Jak myslíš, takže 208čka první a Clio s Polem si rozdělí zbytek bedny..., tak to je dobře, že už taky počítáš s tím, že lidi začnou mít vkus a Fiesta příští rok na bedně nebude... :-O >:D
P.S. Jestli je nové Clio rovnou hitparáda nevím, ale proti Fiestě je to určitě krásné auto, zejména zezadu a zevnitř - nesrovnatelné. Teď mě napadá, "zezadu a zevnitř", to logo Renaultu má v tomto případě fakt "hloubku"... >:-[];-)
ad PS : U Renaultů už se s tím vzhledem ke stávajícím prodejům nemůžou moc párat. Takže zvolili taktiku "rovnou na dělohu"... ;-) >:D Včera jsem si šel ověřit, jestli je u Clia opravdu rezerva pod autem a právě u něj "vzdychaly" tři dámičky. To dneska u Pola nebyla ani noha. Ale u Golfa VII bylo docela živo. :-)
Jinak, 208 mě tedy moc nezaujala...to není můj styl, to vlastně není žádnej styl. Já respektuju a líbí se mi různé přístupy - dospělost Pola, francouzský šmrnc nového Clia nebo symptatická diblíkovitost Swiftu, ale 208 (o Fiestě nemluvě) aľespoň pro mě žádný kouzlo nebo nějakýho ducha nemá.
Jo, v tom se určitě shodnem, do dobového kouzla/ducha P205 má P208 nekonečně daleko. P205GTi byl první a poslední Peugeot, jehož plakát jsem měl svého času v garáži. ;-)
Už jsi se za aspoň zbavil všech těch Fiest před barákem, na zahradě a v garáži ? A i té jedné, co už se nikam nevešla a tak si z ní udělal strašidelnej zámek pro děti..? >:-[]
Už mi zbývá jen jediná, kterou jsem si nechal speciálně pro tebe, abys konečně ocenil krásy Fiesty. Bílá, v plné palbě - speciální White Label Edition >:-[]
je dobré umístění. Ale pořád mi nejde do hlavy, že jsou tak hodně v mínusu. Přitom z tabulky vyplývá, že za deset měsíců tohoto roku prodali přes 800 000 vozů. Nic bych nedal za to, že do konce prosince prodají kolem 900 000. Skoro jedno mega. Tak problém musí být jedině v tom, že fakt neumí hospodařit. Jinak to nevidím. Nebo vidí to někdo jinak? Chválím jinak výsledek Opelu.
Opel i Ford vyrábí draho a prodávají levně. Výsledkem je ztráta. Když na každém autě proděláš 500eur tak při produkci 1 mil vozů jsi prodělal 500 mil. eur. Vzhledem k tomu, že Ford letos prodělá cca 1 mld eur tak na jednom každém prodaném voze prodělává 1000 eur. Takže zde platí čím lépe (prodeje) tím hůře (ztráta).
Prodělal by méně. Příkladem je Fiat který likviduje produkci šupem dolů a i když je také ve ztrátě (uvažuji jen evropské aktivity Fiatu bez US) tak daleko menší. Někdy je výhodnější produkci omezit a udržet alespoň nějakou slušnou cenu než chrlit miliony, ale jen za cenu dumpingových cen.
...to, o čem tu píšeš, se jmenuje bod zvratu ve výrobě. By mě zajímalo, jaký máš přístup k účetnictví těchto firem, že tu o tom tak fundovaně píšeš. Anebo jsi plakátový ekonom?
mas hrozne naivni predstavy o vyrobe aut. Nejde jen o cenu dilu a mzdy delniku, ale taky o pronajem stroju, kapacitu linek, nasmlouvane dodavky, cenu vyvoje atd.
Az budou tovarny fungovat tak, ze nevytizene stroje vrazis zpatky vymenou za jiz zaplacene prachy leasingovce, az propustis zamestnance bez naroku na odstupne, az vypovis dodavatelum smlouvy bez penale, az vyvoj vyroby pro 1 auto bude stat stotisicinu vyvoje pro 100tisic aut, tak pak muzes vzit ziskovost na aute platnou pro 100tisic vyrobenych aut a prepocitat to na vyrobu 10tisic aut, pripadne jednoho auta.
No já reagovala právě na JEHO "příspěvek" pod článkem "Renault předpokládá..."
PS: Já vím ty (nejen) auto PŘEDSTAVY - zvláštní jak drtivě "vítězí" nad FAKTY, že? ;-)
(jak málo lidí pracuje s FAKTY a jak moc s PŘEDSTAVAMI - jsem tím chtěla říci :-)
sry ale zaprve to mas offtopic a jeste to mas nepresne.
tu priblblou ilustracni fotku k clanku o prognozach renaultu jsem nevybral ja (jakoze si tim dost nabehli) zadruhe vlakno k tomu jsem tez nezalozil ja, jelikoz skoda commentu na tak debilni clanek a zatreti dotaz jestli to ma byt diamant byl pomerne vecny, pokud si myslis, ze to neni ani organ ani diamant, mela jsi to napsat tam a ne to plevelit tady...
Ale funguje. Musíš ovšem mít odhad a řadu věcí včas zastavit (vývoj) včas vypovědět (pronájmy, leasingy etc.) a to je právě ten rozdíl mezi Fiatem a Fordem nebo Opelem na který jsem narážel. Marchione možná nerozumí autům, ale rozumí ekonomice a včas hamtnul na brzdy. Opel i Ford se ženou dál 130 když na silnici je 30 cm sněhu a namrznuto. Fiat z této krize vyleze s nějakými šrámy, Opelu dost možná připravují parte.
Jsou krátkodobá hlediska a dlouhodobá hlediska. V krátkodobém hledisku je výhodnější vyrábět než nechat linku stát, protože pod cenou přímých nákladů se ta auta opravdu neprodávají. Ani Fordy, ani Fiaty.
V dlouhodobém hledisku je potřeba počítat s tím, aby se mi zaplatil vývoj, odbyt, reklama a další věci. Krátkodobé snížení cen mi může zkomplikovat pozici do budoucna... jenže dnes žádná automobilka ceny na trhu netvoří, nějaká základní cenová úroveň je daná a automobilka může manévrovat v poměrně omezeném prostoru.
Tak jednoduche to neni, u variabilnich nakladu to plati ale fixni neklesnou a nevim jestli do straty Fordu v evrope jsou zapocitane i naklady na vyvoj novych modelu ktere se prave ted maji zaplatit. Tim by naopak snizenim produkce strata na 1 prodane auto jeste stoupla. Tento problem treba nema zmineny fiat, ktery do inovaci a nove modelove palety neinvestoval tolik co Ford (pri obmene jakou fiat predvadi v to alespon doufam >:D ).
Zde je jasně vidět, kdo krizi trpí - normální lidé jsou chudší (viz propad běžných značek jako Ford a Citroen), bohatí jsou ještě bohatší (nárůst D3) :-|
To ani tak ne... když se bohatší stane bohatším, koupí si víc Mercedesů? Naopak, spíše se posune k exkluzivním značkám. Primární je podle mě klesající cena prémiových aut, která se tak stávají dostupná pro mnohem více lidí.
Tak ne každý "bohatý" si kupoval prémii, doteď jezdil třeba Superba nebo Mondeo, nyní už je dost bohatý i na tu prémii. Klesající cena ovšem souhlas, to má taky svou roli
Pokud mluvíme o těch, co přesedlali v cenové relaci do milionu z vyšších specifikací Mondea, Passatu nebo 407 na BMW 3 nebo Mercedes C, pak se ale nebavíme o vyloženě bohatých lidech. Nezapomeň, že se bavíme o evropských prodejích... a v takovém Německu už není Mercedes auto pro smetánku, ale běžné auto dostupné pro střední třídu (řekněme vyšší vrstvy střední třídy).
Kdybys chtěl koupit 320d v roce 2000, musel bys (v korunách) vysolit hrubě přes milion, teď je to hrubě pod milion. Při započtení reálného růstu příjmů z toho musí i troubovi tvého typu vyjít jednoduchý výsledek, na auta premiových značek dosáhnou i ti, kteří dříve za stejný peníz kupovali mainstream, proto mainstreamu prodej částečně klesne a premie roste. Je to prosté, nepremiové jelito. ;-)
U nás tomu vývoj kurzu Eura určitě pomohl, ono na tom dlouhodobém kurzu Eura/dolaru (vůči CZK) je dobře vidět, že zas tak hrozně to s námi z kopce nejde, dokonce by se dalo říct, že čím větší "bordel" podle sdělovacích prostředků a hospodských keců, tím lepší kurz koruny. ;-)
Za milion korun si dostal v roce 2000 cca 33 tis. euro, dnes cca 40 tis Euro.
Ale i bez toho šly ceny aut dolů (plus reálný růst příjmů), stačí srovnat ceny třeba před pěti lety, kdy byl rozdíl kurzu proti dnešku poměrně nepodstatný.
ale..prémiový diskutér klesol a vysvetluje troubovi...dakujem inak by som to vôbec nepochopil...existuje nová vedná disciplína, takzvaná internetová antropológia, tam by ste sa nejeden našiel...principiálne sa zaoberá novým fenoménom...realizáciou rôznych zakomplexovaných jedincov v anonymných internetových diskusiach, kde nadobúdajú novú identitu, samozrejme takú, ktorá sa diametrálne odlišuje od tej reálnej....Všimol som si, že často, tak ako teraz mňa urážaš iných diskutérov z pozície nejakej miestnej "elity"(samozrejme virtuálnej) čím iba dokazuješ to čo som písal vyššie
13. místo Hyundai 33 687; 15. místo Kia 28 123... Jinak meziroční výsledky - porovnání říjen 2012 vs. říjen 2011 - si nejlépe dle tabulek vedl Land Rover - prodal o 16,7 % aut víc než v loňském roce. Audi za VW v plusu (+10,7 %) a HYUNDAI (+10,2 %)...
Jinak snad brzy přijde i celoevropsky čas na to poznat, že je přece jen dle mě ta i30-ka již lepší volbou než Focus či Astra... ;-)
[odkaz]
1. místo Golf; 2. místo Hyundai i30; 3. místo Focus...
Jinak i na Auto.cz - Co koupit? Byla tam Astra a i30 - a v hlasování vyhrála i30... [odkaz]
I z hlediska zůstatkové hodnoty je i30 lepší volbou: "Zákazníci v Německu mohou očekávat, že nová generace i30 bude rozumnější investicí, než je tomu u klíčových rivalů. Eurotax předpovídá, že si vznětová verze 1,4 litru zachová 46 % své původní ceny po třech letech a 60 000 km. S tímto výsledkem za sebou zanechá zavedené konkurenty v segmentu C, jako je Ford Focus (42 %), Peugeot 308 (40 %) a Toyota Auris (42 %). Podobně i zážehový model i30 1,4 litru (45 %) dosáhl výrazně lepšího výsledku než Focus (42 %), 308 (37 %) a Auris (41 %).
Také výsledky ve Španělsku a Polsku favorizují Hyundai. Eurotax i v těchto zemích očekává, že nová generace i30 dosáhne nejlepších zůstatkových hodnot ve svém segmentu.
Nová generace i30 je považována časopisem L’Argus za lídra v oblasti zůstatkových hodnot také ve Francii, kde by si zážehové modely i30 měly po třech letech a 75 000 km zachovat 43 % a vznětové modely 46 % své původní hodnoty – to je víc než Focus, 308 a Renault Mégane. Italský časopis Quattroruote očekává po stejné době a ujeté vzdálenosti hodnoty 46 %, resp. 47 %, tedy více než Opel Astra, 308 a Mégane." - L’Argus, Eurotax
Co to zase píšeš, píšete za "bezesmysluplné" řeči či "neargumenty"? S hlavou má evidentně problémy někdo jiný; a to řádně! S mojí hlavou totiž nemá naprosto nic společného, co jsem uvedl... Jsou to čísla! A výsledky testu! A ohledně zůstatkové hodnoty si to vyřiď s L’Argus a Eurotax!
Doporučím ti rozumnější reakci či náměty pro příště:
1) HYUNDAI jde do plusu (+10,2 %)... je jinde než např. Renault
2) Autoexpress test i30 před Golfem... co si o tom myslíš?
3) U nás ve volbě mezi i30, Astrou, C4 vyhrála i30... proč?
4) Eurotax aj. tvrdí, že zůstatková hodnota i30 předčí Focus i Astru... jak to?
Astru a Focus jsem do mého příspěvku zařadil vzhledem k článku a jak si stojí na evropském trhu...
O tom a na taková témata se snad hodí diskutovat a reagovat... než psát bezduché věty: "uhodil si se do hlavy"... přemýšlej... ;-)
1) Hyundai jde do plusu, nicméně rozhodující jsou celkové prodeje. Až přijde na český trh Tata, bude stoupat o desítky či stovky procent běžně. Stejně tak Hyundai, desetiprocentní nárůst je sympatický, ale mimo první desítku.
2) Test který jsem četl já vyhrál Golf ([odkaz] Navíc jde o dnes už minulou generaci Golfa.
3) Nevím, možná proto, že jste s Topperem klikali jak o život :-). V podobných anketách hrají funkluby velkou roli. Ale jinak možná i proto, že prostě i30 je z dané trojky nejnovější / nejmodernější.
4) Obecně nevylučuju, že procentní zůstatková hodnota může být u Hyundai slušná, Korejci mají renomé spolehlivých aut a cenu si můžou držet, podobně jako japonská auta. Na druhou stranu, rozdíl 3% pořizovací ceny není tak moc vzhledem k tomu, jaké se běžně dávají na nová auta slevy. Pokud dostaneš na Focus 3% slevu, už je vše jinak...
>:D >:D gti s pytlíkem rýže v ruce.... ale budiž ti ke cti, že ty se aspoň umíš chovat, nejsi demagog a dáváš férové argumenty..... za to ti patří :yes:;-)
Blbiny jako vždycky.I 30 je nejošklivější hnědka v nižší střední,kdo tvrdí opak neseděl v ní.Když už rejži tak radši ceed.A u zůstatkový hodnoty je přímá úměra logicky levnější auto má procentuelně vyšší zůstatkovou hodnotu.Taková dacia ta to musí mít tak 65%.
;-) Celkem často jezdím do Itálie. Povšiml jsem si ,že tam jezdí dost Kaškajů. Bylo vidět i nové Clio. Jen korejce bys hledal jak jehlu v kupce sena.Pár starých Pikant nebo ještě starší Carnivaly. Z nových jsem neviděl ani Rio.I 30 o Cedníku ani nemluvě. :-! Asi je pro Italy corea nějak trabantoidní bo co >:-[]
Proboha, proč by si Ital kupoval i30, když si může vybrat po všech stránkách nesrovnatelně lepší a krásnější Giuliettu ;-) a ještě tak podpořit domácí průmysl :yes::yes::yes::-)
Pane,kde tě našly,u vchodu do fauvé,třetí brána od pole?
Doporučuji nechat udělat pár testů DNA, neboť Enstein měl nemanželského syna s kartářkou od kolotoče. >:-[]