Dacia Lodgy 214tisic ... v pomeru mnozstvi plechu/cena myslim docela nekoresponduje s informaci, ze 10 z 10nejlevnejsich aut na trhu jsou miniauta nebo mala auta
:-) to je uhel pohledu, spousta tech aut tu ma jen 3je dvere a neuveze ani 5 lidi, jsou to jeste porad plnohodnotna auta ?
Pokud se bavime o nejlevnejsich autech na ceskem trhu, tak si mohli redaktori dat trochu vic prace a projet cele spektrum nabidky podle nejakych rozumnych kategorii
Existuje nějaká definice toho, co je či není plnohodnotné auto? I Smart je auto a přesto uveze jen dva lidi a malý nákup.
Nehodláte snad řádit jako kádrovák a určovat, co je a co není správné?
A jen tak mimochodem, ani Fabie nebo Polo neuvezou dobře pět lidí, stejně jako tahle miniauta. Tedy ani Fabie není auto? Jestli tohle je pro vás jediné kritérium, buďte spokojený s Lodgy a ostatním neberte ten zbytek.
Že má auto 3 dvere neznamená, že neuvezie 5 cestujúcich. O pohodlí sa vo veľkostných kategóriách po strednú triedu baviť nemôžeme. Traja vzadu je núdzovka tak isto v C1 ako vo fábii.
ps- hodnotila sa iba cena, tam niet čo špekulovať.
to vies folkswageny nedorazili do redakcie, popreskakovali im rozvody a jeden sofer mal stastie a dostal atmosferu, ale nabural a zabil sa o volant, pretoze skodovka nedala kondenzator pred airbag.
vam se nekomu fakt libi ty Yettiovske nebo Jukeovske mlhovky uprostred narazniku a svetla vytazena tesne pod kapotou ?
Ze tu pisete "Twingo je aspon roztomile..."
podle me to je roztomile asi jako prejety kriplaty krecek s vypoulenymi vocicky ;-\
jo, mě se to líbí a u Yetiho taky, po faceliftu o ně má přijít a je to podle mě škoda už bude vypadat fádně. Mě se líbí i Juke jako celek, že se nelíbí zdejšímu většinovému osazenstvu chápu, je to dáno usedlým vkusem, což nemyslím ani ve zlém ani v dobrém, jen konstatuji.
za ty peníze. Za *** jako iphone a jiné zmrtfouny vyvalíte klidně i 20 litrů, za noťas klidně 50 tisíc a další love za hafo věí které nemají hodnotu ani toho materiálu. Takže 150 litrů za nový vůz který splňuje -> přeprava z A do B je cena adekvátní. Howgh.
Tomuhle argumentu vůbec nerozumím. IPhone je naopak na druhé straně spektra - jako prémiový produkt (s vyjímkou Vertu, Gucci a podobně, ale to jsou tuším jen přeznačené Nokie). Naopak tyto stroje jsou svou cenou na tak nízké úrovni, že je zdravé mít jisté pochybnosti. Když se do tohoto listu dívám, tak mám chuť s respektem vzívat Škodu Oktávii nebo i Fábii. Ekvivalentem těchto aut není telefon za 20k nebo notebook za 50. Je to spíše telefon za 500Kč a notebook za 4k. Jak byste hleděl na tyto produkty?
tyhle vozy nejsou určeny k závodění na okruhu, ani nemají konstrukčí rychlost 200. Takže když je někdo využije v 99 % jako přibližovadlo ve městě, nebo mezi vesnicí a jinou vesnicí a ví jaký vůz řídí, tak kde je problém?
Zavodni ....
jel jsi nekdy aspon tou Thalii ? Chces mi snad namluvit, ze mezi prvky aktivni bezpecnosti nepatri takove "zbytecnosti" jako komunikativni rizeni, jisty a stabilni podvozek, poradne brzdy, slusne zrychleni ?
Podle me to tam patri, dokonce to tam podle me patri vic nez hvezdicky NCAP za ochranu chodcu a nalepky, ze decko nesmi sedet v sedacce vepredu bez vypnuteho baglu pripadne pipajici a blikajici kontrolka na nezapnute pasy.
I kdyz se bavime o jezdeni po meste. Tim netvrdim, ze Thalie je nejak extremne mizerne auto.. je proste takove, jake se za ty penize da vyrobit, nic vic, nic min.
první vůz jsem si koupil v 1984 - Š110 z bazaru tehdy za 18 tisíc. Od té doby vlastním v pořadí 16 vůz - momentálně Mazda CX5. Mezitím byly favority, feldy, Octa I, golf, PT Cruiser, Audi A6, Jeep Commander, MB C... Kromě toho mám řidičák C a odjezdil jsem od V3S, přes IFU, Š706 až po obytný vůz odhadem tak 1,5 mio km. Ale máš pravdu, Thalii jsem neměl 8-s
No, na druhé straně, právě řízení, podvozek, brzdy, agregáty... to jsou ty nejdražší komponenty na autě. Podívejte se - sada fakt špičkových tlumičů THR od OSRAVu stojí kolem 50 000 Kč na jedno auto... pak pevná titanová ramena v unibalech za totéž... sada pořádných brzd dalších cca 50 000 Kč, dvě pořádný ocelový vačky nějakých 25 000 Kč... sada kovaných pístů za 15 litrů, ojnic za 20 000... To pak celý auto stát 200 000 Kč fakt nemůže...
Aby bylo auto fakt funkční, vychází výrobně hodně draho!
Proto je potřeba masírovat hlupáky nějakou image a lifestylem, aby automobilky mohly prodávat morálně dvacet let zastaralá vozidla.
Nějaké samolepky, airbagy, kontrolky, ftalátové plasty, intergáče s EBD, ASR, EPS, OPBH naproti tomu stojí řádově koruny....
člověk který má v mozkové agendě pojem "prémiový produkt" tomu ani nemůže rozumět. Prémiový produkt je výplod marketingové mašinerie. Existuje jen produkt s hodnotou a produkt bez hodnoty. Foun za 1030 Kč má hodnotu. Umí telefonovat, SMS, Navíc jsou v něm zbytečnosti jako rádio a foťák ale budiž. Foun za 20 kilo by měl mít zákonitě 20 KRÁT větší hodnotu. Ptám se, jestli je tou hodnotou skutečnost, že 9 z 10 blbů na ulici a v tramvaji ho drží v rukou 17 hodin z 24, v uších špunty a čumí do něj aby mu neuniklo nic z fejzbúúúúúku a aby byl v kontaktu - prý s přáteli, světem a - prý s "realitou". Detto to samé - hrnce za 40 tisíc, keramické nože za 13 tisíc. Podle vás jsou to prémiové produkty, hehehe. Reagoval jsem na to, že NOVÝ vůz za 150 litrů je prostě věc která tu svoji hodnotu má, protože zdejší diskutující tvrdí že by za tu cenu čekali bůhví co
tvoji tezi podporuje i to, že na prémiových autech je za A) největší marže a za B) nejvíce to naskáče na příplatkové výbavě, kde i výrobce nejvíce inkasuje. Takže bych řekl, že auto za 150 000 má vyšší hodnotu než bmw 7 za 4 mio. Problém je jinde a to v cíli zákazníka. Pokud je můj cíl mít auto na přepravu z bodu A do bodu B a jen to a nic jiné, tak je auto za 150 000 pro mě nejvýhodnější koupě a za ty peníze dostanu 100% toho co jsem chtěl. Pokud, ale chci reprezetativní vůz, chci pohodlí a chci dát světu najevo, že mám peníze tak je pro mě vůz za 150 000 vyhození peněz do kanálu, protože nesplní ani z 1% to, co od auta čekám. Takže bohužel, kdyby byli lidé roboti a všichni by čekali od produktu to stejné, tak by jsi měl pravdu. Bohužel v reálném světě se pleteš. A prémiový produkt existuje. Pro někoho má hodnotu jen to, že platíš jen za značku.
typický prémiový vůz pro vás zákonitě po usednutí na vás promluví: "Vítejte na palubě Mr. Evžene Slámazbot. Přejete si namasírovat p r d e l rychlostí č. 2 nebo rychlostí č. 7?"
Rozumím Vám! Ale to jsme se oba zapomněli v minulém tisíciletí. Asi budete také trochu postarší člověk, že? Za mého mládí se tak nějak dost dalo na to, jaký je člověk hospodář. Špatný hospodář, který rozfrcal peníze za nesmysly, byl odjaktěživa lempl, jehož společenská prestiž byla nulová.
Dnes je však lempl prestižní a společensky ceněnou osobou, čím větší, tím víc. Muž musí dokázat, že vyhazuje peníze oknem za "prémiové" předměty nulového užitku (copak v nějakém RR V8 nebo BMW X6 může jezdit někdo po městě dobrovolně?) prezentované právě předraženými hračkami a používat ***ispeak spočívající ve zbytečných kvantech nicněříkajících slov a frází.
Ženy musí ukázat, že jsou naprosto dementní hospodyně, když za kabelku LV dají 20 000 Kč, zatímco kabelka za 2000 Kč je z lepšího materiálu, takřka nezničitelná a má lépe uspořádaný vnitřní prostor, dokáží za šaty utratit 60 000 i přesto, že vypadají mnohem hůř než v těch za 6000 Kč, nesmí vlastně ani být ženské (nesmí mít boky a zadek, kdysi nejtypičtější znak ženství) apod. Prostě - čím jalovější kráva, tím společensky žádanější (přece se ty holky nechovají jak dementi úmyslně, že?).
Zkrátka, když dnes ukážete světu, že jste totální lempl, hlupák a budižkničemu, získáte společenskou prestiž.
A někteří z nás tomu nerozumí, protože jsou staří.
Kreténskej Renault..Nemůžu o něm ani slyšet a tuplem vidět... Koukam že si vzali inspiraci ze Škodovky.. Ale předek hezčí než Yeti prostě neudělaj :-) ..
Když mini-auto,tak auto VOLKSWAGEN UP.
Když auto tak BMW.
Když luxusní auto tak Rolls Roys.
Vše ostatní jsou běžná auta a světe div se i Rapid je běžné auto. :-!
Když mini auto, tak Aygo a ne předraženej VW.
Když auto, tak BMW, to bych ale potřeboval plat tak sto tisíc měsíčně, abych ho za 5let vyhodil a koupil si nový. Pro nás socky, co živíme rodinu a dáváme prachy do baráku musí stačit nová Thalia. A Rolls Royce, s tím souhlasím, ale těch peněz .......
Já nebral v potaz cenu,jen jsem hodnotil auta .
Nebylo a není mým cílem někoho urazit a vůbec nazvat sockou,plakátem a čímsi z garáže. To nechávám třípísmenkovým bafuňářům.......
Omlouvám se a kaji. :-)
A je vidět, že za cenu pod 200 tisíc nemusí být auto velikosti batohu. Třeba Sandero je prostornější než mnohem dražší Fabie a teď dokonce doprodávají Daciu MCV snad za 159 tisíc. MCV, i když to není technicky zázrak, je pořádně velký auto kam se dá nacpat i 7 lidí. Jednoznačně výhodná koupě mimo Dacie je i Fiat Panda Classic - ideální auto do města a na kratší cesty s nestárnoucím, povedeným designem a kvalitním, jednoduchým motorem který se používal už v Cinquecentu. Thaliu bych nebral, sice je velká, ale velice špatně se řídí díky pomalému převodu volantu u verze bez posilovače, člověk tam motá rukama jako magor. A taky nebrat Spark - hnusnější auto snad není. Metr dlouhá světla, maličká kolečka pod masou plechu, šířka, že se člověk raději v zatáčce naklání na druhou stranu...
Ten Fiatí motor FIRE byl použit již v Unu. Od té doby prochází minimálními změnami, spíš v otázce motormanagementu. Bohatě dimenzovaný, nesmrtelný, téměř nezničitelný, stejně jako zbytek agregátů. A právě proto, že už je stokrát amortizovaný a stojí asi korunu padesát, může být Panda plnotučným a superspolehlivým, byť ne příliš velkým autem, ve srovnání s tím zbytkem.
Ale to chce prostě osobní zkušenost, ne zdejší reklamy, reklamy, reklamy...
Radsši si koupím auto staré dva roky v nějakém dobrém a osvědčeném bazaru, třeba v AAA Auto a vím, že to bude lepší jak z hlediska budoucích investic, tak i z hlediska jízdních vlastností, komfortu a pod. Tyhle auta už jsou jako nově prodávaný děsný šunky.