s.r.o. Střížkovská 3/110, Praha 8, Střížkov tel:777203320.
Nebo Autoservis RADAC s.r.o. Českobrodská 825/34a, Praha 9, Hloubětín tel:777101810.
Rozbalit vlákno
0
10. 11. 2012 17:05
SERVIS
Skutečnost, že své vykotlané stoličky necháváš pátý rok bez ošetření, nemůžeš aplikovat na své auto. Auto musíš hýčkat a čas od času prostě budeš muset navštívit servis. Neboj, všechno dobře dopadne, ostatně všechno si tam také sám platíš. Účet ovšem vystavuje tvůj úhlavní nepřítel, s tím počítej.

Máš vlastně dvojí volbu – autorizovaný servis nebo samohonku. Pokud jedeš na novém autě, budeš volit samozřejmě servis autorizovaný. Autorizovaný, neznamená, že ti tam nějaký autor přebouchá za dvě pětky Corsu na Caymana, i když obrácený výsledek samozřejmě vyloučit nelze, avšak autorizovaný je ten, kdo zpravidla prodává nová auta, jimž pak zajišťuje i servis, má příslušné licence a na první pohled vzbuzuje důvěru. Tedy, koupíš-li si jednou Lambo, nejezdíš na servis do Dacie, nýbrž tam, kdes ho koupil. Prostě vjedeš zase do brány, kterou jsi před nedávnem opustil. Technik s tebou projde závady a vše sepíše. Skutečnost, že v dlouhém táhlém nedokážeš předjet ani antouška v Moskviči, ovšem nikomu jako závadu nesděluj. Pochop, ani autorizovaný servis nedělá zázraky.

Dnes ovšem se postavení „autorizovaných“ servisů jaksi postupně začíná stírat, neboť tlakem evropských aktivistů se uvolňuje trh s auty i s jejich opravami a postupně se tak můžeš dožít, že vedle tvého oblíbeného Globusu vyroste supermarket na prodej aut. Šílená představa. Zejména, pokud je možné vyměňovat díly v autech za díly, které nevyrábí výrobcem posvěcená továrna. Znáš to sám, originální brzdové destičky ti vydrží desetitisíce kilometrů, a ty, cos výhodně koupil na sobotní burze umí sice pěkně zpívat, ovšem sjedeš je za tři měsíce.

Tak až to sepíšete, předej bez boje klíčky k autu. Neboj, vrátí ti je a možná, že si i nějakej přičinlivej mechanik pořídí duplikát, tak nemusíš být nervózní. Hlavně se nechoď dívat, jak oprava tvého snu postupuje dopředu. Vidět vykuchanou káru svého života s polomotorem visícím na řetězech u stropu dílny, to je zážitek, který přežijí jen opravdu odolné povahy.

Co tě ale nesmí vyosit, je nesoulad označení servisu s realitou. Rozumíš, zpravidla odstavíš vozidlo v „opravně.“ Ovšem, pochop, to je než historický název, který s tím, co zažiješ, společného nemá dnes takřka nic. Auta se totiž již mnoho let neopravují. U aut se jen vyměňují díly. Takže, ne abys šel do kolen, pokud se dozvíš, že ti kvůlivá prasklé kontrolce blikačů vyměnili celou přístrojovou. Mají tě rádi a chtějí ti udělat radost, tak se na tohle připrav. Ovšem, měl bys vědět, že při sepisování objednávky s tebou musí sjednat také konečnou cenu. Pokud by se v průběhu opravy od této ceny odchylovali směrem nahoru vyzvou tě k odsouhlasení těchto vícenákladů

Před tím, než jim svěříš auto, vyndej z něj všechno, co se dá zcizit. Sáně z kufru, nepoužité (a vlastně i použité) prezervativy z odkládací skříňky a tak. Budeš klidněji spát. Auto ti opraví ve sjednaném termínu. Tedy, alespoň v to doufej. V případě, že ti do měsíce auto nepředají opravené nazpátek, navštiv svého advokáta a spusťte palbu ze zálohy. Jednou vyhraješ. Kdy, to tu nikdo neví.

Ty ale do opravny vozidlo svěříš pravděpodobně jen na servisní potřebné úkony, jakými jsou – výměna oleje a fltrů, jakož i seřízení motoru. Tohle zpravidla trvá jeden den, a tak si odpoledne auto zase převezmeš. Za litr oleje zaplatíš víc, než za sedmičku své oblíbené režné, ale tohle přejdi, na vysmahlej olej z řízků se jezdit dnes už nedá. Jestliže však budeš žádat opravu dílu, pak věz, že ten vyměněný ti musí vrátit. Je to taková naivní kontrola, že ti díl opravdu vyměnili. Nebuď bláhový, spodních ohnutých ramen tam mají hafo, tak si spíš vyber opravnu s dobrým jménem, než abys pro auto šel se Sherlockem Holmesem. A ten vyměněný díl, jim nech ať ho zlikvidují. Ostatně, neměj péči, oni si poradí.

Naopak, toho Sherlocka budeš možná potřebovat, pokud auto svěříš do péče té samohonky. Tam je každá rada drahá. Přirovnal bych to, asi tak k operaci slepáku uprostřed africké džungle pomocí tamního šamana a jeho ostrejch zubů. Za výsledek se ručí jen do západu slunce. Takže bedlivě rozvažuj, zda sešeřená garáž na konci města je tím pravým místem ke štelovaní tvého snu. Tahle cesta nese ovoce jen, když osobně znáš toho, koho na své auto pustíš a tedy víš, že je na něho spolehnutí.

Auto ti samozřejmě servis musí předat umyté, případně vyluxované. Patří to k bontonu a trvej na tom. Čím lepší auto máš, tím lepší péče se ti dostane. Třeba tě i odvezou do práce a zase pro tebe přijedou. Při přebírání auta ho letmo obhlédni, zda neutrpělo nějaký šrám, a pokud jsi spokojený, zaplať tu šílenou sumu a odpal jako drak. Na dalších cca 20 – 30 tisíc kilometrů máš vystaráno.
Rozbalit vlákno
9
10. 11. 2012 17:24
Re: SERVIS
original desticky Audi vymenene v Audi vydrzeli 18 tisic km, neoriginalni 3x levnejsi desticky od renomovaneho vyrobce vydrzeli temer 40 tisic km, kdepak asi bude chyba? je me jasne GTI ze podle tebe jiste v ridici >:D

as nebudou distributori "podvadet" s logama za ktera si namasti kapsu, tak zacnu kupovat originalni dily, a ze se ten samej dil da koupit za nekolik ruznych cen, ackoliv ho vyrabi ten samej vyrobce, ta sama tovarna, jen holt na krabicich da pokazde jine logo, zpravidla jeho vlastni logo bejva nejlevnejsi :-) viz treba predni naprava na Superba, Passata a Audi A6
10. 11. 2012 17:51
Re: SERVIS
Kup si napřed originální hlavu, takhle z tebe lezou jen věty na úrovni garážového prosťáčka.
10. 11. 2012 17:59
Re: SERVIS
Bohajeho. Vždycky se najde nějakej trumbelín, kterej začne tvrdit, že originální desky vždycky sjede do dvaceti tisíc. A ty z "aukra" drtí už třetím rokem a vůbec neubejvaj.

O tomto to fakt není.

8-s :no:
10. 11. 2012 18:43
Re: SERVIS
nikoliv z aukra, koupene normalne servisakem prez oficialni distribuci, nemam potrebu sam resit nakup dilu (ani nevim jake presne bych mel koupit), kdyz se oto postaraji v servisu a kde vedi co presne maji koupit, ostatne takove dily ti nabidne i dobrej autorizovanej servis
10. 11. 2012 19:06
Re: SERVIS
O tom to nebylo! Pochop to.
10. 11. 2012 19:23
Re: SERVIS
a ty pochop ze na spousty dilu je mnohem lepsi neautorizovany servis kde je osobni pristup a casto i dobra rada, kdy dany servisak ma kuprikladu s danyma dilama nejake zkusenosti a nebo ohlas od predeslich zakazniku, a vi ktere jsou spatne a ktere naopak dobre

ne jako ve velke montovne zvane "autorizovany servis", kde jeden clovek sepise objednavku, posle ji dal a teprve clovek se kterym ty se ani neuvidis proste jen udela to co ma napsane na papiru ze ma udelat ;-)

stejne je to kuprikladu s pneumatikama, taky je lepsi si najit pneuservis o par lidech kde ti danej clovek rad poradi a zprostredkuje zkusenosti na dane pneu, a necpe ti hned ty nejdrazsi pneu jen proto ze nanich ma nejvetsi zisk, jsem proste z tech co radi vidi kdo a jak na jejich aute pracuje pokud jde o rychlejsi opravu, a to ti zprostredkuje jen minimum autorizovanych servisu
10. 11. 2012 19:32
Re: SERVIS
Ty máš hodně dlouhý vedení, co? 8-s
10. 11. 2012 17:58
Re: SERVIS
Dobrej text. >:D :-! :yes:
10. 11. 2012 17:17
banality typu ostrekovac
V clanku s u same polopravde a nemozem sa zbavit pocitu, ce si to objednala Skoda. Podobnymi studiami zalozenymi na polopravdach bol znamy Microsoft este za dob Gatesa.
Nie je tam uvedene, ci zakaznik oznamil, aky ma problem, alebo im tam iba nechal to auto, nech najdu, co je chybne. Skor si myslim, ze ten druhy sposob, no a potom je jasne, ze neautorizovany servis sa nezaobera banalitami typu zodrate stierace alebo prazdna nadrzka ostrekovaca predneho skla alebo "nízký tlak v rezervním kole, vadná pojistka v dálkových světlech a proud trysky zadního ostřikovače nastavený mimo sklo". Taketo banality "kontroluju" a uctuju si iba autorizovane servisy. Myzlim, ze doliatie ostrekovacej kvapaliny je ich legendarny ukon, patricne zaplateny a kazdy, kto mal u nich auto na garancnej prehliadke, uz toto zazil. Dokonca poznam par pripadov, ked si vodic osobne dolial kvapalinu na max a autorizovany servis si napriek tomu vyuctoval 2L kvaplainy za 200Kc. Poznam pripady, ked doslo iba k vyuctovaniu vymeny oleja, ale olej ostal stary no ale najviac sa aj tak ryzuje na firemnych auta, obzvlast v operativnom lizingu. Take ceny za ukony na Skodovke nema ani BMW ;-) A este je tu jedna vec, nizke marze z predaja novych aut v autorizovanych salonoch, takze nasledny servis je dobrou sancou k prilepseniu.
:*)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Typhoon
10. 11. 2012 17:44
Re: banality typu ostrekovac
Souhlas, zisky z prodejů aut nejsou tak velké jako dřív a tak se pozornost přesouvá na servis.
Náhradní díly bývaly drahé už za minulého režimu a dneska tomu není jinak.
Moje osobní zkušenost s autorizovaným servisem byla vždycky dobrá. Před lety, kdy jsem oprašoval patnáctiletého Favorita, jsem jezdil vždycky do autorizovaného servisu, protože hodinová sazba na tyto starý auta byla nízká a výhodou je, že mají normované úkony. Takže mě netrápilo, jestli se s tím mordovali, protože to bylo zarezlé. U kamoše bych toto musel při placení zohlednit. Navíc, když mi něco sprasí, co si od něj vezmu, že?
10. 11. 2012 18:50
PR
[odkaz]

Trochu trápne .... ale tu to aspoň tak označili ...
Rozbalit vlákno
1
10. 11. 2012 20:26
Re: PR
Ano ano PR...Servis je velky biznis pre autorizovane predajne - skoro viac ako samotne predaje aut...dokazu pekne ojekabatit beznych ludi...co si v neautorizovanom malo kto trufne...tento clanok je jedna velka trapnost...este trapnejsieho prieskumu...byt sefom auto.cz tak si radsej urobim vlastny.
15. 2. 2020 16:08
Nesouhlas s postupem autoservisu
Autoservis Petr Dytrych Plzeň. Autoservis i jeho majitel se chovají velice neprofesionálně. Dělá opravy bez souhlasu majitele auta a navyšuje si ceny.
Nedoporučuji!!!
Rozbalit vlákno
0