Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Faceliftovaná Honda Civic sedan odhalila také svůj interiér

63 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
Jsou věci, které stále nemohu pochopit: zde bych jednoznačně zaměnil pozice navigace a dipleje palubního počítače. Opravdu nechápu, proč výrobci (včetně Škoda a VW) umisťují displeje navigací tak nízko! To opravdu potřebují zákon na to, aby nalezli pozici co nejblíže zornému úhlu řidiče???
Avatar - Choochoo
Choochoo
Displej a navigace je dle obrazku mezi pruduchy, tudiz na urovni budiku, tedy nahore na vrchni casti pristrojove desky tj. dobre resene. Tebou zminovana konkurence to dela o 20cm nize, tedy pod pruduchy, tj. na urovni kasliku coz je uplne mimo 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Obrazovka navigace je zároveň dotykový displej umožňující dotykové ovládání. Kdybys ty dvě obrazovky prohodil tak na tu horní se budeš muset velmi natahovat a to je velmi nepohodlné/neergonomické.

Dražší způsob řešení palubního systému, kdy ovládání se děje nějakým sdruženým ovladačem a nikoliv dotykovým displejem umožňuje navigaci vrazit na vrchol palubky (MB, BMW, Audi), protože k takto umístěnému displeji se nemusí nikdo natahovat a ovládací funkce jsou na kolečku na středovém tunelu v pohodlném dosahu.

Vše je to o nákladech, první řešení je levné , ale trochu kompromisní a používá jej mainstream, druhé je nákladnější a tudíž jej používá prémie.,
Avatar - Choochoo
Choochoo
Co brani hodit displej koncernu nahoru misto pruduchu? Spise je to konzervativni reseni ktere se vsude opevuje, ale je neergonomicke. Posunem displeje od kolen nahoru, misto pruduchu na uroven ramen se vzdalenost dosahu snizuje, takze by to bylo ergonomictejsi. Nikdo nerika ze to musi byt nekde u okna. Proste by lepsi ergonomii museli zmenit konzervativni vzhled a museli by neco vymyslet a to asi neni v jejich silach 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Spíše není v tvých silách pochopit, že koncern používá dvě řešení, ideální sdruženým ovladačem třeba v Audi, kde obrazovka je na vrcholu a levné řešení alá Golf, kde je dotykáč, který je v maximálně možném a pohodlném dosahu pravé ruky a kvůli neodvádění pozornosti jsou klíčové vizuální prvky navigování promítány ještě na palubní displej mezi přístroji. Když by se dal displej místo průduchů tak to znamená už značné natahování se a to je špatně. Konec konců pokud použijí toto levné řešení tak to stejně pochopila i řada jiných výrobců.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Spis neni v tvych silach pochopit, ze se bavime o jednom reseni, ktera za nic nestoji, ktere je proste mimo. Druhe sem vubec netahej, pac s tim vubec nesouvisi. Delaj jedno dobry drahy, druhy spatny levny a nekdo jiny dela dobry levny a o tom je rec.
Pro me v maximalne moznem dosahu je nekde jinde, coz vidim na spickove ergonomii cudlu 8G. Chapu ze to nekdo nedokaze pochopit a udelat, ze si hraje na tradici, ktera za nic nestoji. Ne nadarmo se rika, kdyz rikam ze to nejde, rikam ze to neumim 😉
Tve neodvadeni pozornosti je rovnez slusny nesmysl, pac cucenim a hledanim cudlu nekde u kolen je z hlediska bezpecnosti nejvetsi chyba.
Avatar - miromen
miromen
Pravě proto to Honda udělala u noveho modelu taky "špatně".
Jo většina jsou hlupaci jen ty jsi letadlo.
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, v Hondě je k vrchnímu okraji palubky stejná vzdálenost jako v Golfu (místo ventilace tam má ještě další displej).
Avatar - miromen
miromen
To viš Honda u novych modelu děla pokroky. Nebo jen opisuje ?
Klaudius
Skôr bet v úvahu os volantu ako horný okraj palubky, jej výška je v rôznych vozoch rôzna, os volantu je vzhľadom na najčastejšiu polohu rúk relevantnejšia - napriek tomu, že sa výška volantu dnes už prakticky vo všetkých vozoch nastavuje. Displej nad osou volantu (približne v úrovni budíkov) a displej v jeho osi alebo pod ňou, to sú dosť výrazné a významné rozdiely, teda z pohľadu ergonómie a bezpečnosti. Ak renomovaný výrobca umiestňuje displej nižšie, neznamená to automaticky najlepšie riešenie. Určite na to mal dôvody, niekedy na tom trvá dizajnér, niekedy to má na svedomí optimalizácia konštrukcie... Každopádne dotykáč na úrovni budíkov bude patriť k tým lepším riešeniam, za prvé nebude toľko odpútávať zrak od diania na ceste a za druhé na jeho ovládanie stačí minimálny pohyb ruky od volantu. Ideál je, ak je združený ovládač počítača a navigácie hneď pod displejom. Máš iný názor?
Avatar - Ham.
Ham.
Z pohledu bezpečnosti je otázka, kde je osa volantu podle mého názoru irelevantní. Podstatné je, jak hluboko musím sklopit zrak v okamžiku, kdy se chci podívat na displej (což u normálního řidiče, který si za jízdy nečte časopis, bude sklopení zraku z horního okraje palubky) a zase jak vysoko jej musím zvednout při následném pohledu na silnici (tedy nad horní okraj palubky).
Ideální řešení není dotykáč (to je levné řešení) ale normální displej umístěný co nejvýš, ideálně ne v palubce, ale nad palubkou a ovládání na středovém tunelu někde v okolí řadící páky pomocí sdruženého ovladače a jednoduché často používané funkce tlačítky přímo na volantu.
Dotykáč je kompromis, jednak ovládání přes dotykovou obrazovku zdaleka nedosahuje kvality ovládání přes klasické knoflíky a jednak se musí řešit kompromis v umístění, ano z pohledu "přešaltování" pohledu řidiče ze silnice na displej je nejlépe co nejvýše, proti tomu, ale stojí potřeba pohodlného ovládání dotykové vrstvy, což zase nahrává umístění poněkud níže tak aby ruka, která ovládá přes dotyk měla oporu (i tak je nevýhodou dotykáče, že občas dojde ke stisku nechtěného políčka, funkcí je moc a trochu neohrabané prsty ve výsledku znamenají diskomfort ovládání).
Takže když zůstaneme v nižší střední tak řešení
v Leonu
[odkaz]
považuji za kompromis v ovládání dotykem, což odvádí pozornost
v Golfu
[odkaz]
považuji také za kompromis vzhledem potřebě většího sklopení zraku
v A3
[odkaz]
považuji za optimální. Když bych si musel vybírat ze dvou kompromisů (Leon, Golf) tak bych bral řešení v Golfu.
Klaudius
Vcelku môžem súhlasiť, akurát to riešenie v Golfe a Leone za celkom dobré nepovažujem, displej je príliš nízko. V A3 je to funkčne veľmi dobré, akurát ten displej je tam jak prilepený, z dizajnového hľadiska taký nedorobok...
Osobne považujem za výborné riešenie toto [odkaz] , aj keď voči tomuto Renaultu často počúvam výhrady.
Mimochodom, bol som si obzrieť zblízka nového Golfa, a nech som hľadal jak som chcel, nemožno mu prakticky nič vytknúť, je to sakra dobre navrhnuté auto. Malou výnimkou je možno ten dispelj a našiel by sa aj nejaký detail v dizajne exteriéru, ale to je asi tak všetko.
Avatar - Ham.
Ham.
Ergonomicky je to v Espace v pořádku, snad jen ten displej by mohl být větší, ale to je daň doby kdy to vzniklo.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ted je rec o 9G americke 😉
Pokud se podivas pozorne vidis ze evropska 9G je udelana porad lepe nez Golf, ale hure jak americka verze. Evropska je o pul displeje vyse, americka o cely displej.
[odkaz]
No a u kolen v Golfu
[odkaz]
_MT_
Lepší fotku jsi už nenašel, viď. Tohle člověk nejlépe posoudí sám. O čem se lze také bavit, je, jak vysoká je palubní deska. Nesnáším vysoké palubní desky. V Golfu je display zhruba na úrovni středu volantu, tedy na úrovni, kde máš většinu času ruce. Nicméně jeho umístění je spíš dané řadící pákou, která by měla sloužit jako opora. Utopené displaye nemám rád, ale věř mi, že mi ještě víc vadí se natahovat.
xpaja
Třeba nový leon má navigací mazi průduchy, tudíž o dost výš než u Octavie III. Kde je proti II. generaci ještě o fous níž (se spodní hranou "budíků"). A obě auta používají stejné palubní systémy ( á la golf).
Tudíž to jde, jen chtít.
Avatar - Ham.
Ham.
Nejde o to jestli to jde, ale o to jestli to má význam.
Já tvrdím, že toto je lepší řešení
[odkaz]
než toto
[odkaz]
a netvrdím to kvůli kvalitě fotek, ale kvůli ergonomii. No, ale záleží na každém soudruhovi, u koncernu si vyberou i zvláštní povahy viz ten Leon.
Yelush
A koľko krát počas cesty sa potrebuješ "naťahovať" a koľkokrát na displej pozeráš? S dot. displejom pracuješ tak 5% ale pozeráš naň 95%. Takže pre bezpečnosť je lepšie umiestnenie v zornom poli, čo pochopila väčšina výrobcov, iba dementi nie. Všetci čo zastávajú umiestnenie ala golf či octavia pri kolene nie sú zdraví. A riešenie audi či bmw je tiež "vymakaný" nedotykový displej, hlavne keď chceš napísať do navigácie ulicu, alebo nájsť mp3. Združeným ovládačom po písmenku vyklikovať ako *. Úplne zle. Pozrite sa na mazdu cx-5. Tam je aj dotykáč aj ovládač a obrazovka je v zornom uhle. Toto je riešenie.
Avatar - jeylkey
jeylkey
nove mmi v audi pouziva touchpad pro zadavani ulic atd
Avatar - Ham.
Ham.
Dívat se na něj nemusíš vůbec protože vše podstatné máš na dalším displeji mezi budíky.

Takže dementi jsou u Ferrari
[odkaz]
u Jagu
[odkaz]
u Lexe
[odkaz]
u Fiatu
[odkaz]
u Fordu
[odkaz]
u Lamba
[odkaz]
u Toyoty
[odkaz]

u LR u Kia a dlouhé řady dalších výrobců jen ty jsi letadlo.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Mimo prvnich dvou, tedy Ferrari a Jaguara maji stred displej na urovni spodni hrany budiku.
Takze Golf spolu s Ferrari je ergonomicky mimo, ale ten bude asi jina liga 😉
U Fordu jsou krasne videt vystouple vydechy a snaha dostat to co nej nahoru.
Avatar - Ham.
Ham.
Všichni mají nad displejem ventilaci, někteří daleko vyšší než Golf.
Třeba Avensis to má uspořádané prakticky stejně jako Golf, klima displej, výdechy.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - miromen
miromen
Tvoje mimoznost se jen a jen prohlubuje. :yes:
Yelush
šašo ham, si vybral pár modelov ktoré majú riešenie zlé, ja ti zase nájdem raz toľko kde je obrazovka ako má byť. Nájdi si napr": mazda cx-5, honda CRV, opel mokka, peugeot 508, 208, mercedes A, všetky bmw , ford kuga, audiny, nova RAV4, mitsubishi outlander 2013, a mnoho mnoho ďalších. Nechce sa mi tu hádzať fotky. A áno, to čo si ukázal sú dementi.
_MT_
A kolik z nich má sdružený ovladač a kolik dotykovou obrazovku?
Avatar - Ham.
Ham.
😄
Avatar - Ham.
Ham.
BMW, Mercedes, Audi nepoužívají dotykové obrazovky, ale ovládání pomocí sdruženého ovladače v rámci systémů iDrive, Command a MMI, kde nikdo nemusí ovládat prsty dotykovou obrazovku a ta je pak logicky umístěna na vrchu palubní desky.

Ford Kuga i Mazda CX-5 také nemají dotykový displej, ale ovládání funkcí pomocí kolečka a tlačítek
[odkaz]
takže normální displej je opět navrchu
Yelush
cx-5 má dotykový displej a aj ovládanie, preto som písal v prvom príspevku že je to ideálne riešenie...
[odkaz] strana 8
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, dík za korekci.
_MT_
508 má také ovládání na středovém tunelu.
Avatar - miromen
miromen
Samozřejmě i honda v tomto članku a 9g.

[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, tahle Honda má od displeje k vrcholu palubky spolehlivě nejdál, výdechy a jěstě další display. Jen na vršku palubky chybí porculánoví jeleni. >😁 >😁 >😁
Yelush
Bavili sme sa o umiestneni displeja, však čítaj poriadne. No nič, to je ako baviť sa v osobitnej škole. Končím.
Yelush
cx-5 má dotykový displej a aj ovládanie, preto som písal v prvom príspevku že je to ideálne riešenie...
_MT_
Když mám tu možnost, tak hlavní display za jízdy vypínám. Takže se na něj dívám hlavně při nastavování a to dělám hlavně, když stojím. Velký rozdíl v umístění displaye poznám například tehdy, kdy využívám v autě nainstalovaných kamer - zpětná, v zrcátkách, v nárazníku při vjíždění na nepřehlednou křižovatku.

Když už auto nemá HUD, tak je pro mne dobré umístění sekundárního displaye u přístrojů, ať už jsou kdekoli, protože na ně musím koukat tak jako tak.

A pokud jde o zadávání dat, ideál je pro mne pořád telefonní klávesnice s predikcí (pomíjím hlasové ovládání).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mi jaksi neroste ruka z dupy, ale z ramene. Výsledek je ten, že mám zhruba pořád stejnou vzdálenost k dotyku na středový panel s tím rozdílem, že dolů se hůř čumí. Hůře dostupné dotyku jsou displeje, které jsou umístěny směrem k přednímu oknu, ale ty nebývají dotykové.
Avatar - Ham.
Ham.
Jenže trup máš mírně zakloněný a palubka je zase odkloněná dopředu, čím výše saháš tím je to na delší ruku nehledě na to, že v horní natažené poloze ruka nemá žádnou oporu, v dolní poloze se může loktem nebo předloktím opřít o opěrku nebo vršek šaltpáky a následné ovládání na dotykáči je pak o dost pohodlnější i přesnější.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ty musis mit prsty jak Saxana, kdyz dokazes z radicky objet celej stredovej panel >😒]
Sklon pristrojovky je mirny, koncernova nizsi stredni nejni Ferrari, aby tam pristrojovka lezela.
Trup se nehejba, tudiz nechapu proc je o nem rec a moje ruka na ramenim kloubu zvedanim nahoru tj. pohybu po krivce, cca do vodorovne polohy dosahne nejdal. Proste bezpecne a ergonomicky je nekde jinde nez tradicni 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano mírný a při správně seřízených sedačkách se pohodlně ovládá volant nikoliv už přístroje "za volantem" na dlouhou ruku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Prostě se musíš naučit sjíždět ramenem až ke kyčli.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Bravo Peugeot, bravo Opel, bravo Citroen. :yes: :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Citroen u luxusních modelů to má správně, tedy dole.
[odkaz]
😉
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Samozrejme, myslel som tieto😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Až na C3 Picasso nemajú displej najvyššie, ale majú umiestnený lepšie než VW.
A zabudol som - bravo Audi.
:yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Proč Audi? To je úplně jiný systém bez dotykového ovládání.
augustin
:yes: . Uplny suhlas!!!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ty zadní světla krásně sedí narozdíl od Evropy. Interiér nezvyklý, ale nevidím problém.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ty sis ten osvetleny zadni spoiler evropske 9G jeste nezamiloval? Takova to je pecka 😉 Ja zas porad nemuzu prijit uplne nachut tem prednim a to se porad premlouvam 😉
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
JJ, zadok je pekný. Na inteeiéri nevidím zmenu, ale predok bol krajší predtým. 😉
King of rain
Tahle Honda se povedla. :yes: Je to usedlé a zároveň sportovní střih.Je škoda, že Evropa má peška.Tohle by na odbyt šlo, škoda....
Avatar - Choochoo
Choochoo
Vypada vyborne to souhlas, ale v Evrope jdou liftbacky, 5dveraky.
King of rain
Vím, ale že by se něco prodalo, o tom žádná....asi to sem začnu tahat, když Honda na to "prdí". >😁
Tohle auto se designově povedlo a ač to vyzní možná blbě, tak hoděm starších lidí, nakonec u Hondy to tak je, by do toho šlo.Usedlé a sportovní vzhled zároveň.Osobně to chválím.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Neviem, mne sa páčila prechádzajúca generácia ako sedan viac.
Klaudius
Celkovo Honda nemá v Čechách a na Slovensku ktovieaké predaje. Mnohí zahraniční obchodníci stále nepochopili, že v srdci Európy je to stále o cene. O cene auta, servisu, náhradných dielov. Kým nedokážu ceny stlačiť na úroveň európskej konkurencie, stále to bude slabota.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdyby to na odbyt šlo, prodávali by to tady...Ale pěkné to je, to jo.
janičko
Uz ma zacina unavovat japonský dizajn a obzvlášt u Hondy. Toto auto vyzerá akoby bolo vyrobené 10 až 15 rokov dozadu. Otras. Toto ma byť nový dizajn japonského giganta? Civic ach Civic ...uz to nie je to čo to bolo niekedy.
Klaudius
Podľa čoho usudzuješ, že dizajn je 10-15 rokov starý? Bol si už vtedy na svete?
janičko
bol som na svete a aj keby som nebol čo to má s tým spoločné, že hodnotím tento dizajn ako neaktuálny. je to môj názor a určite ma niekto iný názor ako ja ...minimálne dizajnér HONDY... a práve u HONDY ma to mrzí lebo má na viac a už to nie je to čo to bolo... mám doma katalóg z roku 2000 a pamätám si, že som bol z tých áut unesený ale toto čo vidím teraz je nuda nuda a ešte raz nuda.
pargi
A co se ti dnes třeba líbí? Jenom abychom měli představu, co není nudné.
janičko
Keď napíšem čo sa mi páči budete vedieť čo nie je nudné podľa mňa .... ale ved možno sa niekto pridá.... mazda 6 ...to je čo sa týka dizajnu japonec čislo 1 .... už aj Hyundai má krajší dizajn ... a KIA sa tiež chytá..... Honda je kvalita ale to asi nebude stačiť... chcel som Hondu ale kvoli tomu jak vyzera si ju proste NEKUPIM.
pargi
Právě Honda má poslední dobou dizajn docela "ulítlý", řekl bych, že lidem, co nemají na autech rádi "nudu", by se mohl líbit. Mazda 6 je super, od Hyundaiu se mi líbí akorát nové Féčko, od Kie je super nový Ceed (a docela taky Optima), ten jsem byl v pátek projet a byl jsem (téměř) nadšen, už to dávno není low-end pro chudé. Jinak s novým Civicem byla jízda ještě o chlup lepší 😄
Avatar - romgator
romgator
na něj jsem fakticky zvědavý.
Arese
Zvenkuje je to po tom faceliftu docela pěkné auto, ale tu přístrojovou desku bych nesnesl - proč proboha neudělají normální kompletní budíky za volantem? Proč tam pořád pchají digitální rychloměr a navíc ještě umístěný nad volant?! To je opravdu příšerné řešení, měli by u civicu dělat normální hezký přístrojový štít a zákazníků by bylo hnedle více!
pargi
Já jsem civica zkoušel tak před 2 týdny a musím říct, že to vůbec není špatné řešení. Nejsem na něj sice zvyklý, ale pro kontrolu rychlosti nemusíš klopit oči až do kapličky. Číslice jsou zřetelně vidět a já je nepřetržitě periferne vnímal, do kapličky jsem se kouknul jenom kvůli kontrole kytiček, které jsem ekologickou jízdou vypěstoval 😄