Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Design: Koncepty značky Kia

Korejská automobilka je již plně zaběhnuta v novém designovém směru, který vychází z myšlenek Petera Schreyera. Tomuto období však předchází mnoho konceptů, hledajících osobitou tvář pro sériové vozy.
Zpět na článek
18. 11. 2012 13:28
18. 11. 2012 13:36
Avatar - šmoula nešika
18. 11. 2012 12:49
Design Kie
Teď bych trochu odskočil od konceptů k sériovkám. Cee´d I po faceliftu bylo podle mě velice elegantní auto. Maska chladiče, přední světla, optika zadních světel, velice nápaditý přední nárazník. Jedinými pořádnými mouchami na designu byly celkově krabicojdní proporce a dost korejský interiér. Vím, že spousta z vás se mnou souhlasit nebude, ale nemůžu si pomoct. Když se totiž na začátku roku objevila první fotografie Kie Cee´d 2. generace, naježili se mi chlupy po celém těle. Příď, která dříve měla nápad a styl, propadla módě tygřího ksichtu. To bych ještě chápal, ale pak jsem se podíval na fotku zádě a to už to se mnou málem seklo - banánovité světla naprosto bez jakéhokoliv nápadu, záď tak strmá, že jsem jen těžko chápal, proč umístili poznávačku do nárazníku. Interiér s kovovými pedáli a klavírovým lakem celkem ušel, ale základní verze s velkou plochou rádoby hliníku nic moc. Cee´d je tedy pro mě dalším autem, které se kvůli módě a designovému stylu značky vzdalo svého já. Stejně dopadla Fabia 2.generace (Roomster a Suzuki Swift), nový Ford Mondeo (Aston Martin), nová Mazda 6 (studie Takeri). Ale abych jen nekritizoval, na ceedu se mi líbí třeba chrom kolem oken. Možná si na Cee´d ještě zvyknu a nebo také může vyjít z módy, každopádně se mi moc nelíbí a v kolonce vzhled bych před ním dal přednost Golfu. Samozřejmě je to můj subjektivní názor a já předem děkuji každému, kdo to pochopí.
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2012 13:28
Re: Design Kie
Ja si take myslim, ze je prvni ceed hezci, akorat se mi vice libi pred tim lacinym faceliftem.
18. 11. 2012 13:36
Re: Design Kie
Ahoj, tvoje názory respektuju a nekomentuju, jen podotknu: "tygří nos" není móda, ale základní designový prvek, který Schreyer definoval jako "závazný" pro všechny modely Kie - poprvé do udělal v konceptu Kee Koup hned po svém nástupu, aby všichni lidi v design centrech Kie měli jasno, co po nich chce. Původně se tomu říkalo "Schreyerova mřížka chladiče", až později někdo (asi z marketingu nebo korejských top bossů) vymyslel, že bude úžasné tomu říkat "tygří nos". Mně osobně ty vždycky připomínalo spíš ohlodanou kost, ale na tom nesejde. Jako jednoznačný rozpoznávací prvek značky to funguje stoprocentně.
18. 11. 2012 13:11
Díky za užitečnou rekapitulaci,
pane Sochore. Jestli někdy bude příležitost, určitě by bylo fér dát taky kredit lidem před Schreyerem a kolem Schreyera. V první řadě Miklosi Kovácsovi, dřívějšímu šéfovi evropského designu Kie, který těsně před nástupem Schreyera vyprodukoval první generaci cee'du. Kovács před příchodem do Kie dělal stejně jako Schreyer v Audi (taková shoda náhod, že) a ve Schreyerově týmu pak zůstal. Poslední péro do čelenky si zapíchl za vedení práce na nové Optimě, kde ale patří za externí design kredit italskému návrháři Davidu LImongellovi. Velkým spolupracovníkem Schreyera byl po několik let další Ital Massimo Frascella, s nímž Schreyer vytvořil etapu odstartovanou novou Sportage. Pak je tu důležitá figura stávajícího šéfa evropského designu Gregoryho Guillauma, který se vyskytoval u modelů jako Venga, nový Carens nebo GT. A určitě by měl dostat kredit i korejský mladý designér Kee Hong Park za exteriér nového Picanta. A taky Američan John Paxton za koncept sportovního Ray. (Neplést s kei car Ray, které Kia vyrábí pro domácí a asijský trh - tam bych rád zjistil, kdo vedl design, protože řešení s posuvnými zadními bočními dveřmi a bez B sloupku může být do budoucna významné pro další modely). Neříkám, že se mi všechno od Kie líbí, ale to nasazení celého Schreyerova týmu je famózní.
Rozbalit vlákno
3
18. 11. 2012 14:58
Re: Díky za užitečnou rekapitulaci,
:yes: kde na tie info chodis?
18. 11. 2012 18:57
Re: Díky za užitečnou rekapitulaci,
:yes: :yes:
18. 11. 2012 21:11
Re: Díky za užitečnou rekapitulaci,
Díky, hoši, jsem rád, že vás to zajímá. To iggy: informace jsou na Googlu, jen to dá nějaké to hledání. Třeba o Kovácsovi se např. hledají dost špatně - věta v jednom článku, zmínka v jiném, mikroprofil na Wikipedii... :-)
Jsem rád,
že Schreyer už není u VW. I když - viděl jsem už i horší kreatury u firmy Rendlík a syn :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0