jak ja byl malej, mel jsem plakaty drsnych a zamracenych baworu jako batmobil csl a trvalo to roky nez jsem si neco podobneho s podobnou filozofii koupil
dnesni mladez ujizdi ponejvice na Audinkach, protoze maji cool svetliska a cool navigaci a cool drzacky na colu a na iPhona a ridi je takovi ti pani v kravatach s kufriky co maji plno penez.
az si tahle generace bude plnit sve detske sny, co asi koupi ? Bmw to urcite nebude, protoze z doby sveho detstvi si BMW nebude pamatovat ani jako sportovni, ani jako prestizni. Bude to na tuty Audi a spol..
Nic od "koncernu" nemám a nikdy mít nebudu, ale vážně uvažuji, že přeskočím k Mercedesu. Takový SLK 250 DCI by se mi zamlouval. Třetí generace už rozhodně nepatří do kategorie "babské auto".
BMW bolo a stale je top auto a nejaka AUDInka ho svojou vycackanostou neprevrsi mercedes ten je uz davno v pase. Celosvetovo sa trh meni a ci chceme ci nie, tak su na rade lacnejsie auta a preto muselo zareagovat aj BMW a ich modeli z tejto vizie budu o mnoho lacnejsie ako premijovky. Proste ak chcu prezit, tak musia na niecom makat a reagovat na trh. Stale im fandim, lebo u nich fakt clovek dostava radost z jazdy co u AUDI mi dost chybalo, ale kto vie ci sa im to podari ci nie.
Co je na Audi tak špatného, opravdu by mě to zajímalo, protože jsem se rozhodoval mezi BMW 1 a Audi A3 a koupil jsem si A3, protože mi přijde jako daleko lepší auto. Samozřejmě jsem se v obou svezl jen na chvíli, takže nemůžu říct, že mě prodejce nechal řidit 1000km a já si pak vybral. Ale z té ukázkové jízdy na mě daleko lépe zapůsobila Audina. Proto mě zajímá, v čem je BMW top auto a Audi ne.
Zaprve - dneska ridi kdejake nemehlo
Lidi ztratili vztah k technice. Kdyz na to kouknu 25 roku zpatky, tak clovek co neumel vymenit svicku, baterku, kolo, zarovky a treba seridit ventily byl nemehlo. Dneska to nikoho nezajima. Kdyz lidi nevi, jestli maji pohon vepredu nebo vzadu, proc teda nabizet zadokolky?
Zadruhe - dobre jizdni vlastnosti se nenosi. Hitem je snizovani vykonu, snizovani emisi, zvetsovani bezpecnosti (hmotnosti) a v dusledku toho se jizdni vlastnosti rok od roku zhorsuji. Pisu to s plnym durazem, utrpel jsem mensi kulturni sok, kdyz jsem porovnaval pocity z rizeni 15 let stare 206ky coby typickeho lowendu tehdejsi doby a jeho novodobych protejsku, radeji nebudu jmenovat kterych..
Zatreti - katovani kostu
v tom je mistr Volkswagen, jedna platforma, jeden cumak a desitky variant zadku. BMW si uz proste nemuze dovolit ten luxus udelat pro jediny model jedinou platformu. Obzvlast kdyz pofrci slabe motory, mizerne podvozky a pohon na zadni tim padem ztrati svuj vyznam.
podtrzeno secteno... BMW dalo jasny signal, ze uz nehodla byt sportovni znackou ale takovou trosku lepsi Kiou.
Tak at to panum imagologum od BMW klapne, hlavne jim preju, at tak za dva tri roky nemaji problem vysvetlit svym zakaznikum, jakou pridanou hodnotou je mit vrtuli na cumaku oproti tygrimu nosu.
...na tu chvíli, když jsme se blížili k rondlíku. Já měl se svým tehdejším "sportovním" 3dv HB najeto dost na to, aby mi bylo jasné, že to přes ten rondlík nejen neotočíme, ale neprojedem ho ani rovně ven. Jenže řidič - prodejce BMW - věděl moc dobře co dělá. Podotkl něco o skvělém vyvážení, zadním pohonu a jakoby mimochodem ten rondlík obkroužil. V tu chvíli mi bylo srdečně jedno, že BMW 1 si na sebe člověk musí spíše obléct a šmahem jsem i zapomněl, že nemá kufr. Ta samozřejmost, se kterou 114i (jo, ta nejslabší v řadě) na standartních gumách a podvozku, pohřbila můj "sportovní" model s koncepcí "vše vpředu" ve mně zůstane asi zaklesnutá už napořád.
Jestli tohle dokáže i BMW předokolka, smeknu i s vlasama.
No vypadá to tak, že staré dobré časy kdy BMW bylo výjmečné, sportovní a lišilo se od ostatních jsou pryč. No překousnu to, ale těžko... ať si dělají přední náhon, ale snad jen u malých modelů. Doufám, že ostatní modely 1, 3, 5, 6, 7 zůstanou u zadních náhonů, protože není nad lepší jizdní vlastnosti, jak se zadním náhonem:-)
Ty lepší jízdní vlastnosti zadokolky jsem před 15 lety oceňoval celou zimu, tehdy ještě na Ford Scorpio, kdy auto šlo do smyku v každé zatáčce a nebylo schopné držet krok s vozy s pohonem vepředu. Ta zadokolka je super, když máte celý rok sucho. Můj kamarád má 120d Cabrio a na dešti má problém držet krok s mojí A3.
kupodivu mě koncept active tourer neuráží, ani to můj obdiv k BMW nijak nesnižuje a troufnu si předpokládat, že to bude povedené auto. Důležité je, jestli se ještě BMW dál bude vyplácet nechat nám tu volbu koncepce. Před pár lety mi místní prodejce říkal, že podle nějakého průzkumu poměrně velké % vlastníků 1er vůbec netušilo, že mají auto se zadním náhonem. Dělat auta na každý den pro nadšence je sice záslužná činnost, ale finanční bilance firmy je neúprosná a jistě se muselo BMW kvalifikovaně rozhodnout a zareagovat na B-Klasse a spol.
Jestli je A3 "lepší auto", než 1er, to závisí na vkusu každého soudruha a jeho požadavcích. Pro mě je třeba minimálně 60% hmotnosti na přední nápravě jednoznačné "-" a jsem zvědav, jak to ten tourer bude mít. Ale jinak BMW :yes: