Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
0
pro prodej aut je ohromný a Fiat nemá co ztratit. Jakkoliv splácat kombík, HB na Linei a za levno tím zaplaví Evropu, protože většině by takové auto plně postačovalo a sám sobě by nekonkuroval jako Renault Fluencem požírá Megane.
wolff
Uvidíme.
F 500L mne naštěstí ujistil, že to má Sergio dobře spočítané (a je to auto mimochodem an podvozku Punta, byť hooodně upraveném). To auto se pravdu hodně povedlo... A jestli bude nové Punto za rok, nebo za dva je v současné době opravdu po ekonomické stránce Fiatu asi nepodstatné. Ono je Punto furt skvělým autem... A jestli se náklady PSA a nebo Renaultu do svých nových mini v současné době aspoň vrátí se teprve uvidí. Nemám ten pocit... Koncern se s novými mini taky zrovna nehrne... ;-)
Asi je teď zásadnější přijít rychle s 500 XL a 500 X, které si v současné situaci asi najdou víc zákazníků než Punto v částečně mrtvém segmentu.
F 500L mne naštěstí ujistil, že to má Sergio dobře spočítané (a je to auto mimochodem an podvozku Punta, byť hooodně upraveném). To auto se pravdu hodně povedlo... A jestli bude nové Punto za rok, nebo za dva je v současné době opravdu po ekonomické stránce Fiatu asi nepodstatné. Ono je Punto furt skvělým autem... A jestli se náklady PSA a nebo Renaultu do svých nových mini v současné době aspoň vrátí se teprve uvidí. Nemám ten pocit... Koncern se s novými mini taky zrovna nehrne... ;-)
Asi je teď zásadnější přijít rychle s 500 XL a 500 X, které si v současné situaci asi najdou víc zákazníků než Punto v částečně mrtvém segmentu.
Tak gratuluju k lepšímu spánku, myslím, když tě teda Sergio ujistil longem, že to má dobře spočítané. Jo, nemáte to teď, vy srdcaři, lehké, turbulentní doba, furt se něco zavírá, a ta Amerika do toho... no, držíme palečky. ;-)
On to žádný manažer automobilky nemá spočítaný, každý má prognózu, jak bude za dva roky prodávat o milión aut víc, ale jsou to nesmysly. Evropa je auty zahlcena a bude se prodávat jen na obměnu vozového parku. VW drží nad vodou fleety, které mění auta každý 4 roky, to samé platí pro dodávky Fiat a PSA. Ale zbytek bude paběrkovat stále, žádné zlepšení nepřijde. Navíc nová auta nepřichází s žádnou novou přidanou hodnotou. Moje 13 let starý auto má vše, co potřebuji, pokud se nerozsype, tak s ním budu jezdit.
Tento problém je ale v každém odvětví - elektronice, stavebnictví atd. Řešení je jedno - změna sociologie společnosti na něco nového, ale s tím se nechce nikdo smířit. Žádný režim co tu už byl, to nevyřeší - kapitalismus, socialismus, komunismus, feudalismus... - buď vymyslíme nový model, nebo to skončí průserem, vše se rozmlátí a bude tu zase jeden z těchto režimů, tak se to bude opakovat, dokud lidi nedostanou rozum.
Tento problém je ale v každém odvětví - elektronice, stavebnictví atd. Řešení je jedno - změna sociologie společnosti na něco nového, ale s tím se nechce nikdo smířit. Žádný režim co tu už byl, to nevyřeší - kapitalismus, socialismus, komunismus, feudalismus... - buď vymyslíme nový model, nebo to skončí průserem, vše se rozmlátí a bude tu zase jeden z těchto režimů, tak se to bude opakovat, dokud lidi nedostanou rozum.
13 let stare auto je uz hodne stare, pokial teda nemas nejaku premiu, ale tak este 6 rocne je uplne v pohode. Problem vyrobcov je, ze aj 4 roky su pre nich dlha doba, aby si si nekupil nove auto. Inak suhlasim, pokrok je maly medzi jednotlivymi generaciami, setria sa naklady a preberaju sa celky z predoslych modelov, tak clovek vobec nema chut ist do kazdeho dalsieho modelu, lebo je iba minimalne vylepseny.
Lidi nedostanou rozum nikdy, když si vezmeš dějiny, tak zjistíš, že opakují ty samé chyby už tak cca 6000 let......zaslepenost, hloupost, sobetcví, závist - napadá tě něco lepšího?
Brod je ještě daleko, spíš v nedohlednu.
F500L je zatím jen na fotkách než na silnicích, na nějaký počítání je trochu brzo.
Ale předpokládám, že Seržo už má nějakou výmluvu připravenou.
F500L je zatím jen na fotkách než na silnicích, na nějaký počítání je trochu brzo.
Ale předpokládám, že Seržo už má nějakou výmluvu připravenou.
... to je možné.
Já hodnotím to auto, tak jak sem ho poznal. Nic víc, nic míň.
To auto je udělané prostě pro lidi a za drobou cenu. Není to tedy produkt, který by v konkurenci neměl obstát a netrpí fiatovou nemocí posledních let - nadsazenou cenou při uvedení (a to napříč Evropou, všude byly a jsou zaváděcí edice). To je celé, co sem tím chtěl říct. A pokud to Fiat myslí vážně, že prostě chce dělat auta, co se budou lidem líbit a půjdou jim vstříc, tak se nebojím, že by se neprodávaly. Na to jaká je doba, těch lidí na tu předváděčku přišlo dost... Kdyby se to auto nepovedlo, viděl bych to asi jinak. Z poheldu tohoto článku je prostě důležité to, že přišlo nové auto od FIATU, které za cenu Punta je lepší než stávající Punto. Fakticky teď napíšu na rovinu, že pro mě jako pro potenciálního zákazníka je teď Punto, ale třeba i Clio úplně out, protože to Lko skutečně přidává při délce málo přes 4 m jinou prostorovu dimenzi (zejména šířka, výška a rozvor). Nevidím důvod o něm uvažovat (o Puntu), když se Fiatu podařilo postavit opravdu schopné malé MPV, které prostorově strčí do kapsy většinu aut nižší střední.
Nedělám z toho auta zázrak, na druhou stranu to auto je fakt z mého pohledu povedené (a to když si najdeš, sem byl z prvních informací a obrázků celkem skeptický, zejména, že sme tady asi všichni očekávali ceny již od 450 000).
Ale jednou větou dodám, že u nás to samozřejmě asi prodejní trhák nebude, ale kupce si to najde... Možná jedna zaparkuje za čas i u nás.
Já hodnotím to auto, tak jak sem ho poznal. Nic víc, nic míň.
To auto je udělané prostě pro lidi a za drobou cenu. Není to tedy produkt, který by v konkurenci neměl obstát a netrpí fiatovou nemocí posledních let - nadsazenou cenou při uvedení (a to napříč Evropou, všude byly a jsou zaváděcí edice). To je celé, co sem tím chtěl říct. A pokud to Fiat myslí vážně, že prostě chce dělat auta, co se budou lidem líbit a půjdou jim vstříc, tak se nebojím, že by se neprodávaly. Na to jaká je doba, těch lidí na tu předváděčku přišlo dost... Kdyby se to auto nepovedlo, viděl bych to asi jinak. Z poheldu tohoto článku je prostě důležité to, že přišlo nové auto od FIATU, které za cenu Punta je lepší než stávající Punto. Fakticky teď napíšu na rovinu, že pro mě jako pro potenciálního zákazníka je teď Punto, ale třeba i Clio úplně out, protože to Lko skutečně přidává při délce málo přes 4 m jinou prostorovu dimenzi (zejména šířka, výška a rozvor). Nevidím důvod o něm uvažovat (o Puntu), když se Fiatu podařilo postavit opravdu schopné malé MPV, které prostorově strčí do kapsy většinu aut nižší střední.
Nedělám z toho auta zázrak, na druhou stranu to auto je fakt z mého pohledu povedené (a to když si najdeš, sem byl z prvních informací a obrázků celkem skeptický, zejména, že sme tady asi všichni očekávali ceny již od 450 000).
Ale jednou větou dodám, že u nás to samozřejmě asi prodejní trhák nebude, ale kupce si to najde... Možná jedna zaparkuje za čas i u nás.
Bolo by logicke (aj ked logika je pri nakupoch aut casto vo hviezdach), keby sa 500L objavilo na cestach v rozumnom pocte.
Je to na Fiat neuveritelne dobre spravene auto.
Mal som testovaciu jazdu a prijemne ma prekvapilo snad vsetko. :yes:
Motor 1.3JTD 85k je neskutocne tichy uz pri studenom starte. Namiesto ocakavaneho drndrndrn pocut len lahke cvakanie, ktore zohriatim stichne. Povedal by som, ze je tak tichy, ako tie hlucnejsie benzinove motory (do 2000ot). Vibracie volantu minimalne, bez priameho zamerania sa na ne - nepocititelne. Spotreba podla PP bola na zaciatku 5.6 (, posunovnie po parkovisku, studeny start, motor mal aktualne 50km), po jazde mestom 5.2.
Nove 1.3JTD ma cca o polovicu rychlejsiu odozvu turba v rovnakych otackach, nez 1.6TDI. 85k aspon v meste plne postacuje, (mimo mesto som nemal moznost)
Auto ma vyrazne utlmeny ruch od cesty, vnutri do 80kmh (jazdene iba v meste) je take ticho, ze sa da sepkat.
Podvozok (obute 17") necakane dobre filtruje nerovnosti, je bez okolkov lepsi, a pokojnejsi nez Octa2.
Na svoju vysku sa v zakrutach ani velmi nenaklana a je z neho vyborny vyhlad, A stlpik prekaza minimalne.
Prevodovka je typicka fiatacka (presnejsia nez punto), ale ide lahko, vobec nedrhne, nekladie zbytocny odpor a je v optimalnej vzdialenosti.
Na zadnych sedadlach je miesta ako v Rapide aj pri mojej vyske a nastaveni predneho sedadla(185cm). Zadne sedacky su posuvatelne v rozmedzi 15cm, maju sklapatelne operadlo. Su akurat makke (na rozdiel od trestnej lavice Rapida)
Predne sedacky maju pre danu motorizaciu optimalne vysoke bocnice.
Interier posobi hodnotne, nechce byt lacny a ani nie je. Nazivo je krajsi, nez na foto.
Kufor ma medzipodlahu nastavitelnu v 3 rovinach (alebo bez).
Co sa mi nepacilo - tvar rucnej brzdy - je siroka ako paka v lietadle a volant s lemom maslovej farby sa rychlo spini (treba impregnovat).
Je to na Fiat neuveritelne dobre spravene auto.
Mal som testovaciu jazdu a prijemne ma prekvapilo snad vsetko. :yes:
Motor 1.3JTD 85k je neskutocne tichy uz pri studenom starte. Namiesto ocakavaneho drndrndrn pocut len lahke cvakanie, ktore zohriatim stichne. Povedal by som, ze je tak tichy, ako tie hlucnejsie benzinove motory (do 2000ot). Vibracie volantu minimalne, bez priameho zamerania sa na ne - nepocititelne. Spotreba podla PP bola na zaciatku 5.6 (, posunovnie po parkovisku, studeny start, motor mal aktualne 50km), po jazde mestom 5.2.
Nove 1.3JTD ma cca o polovicu rychlejsiu odozvu turba v rovnakych otackach, nez 1.6TDI. 85k aspon v meste plne postacuje, (mimo mesto som nemal moznost)
Auto ma vyrazne utlmeny ruch od cesty, vnutri do 80kmh (jazdene iba v meste) je take ticho, ze sa da sepkat.
Podvozok (obute 17") necakane dobre filtruje nerovnosti, je bez okolkov lepsi, a pokojnejsi nez Octa2.
Na svoju vysku sa v zakrutach ani velmi nenaklana a je z neho vyborny vyhlad, A stlpik prekaza minimalne.
Prevodovka je typicka fiatacka (presnejsia nez punto), ale ide lahko, vobec nedrhne, nekladie zbytocny odpor a je v optimalnej vzdialenosti.
Na zadnych sedadlach je miesta ako v Rapide aj pri mojej vyske a nastaveni predneho sedadla(185cm). Zadne sedacky su posuvatelne v rozmedzi 15cm, maju sklapatelne operadlo. Su akurat makke (na rozdiel od trestnej lavice Rapida)
Predne sedacky maju pre danu motorizaciu optimalne vysoke bocnice.
Interier posobi hodnotne, nechce byt lacny a ani nie je. Nazivo je krajsi, nez na foto.
Kufor ma medzipodlahu nastavitelnu v 3 rovinach (alebo bez).
Co sa mi nepacilo - tvar rucnej brzdy - je siroka ako paka v lietadle a volant s lemom maslovej farby sa rychlo spini (treba impregnovat).
Ať to tady zazní... budu objektivní... Zrovna to řazení byla pro mě jediná slabina toho auta... Právě díky tomu, že je páka delší, nějak sem nevěděl ve které poloze vlastně je... Ale jinak řazení pak už dobrý. Je dost o zvyku, ale je mi jasný, že tohle bude asi věc, kterou budou testy našich novinářských závodníků kritizovat... No.. je to vlastně jediná..., když pominu moulu Františka zápasícího s platem... ;-)
Ano, saltrpaka je na prvy dojem zvlastna, najma dlzkou, ale po 5min mi to prestalo vadit. Je to najma vec zvyku.
A ano, novinari na tom vedia postavit celu kritiku a vsetky dovody, preco to nekupit, ale radsej konkurenciu s vybavou holobyt.
A ano, novinari na tom vedia postavit celu kritiku a vsetky dovody, preco to nekupit, ale radsej konkurenciu s vybavou holobyt.
Napsat tohle vyžaduje obrovskou vůli si něco nalhat a uvěřit tomu. Dle tebe mrtvý segment je v celé Evropě nejprodávanější a těžko doufat, že retro MPVcento udělá v Evropě prodejní trhák.
On má celkově dost prapodivný myšlení, kterému rozumí jen on sám. Říci chtěl beztak úplně něco jiného. ;-)
Je to segment, který neustále klesá...
Mimoto v tomto segmentu aby automobilky udržely prodejní čísla musely sáhnout k razantnímu poklesu prodejní ceny, ke zvětšení auta a k tomu ještě nabídce x karosářských verzí... Doba, kdy se Punta prodalo 350 000 ks ročně asi jen tak v Evropě nepřijde. Jo, dokud stála malá MPV 0,5 mil... málokdo si je koupil. Při ceně 300 000 s 1,4 16 V za 500 L by mě o Puntu v tuto chvíli nenapadlo ani uvažovat (Ale třeba ani o Fabii, Cliu atd..). Je to sice můj pohled, ale asi nebdue osamocen. Dorovnej výbavu 500 L do Fabie s obdobnou motorizací... a nebudu se divit, když bdueš na stejné ceně... Já bych měl jasno.
Doba, kdy základ Punta v roce 2002 přišel na 250 000 bez výbavy jsou pryč. Ten segment prostě nepřináší přidanou hodnotu.
Ad
Prodejní trhák...? 100 tis. v evropě, 50 tis. USA, to nebdue špatné a to auto an to myslím má. uvidíme.
Mimoto v tomto segmentu aby automobilky udržely prodejní čísla musely sáhnout k razantnímu poklesu prodejní ceny, ke zvětšení auta a k tomu ještě nabídce x karosářských verzí... Doba, kdy se Punta prodalo 350 000 ks ročně asi jen tak v Evropě nepřijde. Jo, dokud stála malá MPV 0,5 mil... málokdo si je koupil. Při ceně 300 000 s 1,4 16 V za 500 L by mě o Puntu v tuto chvíli nenapadlo ani uvažovat (Ale třeba ani o Fabii, Cliu atd..). Je to sice můj pohled, ale asi nebdue osamocen. Dorovnej výbavu 500 L do Fabie s obdobnou motorizací... a nebudu se divit, když bdueš na stejné ceně... Já bych měl jasno.
Doba, kdy základ Punta v roce 2002 přišel na 250 000 bez výbavy jsou pryč. Ten segment prostě nepřináší přidanou hodnotu.
Ad
Prodejní trhák...? 100 tis. v evropě, 50 tis. USA, to nebdue špatné a to auto an to myslím má. uvidíme.
Fiat je v * a v evropě musí jedna nebo dvě automobilky zkrachovat,aby splaskla ta nafouklá bublina,kterou není schopnej trh pojmout.Punto je dávno za zenitem,zastoupení u nás katastrofa.Alfa a Lancia to samí a ty jejich přelogovaný ameriky to je totální úlet.Auto jako kráva těžký 2 tuny a místo jak v kombi nižší střední.Od fiatu jedině Abarth.
King of rain
Problém Fiatu je, že továrny jedou na 50% a i tak musí zastavovat výrobu.Myslím že pokud neudělají tvrdou změnu a nesníží náklady, jen těžko mohou přežít. V EU přijde doba automobilů "jinak".Lepší to nebude, tohle je dlouhodobá realita.
Lenze toto by najprv museli pochopit odborari. Bez nich sa ani listok nepohne. Povies im, ze ides prepustit 30% pracovnikov, tak bud vyhlasia neobmedzeny strajk a nevyrobis uz ziadne Punto alebo ti zapalia tovaren.
Barrichello
[odkaz]
A teď mi řekni, má Chrysler dost peněz na to, aby utáhl ze zisků jak tuhle evropskou kouli na noze a ještě sypal peníze do vývoje svých modelů? Nebo jak dlouho si myslíš, že to jde takhle dotovat? Co americká konkurence, ta může/dává do vývoje nových modelů více?
Nemyslím, že by na tom americká konkurence byla nějak zásadně lépe - GM i Ford prodělávají v Evropě podobně jako Fiat/Chrysler, a dokonce se objevují zvěsti, že by GM mohlo opět zbankrotovat:
[odkaz]
Japonci? Nissan je dohromady se ztrátovým Renaultem, Toyota si léčí pošramocenou pověst. Líp jsou na tom momentálně snad jen Korejci.
[odkaz]
Japonci? Nissan je dohromady se ztrátovým Renaultem, Toyota si léčí pošramocenou pověst. Líp jsou na tom momentálně snad jen Korejci.
Zapomněl si na kreditní karty na čepování benzinu, po tom co ti ulhaní lháři lhali o spotřebě svých aut.
Tak mě napadá, nená pepíno korejec? >:D Taky tak lže a vymýšlí...
Tak mě napadá, nená pepíno korejec? >:D Taky tak lže a vymýšlí...
Jo, ale to myslím korejský rozmach v Americe ani jinde nezastaví - bohužel. No co, každý chvilku tahá pilku, jednu dobu se všichni báli že Evropu i Ameriku převálcují Japonci a taky se to jaksi nekonalo, tak teď se zas budou chvíli bát Korejců, pak možná Číňanů a pak...? Ale stejně to evropský i americký autoprůmysl vydrží a přežije - jako vždycky.
No tak jako zase z toho nedělejme tragédii. Podobné kroky dělají i ostatní. Fiat na rozdíl od jiných aspoň v Evropě nezavírá fabriky. Věřím, že to zvládnou. Odstávku dělají téměř všichni a ti co to nedělají, dělají na sklad, případně dělají exporty za výrobní cenu, kamsi do Japonska...
No vytížení továren na 50% a možná hrozí i méně je vcelku tragické...
Chrysler sám potřebuje peníze na vývoj nových modelů....
Chrysler sám potřebuje peníze na vývoj nových modelů....
BeranK
Já si myslím, že by bylo nejlepší, kdyby ji úplně zastavili. A jednou provždy a už se radši ani o nic dalšího nepokoušejí. Holt žití na dluh není možné donekonečna a na italské manýry už nikdo nebude zvědavý, stejně jako na celou tu středomořskou "kultůru" Řeckem počínaje a Portugalskem konče a Francii z toho nevyjímaje.....tyhle země jsou za zenitem, jejich sebeprezentace je tak trochu Potěmkinova vesnice a není důvod, aby do propasti strhávali větší zbytek Evropy, který jakous takous šanci na rozvoj stále ještě má....
Itálie je typickou ukázkou toho, jak by to mělo fungovat - společně s latinskými sestrami a Řeckem by měla tvořit cosi jako Mexiko pro severní zbytek Evropy. Ne společně, ale vedle sebe.
FIAT končí, ty křeče mohou trvat ještě hezky dlouho a jak to dneska vypadá v Itálii si udělá reálný obraz každý, kdo tam v posledních třech čtyřech letech byl.....
Jinak je zajímavé, že Marchionne tentokrát vynechal svého úhlavního nepřítele VW AG a zaměřil se na PSA. Holt mu ty jeho hrátky v dnešní době nikdo platit nebude a proč by měly zavírat fabriky ty značky, které jedou normálně nebo dokonce na plný plyn, když o italskou produkci není zájem ani doma, nikdo soudný asi nepochopí. Trh už rozhodl.
Itálie je typickou ukázkou toho, jak by to mělo fungovat - společně s latinskými sestrami a Řeckem by měla tvořit cosi jako Mexiko pro severní zbytek Evropy. Ne společně, ale vedle sebe.
FIAT končí, ty křeče mohou trvat ještě hezky dlouho a jak to dneska vypadá v Itálii si udělá reálný obraz každý, kdo tam v posledních třech čtyřech letech byl.....
Jinak je zajímavé, že Marchionne tentokrát vynechal svého úhlavního nepřítele VW AG a zaměřil se na PSA. Holt mu ty jeho hrátky v dnešní době nikdo platit nebude a proč by měly zavírat fabriky ty značky, které jedou normálně nebo dokonce na plný plyn, když o italskou produkci není zájem ani doma, nikdo soudný asi nepochopí. Trh už rozhodl.
Bohuzel nerozhodl trh, ale EU. Frantici maji vetsi paky nez Talosi, at si Marchione rve jak chce, tak Frantici si svoje lidi nepropusti, i kdyby kvuli dotacim pro PSA mela mit cela EU vyssi dane. Vcetne tech Italu, co je Fiat nucene povyhazuje z prace, jak si to prejes, protoze za vyrobni cenu proti subvencovanym Francouzum neproda a Italie to nebude mit z ceho dotovat...
V konecnem dusledku na to dojedeme vsichni, protoze z toho kam nas vede Francie a EU je vlastne jen jedina unikova cesta a vsichni to to vedi jaka...
Az dojdou vsechny penize na dotace, bude se muset najit nejaky nepritel, vyhlasit mu valku, coz da zaminku natisknout mraky penez a znicit ekonomiku, valka pak rozbije veskery prumysl, pozabiji se vsichni veritele a az uz nebude co nicit a proti komu bojovat, tak se udela primeri a ta desetina nebo jeste mene ldi co prezijou muzou zacit novou konjunkturu pekne od zemedelstvi a stavebnictvi, nez se zase trh presyti a ekonomika se znovu nerozvrati a tak porad dokolecka dokola.
Ona uz neni otazka jestli k tomu musi dojit jako spis kdy k tomu dojde... bohuzel. Historicke analogie jsou az mrazive presne a pesimisticke.
V konecnem dusledku na to dojedeme vsichni, protoze z toho kam nas vede Francie a EU je vlastne jen jedina unikova cesta a vsichni to to vedi jaka...
Az dojdou vsechny penize na dotace, bude se muset najit nejaky nepritel, vyhlasit mu valku, coz da zaminku natisknout mraky penez a znicit ekonomiku, valka pak rozbije veskery prumysl, pozabiji se vsichni veritele a az uz nebude co nicit a proti komu bojovat, tak se udela primeri a ta desetina nebo jeste mene ldi co prezijou muzou zacit novou konjunkturu pekne od zemedelstvi a stavebnictvi, nez se zase trh presyti a ekonomika se znovu nerozvrati a tak porad dokolecka dokola.
Ona uz neni otazka jestli k tomu musi dojit jako spis kdy k tomu dojde... bohuzel. Historicke analogie jsou az mrazive presne a pesimisticke.
Přesně tak to je. Dnes už se žádná země v Evropě ani nesnaží tvářit, že bude fungovat s vyrovnaným rozpočtem, i mnoho velkých firem na tento princip rezignovalo. Všichni se zadlužují jako o závod, velké ryby tyto dlužné peníze rozkrádají a ti ostatní pod nimi stále chudnou. Protože chudnou, nenakupují. A když nenakupují, snižuje se výběr daní a tak se musí zadlužovat, aby bylo co rozkrádat. Až ti nahoře rozkradou vše a ti dole budou zcela ožebračení, dojde buď k válce nebo k nějaké krvavé revoluci, která to zase na nějakou dobu srovná. Potom se ke kormidlu dostanou zloději a půjde to nanovo.