Platnost ročního dálničního kupónu je čtrnáct měsíců. Těm pro rok 2012 končí platnost 31. ledna 2013. Od 1. února už smíte na dálnice a rychlostní silnice pouze s novými.
Přitom stačilo říct, že na dálnici fóbie s 51kW prostě nemá. >:-[] V eleganci navíc půlku výkonu sežere klimatronic a najednou se zdá i těch minimálních 80km/h jako nedosažitelná rychlost. >:-[]
V Německu jsou dálnice zdarma, ve Švýcarsku za cca. 800Kč na rok. Tak jen čekám, kdy my budeme mít za těch 1500Kč minimálně stejnou (ale spíš lepší) kvalitu dálnic. :-)
Už to naštěstí někde poznat je. Dálnice Vyškov-Brno. Některé úseky opraveny a nyní na nich už skutečně dokážete rozlišit mezi polňačkou a D1, což dříve byl nadliský úkol.
Klidně budu platit 2000,- ale za opravdu kvalitní silnice, nerozdrolené silnice, kdy mám úplně nové auto ostřílenéod šutrů jako kdyby mu bylo pět let (po cca 10000km), čisté silnice, kde nevypadám jako hnědé hov.o když jedu po dešti, atd. Ale to je marný. Obávám se, že dálniční známky jsou úplně pro něco jiného a z jedné známky nejde na silnice ani stovka.
Ano dálnice jsou tam relativně drahé, ale porovnejte hustotu sítě, jejich kvalitu a náročnost výstavby velkého množství úseků! V tomhle porovnání vám vyjdou dálnice v ČR i zadarmo drahé :no:
Dálnice a RS jsou ve špatném stavu a ještě za to máme platit? Bohužel ano! Cipísek klidně investuje za použití nerozmlácený dálnice a opraveného mostu 2000.-Kč i když ví, že prachy končí jinde. Já jsem omezil placení tomuhle hnusnýmu státu již dávno, prostě dostane jen co já uznám :-! Kdybych nejezdil do D, tak se na nějakou známku z vysoka ...
Pokud jsou dálnice ve špatném stavu, tak jsou potřeba peníze na jejich opravu, ne? No, přeju příjemné zážitky s berňákem při diskusi o tom, co jsi uznal za vhodné k zaplacení na daních :-)
Jak to resite s tim, ze znamka nesmi byt nalepena v zornem poli? Tj v mistech, ktere stiraji sterace - coz vetsinou je presne ten pravy dolni roh... Vetsinou to vychazi tak, ze nejblizsi misto, kde se znamka vleze mimo zorny pole je vpravo uprostred8-s Potkali jste uz nekdo aktivniho organa, ktery buzeroval za nalepeni v zornem poli - tam kde patri podle navodu na ni?
V zahraničí to mají jinak, ale také nebrání výhledu řidiče. Problém je spíš navigace - na Slovensku dostanete pokutu za to, že jí máte umístěnu v zorném poli řidiče - viz zákon.
Slovenska znamka ma byt vpravo hore, Slovinska vlavo hore a nejaku som videl aj v strede pod spatnym zrkadlom. Rakuska je asi tiez vpravo hore. Kazdopadne na zadnej strane je navod.
Zato teď ji dalekohledem rozeznaj >:-[] Většinou jim chybí vodoznak co ;-) >:-[]
Z jiného soudku, když ji dám uplně dolu, tak se zas nepodívaj na to, zda je na ni zapsaná RZ. Sklo je tak moc naplacato, že nemaj šanci vidět zadní stranu >:D
Tak tato tvá odpověď mě natolik rozesmála, že mi to nedalo a šel jsem to večer zkusit a výsledek? Ani hov... >:-[] a) Na známce popsané lihovým fixem vystavené působení UV záření se již po 1/2 roce dá RZ přečíst již jen při troše snahy a přímým pohledem. S propiskou to samé, ta to blbě popíše už z principu své funkce. b) Za dne by baterkou viděl leda tak velký longo bongo c) policajt/celník mi vůbec nemá co lézt do auta d) většinou se na popis RZ stejně nedívaj e) Vždy, když jsem auto prodával a kupoval jiné, tak vzhledem k faktu, že neexistuje pololetní ani čtvrtletní známka, tak jsem si ji vždy přendal ze starého do nového, aneb ať žije gumovací popisovač ;-)
"Dálnice" Olomouc - Brno a opačně - od Olomouce do Vyškova omezena v celém úseku rychlost na 100 km .To již můžete omezit přímo na 90 a zrušit označení dálnice!!!
Na tomto úseku označení dálnice nemáte. Chce se to naučit pravidla. Je zde rychlostní komunikace (Vyškov - Olomouc) a zde může být rychlost omezena i na 80 km/h - viz Jižní spojka v Praze. Navíc rychlost je zde omezena kvůli bezpečnosti (špatná svodidla, chybějící plnohodnotný odstavný pruh, špatný povrch, nevyhovující dopravní značení) - viz nehoda kdy osobák přeletěl do protisměru a zemřelo zde hodně lidí.
Omlouvám se za to, že v mém příspěvku jsem použil pro komunikaci Olomouc Slavonín- Vyškov východ nesprávně výrazu „dálnice“. Jedná se pozemní komunikaci ( R46) jejíž užití podléhá časovému poplatku dle § 20 odst. 1 zák. 13/1997 Sb. v platném znění. Pro Vaši informaci k omezení rychlosti došlo po tragické nehodě, kdy osobní auto přeletělo do protisměru u Prostějova. Od této nehody pak následně došlo k výměně svodidel v celém úseku, který po této stránce patří k jedněm z nejkvalitnějších nejen na dálnicích, ale i rychlostních komunikacích v ČR. Samozřejmě souhlasím s tím, že kvalita povrchu není nejlepší, ale rozhodně ne horší než na řadě dálnic v ČR a rozhodně by vyžadovalo operativní posouzení ponechání stávajícího omezení rychlosti v celém úseku 39,2 km této komunikace. Bohužel je to asi práce navíc od správce komunikace, tak proč když uživatelé stejně zaplatí časový poplatek (dálniční známku) i za tuto omezenou rychlost.
O výměně svodidel vím a jsou zde montovány nové typy svodidel. Tento typ je na 1. úseku v ČR. Problém je zde s kvalitou povrchu a neúplným odstavným pruhem. Dokud to zde nebude tak tam vyšší rychlost nedají. Bohužel nechápu proč tedy je 90 na trase z Pardubic do Hradce když zde vše splňuje normy pro rychlostku s 130 km/h a naopak R7 z Prahy na Slaný je to samé jak R46 z Vyškova do Olomouce a jezdí se zde 130. Bohužel myšlení u ŘSD je závislé na množství změn ve vedení této organizace.
Kdyby šly 100% zpět do silnic, klidně si je nakoupím na všechny svoje auta. Ale takhle? Proč mám dávat tolik peněz šmejdům, kteří stejně vybrané peníze rozkradou, resp. přihrají předražené zakázky svým kamarádům? Takže nemám známku na žádným autě a když jedu někam dál, půjčím si jiný auto nebo jedu vedle dálnice po okreskách.