S těmi zadními světly si mohli dát více práce. Na liftbacku vypadají jako by je sebrali z minulé Audi A6 sedan před faceliftem.
Ovšem, kdo by se za podobnost s Audi tak před dvaceti či více lety na Škodovku zlobil, že :-)
No ale má to svý výhody. Zase se na to dá koukat. To třeba Honda měla poslední pěkný auto v dobách S2000. No a abych nekecal, tak z některejch úhlů možná stávající Accord sedan. Každej má prostě něco.
Na jednu stranu musím říct elegantní, tvarově velmi vyvážená a hezká, na druhou stranu neoriginální. Je to upravená splácanina z ostatních kamarádek z koncernu, které tu byly před ní. Ale není se čemu divit, Škoda není pánem koncernu a taková je jejich politika. Spíš je mi líto, že si tvůrci zakládají na tom, že jsme národ konzervativních lidí a ještě víc, že se jim to daří.
Možná je to fotkou, ale ten kombik mi přijde nějaký větší než nynejší generace:) nebude to lézt do zelí superbu? Jinak docela povedený (Až na přední masku, ta se mi extra nelíbí) i když zrovna Škodovce extra nefandim:)
Sám jsem zvědav, jak Škodovka oddělí Octavii Combi od Superbu Combi. Octavie na tom bude co do velikosti, minimálně interiér napříč, lépe než stávající Superb.
Veľmi správna otázka. Seat už potvrdil, že Exeo nebude mať priameho nástupcu. Zameria sa na 2 modely SUV.
Vnútorne fandím Superbu, byť však šéf VW group, nerobím jeho nástupcu. Minimálne nie ako liftback a kombi, ale len ako sedan. Viem, že tým riskujem totiž odliv od Passatu a A4.
Myslím, že octavia bude přerůstat superb jen v šířce, ne "minimálně" v šířce. Další generace superbu zase povyroste, předpokládám. Tak nějak očekávám, že bude i S III.
Zostření linek napasovaný na původní generelní a nesmrtelnej tvar OI vypadá výborně. Octa narostla opticky velmi výrazně, ale hlavně se zcela vyjímá dosavadnímu užovkovýmu trendu škodovek vyjma OII.
Tohle auto velmi výrazně promluví do prodejů nejen v Evropě!
To určitě promluví, otázka je v jakém segmentu trhu:-) Pokud bude i verze 2.0 TDI vybavena torzní příčkou, jak se nedávno spekulovalo, tak i přes veškerá prohlášení o dokonalém naladění jde pro auto o velikosti skoroPassat těžký low-end...
Nehrotil bych to, spíš bych počkal na oficiální informaci od výrobce, angláni psali, že jezdili s multilinkem 2,0TDI, ACZ naopak s torzkou. I kdyby tam bylo jednodušší řešení pro většinu řidičů bude stačit a jestli se podařilo minimalizovat odskakování zadní nápravy na příčných nerovnostech (což někteří neumí eliminovat ani multilinkem), tak nebude vůbec žádná křeč.
ACZ dokonce ani s 2,0 TDI nejeli. Psali, že testovali 1,2 TSI a 1,8 TSI. Je tedy otázka jak moc zkoumali, co má 2,0 TDI za nápravu. Naopak angláni jeli právě s 2,0 TDI.
Ano, to víme. Tady spíše řešíme, jestli i 2,0 TDI 110 KW bude mít torzku nebo ne. Protože na ACZ psali, že všechny verze ČETNĚ 110 KW budou mít torzku, ale angláni psali, že testovali 2,0 TDI 110KW a měli tam multilink.
Na ACZ psai také,že O III bude mít na tuty délku 4,8 metru a motory 1,2 TSI nikdy mít nebude ;-) Každopádně už mám něco málo najeto s Golfem VII s torzkou i multilinkem a při běžné jízdě prostě absolutně nejsi schopnej poznat rozdíl!!! Takže z mého pohledu je úplně jedno, od které motorizace bude mít O III multilink :-!
Spíš jsem zvědavej,jak se u Škody popasují s dílenským zpracováním a materiály v interiéru. Protože tady Golf VII nastavil laťku hodně vysoko a směle se může měřit s prémií... Ba dokonce bych řekl,že jediný,kdo se mu vyrovná je nové A3.
Takže by cena mohla být těsně pod 300 000,-. U nás. Venku opět někde na úrovni korejců. Uvidíme jestli to bude stačit na nejlepší - Golf, Focus, Astra, Mégane.
Myslím, že na cenu 300k zapomeň. Rapid začína na 290k, takže cenu v základu počítám minimálně o 50k víc...pak by to bylo rovnocený s Golfem. Uvidíme, na kolik to Škodovka nastřelí
To ne, to už by bylo moc od konkurence a to si škodovka nemůže dovolit. Adekvátním měřítkem pro nastavení ceny je nový Golf, očekávám že cenový rozdíl bude minimální.
Pokud nová oktávka nabídne zajímavou výbavu v základu tak jako nový Golf...no zkrátka uvidíme :-)
Ty se v autech asi moc nevyznáš,co? >:D Mégane nemá v ničem ani na Fábii a Focus a Astra dýchají na záda i O II. To ví každej,kdo s těma autama někdy jel...
Nejlíp to samozřejmě ví prodejce Škodovek. Jako třeba ty. Třeba budeš dobrej pohádkář a přesvědčíš tolik zákazníků, že toho Mégana, Focuse a Astru v prodejích dožene. Pokud budou dál Octávku třeba ve Francii prodávat za cenu Clia, tak se jim to třeba i v té Francii časem povede. :-)
Docela se těším na nějakou srovnávačku Mégane a nové Octavie. Samozřejmě kombíků. Jinak by byl asi Mégane poražen velikostí kufru.
[odkaz]
Ty zase prodáváš Škodovky a nestydíš se ty bludy, co říkáš zákazníkům psát i v soukromí. Nebo ti snad za to někdo platí? Porušuješ základní pravidlo. Jako prodejce by jsi tady neměl nic hodnotit, max. by jsi mohl dávat nějaké info. Ale každý v sobě tu brzdu nemá.
A proč prosím tě Low-end. Máš pocit že Multilink je měřítko? 90% řidičů nepozná podle jízdních vlastností s jakou nápravu právě jednou. Zbylých 10% kteří si jízdu chtějí užít si koupí auto které za tímto účelem bylo vyrobené ;-) Co je pro tebe pak Mc Pherson? Vykopávka? Mc Pherson má jedinou kladnou vlastnost nenáročnost na prostor a jak se hojně využívá.
Neznam cloveka kterej si preje aby Fabka byla takova salina. popravde neznam cloveka co si koupil novou Fabku, firmy to kupujou a pak nekdo ze zvyku ;-)
Předchozí generace accordu, který se tvářil jako auto střední třídy, byla o 8 cm (!) užší než tehdejší focus, tedy nižší střední. Nelžu. A normálně se našli lidi, kteří tu parodii kupovali. Nechci vypadat jako člověk, který se programově naváží do Hondy, ale chci ukázat, jak je všechno relativní.
Octavia vypadá až překvapivě dobře. Ovšem na jiném obrázku již to tak slavné není, viz. server autoforum fotka č. 5. Aby to nedopadlo jako v případě Rapidu - mnoho povyku pro nic.
působí to na té fotce trochu humpolácky, není to moc povedené foto.
Osobně mě napadlo když jsem viděl foto
[odkaz]
že to podobné řešení napojení boku světel na mlhovky dole jako u Clia a přišlo mi to na auto tak divně naroubované. Doufám že OIII bude ve skutečnosti lepší působit
[odkaz]
Ačkoliv se zde opět najde nepřeberné množství diskutérů, kterým bude vadit už jen samá existence modelu Octavia, je zde nutno napsat, že Octavia III se jednoznačně povedla. Jak v sedanu tak v kombi, které si boční siluetu vzalo ze Superbu.
Auto neskutečně designově dospělo, narostlo, odstranily se problémy s malým podvozkem a doplnila se základní výbava na novou úroveň standardu. Tohle nemůže, a taky ani nebude, krok vedle.
Až se mi chce napsat, že konkurenti vedle Octavie budou vypadat jako autíčka, které stojí o třídu níže. Role se obrátily. ;-)
Předpokládám, že za cenu Superbu budeš mít Octavii s multilinkem. Na jízdu bych si moc nevsadil, Octavia určitě nepůjde níže, než je dnes a "golfový" podvozek Superbu zase takovým soupeřem nebude.
směju se velmi že superb má podvozek z golfa.. Větší kravinu jsem neslyšel.
Superb asi skončí protože už teď je velký soupeř passatu a A4 . a vochcávka když je takhle nafouklá tak buď superb půjde vejš než passat na úroveň A6 nebo jeho výroba skončí.
Skoda rikala, ze to neva. Predtim taky spolu existovaly superb 1 a octavia 2 a v pohode. Ted si jsou sice sup2 a o3 bliz, ale porad ten Superb zustane Superbem a ....
Ťažko hodnotiť auto po pár snímkach. Je super, že O3 má už integrované LED svetlá. Na LB ma trocha sklamalo, že asi nebude mať možnosť byť sedanom a liftbackom ako je pri Superbe. Pri kombi mohol byť dizajn o kúsok atraktivnejší.
Krédo Škody je byť praktický pre masy. Predpokladám, že VW stoplo pár vychytávok pre O3, hlavne v prípade asistentov a multimediálneho systému. Napriek tomu sa bude O3 objavovať v top3 áut v svojom segmente. Ponukne konkurenčnú cenu s nemeckou kvalitou.
JJ, vyzerá veľmi pekne, zvlášť liftback z boku. Akurát škoda nárastu veľkosti a hmotnosti (ale zase čo iné čakať od automobilky, ktorá sa aj volá Škoda? >:D ), vyzerá skoro ako Superb a ja by som ju radšej kompaktnejšiu. Ale dúfam, že bude aj riadny interiér, nielen taký jednoduchý ako má Rapid (JJ, fotku som videl :-! )... Hlavne dúfam, že ho oživia niakym lakom, chrómom či konžou, interiéry škodoviek na mňa pôsobia príliš umelo, vďaka svojím farbám. Čo tak urobiť interiér biely ako mali Vision D a Mission L? Síce by sa asi ľahko zašpinili, ale čo? ;-)
To máš pravdu, ale když v zimě nesu u benzínky v jedné ruce kapalinu do ostřikovačů a druhou chci otevřít kapotu tak jsem nahranej. Do takto solidního auta vzpěra/y za pár šušní prostě patří.
Postavit znamená zbytečně se ohýbat a zasvinit. Dojem z auta dnes dělají dokonale zvládnuté detaily. Auto které vypadá jako auto umí dnes vybouchat z tvrzeného papíru kdejaký Číňan.
Třeba Medvídek Pů na zadních oknech místo roletek taky moc velký dojem nedělá. Ale pasuje to skvěle k tomu drátu. Uvidíme jak budou vypadat nižší výbavy. Snad to nebude jen o trochu větší Rapid.
Já tedy popravdě víc ocením drát do betonu. Ten se porouchat opravdu nemůže, zato plynová vzpěra se časem unaví (i když prvního majitele to 3 roky provozu trápit asi nemusí). Onehdá jsem viděl řidiče (myslím) první Laguny, jak haubnu podpíra lískovým klacíkem, protože plynová vzpěra už nemohla.
S takovým přístupem ovšem brzy dojdeš k zjištění, že nejlepší je žebřiňák protože tam se nemůže porouchat vůbec nic, maximálně prasknout loukoť a tu si vyřežeš kapesním nožíkem z větve u cesty. :-)
Hehe, vlastně ano :-) spíš jde o to, že na tomhle detailu mi nesejde. Rozhodně to není věc, která by mě od koupi auta odradila (popřípadě nalákala). Když už chtějí automobilky šetřit, tak tohle není špatné místo :yes:
No ona tie vzpery nemá ani Mazda 6, ale ako uživateľ a majiteľ starého auta ešte niesom rozmaznaný tak, aby mi to vadilo (aj keď trebárs na elektrické sklápanie a nastavovanie speťákov už nedám dopustiť, tie moje 12 ročné auto má :-) ). Aj keď, popravde, elektrickú vzperu má aj nový Logan. :-!
Presne, pokud si nestezuji v servisech kde do toho cuci porad, tak majitel, ktery zbidou dolije kapalinu do ostrikovacu to nemuze resit.
Kdyz nekdo otevre motor, tak vzdy cucim na to jak vypada a ne vzperu a videt napr. takovouhle hadi souloz jak predvedl VW Caddy 2,0 TDI – Das dodávka
[odkaz]
plynova vzpera opravdu nezachrani ;-)
Zajímavé.. Máme doma VW Jetta předchozí generace.. Sesterský auto OII před faceliftem... a světe div se... má plynovou vzpěru >:D Njn:D Holt Škodovka nemůže mít stejnej luxus jako VW :D:D:D:D
Tu sem potkal zatim jen na silnici:D Ale urcite to mít nemuže:D Je to auto pro USA a američani sou líní:D tak už vidim jak si podepírá haubnu drátem a v druhý ruce drží pořádnej hamburger:D to proste nejde :D:D
Hodně podobně vypadá i 2.0 dCi i 2.0 MJet...jen musíš sundat dekl.
Uznávám ale, že celkové provedení (ta kabeláž je šílená) má ten Caddy opravdu nejhorší.
detto...a asi tak tisíckrát viac, ako nejaká vzpera.
P.S: Nechcem pokračovať v teóriách o ďalšom zdroji závady, ale počul som o Insignii s el. otváraním kufra (a pri Insignii je to festovný kus železa), ktoré sa otvorilo a hneď aj zatváralo, čiže ak chcel majiteľ dať niečo do kufra, musel silou udržať veko, aby sa nezatvorilo.
Nejsem "skodovak" a z prvnich fotek, ktere se na siti objevily jsem byl spis znechucen. Koukam ale, ze to byl asi zamer a ted me ceka velmi prijemne prekvapeni. Fakt paradni, byt z te jedne fotky se mne nelibi to kridlo nebo ocasek (sam nevim jak tomu rikat) na zadnich dverich. Takze ja osobne davam palec nahoru a pokud by jich nejezdily statisice (coz bohuzel realne hrozi), tak bych do ni i sel. Az tedy bude nejake dva tri roky na trhu a soudruzi vychytaji vsechny mouchy:)
Jo a uz vim, co mi to zezadu pripomina, starsi verzi A6..a zepredu stary superb, coz v zasade nemusi byt spatne, ciste linie jsou garanci dlouhovekosti:)
jj:) aneb nejhorsi investice je nakup noveho vozu, cimz nerikam, ze dobrou investici je nakup plecky a neustale jezdeni do servisu..jen jsou proste trvalejsi hodnoty nez hromada plechu, ktera z meho pohledu musi hlavne topit v zime, prehrat nejakou tu hudbu a prepravit me bezpecne z mista a do mista b..
Spíš je otázka, kdy (a jestli někdy) ojetá OIII bude na takové hranici, že se ještě vyplatí jí koupit. Poměr stáří/cena/užitá hodnota:)
Jelikož většina ojetých Oktávek sou předraženy >:D Škoda... >:-[]
Nespojoval bych nákup nového nebo ojetého vozu s pojmem investice, investicí jsou vložené prostředky, které mají přinést výnos, vůz naopak na hodnotě ztrácí, samozřejmě vyjma některých veteránů a unikátních kousků.
Všeobecně se mezi lidmi pojem investice používá skoro vždy v nesprávném spojení. Investuji do nové televize, investuji do nového vozu... to je prostě nesmysl.
Pokud se na to podíváš z jiného úhlu pohledu s tvým výkladem výnosu, tak výnos, který od auta očekáváš je, že tě například převeze z bodu A do bodu B. Pokud auto tuto funkci plní, tak ti splnilo očekáváný výnos investice. Záleží co jsou pro tebe výsledné hodnoty u tvého auta. Ale chápu kam si tím mířil.... ;-)
No já to mám obráceně. Auto bylo nejdříve moje služební a po 4 letech jsem ho odkoupil a jezdím s ním pro firmu a píšu si cestˇáček. Už se mi několikrát zaplatilo a i když má najeto 420 000km tak ho ždímám pořád dál. ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Kdo má zájem, tak se zapisujte, tohle auto bude pecka. Jak jsem byl zklamaný z prvních fotek Rapida, tak u OIII jsem nadšen. Tady se Kabaň opravdu vyznamenal, tohle nezestárne na za deset let. Moc se mi líbí detail řešení zadních dveří u liftbacku :yes:
A v Europe s 2-rocnou zarukou :no: . Vies mi to ako predajca vysvetlit, ze VYROBCA dava na SK (a zrejme aj v CR) na Skodu zaruku bez nejakeho priplacania 3 roky a v mnohych krajinach na zapad od SK su to len 2???? A to sa tyka celeho slavneho koncernu VW! Keby bol ten rok navyse od predajcu, tak by som to chapal, ale ze ten isty vyrobca dava niekde radsej len 2 a niekde (dokonca) 3 roky, sa mi javi zvlastne.
Mas pravdu, VW ma dobru povest a preto sa podlizovat nemusi. Fiat, Kia, Hy, francuzi atd. maju horsiu povest z minulosti a musia presvedcovat zakaznika i s pomocou dlhsej zaruky. Lenze ta priepast v kvalite nie je dnes to, co byvalo a nebojim sa povedat, ze VW velmi hazarduje so svojim menom. Vidim to, ked zijem v AT, kde je VW bez akehokolvek skumania u 90% je povazovany za drahokam medzi vsetkymi (beznejsimi) znackami.Ale cim viac dalej spoznavam ludi, ktori su s novymi vozmy od VW natolko sklamani, ze prechadzaju ku konkurencii. Skoro denne pocuvam, ze mali stary VW, s ktorym bez poruchy jazdili 10-15 rokov, dnes jazdia do servisu kazdy rok...ako i v nasej firme, lebo je stale cosi pokazene.Podla mojej skusenosti tazia tu z toho japonci.
No, nieco mam, ale prial by som si este nieco lepsie. [odkaz] a potvrd si neu-Zulassungen od Januara po oktober 2012. Tam je vsetko do detailu, kazdy mesiac. Na strane 73 mas celych 10 mesiacov na jednej kope. WW ma oproti predchadzajucemu roku minus 1,3, co je menej ako som si myslel. Zaujimave, ze ale za posledne mesiace klesa silne (za 9/12) ma dokonca minus 19,9 (strana 70). Na druhej strane to asi novy Golf dozenie. Inac zaujimave vysledky, ako klesa Opel (minus 23,6 oproti 2011), Fiat minus 16. Rastie Nissan, plus 25,1; Kia plus 16,9 a Skoda plus 13,4. Ved uvidis ;-)
Kouknul jsem na 2009 - 4307ks, 2010 - 3874ks, 2011 - 5902ks a do října 2012 - 4638ks.
Je to sice zdeformované krizí, recesí a kde čím dalším, ale nějaký extrémní úbytek zákazníků u VW nevidím. Jiní jsou na tom podstatně hůře. Což ovšem taky vzpomínáš.
Čeho? Nových? Ojetých?
O1 už se drahně let neprodává.
Ale jinak je trend mírně kolísavý, Octavie přebrala už před lety první místo od Fabie za nejprodávanější model na našem trhu. Každý rok se jich prodá: 2008 - 19838ks, 2009 - 24951ks, 2010 - 25857ks 2011 - 23667ks, do října 2012 - 19491ks.
ona ta dlouholetá záruka vypadá na papíře a v reklamě sice skvěle, ale pak se člověk v servisu diví když mu řeknou že už má najetý moc kilometrů (třeba už po roce a půl) a nebo že na toto se ta záruka nevztahuje... :no:
Tak kazdy nejazdi rocne 30000 km a 150000 km sa mi javi celkom dobre.Navyse ak sa nemylim, tak Hy (neviem ci aj ine znacky) ma zaruku na prve 3 roky neobmedzene co do km, takze?
není neomezený jako neomezený...celní správa najezdí cca 200000km ročně s Transportérama a při konci dvouleté záruky kdy ty nejaktivnější piloti měli skoro půl milionu jsme jim měnili i tlumiče na záruku...naopak proti tomu Renault s jejich novým Mastrem kdy v reklamě mají 2 roky a kdy je domluvený přímo s výrobcem neomezenej počet km,mi po cca roce a nějakých 120 tisících nevymění rozsypanou převodovku? Nebo nevymění u předchozí generace poloosu protože už je tam vysokej počet najetých kilometrů??? Co potom znamená ten neomezenej počet kilometrů? Tím bych chtěl jenom říct že ne každej výrobce má ty neomezený kilometry skutečně neomezený...protože každej konkrétní díl má ještě svoje kilometry při kterých se na to ta záruka vztahuje...
No ak sa nieco neuznava v zaruke, to uz je iny problem. Asi by malo byt niekde v zmluve, co sa na zaruku vztahuje a co nie. Viem, ze napr. u Kia sa vztahuje zaruka i na DPF a u niektorych znaciek nie. Za brzdove kotuce som si ale uz musel zaplatit, i ked to bolo v zaruke. Nikdy som sa s tym do hlbky nezaoberal, co je uznavane a co nie a nakoniec neviem, ci to nesuvisi raz za cas skor od konkretneho cloveka-predajcu ako od importera alebo vyrobcu. Mne bolo doteraz na Kia, az na tie kotuce, uznana zaruka na vsetko a tak i vsetkym, ktorych poznam.
pravda většinou tam bývá napsaný že se záruka nevztahuje na díly které podléhají opotřebení...když se na tom člověk zamyslí, tak to není skoro nic...z mé zkušenosti od VW to posuzoval importér (tenkrát IVG, teď je to myslím jinak)
Z toho co vidím žádné překvapení. Prostě Škodovka -takový trochu "mírný pokrok v mezích zákona" - a je to tak dobře. Oktávka se vším všudy, prodeje tudíž budou dobré, a jsem celkem rád, že to vypadá obstojně - ostatně budu jich asi potkávat hodně.
Zalezi na cene na kterou jsem zvedav, snad to auto nezabije. Rapid uz je v prodeji a zrovna cena castemu potkavani moc nenahrava. Uz jsou nabizeny slevy 30tis, aby se prodeje vubec hnuly, pac uz kupujici tolik na Sade neslysi jako driv. V Evrope zacina krize a bude zajimave sledovat ceny, ktere budou rozhodujici ;-)
Je rozdil davat slevy 30tis. po roce a po mesici a cena Rapida je zatim suverene nejsmesnejsi, za holy lowendovy 3valec 300koliku 8-s Byt s prodeji nejakychch 250ks za mesic rijen v tabulce za korejcema, nekde na 7 miste, je na Skodu pro me trochu prohra. To ze bude Skoda na prvni pozici je proste povinnost, ne nejaka vyhra ;-)
Tak atmosfera 1,3 se 100 konmi neni zrovna zavodni nacini o tom zadna, ale zakladni solidni spolehliva motorizace s nizkou spotrebou a to si taky nekdo preje ;-)
Jeste k tomu podbizeni, jak tu nekdo narazel na korejce, tak jen dodam, designem ala audi zadnich svitilen, se proste snazi OIII slusne podbizet ;-) Octavka je ted neco jako Exeo, takove skoro Audi ;-) Octavka byla vzdy od Sade jediny slusny auto, tak doufam ze ji to vydrzi ;-)
V článku spred roka bola naozaj vyfotená O3 a nie Rapid.
[odkaz]
Jediný rozdiel, ktorý som si všimol je, že na prototype je pri kombi uhol zadných dverí ostrejší, po zväčšení snímky v tomto článku je viac kolmejší.
Popravde nechapu jak pod takovymi to vytvory nekdo muze oslavovat designera. Vzdyt zatim neprisel s nicim. Jedna se jen o bastl designu Audi na lacinou Skodu, tak aby to bylo navrch huj uvnitr... ;-) Ted uz to nebude Skoda je vlastne vw, ted uz to bude u prodejcu, uz kupujeto vlastne Audi a jeste usetrite ;-)
Tak pokud se bavi nekdo o DESIGNU, tak se proste bavi o necem kde tvurci nejaky je, treba jako Juke, Civic nebo Citroen DS ;-)
Korejci, ac se to nekomu nelibi, maji take svuj design, ale OIII ma Audi design a z toho se clovek muze podelat max. u Audi, ale ne u kopie ;-)
99% >:D
Na 99% není podobné ani to světlo (i když podobné opravdu je)... a ten zbytek, nenech se vysmát..., jinak ano, v obou případech se jedná o auto. >:-[];-)
Tocit reklamu uprostred mesta s nezamaskovanym novym autem, to se tezko schovava. Podle komedie s Rapidem skodovka prijde s ofiko predstavenim za par dni.
K autu muzu rict, ze se mi libi. Kdo cekal octavku, je spokojenej. Kdo cekal supersport, musi jit asi jinam.
Dnes som viezol majiteľa Octavie, ktorý na už len spomína, lebo mu ju v noci ukradli (a to mal cukríkovo vybavenú verziu L&K). Takže extrémna popularita auta má aj svoje tienisté stránky. Samozrejme môže sa stať aj iným značkám, Octavie sú ale bezosporu najpopulárnejšie autá medzi autičkármi. Holt nielenže Škodovku opravia na každom rohu, ale ju na každom rohu môžu aj rozobrať na súčiastky.
žádný politicky korektní vůz, naopak, Škoda jde tímto designem přímo proti proudu politicky korektní líbivosti vyjádřené populistickými "sport" tvary, které jsou tvořeny základní linkou auta ve tvaru žehličky z profilu, vysokým pontonem s nízkými okny, optikou umístěnou na hranách karoserie, klikou zadních dveří v c sloupku atd..
Octavia III je naopak designem čistých a úsporných linek, nahlíženo architektonickými styly, je to takový funkcionalismus na kolech, navýsost kvalitní moderna. :-):yes::yes:
Skutočne to podľa fotiek vyzerá tak, že to bude najvydarenejšia Octavia všetkých čias. Základné charakteristické linky zostali dostatočne zachované na to, aby sa dalo auto identifikovať jasne ako Octavia, a "zaudinovatenie" je len plus. Prvý dojem, ktorý som z fotiek mal, že naozaj pôsobí o triedu väčšie, ako nižšia stredná trieda a hlavne pôsobí dostatočne široko, vizuálne stabilne. Naviac ten dizajn bude hodne nadčasový a nebude vyžadovať žiadne výrazné zmeny.
Jediné, čo mi na novej Octe (aspoň to, čo doteraz vieme) je technická záležitosť, a to zavesenie zadných kolies. Mohutný zadný previs Octavie vie negatívne ovplyvniť vyváženie auta a multilink sa predsalen vie lepšie vysporiadať s veľkými výkyvmi zaťaženia (čo sa pri veľkom kufri Octavie dá predpokladať).
Aby to pak nebylo jak s OI, tezky velky zadek a tvrdy torzka, tedy kombinace, ktera nebyla nic moc. Uvidime, ale dle fotek tezko hodnotit cokoli. Urcite to bude tak jako vzdy jedina slusna Skodovka, na kterou se da koukat ;-)
1/ ze by dostala disky 19"X8"?? sirka vyzera na 8 a viac palcov, to by prekvapilo.
2/ niektori tu stratili uz sudnost- vyssie v diskusii pan co pisal o najazde colnej spravy 500.000 km za 2 roky tak to uz je maso a dobre tento typ komentarov pobavi. Ako tu takychto expertov potom mozno brat vazne... >:D
Zaruka je min 2 roky nebo 100k km ( dle EU) cokoliv nastane driv. Neverim ze nekdo da vyssi zaruku hlavne co se tyce kilometru kdyz nemusi a neverim ze nekdo meni veci na zaruku kdyz ma 500k km.
Obecne komponenty pro osobni auta se testuji na 240k km, dodavky na 400k a nakladaky na 1 milion km a vyse (dle zakaznika)
Jinak co se tyce najezdu obecne tak pro nasi firmu jezdi jako taxi "Auto Frana" a ti meni auta (vetsinou Superb) po 2 letech a maji mezi 560-580k km prvniho Supa meli 3. rokly a ten mel 775k km. Tihle kluci by ,meli delat zivotnosti testy pro Skodovku nebo minimalne daji velmi rychlou zpetnou vazbu na to co se sere pri vyssim km najezdu.
vidim, ze si to este okorenil informaciou o 2 rocnom najazde 560~580 000 km (slovom pet-sto-osemdesiat-TISIC). a to nie jedneho auta ale flotily.
Mohol by si nam z praxe "nastinit" ako sa taky nabeh realizuje a rozne pikosky, ktore takyto nabeh prinasa (trebars ake trasy jazdia, co/koho vozia, kedy chladia motory alebo robia servis, kolko pneu rocne odjazdia...) >:D >:D
pro nas jezdi vetsinou trasu Brno- Letiste Viden nebo letiste Praha. Kadopadne ti kluci delaji denne 1000km nekolikrat jsem se o tom presvedcil. Maji 12-15 aut mozna vic neptal jsem se dlouho. O vikendech svatby a tyhle drobnosti. Nekdy jsou akce typu specilani dodavka vyrobku ( velikost 2 krabic od bot) treba do Francie co nejrychleji tak se samozrjeme jede ale primarni business je "pansky koci" taxi na a z letiste viz vyse.
Auta maji sice brutalni najezd ale vim ze to prvni auto si bral jejich servisak (to co melo tech 775km) protoze bylo v poho ( sice mu ho za 3 mesice ukradli ale to je jina story).
Jinak co se tyce servisu , tak co vim kazdych 20k km vymena oleje ( zadne cekani na interval nebo 30k) pro sichr radeji drive a i po tech 2 letech vypada jako nove kdyz to tak reknu, fakt lestenka vypulirovana, staraji se o to mozna lip nez o vlastni. Dalnice 135km/h tempomat zadne blazneni kdyz maji zakaznika. Od letsniho roku mam sluzebak takze jsem s nima uz tolik nejel ale porad pro nas jezdi. Vim ze kdyz delali prvni rozvody na novem Supu tak v Brne nikdo nevedel ( ofiko servisy) jak na to protoze nikdo nemel tak rychle tolik km aby se to resilo takze byli prvni kdo to delal.
Nepřekvapuje mne to. Ano, u kvalitní techniky VW je takový nájezd běžný. V okamžiku, kdy rendlík míří do šrotu, Passat (Superb) s motorem TDI je právě zajetý. :yes:
Povedlo se to.O tom není sporu.IMHO ale je to prostě auto o třídu víše, s jiným vnímáním pro jízdu.Prostě kapku koráb silnic, řečeno přehnaně.Na můj vkus je to moc velké, uvidíme naživo.Pokud Škoda Octavii opravdu takhle posunula a to včetně ceny, myslím že nebylo spravné, udělat Rapid tak jak je udělán a nabízen.Vůbec by nezaškodilo, kdyby byly dvě verze Rapidu, myšleno na způsob Meganu a Megánu Generation.To je imho lepší varianta, než to co škoda nabídla s Rapidem.Ale je tojen můj názor.
Vizuálne určite. Subjektívny dojem z dizajnu je, že ide o kus auta, patriaci nie do nižšej strednej, ale o triedu vyššie. Žiaľ technika rýchlo vráti človeka do reality; v strednej asi nie je jediné auto s torzkou vzadu. Ale dôležitý je dojem a na ten dá 90% kupujúcich. A v tomto smere to rozhodne Škode vyšlo.
Souhlas, ona ta image a i to "chtění" image se hodně snižuje, ale dojem je důležitý.Torzka vzadu imho nevadí. To řeší pár jedinců a O3 nebude o drtikolství.
Nejsem nějaký extra Škodovkář, ale musím skutečně uznat, že zatím jsem OIII. skutečně nadšen. Krásně vystouplé blatníky a skvělá přední i zadní část vozu. Jsem zvědav na oficiální fotky.
wl - pro mě je prvoplánový a směr designu, jakým se vydala Škoda, se mi už pár let nezamlouvá, začalo to vysloveně odporným novým Superbem sedan, kombi je o něco lepší :-!
Diskuse nabírají standardní předpremiérové točky. Holobytní plakáti, prosťáčci a gallárdi opět sebezáchovně vymezují své životní mindráky proti královně našich silnic. Přitom dospělému člověku stačí dva tři pohledy, aby i z těchto horkých snímků zjistil, že jestli někdo tvoří moderní design aut, je to mistr Kabaň. Je to on, kdo designově trhnul oponou a stvořil po dvou veleúspěšných generacích další, nový, veskrze zářivý, jiskřivý produkt. Třídní designová elita.
Kdo již spatřil Rapida, ten jistě ví, čemu se dá říkat mistrovství, doslovné třídní designové mistrovství. A Octavia, ta posune vjem do vyšší jakostní ligy. Právě s Octavií se Škoda "vytáhne", a to bez jakéhokoliv kompromisu. Větší rozvor, větší šíře, nadupaný mainstream. Auto na rozhraní nižší střední a střední třídy s vůbec nejpraktičtější karoserií, jakou lze pořídit. S karoserií, která těží z elegance sedanů a praktičnosti kufru kombíků.
Tak vydržme, do dvou tří neděl jí tu máme v plné parádě.
zepředu Exeo,zezadu stará A6 :yes: víceprvková zadní náprava jenom pro výkonější verze,hlavně že vozíme 600litrů vzduchu že? :yes: konkurenci se zalévají oči slzami >:D stejně tak mě když vidim 10x denně Rapida,v tý skvostný červený barvě,na plechových kolech s tim famozním černým spodkem zadního nárazníku a opravdu krásnými "plácačkami" za podběhy kol :yes: opravdové mistrovství :yes:
V tvých letech to člověk bere všechno šmahem. No, možná by sis měl uvědomit, že v dané třídě, kterou Octavia reprezentuje nebude nikdo, kdo bude výrábět krásnější vůz. Nebo ty snad o někom víš?
Jasný,to je přece všeobecně známej fakt že? Jak bych mohl mít 19 letej člověk v něčem pravdu a mít svůj vlastní názor? >:D Sem přece puberťák co ničemu nerozumí,za volantem dělá jenom koniny a celý den se jen tak poflakuje. Já ti Tvůj názor neberu ,podle Tebe je Škodovka krásná,nejlepší a stejně tak VW,ale uvědom si 100 lidí 100 chutí :-) Neupírám kvality např. interiéru VW i Škodovky,ano opravdu jsou kvalitní,přehledný,ale né každýmu se to musí líbit. Říct že nějaký auto je nejlepší,nejhezčí je naprostej nesmysl,pořád to bude jenom názor toho jednoho konkrétního člověka či skupiny lidí,ale nikdy né všech :-) proto tvoje otázka kdo bude vyrábět krásnejší auto v daný třídě bude mít plno odpovědí :-)
S psychologickým rozborem devatenáctileté osobnosti velký souhlas :-) Tímhle jsme si samozřejmě prošli všichni. No... nějak jsi pozapomněl, jaké auto podle tebe bude to krásnější než Octavia III. Neboj se toho, klidně to sem dej.
fajn :-) napsal si že OIII je na pomezí nižší střední a střední :-) v nižší střední se liftback asi jen tak nenajde tak vezmu hatchback co se mi líbí za hatchback? Líbi se mi Astra ( řikám líbíí,néé že je nejlepšííí a nejúžasnější) a světe div se,líbí se mi Focus. Co bych vybral ze střední třídy? Mondeo,Mazda 6. Muj nazor,je mi jasný že mi tady tedka budeš zase žvatlat jak jsou ošklivý,jak desing nesedí,není harmonický a blá blá blá :-)
A ja že kde si keď ťa potrebujú. Prevzal si si svoje nové DAS AUTO - DER GOLFa a zajazdil si si s novou Oktávkou? :-)
Ale musím uznať, vyzerá fakt dobre, BRAVO MAESTRO KABAŇ. :yes:
Neveril som a som prekvapený. Príjemne. Elegantná, čistá, krásna. Akurát škoda nárastu rozmerov, kombík vyzerá ako Superb. Aj keď teda, konkurentom už nieje "cedník" ale skôr Insignia.
Nuda, mojito, je v designovém smyslu tohle - [odkaz] Octavia (vím, jiná jakostní liga) je, resp. bude vrcholem mainstreamového designu napříč Evropou. Kdo jiný, myslíš, že má na víc? Nikdo. Dnes v mainstreamu nikdo. Je to samozřejmě zásluhou významného, ojedinělého talentu Kabaně.
GTI - ten Peugeot je hnus, u mě vyhrává design nové Mazdy 6, který je galakticky hezčí než v případě škodovky, i ta korejská i40-tka vypadá o něco líp...
Absolútne súhlasím vôbec žiaden designový posun akurát Škoda ako keby upozorňovala, že je členom VW Group akurát sa všetky designy unifikujú zostrujú a zjednodušujú ale asi budem hovoriť za mnohých, že je to nudné, fádne, konzervatívne. Nech si zoberú príklad z Kórejcov, ktorí dokážu s novou generáciou auto nielen skvalitniť ale aj skrášliť.
A hlavně fotky by si měli přečíst inzerenti kteří prodávají náhradní díly na netu. Ti kteří již dva roky prodávají na O III díly. Jako nárazníky, blatníky, světla no prostě znalci na slovo vzatí takoví kteří se najdou i zde >:D
První Škoda z nižší střední o které bych asi uvažoval
Tak časem plánuji koupit do rodiny druhé slušné auto nižší střední. No vypadá to, že rozvor opravdu zvětšili. Tak to snad už zahrnu konečně do výběru i Octávku ve verzi s multilink zadní nápravou s nějakým min 120 koňovým benzínem.
Doufám, že se tedy alespoň dorovnají k nynější kokurenci v rámci nižší střední vnitřním prostorem a jízdnimi vlastnosti. V rámci bezpečnosti se jistě zlepší, dnes už skoro všechna nová auta nižší střední mají 5 hvězdiček. I když předpokládám, že cenově asi budou zase mimo-alespoň zezačátku. Nemohu si pomoct, ale ty převisy a malý rozvor nynější verze, to byla fakt hrůza-vím to-tu nynější před faceliftem mám jako služební-na kluzkém povrchu, ani nemusel být moc naložený kufr, fakt radost(někdy jsem si říkal, zda konstruktéři původně neuvažovali, že by měla jezdit zatáčky pozadu).
No nic. Myslím si že multilink mohli mít u všech verzí-nynější ho má.Zvětšení rozvoru vítám-dnes je standartem v nižší střední 265cm.Kdyby šli trochu dál nevadilo by mi to.Přední převis vypadá již kratší a pokud tam budou ty sklopené motory, tak by mělo být konečně více váhy za přední nápravou.Nižší motorizace co do toho chtějí dávat-to je fakt bída-ale člověk si může připlatit aspoň na lepší.Tady např. korejci také mírně zaspali. Např do Ceedů I dávali i benzínové 2l CVVT.Nyní končí na 1.6-což dostačuje vzhledem k váze auta, ale navadil by silnější-zas je úžasná cena.
Jediné co mne na nové octávce trochu dle fotek děsí je zase moc dlouhý zadní převis.Nechápu, že se chce stále Škodovka se svými modely aut tlačit do vyšší třídy než vždy daný model opravdu patří.Prostě to vypadá, že mají konečně slušné auto na nižší střední, ale oni se s tím nespokojí, alespoň zase protáhnout zadek, aby to měřilo přes 4,5 metru alespoň zvenku a mohli zase probíhat debaty, zda tím náhodou nepatří do vyšší střední-samozřejmě, že rozumně uvažující člověk řekne že ne a že zbytečně tímto zabíjí jízdní vlastnosti daného modelu-vnitřkem, který je odvozen převážně od rozvoru zůstane stejný.
Na vyšší střední, na úroveň Pasata patří SuperbII a do budoucna bude patřit Superb III. I když přímé srovnání taktéž často pokulhává. Kdo v Superbu jen na zadních sedačkách ví o čem mluvím. Krátké sedáky a díky tomu i malá nádrž.Přecijen Superb II mohl mít i zadní nápravu z Passata, ale asi jim to VW nedovolili. Jsem zvědav, co bude záměrně na Octavii poníženo, aby nebyla až tak velkou konkurencí Golfu.
Jo jedna věc mi ještě vadí u nynější Octávie a doufám, že to bude v nové verzi taktéž lepší.Jsem drochu delší a když si posunu sedadlo řidiče dozadu, tak abych měl polohu nohou vůči pedálům v ideální poloze, tak přestože si dám sedadlo dost nastojato a volant vytáhnu na max, tak by měl z hlediska ergonomie být u mne ještě tak o 4-5cm blíže.To u Fordu nebo korejců se mi podaří si nastavit ergonomickou polohu vždy dokonale-řek bych, že nynější Octávka má málo utopené pedály.O tlačení středového panelu se nezmiňuji-Octavia není jediným autem, kde mi to vadí-stejně tak např Passat.