Zajímavý přehled, i když pohled na Suabru Impreza Combi, které jako nové není v prodeji už dobré 3 roky mě trošku zaskočil. Stejně tak i to, že Niva se již nejmenuje Niva ale Lada 4X4...
Abych nekritizoval, tak musím říct, že z výběru bych volil Mokku, Jimnyho nebo Nivu (4x4)... Všechna tři auta jsou pro mě velmi příjemná a designově povedená :yes:
Presne tak! Niva je terénna legenda, aspoň pre východný svet (na západe sa na ňu dosť zabúda). Nepochybujem o terénnych schopnostiach dusteru - niektorí offroaďáci ho používajú na súťažiach - , ale na Nivu stopro nemá!
Ináč, ja by som volil Mokku alebo Pandu 4x4 (novú). :-!
Zle som sa vyjadril. Nepochybujem o nive v teréne, tam je jednotka, ale keď chcem auto so 4x4 a aby v teréne aj niečo zvládlo, nie iba poľnú cestu, tak duster. Mokka je zaujímavá a páči sa mi, ale je to iba malé SUV pre tých, ktorý chcú byť v dnešnej módnej dobe SUV "in". 90% predaja bude 4x2. Môj názor :-)
Mokka, se světlou výškou 16 cm, v terénu nezvládne téměř nic, pokud terénem nebudeme nazývat polňačku. Duster má 21 cm, což je podstatný rozdíl. Pravý offroady jsou Jimny a Niva.
U takových aut je nejdůležitější přesně si stanovit, proč ho chceš a jak bude sloužit. Když s ním strávíš 90% času na stavbě a v lese a na silnici se dostaneš jenom,když si jedeš pro svačinu - pak není lepší volby než Niva a Jimny. Jimny kromě mnohem lepšího zpracování nabízí ještě výhodu znatelně nižší hmotnosti a úspornějšího motoru. Nivu zase opravíš za pár drobných.
Pokud bude auto převážně silniční, ale výjezd mimo cesty bude znamenat složitější terén než je od traktoru rozbrázděná polní cesta, pak je dobrou volbou Duster.
O těch ostatních bych uvažoval spíš jako o autech, která ti trochu pomohou na blátě, na sněhu nebo na mokré louce. A z nich bych nejspíš vybral SX4. To je zas můj názor. ;-)
Ano, kufr je u Jimnyho malý, nebo spíš není žádný. >:D Ovšem v tom terénu se zase nepředpokládá větší obsazenost a po sklopení zadních sedaček se tam ten kanec vejde. Plachta pro převážení kanců a jiné zvěře je součástí originálního příslušenství. ;-) Potom zas tolik nevadí ani to třídvířko, ostatně Niva je taktéž třídvéřová, nebo aspoň naprosto drtivá většina kusů.
Ale jak říkám, jakmile není převážná část provozu v terénu, obě auta začínají ztrácet smysl a nastupují jiná - třeba ten Duster. Jimnyho jsem měl a po roce zase prodal, právě z důvodu nedostatečného využití. Ale vzpomínám na něj s láskou. :-)
Já bych Duster (ač uznávám, že je to dobrý vůz) z jmenovaných asi vůbec nevybral - do terénu bych sáhl po Nivě, při lepším rozpočtu po Jimnym. Pro ježdění po silnici SX4, která, pokud se nemýlím, je za ty peníze lépe vybavená jak Duster.
To umí všechny výše jmenované....jen jedno lépe a druhé hůře. Vždy je to o kompromisu... u dražších aut o menším.
Ono ani cestování s Dusterem po dálnici s krátkou šestkou nebude skýtat kdovíjaké potěšení.
Možno nevieš, že do Nivy sa svojho času dávala 1,9 od pežota originál vo fabrike, myslím, že XUD9. bola tuším aj verzia s turbom, ale diesel sa v nive veľmi neujal. Ćo by si tam chcel 1,8TDi od koncernu?
Býval v ní diesel, ale byl moc těžký. Jediná Niva má velké křížení náprav. Ostatní auta jsou jen na silnici a na louku. Zkuste toto s některým z ostatních porovnávaných [odkaz]
Srovnávaček Jimnyho a Nivy je plnej internet, v něčem je lepší Niva, v něčem Jimny - a názor, že jedině tohle a nebo tamto auto je do terénu je spíš odrazem fandovství než reality.
protože jsem si myslel, že Yeti bude v 4x4 do půl miliónu a ........... ON stojí přes 600 000.-Kč. Tak tolik peněz bych za Yeti nedal :-! To asi 75% majitelů má jen přední náhon?? To je tragédie >:D
... hovori kto? Philip1, ked mas take dobre zdroje, tak nam napis kto si kupuje Yeti 4x4? Sukromne osoby? Tych par kusov a nazvy firiem urcite zvladnes v okamihu.
Hovoří statistika... Asi o fleetovém prodeji moc nevíš co ;-) Yeti se moc u firem neobjevuje... Samozřejmě, že si je kupují soukromé osoby, stačí se koukat kolem sebe ;-)
Tak nemysli a prolez si ceníky. Yetinu 4WD lze pořídit i do půl mega. 2.0 TDI 4WD 529 000 ve výbavě Trum Ambition. U prodejců lze získat slevu kolem 30 000. Případné skladovky i v nějaké výbavě navíc, např. [odkaz]
Je to náhoda nebo úmysl? Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 začíná na 453 900 kč Chyba autora článku nebo zaplacené opomenutí nejprodávanější čtyřkolky v Čechách? Tento rok se prodalo více než 1440 Yetu 4x4. Což je více než dvojnásobek, než druhý nejprodávanější model 4x4.
Nejsi trochu paranoidní ? Články na auto.cz vykazují často faktické chyby a opomenutí. Naposledy např. v souhrnu nejlevnějších aut s vyhříváním sedaček. Ale že by se ostatní automobilky složily, aby byl bojkotován Velký Yeti - to snad ani nemyslíš vážně... :-|
Proč tedy opomenuly nejprodávanější 4x4 v Čechách? Nedokážu si to jinak vysvětlit, než tak, že byl úmyslně vyřazen redakcí za určitý příspěvek na výplatní pásky redaktorů...
Omlouvám se za opomenutí, bohužel škoda Yeti za peníze co uvádíte není v ceníku [odkaz] platném od 5.11., výbava Easy za 463 tisíc je jen v konfigurátoru.
Značka "mahindra" sa v ČR nepredáva? Lebo u nás hej a majú v ponuke celkom vtipné pracovné pickupy a pseudo suv-čka za zaujímavé ceny. S pohonom 4x4 of course.
Tak především Suzuki Sx4 a Sedici jsou totožná auta vyráběná v jednom o tomtéž výrobním závodě v Maďarsku . Nemají totožný jenom motor, ale kromě přední masky a oplastování prakticky všechno. Podobně by se k Oplu Mokka mohl přiřadit i Chevrolet Trax, který se ještě neprodává, alespoň se bude více lišit vzhledově a zřejmě bude levnější.
Co mě ale udivuje, že se do výběru nevešel Citroen Aicross, který je s aktuální slevou také na hranici půl miliónu korun, ale ve výbavě, které může konkurovat leda tak Mokka a Qashgai, rozhodně ne Lada.
Já v tom také nevidím podstatný problém, resp. problém je, když někdo v odborném článku tuto skutečnost neuvede (že se jedná o téměř identická auta) a na druhou stranu se mu do článku nevejdou auta, která by tam patřit měla. Pokud tedy autor uvádí aktuální slevy, pak v ceně do půl miliónu jsou další SUV resp. crossovery, které tam prostě chybí.