A já zase jenom, že Volvo a spol. jsou jiná třída a psal jsme o mainstreamu, jetsli chápeš ten rozdíl......mainstream doplácí na krizi právě "odchodem" podobných modelů, premie si je udrží. To snad pochopí každý, navíc porovnávat Eos s BMW, Volvem, Mercedesem či lexusem je zcela mimo mísu.
Psal jsme jasně o přímých konkurentech (jsou vyjmenovány v závorce...), takže zase typická hádavost a snaha o konfontaci za každou cenu při ignoraci a hlavně schopnosti pochopit, co chtěl dotyčný sdělit.
S BMW a Volvem souhlasím, asi nejhezčí CC na trhu. Ale jsou o třídu výš (no dobře, to je trochu diskutabilní, Eos není zrovna Golf s pevnou střechou, ale není to ani otevřený Passat) a za trošku jiné peníze. No a 308 je v mých očích bachratá. Podle mne je u kompaktních čtyřmístných aut lepší volbou plátno.
Mají 308cc, Volvo má (alespoň designově) úžasnou C70. BMW bude mít čtyřkové kabrio s plechem. Pak je tu samozřejmě Lexus IS. EOS je z těch jmenovaných podle mého nejošklivější.
CC bylo ve své kategorii nejpovedenější, jak píše někdo nahoře, na rozdíl od konkurence (Megane, Peugeot, Ford, Opel) v něm byl absolutně nejlepší posez a bylo z něj nejlíp vidět. A když se sundala střecha dolů, bylo to auto, které mělo hezkou siluetu a nevypadalo jako rozpláclá žába, což platilo pro zmiňovanou konkurenci takřka beze zbytku.
Nicméně, tenhle typ auta byl znakem doby a společnosti, která už nevěděla co by ještě a to, co se dalo pochopit a bylo cenově "ospraveditelné" v prémii se jaksi do mainstreamu implementovalo pouze za cenu toho, že se sem "přesunuly" aktiva odjinud.
Propad spotřeby začíná mít své oběti....a i u úspěšného VW AG je to tohle nesporně povedené auto, jehož praktická využitelnost byla - v zábavě. V mainstreamu si lidé ovšem nekupují auta jenom pro zábavu, při vší úctě k tomuhle vozu si ho dovedu představit na pojíždění po silnicích někde v Provence, ale rozhodně ne pro služební cetu do Porýní. A to ani nezmiňuji zimní výlet do hor. A to zejména ve vazbě na cenu. Krásné věci nebývají užitečné a praktické.....tenhle typ aut je typický druhý kus, na práci musí být v "rodině" ještě jeden - ať už z nižší střední, nebo ze střední, Passat, Mondeo, Insignie.....
Prostě oběť doby. Naštěstí VW AG má ještě na to, aby ho nahradil, což udělal s patřičným předstihem - klasický Golf Cabrio je stejně povedený, stejně elegantní (nějak tak klasičtější) a hlavně - stojí o 40% míň. A to je asi hlavní důvod. Cenově patří tam, kam patří - do mainstreamu.
A ostatní CC se ještě vůbec vyrábějí? Znovuobnovitel třídy Peugeut dopadl ještě podstatně hůř. Místo elegantních (byť ještě mnohem nepraktičtejších a ergonomicky horších, ale velmi efektních) CCček vyjel na trh s jednou z největší a nejnechutnějších oblud, které si takováhle značka skutečně nezaslouží - s 301kou. Autem, které láká na "úžasnou" cenovku, na 220.000,-, ale které (zejména v té ohavné hnědé barvě) vypadá (a to včetně interieru), jako nástupce Moskviče Aleko, který už v devadesátých letech nestačili vyrábět. Jistě, 301 není v žádném případě přímým nástupcem cécéček od Peugeota, ale symbolicky tak nějak ano.....to VW dopadl poněkud lépe, tedy zatím.
velmi pekne elegantne a vyvazene auto :yes: na rozdiel od meganu cc alebo focusu cc ktore su totalne paskvily... kedze vychadzaju z klasickych hatchov a je to vidiet...
myslel jsem "CC" jako "coupe-cabrio" teď nevím jestli jsme si rozuměli ;-)
každopádně kdybych si měl vybírat auto pro freetime rozhodně bych se vyhnul čemukoli koncernovému...VW a auto pro volný čas...? to je to samé jako kdyby si v italské restauraci chtěl hamburger s hranolkama...
Tak tak. SLK je supr auťák, ale CC a VW? To už moc in není. Golf Cabrio je mnohem praktičtější, i když nemá „prořezu odolnou“ střechu. Volkswagen udělal jednoznačně správné rozhodnutí. Takže teď by mi vůbec nevadilo, kdyby platilo, že CC = sporťák či supersport.